Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 februari 2012 - 12:27

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Under de år jag jobbade med mobiler och de tusentals jag hann gå igenom så har jag nog sett allt som är överhuvudtaget möjligt, en hade t o m hamnat i en gödselstack :wacko: vilket inte var så mysigt :D . Smuts och även oxidering pga vatten var mycket vanligt, så om du inte har en vattentät mobil (vilket inte många är) så tala inte i mobilen ute i regnet, det kan bli dyrt, en droppe på fel ställe i elektroniken och mobilen är skrot och går inte att reparera.

Exakt, kan ju hända vad som helst! :) Och ja, vattenskador är väl bland de vanligaste sakerna, både för mobiler och datorer!

Postad 17 februari 2012 - 12:33

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
finns mobiler som tål det mesta också. min panasonic gd75 är ett bra exempel. tålde att ligga under vatten igång i några minuter. fick ligga mot en glödlampa efteråt bara så LÖSte det sig.

Postad 17 februari 2012 - 13:07

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Den N8 jag använder som testtelefon vid mina cfw har legat i botten på en toalett i minst 30 minuter! Jag fick bli räddaren av telefonen då personen som ägde och tappat den vägrade ta upp den. Jag skruvade isär den för att får bort batteriet så snabbt som möjligt men det dröjde ytterligare ca 2 timmar innan jag fick tag i verktyg till det. Vid det laget var telefonen ljummen av kortslutningen. Efter batteridemonteringen plockade jag isär telefonen i småbitar och lät den lufttorka en vecka. Rengjorde den sedan med isopropanol och lät den sedan torka igen framför en fläkt i ett par timmar. Den fungerar rätt ok, dock fungerar inte kamerashuttern - den har fastnat vidöppen, mikrofonen är lite dålig samt 3G-delen i den är död. Men den duger som testtele =)

Postad 17 februari 2012 - 13:21

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
min N82 klarade en 40 graders tvätt,hittade telefonen och batteriet på olika ställen bland tvätten,fick ligga några dagar på fönsterbrädan vid elementet och torka,sen ladda och använda den igen.Min SGS2 tappade jag i en snödriva förra veckan och batteriet ramlade ut och allt var bra blött då det hade töat på dagen.torkade av men den ville inte starta.fick bli hårtorken hemma en stund och i med ett annat batteri sen starta den,några dagar senare så prövade jag det andra batteriet och då fungerade det igen.tycker dom håller bra telefonerna idag. :-)

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 17 februari 2012 - 13:22.

Postad 17 februari 2012 - 15:03

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Jo jag kanske skulle ha tillagt att det ibland går att rädda de mest osannolika fall också, vi hade en kund som tappade telefonen i vattnet och det var några dykare i närheten som hjälpte honom att plocka upp den och den räddade vi.

Värsta problemet är ju när batteriet är inkopplat, på den tiden var det inte just några inbyggda batterier, så var man snabb att ta av batteriet så kunde det klara sig utan brand i telefonen. Jag har dock sett telefoner där elektroniken sett perfekt ut utom att det läckt in typ en droppe vatten som påverkat ett område på någon millimeter och gjort att en genomplätering i kretskortet brunnit, vilket inte gick att reparera.

Postad 17 februari 2012 - 16:20

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Nu löste sig problemen med suddiga kamerabilder och almanackan som inte meddelar "att göra" uppgifter (uppgifterna försvann av sig självt).
Jag ominstallerade Belle, den vanliga/officiella versionen (samma som jag hade problem med).

Postad 17 februari 2012 - 18:11

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Nu löste sig problemen med suddiga kamerabilder och almanackan som inte meddelar "att göra" uppgifter (uppgifterna försvann av sig självt).
Jag ominstallerade Belle, den vanliga/officiella versionen (samma som jag hade problem med).

Det är ju kanon.installera om är ju det sista man vill göra.

liten nyfiken på hur mycket ram minne ni har ledigt på Belle?,även på hur lång tid det tar att öppna angry Birds spelen tills det går att spela ? (Play knappen kommer fram).

