Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - DVBViewer Pro *

1231 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2007 - 21:16

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej
Får inte EPG att fungera alls, ska man först göra en kanallista i dvbveiwer ? hur gör man den ?
har flera problem, ljudet är inte bra tex i animal planet ljudet låter som kalle anka eller inget ljud alls men så fort man väljer något i direktx så funkar ljudet men går man ur programmet och tillbaka så är det lika" ljud borta eller kalle anka", sedan är det en störande kant längst upp i bild på just tex animalplanet har hittat något som heter zoom i menun för att fixa till det, men lika där så fort man går ur programmet så är störningen där igen :)
sedan har jag inte rätt text på info till tv programmet som går just då, det är på danska eller norska ?
" det är info texten (vad det är för program som visas som är fel) som inte stämmer den kanske blir rätt när epg fungerar "

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 13 November 2007 - 17:09.

Postad 15 November 2007 - 10:23

Lasse-hatten
  • Lasse-hatten
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

För att konvertera till andra format är det först bra att demuxa och fixa det inspelade med ProjectX eller PVAStrumento och sedan kan du t.ex. öppna videoströmmen (*.m2v eller *.mpv) i VirtualDubMod och komprimera med XviD codec och därefter muxa ihop med original-ljudströmmen (mp2 eller ac3) t.ex. med AviMux.

För att klippa bort reklam använder jag MPEG2Schnitt på de demuxade filerna från ProjectX. Det är ett gratisprogram och ett bra alternativ till videoredo tycker jag. Det lär även ska finnas program som kan klippa bort reklam automatiskt (javisst ja, det kan man nog göra med videoredo plus).

Hej, igen!

Jag försöker spara plats genom att klippa bort reklam, och extratiden i början och slutet, så jag har provat ovanstående. Det fungerar väldigt enkelt och smidigt, verkar det som, men hur kommer jag sedan tillbaka till MPEG? Det skall inte brännas ut, utan ligga kvar på hårddisken, och jag vill inte komprimera, eller byta format, utan helt enkelt bara ta bort överflödigt material.

En annan sak: vad är skillnaden mellan .mpg och .TS? Jag läste någonstans att bild- och ljudmässigt är det samma sak, men .TS innehåller mer övrig information. I så fall, vad?

När jag ändå håller på: förekommer det att det sänds TV-program med flera samtidiga språk? Jag har bara FTA.

Postad 15 November 2007 - 19:55

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

En annan sak: vad är skillnaden mellan .mpg och .TS? Jag läste någonstans att bild- och ljudmässigt är det samma sak, men .TS innehåller mer övrig information. I så fall, vad?

När jag ändå håller på: förekommer det att det sänds TV-program med flera samtidiga språk? Jag har bara FTA.

TS-filer innehåller transport stream. Ljudspår (ibland flera olika språk), bildspår, texttv etc. Alltså storleksmässig större än om du bara plockar ut den ljud+bild du vill ha.

Postad 15 November 2007 - 20:09

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

TS-filer innehåller transport stream. Ljudspår (ibland flera olika språk), bildspår, texttv etc. Alltså storleksmässig större än om du bara plockar ut den ljud+bild du vill ha.

Nja, din förklaring är helt fel, även om jag förstår vad du menar, .TS är bara en container, precis som .avi eller .mkv, i transport strömmen (TS) kan det ligga alla möjliga sorters information, t.ex. ljud, bild och undertexter...

M.a.o, rätt men fel :)

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 15 November 2007 - 20:12.

Postad 15 November 2007 - 20:16

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Nja, din förklaring är helt fel, även om jag förstår vad du menar, .TS är bara en container, precis som .avi eller .mkv, i transport strömmen (TS) kan det ligga alla möjliga sorters information, t.ex. ljud, bild och undertexter...

Märka ord :) Menade att skriva innebär istället för innehåller.

Postad 15 November 2007 - 20:21

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
No harm done :)

Lägger till länk för den som vill läsa mer om containers:

http://en.wikipedia....ontainer_format

Postad 16 November 2007 - 11:33

nierw
  • nierw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Finns det någon kanal på Sirius sateliten som ger flerdags EPG som typ Disc Travel Liv på Thor. Har bara tillgång till Viasat. mvh/nierw

Postad 16 November 2007 - 16:41

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Har skickat in v3.9.0.0 och upptäckt att jag bara har typ två timmars EPG (kör med comhem). Är det någon annan som upplever det likadant? Antingen är det den nya versionen som ställt till det, eller så har comhem snålat in på EPG'n...

Postad 17 November 2007 - 17:21

hogan77
  • hogan77
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Hej, igen!

Jag försöker spara plats genom att klippa bort reklam, och extratiden i början och slutet, så jag har provat ovanstående. Det fungerar väldigt enkelt och smidigt, verkar det som, men hur kommer jag sedan tillbaka till MPEG? Det skall inte brännas ut, utan ligga kvar på hårddisken, och jag vill inte komprimera, eller byta format, utan helt enkelt bara ta bort överflödigt material.

Det enda program du behöver för dina ändamål är ProjectX. ;)

Öppna din *.ts fil med ProjectX, se till att du valt allt under Output(bild, ljud...). Sedan använder du markeringen på listen i huvudfönstret för att hoppa till programstart. Finjustera med knapparna märkta (<<<, <<, <|, |>, >>, >>>). När du hittat starten av det du vill spara klickar du på + tecknet med rosa/lila bakgrund. När du gjort det kommer det upp en lila markering på listen under "preview" fönstret. Och allt fram till markering är röd färgat(kommer med andra ord klippas bort).

Sedan hoppar du fram till program slutet eller alt. starten på första reklamen. Väl där klickar du igen på knappen med + med rosa/lila bakgrund. Låt säga att det är ett program utan reklam och du behöver bara ange början och slutet med två klick på + knappen.

När klippen är klara så klickar du på prepare som finns under QuickStart och i rutan som duker upp så väljer du to TS(alternativt kan du testa PIDFilter 1:1 copy) sedan är det bara att klicka på knappen med play symbol för att sedan sätta upp fötterna på bordet öppna en öl och luta dig tillbaka... :D

Enda nackdelen med att klippa med ProjectX vs. VideoReDo är att klippning inte blir lika exakt, men samtidigt har jag märkt att ProjectX är mer förlåtande mot skadade filer som VideoReDo klagar på.

Postad 17 November 2007 - 17:26

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Ang. EPG.
Kortfattat kan man säga att det som funkar bäst är att använda en grabber - typ O2-grabber, konfigurera den med vilka kanaler man vill ha EPG och hämat dem från nätet typ www.dagenstv.com, spara detta i en Xml-fil. Sedan använda nåt program som "skjuter" in detta i DVBV, typ myXMLtvimporter och konfigurera schemahanteraren i XP att kör importerprogramet med automatik och vips så har du en utförlig EPG på alla kanaler.

Finns riktigt bra How-to guider på detta i forumet (kan leta fram min och klistra in här)

Postad 17 November 2007 - 18:21

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Ang. EPG.
Kortfattat kan man säga att det som funkar bäst är att använda en grabber - typ O2-grabber, konfigurera den med vilka kanaler man vill ha EPG och hämat dem från nätet typ www.dagenstv.com, spara detta i en Xml-fil. Sedan använda nåt program som "skjuter" in detta i DVBV, typ myXMLtvimporter och konfigurera schemahanteraren i XP att kör importerprogramet med automatik och vips så har du en utförlig EPG på alla kanaler.

Finns riktigt bra How-to guider på detta i forumet (kan leta fram min och klistra in här)

ja TACK en guide skulle vara bra har provat allt men får inte det att fungera, har o2grabber + myXmltimporter men får inte till det ;)
ska man skapa en tv lista i DVBV som ska till myXmltimporter :D fattar nada HJÄLP.
ps har provat alla guider här men alla verkar vara på olika sätt, ska man behöva vara en datornörd av stora mått för att få detta att fungera
MrDTS

Postad 17 November 2007 - 21:37

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
För att svara på min egen fråga tidigare gällande comhems EPG och DVBViewer så verkar det ha ordnat sig helt automagiskt efter jag skapat en favoritlista - nu har jag alltså ett par dagars EPG för kanalerna istället för några timmar... :)

Postad 19 November 2007 - 07:45

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Jag kör också ProjectX. Snabbt, inte lika bra som VideoReDo men gratis.

Postad 19 November 2007 - 08:43

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Hmm... Intressant detta med att klippa bort reklam m.m!

Finns det inga program/plugins som är såpass intelligente att de fixar detta på egen hand?

Alltså, något som kan gå genom en mapp med filer, och själv identifiera vad som är reklam?

/J

Postad 19 November 2007 - 18:36

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
comskip och adscutter finns...

Postad 20 November 2007 - 17:23

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej
Går det verkligen att få en fungerande EPG ???
och var sparas kanallistorna som man gör i DVBViewer :)

MrDTS

Postad 20 November 2007 - 19:54

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Hej
Går det verkligen att få en fungerande EPG ???
och var sparas kanallistorna som man gör i DVBViewer :)

MrDTS

Ja det går att få en fungerande EPG men det är ingen dans på rosor tyvärr
Alla inställningar sparas där du valt det vid installationen User mode
User Mode 1 :All user dvs under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\DVBViewer
User Mode 2 :One user dvs under C:\Documents and Settings\"användare"\Application Data\DVBViewer
User Mode 0 :Program mappen dvs C:\Program\DVBViewer (den använder jag men är farligare om man leker mycket :wub: )
User Mode kan ändras efter installationen i filen usermode.ini
Om man ska använda O2grabber och myXMLTV.exe för EPG måsta man om man använder User Mode 1 eller 2 kopiera channels.dat från den mappen till program mappen så att man kan para ihop kanalerna rätt
En anna sak jag hittat är att om man väljer språk (svenska) för EPG och Subtitles i options så kommer det att stå "sve" i setup.xml och då får man konstigt nog dansk EPG
Ändra i setup.xml så att det står "swe" så fungerar det bättre
Angående O2grabber och de inställningar som ska göras så finns det en hjälp om du följer denna länk och läser mitt inlägg i nästa sista
https://www.minhembi...amp;searchtime=

Postad 21 November 2007 - 10:36

Lasse-hatten
  • Lasse-hatten
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Hej, igen!

Det enda program du behöver för dina ändamål är ProjectX. ;)

Öppna din *.ts fil med ProjectX, se till att du valt allt under Output(bild, ljud...). Sedan använder du markeringen på listen i huvudfönstret för att hoppa till programstart. Finjustera med knapparna märkta (<<<, <<, <|, |>, >>, >>>). När du hittat starten av det du vill spara klickar du på + tecknet med rosa/lila bakgrund. När du gjort det kommer det upp en lila markering på listen under "preview" fönstret. Och allt fram till markering är röd färgat(kommer med andra ord klippas bort).

Sedan hoppar du fram till program slutet eller alt. starten på första reklamen. Väl där klickar du igen på knappen med + med rosa/lila bakgrund. Låt säga att det är ett program utan reklam och du behöver bara ange början och slutet med två klick på + knappen.

När klippen är klara så klickar du på prepare som finns under QuickStart och i rutan som duker upp så väljer du to TS(alternativt kan du testa PIDFilter 1:1 copy) sedan är det bara att klicka på knappen med play symbol för att sedan sätta upp fötterna på bordet öppna en öl och luta dig tillbaka... :D

Enda nackdelen med att klippa med ProjectX vs. VideoReDo är att klippning inte blir lika exakt, men samtidigt har jag märkt att ProjectX är mer förlåtande mot skadade filer som VideoReDo klagar på.

Tack för svaret.
Nu har jag testat. Tyvärr gör upplösningen på TVn att jag antingen inte kan se hela programfönstret (och det går inte att förminska), eller också blir det så litet att jag inte kan läsa texten. Jag fortsätter nog med PVAStrumento, MPEG2Schnitt och ImagoMuxer (ett program jag hittade efter att, under stora besvärligheter, ha tragglat mig igenom ett antal tyska forum). PVAS kan demuxa i batchläge (det kanske PX också kan), och IM kan startas automatiskt från M2S, och det går tämligen enkelt att ändra namn och målkatalog. Det är möjligt att jag testar VideoReDo när jag blivit lite mer "seriös", men kan det redigera direkt, eller måste man fortfarande demuxa först?

Postad 21 November 2007 - 10:52

Lasse-hatten
  • Lasse-hatten
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

M.a.o, rätt men fel ;)

Tack för svaren.
Ni har säkert rätt båda två, tyvärr var frågan felformulerad. Jag menade .PS och .TS. Vad jag kan förstå är innehållet detsamma, men .TS har ett mer skyddande "hölje".

Container formats
MPEG-2 specified 2 container formats, ts and ps. Containers hold video and audio information in them, and package them up so it can be sent over a network or stored on disk.

ts (Transport Stream) should be used to store or send data where data loss will probably occur, such as over a network.
ps (Program Stream) should be used to store or send data where data loss is not likely, such as on a DVD.

Om så är fallet, finns det någon anledning att spela in i .TS-format? Det tar ju betydligt större plats, och det utan någon kvalitétsvinst.

Postad 21 November 2007 - 11:40

nierw
  • nierw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har laddat ner DVB Task scheduler ver 2.1.0 och installerat enligt pdf filen, men jag får den inta att starta
mvh/nierw

Postad 21 November 2007 - 12:04

Lasse-hatten
  • Lasse-hatten
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Ja det går att få en fungerande EPG men det är ingen dans på rosor tyvärr
Alla inställningar sparas där du valt det vid installationen User mode
User Mode 1 :All user dvs under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\DVBViewer
User Mode 2 :One user dvs under C:\Documents and Settings\"användare"\Application Data\DVBViewer
User Mode 0 :Program mappen dvs C:\Program\DVBViewer (den använder jag men är farligare om man leker mycket ;) )
User Mode kan ändras efter installationen i filen usermode.ini
Om man ska använda O2grabber och myXMLTV.exe för EPG måsta man om man använder User Mode 1 eller 2 kopiera channels.dat från den mappen till program mappen så att man kan para ihop kanalerna rätt
En anna sak jag hittat är att om man väljer språk (svenska) för EPG och Subtitles i options så kommer det att stå "sve" i setup.xml och då får man konstigt nog dansk EPG
Ändra i setup.xml så att det står "swe" så fungerar det bättre
Angående O2grabber och de inställningar som ska göras så finns det en hjälp om du följer denna länk och läser mitt inlägg i nästa sista
https://www.minhembi...amp;searchtime=

Det verkar lagom svårt för att jag skall kunna misslyckas utan större ansträngning. :D
Jag använder EPG+ för att kunna boka serier, och det fungerar alldeles utmärkt, så det finns egentligen ingen anledning att prova något annat. Dock är informationen om innehållet tämligen torftig. Namn, kategori (drama/thriller/komedi) och längd på sin höjd. Ingenting om vad programmet handlar om, rollista eller liknande. Beror det på var DVBV hämtar EPGn? I så fall, kommer det att bli bättre? Det verkar som om DagensTV innehåller en hel del information. Följer den med?
Var får man tag på O2grabber? Det verkar ha försvunnit från nätet.

Postad 21 November 2007 - 16:21

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Denna är färdigkonfigurerad på så sätt att ni bara behöver editera o2grabber.settings.xml med wordpad och ändra kanal ordningen så den stämmer med den ordning ni har på kanalerna i channel.dat i DVBViewer
dvs ni ska inte ändra nånting med O2grabber.exe för då blir all data corupt
Den är ställd på bara 1 dag men det ser ni var det ändras sen

Bifogad fil(er)

Postad 22 November 2007 - 15:50

professor kalkyl
  • professor kalkyl
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Försökte ladda ned filen logos.zip som Tottes la upp, men det funkar inte... :)
Nån som kan ladda upp på nytt?

Postad 22 November 2007 - 16:15

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Försökte ladda ned filen logos.zip som Tottes la upp, men det funkar inte... :)
Nån som kan ladda upp på nytt?

Prova igen

Det är för övrigt enkelt att skapa nya egna
Gå till http://www.dagenstv.com/se
KLicka upp den kanal du vill ha och spara den lilla logon som .gif
Ändra sen ändelsen till .png

Redigerat av Unregistered015a20cf, 22 November 2007 - 16:43.

Postad 22 November 2007 - 17:31

professor kalkyl
  • professor kalkyl
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tack för detta Tottes :)

Postad 27 November 2007 - 17:07

nierw
  • nierw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Får inte till EPG fullt ut med o2grabber. På vissa kanaler är det fullt för 3 dagar som jag har valt men vissa har inget alls. SVT1 fullt SVT2 inget TV1000 Action fullt TV1000 inget. Någon som har en aning vad som är fel ? Obs detta gäller kanaler på Sirius, på Thor hämtar jag på Dicscover kanalen och där funkar allt.
mvh/nierw

Postad 27 November 2007 - 17:23

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Är det ingenting hämtat i filen tvguide.xml för dom kanalerna eller är det bara DVBViewer det inte syns i?
Om det finns data i tvguide.xml så är det fel inställning i channels.xml som skapas i när du kör parningen med myXMLTV.exe
Prova ta bort channels.xml och gör en ny parning
Om det saknas data i tvguide.xml har du fel inställning i o2grabber.settings.xml för dom kanalerna
Observera att det fungerar bäst med parningen om man har kanalerna i samma ordning i o2grabber.settings.xml som man har dom i channel.dat

Postad 27 November 2007 - 19:35

nierw
  • nierw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har data i tvguide.xml för alla kanaler. Antar att du menar channels.dat för jag har ingen fil channels.xml
mvh/nierw

Postad 27 November 2007 - 19:39

nierw
  • nierw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Fel av mig hittade en i min DVBViewerkatalog.
mvh/nierw

Postad 27 November 2007 - 21:01

nierw
  • nierw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nu har jag fått till det mesta EPG men inget på tv1000 tv3 Danmark tv3 norge. Det finns data i TVguide.xml filen men inget i DVBViewerns epg.
mvh/nierw

Postad 01 December 2007 - 14:37

Framåt IFE
  • Framåt IFE
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Version 3.9.1.0
----------------------
- Fix: Adding music extentions works again.

- Fix: Split after options now works as exspected. Please check if your values are still ok in the option.

- Fix: Resume of DVD fixed.

- Reworked: Shoutcast support (scast://channel name).

- Fix: Channel scan with KNC-One with CI works.

- Fix: German EPG now without "Š".

- Fix: Last position of Video when closing DVBViewer on playback now is remembered correctly.

- Fix BDA Device: Terratec XE and XE MKII now work

- Fix: radioskin: not able to close dvbviewer.

- Fix: radioskin: disabled maximizing

- Reverted: Subtitle options: Delay is back.

- Fix: Zoomsettings were not saved if the zoomwindow was open on channelchange.

- Change: Zoomsettings are saved now for all aspectratio not only for automatic.

- Fix: ch+/ch- were swapped.

- Fix: The -c[name]:SID commandline did not work with audiosubchannels.

- Change: H264 now works with PIP. Think twice before using HDTV H264 in both (Main and PIP).

- Add: Channellist: Added AAC audioformat.

- Prepared: AAC support. Just waiting for working audiocodecs.

- OSD: Crash on changing language files if fullscreen OSD-page was opened.

- OSD: OSD Recording window - context menu: added database submenu.

- OSD: OSD timeline window - next/previos file action generates a page up/down.

- OSD: OSD Listview and thumbnailview: next/previos file action generates a page up/down.

- OSD: OSD Timer/EPG/EPG Now/EPG search/recordings: left/right generates a page up/down.

- OSD: OSD Channellist window: the textoffsets of the epg list now work.

- OSD: OSD several windows: if a EPG entry is selected you can send it to the PVR by pressing the record button on the remote.

- OSD: Fix for 120dpi font problems. All fontsizes will be translated to 96 dpi dimensions. If you use a skin especially for 120dpi you can influence it in the font.xml file of the OSD-skin (see default OSD-skin <dpi>120</dpi>)

- Actions.ini: Added commands for recording database administration.

- Language files: german language file heavely reworked (thanks @Tjod and members of the forum). english up to date, suomi up to date (thanks @SF100)

- Experimental support for EVR with Vista. Don't use it with other windows versions. No guaranties.

Regards and a happy first december 2007,
Christian

Trevligt med stöd för EVR i Vista!

Postad 01 December 2007 - 20:51

abaader77
  • abaader77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hoppar in i tråden igen. Någon som kör någon av de senare versionerna av DVBViewer och vet om det nu går att titta på en kodad kanal och spela in en annan, samtidigt?
Jag kör 3.5.x och där går det inte...

Postad 01 December 2007 - 21:07

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Nu har jag fått till det mesta EPG men inget på tv1000 tv3 Danmark tv3 norge. Det finns data i TVguide.xml filen men inget i DVBViewerns epg.
mvh/nierw

har du döpt namnen i o2grabber.settings.xml till tv3 Danmark resp tv3 norge?
Så inte den parar bara efter tv3
O2grabber använder bara channel id nummret för att hämta rätt data
myXMLTV.exe använder kanalnamnen för att para ihop rätt därav det är viktigt att kanalnamnen är identiska mellan o2grabber.settings.xml och channel.dat

Postad 02 December 2007 - 16:56

tobiasekholm
  • tobiasekholm
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Köpte precis DVB Viewer och det funkar topp förutom på tex Discovery där jag får kalle anka ljud (det går för snabbt).

Någon annan som haft detta fel och vet hur man löser det ?

Postad 02 December 2007 - 17:10

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Köpte precis DVB Viewer och det funkar topp förutom på tex Discovery där jag får kalle anka ljud (det går för snabbt).

Det finns en enkel lösning
I settings så gå till TV+Radio och koppla bort fast channel switching

Postad 03 December 2007 - 10:06

nierw
  • nierw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Såg att TV3 Danmark heter TV3 Denmark i channel.dat ändrade i filen och då måste man tydligen para dom igen. När man parar så måste man tydligen para en kanal i taget eller kan man prara alla samtidigt? TV3 Norge heter lika i bägge filerna ingen EPG Tv1000 fick jag till efter att bara grabbat den och sedan lagt tillbaka gamla filerna.
mvh/nierw

Postad 03 December 2007 - 11:02

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Man kan para varje kanal innan man stänger ner den rutan
Den kommer ihåg var kanal för sig
Men problem kan uppstå ibland då den skapar dubletter i listan därför nödvändigt att radera channel.xml ibland

Postad 03 December 2007 - 15:02

tobiasekholm
  • tobiasekholm
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Det hjälpe dessvärre föga, någon som har en idé ?

Postad 03 December 2007 - 15:18

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Det hjälpe dessvärre föga, någon som har en idé ?

Har du provat med en annan ljudcodec?

Postad 03 December 2007 - 19:46

tobiasekholm
  • tobiasekholm
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
edit: Det löste sig, jag bockade i "auto detect audio" eller liknande - Skall prova det strax, men borde inte ljudet vara konstigt på även andra kanaler ?

edit: Beställde Mce fjärren på dustin 245:- var inte farligt, fungerar den bra tillsammans med dvbviewer ?, jag kör ju inte mce ! - Tänkte precis beställa en fjärrkontroll att använda till DVBViewer, lutar just nu åt Microsoft mce fjärr eller gör jag bättre i att välja Imon knob ?

Redigerat av tobiasekholm, 03 December 2007 - 20:50.

Postad 04 December 2007 - 00:54

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Kan någon posta en .remote fil med inställningar på en bra inställd mce fjärr så skulle jag bli överlycklig. Eller maila på jknutas at hotmail.com

Postad 04 December 2007 - 08:20

nierw
  • nierw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tottes.
Nu har jag klantat till det med min EPG. När jag skall para kanalerna så försvinner min channel.dat fil och jag måste hämta den igen och då ser jag att det inte är en # som visar att den är parad. Hur får man det att fungera igen.
mvh/nierw

Postad 04 December 2007 - 09:14

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Tottes.
Nu har jag klantat till det med min EPG. När jag skall para kanalerna så försvinner min channel.dat fil och jag måste hämta den igen och då ser jag att det inte är en # som visar att den är parad. Hur får man det att fungera igen.
mvh/nierw

Vet inte vad du gör men kopiera channels.dat till roten på dvbviewer
(detta gäller dom som valt vid installation att spara filer som en user eller all users)
Ta sen bort channels.xml och kör myXMLTV.exe på nytt
Om du ändå inte får till det så zip:a ner din o2grabber.settings.xml + channels.dat så jag får kika på dom

Postad 04 December 2007 - 11:04

nierw
  • nierw
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag kör i usermode 1 och då ligger väl channel.dat i doc sett mappen. Jag har ett Pinnacle kort med dubbla tuners en för Thor och en för Sirius och har 2 DVBViewrer installerade. Discec fungerar inte till det kortet.För Thor så har jag full EPG men det är till Suirius jag vill ha flerdags EPG.
mvh/nierw
Ps sitter på jobbet, zippar när jag kommer hem. Vad gör jag med dom zippade filerna?
Ds

Postad 04 December 2007 - 12:57

tobiasekholm
  • tobiasekholm
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Det skulle jag oxå uppskatta.

Kan någon posta en .remote fil med inställningar på en bra inställd mce fjärr så skulle jag bli överlycklig. Eller maila på jknutas at hotmail.com

Postad 05 December 2007 - 11:51

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Har konfigurerat upp firedtv kontrollen istället och den fungerar bra nu. Saknar några funktioner men skall fixa till dom.

Postad 05 December 2007 - 18:50

tobiasekholm
  • tobiasekholm
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ok, jag som köpte utan firedtv kontroll och just fick hem min mce fjärr och insett att plugin:et verkligen inte gav speciellt stor funktionalitet......
Är det någon som vet hur detta åtgärdas ?

Har konfigurerat upp firedtv kontrollen istället och den fungerar bra nu. Saknar några funktioner men skall fixa till dom.

Postad 05 December 2007 - 19:07

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Ok, jag som köpte utan firedtv kontroll och just fick hem min mce fjärr och insett att plugin:et verkligen inte gav speciellt stor funktionalitet......
Är det någon som vet hur detta åtgärdas ?

I options under input kan du lära dvdviewer alla funktiomer du vill att MCEfjärren ska styra

Postad 13 December 2007 - 02:02

tjabbaranx
  • tjabbaranx
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Har också gett mig på Dvbviewer. Tycker det är ett riktigt bra program. Får inte till det med Mediaportal och MCEs mottagare är idiotkänslig osv. Det enda som stör mig är epgn. Får inte fram ett jota. Men vad jag förstår så är det bladerunner och någon grabber på det som ska till? Har kollat tillbaka i tråden fått tips på en massa program. Vilka rekommenderas? (läs enklast)...

Postad 17 December 2007 - 20:33

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Har också gett mig på Dvbviewer. Tycker det är ett riktigt bra program. Får inte till det med Mediaportal och MCEs mottagare är idiotkänslig osv. Det enda som stör mig är epgn. Får inte fram ett jota. Men vad jag förstår så är det bladerunner och någon grabber på det som ska till? Har kollat tillbaka i tråden fått tips på en massa program. Vilka rekommenderas? (läs enklast)...

DVB-T eller något annat?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.