*Officiell Tråd: Amoi LC42T1E
975 svar till detta ämne
Postad 04 december 2006 - 19:12
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena ! Ja, det låter ju lite lattjo! Har du testat att köra någon Pixelmapp-test fil? Pixelmappat.nu hittar du lite material. Hur är det med bilden, håller du proportioner osv dvs är en cirkel rund i den upplösningen? Det ska ju inte gå, så det blir väl kanske bara något konstigt mellanläge som inte funkar kvalitetsmässigt! Men det hade ju varit kanon om det hade gått!!..
Postad 05 december 2006 - 08:25
Unregistered91a12345
-
Unregistered91a12345
-
Användare
-
-
113 inlägg
kaZappeR:
Jag har ingen Xbox, så du får hjälpa mig lite. Vadå "inte går att lira DVD"?? Tittar man på DVD-spelare med skalning så kan du ju många gånger sätta skalning även över Component?!?! Jag kan tex göra det på min Transgear!
<{POST_SNAPBACK}>
Det går säkert bra via Transgearen isf. och man tycker inte det borde vara ett problem, men tydligen är det så att det är ett problem. Har läst det lite var stans tycker jag. Tex som den här killen säger: "I'm pissed cuz the 360 can't upscale regular DVDs via component. And the bad thing is that when hooked up via VGA, it doesn't look that much better. Any suggestions?" http://www.nvnews.ne...?t=81085&page=2
Postad 06 december 2006 - 15:47
Gerro
-
Gerro
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Tjena !
Ja, det låter ju lite lattjo! Har du testat att köra någon Pixelmapp-test fil? Pixelmappat.nu hittar du lite material. Hur är det med bilden, håller du proportioner osv dvs är en cirkel rund i den upplösningen?
Det ska ju inte gå, så det blir väl kanske bara något konstigt mellanläge som inte funkar kvalitetsmässigt!
Men det hade ju varit kanon om det hade gått!!.. 
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, allt ser normalt ut bortsett från att det inte är lika skarpt och lika fina färger som via HDMI-porten. Jag har dock inte testat nåt annat än att köra PC'n via VGA. Xbox 360'n kör jag i 1080p via komponent. Enligt inställningarna för grafikkortet på PC'n (Geforce 7800 GTX) så körs 1920x1080 60 Hz men TV'n visar som sagt 1680x1080 när man trycker på display (via HDMI så visar TV'n rätt, dvs 1920x1080). Allting ser lika pixelmappat ut och med rätt proportioner som när jag kör via min DVI-D-->HDMI-kabel. Inga konstigheter alls förutom då att TV'n rapporterar fel upplösning.
Postad 08 december 2006 - 16:52
huklen
-
huklen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag beställde idag en Amoi LC42T1E från Digitalo.de, gjorde pre-paid via banktransfer, då dom hade problem med "Cash on delivery" :S
Postad 08 december 2006 - 17:27
eddoT
-
eddoT
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej igen
Fortfarande myclet nöjd med min amoi. Enda problemet är att det blir felstavningar när man använder den till daotrn.
Har köpt in lite ljud nu. En Pioneer 1016 och lite xtz högtalare.
Hur kör jag lättast ljud ut från tvn ---z> recivern. Typ vanligt tv-ljud?
Grymt mäktigt att kolla typ sagan om ringen 1080p och soft ljud.
Tackar för svar
/Toby
ps: ska skicka upp lite bilder snart
Postad 08 december 2006 - 18:27
huklen
-
huklen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Skulle inte vara helt fel med lite nya frächa bilder
Postad 11 december 2006 - 01:41
Zims
-
Zims
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag funderar på att köpa denna tv från Digitalo.de vilket många andra ser ut att ha gjort. Jag undrar lite hur det blir med skatt/mons. Det ser ut att kosta ca 14.000 + frakt. Behöver jag betala något utöver detta?
Jag har titta om man kan köpa denna i Sverige istället men inte hittat någon ställe. Är det någon som vet om då går att köpa i Stockholmstrakten?
/Thomas
Postad 11 december 2006 - 07:25
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena Zims!
Du kan kontakta Dialect i Södertälje, de ska sälja den! Kolla om dom har den inne! Har dom den inte inne så kontakta mig så ska du få ett annat namn! Skicka PM om dom inte har den!
Postad 11 december 2006 - 09:53
Melle B.
-
Melle B.
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
De har 42", 37" och en mindre i butiken, var dit förra veckan och kollade. Tyvärr verkar det bli mycket billigare att köpa från Tyskland.
Postad 11 december 2006 - 10:19
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena!!
Vad tar dom idag? 17995kr??
Visst du kommer ner till 14000kr i Tyskland...
Det finns ju en liten risktagning med avståndet om något händer!
Postad 11 december 2006 - 10:52
Melle B.
-
Melle B.
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Start priset var närmare 19TSEK.
Låt oss säga att man får ner det till 18, 30% dyrare är ju lite si så där, jag är beredd att köpa den lokalt men inte för 30% högre pris. Kan göra mycket annat för de pengarna.
Redigerat av Melle B., 11 december 2006 - 11:00.
Postad 11 december 2006 - 22:38
J.R.
-
J.R.
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det någon som har beställt från Digitalo.de som kan bidra med sina erfarenheter kring affären? Leveranstid, garantivillkor, etc.
Postad 12 december 2006 - 05:51
Melle B.
-
Melle B.
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag har inte betsällt något av dem ännu, men bemöttes väl på svenska fast jag emailade på engelska
Jag skall ge Dialect en chans imorgon, ifall jag inte får ett lite vettigare pris så blir det nog Tyskland som gäller, tyvärr.
Redigerat av Melle B., 12 december 2006 - 05:52.
Postad 12 december 2006 - 15:15
Unregistered91a12345
-
Unregistered91a12345
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag har inte betsällt något av dem ännu, men bemöttes väl på svenska fast jag emailade på engelska 
Jag skall ge Dialect en chans imorgon, ifall jag inte får ett lite vettigare pris så blir det nog Tyskland som gäller, tyvärr.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har just denna LCD som bara har stått i två månader. Den är alltså mer eller mindre oanvänd, funderar på att sälja den. Det är helt enkelt inte motiverat att ha en skärm för uppåt 20 000 ståendes hemma när man jobbar hela veckorna på annan ort. Jag är helnöjd med skärmen, den är grym - men som sagt den används inte tillräckligt för att motivera att jag har den. :S Hoppas det är OK att säga att man vill sälja den här, det är bara att maila mig på razmus (snabel-a) fyraess (punkt) se om man är intresserad. Skärmen finns i Jönköping för beskådning
Redigerat av kaZappeR, 12 december 2006 - 15:16.
Postad 12 december 2006 - 19:38
huklen
-
huklen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Min erfarenhet av Digitalo.de:
Jag beställde denna TV den 17:e November, (det är den 12:e December Idag) och jag har fortfarande inte fått min TV.
När jag först beställde TVn så hade dom tydligen problem med Leveranser av CoD (Cash on Delivery), men det fick jag inte veta först 1½ vecka EFTER min beställning, då jag började undra varför dom inte hade skickat den ännu, och jag var tvungen att kontakta dom själv.
Så jag gick över till en Bank Överföring, och tänkte att det går säkert snabbare än att vänta på att dom ska fixa sin leverantör, (väntade ungefär 2-3 dagar innan jag bestämde mig för bank överföring).
Jag gjorde banköverföringen i Fredags, förra veckan, den 8:e December, på 1 522,80€, + SwedBanks pris på 10kr. Vilket blev ungefär 13800:- totalt i svenska pengar.
När överföringen nu var gjord, igår så loggade jag in på Digitalo.de's sida där det står att jag måste betala ytterligare 109,90€ av nån anledning! Och jag har ännu inte fått något svar från dom och jag skickade mitt mail igår, nu är det Tisdagkväll.
