Men EB skickar väl inte hem? Jag är tvungen att åka till min EB för att hämta ut det på releasedagen.Då har man varit och bytt in Heavenly Sword och Virtua Tennis 3 mot ett sprillans nytt GTAIV och 100kr i presentkort på EBgames.
Hoppas nu att PS3-versionen håller så att man inte har gjort ett misstag.
Riktigt bra deal får man dock säga.
Heavenly Sword kommer jag aldrig mer att spela (trots att spelet var riktigt trevligt) och Virtua Tennis gillade jag inte riktigt.
Totalt köptes ovanstående spel för 299kr + 159kr vilket ger ett riktigt billigt GTA IV.
Just det ja... killen i kassan påstod att det inte skulle vara några problem att ha spelet i hand på releasedagen. Hoppas verkligen att han har rätt nu också.
Grand Theft Auto IV (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(39)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(87)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV (PC)
(PC-spel)
|
8
|
(24)
|
Inga priser |
Grand Theft Auto IV (1175 inlägg)
|
13 år sedan |
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan |
Grand Theft Auto 4 (1721 inlägg)
|
16 år sedan |
Problem GTA IV (35 inlägg)
|
17 år sedan |
GTA IV gamertag tråden (96 inlägg)
|
18 år sedan |
I väntan på GTA (152 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 11 April 2008 - 06:39
Postad 11 April 2008 - 07:29
Postad 11 April 2008 - 08:12
Men EB skickar väl inte hem? Jag är tvungen att åka till min EB för att hämta ut det på releasedagen.
Jag ser inte att han har påstått att dom skickar hem det, bara att han ska ha det i handen, det kan han väl ha om han går dit och hämtar det.
Postad 11 April 2008 - 08:26
Tanken är mycket riktigt att åka och hämta spelet på plats.
Man måste inte alltid handla allt på nätet. Det finns också fysiska butiker.
Postad 11 April 2008 - 08:25
De såg ut att trivas
Postad 11 April 2008 - 08:30
Det är en konstig värld vi lever viVar förbi webhallen igår och det sitter verkligen två muppar utanför ingången med tält och hela balletten
De såg ut att trivas
Postad 11 April 2008 - 22:08
Äntligen !
Gta iv Länk : http://www.rockstarg...age=multiplayer
Glöm inte kolla in dem riktigt j*kligt snygga bilderna
Postad 11 April 2008 - 23:22
Helt sjukt.
Postad 12 April 2008 - 20:38
Postad 13 April 2008 - 08:00
Edit: Fast att läsa youtube kommentarerna är intressant. Folk kan verkligen analysera allt...
Redigerat av Unregistered6810b893, 13 April 2008 - 08:04.
Postad 13 April 2008 - 12:24
Redigerat av Scrapanatchi, 14 April 2008 - 13:50.
Postad 13 April 2008 - 14:02
Tror den är fejkIntrot
Det börjar närma sig
Postad 13 April 2008 - 19:20
Ja det verkar vara en hyffsad snygg fejk. Inget hologram på skivan, lite väl mycket San Andreas, exakt samma crew.Tror den är fejk
Postad 13 April 2008 - 21:06
Riktigt dåligt intro om det är äkta. Inget tempo alls i det...
Brukar väl dessutom inte finnas alla som är inblandade i produktionen i introt? Isåfall i slutet på spelet s k ed credits
Postad 13 April 2008 - 22:40
På vice city var det så och på san andreas.Brukar väl dessutom inte finnas alla som är inblandade i produktionen i introt? Isåfall i slutet på spelet s k ed credits
Det är en typisk rip-off av de två tidigare spelen, tror inte ett dugg på den
Postad 14 April 2008 - 08:23
Men det är väl en rekommenderad åldersgräns?hoppas man kolla åldern på folk som köar till GTA IV, några ser ut att va under 18
Det är inte som med film att man måste vara över en viss ålder.
Postad 14 April 2008 - 08:26
Det är en rekommenderad ålder för målsmans upplysning men en person under 18 år får inte lov att köpa spelet själv.Men det är väl en rekommenderad åldersgräns?
Det är inte som med film att man måste vara över en viss ålder.
Postad 14 April 2008 - 09:46
Men stämmer det där verkligen i praktiken. Jag har aldrig sett någon visa leg när de har köpt ett spelDet är en rekommenderad ålder för målsmans upplysning men en person under 18 år får inte lov att köpa spelet själv.
Ser du ung ut, var beredd på att visa legitimation. hehe...
Sorry, lite off topic...
Postad 14 April 2008 - 09:59
Nej det har inte jag heller, man samtidigt har jag aldrig sett en tioåring köpa ett 18-års spel. Vet inte hur hårt butiker håller på det.Men stämmer det där verkligen i praktiken. Jag har aldrig sett någon visa leg när de har köpt ett spel
![]()
Ser du ung ut, var beredd på att visa legitimation. hehe...
Sorry, lite off topic...
Postad 14 April 2008 - 13:53
Första riktiga recensionen av GTA IV
Direkt från OXM
Samtliga sidor i hög upplösning
http://cid-308545482...wse.aspx/Public
Betyg? 10 av 10 såklart.
Postad 14 April 2008 - 14:31
Snyggt!Då var den här.
Direkt från OXM
Samtliga sidor i hög upplösning
http://cid-308545482...wse.aspx/Public
Betyg? 10 av 10 såklart.
"Utterlry stunning in every respect!" - Svårt att få bättre omdömme än så.
Game of the forever!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 April 2008 - 14:32.
Postad 14 April 2008 - 15:04
Sen hur butikerns ställer sig till försäljningen är upp till den inviduella butiken.
ICA tror jag har valt att inte ta in något GTA spel alls om jag har hört rätt?
Coop där jag jobbar säljer GTA spelen. Jag har personligen sålt till folk jag vet varit under
18. MEN jag skulle inte sälja till någon som var väldigt ung, säg under 14-15 om inte förälder närvarar.
Förövrigt är det inte säkert att Coop kommer att få in GTA4 till releasen då vi byter leverantör
på spelen så allt är lite osäkert just nu, så om ni nu mot förmodan skulle köa utanför Coop på releasen
så räkna inte med att det kommer att finnas. Men jag kan uppdatera när jag vet säkert hur det kommer
att bli.
Postad 14 April 2008 - 15:12
Redigerat av Unregistered50fe2819, 14 April 2008 - 15:12.
Postad 14 April 2008 - 15:24
18års gränsen är en rekommenderad åldersgräns, en upplysning till föräldrar osv.
Sen hur butikerns ställer sig till försäljningen är upp till den inviduella butiken.
ICA tror jag har valt att inte ta in något GTA spel alls om jag har hört rätt?
Coop där jag jobbar säljer GTA spelen. Jag har personligen sålt till folk jag vet varit under
18. MEN jag skulle inte sälja till någon som var väldigt ung, säg under 14-15 om inte förälder närvarar.
Förövrigt är det inte säkert att Coop kommer att få in GTA4 till releasen då vi byter leverantör
på spelen så allt är lite osäkert just nu, så om ni nu mot förmodan skulle köa utanför Coop på releasen
så räkna inte med att det kommer att finnas. Men jag kan uppdatera när jag vet säkert hur det kommer
att bli.
Stämmer bra, ICA har som koncern en policy att inte alls sälja 18 klassade spel och inte bara GTA.
Finns dock ingen lag som straffar butik eller säljare för att sälja 18 års klassade spel, logiskt.
Redigerat av PalmiNio, 14 April 2008 - 15:26.
Postad 14 April 2008 - 15:47
Jag har skickat ett mejl till ps3kungen.se och frågade i det när man kunde få spelet om man beställde det från dom, och dom svarade:
"Du kan räkna med att få det senast på releasedagen,
oftast får vi spelet ett par dagar innan release och
vi skickar ut det direkt. Så troligtvis får Du det kanske
till och med innan release. Självklart kan vi inte lova
att Du får det ett visst antal dagar innan, vi kan bara
säga hur det brukar vara. Men som jag sa innan,
senast på releasedagen."
kan detta stämma? kan man verkligen få den före releasedagen? skulle vara grymt ägande att skryta för alla att man hade det EN dag innan!
Postad 14 April 2008 - 15:49
jag har blivit nekad att köpa ett spel, konstigt nog var det tony hawk, eller liknande. åldersrgränsen var 16 (av någon oförklarig anledning) och jag var väl 14, men såg ut som 12
Jag har skickat ett mejl till ps3kungen.se och frågade i det när man kunde få spelet om man beställde det från dom, och dom svarade:
"Du kan räkna med att få det senast på releasedagen,
oftast får vi spelet ett par dagar innan release och
vi skickar ut det direkt. Så troligtvis får Du det kanske
till och med innan release. Självklart kan vi inte lova
att Du får det ett visst antal dagar innan, vi kan bara
säga hur det brukar vara. Men som jag sa innan,
senast på releasedagen."
kan detta stämma? kan man verkligen få den före releasedagen? skulle vara grymt ägande att skryta för alla att man hade det EN dag innan!
Givetvis stämmer det. Har hänt ett flertal gånger med filmer och spel jag beställt från ex CDON & Discshop. Spelet skickas ju ett X antal dagar innan och beräknas då vara framme den 29e och det händer ofta att det kommer någon dag innan.
Postad 14 April 2008 - 15:51
Postad 14 April 2008 - 18:02
Liberty City Gun Club
http://www.rockstarg...;content=video0
samt
En ny PlayboyX video
http://www.rockstarg...;content=video0
Enjoy
Postad 14 April 2008 - 18:26
Fortfarande inte final builden. De klagade ju på ett par grejor som Rockstar skulle fixa.
IGN publicerade sin review på samma bygge långt innan den här reviewen.
Därmed inte sagt att det inte är ett måste att läsa.
Postad 14 April 2008 - 18:54
Preview eller Review?IGN publicerade sin review på samma bygge långt innan den här reviewen.
Det är en recension av en reviewbuild iallafall. Vet inte om de andra kommer recensera samma men det händer ju att man inte recenserar den allra senaste versionen av spel. Speciellt tidningar.
Postad 14 April 2008 - 19:37
Det är en recension av en reviewbuild iallafall.
Mja. Recensionen OXM publicerade var från den tre dagars event där Rockstar bjöd in en massa journalister för att köra igenom spelet.
Visst, den var väl tillräckligt komplett för att kunna kallas 'reviewbuild', men det var knappast den första recensionen som kom från den eventen.
Postad 14 April 2008 - 21:07
Postad 14 April 2008 - 21:07
Hänger inte riktigt med i diskussionen med OXMs senaste i May-upplagan är en REVIEW, ingen PREVIEW.Om de satt betyg så är det en recension, annars en preview
Postad 14 April 2008 - 22:10
Japp. De andra har ju inte gett något omdöme eller betyg. Det vet du väl att man sätter betyg på en recension (för att ange hur bra spelet är relativt de andra på konsolen)Oavsett om de har satt betyg på exakt samma sak som alla andra kallar preview?
Precis.Hänger inte riktigt med i diskussionen med OXMs senaste i May-upplagan är en REVIEW, ingen PREVIEW.
Postad 14 April 2008 - 22:19
Tycker den är välskriven och beskriver bra hur GTA IV har utvecklats.
Den fick iaf mig att tråna ännu mer för spelet.
Postad 14 April 2008 - 23:25
Postad 15 April 2008 - 06:13
Läste att dom redan börjat köa inför gtareleasen utanför webhallen. Går att följa köandet i denna bloggen http://johniie.blogg.se/gtaiv/
Det är information som redan har postats här på forumet, dagen efter dom första började köa.
Postad 15 April 2008 - 08:42
Nej det har inte jag heller, man samtidigt har jag aldrig sett en tioåring köpa ett 18-års spel. Vet inte hur hårt butiker håller på det.
Det är rekommendationer. Finns ingen lag på tv-spel, likadant som det inte finns någon lag på film. Enda begränsningen som finns är biofilm. Vilket då blir censur vilket bryter mot en av våra grundlagar.
Postad 16 April 2008 - 13:42
Vilken internetbutik vågar man beställa på om man vill ha det releasedagen?
Enda erfaranheterna jag har är att Megastore och Webhallen brukar hålla tider.
Men dom var lite dyrare i sammanhanget.
Gameshop, Dustin, Disczone?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Grand Theft Auto IV
2 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler