Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 05 June 2015 - 04:53
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Knäböj idag men känner mig allmänt seg i kropp och själ just nu, nästan två veckor in i terminens sista tenta-p. Målet idag var 3x8 150kg i böj men var så ******** varmt och var sjukt uppblåst i magen så blev 2x8 och 2x5 istället. Sedan efter det så orkade jag i stort sett inget mer.
Imorgon blir det klassfest, alltså, ett set med sju reps i bärsande, och på lördag blir det fest i Stockholm. Kommer väl igång med träningen igen på måndag eller tisdag till veckan.
Tyckte det var under tentaperioderna det var som skönaste att träna, bra sätt att rensa tankarna på från pluggandet.
Men alla är vi olika
Postad 05 June 2015 - 06:00
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
känslan i baksida lår redan idag... muhahah, kommer att ha bra träningsvärk i morgon.
Måste sätta mig ner och göra ett ordentligt träningsupplägg kring nästa vecka då jag vet mer exakt vad min kropp orkar i dagsläget; då med avseende på reps, vikter och återhämtning.
40kg i marklyft känns som en piece of cake att öka faktiskt.
Sedan känns marklyft som den övning jag att satsa hårdast på i början för att öka grundstyrkan i kroppen; därefter frontböj, för att sedan gå in hårt på knäböj och bänk och mer underhålla marklyft. Men det får vi se.
Klart är iallafall att jag inte kommer att ligga på kaloriminus i och med att det snart är semester 
Postad 05 June 2015 - 08:53
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
känslan i baksida lår redan idag... muhahah, kommer att ha bra träningsvärk i morgon.
Måste sätta mig ner och göra ett ordentligt träningsupplägg kring nästa vecka då jag vet mer exakt vad min kropp orkar i dagsläget; då med avseende på reps, vikter och återhämtning.
Sedan känns marklyft som den övning jag att satsa hårdast på i början för att öka grundstyrkan i kroppen; därefter frontböj, för att sedan gå in hårt på knäböj och bänk och mer underhålla marklyft. Men det får vi se.
Klart är iallafall att jag inte kommer att ligga på kaloriminus i och med att det snart är semester 
40kg i mark tror jag du kommer fixa utan problem, bara att kötta på och äta 
Redigerat av Crabban, 05 June 2015 - 08:55.
Postad 07 June 2015 - 12:40
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Hade påfyllningsdag igår, cirkus 4-5k kalorier däribland en B&J på kvällen resulterade i nytt pers i bänken idag.
Hade inte tänkt gå tungt men kände direkt att det var en bra dag och när även bryggningen kändes bra (är stel som en pinne i ryggen så har knappt någon brygga) så fanns det ingen återvändo.
Gjorde en 3a på 100, 2a på 110 och sen maxning på 122,5kg. Fick en halvbra träff så blev lite kämpigt men ändå ingen fara.
Bestämde mig för att testa 125kg och fick en mycket bättre träff så den gick relativt enkelt upp.
Hade nog 127,5kg också men efter 2 maxningar kändes det dumt att chansa så nöjde mig där.
Morgonvikt på 80,9 kg
Postad 08 June 2015 - 09:24
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Tyckte det var under tentaperioderna det var som skönaste att träna, bra sätt att rensa tankarna på från pluggandet.
Men alla är vi olika
Visst är det skönt att träna då men man har så mycket annat i skallen så man blir seg av det. Prestationsångest och all jäkla matte sitter kvar i skallen även på gymmet.
Skippa frontböj. Du bör köra tre olika pass. Det ena passet börjar med en j*vla massa bänkpress som sedan följs åt av kanske lite axelpressar och lite triceps. Det andra passet börjar med knäböj, då lågstång eftersom du kommer böja tyngst vikt på så vis. Du behöver egentligen inte köra så mycket mer än knäböj i det passet. Kanske lite magövningar på slutet om du känner att magstyrkan begränsar dig i böjen. Det tredje passet börjar med marklyft och följs sedan av rodd, latsdrag och lite andra ryggövningar. Biceps behöver du inte bry dig om.