/J
Postad 13 december 2006 - 02:23
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Trist huklen
Nån som kör sin Wii på en Amoi möjligtvis? Skulle vara skoj att se bilder.
Postad 13 december 2006 - 20:09
Rickard_A
-
Rickard_A
-
Rookie
-
2 inlägg
Tjennare!
Vet inte om denna frågan har kommit förut men jag orkar inte kolla igenom 28 sidor.
Blev jätteglad idag när jag hämta ut min splitter nya Amoi lcd 42 idag efter många om och men, köpte den från Dialect i södertälje.
Slängde upp tv, i med kontakterna och på med strömmen, inget händer. Lampan lyser grönt, bilden lika becksvart som när jag packa upp den. Men slänger jag i dvd'n och på med en film så får jag ljud.
Tv'n blir inte ens varm om jag känner på baksidan, är det nått jag kan ha missat eller är det bara och ringa direkt till dialect och säga att de såklart skickat en trasig tv till mig?
Glad för alla svar som kommer, väntat på denna skönhet i flera veckor nu.
// Rickard
Postad 13 december 2006 - 21:08
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena!!
Det verkar som det är nåt fel på den. Jag har aldrig vart med om att den är helt svart. När Amoi:n startar upp kommer en blåskärm upp med Amoi i vitt. Sen kör den igång!!
Ledsen, men det blir nog att ringa Dialect! Tyvärr!!
Du får väl fråga vad de föreslår. Detta är ju en sk DOA, Dead On Arrival. Det borde innebära att du skulle kunna få den utbytt rakt av... om de har fler hemma vill säga!
Postad 13 december 2006 - 21:33
Rickard_A
-
Rickard_A
-
Rookie
-
2 inlägg
Det är vad jag fruktar också. Blir så mkt extra krångel bara, bor ca 30 mil från södertälje så de skicka den på pall till posten.
Men jag får ringa i morrn och kolla va de säger. Tyvärr kanske jag inte har nån 42" till mitt Wii nästa vecka ..-.-..
Tack för svar...
Postad 13 december 2006 - 21:44
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena!!
Som jag ser det ska du natruligtvis inte behöva betala något extra i frakt osv... det vore ju otroligt kasst! Hoppas dom är service-minded, lycka till!!
Postad 14 december 2006 - 09:44
huklen
-
huklen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ja det är hemskt, nu vägrar Digitalo's support att svara, har inte fått något svar sen Fredag förra veckan, och den svenska telefonsupporten svarar aldrig.
Har tagit kontakt med banken ifall dom inte svarar eller skickar min produkt.
Nån som vet någon annan affär än Digitalo som säljer denna TV ännu till hyffsat pris?
Redigerat av huklen, 14 december 2006 - 09:45.
Postad 14 december 2006 - 11:27
Unregistered204d2313
-
Unregistered204d2313
-
Amatör
-
-
81 inlägg
När jag först beställde TVn så hade dom tydligen problem med Leveranser av CoD (Cash on Delivery), men det fick jag inte veta först 1½ vecka EFTER min beställning, då jag började undra varför dom inte hade skickat den ännu, och jag var tvungen att kontakta dom själv.
Hej, jag tycker du skall avvakta lit etill och int eta för givet att du blivit lurad - men jag tycker garanterat att du skall ringa dom nu. På, http://www2.digitalo...37FE3FE731C89E6står det rätt tydligt att de inte tar emot med än EUR1000 via kreditkort från kunder utomlands. Det står hur man skall göra sim wire transfer för att sedan KONTAKTA dom, dvs det var du som skulle kontakta dom och inte tvärtom.. jag gissar att du la din beställning Fred dec 8. Men jag tycker iof trots allt det låter lite väl billigt med det priset för Amoien? Hoppas det går bra mvh Martin
Postad 14 december 2006 - 11:47
huklen
-
huklen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag fick kontakt med svenska supporten idag, efter flera försök, tänkte att jag skulle prova en sista gång innan jag ringer direkt till tyskland, enligt svenska supporten så ska dom ha skickat varan, men det skulle dubbelkollas, har inte fått något konfirmationsmail att dom har skickat den, inget kollinummer eller annat, sen har beloppet på digitalo.de nollställts så det står att jag ska betala 1 522,80 € IGEN.. men jag hoppas att det bara har blivit något missförstånd.
