EDIT: Glöm det.... nu låste sig skiten igen. tycks vara värst på 3:an
Redigerat av R0BB, 13 april 2008 - 20:08.
11 relaterade trådar
Postad 13 april 2008 - 19:25 ![]() EDIT: Glöm det.... nu låste sig skiten igen. tycks vara värst på 3:an Redigerat av R0BB, 13 april 2008 - 20:08. Postad 14 april 2008 - 17:20 Enda nya på sony.se är RDR-HX980. Postad 22 april 2008 - 07:51 Köpte min spelare när den kom på marknaden och har firmware 1.28. Micke Postad 24 april 2008 - 08:40 Sony HDX970 (med 250 GB) får 10 poäng och "Bäst i test" i jämförelse med LG, Panasonic, Samsung. Det står bl.a. "rena barnleken att koppla in extern hårddisk" (via USB). Men detta är väl inte helt riktigt. Är det inte så att USB bara är för JPG-bilder och inte filmer (MPEG eller liknande). Postad 24 april 2008 - 13:44
Så är det. Postad 29 april 2008 - 20:56 Har nyligen köpt en HDX 970, hittils är jag nöjd ![]() Bor i comhem hus och har samsung box, kopplat den med Scart till 970:an. Sedan vidare till tv´n med HDMI, Skulle jag tjäna något på att skaffa en liten inomhus antenn och ta emot gratis kanalerna via digitala marknätet? Typ få igång EPG, eller nåt annat bra? Tacksam för nån idé... Klabbarpan Postad 29 april 2008 - 21:26 Jo det kan jag rekomendera å det bestämdaste för så har jag haft flera år. Funkar kalas. Jag har ca 7 km till sändaren, och matar signal från bordsantennen till två DVB-T mottagare. Postad 04 maj 2008 - 10:27 /Sam Postad 16 maj 2008 - 15:41
hade det varit BlueRay så kanske, men just nu är jag fortfarande nöjd med den jag har (870'an) och när det blir dax igen är väl när HD + BlueRay har mognat lite mer (om 3 år) Postad 19 maj 2008 - 21:30 någon som har problem med att inspelning börjar ett par minuter för tidigt samt slutar ca 5 minuter tidigare än planerad tid ? Mvh Postad 24 maj 2008 - 01:15 Ledsen att jag är en bakåtsträvare (citerar ett uråldrigt inlägg), men jag funderar på att införskaffa en HXD970 (jag har kabel, dvs analog tv, men vill vara rustad för att kanske använda en bordsantenn). Min tanke var att jag skulle kunna "pausa" tv-program. Är det sant att det inte går att "pausa" analoga sändningar med 970:an? Finns det någon HD/DVD (helst Sony då) som pausar analog tv? Sen har jag kollat efter regionsfria varianter av HXD970, men de är alla slut på lager. Har någon här låst upp sin Region 2:a och kan redogöra för om det säkert går? Jag hittade två inlägg på dvdrhelp.com --> hack. /Jocke Postad 03 juni 2008 - 16:07 Micke Postad 04 juni 2008 - 10:20
Du behöver inte skicka in boxen för uppgradering. Och funkar det klockrent finns det väl egentligen ingen anledning ![]() Postad 04 juni 2008 - 20:47
Nej det kan jag hålla med om, vill bara inte gå miste om eventuella förbättringar som t.ex bättre musik jukebox, uppspelning av divx filmer från USB m.m. Man kan ju alltid drömma ![]() Postad 22 juni 2008 - 07:51 T ex går det att spela in vanliga sändningar från t ex Kanal5? Och går det att spela in HD sändningar från t ex SVTHD? Postad 23 juni 2008 - 10:48 Det som slår mig mest är att det ännu inte kommit någon DVD/HDD som klarar av DVB-C signalen...ni förstår vart mina frågeställningar är på väg...Yes ännu en fintad ComHem-abbonnent! Ger mig f-n på att när jag inhandlat denna så släpper de en spelare som klarar av DVB-C... 1) Förstår fortfarande inte hur en HX650 spelare kan ta emot/sitta mellan en DVB-C box (i mitt fall en vanlig ComHem box Humax CX-FOX C) och TV:n om den inte kan ta emot denna typ av signal? HX har dessutom inte ens en DVB-T mottagare. Vissa verkar dock göra just detta enl tråden. Om jag förstår kopplingsschemat rätt; Analoga signalen/RF in i ComHem:s Humax-box ---> SCART till HX650 ----> HDMI till TV:n (Samsung LE40) Förstår om HX bara för vidare den analoga signalen men då tappar man ju bort DVB-C boxen/de digitala kanalerna som jag fortfarande vill ha kvar i TV:n förstås. Om man nu inte kopplar boxen vid sidan om allt detta? Jag får finna mig i att spela in ComHems analoga basutbud på HX-spelaren men jag vill ju fortfarande ha min sketna Humax-box kvar till de digitala Tv-kanalerna. 