Kör du på detta vis så kommer du öka maximalt i styrkelyft. Jag brukar alltid köra bänk/böj/mark i början av varje pass i minst en timme. Är det knäböj så håller jag på nästan två timmar eftersom det vanligtvis är väldigt tunga set och det behövs mycket vila mellan. Kör ju även typ 4-5 set uppvärmning innan jag är uppe på min arbetsvikt och sedan blir det vanligtvis minst 5 arbetsset och sedan går man ner lite i vikt och kör fler reps alternativt högstång/frontböj i slutet efter man kört sin lågstång.
Postad 09 June 2015 - 18:53
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Nu har även den här tjockisen kommit igång skapligt! 
Tecknade ett kort på Actic i slutet av oktober och har kört stadigt två dagar i veckan sen dess.
Tränar ihop med en kompis, men han har ofta strul med kärring och ungar så han uteblir ofta, men hittills har jag haft karaktären att åka ner och riva av ett pass själv. 
Jag har kört mycket maskiner. Det är kanske inte det bästa, men i början är det kanske lättare att träna fel med fria vikter.
Jag har i alla fall fått för mej det. Har långsamt börjat ge mej på lite fria vikter. Kör en hel del i cablen.
Målet är väl att gå över helt till fria vikter. Känner redan att kroppen är med mer i matchen än för ett halvår sen. 
Ligger kvar på två dagar i veckan för att jag inte ska tröttna. Har väl haft sisådär femton gymkort..
Gått ut stenhårt varenda gång, för att sen tröttna efter ett par veckor.
Två dagar i veckan känns som att jag skulle kunna fortsätta med i resten av livet. 
Jag har inga ambitioner om att bli krallig på något sätt, utan målet är mer att bli av med fläsk och stärka upp bål och axlar så att jobbet ska gå lite lättare.
Jobbar som kakelsättare. Är ganska tungt emellanåt.
Har sedan slutet av oktober inte tappat speciellt mycket på vågen. I alla fall inte så mycket som jag hade hoppats på.
Från dryga 110 kilo till dagens 97, men jag har nog lagt på mej nåt gram muskler, för det märks tydligt på alla kläder. Folk jag inte har sett på länge kommenterar det också, och det är ju kul. 
Jag är förresten 185 cm lång.
Jag kör eget företag, det är massor att göra och maten på dagarna blir lite lidande.
Jag har börjat att ha med mej en shake med måltidsersättning som jag får i mej. Ibland blir det frukost på nåt fik och ibland blir det en dagens lunch.
Men ofta slarvar jag alldeles för mycket med maten.
Jag har i alla fall slutat att dricka en massa läsk och äta en massa godis för att hålla igång under dagen, och jag hämtar inte längre med mej en pizza som jag klämmer i mej innan sänggående. 
Nu till min noobfråga. 
Hur laddar man lämpligast med energi till ett pass?
Hur långt innan passet, och med vad?
Jag tycker att jag ofta tar slut halvvägs in i passet, och vissa gånger har jag tom blivit svimfärdig.
Mår ofta illa framåt slutet av passet.
Visst tar jag i, men inte så pass. Tror att det är energin som saknas.
Tips? 
Postad 09 June 2015 - 19:40
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Postad 09 June 2015 - 20:23
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Fast det ger väl inte speciellt mycket energi...?
I alla fall inte när man börjar belasta kroppen?
Postad 09 June 2015 - 21:13
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
det behövs faktiskt inte speciellt mycket energi att ladda upp inför ett styrkepass. det är viktigare att tänka på det du äter efteråt, att du satsar med mycket näring då. före ett pass så kan kroppen gå på ren atp som är sparat i musklerna. själv så har jag bränt av ett pass utan att ha kört varken frukost eller lunch, men det har att göra med hur stabilt blodsocker man har. jag är övertygad om att du inte behöver ladda på något speciellt sätt. ta en banan eller något en halvtimme innan eller så om du känner att du är orkeslös bara =)
Postad 10 June 2015 - 07:15
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Varför blir jag orkeslös halvvägs in i passet då? Svimfärdig och illamående ganska ofta?