Billigt.. tjaa.. den kostar ju bara 1.468,90 € på deras sida, och frakt går på ungefär 100 € med förskottsbetalning.
Redigerat av huklen, 14 december 2006 - 11:49.
Postad 14 december 2006 - 12:06
fluffo
-
fluffo
-
Rookie
-
7 inlägg
Rickard_A: det är inget strul med att datorn är påslagen och inkopplad med HDMI som gör att din tv inte startar? Apropå andra butiker som säljer amoien så köpte jag min från http://easy-ware.de. När jag köpte den i mitten av nov tog de €1489 för den plus frakt €189. Nu är den tydligen sänkt till €1414. Totalt €1603 alltså (~14.5K SEK). Den kom då hemkörd till lägenheten efter en dryg vecka ungefär (minns inte riktigt). COD kunde de inte erbjuda till utlandet så det fick bli förskottsbetalning med banköverföring. Inga problem med betalning eller annat. Bra emailkontakt. En död pixel tyvärr, men det är bara att bita ihop...
Postad 14 december 2006 - 16:28
Unregisterede4733947
-
Unregisterede4733947
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Någon som köpt den härifrån? http://www.jacob-com...8118.html?ref=9De har fått väldigt bra betyg på tyska prisjämförelsesiter: http://www.idealo.de...lectronics.htmledit: såg nu att de endast transporterade max 5kg utanför Tyskland
Redigerat av Unregisterede4733947, 14 december 2006 - 18:06.
Postad 14 december 2006 - 17:31
Tommy81
-
Tommy81
-
Rookie
-
4 inlägg
fluffo:
Jag håller på att leta i forumen för fullt efter nån typ av lösning (alternativ eller riktig) på detta problem, väldigt irriterande att behöva dra ut sladden till datorn varje gång. Finns det nån variant med hotkey där man stänger av grafikkortet för att kunna slå på skärmen i lugn och ro?
F.ö.
Jag har beställt och precis fått min Amoi 42" från digitalo.de, var en svensk som svarade på min första mail-förfrågan om leverans. Det tog ca. 2½ vecka innan jag fick TV'n. Totalt: 1414 + 79,90 i frakt. Helt okej tycker jag. Inga döda pixlar vid första inspektionen, dock en liten liten repa med ljusa regnbågsfärger. Den senare omärkbar när jag sitter i soffan.
Edit:
Plöjde igenom hela tråden i ett svep och ser att det verkar vara kanelbulle som har lite koll på detta problem, jag skickar ett PM. Men om någon annan har tips på lösning är jag tacksam!
Redigerat av Tommy81, 15 december 2006 - 07:09.
Postad 15 december 2006 - 16:36
necksnapper
-
necksnapper
-
Användare
-
-
115 inlägg
Om man har flera skärmar kan man ju inaktivera amoien medans man startar, så gör jag när det händer mig. Det går säkert att fixa ett kortkommando för det på något sätt, med ett macroprogram t.ex. Men jag har inte brytt nig om det för det händer ytterst sällan för mig om jag inte stänger av den för hand (utan fjärren), om jag stänger av när den är inställd på HDMI händer det också oftare.
mitt recept vid problemet att TVn inte startar:
1. byt från HDMI innan du stänger av
2. stäng av med fjärren
3. om den ändå krånglar vid uppstart, fixa snabbkommando som inaktiverar skärmen
Postad 16 december 2006 - 18:40
Unregisterede4733947
-
Unregisterede4733947
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Någon som vet vad som skiljer mellan denna modell och 'Tatung V42EMGI'? Kollade lite här men all info är inte korrekt (båda är 1080p t ex) http://www.prad.de/e...&Submit=CompareJag tror t om de använder samma panel, de ligger i varje fall runt samma pris.
