Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 May 2022 - 13:21

Ted_B
  • Ted_B
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag provade i MS Edge, där funkar det fint, så det är något i Chrome som ställer till det.

Postad 31 May 2022 - 17:22

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Halloj!
Sitter med 7 dar kvar innan de 14 uppsägningsdagarna går ut.

Blir mörkrädd när man läser Trustpilot, har inte haft möjlighet att testa ännu.

Behöver i princip bara få koll på hur bild/ljud-kvalitet lirar, har IP-TV idag från Telia och är hyffsat nöjd där.

Allente...:
Synkning ljud/bild stabilt?
Sen ska tydligen boxen ha streamingtjänster, via WiFi då förstås då LAN-porten är upptagen till omvandlaren.
Switchandet mellan Stream och Linjär-TV, smidig? Eller kör ni TV'ns appar?
Jag sitter med en för "ny" Samsung-TV för att Allente-appen ska funka, men det kanske inte är nån förlust...  :lol: 

Boxen verkar ju ha en del barnsjukdomar, känns inte kul med 24 månader och ev. ointresse att fixa mjukvarufixar.
Går det att spela in idag eller pausa live? Tror det var issues förut i alla fall, kan ju vara på G.

EPG'n, nåt att hänga i granen? Smidiga val av Play, tidigare program?

Tacksam för ev. input  :rolleyes:

/M

Postad 31 May 2022 - 22:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Halloj!

Behöver i princip bara få koll på hur bild/ljud-kvalitet lirar, har IP-TV idag från Telia och är hyffsat nöjd där.

Allente...:
Sen ska tydligen boxen ha streamingtjänster, via WiFi då förstås då LAN-porten är upptagen till omvandlaren.
Jag sitter med en för "ny" Samsung-TV för att Allente-appen ska funka, men det kanske inte är nån förlust...  :lol:

Boxen verkar ju ha en del barnsjukdomar, känns inte kul med 24 månader och ev. ointresse att fixa mjukvarufixar.
Går det att spela in idag eller pausa live? Tror det var issues förut i alla fall, kan ju vara på G.

/M

Hej

Ang bildkvalitet så är det svårt att säga, beror lite på vad du har haft för box tidigare och om du kör fiber-tv eller parabol. Bäst är att du testar själv och se hur det ser ut på din tv, inget problem att vi förlänger tiden för ånger om du inte kommit igång med boxen eller om tjänsterna inte är aktiverade. Skicka PM med kundnummer så kan jag hjälpa dig med det.

Eftersom jag inte vet vilken box du har så är det svårt att gå in på hur playtjänsten fungerar, det skiljer sig beroende på om du har en Allente 1 box eller en Prime 680 tex.

Har du tex vår Arris router så kan du köra både fiber-tv och internet via nätverkskabel från routern, annars måste boxen kopplas upp via wifi.

App för Samsung och LG är på gång, även app för Android TV.

Inspelning och paus finns inte på vår nya box Allente 1, men på övriga boxar. Vi har sju dagars EPG och beroende på vilket box så skiljer sig funktionerna även där, men du kan tex starta om program från början på båda boxarna (då går boxen över på streaming)

Mvh
Niklas

Postad 01 June 2022 - 06:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 1

När räknar ni med att allente1 boxen ska bli fullt fungerande med alla funktioner som tänkt?

Postad 01 June 2022 - 10:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

När räknar ni med att allente1 boxen ska bli fullt fungerande med alla funktioner som tänkt?

Hej

Du får nog säga lite mer exakt vilka funktioner du tänker på. Inspelningen & paus är det som det är fokus på just nu men har tyvärr inget datum för när vi kommer lansera den funktionen just nu.

Mvh
Niklas

Postad 01 June 2022 - 11:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej

Du får nog säga lite mer exakt vilka funktioner du tänker på. Inspelningen & paus är det som det är fokus på just nu men har tyvärr inget datum för när vi kommer lansera den funktionen just nu.

Mvh
Niklas

Text tv,textade kanaler för hörselskadade bl.a

Postad 01 June 2022 - 11:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Text tv,textade kanaler för hörselskadade bl.a

Hej

Text-tv vet jag inte hur det blir med, så vågar inte säga något där just nu.
Textade kanaler hittar du på kanalplats 445-457 (om du kör satellit)

Mvh
Niklas

Postad 01 June 2022 - 12:42

Satellitamatören
  • Satellitamatören
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Blev satellitkund hos gamla Canaldigital och har idag tv-paket Large och kanalpaket V series & film with Viaplay och undrar om man får behålla Viaplay om man säger upp V series & film with Viaplay? 