Postad 10 June 2015 - 07:33
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Dålig grundkondition kanske. Kör du någon konditionsträning, tex cykling eller löpning?
Postad 10 June 2015 - 07:33
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Varför blir jag orkeslös halvvägs in i passet då? Svimfärdig och illamående ganska ofta?
Flera faktorer som kan spela in där. För lite mat dagen innan eller det faktum att din kropp helt enkelt inte hunnit med att anpassa sig till belastningen.
Postad 10 June 2015 - 08:22
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Drick vatten! Vatten är riktigt viktigt 
Postad 10 June 2015 - 08:50
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Hur långt är passet? Hur hårt kör du? Är pulsen väldigt hög? Utmattning tror jag också. Jämför med att dra ut och jogga i en timme, du skulle inte klara av det heller, oavsett uppladdning. Ta det lugnare. Beskriv hur du tränar just nu på ett pass och beskriv även hur du känner dig vart i passet
Postad 10 June 2015 - 09:28
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Jag kör styrketräning på gym ca 5dagar i veckan innan jobbet, då brukar jag bara dricka vatten innan, och tar en proteinshake efter passet. Så det är nog från person till person
Postad 10 June 2015 - 11:50
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Bakerman på gym? Oj, kors i taket!
Jag tror att det mest bara är att du inte är van. Jag brukar inte ladda något speciellt men jag klarar ändå av tre timmar styrkelyftsträning ganska bra.
Se till att äta tidigast fyra timmar och senast en och en halv timme innan passet. Äter du för tätt inpå så kan det ha en negativ effekt då kroppen fortfarande håller på att bearbeta maten. Äter du för tidigt så kommer du vara hungrig och sakna lite energi. Blir du trött i skallen så kan det vara bra att dricka en eller två koppar kaffe sisådär 20-30min innan passet, alternativt ta en koffeintablett. Se också till att du har något att få i dig efter passet, lätt hänt att man blir riktigt trött efteråt annars.
Om du vill så kan du prova att ta med en banan att äta under passet. Visst, det är en massa kolhydrater och inte optimalt för viktnedgång men om det hjälper dig att få mer energi till träningen så är det nog värt det.
Postad 10 June 2015 - 12:06
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Det där med mat är väldigt individuellt. ca 4-5 timmar innan träning är det som funkar bäst för mig. Äter jag 1,5 timma innan så kan jag knappt träna. Det blir dock viktigare om jag ska träna kondition, då måste matsäcken vara tom och då är närmare 5-6 timmar optimalt. Helst ska jag vara lite hungrig.
Postad 10 June 2015 - 12:30
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
jag har slentrian läst igenom denna tråd, och hittat mycket info som man inte tänkt på tidigare, är väldigt imponerad av dig Ala, vilka j-v framsteg du gjort, själv har man jojo gymmat till och från i ca 8års tid, men nu börjar man komma i form igen, körde snebänk med 36kilos hantlarna idag, det var länge sen man gjorde det.
Postad 10 June 2015 - 15:49
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
jag har slentrian läst igenom denna tråd, och hittat mycket info som man inte tänkt på tidigare, är väldigt imponerad av dig Ala, vilka j-v framsteg du gjort, själv har man jojo gymmat till och från i ca 8års tid, men nu börjar man komma i form igen, körde snebänk med 36kilos hantlarna idag, det var länge sen man gjorde det.
Haha, tackar!
Var ner på SAK idag och tränade lite. Dom har tre sprillans nya ER-Equipment rack samt fyra sprillans nya Eleiko SL-stänger som användes under bänk-VM för några veckor sedan. Provade att marka lite med en av dom nya stängerna men fick byta efter två set för den var alldeles för vass. Men dom är nog bra till bänk och böj, ser fram emot att testa det. Provade även sälrodd för första gången och s*tan i gatan vilken härlig övning. Fick riktigt grym pump i ryggen och kändes som att jag använde en massa nya muskler. Körde för övrigt ett väldigt lugnt pass med fokus på teknik och form och många repetitioner per set. Tänker köra mark och rygg varannat pass så kommer inte bli så hårda pass där tänkte jag. Jag ska försöka köra så pass lugnt att jag kan träna två dagar i rad och sedan vila en dag. På så sätt hinner jag få in lite fler pass i veckan och jag kommer få upp träningsfrekvensen rejält.
