/JmLab
Nya AGP-kort (HD 2600XT, 2600 Pro, 2400 Pro)
Postad 14 April 2008 - 20:56
/JmLab
Postad 14 April 2008 - 20:55
Postad 14 April 2008 - 22:34
Jag är en total Newbee på grafikkortsproblematik. Jag ställer VERKLIGEN inga höga krav, faktiskt inte ens att mitt Powercolor 2400 Pro (AGP) ska leverera HD - BARA ATT MINA SKÄRMAR INTE SKA SLOCKNA OCH ATT JAG MÅSTE STARTA OM MIN DATOR MED POWEKNAPPEN!!! (Ursäkta att jag skrek, men jag begär verkligen inte mycket av kortet jämfört med det som diskuteras på den här tråden).
Ni verkar vara kunniga på en detaljnivå som imponerar mig, men som samtidigt lämnar mig helt oförstående.
Jag hoppas det finns någon som kan ge mig konkreta tips om hur jag kan få kortet att fungera bättre, och jag lovar, det går inte att förolämpa mig genom att vara övertydlig :-)
Vad kan jag göra för att slippa att mina skärmar slocknar? (Jag kör en HP1925-skärm på den analoga skärmutgången på kortet och en likadan på DVI'n)? Jag har installerat den senaste drivrutinen och dessutom helt avaktiverat hårdvaruaccelerationen i kontrollpanelen - trots detta släcks skärmarna någon gång varannan timme och datorn måste omstartas för att de ska visa bild igen.
Mycket tacksam för svar
/ Daniel Viklund, som hittade ett ATI-kort som uppfyllde kriterierna att det hade stöd för två skärmar, var billigt (380 kr på Inet i Göteborg) och hade AGP-anslutning och som nu plötsligt befinner sig på HD-forum för hemmabioentusiaster (jag har analog tv). Om det var ett bra pris kommer att visa sig...
Redigerat av daniel_viklund, 14 April 2008 - 22:36.
Postad 15 April 2008 - 06:16
/Feducci
Postad 15 April 2008 - 10:02
Jag har för mig att ljud via HDMI på just AGP inte funkar över huvud taget, bara på PCI-varianterna. Dubbelkolla detta runt på forum först.
Är det någon som kan bekräfta detta?
Verkar ju skumt eftersom på deras hemsida för kortet: http://www.powercolo...p?ProductID=853
Står det så här, saxat..
HDMI output support
* Supports all display resolutions up to 1920x1080
* Integrated HD audio controller with multi-channel (5.1) AC3 support, enabling a plug-and-play cable-less audio solution
Fungerar det inte med ljud från AGP korten ?!
/JmLab
Redigerat av JmLab, 15 April 2008 - 10:03.
Postad 15 April 2008 - 13:19
En annan sak som är värd att tänka på att många av de äldre 1080p x264 kodade filmerna förmodligen aldrig kommer att fungera på grund av felaktiga kodningsinställningar. Tacksamt nog så fungerar däremot många av de senaste släppta releaserna
Postad 15 April 2008 - 21:21
Det tackar jag för. Mycket bra tips! Fungerar hur bra som helst för mig.För er som har problem med att få igång DXVA så kan jag rekommendera er att använda MPC-HC build 1.0.11.6. Denna innehåller en intern avkodare som funkar direkt från start utan massa problem. Jag vet inte om den har släppts som officiell verision än men den går att hitta om ni söker på doom9 forum. Jag tror det var någon gång under januari/februari som jag tankade hem den så det är möjligt att det finns någon uppdaterad variant.
En annan sak som är värd att tänka på att många av de äldre 1080p x264 kodade filmerna förmodligen aldrig kommer att fungera på grund av felaktiga kodningsinställningar. Tacksamt nog så fungerar däremot många av de senaste släppta releaserna.
