Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2010 - 13:18

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Tjena, jag hade precis samma problem och löste det genom att använda nedanstående "guide", OBS starta om telefonen sist, annars funkar det kanske inte.

Starta alltså om telefonen efter 8.
Lycka till.

EDIT: du kommer att behöva logga in på Google igen när du gör detta så se till att ha koll på användarnamn och lösen...

Tack ska försöka med detta! MvH

Postad 10 October 2010 - 14:34

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Säkert någon som skrivit tidigare i tråden men undrar om det finns ngn app eller dylikt som gör att man får ett lite större tangentbord när man skriver på sin x10? Eller kanske går att göra med en inställning?

MvH

Postad 10 October 2010 - 14:45

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

Säkert någon som skrivit tidigare i tråden men undrar om det finns ngn app eller dylikt som gör att man får ett lite större tangentbord när man skriver på sin x10? Eller kanske går att göra med en inställning?

Jag använder SmartKeyboardPro. Kan det bli större? ;)
Bifogad fil  Tangentbord.png   121.86K   0 Antal nerladdningar

Postad 10 October 2010 - 15:06

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Snyggt ;)

Postad 10 October 2010 - 17:35

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Eller SwiftKey:

Postad bild

Postad 10 October 2010 - 18:45

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

Eller SwiftKey:

Var är å ä ö? :)

Postad 10 October 2010 - 18:54

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Var är å ä ö? :)

De behövs inte, smart tangenbord serrö :blush: Men om de petar in de oxå så vore det ju världsklass

Postad 10 October 2010 - 20:25

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

De behövs inte, smart tangenbord serrö :) Men om de petar in de oxå så vore det ju världsklass

Det här var ju riktigt bra! Provar demot nu och det blir helt klart köp när jag orkar ta mig till datorn! Hade dock gärna sett att piltangenterna fanns med på abc sidan.

Postad 12 October 2010 - 15:59

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Tjena, jag hade precis samma problem och löste det genom att använda nedanstående "guide", OBS starta om telefonen sist, annars funkar det kanske inte.
Lycka till.

EDIT: du kommer att behöva logga in på Google igen när du gör detta så se till att ha koll på användarnamn och lösen...

Samma problem här, men jag är så dum :) så jag inte hittar download manager, någon som kan hjälpa?
/Mats

Postad 13 October 2010 - 16:13

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Men då finns de inte i Market-listan och uppdateras inte. ;)

Appbrain? Den vill uppdatera Moxier som är förinstallerad frpn SE.

Postad 14 October 2010 - 01:33

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Samma problem här, men jag är så dum :angry: så jag inte hittar download manager, någon som kan hjälpa?
/Mats

Kolla efter "hämtningshanterare" :)

Postad 14 October 2010 - 04:45

Flecks
  • Flecks
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
En liten fundering angående kontakterna, kan man skapa en särskild grupp? Eller är det favoriter som gäller?

Postad 14 October 2010 - 10:02

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Kolla efter "hämtningshanterare" :)

Tack! :angry:
/Mats

Postad 14 October 2010 - 10:34

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Appbrain? Den vill uppdatera Moxier som är förinstallerad frpn SE.

Jaså? Det funkar väl bara om man köpt det från kontot man använder? Men jag förstår poängen! Mycket smart! :3

Postad 14 October 2010 - 10:38

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Jaså? Det funkar väl bara om man köpt det från kontot man använder? Men jag förstår poängen! Mycket smart! :3

Ja han vill fortfarande ha betalt men däremot hittade den uppdateringar för bla. Aftonbladet och nåt mer vad det nu var.

Postad 16 October 2010 - 10:10

lja0115
  • lja0115
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det någon som har hittat en app som gör att telefonen inte låser sig efter ett längre samtal (mer än ca: 1 minut)?

Postad 16 October 2010 - 22:17

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Är det någon som har hittat en app som gör att telefonen inte låser sig efter ett längre samtal (mer än ca: 1 minut)?

tänkte bara tipsa om att det kanske är bättre att fråga i apptråden för android. Jag kommer inte ihåg exakt vad den heter men den kan inte vara så svår att hitta.

Postad 17 October 2010 - 10:30

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med att jag varken kan ladda hem eller upppdatara appar i android market. Står bara att det blir fel varje gång. Fungerat klockrent innan. Någon mer som haft det problemet eller kan det vara någon inställning jag kommit åt?

Postad 17 October 2010 - 13:21

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jag har fått problem med att jag varken kan ladda hem eller upppdatara appar i android market. Står bara att det blir fel varje gång. Fungerat klockrent innan. Någon mer som haft det problemet eller kan det vara någon inställning jag kommit åt?

Hrm. Det funkar fortfarande för mig.

Postad 17 October 2010 - 13:41

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Samma sak för mig såg jag nu... får hoppas att det är något som fixas snart. Jag har inte ändrat på nåt sen senast men jag såg att texten såg lite annorlunda ut i android market sen jag var där och uppdaterade så något har ändrats.

Postad 17 October 2010 - 15:40

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Hej.

Någon som har problem med att luren startar om sig när man spelar eller ringer???

Postad 17 October 2010 - 15:46

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Japp, ja hade också det problemet läs tidigare i tråden(sid 277), det ordnade sig när jag gjorde som det stog!
/Mats

Redigerat av Unregistered89a7be48, 17 October 2010 - 15:47.

Postad 17 October 2010 - 17:06

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Japp, ja hade också det problemet läs tidigare i tråden(sid 277), det ordnade sig när jag gjorde som det stog!
/Mats

Fungerar för mig nu också. Men alla mina telefonkontakter försvann

Postad 17 October 2010 - 22:01

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Lycka till.

Tusen tack!
Hade samma problem och det löste det! :)

Postad 18 October 2010 - 12:01

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Fungerar för mig nu också. Men alla mina telefonkontakter försvann

Samma för mig... alla kontakter borta... backup and restore hade sparat fem nummer som jag kunde återställa... kul...

Postad 18 October 2010 - 16:28

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Samma för mig... alla kontakter borta... backup and restore hade sparat fem nummer som jag kunde återställa... kul...

Öppna kontakterna
klicka på menyknappen
välj "mer"
Välj säkerhetskopiera kontakter
välj minneskort
tryck ok
vänta lite...
Klart! :-)

Då har ni en extra backup på kontakterna i fall nåt annat sabbar dom i fortsättningen.
Skadar aldrig med extra backup på viktiga saker.

Postad 18 October 2010 - 16:31

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Öppna kontakterna
klicka på menyknappen
välj "mer"
välj minneskort
tryck ok
vänta lite...

Då har ni en extra backup på kontakterna i fall nåt annat sabbar dom i fortsättningen.

Det Tackar man för!
/Mats

Postad 18 October 2010 - 17:41

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Öppna kontakterna
klicka på menyknappen
välj "mer"
välj minneskort
tryck ok
vänta lite...

Man tackar! Nu har jag en backup gjord iallfall...
Så skulle jag gjort från början och struntat i att lita på Backup and restore. Tog ett jäkla tag att fixa iordning alla kontakter och kontaktbilder igen. Mitt fulladdade batteri var bara att sätta i laddaren igen efter allt meckande...

Postad 18 October 2010 - 18:55

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Om ni har problem med att inte kunna ladda ner från Market så läs följande tråd på Swedroid:
http://www.swedroid....ead.php?t=22640
Jag plockade bort all google-data och sen ville den lägg upp mitt gmail-konto och sen synkade in mina google-kontakter igen.

Edit:
Samma tips som stod i detta inlägg på sidan 277. Hur som helst så funkade det för mig. Uppdateringen på Market vill jag ju ha kvar.

Det bästa är väl att synka kontakterna med google contacts, istället för att ta en backup i telefonen. Då har ni ju tillgång till kontakterna så fort ni har telefonen i handen, eller sitter vid en dator. Det finns ju också program för att synka t.ex. Outlook med Google.

Redigerat av Grotesco, 18 October 2010 - 19:00.

Postad 19 October 2010 - 17:28

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Det bästa är väl att synka kontakterna med google contacts, istället för att ta en backup i telefonen. Då har ni ju tillgång till kontakterna så fort ni har telefonen i handen, eller sitter vid en dator. Det finns ju också program för att synka t.ex. Outlook med Google.

Nja personligen vill jag helst ha en kopia på telefonens minneskort. Synka dom mot google ger jag inte mycket för. Händer allt för ofta att efter synkning av kontakterna mot google så slutar det med att alla kontakter i telefonen försvinner och att även de på google blir borta. I så fall står man ju där med allt borta om man inte har de på ett annat ställe med.

Postad 20 October 2010 - 12:30

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Nja personligen vill jag helst ha en kopia på telefonens minneskort. Synka dom mot google ger jag inte mycket för. Händer allt för ofta att efter synkning av kontakterna mot google så slutar det med att alla kontakter i telefonen försvinner och att även de på google blir borta. I så fall står man ju där med allt borta om man inte har de på ett annat ställe med.

Jag har aldrig drabbats av ovanstående. Jag har på automatisk synkning av gmail, kalender och kontakter. Jag trodde jag hade tappat kontakterna efter att jag hade tagit bort google-inställningarna för att få market att fungera igen, men det var bara att gå in under inställningarna och se till att bocka för "Mina Kontakter" under "Gruppsynkronisering".

Postad 20 October 2010 - 17:58

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Hej,

För info finns ett nytt Youtube-klipp på SE's produktblogg ang 2.1-uppdateringen. Detta handlar om Contacts- och Timescape-förbättringar:

SE product blog

/M

Postad 20 October 2010 - 18:15

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hej,

För info finns ett nytt Youtube-klipp på SE's produktblogg ang 2.1-uppdateringen. Detta handlar om Contacts- och Timescape-förbättringar:

SE product blog

/M

Jag skiter i deras 2.1 uppdatering, om 2 veckor får jag 2.2, välkommen htc å x 10 slänger vi till kärringen !
För mig blir det aldrig mera Sonyericsson å de tycker ja e synd för jag har alltid varit dom trogen förut !

Postad 20 October 2010 - 18:41

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag skiter i deras 2.1 uppdatering, om 2 veckor får jag 2.2, välkommen htc å x 10 slänger vi till kärringen !
För mig blir det aldrig mera Sonyericsson å de tycker ja e synd för jag har alltid varit dom trogen förut !

Om en uppdatering är allt som betyder något för dig så gör du nog rätt att byta. Låt oss gärna slippa dessa fåniga kommentarer sen. För min del så uppfyller telefonen alla mina behov! Den är snyggare än någon annan telefon på marknaden och allting flyter på som jag vill. Att den inte har 2.2 är givetvis en liten nackdel om man vill åt alla senaste funktioner, men det är ingen deal-breaker eller världens undergång som vissa stollar här på forumet försöker få det till...

Postad 20 October 2010 - 19:05

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ok, så om du satt med en helt ny bärbar dator av nått fint märke.. men nu var det så att just det märket var tvunget å fixa om ALLA uppdateringar till datorn, men dom e lite sega så du får uppdateringarna ca 1 år efter alla dina polare!
Skulle de va lika ok ? Du skulle inte alls tycka att de va surt ?

Om en uppdatering är allt som betyder något för dig så gör du nog rätt att byta. Låt oss gärna slippa dessa fåniga kommentarer sen. För min del så uppfyller telefonen alla mina behov! Den är snyggare än någon annan telefon på marknaden och allting flyter på som jag vill. Att den inte har 2.2 är givetvis en liten nackdel om man vill åt alla senaste funktioner, men det är ingen deal-breaker eller världens undergång som vissa stollar här på forumet försöker få det till...

Postad 20 October 2010 - 19:12

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Hej,

SE product blog

/M

Den ändringen att det räcker med ett tryck för att ringa vår efterlängtad! Har haft luren sen i våras men glömmer ofta att man måste trycka två ggr!
Timescape uppd. ser bra ut den med. :(

Postad 20 October 2010 - 19:16

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

Om en uppdatering är allt som betyder något för dig så gör du nog rätt att byta. Låt oss gärna slippa dessa fåniga kommentarer sen. För min del så uppfyller telefonen alla mina behov! Den är snyggare än någon annan telefon på marknaden och allting flyter på som jag vill.

+ 1

Postad 20 October 2010 - 19:45

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Ok, så om du satt med en helt ny bärbar dator av nått fint märke.. men nu var det så att just det märket var tvunget å fixa om ALLA uppdateringar till datorn, men dom e lite sega så du får uppdateringarna ca 1 år efter alla dina polare!
Skulle de va lika ok ? Du skulle inte alls tycka att de va surt ?

Att SE är lite efter i utvecklingen på Android har nog ingen missat, men versionshetsen som syns överallt på nätet är galen! När SE blivit varma i kläderna med Android kommer du se helt andra utvecklingstider.

Postad 20 October 2010 - 19:57

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Att SE är lite efter i utvecklingen på Android har nog ingen missat, men versionshetsen som syns överallt på nätet är galen! När SE blivit varma i kläderna med Android kommer du se helt andra utvecklingstider.

Lite efter ? Våra "konkurrenter" har haft 2.2 nu ett bra tag å vi väntar på 2.1 som e gammalt.
Jag e oxå nöjd me mobilen men ja e grymt le på att den lovade uppdateringen ska behöva ta så lång tid

Postad 20 October 2010 - 20:14

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Lite efter ? Våra "konkurrenter" har haft 2.2 nu ett bra tag å vi väntar på 2.1 som e gammalt.
Jag e oxå nöjd me mobilen men ja e grymt le på att den lovade uppdateringen ska behöva ta så lång tid

Du har vetat sedan juni att uppdateringen skulle komma i Q4!

Postad 20 October 2010 - 20:30

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det är ju dock inte riktigt korrekt då det är se själva som flyttat releasen tidigare ett kvartal till Q3 för att sedan backa på det, och det bara några dagar innan stoppdatum dessutom.
Så jag tycker nog att en viss irritation är helt klart befogad.
Och om nu dessutom SE har tänkt lansera om X10 som X10 HD iom att dom släpper 2.1, då förväntar jag mig nästan att dom fortsätter iaf upp till 2.2 som alla andra tillverkare i princip har på sina lurar.

Nån ny info om hur det går för dom borta på SE?

Postad 20 October 2010 - 20:32

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Ja tänk att dom till å me lovar att va sena å långt efter alla andra !

Postad 20 October 2010 - 21:03

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Det kontstiga är ju att andra tillverkare kan leverera både 2.1 och 2.2 under den tiden sonyericsson inte levererar ett dyft jag vet att dom sagt att det skulle ta en tid för dom, sammmtidigt säger dom att dom ska vara ledande på android, får inte i hopp de

Postad 20 October 2010 - 21:04

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Ja tänk att dom till å me lovar att va sena å långt efter alla andra !

Du menar likt HTC, som lovade uppdatering till sin Hero i månader utan att komma ut med den förrän efter X antal uppskjutningar :(

Seriöst, läs mitt inlägg #8236

/M

Postad 20 October 2010 - 21:09

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Du menar likt HTC, som lovade uppdatering till sin Hero i månader utan att komma ut med den förrän efter X antal uppskjutningar :(

Seriöst, läs mitt inlägg #8236

/M

Hero är en så "gammal" mobil så den frågan hamnar ju i ett annat fack !

Postad 20 October 2010 - 21:13

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det kontstiga är ju att andra tillverkare kan leverera både 2.1 och 2.2 under den tiden sonyericsson inte levererar ett dyft jag vet att dom sagt att det skulle ta en tid för dom, sammmtidigt säger dom att dom ska vara ledande på android, får inte i hopp de

Det är ju dock inte riktigt en rättvis jämförelse, både 1.6 och nu kommande 2.1 är ju inte bara en ren uppdatering av android utan SE har ju lagt ner kopiösa mängder energi på att både låsa bootloadern och framförallt att förädla och uppgradera själva android-kärnan.
Läste en artikel om just det på idg lr nåt idag, hittade artikeln via feber.se förut idag.

Så nej visst SE ligger efter, men beakta även att SE har uppgraderat själva android i sig, vilket i sin tur gagnar alla mobiler med android.

Edit:
http://computerswede...tort-pa-android

Redigerat av Pjuklarven, 20 October 2010 - 21:20.

Postad 20 October 2010 - 21:20

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Det är ju dock inte riktigt korrekt då det är se själva som flyttat releasen tidigare ett kvartal till Q3 för att sedan backa på det, och det bara några dagar innan stoppdatum dessutom.
Så jag tycker nog att en viss irritation är helt klart befogad.
Och om nu dessutom SE har tänkt lansera om X10 som X10 HD iom att dom släpper 2.1, då förväntar jag mig nästan att dom fortsätter iaf upp till 2.2 som alla andra tillverkare i princip har på sina lurar.

Nån ny info om hur det går för dom borta på SE?

Det visar bara på versionshetsen när man flyttar från Q4 till Q3 och sen in i Q4 igen...det börjar bli löjligt!

Postad 20 October 2010 - 21:29

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det visar bara på versionshetsen när man flyttar från Q4 till Q3 och sen in i Q4 igen...det börjar bli löjligt!

Visst det är lite löjligt, eller iaf på tex en mobil som hero'n, som kanske inte kan dra nytta av alla optimeringar som kommer iom 2.x av android.
Men i vårt fall där vi inte kan dra nytta utav och utnyttja den hårdvara vi faktiskt betalat för, så kan jag känna att en viss hets är befogad då man självklart vill kunna utnyttja sin mobil fullt ut.
Snapdragon plattformen kan ju vad jag förstår inte köras fullt ut innan vi når 2.2?

Postad 20 October 2010 - 21:29

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

"Vill bli ledande" har jag läst, inte att de ÄR!

Postad 20 October 2010 - 21:34

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Visst det är lite löjligt, eller iaf på tex en mobil som hero'n, som kanske inte kan dra nytta av alla optimeringar som kommer iom 2.x av android.
Men i vårt fall där vi inte kan dra nytta utav och utnyttja den hårdvara vi faktiskt betalat för, så kan jag känna att en viss hets är befogad då man självklart vill kunna utnyttja sin mobil fullt ut.
Snapdragon plattformen kan ju vad jag förstår inte köras fullt ut innan vi når 2.2?

Hade Google valt att släppa ! ny version/år hade de mindre tillverkarna (bl.a SE) haft god tid på sig att optimera sin kod och planera sina släpp. Som det är idag snackas det om 3.0 innan 2.1 ens kommit ut osv osv. Det skapar inte bara en hets bland oss användare utan framförallt press på tillverkarna att hinna med, här klämmer man till de små tillverkarna som helt enkelt inte hinner med. Har man lagt hundratusentals mantimmar på en version och miljoner i utvecklingskostnad kan man inte bara avbryta och kasta sig in i en ny utvecklingsfas, det går helt enkelt inte.

Jag vill tillägga att jag är själv besviken på SE och att man inte få tillgång till senaste versionen men jag är rätt säker på att när man kommit in mer i utvecklingsfasen är jag säker på att SE kommer leverera version efter version som alla andra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.