Postad 01 June 2022 - 12:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Blev satellitkund hos gamla Canaldigital och har idag tv-paket Large och kanalpaket V series & film with Viaplay och undrar om man får behålla Viaplay om man säger upp V series & film with Viaplay? 

Hej

Viaplay Film och Serier och Paramount+ ingår i Large.

Här kan du läsa mer om paketet. Skicka PM med kundnummer så kan jag kolla hur det ser ut på ditt abonnemang.

https://www.allente..../allente-large/

Mvh

Niklas

Postad 01 June 2022 - 16:06

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Kör Allente 1-boxen (IPTV), det här är vad jag stött på hittills:

• Ingen av streamingapparna (HBOMax t.ex) skickar ut flerkanalsljud. Flerkanalsljud på TV-kanalerna fungerar dock.
  • När man startar boxen från standby får man ibland ingen TV-bild (svart ruta) och måste byta kanal för att få bild

Gällande Allente-appen så går det inte att streama Paramount till Allente 1-boxen. Man börjar med en blå skärm där Allente

förklarar att det bara skall vara att trycka på Play. När man trycker på Play så blinkar uppspelningsskärmen förbi som hastigast

och sedan visas den blå informationsskärmen igen...

Allente-appen (Paramount) till:

- Allente 1-boxen (Android 10) = fungerar ej

- nVidia Shield (Android 11) = fungerar ej

- Xiaomi MiBox4 (Android 9) = fungerar

Halloj!

Allente...:

/M

Se ovan.

EPG verkar som jag skrivit tidigare, vara samma leverantör som levererade EPG till comhem när jag hade det. Det kan vara något helt annat som visas på kanalerna än vad EPG:n säger. Eftersom inspelning inte ännu fungerar på Allente 1 så kanske det inte är någon big deal - än. Om jag av någon anledning inte kan titta på programmet EPG:n säger skall sändas, så vill jag i alla fall kunna spela in det och att det är "rätt" program jag spelar in...

Bildkvaliteten är helt OK (IPTV, Allente 1, LG C1 65").

Postad 01 June 2022 - 18:31

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Se ovan.

EPG verkar som jag skrivit tidigare, vara samma leverantör som levererade EPG till comhem när jag hade det. Det kan vara något helt annat som visas på kanalerna än vad EPG:n säger. Eftersom inspelning inte ännu fungerar på Allente 1 så kanske det inte är någon big deal - än. Om jag av någon anledning inte kan titta på programmet EPG:n säger skall sändas, så vill jag i alla fall kunna spela in det och att det är "rätt" program jag spelar in...

Bildkvaliteten är helt OK (IPTV, Allente 1, LG C1 65").

Ok, tack LiMiT!

Har PM'at lite med Niklas, men "Ingen av streamingapparna (HBOMax t.ex) skickar ut flerkanalsljud"   låter inte som nån höjdare.
Då faller allt ju...där försvann bio-känslan. Funkar UltraHD/HDR i apparna, typ HBO?
Det blir kanske till att köra TV'ns appar i alla fall då som det verkar.

Ser nu oxå att Netflix inte stöds (ännu?).

/M

Postad 01 June 2022 - 19:22

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Ser ingen anledning att köpa den boxen då,min 500gb box funkar utmärkt och går att spela inpå. Finns ändå ingen linjärtv som sänds i uhd och streamingen finns appar i tv och appletv.

Postad 01 June 2022 - 19:46

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Nu vet jag ju ännu inte detaljerna kring "bild" från apparna, men följande punchline finns i beskrivningen av "Allente 1":

Med mer kraft, utökad kapacitet och stöd för både Ultra HD, 4K och HDR är den skapad för att ta din tv- och streamingupplevelse till nästa nivå.

Postad 01 June 2022 - 21:11

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Dolby vision,atmos?

Postad 02 June 2022 - 14:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Dolby vision,atmos?

Hej

Nej inte som det ser ut just nu.

Mvh
Niklas

Postad 02 June 2022 - 16:27

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Ok, tack LiMiT!

Har PM'at lite med Niklas, men "Ingen av streamingapparna (HBOMax t.ex) skickar ut flerkanalsljud"   låter inte som nån höjdare.
Då faller allt ju...där försvann bio-känslan. Funkar UltraHD/HDR i apparna, typ HBO?
Det blir kanske till att köra TV'ns appar i alla fall då som det verkar.