Postad 15 April 2008 - 23:48
Har alltid tyckt att PDVD 7:s codec gör uppspelningen av mkv:s lite halvdant och inte speciellt många filer funkar att köra på DXVA. Fast med MPC:s nya så funkar allt klockrent, förutsatt att jag bockar i "direct3D fullscr." under output i MPC, annars blir det en hel del tearing och annat knas. Har aldrig haft så bra flyt i filmer ens med coreavc på en core 2 duo.
Hur som haver, detta visar ju på att om MPC fixar att HA filerna så borde ju flera spelare komma efter. Aldrig har mina filmer flytit så bra som de gör nu, och de flesta av dem också
Problemet för mig ligger just nu i hur jag ska få Mediaportal att fixa det också, för PDDVD 7.x verkar inte som en hit i mitt system (nforce2, barton 2500+, gecube 2400pro AGP). Visserligen funkar det med ext. spelare i MP så får labba vidare på detta. Att det aldrig blir bra, undrar jag ibland
Edit: Kom på att MPCs filter kan användas till allt som har med directshow att göra. Imstallerade den och aktiverade den i MP som x264 decoder. Hittills allt frid och fröjd
Redigerat av Dr. Troll, 16 April 2008 - 10:20.
Postad 16 April 2008 - 18:09
Är det någon som kan bekräfta detta?
Verkar ju skumt eftersom på deras hemsida för kortet: http://www.powercolo...p?ProductID=853
Står det så här, saxat..
HDMI output support
* Supports all display resolutions up to 1920x1080
* Integrated HD audio controller with multi-channel (5.1) AC3 support, enabling a plug-and-play cable-less audio solution
/JmLab
Bumpar frågan..
/JmLab
Postad 16 April 2008 - 22:48
http://www.avsforum....gp#post12338607
Vid post #3353 börjar det bli lite intressant.. Hur som helst så måste du ha en speciell dongle för att få ljudet ut på DVI och vidare till HDMI.
Tydligen har vissa fått det att funka verkar det som. Har inte lustläst allt då tråden är snudd på lika lång som en bok.
Postad 17 April 2008 - 09:54
Jag är inte 100% insatt i frågan ang. ljud via HDMI på AGP men ta en titt i denna tråden:
http://www.avsforum....gp#post12338607
Vid post #3353 börjar det bli lite intressant.. Hur som helst så måste du ha en speciell dongle för att få ljudet ut på DVI och vidare till HDMI.
Tydligen har vissa fått det att funka verkar det som. Har inte lustläst allt då tråden är snudd på lika lång som en bok.
Tack för hjälpen Dr. Trol, ja det verkar som man måste ha ATI´s DVI till HDMI dongle.
( http://www.datorbuti...uct=DVIHDMIDONG )
Synd för jag har massa andra DVI till HDMI adaptrar.. Ska testa dom först iaf
/JmLab
Postad 18 April 2008 - 16:57
Postad 18 April 2008 - 19:08
Det följde med en sådan dongle till mitt kort. Men du kanske köpte en bulkvariant?
Japp, jag behövde 2 x dvi ut så det blev ett powercolor 2600pro 512mb, vill du sälga din dongle så skicka ett pm!!
/JmLab
Postad 19 April 2008 - 00:14
Postad 19 April 2008 - 01:15
Tack för hjälpen Dr. Trol, ja det verkar som man måste ha ATI´s DVI till HDMI dongle.
( http://www.datorbuti...uct=DVIHDMIDONG )
Synd för jag har massa andra DVI till HDMI adaptrar.. Ska testa dom först iaf
Kjell & Company tar 89 spänn för den där.
Postad 02 May 2008 - 21:20
Men, jag tänker primärt använda HTPC:n för TV-tittande. Problemet är alltså att få igång HW-stöd för HDTV, H.264. Detta får jag inte att funka, och efter att ha läst tråden så verkar det inte vara många andra som lyckats. Jag har testat både DVBViewer och Mediaportal med liknande resultat.
Med Cyberlinks H264-codec så börjar bilden hacka efter ett tag, och jag antar att detta är "20fps-buggen" som omnämnts i tråden.