Postad 17 februari 2012 - 19:34

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Efter ett par dagar med Trixeos cfw 8 kan jag bara säga - Bra jobbat, Trixeo! Skönt att få en fungerande mobil utan allt "skräp" som ej behövs. Officiella Belle lämnade ca 98Mb kvar men har med din 8'a 195Mb kvar och då saknar jag inget i installationen. Telefonen är lika snabb som innan och batteritiden är fenomenal! Allt fungerar dessutom som det ska. Kan varmt rekommendera denna till de som tvekar. -Tack!

Postad 17 februari 2012 - 20:04

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag kan fortfarande inte fatta varför jag uppfattar batteritiden som dålig i Trixeos cfw 8 :( 3g av, wifi av, mobildata av, nerdragen skärmstyrka och inga bakgrundsprogram öppna.

Postad 18 februari 2012 - 11:57

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

är väl knappast Nokias fel att Spotify inte utvecklar en bättre app?!

Jag tror inte felet ligger i appen utan att Nokia har ett gammalt Bluetooth protokoll, med Samsungen funkar nämligen volymknappen på luren så det behövs inte ens någon volymkontroll i appen.

Postad 18 februari 2012 - 13:01

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Jag tror inte felet ligger i appen utan att Nokia har ett gammalt Bluetooth protokoll, med Samsungen funkar nämligen volymknappen på luren så det behövs inte ens någon volymkontroll i appen.

I det här fallet tror jag faktiskt att Bag har rätt, i den inbyggda mediespelaren så är det inget problem att reglera volymen i min SonyEricsson MW600 bluetooth handsfree med N8:ans inbyggda volymknappar ej heller att reglera telefonens volym med reglaget på HF, så här verkar kommunikationen fungera åt båda hållen utmärkt, med andra ord inga sådana begränsningar i bluetooth.

Postad 18 februari 2012 - 13:34

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Precis, kolla bara på Skype, kameran funkar fortf inte. Tror knappast det är Nokias fel. Skype är lata, helt enkelt.

Postad 18 februari 2012 - 16:13

Hino
  • Hino
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag kan fortfarande inte fatta varför jag uppfattar batteritiden som dålig i Trixeos cfw 8 :( 3g av, wifi av, mobildata av, nerdragen skärmstyrka och inga bakgrundsprogram öppna.

Upplevde samma sak med min N8 men sen jag uppdaterade till den officiella så har jag sjukt bra batteritid.

Postad 18 februari 2012 - 16:53

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
hm det här med batteritiden låter ju inge roligt.

Postad 18 februari 2012 - 18:21

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Ni som använder någon omgjord Belle kan ladda ner
KinetisScrolling_Fast_for_Belle_By_Ancelad.sis från Daily Mobile Forum...Jag tycker scrollningen blev mycket rappare efter jag installerade den,man kan avinstallera den om man inte vill ha den när man testat.

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 18 februari 2012 - 18:21.

Postad 18 februari 2012 - 19:04

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Några appar som uppdaterats:

Nokia Big Screen v1.2.1
http://www.symbiantw...en-for-nokia-n8

Nokia Drop 1.4 Beta
http://www.symbiantw...rt-new-features

CNN App 1.3.1
http://www.symbiantw...dated-to-v1-3-1

Redigerat av MerBlues, 18 februari 2012 - 19:05.

Postad 18 februari 2012 - 19:39

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Upplevde samma sak med min N8 men sen jag uppdaterade till den officiella så har jag sjukt bra batteritid.

När jag körde med trixeos cfw 7 hade jag riktigt bra batteritid. Men sedan formenterade jag om till det officiella och då fick jag mycket sämre batteritid. Ska nog formentera om den igen kanske. Har ändå inte så många apps osv så.

Postad 18 februari 2012 - 20:06

patrikpet
  • patrikpet
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej,

Jag köpte min Nokia N8 för snart ett år sedan. Den var då förladdad med några Dolby Digital "Tron Legacy"-klipp. Jag testade då att koppla mobilen till min TV via HDMI-kabeln, och allt fungerade bra.

Nu, efter att jag har uppgraderat till Belle, så tänkte jag testa igen.

Jag har nu två problem:
  • Hur jag än gör så kommer ljudet bara ut ur mobilens högtalare, inte från TV:ns högtalare. Ja, jag har kollat så att HDMI-kontakten är rejält intryckt.
  • När jag spelar upp mina egna filmer så visas de på TV:n, men då jag försöker spela upp något av "Tron Legacy"-klippen leder bara det till att mobilen har en svart skärm med klippets titel i mitten, och på TV:n visas en blå Nokia-logo. Drar jag ur HDMI-kontakten så visas klippet korrekt på mobilens skärm.
Är det någon av er som känner igen detta? Finns det någon lösning, tro?

Patrik

Postad 18 februari 2012 - 20:14

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

I det här fallet tror jag faktiskt att Bag har rätt, i den inbyggda mediespelaren så är det inget problem att reglera volymen i min SonyEricsson MW600 bluetooth handsfree med N8:ans inbyggda volymknappar ej heller att reglera telefonens volym med reglaget på HF, så här verkar kommunikationen fungera åt båda hållen utmärkt, med andra ord inga sådana begränsningar i bluetooth.

Okej där ser man, vad jag har trott så ligger problemet i avsaknad av AVRCP profile som är för styrningen medans A2DP endast överför ljudet. Hur som haver.

Postad 18 februari 2012 - 20:25

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Okej där ser man, vad jag har trott så ligger problemet i avsaknad av AVRCP profile som är för styrningen medans A2DP endast överför ljudet. Hur som haver.

N8 saknar helt klart inte AVRCP då det fungerar utmärkt att kontrollera både volym och låtval med fjärren på SE MW600, även låtnamn kommer upp i displayen på MW600.

Postad 18 februari 2012 - 22:37

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 maj 2012 - 19:47.

Postad 19 februari 2012 - 00:43

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
I Belle, hur kommer man åt röstkommando? I Anna höll man ju in "Ring" knappen några sekunder, det fungerar inte nu att hålla in telefonikonen.

Postad 19 februari 2012 - 00:44

patrikpet
  • patrikpet
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej,

Jag gick in på Inställningar > Telefon > Tillbehör, och angav TV-utgång som "Standard". Det hjälpte inte; ljudet kommer fortfarande inte ut från TV:ns högtalare.

Jag startade om mobilen, och kollade att inga program var igång. Ingen skillnad; jag ser fortfarande bara en blå Nokia-logo på TV:n.

Patrik

Postad 19 februari 2012 - 00:55

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

I Belle, hur kommer man åt röstkommando? I Anna höll man ju in "Ring" knappen några sekunder, det fungerar inte nu att hålla in telefonikonen.

Tyvärr verkar det inte vara bättre än att du måste lägga till en genväg på skrivbordet till Röstkommandon. Har du ett headset funkar det nog som vanligt.

Postad 19 februari 2012 - 00:58

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hur ni än upplever så är batteritid inget min cfw varken är bättre eller sämre på än den officiella Belle.
Skillnaden mellan Anna och Belle däremot BÖR vara att Belle klarar sig längre.
Allt annat är fringe science.

Postad 19 februari 2012 - 01:02

patrikpet
  • patrikpet
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej,

Jag tror att det, i Belle, inte längre är så lätt att nå "röstkommando".

Jag har ett Bluetooth-ansluten headset, och genom det så kan man fortfarande "lång-trycka" huvudknappen för att aktivera röstkommandot.

Om man vill göra detta direkt i mobilen, så verkar det som att man måste lägga genvägen "Röstkommando" på sin startskärm, och sedan klicka på den för att starta röstigenkänningen.

Patrik

Postad 19 februari 2012 - 19:39

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
En fundering till er som vet...
Förut när jag svarade på ett MMS så skapades ett SMS som jag kunde skicka som svar. Billigt och bra om man har ett abbonemang som skickar gratis SMS.

Nu med Belle om jag svarar på ett MMS så skickas ett MMS. Onödigt dyrt om jag inte bifogar någon fil utan bara skickar text i svaret...

Någon som vet hur jag ska göra för att kunna svara ett på ett MMS med ett SMS?

Postad 19 februari 2012 - 19:47

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Förut när jag svarade på ett MMS så skapades ett SMS som jag kunde skicka som svar. Billigt och bra om man har ett abbonemang som skickar gratis SMS.

Nu med Belle om jag svarar på ett MMS så skickas ett MMS. Onödigt dyrt om jag inte bifogar någon fil utan bara skickar text i svaret...

Sändningsalternativ-->meddelandetyp i menyn på höger sida när du är inne i meddelandet. Kan det va nåt ?

Nu har jag inte prövat att skicka just nu, men jag har det inställt på "automatiskt" och när jag plockar upp ett gammals mms och försöker svara på det står det i alla fall "sms" i vänstra hörnet, så jag antar att det skickar som det också. Har inte gjort några ändringar i inställningarna heller.

Postad 19 februari 2012 - 19:48

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag förstår vad du menar. Om du har konversationer så är det bara att svara i konversationen, då blir det ett sms. Det är när man trycker in på MMS:et och trycker på Svara där inne det blir ett MMS :)

Postad 19 februari 2012 - 19:58

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Jag förstår vad du menar. Om du har konversationer så är det bara att svara i konversationen, då blir det ett sms. Det är när man trycker in på MMS:et och trycker på Svara där inne det blir ett MMS :)

Snyggt! Har inte fattat att det finns ett fält längst ner som man kan skriva i direkt :)
Tackar!!

Postad 19 februari 2012 - 20:26

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Jag stod inne i MMS:et och sedan tryckte på svara och jag fick sms i alla fall, undrar om det inte i alla fall har med de inställningarna som jag nämnde att göra, där kan man ju sätta MMS, text, fax och personsökning (?! :blink:)

Postad 19 februari 2012 - 21:02

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag stod inne i MMS:et och sedan tryckte på svara och jag fick sms i alla fall, undrar om det inte i alla fall har med de inställningarna som jag nämnde att göra, där kan man ju sätta MMS, text, fax och personsökning (?! :blink:)

Exakt, det sättet går ju också att göra på. Står ju som sagt uppe i hörnet vilken typ av meddelande det är :)

Postad 19 februari 2012 - 21:09

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Ta bort all text i ämnesraden så slår medd om automatiskt till sms.. Ämnesraden finns bara i mms funktionen så därför blir det inte ett sms när man ska svara på ett mms ibland.

Redigerat av big_swede70, 19 februari 2012 - 21:11.

Postad 20 februari 2012 - 00:01

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Bygger en CFW v9. Det kan dröja innan jag släpper den, vill i sann Nokia-anda inte sätta något datum men jag kan lova att det blir i Q1 ;)

Nyheter i version 9: (hittills)
- Alla moddar ligger nu i ROFS2 (Z:) - efter en 3-finger reset finns moddarna kvar.
- SysAp Mod visar nu ljudlös-ikonen när läget Ljudlös valts.
- Uppdaterat och flyttat Extra Widgets till ROFS2 (dvs. finns kvar efter 3-finger), de flesta från Nokia E6-111.130.0625.
- Möjlighet att skapa undermappar i mappar.
- Ledig utrymme på C: direkt efter flash: 205MB! Jämför med originalet som ger knappa ???MB

Vad är skillnaden på denna CFW och Belle original?
- Alla språkresursfiler, tangentbord, hjälpfiler mm förutom svenska och engelska har raderats i UDA och ROFS2 vilket motsvarar enhet C: och Z: i telefonen.
- Nokias animation (händerna) samt välkomstsignalen när telefonen startas upp är avstängda - snabbare uppstart (du kan själv ställa in vilken ton du vill ha med Startup/Shutdown plugin i TweakS).
- Reserverad utrymme för FOTA (Firmware Over-the-Air) är satt till 0 - 20MB mer utrymme på C:
- FM-sändaren sänder "Nokia N8" via RDS (PS-fältet) istället för bara "Nokia".
- Funktionen "Använd telefonen som modem" använder en fil som Nokia lagt i C: (phone_as_modem.iso), denna är flyttat till E: - 8MB mer utrymme på C:.
- Nokias originalbakgrundsbilder är raderade från UDA - 6,5MB mer utrymme på C: (startsidorna är modifierade för att överensstämma med detta).
- Nokias Photo- och VideoEditor är flyttade från UDA till ROFS2 - 22MB mer utrymme på C:

Extra Widgets:
- Klocka-stor analog
- Bluetooth på/av
- Mobildata på/av
- Klocka-mekanisk
- Mobildatatracker
- 3G på/av
- Offline av/på
- Kalender-agenda
- RSS
- Ljudlös av/på
- Musikspelare-kompakt
- Bokmärke
- Väder-prognos
- Väder-nu
- Meddelanden (från Anna)

Moddar:
- Musikspelarskärmsläckaren från PR1.2. ([email protected])
- Du kan ändra namn på mappar/appar samt skapa undermappar till mappar i menyn. (ExtraX7?)
- SysAp Mod (CODeRUS)
- Java Permissions Mod - Alla rättigheter till Java apps (CODeRUS)
- USB OTG Timer Mod - Tar bort popup vid inkoppling av OTG-kabeln, samt medger inkoppling av icke godkända enheter för tex laddning eller strömförsörjning av dem. (ExtraX7)
- Logga GPRS och WLAN Mod (ExtraX7)
- Logg Mod - loggen kan sättas till max 99 dagar istället för 30. (CODeRUS)
- EQ-Mod - skapa dina egna presets och ändra i alla för equalizern i Musikspelaren (CODeRUS)
- Installserver.exe med log (skapa en "installserver"-mapp i roten på en enhet så kopieras alla installationsfiler även dit) (CODeRUS)

Program/tweaks förinstallerade:
- TweakS settings
- TweakS (kolaysoft.ru) + SysAp Plugin (CODeRUS)
- Nokia RnD FileBrowser (Nokia och CODeRUS)

Uppdaterade förinstallerade program på telefonen:
- Nokia Maps (Nokia Kartor) 3.08 11wk47 b04 (Nokia Maps Suite 2.0 med Maps 3.09 är ännu i beta)
- Nokia Suite Application Support Software
- Nokia Searchwidget 3.02(6)
- Nokia InternetSearch 4.01(1)
- Nokia Store (Nokia Butik) 3.22(54)
- Nokia Ordlista - Svenska

Postad 20 februari 2012 - 00:08

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
:D

Postad 20 februari 2012 - 08:46

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Nice!

Postad 20 februari 2012 - 10:38

patrikpet
  • patrikpet
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej,

Jag köpte min Nokia N8 för snart ett år sedan. Den var då förladdad med några Dolby Digital "Tron Legacy"-klipp. Jag testade då att koppla mobilen till min TV via HDMI-kabeln, och allt fungerade bra.

Nu, efter att jag har uppgraderat till Belle, så tänkte jag testa igen.

Jag har nu två problem:

• Hur jag än gör så kommer ljudet bara ut ur mobilens högtalare, inte från TV:ns högtalare. Ja, jag har kollat så att HDMI-kontakten är rejält intryckt.
  • När jag spelar upp mina egna filmer så visas de på TV:n, men då jag försöker spela upp något av "Tron Legacy"-klippen leder bara det till att mobilen har en svart skärm med klippets titel i mitten, och på TV:n visas en blå Nokia-logo. Drar jag ur HDMI-kontakten så visas klippet korrekt på mobilens skärm.
Är det någon av er som känner igen detta? Finns det någon lösning, tro?

Patrik

Jag testade HDMI- out mot en lite äldre Samsung TV, och mot en modern DELL monitor. Samma resultat.

Patrik

Postad 20 februari 2012 - 11:12

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Jaha där ryker ännu några timmar för uppdatera snart igen då.. Jobbigt va mjukvaruberoende...

Postad 20 februari 2012 - 13:00

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Jaha...cfw 9?! Kan knappt vänta även om jag är supernöjd med 8'an. 9'an ser ju ut att ge ytterligare förbättringar till en redan bra cfw. Outstanding Trixeo! Hur fungerar det med dina uppdaterade vers. av cfw's ..... måste man göra om hela proceduren eller gör man en "update" bara?

Postad 20 februari 2012 - 13:35

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Någon som vet om inte det skulle finnas Autofokus till videokameran i Nokia Belle? :o funkar inte för mig iallfall :(

Postad 20 februari 2012 - 13:48

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Du måste välja Närbild dår det vanligtvis är Automatiskt :)

Postad 20 februari 2012 - 14:12

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Du måste välja Närbild dår det vanligtvis är Automatiskt :)

Tack så mycket! :) Nu funkar det som det ska

Postad 20 februari 2012 - 15:05

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Är det någon som kan installera Nokia drop 1.4? min installation avbryts hela tiden, FÅr en smart install som jag ska köra om men den fungerar inte heller.

jag har Trixeos CFW v8 installerad.

Postad 20 februari 2012 - 16:13

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Jaha...cfw 9?! Kan knappt vänta även om jag är supernöjd med 8'an. 9'an ser ju ut att ge ytterligare förbättringar till en redan bra cfw. Outstanding Trixeo! Hur fungerar det med dina uppdaterade vers. av cfw's ..... måste man göra om hela proceduren eller gör man en "update" bara?

Tyvärr är 9:an en så pass stor skillnad mot tidigare versioner att det inte går att uppdatera. En backup med hjälp av telefonens filhanterare till ett extra minneskort är att rekommendera innan.

Postad 20 februari 2012 - 16:17

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Är det någon som kan installera Nokia drop 1.4? min installation avbryts hela tiden, FÅr en smart install som jag ska köra om men den fungerar inte heller.

Det kan hända att det blir en konflikt med Notifications-widgeten (Meddelanden). Den är ju från Anna och använder en tidig version av Notifications och jag har för mig Drop utnyttjar den med, fast en nyare version. Du kan prova att ta bort den widgeten från startsidan (kanske behöver starta om), manuellt radera c:\sys\bin\notifications.exe och starta om innan installationen men då kommer inte widgeten från Anna att fungera längre. Ibland kan man inte få allt :/

Redigerat av trixeo, 20 februari 2012 - 16:28.

Postad 20 februari 2012 - 17:01

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Det kan hända att det blir en konflikt med Notifications-widgeten (Meddelanden). Den är ju från Anna och använder en tidig version av Notifications och jag har för mig Drop utnyttjar den med, fast en nyare version. Du kan prova att ta bort den widgeten från startsidan (kanske behöver starta om), manuellt radera c:\sys\bin\notifications.exe och starta om innan installationen men då kommer inte widgeten från Anna att fungera längre. Ibland kan man inte få allt :/

skulle det fungera med denna?.många som nämner den men använder inte drop själv. OviNotificationsSupportPackage_
v1.2.11120.sis

Postad 20 februari 2012 - 17:57

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

skulle det fungera med denna?.många som nämner den men använder inte drop själv. OviNotificationsSupportPackage_
v1.2.11120.sis

Det är den som redan finns med i min cfw för att Notifications-widgeten ska fungera. Håller faktiskt på i skrivande stund och testar hur det fungerar med den i rofs2 istället för uda. Om det fungerar som jag vill kan man ha båda versionerna.

Postad 20 februari 2012 - 19:23

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Är det någon som kan installera Nokia drop 1.4? min installation avbryts hela tiden, Får en smart install som jag ska köra om men den fungerar inte heller.

jag har provat att installera den och gick bra,inte läst på vad man gör sen,kanske testar senare ikväll.

Postad 21 februari 2012 - 07:36

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Nyheter från förra (v8) versionen i v9: (hittills - work in progress)
- Alla moddar ligger nu i ROFS2 - efter en 3-finger reset finns moddarna kvar.
- Ljudlös-ikonen visas nu när läget Ljudlös valts.
- Uppdaterat och flyttat ExtraWidgetsPack till ROFS2 (dvs. finns kvar efter 3-finger), de flesta från Nokia E6-111.130.0625.
- Möjlighet att skapa undermappar i mappar.
- Fixat bugg i EQMod (det gick inte förut att skapa en ny inställning första gången, en abcd skapades).
- Adobe Reader och Quickoffice är flyttade från UDA till MMC - 15MB mer utrymme på C:.
- Nokias Photo- och VideoEditor är flyttade från ROFS2 till MMC.
- Ledigt utrymme på C: direkt efter flash: 216MB! Jämför med originalet som ger knappa 125MB (vanilla version, en custom- eller operatörsversion ger mycket mindre).
- Nygammal mod: DisableActiveDivertsMod (CODeRUS?) - Tar bort popupen om att en vidarekoppling finns.
- Ny Mod: FileManagerMod (xCape) - Du kan nu läsa hela innehållet på C: (inte bara C:\Data\ som är standard) (OBS! Inte skriva!).
- Uppdaterat Nokia Store (Nokia Butik) 3.22(54)
- Nokia Ordlista - Svenska

Redigerat av trixeo, 21 februari 2012 - 07:39.

Postad 21 februari 2012 - 10:28

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Gött mos..Q1-2012 va det va.. :ph34r: . Känns som du kommer släppa den inom några dagar och det gör ju aldrig ont... :D. ser nice ut med det du fixat hittills..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Bing (1)
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.