Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.516666 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8.777776 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 05 December 2007 - 12:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag kör Win XP så tyvärr. Jag överlever dock utan egen ringsignal och alarm. Men det hade varit schysst att kunna välja själv.

Det går ju fortfarande på en PC, bara lite omständigare. Det man får göra är att ssh:a in på telefonen, ändra lite i en XML-fil, installera Sendsong och sedan skall det funka.

Uppdaterar du till 1.1.2 så det gamla tricket fungera igen där man tar vilken AAC fil som helst och döper om den till m4r och sedan bara drar in den till iTunes. Då skall den hamna i Ringsignalslistan och synkas över direkt.

1.1.2? Nej tack. Jag vill gärna ha en iphone och inte en ipod touch ;)
Som sagt det är inte nödvändigt. Förstår inte riktigt varför Apple gjort det så omständigt från början. Vad är det som är så farligt med att folk själva kan välja sina ljud. Nåväl. Petitesser.

Postad 05 December 2007 - 18:47

Torva
  • Torva
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Undra lite om hur det är me skatt och sånt om man ska beställa en iphone från usa, måste man betala skatt om tullen tar den eller hur funkar de? nån här som beställt en och råkat ut för detta?

Postad 05 December 2007 - 19:04

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
I fall man nu lyckas få en 1.1.2 vad gör man då?
Går det att nergradera till 1.1.1 för att sedan låsa upp den?

Postad 05 December 2007 - 19:11

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Hej alla nyblivna, gamla och blivande iphone kollegor!

Tänkte bara be alla att LÄSA tråden alternativt SÖKA i tråden först innan ni postar era frågor... Vet inte hur många ggr det har skrivits och förklarats om tull-avgift/ebay-köp/vilka firmwares som funkar/svenska menyer/svenska tangenter/ etc etc... Vet inte om någon håller med mig, men jag tycker iaf att det börjar bli lite tjatigt nu... ;P

Nu till min fråga: Är det någon som vet om det finns fodral/skydd till iphonen att köpa i Sverige någonstans? Alternativt om någon vet om det går att trycka in iPhone i ett iPod Touch fodral som detta? Den är ju lite tunnare än iPhone tyvärr...

Postad 05 December 2007 - 21:44

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Hej alla nyblivna, gamla och blivande iphone kollegor!

Tänkte bara be alla att LÄSA tråden alternativt SÖKA i tråden först innan ni postar era frågor... Vet inte hur många ggr det har skrivits och förklarats om tull-avgift/ebay-köp/vilka firmwares som funkar/svenska menyer/svenska tangenter/ etc etc... Vet inte om någon håller med mig, men jag tycker iaf att det börjar bli lite tjatigt nu... ;P

Nu till min fråga: Är det någon som vet om det finns fodral/skydd till iphonen att köpa i Sverige någonstans? Alternativt om någon vet om det går att trycka in iPhone i ett iPod Touch fodral som detta? Den är ju lite tunnare än iPhone tyvärr...

Tyckte mig se ett iPhone fodral på Macsupport i Växjö, men jag kan ha haft fel för mig.

Postad 06 December 2007 - 10:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ngn som har en bra guide för hur man ssh'ar till sin iphone?

Postad 06 December 2007 - 10:38

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Ngn som har en bra guide för hur man ssh'ar till sin iphone?

Jag antar att du har "Installer" i menyn. I så fall är det bara att gå in i den, leta upp OpenSSH och installera. BSD Subsystem behövs också. Sedan är det bara att använda en ssh-klient (putty tex) eller en sftp klient och logga in (ip-nummer finns ju under WiFi-inställningarna). Användare och lösen är root/alpine för 1.1.1.

Det rekommenderas att stänga av sshd när man inte skall använda den, då den drar ganska mycket batteri. Programmet, "Services" är smidigt för detta ändamål.

Postad 06 December 2007 - 11:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Aha. Det var inte svårare än så. Schysst.

Postad 06 December 2007 - 13:23

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Den är en som säljer sin iPhone som har ett problem med sin 1.1.1. Detta är vad han skrev:

"Däremot gick förmodligen något fel under upplåsning. Den fungerade bra till en början men sen blev jag tvungen att återställa den då den hängde sig. Nu är jag fast vid bilden med vit bakgrund som visar iTunesikonen och iPhonekabeln. "

Är detta något som man kan fixa?

Postad 06 December 2007 - 13:32

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Detta hårda skal funkar kanon!
Crystal Case iPhone

Postad 06 December 2007 - 13:55

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Jag kör Win XP så tyvärr. Jag överlever dock utan egen ringsignal och alarm. Men det hade varit schysst att kunna välja själv.

Det går ju fortfarande på en PC, bara lite omständigare. Det man får göra är att ssh:a in på telefonen, ändra lite i en XML-fil, installera Sendsong och sedan skall det funka.

Uppdaterar du till 1.1.2 så det gamla tricket fungera igen där man tar vilken AAC fil som helst och döper om den till m4r och sedan bara drar in den till iTunes. Då skall den hamna i Ringsignalslistan och synkas över direkt.

1.1.2? Nej tack. Jag vill gärna ha en iphone och inte en ipod touch :)
Som sagt det är inte nödvändigt. Förstår inte riktigt varför Apple gjort det så omständigt från början. Vad är det som är så farligt med att folk själva kan välja sina ljud. Nåväl. Petitesser.

En går det inte att lägga över ringsignaler via iBrickr? Finns väl något alternativ för ringtunes där? Är det någon som har märkt att de börjar scrolla åt fel håll på datorn, alltså neråt för att ta sig upp på sidan som i en iphone?

Postad 06 December 2007 - 14:17

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Detta hårda skal funkar kanon!
Crystal Case iPhone

Tack! Men nej tack! ;P
Så oooerhört fult skal har jag aldrig sett tidigare :)
Men som sagt, tack för tipset!

Antar att det kommer komma fler och fler tillbehör till iphone ju fler som efterfrågar det.. bara att vänta...

Postad 06 December 2007 - 15:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

1.1.2? Nej tack. Jag vill gärna ha en iphone och inte en ipod touch :)

En går det inte att lägga över ringsignaler via iBrickr? Finns väl något alternativ för ringtunes där? Är det någon som har märkt att de börjar scrolla åt fel håll på datorn, alltså neråt för att ta sig upp på sidan som i en iphone?

Var får man tag i iBrickr. Finns inte med i Installer.app

EDIT: nevermind. Jag struntar i det. Det är för mycket arbete. Känns som det finns risk man förstör ngt istället.

Redigerat av Unregistereddc471864, 06 December 2007 - 15:46.

Postad 06 December 2007 - 15:46

Torva
  • Torva
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Ja, jag vet att folk har frågat detta innan men ingen värkar ha gett något svar på frågan:
Hur stor är egentligen chansen att man blir tagen av tullen om man beställer en iphone från usa och vad får man isf. betala för den? finns det något sätt att undgå detta? Är det någon här som råkat ut för detta? vill ju inte betala 1000 kr extra för att tullen tar paketet, känns väldigt surt..

Postad 06 December 2007 - 15:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

iBricker är ett verktyg till PCn, men jag tror inte den stödjer 1.1.1.

Däremot finns numera iDemocracy som klarar av lite av varje.

Postad 06 December 2007 - 15:50

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Ja, jag vet att folk har frågat detta innan men ingen värkar ha gett något svar på frågan:
Hur stor är egentligen chansen att man blir tagen av tullen om man beställer en iphone från usa och vad får man isf. betala för den? finns det något sätt att undgå detta? Är det någon här som råkat ut för detta? vill ju inte betala 1000 kr extra för att tullen tar paketet, känns väldigt surt..

Men hur skall någon kunna ge ett svar på hur stor chans det är? Står det "Gift" och ett lågt värde så brukar det ju klara sig när man beställer från utlandet, men jag vet inte om det är en garanti. Tullverket har fina tabeller och formulär som beräknar tull och avgifter.

Postad 06 December 2007 - 15:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

iBricker är ett verktyg till PCn, men jag tror inte den stödjer 1.1.1.

Däremot finns numera iDemocracy som klarar av lite av varje.

Det där ser farligt ut att använda. Hälften av personerna i kommentarerna verkar ha pajjat sina telefoner :)
Nej jag får nöja mig med de ringsignaler som finns. Fanns inte med i installer.app heller.

Redigerat av Unregistereddc471864, 06 December 2007 - 15:57.

Postad 06 December 2007 - 15:56

Torva
  • Torva
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Men hur skall någon kunna ge ett svar på hur stor chans det är? Står det "Gift" och ett lågt värde så brukar det ju klara sig när man beställer från utlandet, men jag vet inte om det är en garanti. Tullverket har fina tabeller och formulär som beräknar tull och avgifter.

Ja om flertalet som köpt sina iphones från usa blivit tagna av tullen är ju chansen rätt stor att den blir det.
Så om man då skulle köpa telefonen från ebay, står de något om pris på den då på paketet? de gör de väl ändå inte? får väl isf be säljaren därifrån skriva gift på paketet och sänka paketets värde en anning om de nu skulle va så att det står någonstans som tullen kan kolla, betvivlar det dock

Postad 06 December 2007 - 16:02

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Det där ser farligt ut att använda. Hälften av personerna i kommentarerna verkar ha pajjat sina telefoner :)
Nej jag får nöja mig med de ringsignaler som finns. Fanns inte med i installer.app heller.

Uschdå, nej jag har inte heller så stort behov av egna ringsignaler. Har funderat på att uppgradera till 1.1.2, men tycker att det är en ganska mager uppdatering. Hoppas på 1.2 istället.

Postad 06 December 2007 - 16:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jo. Jag är nöjd med 1.1.1. Ska väääldigt mycket till om jag ska uppdatera den överhuvudtaget. Funkar strålande

Postad 06 December 2007 - 16:21

djstoffe
  • djstoffe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tänk på att om ni vill ha värdet nerskrivet kan det bli dyrt ifall paketet kommer bort i frakten.

Postad 06 December 2007 - 16:23

Torva
  • Torva
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Tänk på att om ni vill ha värdet nerskrivet kan det bli dyrt ifall paketet kommer bort i frakten.

Så om då tullen skulle ta paketet kan man då ljuga ihop värdet i paketet så man slipper betala för mycket tullavgift på de?

Postad 06 December 2007 - 17:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Så om då tullen skulle ta paketet kan man då ljuga ihop värdet i paketet så man slipper betala för mycket tullavgift på de?

Nej. De kommer kräva att du visar kontoutdrag eller kvitto av ngn sort.

Postad 06 December 2007 - 18:34

Torva
  • Torva
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Vem säger att man har betalat nåt då? de kan ju lika väl vara en kompis som skickat ett paket därifrån bara utan att jag betalat någonting alls, hur kan dom då bevisa att jag betalat si eller så mycket för telefonen? ser man bara till att säljaren märker paketet med ett lägre pris än va de är så är de säkerligen inga problem

Postad 06 December 2007 - 20:55

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
1.1.3 till helgen ?

http://www.electroni...phone.113.rumor

Postad 06 December 2007 - 21:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

1.1.3 till helgen ?

http://www.electroni...phone.113.rumor

Inget av intresse där för min del.

Postad 06 December 2007 - 22:58

djstoffe
  • djstoffe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Vem säger att man har betalat nåt då? de kan ju lika väl vara en kompis som skickat ett paket därifrån bara utan att jag betalat någonting alls, hur kan dom då bevisa att jag betalat si eller så mycket för telefonen? ser man bara till att säljaren märker paketet med ett lägre pris än va de är så är de säkerligen inga problem

Inte säkert du betalt något för den, men om värdet på varan inte stämmer kan det bli svårt att få ut mer än vad som står att den är värd ifall den försvinner i frakten.

Postad 07 December 2007 - 00:18

BenzZ
  • BenzZ
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena, sitter och är grymt sugen på en iphone men kommer vänta till den kommer hit.

Min fråga är ifall det finns nån kalender funktion? som hos vanliga nokia och s.e med anteckningar m.m

Tackar på förhand!

MVH

Postad 07 December 2007 - 00:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tjena, sitter och är grymt sugen på en iphone men kommer vänta till den kommer hit.

Min fråga är ifall det finns nån kalender funktion? som hos vanliga nokia och s.e med anteckningar m.m

Tackar på förhand!

MVH

Visst finns det en kalender. Kolla på http://www.apple.com/iphone/ så kan du se lite av vad den kan göra. En hackad klarar av betydligt mer än vad som visas på den sidan dock.

Postad 07 December 2007 - 17:35

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
iBrickr funkar utmärkt med 1.1.1, iDemocracy kostar väl pengar.
Phindus: Du har rätt jag vande mig snabbt vid tangentbordet!
Vet inte om det har tagits upp här, men om det är någon som upplever att inställningarna för EDGE (under Settings->General->Network->Edge) inte sparas efter att telefonen startas om så kan jag rekommendera att ladda ner ett program från http://i.unlock.no/ (add sources i installer...) under Unlocking tools eller liknande kan man hitta en fix för edge buggen.

Postad 07 December 2007 - 17:40

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

iBrickr funkar utmärkt med 1.1.1, iDemocracy kostar väl pengar.
Phindus: Du har rätt jag vande mig snabbt vid tangentbordet!
Vet inte om det har tagits upp här, men om det är någon som upplever att inställningarna för EDGE (under Settings->General->Network->Edge) inte sparas efter att telefonen startas om så kan jag rekommendera att ladda ner ett program från http://i.unlock.no/ (add sources i installer...) under Unlocking tools eller liknande kan man hitta en fix för edge buggen.

Har inte så stor koll på PC världen då jag håller mig till frukten :). Hade bara fått för mig att pxl formatet var nedlagt och iom det iBrickr, menmen.

Postad 07 December 2007 - 19:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Har inget emot att betala 6-7 spänn för en ringsignal om man nu hade kunnat köpa några på Itunes. Grrr.

Efter ett par dagars användning är jag grymt nöjd. Speciellt att wlan funkar så smidigt. Loggat in på wlanet hemma en gång och på jobbet en gång sen har jag itne behövt bry mig. Gmail funkar skitbra med imap. Älskar sättet de använder SMS så det blir mer som en chat än massa SMS huller om buller.

Ändrade teamat för jag tycket default temat såg så stelt ut. Såhär kan det se ut

Bifogad fil  snap_200719.jpg   76.3K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 December 2007 - 20:42.

Postad 07 December 2007 - 23:50

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Läste precis en MKT intressant nyhet, delar med mig av den då jag tror den kan glädja åtminstånde några av er...

MMS till iphone verkligen på gång nu!

Swirlyspace

Postad 08 December 2007 - 00:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Har aldrig skickat ett MMS privat. Bara skickat sånt i testsyfte på jobbet.
Aldrig fattat meningen med det. Men jag ska prova appen ändå. Man kanske får nytta av det nångång :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 December 2007 - 00:10.

Postad 08 December 2007 - 00:08

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Läste precis en MKT intressant nyhet, delar med mig av den då jag tror den kan glädja åtminstånde några av er...

MMS till iphone verkligen på gång nu!

Swirlyspace

Går att ladda ner via installern om du har rätt source addat.. har dock inte testat att skicka med det än, men ta emot mms verkar inte fungera än. Du får fortfarande ett sms med en hemsida du ska besöka för att kunna se på mms'et.

Postad 08 December 2007 - 01:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ngn som vet vad det är för inställningar för Telenor abb? Har testat lite olika men är osäker på om jag skrivit in rätt. Hata när de ska försvenska allting så man inte fattar vad de menar. Vad sjutton är en kopplingspunkt tex? Är det APN?

Jag har knappat in services.telenor.se som APN i EDGE-inställningarna. Sen har jag http://mms i MMSC-fältet och 172.30.253.241:8799 som proxy. Fungerar inte.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 December 2007 - 02:05.

Postad 08 December 2007 - 12:49

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Om leveransen går via USPS (Amerikanska posten) så går det genom svenska post tullen i Sverige.
Det är inte alltid du åker på moms på sådana leveranser. De verkar plocka ut dem slumpmässigt eller efter något schema. Inte heller öppnar de alla paket eller kontrollerar och kräver kvitton på allt.

Mina två iPhones jag köpte av en polare på hawaii fick jag moms på exakt det värdet han skrev på paketet, vilket var ganska lågt. Inget annat trams.
På en tidskoddigitalmaskin jag köpte för $900 fick jag varken moms eller tull på. den gick rakt igenom.

Men om ni köper saker via UPS, Fedex etc så går de genom egna system och moms mm redovisas och läggs alltid på.

Postad 08 December 2007 - 12:55

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Ngn som vet vad det är för inställningar för Telenor abb? Har testat lite olika men är osäker på om jag skrivit in rätt. Hata när de ska försvenska allting så man inte fattar vad de menar. Vad sjutton är en kopplingspunkt tex? Är det APN?

Jag har knappat in services.telenor.se som APN i EDGE-inställningarna. Sen har jag http://mms i MMSC-fältet och 172.30.253.241:8799 som proxy. Fungerar inte.

För GPRS är det enda som krävs services.telenor.se i APN/kopplingspunkt. Inget mera någonstans.

Postad 08 December 2007 - 13:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

För GPRS är det enda som krävs services.telenor.se i APN/kopplingspunkt. Inget mera någonstans.

Jo GPRS funkar. Det är MMS jag inte får att fungera.

Postad 08 December 2007 - 19:13

Falafeltomten
  • Falafeltomten
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
några frågor tror redan att de är redan ställda men ändå.Det känns som Iphone är väldigt internet relaterad med WIFI googlemaps,youtube länkar osv..jag har aldrig använt WIFI för att jag har själv inget trådlöst nätverk hemma och är aldrig någonstans som har trådlöst nätverk.Är denna Mobil ändå nånting att tipsa om? Den är jävligt snyggt det kan man inte säga emot,älskar färgerna och fingerfunktionerna,ogillar att mms inte finns och att det är en 2 megapixel kamera utan blixt eller nånting annat.Sen en sak som bekymmrar mig när man kanske köper en Iphone här är firmwiren,vissa säljer 1.1.1 och vissa 1.1.2,kan man själv uppgradera till firmwires när nya kommer ut? sen filmer det är en 3,5 tums skärm så den funktionen vill jag gärna använda men den klarar inte DVIX eller XVID utan man måste konverta till MPG4..känns lite jobbigt.Men kan man leva utan de sakerna? eller ska man gå till en LG ku990? det som jag tycker är minus med lg är att man kan max ha 2 g minne och att färgerna är bara 262 000 färger.

Postad 08 December 2007 - 19:59

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

några frågor tror redan att de är redan ställda men ändå.Det känns som Iphone är väldigt internet relaterad med WIFI googlemaps,youtube länkar osv..jag har aldrig använt WIFI för att jag har själv inget trådlöst nätverk hemma och är aldrig någonstans som har trådlöst nätverk.Är denna Mobil ändå nånting att tipsa om? Den är jävligt snyggt det kan man inte säga emot,älskar färgerna och fingerfunktionerna,ogillar att mms inte finns och att det är en 2 megapixel kamera utan blixt eller nånting annat.Sen en sak som bekymmrar mig när man kanske köper en Iphone här är firmwiren,vissa säljer 1.1.1 och vissa 1.1.2,kan man själv uppgradera till firmwires när nya kommer ut? sen filmer det är en 3,5 tums skärm så den funktionen vill jag gärna använda men den klarar inte DVIX eller XVID utan man måste konverta till MPG4..känns lite jobbigt.Men kan man leva utan de sakerna? eller ska man gå till en LG ku990? det som jag tycker är minus med lg är att man kan max ha 2 g minne och att färgerna är bara 262 000 färger.

Färgerna spelar inte så stor roll 256k färger is more then enough och telefonen klarar större kort men den ser den som 2gb-kort. Några fler minus?

Postad 08 December 2007 - 20:15

Falafeltomten
  • Falafeltomten
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Du är fan överallt = P men alltså 256 är det på min K750i och med 16 miljoner är det vackert ; ) Men jag hade för mig att , ja den klarar mer än 2 G kort , men mobilen kunde inte registera högre kort än 2 G så man vet inte hur mycke minne som är ledigt och som är använt.

Postad 08 December 2007 - 20:22

Torva
  • Torva
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Hur är de me överförnings hastigheten på mobilen? hur lång tid tar de å typ lägga in 1 gb musik på minnet? man måste använda itunes också va för att kunna överföra låtar eller?

Postad 08 December 2007 - 20:26

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Det går hyffsat snabbt att lägga in musik, tänker faktiskt inte på det, eftersom jag gör andra saker samtidigt...

Postad 08 December 2007 - 21:13

Falafeltomten
  • Falafeltomten
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
finns det program som hanterar DVIX filmer? kan någon länka en bra sida som har bra spel,program till Iphone..hittar konstiga sidor själv.

Postad 08 December 2007 - 21:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

finns det program som hanterar DVIX filmer? kan någon länka en bra sida som har bra spel,program till Iphone..hittar konstiga sidor själv.

Busenkelt att konvertera film, tvserier osv till iphone med det här programmet. Jag använder det till min PSP också.

http://www.winnydows.com/xvid4psp.html

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 December 2007 - 21:26.

Postad 08 December 2007 - 21:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Utan tillgång till wlan så skulle iphone vara rätt meningslös tycker jag. Då är det bättre att köpa en 3G telefon eller en med Turbo-3G.
Konvertera film är busenkelt med det här programmet. http://www.winnydows.com/xvid4psp.html

Postad 09 December 2007 - 12:03

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Utan tillgång till wlan så skulle iphone vara rätt meningslös tycker jag. Då är det bättre att köpa en 3G telefon eller en med Turbo-3G.
Konvertera film är busenkelt med det här programmet. http://www.winnydows.com/xvid4psp.html

Med telias EDGE funkar iphonen bra och prestandan gentemot 3G skiljer inte så mycket, EDGE 210/105 vs 3G 384/64.
Men har man inte Telia eller inte vill ha telia så är vanligt GPRS verkligen segt och inte alls roligt och gör en gråtfärdig.

Postad 09 December 2007 - 12:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Har tyvärr Telenor och det är jobbet som betalar det så jag tänker inte byta :D Men som sagt jag har tillgång till wlan 90% av dygnet ändå. Håller med om att GPRS är segt. Man kan kolla sin mail med det iaf men surfa med det är icke rekommenderat.

Postad 09 December 2007 - 13:15

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag använder videora, med varierande resultat, ibland blir det riktigt bra, men annars felsynkat ljud eller avbruten konvertering...
ska testa Xvid4...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.