Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 February 2012 - 10:52

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Det kan hända att det blir en konflikt med Notifications-widgeten (Meddelanden). Den är ju från Anna och använder en tidig version av Notifications och jag har för mig Drop utnyttjar den med, fast en nyare version. Du kan prova att ta bort den widgeten från startsidan (kanske behöver starta om), manuellt radera c:\sys\bin\notifications.exe och starta om innan installationen men då kommer inte widgeten från Anna att fungera längre. Ibland kan man inte få allt :/

Tack men problemet kvarstod efter borttagningen av filen.

Jag ska leta vidare på betalabs feedback sidor

Postad 21 February 2012 - 12:13

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Nyheter från förra (v8) versionen i v9: (hittills - work in progress)
- Alla moddar ligger nu i ROFS2 - efter en 3-finger reset finns moddarna kvar.
- Ljudlös-ikonen visas nu när läget Ljudlös valts.
- Uppdaterat och flyttat ExtraWidgetsPack till ROFS2 (dvs. finns kvar efter 3-finger), de flesta från Nokia E6-111.130.0625.
- Möjlighet att skapa undermappar i mappar.
- Fixat bugg i EQMod (det gick inte förut att skapa en ny inställning första gången, en abcd skapades).
- Adobe Reader och Quickoffice är flyttade från UDA till MMC - 15MB mer utrymme på C:.
- Nokias Photo- och VideoEditor är flyttade från ROFS2 till MMC.
- Ledigt utrymme på C: direkt efter flash: 216MB! Jämför med originalet som ger knappa 125MB (vanilla version, en custom- eller operatörsversion ger mycket mindre).
- Nygammal mod: DisableActiveDivertsMod (CODeRUS?) - Tar bort popupen om att en vidarekoppling finns.
- Ny Mod: FileManagerMod (xCape) - Du kan nu läsa hela innehållet på C: (inte bara C:\Data\ som är standard) (OBS! Inte skriva!).
- Uppdaterat Nokia Store (Nokia Butik) 3.22(54)
- Nokia Ordlista - Svenska

En fråga ang. att trixa med en cfw: är det möjligt att få ett "tangentbord" med större knappar? Skulle gärna ta bort vissa funktioner eller tecken för att i gengäld få en anings större knappar eller mellanrum mellan dom..... = stora fingrar och mycket feltryck. Vad tror du,Trixeo?

Postad 21 February 2012 - 13:11

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Gött mos..Q1-2012 va det va.. :ph34r: . Känns som du kommer släppa den inom några dagar och det gör ju aldrig ont... :D. ser nice ut med det du fixat hittills..

Ett kvartal är tre månader så en dryg månad till kan vi få vänta?.. :P

Postad 21 February 2012 - 14:11

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ett kvartal är tre månader så en dryg månad till kan vi få vänta?.. :P

Självklart vet ja detta men genom att han släpper den snart som jag hoppas på så blir han ju bättre på släppa sina releaser än självaste Nokia och det e ju aldrig fel..

Postad 21 February 2012 - 15:21

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tack men problemet kvarstod efter borttagningen av filen.

Jag ska leta vidare på betalabs feedback sidor

hittade en loggfil av installationen och såg detta:
2012.02.21 14.59.48 + SilentInstallPackage(): 'C:\system\adm\ovi_notifications_support_package_belle_pu.sis' to C:
2012.02.21 14.59.51 CInstallManager: Install completed (-30476). 0
2012.02.21 14.59.51 HandleInstallCompletedL(-30476): 13
2012.02.21 14.59.51 Removing 'C:\system\adm\ovi_notifications_support_package_belle_pu.sis'
2012.02.21 14.59.51 Dependency installation failed -30476

Hittade filen och laddade ner den och provade installera men fick felet installera baspaketet först..
var hittar man baspaketet?

Postad 21 February 2012 - 15:57

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Härligt att man väntar med att dra in nya cfw. Men man kan ju vänta hur länge som helst. 4:an funkar ju fortfarande hyfsat... Får nog bli 9:an. Flashade in 8:an på brorsan i helgen.