Postad 10 June 2015 - 16:56
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Testade marka i måndags; jobbgymmet har 167,5kg vikter totalt.
Allt gick upp men det tar fan på alltså, att maxa i marklyft. Känns som att öronen typ ska lossna 
Efteråt är man rätt matt ett tag .. Blev en intressant stege med 20x60kg, 10x100, 10x130, 1x167,5, 1x130 och 10x100.
Sedan körde jag långsamma shrugs på 100kg. Bra och ruggigt skön övning för trapsen, men hur fan undviker man pungmosandet?
Postad 10 June 2015 - 17:01
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Började köra marklyft och knäböj med stång för ca 1månad sen. Har inte kunnat gjort det tidigare för att jag får ont i höger knä,, tack vare lumpentiden när jag fick marschera med kryckor. Fick något man trär över knät i lumpen som stabileserar knäskålen, hittade den igen nyligen och testade att bära det på gymmet, och det funkade, så nu vågar man dra på lite mer vikt  ,,
Postad 10 June 2015 - 17:26
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Allt gick upp men det tar fan på alltså, att maxa i marklyft. Känns som att öronen typ ska lossna 
Efteråt är man rätt matt ett tag .. Blev en intressant stege med 20x60kg, 10x100, 10x130, 1x167,5, 1x130 och 10x100.
Sedan körde jag långsamma shrugs på 100kg. Bra och ruggigt skön övning för trapsen, men hur fan undviker man pungmosandet?
Haha, ja det där är ett problem faktiskt. Men I övrigt en skön övning, man känner sig jättestark när man ser vad man slängt på stången. 
Postad 10 June 2015 - 18:05
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Om det finns tunga hantlar så löser det problemet. Jag tycker själv att jag får bättre kontakt med hantlar.
Postad 10 June 2015 - 21:56
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag värmer på crosstrainern i ca tio minuter. Sen försöker jag träna igenom hela kroppen iom att jag bara kör två gånger i veckan.
Springa känner jag att jag fortfarande är för fet för. Alla år som plattsättare med större delen av dagen knästående har satt sina spår på knäna..
Blir jag lite lättare kan jag kanske börja springa..
Dricker alldeles för lite vatten under dagen. Typ inget.. Kan kanske vara det..
Försöker att ladda med vatten innan passet, men ofta är det svårt.
Har med mej en flaska med 1,5 liter som jag försöker få i mej under passet.
Kanske lite som kompensation för resten av dagen..
Jag försöker väl träna så hårt jag bara kan. Varje övning jag kör försöker jag köra till fail.
Gör jag inte det så känner jag ingenting i kroppen varken efter passet eller dagen efter.
Synd att vi är så utspridda över landet. Skulle förmodligen vara väldigt lärorikt att följa med en gammal gymräv på ett pass. 
Redigerat av Bakerman, 10 June 2015 - 21:57.
Postad 10 June 2015 - 22:09
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Skulle förmodligen vara väldigt lärorikt att följa med en gammal gymräv på ett pass. 
Well, kan av erfarenhet som jobbat i "branschen" säga att det finns lika många självutnämnda "gymexperter" som det finns utövare.
Bara för att nån tränat länge säger det ingenting om vad personen faktiskt kan eller har rätt i vad gäller sakfrågor.
Dock kan det ju i en hel del fall vara en bra början, men värt att tänka på imo.
Postad 10 June 2015 - 22:30
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Så är det säkert. Fast en superkrallig människa bör ju ha gjort NÅT rätt. 
Postad 10 June 2015 - 22:31
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jag värmer på crosstrainern i ca tio minuter. Sen försöker jag träna igenom hela kroppen iom att jag bara kör två gånger i veckan.
Springa känner jag att jag fortfarande är för fet för. Alla år som plattsättare med större delen av dagen knästående har satt sina spår på knäna..
Jag försöker väl träna så hårt jag bara kan. Varje övning jag kör försöker jag köra till fail.
Gör jag inte det så känner jag ingenting i kroppen varken efter passet eller dagen efter.
Synd att vi är så utspridda över landet. Skulle förmodligen vara väldigt lärorikt att följa med en gammal gymräv på ett pass. 
Kör också typ hela kroppen två dagar i veckan. Är egentligen för fet för att springa jag också 181 lång. och 95 kg fläsk. Kör löpning sommarhalvåret och har faktiskt funkat hyfsat med skitbra skor och så snällt löpsteg som möjligt. Inte fan minskar jag i vikt hur jag sliter, men mår toppen av det.
Postad 11 June 2015 - 09:07
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
När man kör marklyft. just vid startpositionen är det så att knäna är över stången just då och när man drar upp allt så sträcks knäna ut och stången passerar fritt förbi. testade att köra lite på 130 men kändes inte riktigt rätt vid start. kändes som stången låg lite väl långt ifrån när jag skulle lyfta
Postad 11 June 2015 - 17:10
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Skippa shrugs. Kör marklyft istället bara. Om du prompt måste köra shrugs så kör med hantlar och jävligt strikt och håll kvar en sekund i toppen.
Har du vägarna förbi Sundsvall i sommar eller Norrköping i höst så säg till så kan du hänga med mig på ett pass.
När man kör marklyft. just vid startpositionen är det så att knäna är över stången just då och när man drar upp allt så sträcks knäna ut och stången passerar fritt förbi. testade att köra lite på 130 men kändes inte riktigt rätt vid start. kändes som stången låg lite väl långt ifrån när jag skulle lyfta
Ja. Det är bara Richard Hawthorne och några till med konstiga kroppar som kan ha smalbenen lodräta mot marken. Du måste skjuta fram knät lite i startpositionen men du ska fortfarande sträva att ha stången så nära kroppen som möjligt. Det finns en anledning till varför styrkelyftare brukar ha sår och ärr på smalbenen och knäna.
För min del blev det bänk idag. 5x10 på 70kg med kort vila mellan seten. Fick upp rejäl pump och tekniken kändes riktigt bra. Använde skivstång från bänkpress-vm vilket var riktigt häftigt. Även en sprillans ny ER-Equipment ställning så det kändes otroligt skönt. Fick till bryggan riktigt bra och kände att jag aktiverade ryggen mer än vanligt idag också. Fokuserade på att vara så snabb som möjligt på nervägen, kort stopp på bröstet och sedan explosivt upp. Tror det får blir åttor på 75 nästa gång och försöka bibehålla hastigheten som jag hade idag. Har inte haft problem förut med hastigheten på lätta vikter typ 50kg men när man kommer upp på 100kg och mer så går det alldeles för långsamt på nervägen.
Postad 11 June 2015 - 18:34
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Tack Ala, ska pröva det nästa gång med marklyften. Länge sedan man körde bänk ordentligt, har mest kört hantlar sen jag började träna igen. Där kör jag uppvärmning på 26 kilos hantlarna, först 12 långsamma så de verkligen kommer ner och tynger på axlarna, sen vila, sen kör jag snabba på samma vikt tills jag inte orkar mer efter det kör jag 3x8 på 34kg hantlarna, men ska gå upp till 36 nu tänkte jag. Gick bra sist med 36kg. Kör samma på snedbänk med hantlar
Postad 11 June 2015 - 19:16
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag har haft rätt stora problem i mina axlar på senaste tiden, så jag har börjat köra tyngre vikter på gymmet, plus långsamma reps, och det tillsammans med rehab och långa träningspass har gjort endel bra. Normalvis så är det ju tvärt om man går. Har ex ökat bänkpressvikten med inte mindre än 40 kilo i dom tyngsta seten
Postad 11 June 2015 - 20:19
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Tack Ala, ska pröva det nästa gång med marklyften. Länge sedan man körde bänk ordentligt, har mest kört hantlar sen jag började träna igen. Där kör jag uppvärmning på 26 kilos hantlarna, först 12 långsamma så de verkligen kommer ner och tynger på axlarna, sen vila, sen kör jag snabba på samma vikt tills jag inte orkar mer efter det kör jag 3x8 på 34kg hantlarna, men ska gå upp till 36 nu tänkte jag. Gick bra sist med 36kg. Kör samma på snedbänk med hantlar
Åfan, skapliga siffror där! Tyngsta jag någonsin kört i hantelpress är 30kg men det var längesedan och brukar aldrig köra hantelpressar numera. Med tanke på vad jag bänkar så borde jag kunna göra typ 2-3 reps kanske med 50kg-hantlar men det är inget jag kommer våga mig på. Känns som att skaderisken blir onödigt stor i tunga hantelpressar.