2) Är det så enkelt att man sätter HX650 först och sen ComHem boxen? Och i så fall kommer detta göra att när man spelar in från en analog kanal att det inte går att se på digitala kanaler via min ComHem box? /Kasper Postad 23 juni 2008 - 12:58 Det är rätt. Då kan du spela in allt som Humaxen skickar ut genom scarten till Sonyn. D.v.s. både digitala och analoga kanaler som du tar emot med Humaxen. Jag skulle nog dessutom kosta på att koppla vidare antennkabeln via in/ut-gångarna på Humaxen och Sonyn ända fram till TV:n om du vill se på en kanal samtidigt som du spelar in en annan. Postad 23 juni 2008 - 16:01
Kan sonyn spela in hd signalerna som humaxen sänder ut? Postad 23 juni 2008 - 19:29
Om jag förstår JockeJ:s svar rätt så kan HX spela in båda signalerna (analog & digital), men i mitt fall så är det ingen HD box jag har som du utan "en vanlig" DVB-C box med digital signal. Dock undrar jag om detta verkligen stämmer mot annat jag läst i tråden...jag trodde bara det var den analoga som gick att spela in då HX inte har en DVB mottagare? Det intressanta för mig är dock att det överhuvudtaget går. Jag är nöjd om jag kan spela in/överföra gamla VHS & spela in det analoga ComHem utbudet på en HX650 samtidigt som man tittar på de andra digitala kanalerna via boxen. Vidare till min nästa fråga; 1) Om man vill man "hotta" upp den "analoga" bildkvalitén kan man enligt tråden ha en HXD box med exempelvis HAMA bordsantenn (om man har fullgod täckning) för att plocka upp de marksända gratiskanalerna SVT, TV 4 m.m. Men behöver man ha ett boxerkort till CI/CA-modulen då också? / Kasper Postad 23 juni 2008 - 19:51
Nej det digitala marksända nätet med gratiskanalerna svt, tv4 etc behövs inget kort för. bara plugga in antennsladden i HXD. Att HXD kan spela in från Com Hem är ju precis samma funktion som att du får en bild på tvn. Postad 23 juni 2008 - 20:05 Postad 23 juni 2008 - 20:23 Ah.. jag kunde varit tydligare också. När Humaxen har avkodat den digitala signalen så kommer den ut analog i scarten till Sonyn ![]() Postad 23 juni 2008 - 20:30
Grymt JockeJ & xarfez stort tack för all tech info! Man blir helt svettig av detta och då har man inte ens beställt eller börjat koppla in prylarna ännu! Postad 23 juni 2008 - 21:41 För precis ett år sedan samtalade jag med Sonys försäljningschef Per-Martin Öhman ang Sonys kommande modeller av HDD-inspelare och då uppgav han att en modell skulle släppas i år med inbyggd DVB-C mottagare, men sådan modell har uppenbarligen lagts på is av någon orsak. Jag gissar att Comhem har sagt sitt i frågan. Troligtvis är det brännaren som är "problemet". Redigerat av Latman, 23 juni 2008 - 21:57. Postad 23 juni 2008 - 22:04
Jag kommer ihåg det här resonemanget när jag läste nånstans på sid 5 i tråden (det var ett par dagar sedan nu), det var säkert du som förde fram samma sak och att det kan ha att göra med att ComHem har boxar/avtal med Humax och Samsung och inte vill släppa in lite kvalitét i deras annars så underbara utbud av tjänster... ![]() Jag ringde Sony Sverige för nån månad sedan och fick samma svar att det är inget på gång... Missade att du skrev "brännaren". Du menar med upphovsrätten att kunna "spela in" material och bränna över till egna skivor? Den har jag läst om på ett annat forum också...vad skall man göra? Trött blir man! Postad 23 juni 2008 - 22:33 https://www.minhembi...s...235&st=3000 Citera(lunand0 @ Jun 22 2008, 18:51 ) Hej, Jag har köpt en DVD recorder (Sony HXD870) men får den inte att fungera med min Telia digital box (VIP1510) ?? Har provat, men får inte kontakt mellan digitalboxen och DVD recordern. Skulle ju självklart vilja kunna spela in program från digital boxen till hårddisken i DVD recordern. Några tips till en amatör !! /Anders Jag har samma grejer och har anslutit scarten till ingång L1 på Sonyn, sedan måste du välja ingång på Sonyfjärren till ingång L1 med "INPUT" knappen. Den hittar du nästan längst upp på höger sida, under "+ - " väljaren. Med denna konfiguration får du bild ut via TV-scart eller HDMI. Vid inspelning finns två alternativ: gå via timerknappen på Sonyfjärren, vänster om "pilupp-knappen" och där välja L1 och därefter klockslag samt kvalitet mm. Alternativ 2 är att använda "DUB" knappen ( snabbtimer ), röd text under pauseknappen, och där med ett eller flera tryckningar i varje steg välja 30-minuters inspelningstid. Förutsättning att L1 är förvalt om du avser inspelning via scart-ingången, annars via inbyggd DVB-T mottagare använder du dig av EPG:n ( GUIDE-knappen ). Postad 24 juni 2008 - 20:11
Jag antar att man måste se på samma som man spelar in om man spelar in via scarten? Postad 14 juli 2008 - 11:52 Postad 21 juli 2008 - 15:28 Dessa inspelare är ett samarbete mellan Sony och Pioneer. Pioneer säljer samma samma produkt med några små skillnader. Designen på fjärren och fronten. Menyernas utseende. Pioneers DVR-555HX kan jämföras med RDR-HXD870. Medan Sony trilskas och förnekar problem sköter Pioneer det hela snyggt. Det går att tanka hem senaste firmware http://www.pioneer.s...update/DVR.html och även se en Revision history. I Version 1.68 har de åtgärdat problem som Sony förnekar. Firmware History File Model: 2007 DVD Recorders (DVR-550H / DVR-550HX / DVR-LX60 / DVR-LX60D / DVR-555H / DVR-555HX) Ver 1.68 - This version is shared by DVR-550H, DVR-LX60, DVR-550HX, DVR-LX60D, DVR-555H, DVR-555HX. - The update improves that on some specific DVB-T channels (SFN) block noise, picture freeze or intermittent black picture might occur Ver 1.67 - This version is shared by DVR-550H, DVR-LX60, DVR-550HX, DVR-LX60D, DVR-555H, DVR-555HX. - The update improves - playback of a specific DVD "Lissi und der wilde Kaiser" - the recording ability for DVD-R DL. Ver 1.65 - This version is shared by DVR-550H, DVR-LX60, DVR-550HX, DVR-LX60D, DVR-555H, DVR-555HX. - The update improves the EPG link feature (only available in the UK) - that in some specific cases the scheduled timer recordings dissapear from the digital EPG (conditions: EPG Link: ON, Series Recording: OFF) - improved working of the EPG Link feature when the setting "Digital Tuner Auto Update" is enabled Postad 21 juli 2008 - 21:20 ![]() ursäkta en dum fråga men vet nån hur hårddisken funkar? snurrar den jämt eller stänger den av sig när den inte används? jag har igång min maskin mer eller mindre dygnet runt men använder extremt sällan hårddisken Postad 22 juli 2008 - 11:18
Den är igång (snurrar) hela tiden, men det gör inte så mycket. Hårddisken drar ca 8 watt. Hårddiskens livslängd är normalt väldigt lång. Hårddiskar går oftast sönder av tre orsaker. Dålig kylning minskar livslängden drastiskt. Stötar(g-krafter), speciellt när hårdisken är igång och läs/skrivhuvudena befinner sig på skivorna.Väldigt mycket läsning/skrivning under en lång period. Det som låter om recordern vid normal drift är främst hårddisken. Fläkten låter väldigt lite. Jag har märkt att fläkten har variabel hastighet. En gång när jag brände en DVD+RW gick fläkten upp rejält i varv. Tänk dig en solid state drive till den här maskinen. Synd att hårddisken är formaterad med något konstigt filsystem. När garantin har gått ut på min maskin ska jag i alla fall öppna den och laborera lite, eventuellt testa att ghosta originaldisken. Redigerat av vanson, 22 juli 2008 - 11:25. Postad 31 juli 2008 - 20:07
Jag har nu installerat Pioneers senaste firmware på min RDR-HXD870. Jag hade version 1.44 installerad tidigare. Det gick jättebra. Jag har provkört i två dagar utan att hitta några problem. Mitt största problem har varit alla störningar på DVB-mottagningen. Jag bor högst upp i ett höghus med en mobilmast på taket, vilket troligtvis orsakar problemet. Jag använder inomhusantennen Televes Mira. Fördelar med senaste firmware: * Störningarna är nästan helt borta. * Maskinen är inte lika seg längre. * DVD-brännarens firmware uppdateras till 1.12. Nackdelar: * Inga svenska menyer. * Menyerna har lite annorlunda utseende och namn men alla funktioner är lika. Jag bifogar firmware, men all uppdatering sker på egen risk. Vad som händer med garantin och vad sony tycker vet jag inte. Bifogad fil(er)Postad 31 juli 2008 - 20:22 Det ska gå att byta ut disken. Här kan du läsa mer: http://www.avforums....ad.php?t=675639 Redigerat av voz, 31 juli 2008 - 20:29. Postad 19 augusti 2008 - 11:22 När jag spelar in eller kör med tv/paus blir det suddigt och skuggor i bilden.Jag har inga andra aparater inkopplade som kan störa. Vad kan det vara för fel på min spelare denna gången?l Postad 19 augusti 2008 - 21:35
Vad för kvalitetsläge spelar du in med, SEP eller SLP. Postad 20 augusti 2008 - 15:07
Jag kör med scart,har provat med en annan men det är samma problem. Har testat alla inspelningslägen och det är samma i alla lägen. Undra om Sony kommer säga att det är antennfel denna gången också? Tackar för hjälpen//Zenga Postad 21 augusti 2008 - 19:14
Jag har fått ett litet problem. Vet inte om det ärmin mottagare men det vore konstigt annars. Sedan ett par veckor tillbaka så är infon en timme fel. Klockan är rätt ställd och programmen visas rätt i infon men det står en timme fel i infon. Krångligt?
Postad 27 september 2008 - 22:00 Min mamma har en Sony RDR-HX650 och jag undrar finns det någon nyare uppgradering/firmware till denna? Har bara hittat for andra sony modeller, min mamma har vissa problem med att för få undertexter går att visa på bränd DVD med divx filer. Det verkar som vissa Sony DVD/HDD-inspelare är samma som vissa Pioneer modeller, finns det någon modell som är samma som Sony RDR-HX650? jonib Postad 05 oktober 2008 - 18:07 Har en HX680 tillsammans med min Sony W4000. Första gångerna kunde jag välja timerinspelning i guide menyn i tvn och få allt inspelat men sen så slutade det fungera och nu har jag provat massor, står helt stilla, funker ju med timerinspelning men var ju så smidigt med det andra. Den är kopplad med HDMI och SCART (smartlink) till dekoder på DVD´n. Har CA-modul och ingen separat box. Hur ska jag koppla? HJÄLP MIG =) Tack! Postad 01 januari 2009 - 19:32 Jag har kört den i några dar på min RDR-HXD870. Den fungerar helt perfekt. All uppdatering sker på egen risk! Bifogad fil(er)Postad 01 januari 2009 - 21:29 Och isåfall skiljer det nåt från en svensk version. Postad 01 januari 2009 - 21:54 Tacksam om du/ni/någon kan bekräfta vilken version det är samt vilka förbättringar Sony gjort. Micke Postad 01 januari 2009 - 22:00 Postad 02 januari 2009 - 08:49
Dessa spelare är konstruerade av Pioneer. Sony RDR-HXD870 är egentligen en Pioneer DVR-555HX. Skillnaden är designen på fjärren och och spelarens front. Menyerna har ett annat utseende men samma funktion. Pioneer saknar svenska menyer. Ny firmware utvecklas av Pioneer. Pioneers släpper samma firmware i Hela europa inklusive Sverige och Storbritannien. Sony tar samma firmware och lägger till svenska menyer och ett annat utseende. Postad 02 januari 2009 - 09:46 ![]() Postad 02 januari 2009 - 12:58 ![]() Jag uppdaterade från 1.64 och märker tydligt att kanalbytena går mycket snabbare. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |