Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 16 June 2015 - 22:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 1

Idag skippade jag träningen. Drack bärs och gick på speedway istället. :D

Postad 17 June 2015 - 06:20

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Idag skippade jag träningen. Drack bärs och gick på speedway istället. :D

Haha, Det gjorde du helt rätt i, man ska göra det man själv mår bra av :)

Postad 17 June 2015 - 07:51

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Eftersom jag inte vågar gå in i GoT-tråden (p.g.a. risk för spoilers) så skriver jag här istället. Var på Arlanda i måndags och såg då killen som spelar Gregor Clegane. s*tan i gatan vad stor han var. Hans armar var ju som min mage. Dock inte fet och flabbig. ;) Tycker han såg större ut i verkligheten.

Postad 17 June 2015 - 08:29

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Eftersom jag inte vågar gå in i GoT-tråden (p.g.a. risk för spoilers) så skriver jag här istället. Var på Arlanda i måndags och såg då killen som spelar Gregor Clegane. s*tan i gatan vad stor han var. Hans armar var ju som min mage. Dock inte fet och flabbig. ;) Tycker han såg större ut i verkligheten.

Ja Hafthor Björnsson är rätt stor. Det är lite lurigt om man se honom ensam på bild för han har en rätt så proportionerlig kropp ändå, bara att allting är skitstort typ.

Postad 17 June 2015 - 09:32

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag undrar hur han kom in i planet. Hoppas att han inte skulle flyga i ett litet propellerplan som jag gjorde mellan Luxemburg och Frankfurt. Var ju knappt så att jag kom in där :P

Postad 20 June 2015 - 10:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Varit hos grabbarna nu i några dagar. Marklyft i onsdags men det gick inte så speciellt bra. Provade på en Texas Deadlift Bar och den var riktigt härligt att marka med men den sliter sönder händerna väldigt fort. Kompisen drog 275 helt sanslöst fort och gjorde sedan två försök på 300kg men han lyckades inte med utlåsningen tyvärr.

Igår körde jag böj. Hade sovit omkring sex timmar natten mot igår så var väldigt seg. Lyckades ändå göra 5,5,8,5,5 reps på 160kg vilket jag är sjukt nöjd med.

Postad 20 June 2015 - 20:53

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Är det någon som sitter på något bra schema för att öka i speciellt Bänk och Böj?

Har kört ett tag och har fastnat på 5x5 70kg +- i bänk. Tycker att jag har bra teknik men de släpper inte :/

Och böjen finns de säkert mycket teknik att nöta på, 5x5 60kg där.

Marken går riktigt bra nu och det är så jäkla kul!! Började i april kanske och tyckte de var tungt och hade de svårt att få till rörelsen naturligt. Men satt just mitt PB i veckan 150kg med vanligt grepp. Skulle nog kunna vinna lite med mixat grepp  :)

Edit: har dock deffat nu så de gör ju sitt. Men efter semester är det 100% som gäller! 200 i mark till nästa år samt en rejäl ökning i bänk/böj!

Redigerat av Timpolanen, 20 June 2015 - 20:54.

Postad 20 June 2015 - 21:32

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Många har fått bra resultat av smolov Jr där man tränar bänk fyra ggr i veckan. Skriv in ditt nuvarande max så räknar den här sidan ut vikterna åt dig. Har testat det och vikterna ökade för mig. Dock hade jag nyss börjat träna och hade säkert ökat ändå ☺
http://joshmahony.co...s/smolov_jr.php

Här finns lite tips och även ett program som en hel del har blivit hjälpta av. Har dock inte testat det själv.
http://www.body.se/a...-du-stark-i-bnk

Postad 20 June 2015 - 22:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Smolov är bra, men ganska tufft. Kör inte smolov för bänk och böj samtidigt!

Nu har väl jag rätt bra gener för att bygga muskler på benen så mina tips kanske inte passar superbra för alla, men för böjen så skulle jag säga att det är volym som i det långa loppet gör att du blir bättre. Skit i alla leg extensions, leg curls, benpressar och allt sånt. Dom kommer inte hjälpa dig att bli stark i böjen.

Det viktigaste med böjen är att du lär dig rätt teknik i början, skiter i vad det är för vikt på stången och bara nöter teknik och ser till att du har tillräcklig rörlighet. Kan du inte sitta på huk någorlunda skönt utan stång så måste du jobba mer på rörlighet.

När rörligheten sitter och du har en bra teknik så är det dags att börja lägga på vikt och tänka på volym. Under din rörlighets och teknikträning så har du förhoppningsvis kört över 100 reps knäböj per pass men nu ska vi försöka hålla det fast med tyngre vikt. Kör en rejäl uppvärmning, typ den här som jag använder https://www.youtube....h?v=EN6HAheRHYQ

Nu beror det ju lite på vilken arbetsvikt man har men jag brukar köra mina uppvärmningsset på typ 70, 70, 110, 130, 140 innan jag går in på arbetsvikten. Upp till och med 110 så kör jag åttor och sen på dom lite tyngre uppvärmningsseten så kör jag i det repintervall jag tänkt köra på arbetsseten. Ska jag t.ex köra femmor i arbetsseten så gör jag femmor på 130 och 140. Behandla varje rep på varje vikt som om det vore ett riktigt tungt lyft. Tekniken måste sitta till 100% på varje rep och du ska aldrig slarva. Fullt buktryck hela tiden och var noggrann med stångplacering och hur du går ut och in med stången från racket.

Kör sedan minst fem arbetsset. För styrka så måste du köra tungt och du måste få volym. 5x5 är bra men man får inte köra det varje pass utan variera med t.ex 3x8 följt av 2x5 eller 3x4 eller liknande. Sikta på omkring 25-30 reps på en tung arbetsvikt. När du sedan är klar med dina arbetsset så sänker du vikten. Jag går t.ex ner till omkring 100-120kg om min arbetsvikt varit på 150-160kg. Detta kommer nu kännas sjukt lätt men man är så trött i skallen och kroppen att det blir jobbigt att fortsätta med samma teknik som under arbetsseten. Byt därför teknik och gör något lite annorlunda. Jag brukar t.ex köra högstång och inte låsa ut knäna fullt i toppen, allt för att maximera mjölksyra och pump. Jag kör typ 3x10 eller så på den vikten bara för att få in ännu mer volym. Sedan kan jag sänka till 60-70kg och köra 3x8 och fokusera på teknik och rörelse.

Det blir många set och det kommer ta lång tid, uppemot två timmar, men du kommer inte behöva köra några andra övningar för ben/rumpa och du bör öka rejält i styrka och muskelvolym.

Sedan ett litet tips. Jag nämnde ovan att du inte får fastna på 5x5. Ha några olika varianter av pass att välja mellan, t.ex 5x5, 3x8, 4x4, 3x6, 6x3, 6x6 och variera mellan dessa och följ alltid upp med lättare set med fler reps efteråt. Du kan inte räkna med att öka i böj, bänk eller mark om du bara kör 30-40 reps i veckan på dessa övningar. Du måste nöta, nöta, nöta. Frågar du Josef Eriksson hur han har blivit så ****s stark i bänk så kommer han säga att han bänkat tre gånger i veckan i många många år. Frågar du mig hur jag blivit så relativt stark i böj så kommer jag säga att jag böjer ganska ofta och väldigt väldigt mycket. Frågar du min kompis Kevin hur han blivit så duktig i mark så kommer han säga att han markar ofta och mycket.

Postad 21 June 2015 - 15:03

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

3x3 160kg i mark idag, mer orkade jag inte. Visst, ont i kroppen och träningsvärk sedan böjen i förrgår och sedan lite träningsvärk från promenaden igår  men ändå, 3x3 på 160 bara... För två och en halv månad sedan gjorde jag fyror och femmor på 170 utan problem.

Postad 21 June 2015 - 16:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Riktiga styrkelyftare på iksu idag. En redig bänkpressare som knappt kunde gå bland andra. Kul att se, men... Dom klagade en hel del på utrustningen, inget fungerade. Trodde att man kunde lyfta oavsett vad man hade flytt grejer om man var stark :D

Postad 21 June 2015 - 19:07

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Många har fått bra resultat av smolov Jr där man tränar bänk fyra ggr i veckan. Skriv in ditt nuvarande max så räknar den här sidan ut vikterna åt dig. Har testat det och vikterna ökade för mig. Dock hade jag nyss börjat träna och hade säkert ökat ändå ☺
http://joshmahony.co...s/smolov_jr.php

Här finns lite tips och även ett program som en hel del har blivit hjälpta av. Har dock inte testat det själv.
http://www.body.se/a...-du-stark-i-bnk

Okej ! Perfa ska kolla upp dem :)

Smolov är bra, men ganska tufft. Kör inte smolov för bänk och böj samtidigt!

Nu har väl jag rätt bra gener för att bygga muskler på benen så mina tips kanske inte passar superbra för alla, men för böjen så skulle jag säga att det är volym som i det långa loppet gör att du blir bättre. Skit i alla leg extensions, leg curls, benpressar och allt sånt. Dom kommer inte hjälpa dig att bli stark i böjen.

Det viktigaste med böjen är att du lär dig rätt teknik i början, skiter i vad det är för vikt på stången och bara nöter teknik och ser till att du har tillräcklig rörlighet. Kan du inte sitta på huk någorlunda skönt utan stång så måste du jobba mer på rörlighet.

När rörligheten sitter och du har en bra teknik så är det dags att börja lägga på vikt och tänka på volym. Under din rörlighets och teknikträning så har du förhoppningsvis kört över 100 reps knäböj per pass men nu ska vi försöka hålla det fast med tyngre vikt. Kör en rejäl uppvärmning, typ den här som jag använder https://www.youtube.com/watch?v=EN6HAheRHYQ

Nu beror det ju lite på vilken arbetsvikt man har men jag brukar köra mina uppvärmningsset på typ 70, 70, 110, 130, 140 innan jag går in på arbetsvikten. Upp till och med 110 så kör jag åttor och sen på dom lite tyngre uppvärmningsseten så kör jag i det repintervall jag tänkt köra på arbetsseten. Ska jag t.ex köra femmor i arbetsseten så gör jag femmor på 130 och 140. Behandla varje rep på varje vikt som om det vore ett riktigt tungt lyft. Tekniken måste sitta till 100% på varje rep och du ska aldrig slarva. Fullt buktryck hela tiden och var noggrann med stångplacering och hur du går ut och in med stången från racket.

Kör sedan minst fem arbetsset. För styrka så måste du köra tungt och du måste få volym. 5x5 är bra men man får inte köra det varje pass utan variera med t.ex 3x8 följt av 2x5 eller 3x4 eller liknande. Sikta på omkring 25-30 reps på en tung arbetsvikt. När du sedan är klar med dina arbetsset så sänker du vikten. Jag går t.ex ner till omkring 100-120kg om min arbetsvikt varit på 150-160kg. Detta kommer nu kännas sjukt lätt men man är så trött i skallen och kroppen att det blir jobbigt att fortsätta med samma teknik som under arbetsseten. Byt därför teknik och gör något lite annorlunda. Jag brukar t.ex köra högstång och inte låsa ut knäna fullt i toppen, allt för att maximera mjölksyra och pump. Jag kör typ 3x10 eller så på den vikten bara för att få in ännu mer volym. Sedan kan jag sänka till 60-70kg och köra 3x8 och fokusera på teknik och rörelse.

Det blir många set och det kommer ta lång tid, uppemot två timmar, men du kommer inte behöva köra några andra övningar för ben/rumpa och du bör öka rejält i styrka och muskelvolym.

Sedan ett litet tips. Jag nämnde ovan att du inte får fastna på 5x5. Ha några olika varianter av pass att välja mellan, t.ex 5x5, 3x8, 4x4, 3x6, 6x3, 6x6 och variera mellan dessa och följ alltid upp med lättare set med fler reps efteråt. Du kan inte räkna med att öka i böj, bänk eller mark om du bara kör 30-40 reps i veckan på dessa övningar. Du måste nöta, nöta, nöta. Frågar du Josef Eriksson hur han har blivit så ****s stark i bänk så kommer han säga att han bänkat tre gånger i veckan i många många år. Frågar du mig hur jag blivit så relativt stark i böj så kommer jag säga att jag böjer ganska ofta och väldigt väldigt mycket. Frågar du min kompis Kevin hur han blivit så duktig i mark så kommer han säga att han markar ofta och mycket.

Faan tack så mycket!! Att jag inte fattat de där med volym innan... Tränar ju med en del större killar och har alltid regerat på att de kör så sjukt många set! Nu faller polletten ned.. :)

Detta ska jag köra igång med efter semestern, spännande! Drar till USA nästa helg så väntar med detta nya upplägg tills jag kan köra fullt ut !

Bjuder på en failbild på ett försök på nytt PB idag med mixat grepp :rolleyes: Ser ju sådär ut, fick upp den till knäna iaf!

Bifogad fil  image-3.jpg   171.86K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Timpolanen, 21 June 2015 - 19:07.

Postad 21 June 2015 - 22:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Riktiga styrkelyftare på iksu idag. En redig bänkpressare som knappt kunde gå bland andra. Kul att se, men... Dom klagade en hel del på utrustningen, inget fungerade. Trodde att man kunde lyfta oavsett vad man hade flytt grejer om man var stark :D

Alltså, visst går det med nästan vilken utrustning som helst men det går inte bra och det är inte bekvämt och man måste anpassa sig en hel del. T.ex om jag måste bänka med en tyngdlyftarstång så kommer jag inte gå upp på mer än typ 80-90kg för det känns så vingligt och den ligger så dåligt i händerna. Ska jag böja med något annat än en riktig styrkelyftsstång så kommer jag inte kunna köra som jag brukar för stången kommer glida av ryggen. Ska jag marka med en dålig stång så kommer jag nog tappa greppet pga dålig lättring och jag kommer klaga på att det känns "glappt".

Postad 21 June 2015 - 22:44

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Utrustningen är det minsta problemet för mig när jag lyfter. Jag har kört mark med stänger utan refflor/lättring. Svårare ja, optimalt nej! Nyp åt hårdare med nävarna bara. Men att köra med en utrustning man inte är van med eller är lite "sämre" gör en bara gott ibland.

Sämre stänger och utrustning väger lika mycket, samma rörelse skall utföras ändå. Böjde på jobbet för ett tag sedan med en stång som var klappkass. Böjde sig som en banan på 220kg. Riktigt kasst men det var bara att köra. Skönt gung i den när man exploderade från botten och kom upp i toppen.

Postad 22 June 2015 - 00:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Bänkpressaren lär ha varit känd i Sverige tror jag. Värmde med 150 innan jag var klar :D jojade med det väldigt lätt, och låg helt plan på bänken. Ingen teknik, var för lätt. Sen var det marklyftare där, två stycken, men ingen körde med vikter som var ens nästan märkvärdiga. Däremot kastade dom upp vikterna rätt imponerande.

Btw, är det någon som skulle känna igen bänkpressaren med signalemente? Han kunde knappt gå, småstruttade med väldigt korta steg. Hade bland dom största magarna någonsin och hade armarna framåtskjutna. Axlarna och armarna som smälte ihop, fruktansvärt grov kille. Vidare så var han mörkhårig, eventuellt utländsk härkomst, men måste ha bott här hela livet eller absolut största delen då svenskan var utan brytning. Kort hår och utan skägg. Tyngsta viktklassen är underförstått :)

Ang utrustningen så var det så illa så att han gick och hämtade en egen stång. Han var borta i typ tio minuter och var dyngsvettig när han kom tillbaka.

Redigerat av Zartok, 22 June 2015 - 00:37.

Postad 22 June 2015 - 00:59

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

En fråga.

Vad bör man klara som nybörjare (Man 23år ca) efter 3 månader med bänkpress? Jag lyfte 58kg X 7, X 5 X 4 efter att ha övat 2 gånger i veckan i 3 månader. Stången väger 20kg och det var den jag värmde upp med 20 gånger plus motions cykeln. Detta var samma vikt (58kg) som min brors flickvän lyfte på den tiden och då var hon elitspelare i handboll...Inte för att det säger så mycket då men....Men då hade hon ändå lyft skrot i många år :P

Det skall sägas att jag inte tränade något annat i övrigt förutom motion i form av promenader en till tre gånger om dagen ca: 25-60 min vardera :)

Detta var 2008 nån gång :)

I övrigt har jag bara lyft hantlar och tunga högtalare :P

Redigerat av Unregistered2294, 22 June 2015 - 01:05.

Postad 22 June 2015 - 01:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vad man bör lyfta går nog inte att svara på. Mycket individuella skillnader. Otränade män kan ta mellan 40 och 60, men det finns ju dom som gjort 100 första gången på gymmet också :)

Postad 22 June 2015 - 01:09

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Vad man bör lyfta går nog inte att svara på. Mycket individuella skillnader. Otränade män kan ta mellan 40 och 60, men det finns ju dom som gjort 100 första gången på gymmet också :)

Ok. Tack för det snabba svaret! :) Jag gissar på att om jag hade varit intresserad av träning i övrigt från när jag var liten grabb vilket jag inte var på något sätt så hade jag säkert klarat mer... Men på den tiden var det bara bilar och meka som gällde haha :P

Redigerat av Unregistered2294, 22 June 2015 - 01:10.

Postad 22 June 2015 - 01:15

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Sen hade jag en period där jag knappt vägde något alls så innan 2008 var jag rätt klent byggd. Var nästan enbart efter 2008 jag vägde över 70 kg  :rolleyes:

Redigerat av Unregistered2294, 22 June 2015 - 02:56.

Postad 22 June 2015 - 01:30

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

:wacko:

Redigerat av Unregistered2294, 22 June 2015 - 02:56.

Postad 22 June 2015 - 07:09

Allendorr
  • Allendorr
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

:)

Redigerat av Allendorr, 22 June 2015 - 07:14.

Postad 22 June 2015 - 11:20

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Arbetskollegan kom med förslaget att köra en tävling under tre dagar för att avgöra vem som är näst starkast på jobbet. Första platsen är helt ohotad av Martin, näst starkast i Sverige 2015 och en av världens 30 starkaste män 2015.

Tävlingen delas upp under tre dagar, Mån= benböj, tis= bänkpress och ons= Marklyft. Jag är väger 98kg och kollegan 88kg. Vikten tas dock inte med i beräkning (kollegan har i dagsläget ca 6% kroppsfett). Jag är 175cm och kollegan 172cm.

Idag är det då benböj, jag tror att det kan vara möjligt med tre rekord tre dagar i rad. Är inne i en riktigt bra period nu. Håller tummarna för allt över 240kg i böjen idag!

Redigerat av Unregistered3f868d20, 22 June 2015 - 11:22.

Postad 22 June 2015 - 11:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

har han 6% bf så lär han ju inte vara så stark, trycket försvinner väl rätt snabbt när man går så våldsamt lågt?

Postad 22 June 2015 - 19:58

Allendorr
  • Allendorr
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

har han 6% bf så lär han ju inte vara så stark, trycket försvinner väl rätt snabbt när man går så våldsamt lågt?

Beror väl lite på vad man stoppar i sig ;)

Postad 22 June 2015 - 22:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nah, har aldrig sett en vinnare i styrkelyft eller ol som varit så fettfri :)

Postad 22 June 2015 - 22:58

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Nah, har aldrig sett en vinnare i styrkelyft eller ol som varit så fettfri :)

Stan Efferding thinks otherwise ;)

Efferding.jpg

Kanske inte 6% men fortfarande rätt bra rippad.

Postad 22 June 2015 - 23:02

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Första delen avklarad. 245kg fullt godkänt djup, nytt rekord!
230kg för kamraten.

Postad 23 June 2015 - 06:17

Allendorr
  • Allendorr
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

230kg för kamraten.

Bra vikter!! Grattis till PB!

Postad 23 June 2015 - 11:32

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

230kg för kamraten.

Grymt!

Stort grattis till PB

Postad 23 June 2015 - 19:23

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Bra vikter!! Grattis till PB!

Tackar

Grymt!

Stort grattis till PB

Tackar

Postad 23 June 2015 - 19:34

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Det går som på en räls. Rekord nr två. 182,5kg i bänken idag, lätt!!! ; ) 7,5kg över det gamla. Arbetskamraten gjorde även han nytt pers, 165kg. Två segrar av två möjliga och han börjar bli sur ; ) . Även en ledning inför imorgon då jag sammanlagt lyft 427,5kg och han har lyft 395kg.

Men det kan bli tufft ang totalvikten efter tre grenar då han är grym i mark. Ligger jag runt mitt personliga rekord på 275kg så kommer jag att vinna. Hans personliga i mark ligger på 295kg så det blir till att ta i.

Ang hans låga kroppsfett så är det så att han konstant ligger mellan 6-8% i kroppsfett. Han är extremt strikt med kosten.

Postad 24 June 2015 - 22:46

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Sista delen av tävlingen avklarad, marklyft. 280kg och nytt rekord, riktigt tungt och inte lika lätta som de två övriga var att ta. Sjukt nöjd men även galet trött. Passen har bestått av tävlingsgrenarna och sedan efter de varit avklarade så har passen fortsatt i ca 1,5h till.

Arbetskamraten drog till med ett makalöst lyft, 305kg! Galet bra med tanke på en kroppsvikt på 88kg.

Slutställningen blev 2-1 i grensegrar till mig och även vinst i den totala vikten då jag mäktade med 707,5kg och han 700kg.

Postad 24 June 2015 - 23:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Fy fan, och då är ni alltså bara näst och tredje starkast på jobbet :D

Postad 25 June 2015 - 06:09

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 1

Fy fan, och då är ni alltså bara näst och tredje starkast på jobbet :D

Det är juh det som är det sjukaste.  :D

Postad 25 June 2015 - 06:29

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Tänkte på det med, sjukt starka jobbarkompisar! :lol:

Postad 25 June 2015 - 08:39

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Inte så lätt att vara starkast på jobbet när man har Martin (2 meter och idag 165kg tung) . 2:a i Sveriges starkaste man 2015 och han tävlade i världens starkaste man 2015. Då får man vara nöjd som det är .
😉👍🏻💪🏻

Postad 25 June 2015 - 10:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Så ni är alltså TRE poliser i Gävle som är rubbat starka och drar 300 i mark?

Jag visste att Tjernobyl gjorde något m med området.

Edit, ok, du drog "bara" 280, så då är det ju inte lika illa :D

Redigerat av Zartok, 25 June 2015 - 10:02.

Postad 25 June 2015 - 10:55

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
👍🏻😉

Postad 27 June 2015 - 18:45

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Veckans sista pass, axlar. Gick sådär då jag är riktigt trött efter en hård vecka.

Det började med en rask promenad på morgonen i ca 1,5h för att avslutas med axelpasset på 1,5h nu på kvällen. En dagsvikt på 98kg, skall försöka droppa till 90kg och se vad man kan göra sen. Kanske -80kg till Lucia -16??? Om jag kan ta mig under 80kg utan att förlora muskelmassa det vill säga??? 😖

Nä, snart dags för Sverige-Danmark U21! Heja Sverige!!!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   80.8K   0 Antal nerladdningar

Postad 28 June 2015 - 17:48

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Grymma siffror LIFT85 och vilka jevla ahmar!