Imorgon blir det vila för min del men på lördag blir det marklyft igen och lite sälrodd efteråt. Förra passet gjorde jag omkring 5x5 på 140. Tror jag ska köra typ 5x8 på 130 på lördag och med remmar för att skona huden lite. Måste få in mycket volym i ryggträningen nu.
Förresten, jag kommer åka utomlands den 22:a och vara borta till typ den nionde juli så kommer nog inte bli någon träning då. Lite synd men... Kan ju dock köra lite cardio och sikta på att gå ner till typ 87 som jag hade tänkt göra i sommar.
Postad 12 June 2015 - 06:15
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Den bästa träningen är väl den som blir av, så cardio är väl bra det med
Postad 12 June 2015 - 06:22
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
De flesta hotell har ju ett litet träningsrum med några maskiner och fria vikter. Sen kan man ju alltid göra lite hederliga armhävningar, crunches, knäböj etc. Men det kanske känns futtigt om man är van att lyfta tungt?
Den bästa träningen är väl den som blir av, så cardio är väl bra det med
Har man sett Zombieland vet man att cardio är det viktigaste.
https://www.youtube.com/watch?v=KO9ZwrANzlI&feature=player_detailpage
Postad 12 June 2015 - 07:20
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Polaren kunde inte träna igår. Som vanligt..
Åkte ner själv och gjorde ett riktigt skitpass.
Ingen ork och illamående. Yr i skallen när jag tog i. Fan..
Men det tar tydligen ändå, för idag är jag lite stel och träningsvärken börjar smyga sej på. 
Postad 12 June 2015 - 07:33
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
De flesta hotell har ju ett litet träningsrum med några maskiner och fria vikter. Sen kan man ju alltid göra lite hederliga armhävningar, crunches, knäböj etc. Men det kanske känns futtigt om man är van att lyfta tungt?
Har man sett Zombieland vet man att cardio är det viktigaste.
Hahaha att jag inte tänkte på det, en av favorit filmerna.
Postad 12 June 2015 - 07:36
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Polaren kunde inte träna igår. Som vanligt..
Åkte ner själv och gjorde ett riktigt skitpass.
Ingen ork och illamående. Yr i skallen när jag tog i. Fan..
Men det tar tydligen ändå, för idag är jag lite stel och träningsvärken börjar smyga sej på. 
Så där känner jag också när jag har haft ett långt uppehåll på gymmet, kan bli så illa att jag måste sätta mig ner och blir helt vit i ansiktet, tror nästan jag ska tuppa av, men det kommer att ge sig, om jag minns rätt så kan det helt plötsligt bara slå över från ena dan till den andra,
Postad 12 June 2015 - 09:28
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Blir en backpackerresa så det blir vandrarhem hela vägen. Men ja, lite armhävningar och lite chins borde alltid gå att fixa.
Postad 12 June 2015 - 18:56
Hoggeman
-
Hoggeman
-
Användare
-
-
243 inlägg
Köp ett TRX band eller liknande. Perfekt som resegym. Tar nästan ingen plats alls.
