Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza 2

887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Forza 2? 5 är bäst (119 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om Forza 2? 5 är bäst

1. 1 (4 röster [3.36%])

Procent av omröstning: 3.36%

2. 2 (1 röster [0.84%])

Procent av omröstning: 0.84%

3. 3 (11 röster [9.24%])

Procent av omröstning: 9.24%

4. 4 (47 röster [39.50%])

Procent av omröstning: 39.50%

5. 5 (56 röster [47.06%])

Procent av omröstning: 47.06%

Rösta Gäster kan inte rösta
Forza Motorsport 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.114284 (34) 99:-
Forza Motorsport 2 - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 02 February 2009 - 17:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok , ska testa och stänga av de och se om det är lättare, troligtvis inte men :) ja bromslinjen är ett måste för mig, kommer alldeles för fort in i svängarna annars och kör av banan , men man lär sig väl, har inte haft spelet mer än en vecka typ

Postad 02 February 2009 - 17:40

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag brukar köra med alla hjälpmedel avstängda. Om det däremot är någon careertävling som jag bara inte orkar göra (tråkig bana tråkig bil) så brukar jag sätta på en del av dem bara för att få det gjort så fort som möjligt.

Jag gillar att lära mig banorna så man typ.. "känner" kurvorna men på ormbanorna blir jag bara frustrerad för att det är tråkiga banor så jag vill mest bara ha dem ur världen.

Ett hett hett tips för er som är som jag som inte orkar plugga femton års fysik och bilmekanik för att lära er att trimma en bil, kolla in den här länken och gör sedan finjusteringarna efter egen smak.

Oh, hojta gärna till om ni ska rejsa och om jag är online.

lifterDC <- gamertag

Redigerat av lifter, 02 February 2009 - 17:42.

Postad 02 February 2009 - 17:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
coolt, ska kolla igenom länken. körde ett lopp förut som va på 45varv, det va jobigt o långtråkigt, varva alla 2 ggr så de va inget direkt motstånd, behöver man aldrig åka in i depån och tanka och byta däck och så? det hade blivit roligare då

Postad 02 February 2009 - 18:28

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jo, om du sätter "fuel & tire" på simulation.. vilket man bör göra :)

Stäng av alla alla alla hjälpmedel så blir spelet roligare och du tjänar mer pengar.

Postad 02 February 2009 - 19:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jo, om du sätter "fuel & tire" på simulation.. vilket man bör göra :)

Stäng av alla alla alla hjälpmedel så blir spelet roligare och du tjänar mer pengar.

är det inne om man trycker på startknappen eller vart hittar man det då?
sen har jag inte rikrigt förstått vad man ska ha alla pengar till,, det är ju inte någon ide att köpa en cool bil o trimma den för man får ju aldrig köra den, sen vinner man ju bilar hela tiden man kan köra med. de gjorde ja i början när ja körde,, körde ett lopp med originalbilen, sen trimmade ja o hade mig, sen vid nästa lopp fick ja int köra bilen mer bara för att ja hade trimmat den för mycket, vilket betyder att man alltid måste köra med originalskitbilarna

Postad 02 February 2009 - 19:12

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

det är ju inte någon ide att köpa en cool bil o trimma den för man får ju aldrig köra den

Jo, om du lirar online eller med kompisar hemma. Det är DET som är roligt. Sitta o gnugga varv efter varv mot AI-bilar är ju skittråkigt.

Postad 02 February 2009 - 19:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ja de har du väl rätt i kanske,, men det är inte kul o köra online heller när alla bara åker omkring o sladdar och leker och så fort man gasar på och kör somvanligt så blir man utkastad. men ja har över en halv miljon, ska kanske ta o köpa en bil då somjag kan trimma och styla, dock tycker jag det är väldigt klent med karossdelar som kjolpaket och spoilrar och sådant, sen att man knappt kans ändra storleken på fälgarna är dåligt, men det klart, dettta är ju inte saints row 2 :)

Postad 08 February 2009 - 13:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
går det att köra med ratt och pedaler i detta spelet? har ni tips på bra ratt som funkar?

Postad 08 February 2009 - 13:33

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

går det att köra med ratt och pedaler i detta spelet? har ni tips på bra ratt som funkar?

Är nog det bästa spelet för ratt som är ute nu iaf. Microsofts officiela torde nog va den bästa.

Postad 08 February 2009 - 14:10

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Är nog det bästa spelet för ratt som är ute nu iaf. Microsofts officiela torde nog va den bästa.

Ja det är den enda som har riktig FFB. Fanatec har dock en ratt till salu men ingen leverans förren i Juni.
Så köp microsofts trådlösa så är du väl förberedd för Race Pro också :D

Redigerat av Unregistered0bd3a3f1, 08 February 2009 - 14:11.

Postad 08 February 2009 - 15:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tackar för tipset,,ska leta upp den och se vad de kostar

Postad 09 February 2009 - 07:45

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Kostar ca 1000 kr överallt verkar det som. Jag köpte min ratt strax före jul. Det är riktigt bra känsla med ratt i Forza 2!

Postad 09 February 2009 - 11:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok lite saftigt men det är ju dyrt med rattar. antar att det är väldigt svårt/ovant att köra med ratt men efter ett tag ä'r det nog skönare att köra med,, har märkt att bilen svänger alldeles för mcket/tvärt när man kör sakta, svårt att svänga mjukt i låga farter och där tror jag ratten kan vara till fördel, stämmer detta?

Postad 09 February 2009 - 12:13

Onkel_Morra
  • Onkel_Morra
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Jag hade en riktigt grym ratt för en massa år sedan. Den var kompatibel med PC,PS,PS2 och N-64!
Att köra med den ökade spelkänslan på alla spel jag lirade iaf. Kändes lite mer autentiskt med pedaler och växelspak än med vanlig handkontroll eller tangentbord. Den hade tamejtusan handbroms också. ;)

Postad 09 February 2009 - 12:16

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

har märkt att bilen svänger alldeles för mcket/tvärt när man kör sakta, svårt att svänga mjukt i låga farter och där tror jag ratten kan vara till fördel, stämmer detta?

Helt rätt! Du har grym kontroll i kurvorna med ratten. Det känns bara konstigt att gå tillbaks till handkontroll när man har provat ratten.

Tycker dock att det är lite svårare med gas/broms när det gäller ratt och pedaler. Speciellt på vassa bakhjulsdrivna bilar är det ganska känsligt. Tyckte det gick bra med handkontroll med det är svårare med ratt. Dock sitter jag ju inte helt optimalt där i soffan. Får lite konstig vinkel på benen ner till pedalerna så jag sitter liksom och spänner mig och får kramp i fötterna. ;)
Med handkontroll körde jag helt utan assists men nu med ratten så använder jag faktiskt ABS.

Lite dyrt är det ju faktiskt, men det är ju med ratt bilspel som Forza ska spelas. Helt klart.

Postad 09 February 2009 - 12:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
låter ju trevligt,, knaske blir att skaffa sig de då,, då har jag ju de sen när race pro släpps också :)

funderade på Logitech DriveFX Ratt & pedaler.. såg att det fanns på tradera billigt,, är det en bra ratt? eller bör man köpa microsofts original?

Postad 09 February 2009 - 13:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tror att Microsoft egna ratt är den enda som stödjer ForceFeedback och är den bästa för 360:n.

Tvärimot hur det var på gamla xboxen där MS egna ratt var bland de sämsta. :)

Postad 09 February 2009 - 20:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jaja då får ja väl köpa original då :)

Postad 10 February 2009 - 10:50

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Jag har ratt, spelat/spelar rätt mycket Forza, och jag har nästan bara gott att säga om den.
Dock får jag hålla mig till AWD-bilar. Visste funkar fwd och rwd, men de är grymt känsliga på gasen och det slutar alltid med att jag snurrar runt eller går sladdandes ur kurvorna.

Man kan trixa lite med inställningarna till ratten inne i Forza vilket jag har gjort och tyckte det ökade känslan ännu mer.

Undvik TT banorna. Vet att det var någon bana jag inte ens kunde ta en hårnål utan att behöva trycka på handbromsen (A). Annars kom jag inte runt, utan hamnade utanför vägen och in i "väggen" ;)

Summa kardemumma. KÖP! ;)

Redigerat av Unregisteredeb90775d, 10 February 2009 - 10:51.

Postad 10 February 2009 - 10:55

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Undvik TT banorna. Vet att det var någon bana jag inte ens kunde ta en hårnål utan att behöva trycka på handbromsen (A). Annars kom jag inte runt, utan hamnade utanför vägen och in i "väggen" ;)

Men det är väl knappast rattens fel? Testa sakta ned lite (eller ja, mycket) innan du tar en hårnål. ;)

Postad 10 February 2009 - 11:25

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Men det är väl knappast rattens fel? Testa sakta ned lite (eller ja, mycket) innan du tar en hårnål. ;)

Jag vet vad jag ska hålla för fart i kurvor. Kör extremt sällan av när jag spelar (förutom när folk tycker det är roligt att trycka till en i bakdelen av bilen när man bromsar inför en kurva) Att köra från stillastående är inte intressant i ett race (kommer ej heller runt från stillastående). Dock kan detta vart i kombination med en bil som understyrde väldigt mycket, men med så pass låg fart som jag höll tror jag inte det var fallet.

Redigerat av Unregisteredeb90775d, 10 February 2009 - 11:29.

Postad 10 February 2009 - 12:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
trodde man skulle få bättre kontroll med ratten,, det går ju ta hårnålskurvor med kontrollen ganska bra om man håller låg fart, då borde det väl gå med ratt också, right?

Postad 10 February 2009 - 12:13

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Det går jättejättebra så jag vet inte vad Liman talar om. Går nästan bättre än med handkontroll pga att du kan svänga fullt fortare med ratten. Med handkontroll ligger det ju en fördröjning på styrningen så att det inte ska bli så ryckigt. Med ratten är det bara slå om fullt direkt så har du ju full styrning på en gång.

Att köra från stillastående är inte intressant i ett race

Det som är intressant i ett race är väl att komma runt banan utan att köra av vägen och in i väggen?
Du kanske har något fel på din ratt eller konstiga dödzoner eller nåt? Jag kommer då runt i alla hårnålar utan problem. Om bilen svänger mindre med ratten än med handkontrollen så är det ju nåt som är fel.

Postad 10 February 2009 - 12:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
sen när man har köpt ratten,, är det bara att koppla in den och sen funkar den med en gång eller? eller måste man först göra inställningar på konsolen och även inne i spelet först?
har lagt ett bud på en ratt och pedaler(microsoft original) och hoppas jag vinner ;)

Postad 10 February 2009 - 12:24

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Plug 'n Play ;)

Postad 10 February 2009 - 14:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
smidigt, sånt gillar vi ;)

Postad 10 February 2009 - 17:58

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Du kanske har något fel på din ratt eller konstiga dödzoner eller nåt?

Som jag skrev tidigare så hade jag ändrat inställningarna, så dödzonerna kan det mycket väl vara.
Nej det intressanta är att vinna.

Postad 11 February 2009 - 08:48

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Nej det intressanta är att vinna.

Håller med! Men det är alltid en fördel när man ska vinna om man kan hålla sig på vägen. Och det gäller ju även i hårnålskurvor vilket går alldeles utmärkt att ta med en fungerande MS ratt. :)

Det var bara det jag försökte säga så att ingen får fel information.

Postad 11 February 2009 - 09:50

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Undvik TT banor med IGN's (tror det var från dem jag fick inställningarna för ratten) inställningar! :)

Postad 11 February 2009 - 12:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
dum fråga knske men vilka är TT banorna och vad står TT för?

vann föresten inte ratten på tradera :)
ska se om det finns någon på EB games om dom inte är för dyra,, är riktigt sugen på att testa de nu,, kommer man snabbt in i att köra med ratt, eller känns det helt omöjligt i början?

Postad 11 February 2009 - 14:05

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

dum fråga knske men vilka är TT banorna och vad står TT för?

De som heter TT och nåt mer. TT står för Test Track.

Postad 11 February 2009 - 23:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
nu har jag varit på EB games och köpt ratt och pedaler :)
i instruktionsboken står det att jag måste sätta i den medföljande skivan för att ratten ska fungera, så här står det

"Installera programvaran för racingratten på konsolen
konsolen behöver en systemuppdatering innan du kan använda den med racingratten

så här uppdaterar dukonsolen:

1. slå på konsolen och sätt i den medföljande skivan med programvara.
uppdateringen installeras automatiskt.

2.När meddelandet som bekräftar installationen visas, tar du ut skivan och börjar ställa in den nya maskivaran"

den enda skivan som följer med verkar vara ett demo på Forza 2 och när jag sätter i skivan blir det ingen uppdatering

sen det som står på punkt två,, vad menar dom? vad är det jag ska ställa in och var gör jag det?

längre upp i den här tråden frågade jag just om detta om det var massa inställningar och dyligt men fick då till svara att det bara var att plugga i och spela,, precis det här jag var rädd för

jag hoppas någon vill hjälpa mig för har är väldigt sugen på att testa ratten idag ;)

Postad 11 February 2009 - 23:47

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Tryck i ratten och kör bara :)

Postad 11 February 2009 - 23:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
håller på :) verkar faktiskt funka utan,, det är det ja säger,, man ska ALDRIG läsa instruktionsböcker ;)

Postad 11 February 2009 - 23:50

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

håller på :) verkar faktiskt funka utan,, det är det ja säger,, man ska ALDRIG läsa instruktionsböcker ;)

Nä, bara kvinnor som läser sånt :D

Postad 12 February 2009 - 00:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
nu har jag kört 5 varv på free run bara för att få känna på den lite

första reaktionerna:
varför svänger inte bilen
varför hugger det så i ratten
varför vrider ratten tillbaka sig själv efter man har svängt
varför sitter pedalerna så otroligt långt upp så man måste bryta av sig foten för att nå upp

MEN jag kom gabska fort in i det och märkte nästan med en gång att det var bra mycket bättre att ta skarpa kurvor med ratten

lite frågor nu då.. först vill jag ha svar på dom två frågorna i mitten,, sen undrar jag om vart man gör inställningar på ratten,, vill ha den lite känsligare tror jag,, även lite mindre motstånd om det går,, störde mig väldigt mycket på att den svänger tillbaka själv och ibland alldeles för mycket känns det som

hittade inställningarna men jag vet inte vad dom betyder,, bara massa deadzoner hit och dit,, men jag fattar inte vad dom olika betyder

sen var det otroligt obekvämt att använda pedalerna så då fick jag för mig att det skulle va grymt bekvämt om man kunde gasa och bromsa på paddlarna,, men det går inte eller?

en sak till förresten, ratten står inte helt rakt,, ska den inte göra det? går det att ställa in?

har nu testat att ställa in lite olika grejer, men jag får inte till det,, för det första hugger det så i ratten,för det andra så är det för mycket motstånd i ratten, för det tredje svänger han ju tillbaka själv och för det sista går det ju inte att få speciellt känslig,, handkontrollen är ju hyperkänslig och det räcker ju att flytta spaken en halv milimeter för att bilen ska svänga,, med ratten får man ju nästan vrida ett halvt varv

säg att man har en skarp kurva framför sig,, vrider på ratten som fan för att inte åka av banan, när kurvan är slut måste man vrida åt andra hållet först tillbaka till nollpunkt och sen fortsätta lite för att inte få sladd vilket är omöjligt att inte få när man är tvungen att göra så stora rörelser

är säkert ovan men jag är faktiskt lite besviken på ratten,, trodde den skulle vara lättstyrd och precis vilket jag absolut inte upplever den

går det att fixa till allt detta som jag har gnält över på inställningarna eller?? vore guld värt

Redigerat av andreassofus, 12 February 2009 - 00:48.

Postad 12 February 2009 - 02:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
nja det här va nog inget för mig, alldeles för svårt tycker jag,, orkar inte sätta mig in i de,, trodde det skulle bli enklare med ratt :)
någon som vet om man har öppet köp på rattar på EB games(game stop) eller gäller det bara spel?

går det inte lämna tillbaka den har jag en ratt till salu, som ny(jag är allvarlig)

Postad 12 February 2009 - 07:46

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Det låter som att du inte har körkort?... :) Ratten tillsammans med Forza 2 har nämligen en väldigt realistisk känsla.

Ratten vrider tillbaks sig därför att den gör det på riktigt. Fysik. Hjulen vill alltid rakt fram men du tvingar dom att styra åt sidan, därför känner du motstånd.

Att det rycker i ratten är för att du kör på ojämnheter i vägen eller håller på att förlora greppet tex. Precis som i verkligheten.

"när kurvan är slut måste man vrida åt andra hållet först tillbaka till nollpunkt och sen fortsätta lite för att inte få sladd vilket är omöjligt att inte få när man är tvungen att göra så stora rörelser"

Inget konstigt där heller. Låter som att du har för hög fart, svänger för tvärt och får lite sladd. Tom mina vänner (som har körkort) sitter och retursladdar sig av vägen hela tiden när de provar ratten. Dom är inte alls med och styr! Är det bara jag som har kört fort/sladdat osv med min (riktiga) bil? Folk verkar helt förvånade över hur en bil reagerar när man pressar den lite. Ett tips är att alltid ha framhjulen i den riktningen du vill åka. Oavsett vart bakhjulen för tillfället befinner sig. ;)

Forza 2 är inget arkad-lir, men för att det ska fungera med handkontroll måste tillverkaren bygga in hjälpfunktioner för du har inte en chans att parera snabba ryck och sladdar med HK om den är helt "dum" som ratten är. Därför går det öht att spela Forza 2 med handkontroll. När du kopplar in ratten försvinner givetvis alla de hjälpmedlen, annars skulle ratten vara seg och göra saker som du inte vill att den ska göra. Om man bara kan köra bil fort, så ger ratten dig en klar fördel över handkontroll. Men det är klart att man måste vara lite mera aktiv när man spelar.

Om du tycker det är jobbigt att det rycker och är motstånd i ratten så kan du slita ur strömkabeln och bara köra den trådlöst för då kopplar du ur force feedbacken, vilket går alldeles utmärkt men du förlorar en av de allra största fördelarna med ratten. Dvs möjligheten att "känna" underlaget och greppet.

Jag körde snabbare redan från första varvet när jag provade ratten. Tyckte inte alls det var några konstigheter, utan den betedde sig precis som man vill att den ska.

Du kan ju spara ratten och testa den tillsammans med något annat bilspel som kanske inte har samma grad av realism om det passar dig bättre? Så kan du spela HK med Forza 2. Själv har jag faktiskt inte provat nåt annat bilspel än Forza 2 med ratten.

Eller så fortsätter du träna bara. :D

Postad 12 February 2009 - 09:01

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Kan bara instämma med det SejLax säger. Du måste köra mer än några timmar för att vänja dig vid ratten, speciellt om du inte kör bil i vardagen, då kommer det lite naturligare.

Postad 12 February 2009 - 09:30

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0

sen var det otroligt obekvämt att använda pedalerna så då fick jag för mig att det skulle va grymt bekvämt om man kunde gasa och bromsa på paddlarna,, men det går inte eller?

Troligtvis inte.

Har vi fått reda på om du kört bil på riktigt? Jaja, hur som helst. Då gör man i alla fall så att man sköter både gaspedalen och bromsen med högerfoten. Efter som att bilen aldrig ska göra båda samtidigt (gasa och bromsa) så räcker det med en fot ägnad åt det. Då kan du använda den andra foten till att justera din ställning så du sitter skönt.

Allt annat svarade SejLax på.

Postad 12 February 2009 - 09:34

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Troligtvis inte.

Har vi fått reda på om du kört bil på riktigt? Jaja, hur som helst. Då gör man i alla fall så att man sköter både gaspedalen och bromsen med högerfoten. Efter som att bilen aldrig ska göra båda samtidigt (gasa och bromsa) så räcker det med en fot ägnad åt det. Då kan du använda den andra foten till att justera din ställning så du sitter skönt.

Allt annat svarade SejLax på.

Fast där håller jag inte med, jag kör med vänsterbroms och så gör även många riktiga racingförare, fast det kanske inte är rätt ände att börja i :)

Postad 12 February 2009 - 09:49

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Kanske inte, men hur som helst så skall bilen inte gasa och bromsa samtidigt (eller?).

:)

Postad 12 February 2009 - 09:54

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Kanske inte, men hur som helst så skall bilen inte gasa och bromsa samtidigt (eller?).

:)

Det finns tillfällen då man kan göra det, fast nu hjälper jag knappast andreassofus utan rör snarare till det ;)

Postad 12 February 2009 - 09:59

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Hehehe, det är nog ingen fara, han frågar nog om det är något han undrar över :)

Postad 12 February 2009 - 12:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jo då jag har allt körkort i snart tio år nu.
testede massor olika inställnigar ratten oxkså men jag får fortfatande inte till det,, den är LÅNGT ifrån lika följsam som spaken på handkontrollen.
den blir inte lika följsam och man måste vrika alldeles för mycket för att svänga,, ändrade då inställningarna så den skulle bli mer följsam men då blev det bara värre,, åkte omkring på hela banan då och efter ett par sekunder fick jag sladd och körde av banan.
stängde av vibrationen i ratten och de där hjälpmedlet som gör att ratten svänger själv men det blev inte lättare för det.

kan ni inte skriva ner exakt vad ni har för inställningar på dom olika grejerna inne på advance settings" så kan jag testa med era inställningar och se om det går lättare

det är väl säkert bara träning som gäller men jag vet inte om ja orkar

hehe jo jaag frågar allt om det är något jag undrar över som ni säkert har märkt :)
tack för ni tar er tid förreseten :P

Postad 12 February 2009 - 12:50

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Jag har inte ändrat ett dugg i inställningarna för ratten. Det enda jag ändrar i setupen för bilarna är bromskraften som jag ställer ner till 80%. Knepet med ratten är att vara mjuk, inte göra några stora rörelser och inte vrida för mycket, får du sladd så börja inte veva för glatta livet utan styr emot lite lätt och håll kvar där så ska du se att det går bättre :P

Resten är bara att öva öva öva, det kommer sitta perfekt till Race Pro releasen :)

Postad 12 February 2009 - 13:12

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0

hehe jo jaag frågar allt om det är något jag undrar över som ni säkert har märkt :)
tack för ni tar er tid förreseten :P

Det är bara att fråga på, det håller tråden levande om inte annat.

Jag körde med standardinställningarna och tyckte det funkade bra. Nu har jag visserligen sålt min ratt för rätt länge sedan men jag tyckte den funkade bra.

Postad 12 February 2009 - 13:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok, ska sätta tillbaka originalinställningarna och testa igen,,, problemet bara med de du säger att man ska göra lätta rörelser om man får sladd är att om jag göra små och lätta rörelser så svänger inte bilen, eller jo de gör den men den svänger alldeles för lite.

ska öva mer ikväll när jag kommer hem från jobbet, men jag får se hur länge jag orkar, tappar väldigt lätt tålamodet och gör jag de tröttnar jag på spelet och det vill jag inte

så har det alltid varit med mig,, testar jag ett demospel tex. känns det inte bra med kontroller och styrning och allt sånt inom 5 min MAX så stänger jag av, helt allvarligt altså, finns inget som heter tålamod i min hjärna :P

men eftersom ni tjatar så ska jag testa med ratten lite till,, dock är min soffa för låg så man kan inte ha ratten på bordet,, sitter fruktansvärt obekvämt då

Det är bara att fråga på, det håller tråden levande om inte annat.

Jag körde med standardinställningarna och tyckte det funkade bra. Nu har jag visserligen sålt min ratt för rätt länge sedan men jag tyckte den funkade bra.

se där ja, du tyckte alltså det var för svårt med ratt du med eftersom du sålde den :)

ingen som visste förresten om det är öppet köp på EB games, eller om det bara gäller spel? ifall jag nu vill lämna tillbaka den

Postad 12 February 2009 - 14:03

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Vad kör du? FWD, RWD, AWD?
Prova awd om du inte redan gjort det? Kör du rwd kan jag bara rekommendera att vara väldigt försiktig med gas :P

Postad 12 February 2009 - 14:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Det gäller väl iofs FWD också. :P

För mycket gas i kurvorna gör att bilen inte styr alls utan går rakt fram.

Funderade allvarligt på att skaffa ratt till det här spelet, men det fungerar bra med kontrollern också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.