Postad 21 February 2012 - 18:45

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

En fråga ang. att trixa med en cfw: är det möjligt att få ett "tangentbord" med större knappar? Skulle gärna ta bort vissa funktioner eller tecken för att i gengäld få en anings större knappar eller mellanrum mellan dom..... = stora fingrar och mycket feltryck. Vad tror du,Trixeo?

Jag har själv det problemet, har provat lite olika lösningar men det är inte enkelt. En 10x3 (se nedan som ett exempel) istället för 11x3 skulle ju ge lite större bokstäver. Har inte heller hel koll på vilka filer just N8 använder, men jag la till åäö i en tidig cfw där originalet bara fanns i englska och kinesiska (mandarin). Minns inte hur bra det funkade. Du kan läsa mer här http://forum.dailymo...p?topic=25417.0
QWERTYUIOP
ASDFGHJKLÖ
ZXCVBNMÅÄ.

hittade en loggfil av installationen och såg detta:
2012.02.21 14.59.48 + SilentInstallPackage(): 'C:\system\adm\ovi_notifications_support_package_belle_pu.sis' to C:
2012.02.21 14.59.51 CInstallManager: Install completed (-30476). 0
2012.02.21 14.59.51 HandleInstallCompletedL(-30476): 13
2012.02.21 14.59.51 Removing 'C:\system\adm\ovi_notifications_support_package_belle_pu.sis'
2012.02.21 14.59.51 Dependency installation failed -30476

Hittade filen och laddade ner den och provade installera men fick felet installera baspaketet först..
var hittar man baspaketet?

Jag vet tyvärr inte vad som kan vara problemet, Johan6969 lyckades ju med min cfw så det är troligtvis inte där problemet ligger i just ditt fall.

Postad 21 February 2012 - 19:16

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Jag har själv det problemet, har provat lite olika lösningar men det är inte enkelt. En 10x3 (se nedan som ett exempel) istället för 11x3 skulle ju ge lite större bokstäver. Har inte heller hel koll på vilka filer just N8 använder, men jag la till åäö i en tidig cfw där originalet bara fanns i englska och kinesiska (mandarin). Minns inte hur bra det funkade. Du kan läsa mer här http://forum.dailymo...p?topic=25417.0
QWERTYUIOP
ASDFGHJKLö
ZXCVBNMåä.

Jag vet tyvärr inte vad som kan vara problemet, Johan6969 lyckades ju med min cfw så det är troligtvis inte där problemet ligger i just ditt fall.

använder inte din cfw just nu,testar olika varianter.men jag gjorde en full backup på alla filer i telefonen via telefonen.installerade OviNotificationsSupportPackage_
v1.2.11120.sis. sedan drop.fungerade att installera men sedan fungerade det INTE att ansluta,bara stod och tuggade på.blev bara halv rätt :-) läste någonstans att man kunde prova att ta bort sitt konto i maps.starta om telefonen och logga in igen på maps och sedan testa drop,det orkade inte jag testa,avinstallerade drop då jag inte använder den.återställde telefonen.

Postad 21 February 2012 - 19:43

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Kanske dum fråga men jag ställer den ändå, men om man säkerhetskopierar kalendern till ett minneskort, med funktionen i den inbyggda filhanteraren (Kontor -> Filhanterare -> Säk.kopiera), tar den en backup på hela min kalender, alltså alla mina poster, eller är det 2 månader bakåt, 1 framåt eller nåt i den stilen? Någon som vet?

Postad 21 February 2012 - 19:46

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
"Jag har själv det problemet, har provat lite olika lösningar men det är inte enkelt. En 10x3 (se nedan som ett exempel) istället för 11x3 skulle ju ge lite större bokstäver. Har inte heller hel koll på vilka filer just N8 använder, men jag la till åäö i en tidig cfw där originalet bara fanns i englska och kinesiska (mandarin). Minns inte hur bra det funkade. Du kan läsa mer här http://forum.dailymo...p?topic=25417.0
QWERTYUIOP
ASDFGHJKLÖ
ZXCVBNMÅÄ."

-Precis det jag var ute efter! Om jag uppfattat den länken rätt så är den "moden" ej till Belle samt ej uppdaterad på länge. Ååhhh, det skulle vara guld värt att få keypadsen större eller med mer space mellan. Har sökt på de mest frekventa symbian forumen men kammat noll om man säger så. Är detta möjligt för dig att fixa? Skulle utan tvekan bidra med en donation för sådan mod i en cfw.

Redigerat av Nightelf, 21 February 2012 - 19:52.

Postad 21 February 2012 - 19:47

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Denna fråga är väl främst riktad till Trixeo, som har mycket kunskap om hack och så :)

Du har sagt att i din cfw så står det Nokia N8 istället för bara Nokia när man använder FM-sändare, är detta något som går att fixa utan att använda din cfw?

Postad 21 February 2012 - 20:44

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kanske dum fråga men jag ställer den ändå, men om man säkerhetskopierar kalendern till ett minneskort, med funktionen i den inbyggda filhanteraren (Kontor -> Filhanterare -> Säk.kopiera), tar den en backup på hela min kalender, alltså alla mina poster, eller är det 2 månader bakåt, 1 framåt eller nåt i den stilen? Någon som vet?

Den kopierar hela. Jag använder den frekvent.

"Jag har själv det problemet, har provat lite olika lösningar men det är inte enkelt. En 10x3 (se nedan som ett exempel) istället för 11x3 skulle ju ge lite större bokstäver. Har inte heller hel koll på vilka filer just N8 använder, men jag la till åäö i en tidig cfw där originalet bara fanns i englska och kinesiska (mandarin). Minns inte hur bra det funkade. Du kan läsa mer här http://forum.dailymo...p?topic=25417.0
QWERTYUIOP
ASDFGHJKLÖ
ZXCVBNMÅÄ."

-Precis det jag var ute efter! Om jag uppfattat den länken rätt så är den "moden" ej till Belle samt ej uppdaterad på länge. Ååhhh, det skulle vara guld värt att få keypadsen större eller med mer space mellan. Har sökt på de mest frekventa symbian forumen men kammat noll om man säger så. Är detta möjligt för dig att fixa? Skulle utan tvekan bidra med en donation för sådan mod i en cfw.

Det går, men det är så mycket att editera och tänka på, vilka bokstäver som ska synas när man har caps/inte caps/numläge/stående eller liggande läge. Just nu har jag fullt upp med annat med min cfw, men påminn mig om jag glömmer bort det. Det är något jag tänkt på länge men inte kommit mig för att sätta mig in i ordentligt igen.

Denna fråga är väl främst riktad till Trixeo, som har mycket kunskap om hack och så :)

Du har sagt att i din cfw så står det Nokia N8 istället för bara Nokia när man använder FM-sändare, är detta något som går att fixa utan att använda din cfw?

Det går om du har full access till C: med tex Nokias FileBrowser (coderus hack) eller X-plore. Enklast är med TweakS och FM Transmitter-plugin till den men då behöver du också en "hackad" telefon, dvs en hackad installserver.exe för att installera TweakS.

Redigerat av trixeo, 21 February 2012 - 21:47.

Postad 22 February 2012 - 06:06

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Den kopierar hela. Jag använder den frekvent.

Perfekt! Tack för snabbt svar!

Postad 22 February 2012 - 09:57

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Beta Labs släppte en ny version igår av Nokia maps. Provat den sen igår och upplever stora förbättringar i snabbhet och följsamhet..
Funkar endast om man har uppdaterat till Belle

http://betalabs.noki...-suite?req=true

Fick även notis om en uppdatering av de Svenska kartorna nu oxå när jag anslöt mobilen till Nokia Suite, vet ej om det bara är till den nya versionen av Nokia Maps eller om det gäller alla versioner

Redigerat av big_swede70, 22 February 2012 - 11:59.

Postad 22 February 2012 - 13:45

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Nokia Social 1.5.215
http://download.arro...1.5.215_IAD.sis
och
http://download.arro...1.5.215_IAD.wgz

EDIT:
De har fixat delningen via kameran i denna, så denna blir den som är med i nya cfw9! Tack för det för den gamla hade en massa krångliga dependencys som låg och skäpade på c:.

Redigerat av trixeo, 22 February 2012 - 17:35.

Postad 22 February 2012 - 13:54

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Beta Labs släppte en ny version igår av Nokia maps. Provat den sen igår och upplever stora förbättringar i snabbhet och följsamhet..

Fick även notis om en uppdatering av de Svenska kartorna nu oxå när jag anslöt mobilen till Nokia Suite, vet ej om det bara är till den nya versionen av Nokia Maps eller om det gäller alla versioner

Blir nog den som kommer med i min cfw 9.

Postad 22 February 2012 - 14:34

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Blir nog den som kommer med i min cfw 9.

Kanon ju... Och när blir den då?..Hehe

Postad 22 February 2012 - 17:27

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kanon ju... Och när blir den då?..Hehe

Jag vill inte ha bråttom med den som jag brukar ha, denna kommer bli den mest genomtänkta jag gjort, testar olika mods och sätt att integrera dem. Har ändrat mitt ideal helt i denna, vilket förut var att ha alla moddar i uda och röra resten av filerna så lite som möjligt. Det enda jag egentligen la till i nån annan fil förut var den moddade installserver.exe vilken jag la i rofs2, core rörde jag inte alls i filväg. Lägger i denna cfw med mycket mer val, tex kommer rompatcher att vara med, vilket gör att man själv kan lätt lägga till nya patchar. Även MiniCMD finns med, med den kan man tex radera filer, kopiera filer mm vid boot, kan vara nödvändigt om du tex lagt till en patch/mod som gör att telefonen inte bootar.

Postad 22 February 2012 - 19:03

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

- Tack för tipset! Fungerar perfekt.

Postad 22 February 2012 - 19:09

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Jag vill inte ha bråttom med den som jag brukar ha, denna kommer bli den mest genomtänkta jag gjort, testar olika mods och sätt att integrera dem. Har ändrat mitt ideal helt i denna, vilket förut var att ha alla moddar i uda och röra resten av filerna så lite som möjligt. Det enda jag egentligen la till i nån annan fil förut var den moddade installserver.exe vilken jag la i rofs2, core rörde jag inte alls i filväg. Lägger i denna cfw med mycket mer val, tex kommer rompatcher att vara med, vilket gör att man själv kan lätt lägga till nya patchar. Även MiniCMD finns med, med den kan man tex radera filer, kopiera filer mm vid boot, kan vara nödvändigt om du tex lagt till en patch/mod som gör att telefonen inte bootar.

Låter mycket bra! :)

Postad 23 February 2012 - 00:01

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Nokia Sleeping Screen har uppdaterats till 1.1.0 ( finns i Nokia Store). Har inte hittat någon logg på vad som förbättrats så om någon hittar info så lägg gärna upp det här.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bra app för dem som har dubbletter på telefonnummer i kontakter. Det medför ju att inget visas förutom numret när mobil ringer. Denna app kollar av och visar de namn som har samma nummer i sig..

http://www.n8fanclub...emove.html#more

Redigerat av big_swede70, 23 February 2012 - 00:02.

Postad 23 February 2012 - 18:52

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Trixeo.här finns massor av mod till N8:an,skulle gärna prova alla om man bara hade mer tid.

forum.dailymobile.se/index.php?topic=64460.0

Postad 23 February 2012 - 19:09

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Ny uppdatering redan? Första Maps Suite 2 kom ju den 9:e, tycker du verkligen att det är så stor skillnad, eller vad körde du innan (vad jämför du med)?

Postad 23 February 2012 - 19:57

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ny uppdatering redan? Första Maps Suite 2 kom ju den 9:e, tycker du verkligen att det är så stor skillnad, eller vad körde du innan (vad jämför du med)?

Hade den officiella versionen som följde med Trixeos V7 ( eller va det 8?) Jag tycker att den nya snabbare hittar var man är och att den bättre hittar GPS inomhus än tidigare, Upplever även att den är allmänt mjukare när den följer rutten när man kör numer oxå, men kanske bara e jag som misstar mig där..

Postad 23 February 2012 - 20:13

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Hade den officiella versionen som följde med Trixeos V7 ( eller va det 8?) Jag tycker att den nya snabbare hittar var man är och att den bättre hittar GPS inomhus än tidigare, Upplever även att den är allmänt mjukare när den följer rutten när man kör numer oxå, men kanske bara e jag som misstar mig där..

Ok, jag har ingen aning om han har använder betaversioner. Skillnaderna mot den förra versionen gör att man knappt orkar byta, det var därför jag undrade vad du jämförde med:

-Weather: Fixes to improve localization
-Places widget: Fixes to improve positioning
-Places widget: Categorization limited to Eat&Drink, Going out, and ATMs to simplify list

Som du beskriver skillnaden måste du ha använt nåt äldre än nokia_maps_suite_2.00_12wk6_b01 som kom för två veckor sen.

Postad 23 February 2012 - 20:22

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ok, jag har ingen aning om han har använder betaversioner. Skillnaderna mot den förra versionen gör att man knappt orkar byta, det var därför jag undrade vad du jämförde med:

-Weather: Fixes to improve localization
-Places widget: Fixes to improve positioning
-Places widget: Categorization limited to Eat&Drink, Going out, and ATMs to simplify list

Som du beskriver skillnaden måste du ha använt nåt äldre än nokia_maps_suite_2.00_12wk6_b01 som kom för två veckor sen.

Nej det va ingen beta version i Trixeos Nr8. Däremot skriver han längre upp i tråden att han kommer lägga in senaste betan i sin 9'a
Men som sagt mina personliga åsikter om va jag upplevde mellan den officiella och senaste betan och jag använder navigering flera gånger i v.

Postad 23 February 2012 - 20:29

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Ja, Maps Suite 2 är bra tycker jag, och dessutom kan man lägga till flera resmål igen, senast det gick var 11_wk27.

Postad 23 February 2012 - 23:19

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Trixeo.här finns massor av mod till N8:an,skulle gärna prova alla om man bara hade mer tid.

forum.dailymobile.se/index.php?topic=64460.0

Jodå! Jag har nyttjat något ur dem, han är bra att ha Strategist, men han envisas med att lägga till saker i både core och rofs trots att det inte gör någon nytta, det är en salig röra på hans moddar, men trots det går det att plocka ut det jag behöver ur vissa. Han har varit dålig på att ge creds till rätta personer vilket gör det svårt för mig också att söka upp källan. Jag ska med version 9 vara så noga jag kan att ge creds where creds due =)

Jag är sparsam dock, vill inte använda för mycket, och vad jag tycker, onödiga moddar. Att ändra på vad Nokia anser vara bäst i cpu/gpu/filsystem/kamera/etc gör jag inte heller.

Nej det va ingen beta version i Trixeos Nr8. Däremot skriver han längre upp i tråden att han kommer lägga in senaste betan i sin 9'a
Men som sagt mina personliga åsikter om va jag upplevde mellan den officiella och senaste betan och jag använder navigering flera gånger i v.

Om det inte kommer en skarp innan kommer den inte med tyvärr. Vill inte använda betagrejer. Men det är ju inget problem som du märkt att uppdatera själv. Vissa cfw-skapare lägger saker som Maps i rofs, då går det inte att uppdatera.

Postad 25 February 2012 - 01:42

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Idag har jag flashat min test-N8 47 gånger. Roligare kanske man kan ha, en fredagsnatt. Men det går framåt med cfw9 =)

Postad 25 February 2012 - 08:22

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Idag har jag flashat min test-N8 47 gånger. Roligare kanske man kan ha, en fredagsnatt.

Haha, kommer att tänka på Askungen...vad är väl en bal på slottet? :) Anyway, keep up the good work!

Postad 25 February 2012 - 09:31

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Idag har jag flashat min test-N8 47 gånger. Roligare kanske man kan ha, en fredagsnatt. Men det går framåt med cfw9 =)

har nog Flashat våran N8 25 gånger dom senaste 2 dagarna,börjar bli som jag tänkt mig,du har inte en belle rofs2 med bara svenska och engelska och inget annat ändrat att dela med dig?.skulle underlätta.

Postad 25 February 2012 - 12:05

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

har nog Flashat våran N8 25 gånger dom senaste 2 dagarna,börjar bli som jag tänkt mig,du har inte en belle rofs2 med bara svenska och engelska och inget annat ändrat att dela med dig?.skulle underlätta.

http://mir.cr/0EHSDASB
Alla språkresurser utom svenska och engelska raderade.
ecom-2-0.spi och languages.txt modifierade för att överensstämma med detta.

Postad 25 February 2012 - 12:14

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

http://mir.cr/0EHSDASB
Alla språkresurser utom svenska och engelska raderade.
ecom-2-0.spi och languages.txt modifierade för att överensstämma med detta.

du är suverän,tusen tack.

Postad 25 February 2012 - 13:27

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Bara hoppas att utvecklare uppmärksammar den här trevliga siffran:

Postad bild

Lite historiska siffror för jämförelse:
Postad bild

Redigerat av Unregistered31511, 25 February 2012 - 13:50.

Postad 25 February 2012 - 14:05

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Postad bild

Lite historiska siffror för jämförelse:
Postad bild

hoppas verkligen dom kan få ut ännu mer appar,det behövs.undrar vad dom ska presentera på måndag som fick aktien att gå upp över 5 % på en dag,blir spännande att se. bors.affarsvarlden.se/afvbors.sv/site/stock/stock_detail.page?magic=(cc%20(detail%20(tab%20news))%20(tsid%202169)%20(article%20(id%20urn:newsml:six.se:20120224:DIR-BN_2164312600:1)))

Postad 25 February 2012 - 17:37

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Det lär ju bli en kameratelefon som slår allt som finns just nu, precis som vi förväntar oss av vårt kära Nokia. Med tanke på att det har pratats om både 16 och 24 megapixel-sensorer och optisk zoom, så tror jag att världen håller andan lite..

Postad 25 February 2012 - 17:42

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hoppas jag verkligen!! Skulle absolut inte ha något emot fler appar till symbian! :)

Postad 25 February 2012 - 21:42

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Med all respekt för Trixeo's cfw's - är det någon som testat "Delight Belle" av nicesoni? Tänker närmast på v 4.0 även om 4.1 är på "G".

Postad 26 February 2012 - 03:53

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Med all respekt för Trixeo's cfw's - är det någon som testat "Delight Belle" av nicesoni? Tänker närmast på v 4.0 även om 4.1 är på "G".

Hehe, jag har fullt upp att greja med egen att jag aldrig kan prova nån annans =) Men OM jag skulle ha tid, skulle jag ALDRIG våga kör någon annans cfw på MIN N8!! hahahahaha Så nu vet ni det allihopa =)
Alla vi cfw-makare har nog väldigt olika grundidéer om vad en cfw ska innehålla. Min är väl i grunden att det ska vara svenska på så mycket som bara går, översätter en del saker, och sen bantat så gott det går. I den jag snart släpper, v9, har jag även gjort det så enkelt som möjligt att återställa telefonen genom hard reset (3-fingrar) och då ska allt bara funka igen! Inget krångel. Nokia är dåliga på det tom. Man blir av med det som är installerat på c: dock (det är var en hard reset gör, den formaterar c:), men jag har fixat så telefonen kopierar tillbaka väsentliga saker till c: så att man lätt ska komma på fötter igen.
Så mycket jag jobbat på denna har jag knappt gjort sammanlagt med alla de andra. Känner att jag jobbat så mycket med den nu att vissa saker jag hade tänkt skulle komma med får utebli, kanske kommer i en senare version. Dessa saker är bla; större tangentbord, Nokia Maps Suite 2.0 (är ännu i beta) mm.

Postad 26 February 2012 - 04:07

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Har fått problem med spellistor nu när jag kör v8.
Skapar lista med låtar i Nokia Suite men jag kan inte kopiera över dom till telefonen. Får bara meddelande att det inte gick att kopiera filerna. Ingen mera förklaring. Vad kan ha hänt?
Det funkar att kopiera över manuellt via filhanteraren i Win 7 men det jag provade nu var en ljudbok så då blev det en salig röra med filer.
Kollar jag under fliken längst till höger i Nokia Suite, Enhetsinfo och verktyg, står det under enhetens minne att jag har 0,00 MB ledigt av 0,00 och lika under minneskort, 0 av 0?? Ledigt minne finns det om jag kollar direkt i telefonen.
Har kollat med två olika datorer och det är ingen skillnad. Innan v8 körde jag v5 och senare även den officiella Belle och då funkade det att kopiera över i Nokia Suite.

Har ÄNTLIGEN hittat vad felet är! Jag har slitit mig i håret i minst 2 veckors tid med att hitta detta. Verkligen testat ALLT. Såklart var det det sista på min lista som var felet. Det var inte ens mitt fel. Skyller nu allt på Marco Bellino (aka Il.Socio) och NokiaCooker. I hans iver att märka andras cfw med hans stämpel, har han trampat i klaveret. Jag kör fortfarande version 2.3 av hans mjukvara och den märker filerna med NC23. Senaste versionen lägger även till filer i andras cfw. Visst ska man vara tacksam för hans utmärkta programvara men nån måtta får det väl vara! Ska avlägga en rapport till honom ang. detta och hur man replikerar felet. Måste dock testa den senaste versionen och se om den gör samma sak men jag vill ju inte ha skräp i min cfw.

Hur som helst har jag kommit på ett sätt att kringgå han stämpling (som orsakar felet i Nokia Suite) och min nya cfw v9 kommer fungera utmärkt att synka musik med Nokia Suite.

Anledningen att v5 fungerade var att jag då körde en tidigare version av NokiaCooker som inte stämplade på detta sätt. Men den versionen är mycket buggig och kan inte hantera varken core eller mmc-filer.

Redigerat av trixeo, 26 February 2012 - 04:08.

Postad 26 February 2012 - 08:56

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
:D Snyggt. Tack för det.

Postad 26 February 2012 - 11:59

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Hehe, jag har fullt upp att greja med egen att jag aldrig kan prova nån annans =) Men OM jag skulle ha tid, skulle jag ALDRIG våga kör någon annans cfw på MIN N8!! hahahahaha Så nu vet ni det allihopa =)
Alla vi cfw-makare har nog väldigt olika grundidéer om vad en cfw ska innehålla. Min är väl i grunden att det ska vara svenska på så mycket som bara går, översätter en del saker, och sen bantat så gott det går. I den jag snart släpper, v9, har jag även gjort det så enkelt som möjligt att återställa telefonen genom hard reset (3-fingrar) och då ska allt bara funka igen! Inget krångel. Nokia är dåliga på det tom. Man blir av med det som är installerat på c: dock (det är var en hard reset gör, den formaterar c:), men jag har fixat så telefonen kopierar tillbaka väsentliga saker till c: så att man lätt ska komma på fötter igen.
Så mycket jag jobbat på denna har jag knappt gjort sammanlagt med alla de andra. Känner att jag jobbat så mycket med den nu att vissa saker jag hade tänkt skulle komma med får utebli, kanske kommer i en senare version. Dessa saker är bla; större tangentbord, Nokia Maps Suite 2.0 (är ännu i beta) mm.

Oj, det var ej meningen att ifrågasätta dina cfw på något sätt! När jag läser ovanstående så måste jag nog säga att intresset för andra cfw svalnar.....kan knappt vänta på din nya release även om risken att keyboard ej är moddat där.

Postad 26 February 2012 - 11:59

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Har ÄNTLIGEN hittat vad felet är! Jag har slitit mig i håret i minst 2 veckors tid med att hitta detta. Verkligen testat ALLT. Såklart var det det sista på min lista som var felet. Det var inte ens mitt fel. Skyller nu allt på Marco Bellino (aka Il.Socio) och NokiaCooker. I hans iver att märka andras cfw med hans stämpel, har han trampat i klaveret. Jag kör fortfarande version 2.3 av hans mjukvara och den märker filerna med NC23. Senaste versionen lägger även till filer i andras cfw. Visst ska man vara tacksam för hans utmärkta programvara men nån måtta får det väl vara! Ska avlägga en rapport till honom ang. detta och hur man replikerar felet. Måste dock testa den senaste versionen och se om den gör samma sak men jag vill ju inte ha skräp i min cfw.

Hur som helst har jag kommit på ett sätt att kringgå han stämpling (som orsakar felet i Nokia Suite) och min nya cfw v9 kommer fungera utmärkt att synka musik med Nokia Suite.

Anledningen att v5 fungerade var att jag då körde en tidigare version av NokiaCooker som inte stämplade på detta sätt. Men den versionen är mycket buggig och kan inte hantera varken core eller mmc-filer.

Alltså... men hur stämplar de koden? :o

Postad 26 February 2012 - 15:02

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Alltså... men hur stämplar de koden? :o

Har undersökt lite snabbt nu även filer från äldre fw och han lägger till NC12 i version 1.2 och i den jag kör 2.3 lägger han in NC23. Det jag inte gjort förr, innan version 2.3 var att ändra i mmc-filen, även i denna lägger han in stämplen. Men vid mina tester som jag gjort med 2.3 var skillnaden mellan att synkningen skulle funka eller inte att öppna uda i NC, ta bort en fil, men lägg tillbaka den direkt igen (detta för att NC ska tro att filsystemet ändrats så att den bygger om hela filen), spara sedan filen och flasha. Musiksynkningen fungerade då inte i Nokia Suite. Flasha med samma fil fast oförändrad av NC så funkar det. Öppna en UDA-fil från vilken cfw som helst från sistone i en hex editor och kolla offset 14e och d4e. Även rofs2, 3, mmc och core läggs det till.

Oj, det var ej meningen att ifrågasätta dina cfw på något sätt! När jag läser ovanstående så måste jag nog säga att intresset för andra cfw svalnar.....kan knappt vänta på din nya release även om risken att keyboard ej är moddat där.

Nejdå det var inte så jag uppfattade det heller =)

Redigerat av trixeo, 26 February 2012 - 15:02.

Postad 26 February 2012 - 18:59

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Varför är det så jäkla viktigt att ha massa ledigt utrymme på C disken? Snabbar det upp telefonen eller? :huh:

Postad 26 February 2012 - 19:34

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
trixeo: Jag beundrar ditt tålamod!

En detalj som inte verkar finnas med i Belle är att man inte kan MMSa en bild direkt när man tagit den, där finns bara en länk till Social numera.
Är det något du planerar att lägga till?

Postad 26 February 2012 - 19:39

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

En detalj som inte verkar finnas med i Belle är att man inte kan MMSa en bild direkt när man tagit den, där finns bara en länk till Social numera.
Är det något du planerar att lägga till?

Det går, tryck på Options (de tre strecken) och sen Sänd :)

Postad 26 February 2012 - 19:57

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Det går, tryck på Options (de tre strecken) och sen Sänd :)

Oh, tack! :)

Postad 26 February 2012 - 20:02

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Varför är det så jäkla viktigt att ha massa ledigt utrymme på C disken? Snabbar det upp telefonen eller? :huh:

Den brukar klogga igen rätt fort hur man än beter sig. Mer utrymme från början så har man en god start =)

Postad 26 February 2012 - 21:50

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Den brukar klogga igen rätt fort hur man än beter sig. Mer utrymme från början så har man en god start =)

Aha Okej! Är det där alla SMS osv sparas? :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.