Rehabträningen fortgår. Fick hybris för någon vecka sedan och tänkte att 80kg i stångrodd nog inte skulle vara några problem då ryggen känts bra ett tag. Och jo det gick ju bra förutom att ryggen var kajkad dagen efter. Så bara att vila igen och ta det lugnt med ländryggsbelastning.

Nu är det bättre igen och är igång med lättare knäböj och sumo-kronlyft. Är i alla fall över 100kg och böjer nu så egot får lite mättnad. Skönt att få komma under parallellt så att höfterna mjukar upp sig.

Som tur är så är bänken min tillflyktsort och jag kan då lägga lite fokus på att fixa till den. Legat och kört på max 90-95kg för att bygga upp styrkan.

Och det verkar ju ha fungerat bra. 110kg flög upp förvånansvärt lätt idag. 115 finns där men jag är väldigt nöjd med detta för dagen.

Blev även ett litet repsrekord på 60kg efter detta. 25 reps även det förvånansvärt enkelt. Fan det är nästan som att man skaffat sig cardio...

Tidigare personbästa i bänken var 105 och tror att jag låg på 82-83kg då. Idag ligger jag på 78-79 efter en mindre deff.

Och snart semester. Fan nästan som att man skulle vara positiv för en gångs skull.... nästan... 

Postad 28 June 2015 - 18:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

själv så tänkte jag testa smolov och hoppade på ett bänkschema idag. dock så känns det som att jag borde klara av det lite för lätt, även med fem kilo upp. är det någon restriktion på vila när man kör smolov? jag satte att mitt max är 130 (vilket kanske är lite högre en BRA dag) men första passet var 6 set 6 reps på 90 kilo. sista setet körde jag med kompletta stopp, det blev bara lättare för varje set. känns väldigt ovant då jag kört tyngre på senare tid.

Postad 01 July 2015 - 15:28

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1

Grymt jobbat Ragnar! Satt och glodde på stream på kneget. 

200:an var fan på det berömda håret. Grattis till SM guld(en)!

Bifogad fil  ragge.PNG   772.02K   1 Antal nerladdningar

Postad 01 July 2015 - 17:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Gratulerar!

Själv sitter jag nere i Slovenien just nu. Har bara promenerat en massa och druckit öl senaste veckan. Har lite drygt en vecka kvar på resandet men sedan drar träningen igång igen. Förhoppningsvis så borde kroppen vara utvilad när jag kommer hem så jag kan börja köra på hårt igen.

Postad 01 July 2015 - 17:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Är det VÅRAN RagnarÖhman?

Postad 01 July 2015 - 17:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Klart. Trellehulla reprezent!

Postad 01 July 2015 - 20:15

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Stort grattis Ragnar!!!

Postad 02 July 2015 - 18:57

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Tack alla!

Ja 200kg var jävligt nära!!! Retar mig ännu mer nu när jag ser hur lätt det såg ut på videon. Blev överraskad att kroppen svarade så bra på 200kg, har inte lyft den vikten eller tränat på den sen oktober 2013. Det känns precis som att cykla med andra ord!

Tack återigen, roligt att ni följde via stream!

Postad 02 July 2015 - 19:41

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Imorgon tävlar min polare i -74kg klassen. Han körde sin första tävling för typ 2 månader sedan och fick inte de förväntade resultaten på böj och bänk vilket innebar att han var tvungen att klara 212,5 i mark för att kvala in till SM. Och den jäveln gjorde det. Han har fått berättat för sig att lyftet tog minst tio sekunder. Han satte alltså ett PR med 22,5kg på tävling och trots tiden som lyftet tog så blev det godkänt. Inget hitchande och ingen sänkning utav stången alltså.

En envis jäkel med andra ord. 

Postad 02 July 2015 - 21:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Sjukt starka ni är.:)
Själv körde jag lite cardio nyss. Skönt i det fina vädret.
Bifogad fil  image.jpg   32.27K   0 Antal nerladdningar

Postad 02 July 2015 - 22:29

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

The flying fuck.. Bra snittfart Hasse! (Jag närapå hatar när "otränade" människor springer hysteriskt snabbt länge!)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.