Postad 16 december 2006 - 21:52
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena Sabb3!
Du har missat en sak! Tatungen har ju en 1920x1080 panel, det är okey... men den har inget stöd för 1080p, den har "bara" 1080i... Så det är vad vi kallar för en äkta Ful-HD, Amoi:n klarar ju ända upp till 1080p (progressivt) och är därför riktig Full-HD.
Så tyvärr, jag är tveksam. Allt beror på vad man ska köra, den kan vara schysst, men jag tycker att är det 1920x1080 så ska det finnas stöd för 1080p, annars går det bort för mig!
Postad 16 december 2006 - 22:03
Unregisterede4733947
-
Unregisterede4733947
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Kanelbulle: Tatungen har väl också stöd för 1080p? Länken jag skickade har som sagt inte helt korrekt info, har du hört det någon annanstans eller? Tatungen är ju väldigt populär på avforumen också: http://www.avforums....ad.php?t=394235edit: typo
Redigerat av Unregisterede4733947, 16 december 2006 - 22:03.
Postad 16 december 2006 - 22:41
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena igen!!
Jag gick på infon på länken! Visst, det verkar vara som du säger, skulle tro att det är samma Chi-Mei panel som Mirai använder, den är oxå specad för 6,5 ms. Amoi bygger oxå på Chi-Mei, men panelen är specad på 8 ms. Skulle kunna vara en senare uppdaterad... samtidigt så aviserade Amoi sin som 6,5 ms på sina håll i början, vem kan mäta skillnaden??... hm, hittade en annan sida som talade om 8 ms för Tatungen...
Den verkar som det som skiljer dom åt är att den har DVB-T inbyggt, annars verkar det knappast vara någon skillnad. Personligen hade jag antingen letat efter nån med fler HDMI-portar... det tycker jag skulle vara schysst (visst det går att köpa HDMI-växel för ca 600-1500kr). Går Tatungen att köpa idag? Vad kostar den?
Postad 16 december 2006 - 22:51
Unregisterede4733947
-
Unregisterede4733947
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Tjena igen!!
Jag gick på infon på länken! Visst, det verkar vara som du säger, skulle tro att det är samma Chi-Mei panel som Mirai använder, den är oxå specad för 6,5 ms. Amoi bygger oxå på Chi-Mei, men panelen är specad på 8 ms. Skulle kunna vara en senare uppdaterad... samtidigt så aviserade Amoi sin som 6,5 ms på sina håll i början, vem kan mäta skillnaden??... hm, hittade en annan sida som talade om 8 ms för Tatungen...
Den verkar som det som skiljer dom åt är att den har DVB-T inbyggt, annars verkar det knappast vara någon skillnad. Personligen hade jag antingen letat efter nån med fler HDMI-portar... det tycker jag skulle vara schysst (visst det går att köpa HDMI-växel för ca 600-1500kr). Går Tatungen att köpa idag? Vad kostar den?
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm..den ska kosta runt 1500 euro, aningen dyrare alltså, har inte kollat ordentligt, först vill jag bestämma mig för vilken som är snäppet bättre  . Ja, det är helt konstigt med responstiden, på en sida står det 8ms, men på de flesta 6.5ms. Vad kan man göra med DVB-T då? Läste på wikipedian men blev inte mkt klokare av det :/ Jag har inte hitta någon med fler HDMI-portar i samma prisklass, annars vore det ju schysst.
Postad 16 december 2006 - 23:29
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Hej igen!!
DVB-T är ju Boxer (antagligen endast de fria kanalerna), så det är ju rätt trevligt. Jag vet om att det varit snack om Boxer för Amoi oxå, dock vet jag inget om tider eller nåt mer!
