Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 October 2010 - 21:38

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

"Vill bli ledande" har jag läst, inte att de ÄR!

Exakt ! Men man blir ju inte ledande genom att ligga sist, räcker inte me att slå sig för bröstet för att man lyckats kränga iväg några kartonger me x10 mini, blir ju inga pengar på dom billiga lurarna

Postad 20 October 2010 - 21:40

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

"Vill bli ledande" har jag läst, inte att de ÄR!

Jag tror definitivt att SE kommer bli väldigt stora på android bara nästa eller om nåt år.
Speciellt när vi ser den här plattformen i mobiler ute på marknaden:
http://www.stericsso...forms/U8500.jsp

Lägg därtill sonys 16mp fotosensor och framtiden ser ljus ut :(

Postad 20 October 2010 - 21:51

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Hade Google valt att släppa ! ny version/år hade de mindre tillverkarna (bl.a SE) haft god tid på sig att optimera sin kod och planera sina släpp. Som det är idag snackas det om 3.0 innan 2.1 ens kommit ut osv osv. Det skapar inte bara en hets bland oss användare utan framförallt press på tillverkarna att hinna med, här klämmer man till de små tillverkarna som helt enkelt inte hinner med. Har man lagt hundratusentals mantimmar på en version och miljoner i utvecklingskostnad kan man inte bara avbryta och kasta sig in i en ny utvecklingsfas, det går helt enkelt inte.

Jag vill tillägga att jag är själv besviken på SE och att man inte få tillgång till senaste versionen men jag är rätt säker på att när man kommit in mer i utvecklingsfasen är jag säker på att SE kommer leverera version efter version som alla andra.

Ja givetvis, det betvivlar jag inte för en sekund.
SE har både hårdvara och ambition att bli väldigt stora på android.
Det som stör mest med just uppdateringen är det urusla sättet på vilket dom väljer att redovisa sitt nederlag och sen inte riktigt håller sitt löfte om att hålla oss kunder, eller ja iaf oss intresserade läsare av deras blogg, informerade om fortskridandet av uppdateringen.
Visst dom gör ju nya inlägg och postar nya tjusiga filmer, men vägrar konsekvent att ge någon status på hur det går och om dom kommer klara tiden, och det är det som retar mig mest.

Men sen så visst jag förstår absolut att dom inte skrotar 2.1 och går på 2.2 direkt, att kräva nåt sånt är bara dumt.
Men förhoppningen finns ju att 2.2 kanske kommer sen.

Postad 20 October 2010 - 21:53

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Exakt ! Men man blir ju inte ledande genom att ligga sist, räcker inte me att slå sig för bröstet för att man lyckats kränga iväg några kartonger me x10 mini, blir ju inga pengar på dom billiga lurarna

Man började sist av alla stora tillverkarna med Android, då kanske man inte skall sänka de direkt! Men jag är helt enig med dig - det är surt att de inte ligger i framkant!

Ja givetvis, det betvivlar jag inte för en sekund.
SE har både hårdvara och ambition att bli väldigt stora på android.
Det som stör mest med just uppdateringen är det urusla sättet på vilket dom väljer att redovisa sitt nederlag och sen inte riktigt håller sitt löfte om att hålla oss kunder, eller ja iaf oss intresserade läsare av deras blogg, informerade om fortskridandet av uppdateringen.
Visst dom gör ju nya inlägg och postar nya tjusiga filmer, men vägrar konsekvent att ge någon status på hur det går och om dom kommer klara tiden, och det är det som retar mig mest.

Men sen så visst jag förstår absolut att dom inte skrotar 2.1 och går på 2.2 direkt, att kräva nåt sånt är bara dumt.
Men förhoppningen finns ju att 2.2 kanske kommer sen.

Får vi bara en knäckt boatloader så har vi 2.2 ganska snart! :( Synd att de skall kryptera krypteringen bara SE

Postad 20 October 2010 - 21:55

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nej givetvis inte men mini'n och mini pro har ju gjort nåt som ingen annan smartphone har gjort och det är att ta android ut till massorna och det är ett betydligt större steg än att kunna skryta med att man kör absolut senaste android som nexus tex.
Kan nästan garantera att det genererar mer vinst dessutom..

Postad 20 October 2010 - 21:59

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Man började sist av alla stora tillverkarna med Android, då kanske man inte skall sänka de direkt! Men jag är helt enig med dig - det är surt att de inte ligger i framkant!

Får vi bara en knäckt boatloader så har vi 2.2 ganska snart! :( Synd att de skall kryptera krypteringen bara SE

Jo helt klart är det synd men ge dom ett år, kanske två, då ska vi nog se andra siffror :D

Jo men har inte dom på xda en iaf olåst bootloader?
Kollar in där flera ggr/dag och det rör iaf på sig, fast sakta :P

Postad 21 October 2010 - 09:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Hårdvarumässigt ligger knappast X10:an sist. Lätt bland de främsta. Sen att dom ligger lite efter vad gäller Android-versioner ja.
Jag tror SE är bland de allra största vad gäller Android om 1-2 år.
Blir dom lika bra på mjukvara som hårdvara så.
Om du bara ska gnälla, och inte har nåt att tillföra tråden så är det ingen som tvingar dig att skriva.

Får vi bara en knäckt boatloader så har vi 2.2 ganska snart! :) Synd att de skall kryptera krypteringen bara SE

Sony och SE är GRYMT bra på krypteringar som det verkar.
PS3:an och X10:an...där är dom nog fan världsledande iallafall. På gott och ont :)

Postad 21 October 2010 - 11:07

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Hårdvarumässigt ligger knappast X10:an sist. Lätt bland de främsta. Sen att dom ligger lite efter vad gäller Android-versioner ja.
Om du bara ska gnälla, och inte har nåt att tillföra tråden så är det ingen som tvingar dig att skriva.

Sony och SE är GRYMT bra på krypteringar som det verkar.
PS3:an och X10:an...där är dom nog fan världsledande iallafall. På gott och ont :)

Ja verkligen, x10 har grym hårdvara.
Både vad gäller processor och kamera. Dock är det lite synd att skärmen inte är på 16m färger och att den har stöd för Mt, även om dessa bägge egenskaper går att leva utan :-)
Men som sagt är det ju endast mjukvaran som håller tillbaka x10, men att det som sagt bara är en fråga om tid.

Och SE' s kryptering verkar onekligen kraftig när inte ens dom på xda rår på den.

Postad 21 October 2010 - 16:00

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
[quote name='BrittBastard' date='Oct 21 2010, 10:33 ' post='3055323']

mobil tillverkarna får ta imot mycket kritik, dom kan ju inte göra alla till lags, så du får nog bara vänja dig vid att folk gnäller på Sonyericsson, finns nog lika många som gnäller på dom andra märkena med.

Postad 22 October 2010 - 15:10

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Ja verkligen, x10 har grym hårdvara.
Både vad gäller processor och kamera. Dock är det lite synd att skärmen inte är på 16m färger och att den har stöd för Mt, även om dessa bägge egenskaper går att leva utan :-)
Men som sagt är det ju endast mjukvaran som håller tillbaka x10, men att det som sagt bara är en fråga om tid.

Och SE' s kryptering verkar onekligen kraftig när inte ens dom på xda rår på den.

Att den inte hade MT har man vetat från början men jag har hela tiden trott att vi skulle få 16M färger när bara uppdateringen till 2.1 kom...

Postad 22 October 2010 - 15:16

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Att den inte hade MT har man vetat från början men jag har hela tiden trott att vi skulle få 16M färger när bara uppdateringen till 2.1 kom...

Det är inte helt sant, florerar fortfarande rykten om att den har det hårdvarumässigt men inte aktiverat.
Så sent som när X10 skulle lanseras i usa för en månad eller två sen, så stod det i specs'en att den hade MT.

Redigerat av Pjuklarven, 22 October 2010 - 15:17.

Postad 22 October 2010 - 17:16

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Det är inte helt sant, florerar fortfarande rykten om att den har det hårdvarumässigt men inte aktiverat.
Så sent som när X10 skulle lanseras i usa för en månad eller två sen, så stod det i specs'en att den hade MT.

Det här är en av sakerna som gör att man tappar förtroendet totalt för sonyericsson, såg att dom lagt upp ännu en film snutt som handlar om 2.1 uppdateringen, skit i filmerna ! ! ! ! tryck ut uppdateringen i stället, nästa vecka ska den ju komma så då lär den vara färdig.......... eller så skjuter de på´det igen........
Jaaa ja e lite purken....... sitter i trådar om htc desire hd å snacket om att x10 ligger i framkant hårdvarumässigt, det stämmer inte längre ! ! ! ! ja blir bara mer å mer sugen på den luren !
jag e annars jätte nöjd med min x10, ja kan göra det mästa som jag vill kunna göra, men det är bara att inse x10 e väl snygg men ligger efter me både hård å mjuk vara

Redigerat av silverkillen, 22 October 2010 - 17:21.

Postad 22 October 2010 - 18:35

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Det här är en av sakerna som gör att man tappar förtroendet totalt för sonyericsson, såg att dom lagt upp ännu en film snutt som handlar om 2.1 uppdateringen, skit i filmerna ! ! ! ! tryck ut uppdateringen i stället, nästa vecka ska den ju komma så då lär den vara färdig.......... eller så skjuter de på´det igen........
Jaaa ja e lite purken....... sitter i trådar om htc desire hd å snacket om att x10 ligger i framkant hårdvarumässigt, det stämmer inte längre ! ! ! ! ja blir bara mer å mer sugen på den luren !
jag e annars jätte nöjd med min x10, ja kan göra det mästa som jag vill kunna göra, men det är bara att inse x10 e väl snygg men ligger efter me både hård å mjuk vara

Komiskt att man ägt telefonen sen i mars och vet fortfarande inte vad som är i den... jag försöker utgå ifrån att det inte finns något nytt att få ut ur mobilen utan att den är som den är. För det börjar bli löjligt att sitta och vänta på något som inte finns. Lite lurad känner man sig av SE... även om jag är väldigt nöjd med telefonen i sig så känns det som det förstör helhetskänslan lite...

Postad 22 October 2010 - 21:17

lovmatt
  • lovmatt
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har haft problem med nedladdningar från Market men gjorde lite sökningar på nätet och hittade följande lösning:

Go to your mobile phone settings:-

Settings -> Applications -> Manage Applications --> press menu and select "filter" then "All" -> scroll down to:-

"Checkin Service" then select "clear data"
"Download Manager" then select "clear data"
"Google Apps" then "clear data"
"Google Talk Service" then select "clear data"
"Market" then select "clear cache"

Det löste sig med Market med diverse nya inloggningar men plötslig var min kontaktbok tom! (vet inte om det hade med ovan att göra) Lugn var jag för jag har ju synkat med Sony Ericssons hemsida. Men när jag skulle synka tillbaka kontakterna till min telefon igen så gjorde den tvärtom, alltså raderade allt på Sony Ericssons hemsida! Finns det någon lösning att backa allt?! Ganska frustrerad för tillfället! :)

Postad 22 October 2010 - 23:05

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Har haft problem med nedladdningar från Market men gjorde lite sökningar på nätet och hittade följande lösning:

Go to your mobile phone settings:-

Settings -> Applications -> Manage Applications --> press menu and select "filter" then "All" -> scroll down to:-

"Checkin Service" then select "clear data"
"Download Manager" then select "clear data"
"Google Apps" then "clear data"
"Google Talk Service" then select "clear data"
"Market" then select "clear cache"

Det löste sig med Market med diverse nya inloggningar men plötslig var min kontaktbok tom! (vet inte om det hade med ovan att göra) Lugn var jag för jag har ju synkat med Sony Ericssons hemsida. Men när jag skulle synka tillbaka kontakterna till min telefon igen så gjorde den tvärtom, alltså raderade allt på Sony Ericssons hemsida! Finns det någon lösning att backa allt?! Ganska frustrerad för tillfället! :)

denna lösningen står tidigare i tråden och fungerade även för mig. Mina kontakter försvann också men jag hade dem backade på minneskortet och det gick bra att få tillbaka dem. Hur man backar kontakterna till minneskortet står också tidigare i tråden (någon sida eller två bakåt)

Postad 23 October 2010 - 05:58

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Nu har det kommit mer detaljerad information på x12 som ryktas vara SE's kommande värsting :)
Det är avmaxfan på esato-forumet som kommer med dessa uppgifter.

More Xperia X12 details :-D

It will have 1gb of RAM, 4 inch OLED with multi touch support, 16gb internal memory with micro SD card support upto 32gb,Android Gingerbread OS, a physical QWERTY keyboard, 1800mah battery, Dedicated GPU with 512mb memory dedicated.
And surprise surprise

16.4 Megapixel Camera with Xenon Flash and 1080p video recording

Rest of the specs as mentioned earlier. which includes a 2ghz CPU.

Värt att tänka på är att detta är uppgifter som fortfarande inte har hörts nåt om alls från officiellt håll, men ändå intressant läsning B)

http://www.esato.com...t...&start=2235

Postad 23 October 2010 - 07:01

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Nu har det kommit mer detaljerad information på x12 som ryktas vara SE's kommande värsting :)

Värt att tänka på är att detta är uppgifter som fortfarande inte har hörts nåt om alls från officiellt håll, men ändå intressant läsning B)

vågar man ens spekulera över vad detta monster kommer att kosta??? 8-9k? :S Jag tror inte det men det låter ju nästan så om man kollar på vad det är i (eller kommer att vara i enligt rykten). Antagligen så har väl även konkurrenterna någonting liknande på marknaden när denna kommer

Redigerat av z i p p o o, 23 October 2010 - 07:08.

Postad 23 October 2010 - 07:15

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

vågar man ens spekulera över vad detta monster kommer att kosta??? 8-9k? :S Jag tror inte det men det låter ju nästan så om man kollar på vad det är i (eller kommer att vara i enligt rykten). Antagligen så har väl även konkurrenterna någonting liknande på marknaden när denna kommer

Jo den får man nog pynta en vacker slant för, men jag lär nog köpa den ändå.. B)

Förhoppningsvis är det den här plattformen den är byggd på:
http://www.stericsso...forms/U8500.jsp

Fina spec's.. :)

Postad 23 October 2010 - 08:34

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Om det här stämmer å mobilen kommer ut på marknaden innom ett halv år så rockar dom fett :-) å jag ska aldrig mera klaga på dom ! tyvärr så kan jag bara inte tro på det, å 16 mp på kameran låter ju bara larvigt onödigt !

Redigerat av silverkillen, 23 October 2010 - 08:40.

Postad 23 October 2010 - 08:54

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Om det här stämmer å mobilen kommer ut på marknaden innom ett halv år så rockar dom fett :-) å jag ska aldrig mera klaga på dom ! tyvärr så kan jag bara inte tro på det, å 16 mp på kameran låter ju bara larvigt onödigt !

jag kan inte tänka mig att den kommer ut inom ett halvår... finns det några rykten om när den ska komma ut? 16 mp kanske låter lite onödigt men xenon blixt låter ju bra iaf :) (och nödvändigt)

Postad 23 October 2010 - 12:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Finns de nå nyare bilder på den ev. kommande skapelse?

Postad 23 October 2010 - 12:02

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
ST Ericsson testkör ju redan idag U8500-plattformen så det är med säkerhet det den bygger på (om den finns).

Gillar dock inte fysiska t-bord, tenderar att bli lite tjockare.

Postad 23 October 2010 - 12:17

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Finns de nå nyare bilder på den ev. kommande skapelse?

inte vad jag har hittat nånstans iaf.
håller utkik men inget än iaf :/

ST Ericsson testkör ju redan idag U8500-plattformen så det är med säkerhet det den bygger på (om den finns).

Gillar dock inte fysiska t-bord, tenderar att bli lite tjockare.

Jo exakt, u8500 finns ju redan, dock inte i nån mobil än vad jag vet.

Hade precis samma tanke, hade hellre sett att den var en ren touch mobil som x10.

Postad 23 October 2010 - 12:29

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

inte vad jag har hittat nånstans iaf.
håller utkik men inget än iaf :/

Jo exakt, u8500 finns ju redan, dock inte i nån mobil än vad jag vet.

Hade precis samma tanke, hade hellre sett att den var en ren touch mobil som x10.

Min vän på ST Ericsson tyckte jag skulle vänta med att köpa nåt nytt nu och vänta till våren *hint*

Postad 23 October 2010 - 12:35

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Instämmer i det att det vore fint att slippa qwerty tangentbord. :)
Såg nå tidiga prototypbilder och så påminde den lite om ett rymdskepp, eller liknande.. :)

Postad 23 October 2010 - 12:39

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

Min vän på ST Ericsson tyckte jag skulle vänta med att köpa nåt nytt nu och vänta till våren *hint*

Bara 6 månader kvar till våren. :)

Någon som rekommenderar ett bra sätt att göra backup av program- och systeminställningar inför 2.1? Jag utgår från att det inte är som tidigare uppgraderingar, då allt var intakt efteråt.
Kalender, telefonbok har jag i Outlook.
Har gjort backup på minneskortet och i MyPhoneExplorer, men räcker det för att återställa eller åker jag på att konfigurera om telefonen som om den vore ny?

Postad 23 October 2010 - 14:12

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Jo jag kommer nog vänta till x12 kommer jag med, det är nog värt väntan :)

Postad 23 October 2010 - 16:34

Pygoscelis
  • Pygoscelis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Wiii 2.0.A.0.453 är på gång! Följer de mönstrer är den här den 5 november.

Postad 23 October 2010 - 17:21

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Om x12 har u8500 så gråter jag av glädje och köper den direkt :)

Postad 23 October 2010 - 17:43

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Wiii 2.0.A.0.453 är på gång! Följer de mönstrer är den här den 5 november.

http://www.ptcrb.com...m?modelid=16755

Postad 23 October 2010 - 17:46

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Har de tagit 2v från att versionen dykt på den sidan tills vi haft den i telefonen, eller hur ser trenden ut? :)

Postad 23 October 2010 - 21:45

Unregistered7198ede9
  • Unregistered7198ede9
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
strange

http://www.youtube.c...h?v=efPJvtTGJlk

Postad 23 October 2010 - 21:53

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

strange

http://www.youtube.c...h?v=efPJvtTGJlk

hoppas att det är sant :). Även om MT inte är något krav för mig så måste jag enså säga att jag saknar det lite.

Postad 23 October 2010 - 22:01

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Lite mer på temat X10 och MT.

http://gadgets.apnaf...s-on-exclusive/

http://www.youtube.c...h?v=ngrM9P_deMU

http://www.youtube.c...h?v=tpycD7HV_X0

Postad 23 October 2010 - 22:20

Unregistered7198ede9
  • Unregistered7198ede9
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
http://u.115.com/file/f95a42a774

Angry bird with MT (download and play in media player)

Postad 24 October 2010 - 11:16

Pygoscelis
  • Pygoscelis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Har de tagit 2v från att versionen dykt på den sidan tills vi haft den i telefonen, eller hur ser trenden ut? :)

Ja de har hitils stämt bra med 2-3 veckor efter sen den blivit certifierad innan man har kunnat ladda ner den. Men nu är den ju i alla fall klar och certad så kan ju gå fortare men troligen inte.

Postad 24 October 2010 - 11:57

Dalthor-san
  • Dalthor-san
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som råkat ut för timescape slutat uppdatera sig igen? Den försöker uppdatera men det händer inget och inget datafel.

Postad 24 October 2010 - 13:49

Sarcosian
  • Sarcosian
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som råkat ut för timescape slutat uppdatera sig igen? Den försöker uppdatera men det händer inget och inget datafel.

Timescape? Vad är det? Är det inte den som är skälet till att vi får vänta på uppdateringen? :)

Förstår att det finns en massa användare av X10 som inte vill "tweaka" sin telefon men SE eget UX är ett skämt. Att de till uppdateringen lagt ner ännu mer kraft på att fixa till ett mediokert UX istället för att snabbt få ut uppdateringen är så tråkigt. På X10 mini, mini pro och X8 förstår jag det då de har begränsingar i skärmstorlek men ni som har en X10 se till att testa andra launchers så kommer ni att bli mycket mer nöjd med er mobil.