Postad 13 June 2015 - 09:11
Unregistered295546cf
-
Unregistered295546cf
-
Användare
-
-
118 inlägg
Bor någon i Sundsvall eller runt om så kommer SM veckan snart. Jag själv kommer att lyfta den 1a juli 
Postad 13 June 2015 - 09:12
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Bor någon i Sundsvall eller runt om så kommer SM veckan snart. Jag själv kommer att lyfta den 1a juli 
Lycka till!!! 
Finns det nån livestream tro..?
Postad 13 June 2015 - 11:22
alka
-
alka
-
Användare
-
-
198 inlägg
De flesta styrkeevent streamas på www.goodlift.info/live.php
VM i raw styrkelyft har ju pågått i en vecka nu, sista dagen imorgon ifall någon har missat det.
Postad 13 June 2015 - 16:29
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag bor ju i Sundsvall nu över sommaren men kommer tyvärr vara utomlands då. Hade varit kul annars att träffa dig. Jag kommer nog hem den 9:e dock så är du fortfarande kvar här uppe då så kan vi ses 
Körde mark idag i alla fall. Varmt och kvavt inne på gymmet, ventilationen står stilla. 5x8 140 utan bälte var riktigt jobbigt. Markformen är verkligen inte i topp just nu...
Postad 13 June 2015 - 19:03
Unregistered295546cf
-
Unregistered295546cf
-
Användare
-
-
118 inlägg
Blir upp och ner inom tre dagar, attans också 
Jag bor ju i Sundsvall nu över sommaren men kommer tyvärr vara utomlands då. Hade varit kul annars att träffa dig. Jag kommer nog hem den 9:e dock så är du fortfarande kvar här uppe då så kan vi ses 
Körde mark idag i alla fall. Varmt och kvavt inne på gymmet, ventilationen står stilla. 5x8 140 utan bälte var riktigt jobbigt. Markformen är verkligen inte i topp just nu...
Eva Helgesson brukar streama via bambuser eller vad det heter, googla hennes namn med bambuser så får du nog fram något när det närmar sig Hittar jag något så länkar jag! Vet att det ska sändas lite på SVTplay 
Lycka till!!! 
Finns det nån livestream tro..?
Postad 14 June 2015 - 21:45
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Asch då...
Böj idag för min del. Riktigt seg i ryggen sen marklyften igår men ville ändå köra på rätt hårt. Fick bli 5x5 150kg. Blev lång vila mellan seten dock. Ventilationen står fortfarande stilla och idag var inga fönster öppna så det var riktigt dålig luft där nere.
Postad 15 June 2015 - 07:58
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Testade att bänka i helgen då det var länge sen man gjorde det, började på 10x80kg, sen 8x90kg, 6x95kg, 4x100kg, Måste vara ett PB för min del , hade precis tränat klart benen, så testade medans jag väntade på kompisen
Postad 16 June 2015 - 11:23
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Så j*vla värdo att dras med en förkylning mitt i det hela när man äntligen skulle böra dra igång med lite mer volym i träning och allt.
Hann komma en vecka in bulkschemat innan det blev skit av det hela. Blir nog vila hela veckan innan jag ger mig på det hela igen, har ingen lusta att det eskalerar helt enkelt.
Postad 16 June 2015 - 15:33
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Så j*vla värdo att dras med en förkylning mitt i det hela när man äntligen skulle böra dra igång med lite mer volym i träning och allt.
Hann komma en vecka in bulkschemat innan det blev skit av det hela. Blir nog vila hela veckan innan jag ger mig på det hela igen, har ingen lusta att det eskalerar helt enkelt.
Det suger verkligen när man peppat upp sig själv vad man vill göra och åstadkomma, sen går man och blir sjuk. Har hänt mig också. Krya på dig
Postad 16 June 2015 - 16:24
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Kände mig riktigt klen i bänken idag så stannade på 80kg. Hade dock bra uthållighet så gjorde 10x6 på 80kg.
Provade lite lutande bänk sen. 2x8 på 50kg fick räcka för jag failade nästan på sista repet.
Postad 16 June 2015 - 20:33
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Blev ogräsrens idag. Räcker som helkroppsträning och intervallpass och uthållighetsträning; greppträning, sega tunga isokinetiska marklyft och liknande 
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|