Ser nu oxå att Netflix inte stöds (ännu?).

/M

Antingen är det alldeles för tidigt släpp av boxen eller också är det något annat som gör att Netflix inte fungerar, ej heller streamingapparna fullt ut (flerkanalsljud). Trodde dock att det skulle gå bra mycket snabbare att få grejer lösta genom att pusha uppdateringar till boxen, men det har stått still ett bra tag nu.

Postad 02 June 2022 - 20:06

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hej, har haft Canal Digitals vita box fram tills nu o där hade jag gjort favoritlistor ( favorit, sport, barn) o nu slutade den fungera så har en Allente OnePlace UHD men fixar inte göra några favoriter, kan inte välja i menyn o trycker jag på fjärren favoriter står det bara inte att jag har inte nåt alternativ att lägga till!

Har googlat men inte hittat nåt alternativ som fungerar på min!

Hur gör man??

Postad 02 June 2022 - 22:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej, har haft Canal Digitals vita box fram tills nu o där hade jag gjort favoritlistor ( favorit, sport, barn) o nu slutade den fungera så har en Allente OnePlace UHD men fixar inte göra några favoriter, kan inte välja i menyn o trycker jag på fjärren favoriter står det bara inte att jag har inte nåt alternativ att lägga till!

Har googlat men inte hittat nåt alternativ som fungerar på min!

Hur gör man??

Hej

Gå till den kanal du vill välja som favorit, tryck sedan OK och pila ner till "Favoriter" och tryck på OK.
Kanalen hamnar då längst fram i kanallistan, det går tyvärr inte att ha olika listor som du kan ha på den vita boxen.

Mvh
Niklas

Postad 04 June 2022 - 14:03

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Körde senaste Batman (HBOMax) UltraHD 4K, Dolby Vision, Dolby Atmos. Utsignalen från Allente 1-boxen är stereo (PCM) utan möjlighet att välja något annat. Alla ljudformat aktiverade i Allente 1-boxen.

Samma film i HBOMax-appen på en nVIDIA Shield 2017 ger Dolby Audio - DD+ 5.1.

Båda har version 52.20.0.38 av HBOMax.

Postad 04 June 2022 - 16:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Körde senaste Batman (HBOMax) UltraHD 4K, Dolby Vision, Dolby Atmos. Utsignalen från Allente 1-boxen är stereo (PCM) utan möjlighet att välja något annat. Alla ljudformat aktiverade i Allente 1-boxen.

Den stöder inte DV eller DA som Niklas svarade lite längre upp.

Den börjar lukta oneplace.

Redigerat av Askungen, 04 June 2022 - 16:40.

Postad 04 June 2022 - 20:24

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Ok, så det saknas en ”fallback” då till flerkanalsljud ljud, typ?
Om det nu inte går att skicka vidare native vilket egentligen borde vara det enklaste antar jag.
Det är väl bara 1:or o 0:or 🤔.
Suttit med ”IP-TV” sen Telia skickade pixlade sändningar via kopppartråden, och vi har inte kommit längre.

Postad 04 June 2022 - 21:10

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Ok, så det saknas en ”fallback” då till flerkanalsljud ljud, typ?
Om det nu inte går att skicka vidare native vilket egentligen borde vara det enklaste antar jag.
Det är väl bara 1:or o 0:or .
Suttit med ”IP-TV” sen Telia skickade pixlade sändningar via kopppartråden, och vi har inte kommit längre.

Du bor i Sverige! Sånt är lågproriterat trots staten drar in 6-700 millar public service skatt per mån. C:a 8,5 miljarder/år

Redigerat av Askungen, 04 June 2022 - 21:13.

Postad 04 June 2022 - 21:35

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Tycker kvaliten på bilden har blivit sämre sedan det blev mpeg 4?
Vet inte om det är inbillning eller min syn som blivit sämre eller om bilden faktiskt komprimeras hårdare så det uppstår jidder och suddighet.

Postad 04 June 2022 - 21:51

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Tycker kvaliten på bilden har blivit sämre sedan det blev mpeg 4?
Vet inte om det är inbillning eller min syn som blivit sämre eller om bilden faktiskt komprimeras hårdare så det uppstår jidder och suddighet.

Ja den är sämre. dom enda av våra svenska leverantörer som har reko bitratre/kvalité är Telia.

cmore, viaplay, dplay etc är löjligt hårt komprimerat och ljudformaten orkar jag inte ens kommentera.

man kan se det direkt om man spelar upp något som finns på dessa plattformar. det kan vara dubbla bitraten på samma program mellan Telia mot ovan nämda.

jag säger inte att Telia är bra, där finns mycket att förbättra med, klart mycket bätrre iaf när det kommer till bildkvalité.

Redigerat av somoene2, 04 June 2022 - 21:53.

Postad 04 June 2022 - 22:14

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Men är inte allt från Telia streamat?
Men det håller ändå högre bitrate än tex Allente satellit?
Jag är sugen på att testa Telia då.

Postad 05 June 2022 - 09:07

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Ja den är sämre. dom enda av våra svenska leverantörer som har reko bitratre/kvalité är Telia.
cmore, viaplay, dplay etc är löjligt hårt komprimerat och ljudformaten orkar jag inte ens kommentera.
man kan se det direkt om man spelar upp något som finns på dessa plattformar. det kan vara dubbla bitraten på samma program mellan Telia mot ovan nämda.

Intressant, är bitrates o.d. publika siffror / leverantör? Sitter man med 70”+ skärm o ljudanläggning spelar det förmodligen stor roll.
Varit nöjd med Telia-bilden under senaste åren, men man inbillar sig att gräset är grönare…

Postad 05 June 2022 - 10:42

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

jag menade streaming här :)  läste lite snabbt ser jag nu.  men visst även satellit tycker jag definitivt blivit sämre senaste åren.

nu tittar jag ytterst sällan på "tv" bortsett från viss live sport.

Vet ej om det finns publika siffror på bitrates etc men det är relativt enkelt att kolla själv med rätt mjukvara.

kan ta ett snabbt exempel på serien Hamilton som på cmore i full hd har en bitrate på 2,7mb medans samma avsnitt via teliaplay ger en bitrate på 4,9mb.

inget man kanske noterar på en basic 40 tummare men s*tan vad det gör skillnad på större skärmar.

Har sett andra avsnitt av program där Telias bitrate varit mer än det dubbla.

skulle nog kunna sträcka mig och säga att visa kanaler som man streamar via Telia är i klass med vad våra svenska operatörer erbjuder via satellit. 

Postad 05 June 2022 - 14:07

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

@Allente Sverige - Hur ser "roadmap" ut för Allente 1-boxen egentligen? När får vi de funktioner som är "basvara" i de flesta tredjepartsstreaminglådor (flerkanalsljud åtminstone)?

Postad 06 June 2022 - 20:57

Ted_B
  • Ted_B
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag kör parabol men nu har min box lagt av, hur gör man då?

Måste jag betala för en ny box från Allente/Canal digital?

Postad 06 June 2022 - 21:47

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Är den under ett år borde garatin gälla. Annars får du nog betala för en ny. 

Postad 07 June 2022 - 10:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Hej

Har bett en kollega undersöka och testa detta, återkommer när jag har mer information.

Mvh
Niklas

Hej

Garantin på hårdvaran är två år, men skicka PM till mig med kundnummer så kollar vi upp allt.

Mvh
Niklas

Postad 08 June 2022 - 09:41

Hesis
  • Hesis
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Är det någon som hunnit testa Android TV appen ännu? 

Lär säkert vara en del buggar men äntligen verkar det hända nå på appfronten!

https://www.flatpane...l&id=1654057956

Postad 08 June 2022 - 09:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Är det någon som hunnit testa Android TV appen ännu? 

Lär säkert vara en del buggar men äntligen verkar det hända nå på appfronten!

https://www.flatpane...l&id=1654057956

Hej

Appen är endast lanserad i danmark just nu, men väldigt roligt att vi börjar närma oss.

Mvh
Niklas

Postad 08 June 2022 - 11:18

Hesis
  • Hesis
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej

Appen är endast lanserad i danmark just nu, men väldigt roligt att vi börjar närma oss.

Mvh
Niklas

Går det att skriva upp sig som testare någonstans? Jag hjälper gärna till att Alpha/Beta testa appen när den lanseras i Sverige. Jag har en Nvidia Shield och Philips tv att testa med.

Postad 08 June 2022 - 11:56

kewell2002
  • kewell2002
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jeg får DD+ på hbo max via Allente 1

Dolby Atmos fungerer også på prime video, Så Allente 1 støtter absolutt DA

Fungerte også på HBO Max, men forsvant for noen uker siden(også via min Nvidia Shield)

Bifogad fil(er)

Redigerat av kewell2002, 08 June 2022 - 12:33.

Postad 08 June 2022 - 16:22

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Jeg får DD+ på hbo max via Allente 1

Dolby Atmos fungerer også på prime video, Så Allente 1 støtter absolutt DA

Fungerte også på HBO Max, men forsvant for noen uker siden(også via min Nvidia Shield)

Skumt! Får kolla HDMI-kabeln då kanske.

EDIT: Nope, ingen skillnad (Suprakabel).

Redigerat av LiMiT, 08 June 2022 - 16:58.

Postad 08 June 2022 - 17:45

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det kanske funkar i Norge men inte i Sverige än.

Postad 08 June 2022 - 18:54

kewell2002
  • kewell2002
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Skumt! Får kolla HDMI-kabeln då kanske.

EDIT: Nope, ingen skillnad (Suprakabel).

Reinstall app?

5.1 fungerer på alle mine streaming apper. Viaplay, Disney+, prime, NRK, Discovery+, paramount+ us og flere

Redigerat av kewell2002, 08 June 2022 - 19:01.

Postad 08 June 2022 - 19:05

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Angående är allentes app den sämsta när det gäller mindre starka nätverk än man man jämför med Viaplay och C more som fungerar när allentes inte fungerar.

Postad 09 June 2022 - 16:33

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Reinstall app?

5.1 fungerer på alle mine streaming apper. Viaplay, Disney+, prime, NRK, Discovery+, paramount+ us og flere

Funkar ändå inte.

Postad 09 June 2022 - 17:23

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Funkar ändå inte.

Som Niklas svarade längre upp i tråden,finns inte än här än.

Postad 13 June 2022 - 12:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Går det att skriva upp sig som testare någonstans? Jag hjälper gärna till att Alpha/Beta testa appen när den lanseras i Sverige. Jag har en Nvidia Shield och Philips tv att testa med.

Hej

Vi lanserar appen i sverige sista juni om allt går enligt plan.

Mvh
Niklas

Postad 13 June 2022 - 13:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Kommer den webos samtidigt?

Postad 13 June 2022 - 13:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kommer den webos samtidigt?

Nej endast Android nu.

Mvh
Niklas

Postad 13 June 2022 - 16:00

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Som Niklas svarade längre upp i tråden,finns inte än här än.

Jag menar att jag inte får flerkanalsljud i HBO Max-appen, inte Allente-appen...

Redigerat av LiMiT, 13 June 2022 - 16:00.

Postad 19 June 2022 - 12:21

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Spela från början eller se på något i veckoarkivet fungerar inte alls på National Geographic, ska det vara så?

Har inte funkat på lång tid, Oneplace.

Postad 20 June 2022 - 16:28

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

EPG på kanal 10 kallar alla F1 Highlights för Bahrain GP verkar det som, det gäller även gårdagkvällens Kanada-GP.

Postad 21 June 2022 - 19:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

EPG på kanal 10 kallar alla F1 Highlights för Bahrain GP verkar det som, det gäller även gårdagkvällens Kanada-GP.

Hej

Ser samma sak nu när jag testar, tar den vidare. Tack för info mhbml.

Mvh
Niklas

Postad 22 June 2022 - 00:31

Exterra
  • Exterra
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Bestämde mig för att testa nya Allente-1 boxen. När jag skulle öppna lådan så märkte jag att den hade blivit omplomberad, tänkte för mig själv, hoppas det inte blir några problem.

kopplade in den och den visade upp loggan sen blinkar led-lampan och slutar med ingen signal.

En gång efter jag gjort den strömlös en stund kom jag till språkval i några sekunder sen svart.

Har testat köra igenom förstärkaren och i tv:n, med samma resultat.

Någon som har varit med om liknande?

Postad 22 June 2022 - 11:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Bestämde mig för att testa nya Allente-1 boxen. När jag skulle öppna lådan så märkte jag att den hade blivit omplomberad, tänkte för mig själv, hoppas det inte blir några problem.

kopplade in den och den visade upp loggan sen blinkar led-lampan och slutar med ingen signal.

En gång efter jag gjort den strömlös en stund kom jag till språkval i några sekunder sen svart.

Har testat köra igenom förstärkaren och i tv:n, med samma resultat.

Någon som har varit med om liknande?

Hej

Kan du skicka PM med kundnummer så ska jag undersöka.

Mvh
Niklas

14 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 14 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.