Timescape är enligt mig en medioker widget med begränsad användning. Mediascape är totalt akterseglat av andra appar. För mig är hela vitsen med Android att skaffa sig en hårdvaruplattform som man sedan kan anpassa med launchers, appar och widgets till det som passar en bäst. Att som SE bygga in widgets och appar i sitt UX skapar bara begränsningar. Om det var ett UX jag var ute efter så skulle jag skaffa mig en Istone!

Önkar mer än något på mobilmarknaden nu att XDA lyckas låsa upp bootloadern så vi som vill ha en anpassningsbar mobil kan bygga ihop det i vill ha!

För

Redigerat av Sarcosian, 24 October 2010 - 13:52.

Postad 24 October 2010 - 15:29

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

http://u.115.com/file/f95a42a774

Angry bird with MT (download and play in media player)

Denna länken är bättre: http://www.youtube.c...player_embedded

Postad 24 October 2010 - 16:55

Dalthor-san
  • Dalthor-san
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Nu har även market lagt av. Den vill inte ladda ner nått. Och inga felmeddelanden heller. Ladda ner saker senast igår. :-s

Postad 24 October 2010 - 17:48

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Denna länken är bättre: http://www.youtube.c...player_embedded

Tycker det ser lite fake ut faktiskt...

Postad 24 October 2010 - 18:01

Sarcosian
  • Sarcosian
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Nu har även market lagt av. Den vill inte ladda ner nått. Och inga felmeddelanden heller. Ladda ner saker senast igår. :-s

Använder inte Timescape sedan april så kan inte hjälpa med det dock hade jag problem med market. Gick inte att uppdatera, fick felmeddelande då. Finns en guide på sidan 277 som visar hur man gör för att rensa chachminnet. Funkade för mig. kanske fixar prob med Ts också...

/sarc

Postad 24 October 2010 - 18:41

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
har återställt min .men kan inte heller ladda ner från market.är det market det är fel på eller tel

Postad 24 October 2010 - 20:08

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

har återställt min .men kan inte heller ladda ner från market.är det market det är fel på eller tel

Gå till Inställningar - Program - Hantera Program - Klicka på Market och avinstallera uppdateringar. Logga in igen och godkänn avtalet.

Du får den gamla Market (layouten) men kommer sannolikt att kunna ladda hem apps igen.

Postad 24 October 2010 - 20:13

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
provade på frugans galaxy att ladda ner från market nu,funka inte på den heller så det måste vara fel på market

tackar skall testa detta

Postad 24 October 2010 - 20:14

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
vet inte om ni har sett detta

X10i multitouch

Postad 24 October 2010 - 20:15

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

provade på frugans galaxy att ladda ner från market nu,funka inte på den heller så det måste vara fel på market

tackar skall testa detta

Det fungerade i ca 2 timmar för mig...nu fungerar inte det heller....

Postad 24 October 2010 - 20:17

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Hade problem med market förut, med SGS.

Postad 24 October 2010 - 20:45

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Har du provat det som "ef98dpa" skrev tidigare?

"I recently started getting Download unsuccessful errors on my Motorola Droid whenever I tried to upgrade an app. Luckily, the fix was easy.
1. Open Settings.
2. Select Applications.
3. Select Manage Applications.
4. Select Market (You may have to press Menu > Filter > All to see it)
5. Select Clear cache.
6. Back out of the screen and select Download Manager.
7. Select Clear data.
8. Also clear data for Google Apps, Google Talk, and Checkin Service.
See if downloading from the Android Market works now."

starta sedan om telefonen efter 8.

Jag hade också samma problem och fick göra detta 2ggr (kanske gjorde någonting fel första ggn) men sedan funkade market igen :)

Redigerat av z i p p o o, 24 October 2010 - 20:46.

Postad 24 October 2010 - 21:00

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Nu funkar iaf min gamla market igen!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.