Men jag hade nog avvaktat tills jag läst mer "hands-on" vad användarna tycker. När det gäller fler HDMI-portar så lär det komma... detta är bara början, Mirai har ju en Ful-HD med 2 eller 3 portar (kommer inte ihåg).
Men... nu börjar vi spåra ur ämnet, kanske dax att starta igång en Tatung-tråd istället??
Postad 16 december 2006 - 23:34
Unregisterede4733947
-
Unregisterede4733947
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Ja, det kanske man kan göra, kanske blir lite tomt dock :/, då inköpsalternativen inte är stora ännu.
Postad 20 december 2006 - 17:01
huklen
-
huklen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nån av er som har beställt denna produkt från Digitalo.de och erhållit ett Tracking nr ?
Enligt telesupporten så skickar dom inte ut tracking nr?
Postad 20 december 2006 - 22:12
larq
-
larq
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej.
Nu har jag fått hem min AMOI från digitalo.
Till svar från tidigare, så fick jag inget tracking nummer men tv skickades på fredagen och var framme på tisdagen. Så 4 dagar verkar det ta.
Nu till problem!
Först när jag provade tv:n så fungerade den toppen. Men efter kanske 30 min testande så stängde den av sig själv och nu så vill den inte fungera mer än 10 sek innan del lägger av...
Den låter lite vinande i början också... Detta händer även när endast elkontakten sitter i, någon som har någon koll på sådant problem?
Väldigt tacksam för svar!
/Larq
Postad 20 december 2006 - 22:23
huklen
-
huklen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Min TV skickades också i fredags, men har inte kommit fram ännu, bor dock i Norrland så det tar väl nån extra dag.
Jag ska återkomma med resultat om jag har samma problem med min version, förhoppningsvis inte.
Btw, var det DHL som levererade din TV? Och sen undrar jag om dom ringde dagen innan dom kom med den? Ifall kommer den nog inte förrän på fredag kanske :/ (inte ringt idag)
Redigerat av huklen, 20 december 2006 - 22:23.
Postad 20 december 2006 - 22:59
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena!!
Du skulle kunna testa att gå in på www.spb.be (distribuerar Amoi i Europa) Där finns en support mejl till deras tekniska support. Där kan du ju testa att höra vad dom säger. Naturligtvis kan du ju kolla med Idealo oxå!
Om du inte får någon framgång där, PM:a mig så ska du få lite annan info!
Postad 20 december 2006 - 23:50
larq
-
larq
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hejsan
Ska höra med dem imorgon
Det var inte DHL som leverade tv:n, jag bor i Linköping och det var Motala express som kom med den.
De ringde samma dag som leverans.
/Larq
Postad 21 december 2006 - 14:56
huklen
-
huklen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Idag fick jag min TV, just efter man har farit tillbaka till jobbet från lunchen så ringer dom, men jag far då gladeligen hem och skriver på och tar emot min tv!
Ska bli spännade att öppna ett så stort paket när man kommer hem!
Postad 28 december 2006 - 20:05
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Huklen:
Hur är det, sitter du fortfarande helt paralyserad framför TV:n... Det har gått en vecka, du får ta och rycka upp dig och rapportera hur det går!!!
Postad 28 december 2006 - 22:27
huklen
-
huklen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Oj.. Hade helt glömt bort att svara här.
Min TV kom som sagt, efter många om och men.
Den fungerar bra, inga probem alls, inga döda pixlar och den är helt underbar =)
Postad 01 januari 2007 - 20:46
Drexon
-
Drexon
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Finns det någon anledning att Inte ta en Full-HD framför en icke? Jag trodde mig vara inställd på en Sony KDL-40U2000, men nu ser jag att denna, som är 2" större Och är Full-HD kostar lika mycket (~14000kr, rätta mig om jag har fel) så ja.. jag är förvirrad igen.
För att klargöra lite så har jag främst tänkt använda TVn som datorskärm för surfande och videotittande, kanske lite spelande. Har även en PS3:a på ingång som jag främst tänker spela på men även se Blu-ray-filmer på. Finns det några nackdelar med att ha För hög upplösning på den här TVn?
Sitter nämligen på 2-2.3 meters avstånd från skärmen, kan det bli för litet? MÅSTE man köra pixelmappat eller går det köra typ 1360x768 utan problem?
Sen är det också frågan om kvalité. Anser ni som har den här att den står sig mot en lika stor TV av 'bättre' märke?
Tack i förhand.
Postad 01 januari 2007 - 22:49
mewrtar
-
mewrtar
-
Rookie
-
2 inlägg
Min erfarenhet av Digitalo / TV:n.
Mailade prisförfrågan till dom, och bad att om möjligt få prata med någon svensk person, vilket jag fick på bara några timmar. Gjorde beställnigen därifrån och fick ett pris på runt 14000 med förskottsbetalning och typ 500kr dyrare med CoD. Jag valde att betala med förskottsbetalning, vilket funkade bra. De hade inte TV:n på lager då jag beställde den, men fick den ändå efter ungefär 1,5v från jag betalade. Så inga problem där. Än...
Samma problem dök upp som det gjort för flera andra, när HDMI-kabeln sitter i så vill inte TV:n starta alls, går ju dock att leva med. TV:n är nu ungefär 3 veckor gammal, och har börjat strula. Pixelrader på vertikalen hoppar fram och tillbaka beroende på ljus-/färgstyrka som dyker upp på skärmen. Verkar vara helt slumpmässigt när detta dyker upp. Kan fungera bra i ett par dagar, sen strula järnet i ett par timmar eller någon dag. Eller ibland bara nån minut... Kommer avvakta en vecka till, sen kommer jag väl få reklamera härket. Kul och skicka tillbaka en TV på 50(?)kg till Tyskland...
Redigerat av mewrtar, 01 januari 2007 - 22:54.
Postad 01 januari 2007 - 23:18
zalsson
-
zalsson
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Vars kan man köpa sig en Amoi LC42T1E ?
Postad 02 januari 2007 - 10:43
larq
-
larq
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Lite uppdatering av min reklamation av tv:n till digitalo.
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd av digitalo hitils, de var lite sena med att svara på min reklamation men det har varit jul och mellandagar... Efter ca 2-4 dagar efter min reklamation fick jag svar att de ska hämta amoin hemma hos mig och skicka tillbaka den till digitalo
Vet inte om jag kan säga att jag har "tur i oturen" att det är ett så solklart fel på den (inte startar alls) och att det blir smidigare så...
Nu är det väl bara att vänta på att man får tillbaka en som fungerar.
/Larq
Postad 03 januari 2007 - 09:00
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena larq!
Skönt att höra att Digitalo verkar sköta sig! Blev det några merkostnader för dig? Vad blev ditt slutliga pris?
Vi håller tummarna för att det blir kanon med nästa!!
Postad 04 januari 2007 - 10:53
larq
-
larq
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hitils så har Digitalo inte sagt till om några merkostnader för frakt, så jag antar att de står för det.
Trist att behöva vänta ett tag bara, man undrar lite hur felfrekvensen är på Amoin. Konstigt att de sparar in på taskiga komponenter när skärmen kostar så mycket.
/Larq
Postad 17 januari 2007 - 16:30
Någon som vet om Amoi 42 lcd:n är 100 eller 50 hz tv?
Postad 21 januari 2007 - 16:28
necksnapper
-
necksnapper
-
Användare
-
-
115 inlägg
50Hz och 60Hz klarar den, inte 100Hz.. tror möjligtvis att det kan finnas TFT skärmar (LCD till Dator) som klarar 100Hz men inga TV apparater (EDIT: LCD alltså, plasma vet jag inte men tror inte det)
Redigerat av necksnapper, 21 januari 2007 - 16:30.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|