Prollen är en E8200 på 2,66 Mhz. Jag kan meddela att den inte riktigt räcker till för att koda upp t ex Nat Geo HD. Då och då (främst vid panoreringar) så orkar den inte med. Lite surt eftersom jag egentligen ville ha en E8400, som inte har gått att få tag på.
Men allt löser sig bara jag får igång en fungerande HW-acceleration! Finns det någon som fått det att funka med HDTV-sändningar, t ex i DVBViewer?
Postad 02 May 2008 - 21:23
Finns det någon som fått det att funka med HDTV-sändningar, t ex i DVBViewer?
Japp, fungerar felfritt hos mig. Men det är mycket som ska stämma för att det ska funka bra. Allt finns nog beskrivet i denna tråd dock.
Postad 02 May 2008 - 22:06
Jag har läst igenom en del av denna tråd utan att finna svaret. Du skulle inte vilja dela med dig av dina erfarenheter?Japp, fungerar felfritt hos mig. Men det är mycket som ska stämma för att det ska funka bra. Allt finns nog beskrivet i denna tråd dock.
Jag upprepar frågan: Hur får man HW-acc att funka felfritt i t ex DVBViewer?
Postad 03 May 2008 - 19:00
Postad 19 May 2008 - 11:47
Själv så köpte jag Sapphire HD 2600 pro ihop att den skulle klara det, men det gjorde den inte. Det är bara bild som den klarar. Kjell & Company säger att deras 2 st agp modeler HD2400,HD2600 ska klara även ljud och på HD2400 bilden så ser man att det är ati egena tillverknings kort. Men priset är där efter 699kr för HD2400 och 799kr för HD2600.
Någon som har vet några andra ?
Postad 19 May 2008 - 17:07
Postad 19 May 2008 - 20:57
Jag har ett Gigabyte HD2600XT som klarar det, fast man behöver en DVI->HDMI konverter från Kjell & Co som finns här.
agp kort?
Postad 03 July 2008 - 16:19
Jag undrar ifall där är någon som vet ett ati hd kort tillverkare och model med agp som klarar även ljud över HDMI
Själv så köpte jag Sapphire HD 2600 pro ihop att den skulle klara det, men det gjorde den inte. Det är bara bild som den klarar. Kjell & Company säger att deras 2 st agp modeler HD2400,HD2600 ska klara även ljud och på HD2400 bilden så ser man att det är ati egena tillverknings kort. Men priset är där efter 699kr för HD2400 och 799kr för HD2600.
Någon som har vet några andra ?
Suck, förstår inte att så många kan ha så fel... Det är inte alls några problem specifikt med AGP modellen, det fungerar helt utmärkt, ljudet funkar med... Man behöver bara konfigurera det rätt och skaffa en ATI dvi - hdmi kontakt. Det är lite det HTPC handlar om, det är inget "plug&play" utan det ÄR en utmaning att få allt att lira ihop.
Samma saker kommer upp om och om i den här tråden, vilket vad jag kan se, har gjort att flera skippat att köpa det här kortet. ONÖDIGT, det är ett grymt kort för att spela upp HD material, speciellt för 6-700 kronor.
Redigerat av Unregisteredd6ec6b32, 03 July 2008 - 16:21.
Postad 01 October 2008 - 19:36
Jag har problem att få fram någon som helst bild från mitt MSI Radeon RX2600PRO-T2D256Z/D2 256MB att ge bild till min projektor (Panasonic PT-AE900) genom min DVI-till-HDMI-kabel (Supra, 12m). Jag har tidigare kört min andra dator genom samma kabel till samma projektor utan problem (med ett annat grafikkort Nvidia 7600GS). Därför tycker jag att problemet inte kan ligga i kabel eller projektorn.
Då kortet har två DVI-utgångar, har jag den ena kopplad till en 19"-TFT och den andra till projektorn. 19"-bilden fungerar perfekt.
Det jag provat är:
* Växlat ingång mellan projektor och TFT-skärm
* Starta upp datorn (Windows XP SP2) med projektorn både på från början och av från början.
* Windows XP-skärminställningar satta till:
- Primär/sekundär skärm
- Klonad/utökat skrivbord
- Ändring till olika upplösningar
* Ovanstående har även försökts genom inställningsändringar i ATI Control Center (CCC)
* Ominstallerat hela drivrutinspaketet från start (har de senaste drivrutinerna från MSI)
Inget fungerar! Projektorn reagerar aldrig, utan visar den blåa "no signal"-skärmen.
Vad kan problemet vara? Hjälp!
Stort tack på förhand!
mvh Martin
Postad 01 October 2008 - 20:23
Postad 05 October 2008 - 13:12
HDMI verkar vara ett ###### skit att få bild med imo, funkade jättedåligt när jag hade det från min xbox360 till min projje, fick bild om jag stängde av/på kanske 50 ggr och samtidigt försökte synka detta med att trycka på HDMI-knappen på fjärren.. likaså nu med datorn hdmi-hdmi, det blir bild ibland i DOS-läget, innan Windows laddat klart, och jag fick bild EN gång i Win då jag kopplade in det, men sen aldrig mer.. Detta oavsett hz, upplösning, klonat/extended.. jag har gett upp HDMI helt nu, testat 2 olika kablar.. märker inte så mycket skillnad från att köra i VGA faktiskt, men lite sugigt är det ju ändå.
Nu har jag testat dessa ytterligare saker (se tidigare inlägg strax ovan):
• Två bildskärmar (19” TFT + 24” TFT). Fungerar perfekt.
• Kopplade in en annan dator, också med två bildskärmsutgångar (dock VGA + DVI). Kopplade in projektorn till DVI samt en av bildskärmarna (testade med båda) till VGA:n. Projektorn samt TFT:n fick båda bild utan problem.
Samtliga kombinationer perfekt alltså perfekt.
Så, vare sig kabel, grafikkort eller projektor är det fel på. Problemet är då något av följande:
• Kompatibilitetsbekymmer
• Inställningsbekymmer
• Drivrutinsproblem
Då jag nyinstallerat drivrutinerna från MSI:s hemsida känns det inte som att det är problemet.
Inställningarna har jag ändrat och då testat igenom samtliga möjliga och omöjliga kombinationer (iaf. alla de som jag hittat).
När min andra dator var inkopplad, noterade jag inställningarna för projektorutgången. Alltså vilka lägen projektorn klarade. Projektorn klarade samtliga lägen som jag testade. Nedan några av dem:
• 1280x720: 50Hz, 59Hz samt 60Hz.
• 1280x1024: Min HD-ready-projektor fick då frekvensen 30Hz interlaced (då 720p/1080i är vad den klarar).
• 1920x1080: Min HD-ready-projektor fick då frekvensen 30Hz interlaced (då 720p/1080i är vad den klarar).
Samtliga lägen ovan fungerade utan problem!
Projektorn fungerade/fick bild både under uppstarten om jag hade projektorn på innan jag startade datorn samt då jag satte igång projektorn när jag var inne i Windows XP. Ingen skillnad.
Jag tycker det borde fungera då inställningarna på HTPC:n (där jag har problemet), är inställda på 1280x720. Då kan jag se att bildskärmen väljer 60Hz (enda frekvensvalet). Just denna kombination (1280x720, 60Hz) fungerar ju som tidigare nämnts perfekt med den andra datorn!
Vad kan jag göra? Stort tack på förhand!
Mvh Martin
Redigerat av eztoril, 05 October 2008 - 13:13.
Postad 05 October 2008 - 13:17
Får se om man gjort bort sig totalt nu eller om det är att jag haft dual mode HDMI-kablar förut som av nån anledning inte varit helt kompatibla med projjen.. min DVI-HDMI Suprakabel har fungerat perfekt, aldrig varit några problem att inte få bild, men hdmi-hdmi (som jag vill ha nu iom ny htpc) med andra kablar har varit stört omöjligt!
Postad 05 October 2008 - 13:36
Jag gav efter och beställde en 1m supra kabel (singel mode) för 400:-(!), ska väl vara ungefär så bra kvalité man kan få med HMDIkablar..
Får se om man gjort bort sig totalt nu eller om det är att jag haft dual mode HDMI-kablar förut som av nån anledning inte varit helt kompatibla med projjen.. min DVI-HDMI Suprakabel har fungerat perfekt, aldrig varit några problem att inte få bild, men hdmi-hdmi (som jag vill ha nu iom ny htpc) med andra kablar har varit stört omöjligt!
Min kabel är ockå en Supra (HDMI-DVI).
mvh Martin
Postad 05 October 2008 - 14:41
vet du om din är singel eller dual?
Verkar vara Single, 12m. Köpte den hos Hembioconsult:
http://www.hembiocon...le=db_vara.html
mvh Martin
Postad 11 October 2008 - 17:03
Nu har jag testat dessa ytterligare saker (se tidigare inlägg strax ovan):
• Två bildskärmar (19” TFT + 24” TFT). Fungerar perfekt.
• Kopplade in en annan dator, också med två bildskärmsutgångar (dock VGA + DVI). Kopplade in projektorn till DVI samt en av bildskärmarna (testade med båda) till VGA:n. Projektorn samt TFT:n fick båda bild utan problem.
Samtliga kombinationer perfekt alltså perfekt.
Så, vare sig kabel, grafikkort eller projektor är det fel på. Problemet är då något av följande:
• Kompatibilitetsbekymmer
• Inställningsbekymmer
• Drivrutinsproblem
Då jag nyinstallerat drivrutinerna från MSI:s hemsida känns det inte som att det är problemet.
Inställningarna har jag ändrat och då testat igenom samtliga möjliga och omöjliga kombinationer (iaf. alla de som jag hittat).
När min andra dator var inkopplad, noterade jag inställningarna för projektorutgången. Alltså vilka lägen projektorn klarade. Projektorn klarade samtliga lägen som jag testade. Nedan några av dem:
• 1280x720: 50Hz, 59Hz samt 60Hz.
• 1280x1024: Min HD-ready-projektor fick då frekvensen 30Hz interlaced (då 720p/1080i är vad den klarar).
• 1920x1080: Min HD-ready-projektor fick då frekvensen 30Hz interlaced (då 720p/1080i är vad den klarar).
Samtliga lägen ovan fungerade utan problem!
Projektorn fungerade/fick bild både under uppstarten om jag hade projektorn på innan jag startade datorn samt då jag satte igång projektorn när jag var inne i Windows XP. Ingen skillnad.
Jag tycker det borde fungera då inställningarna på HTPC:n (där jag har problemet), är inställda på 1280x720. Då kan jag se att bildskärmen väljer 60Hz (enda frekvensvalet). Just denna kombination (1280x720, 60Hz) fungerar ju som tidigare nämnts perfekt med den andra datorn!
Vad kan jag göra? Stort tack på förhand!
Mvh Martin
Hej!
Det jag upptäckte igår var att jag kunde få bild med ATI-kortet om jag använde mig av en DVI-HDMI-adapter (Supra eller ATI-adapter, båda fungerade) + en HDMI till HDMI-kabel (ca 3m. Vet ej märke, då jag lånade den). Alltså en ren 12m Supra HDMI-DVI-kabel gick inte!
Denna "DVI till HDMI"-adapter verkar alltså "berätta" något för ATI-kortet, som därefter börjar fungera utmärkt. Mycket märkligt och jävligt jobbigt, då jag inte isåfall kan använda min dyra kabel!
Eller så är det så att min 12m Supra är för lång för ATI-kortet? Men då är det ju märkligt att mitt Nvidia 7600GS klarar sig utmärkt med exakt samma kabel?!?
Jag pratade med en person i butiken HembioConsult idag som hävdade att Supra endast garanterade upp till 8 meter om man ville köra med adapter. Han medade på att en adapter dämpar signalen såpass mycket att länge kabel ej fungerar. Jag ska pröva hans påstående då jag nästa vecka ska få låna en 10m Supra-kabel av en vän...
Hur som helst är jag grymt besviken på ATI! Sånt här borde man definitivt få reda på innan köp!
mvh Martin
Redigerat av eztoril, 11 October 2008 - 17:10.
Postad 15 November 2008 - 14:18
Kor Directx 9.0c
8-10agp-hotfix_xp32_dd_ccc_69570.exe (Catalyst 8.541 enligt controlcenter)
TinyXP sp3
VMR9 renderless
3d surfaces
DXVA aktiverat i de interna codecarna
Eller kan det vara sa att TinyXP har skalat bort nagon service som behovs for DXVA? Har inte haft tid att installera nagot spel att testa sa det finn mycket kvar att prova med.
Postad 15 November 2008 - 15:42
Hej!
Det jag upptäckte igår var att jag kunde få bild med ATI-kortet om jag använde mig av en DVI-HDMI-adapter (Supra eller ATI-adapter, båda fungerade) + en HDMI till HDMI-kabel (ca 3m. Vet ej märke, då jag lånade den). Alltså en ren 12m Supra HDMI-DVI-kabel gick inte!
Denna "DVI till HDMI"-adapter verkar alltså "berätta" något för ATI-kortet, som därefter börjar fungera utmärkt. Mycket märkligt och jävligt jobbigt, då jag inte isåfall kan använda min dyra kabel!
Eller så är det så att min 12m Supra är för lång för ATI-kortet? Men då är det ju märkligt att mitt Nvidia 7600GS klarar sig utmärkt med exakt samma kabel?!?
Jag pratade med en person i butiken HembioConsult idag som hävdade att Supra endast garanterade upp till 8 meter om man ville köra med adapter. Han medade på att en adapter dämpar signalen såpass mycket att länge kabel ej fungerar. Jag ska pröva hans påstående då jag nästa vecka ska få låna en 10m Supra-kabel av en vän...
Hur som helst är jag grymt besviken på ATI! Sånt här borde man definitivt få reda på innan köp!![]()
mvh Martin
Hej igen!
Update: Det var längden på kabeln i kombination med just mitt grafikkort som var problemet. Jag fick köpa ett annat ATI-grafikkort, Asus AH 3650 Silent, som fungerar utmärkt med samma kabel.
Det andra kortet är till nu salu.
mvh Martin
Postad 16 November 2008 - 15:06
Ar det nagon som har testat om DXVA funkar med Catalyst 8.541 till ett 2600xt AGP? Jag har precis installerat om datorn och slangt in denna drivrutin men det fungerar inte fran start. Jag har inte haft tid att borja tweaka an utan bara anvant mig av de basinstallningar man ska ha i MPC-HC.
Kor Directx 9.0c
8-10agp-hotfix_xp32_dd_ccc_69570.exe (Catalyst 8.541 enligt controlcenter)
TinyXP sp3
VMR9 renderless
3d surfaces
DXVA aktiverat i de interna codecarna
Eller kan det vara sa att TinyXP har skalat bort nagon service som behovs for DXVA? Har inte haft tid att installera nagot spel att testa sa det finn mycket kvar att prova med.
Efter en omstart sa far jag nu bild. Men problemet ar att bilden hackar valdigt mycket sa det gar fortfarande inte att anvanda. Nagon som har erfarenheter av nagot liknande?
Postad 24 November 2008 - 14:56
Min tv har inte VGA-in utan bara HDMI.
kan jag med 2400-kortet koppla DVI utgången till tv:n och visa 1920*1080?
mvh R
Postad 26 November 2008 - 22:06
Innan jag tröttnade gick det imellanåt i vista. Ibland behövde man inakivera device och sen direkt aktivera och allting hoppade till liv! Blev aldirg klar med vad som var felet utangick sen över till SPDIF
Postad 19 December 2008 - 16:34
Mvh Marcus
Postad 19 December 2008 - 18:08
Tror ni detta kort spöar mit x850xt som jag har idag. Hittade nämligen ett på classe för 300 spänn... Ska jag köpa?? Vill kunna lira GuitarHero på min 50", mitt nuvarande grafikkort pallar inte det...
Mvh Marcus
Ska du bara spela..ha kvar ditt kort...se hd film (1080p) mm på din 50" byt kort...
Eller byt dator
http://www.tomshardw...-...od[1609]=on
Postad 17 April 2009 - 11:37
När jag bytte grafikkort i dator från ett AH3650 till ett HD 2600XT så hittade datorn inte projektor när den var kopplad via min HDMi-switch(aten vs-481a) det funkar bara om jag kopplar projjen direkt till datorn utan switch!
med det gamla grafikkortet var det aldrig några problem med switchen!
Nån som har nån susning om vad detta kan bero på???
kan det bero att man tappar signal genom switchen eller nåt!
har dessutom en 10m lång HDMI-kabel efter switchen(funkar bra med denna långa kabel utan switch)!
Måste tillägga att det funkar om jag startar upp datorn med projjen direktkopplad och sedan kopplar om den till switchen efteråt, man så fort jag startar om datorn så tappar den signalen igen!
Redigerat av tintinskoog, 17 April 2009 - 20:07.
Postad 17 April 2009 - 11:58
Jag har stött på ett Problem i mitt byggprojekt!
När jag bytte grafikkort i dator från ett AH3650 till ett HD 2600XT så hittade datorn inte projektorn(dell 1409x) när den var kopplad via min HDMi-switch(aten vs-481a) det funkar bara om jag kopplar projjen direkt till datorn utan switch!
med det gamla grafikkortet AH3650 var det aldrig några problem med switchen!
Nån som har nån susning om vad detta kan bero på???
kan det bero att man tappar signal genom switchen eller nåt!
har dessutom en 10m lång HDMI-kabel efter switchen(funkar bra med denna långa kabel utan switch)!
De äldre ati hd-kretsarna var betydligt sämre på att hantera hdcp än de nyare, kan var där ditt problem ligger. Men har du även kollat kablen som du har mellan graffet och switchen?
Postad 17 April 2009 - 11:59
Postad 17 April 2009 - 12:23
Skulle också tippa på samma sak. Med mitt 2400PRO jag köpte samma dag de släpptes vägrade cyberlink att spela upp något då den såg min receiver som non hdcp compliant. Nu med 9300/9400 så går det direkt.
Det där problemet känner jag igen, polarens hd2600 funkar inte med min yamaha rx-v463, medans både mitt hd3650 och mitt hd4650 funkar utmärkt, får inte ens upp skrivbordet med 2600
Postad 17 April 2009 - 13:35
Postad 17 April 2009 - 14:34
Det är iofs lite märkligt för en dhcp-kedja krävs inte för windowsskrivbordet?
Det är sant, men jag tror att det största problemet var att de tidiga kretsarna sökte dhcp ständigt och om man då kopplade en dhcp kompatibel skärm sist i kedjan så uppfattades allt däremellan som en repeater.
Postad 17 April 2009 - 20:18
Postad 18 April 2009 - 07:03
Postad 19 April 2009 - 09:48
Johan
Redigerat av Unregistered47457d0f, 19 April 2009 - 09:51.
Postad 19 April 2009 - 19:58
så jag hämtade en trial version och vips så funkade det att köra bluray-film igen!
kanske inte helt rätt väg att gå men alla sätt är ju bra utom dom dåliga!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Bra AGP-grafikkort med HDMI?
28 bilder
24 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?