Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band

1012 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.999998 (6) Inga priser
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.333332 (8) Inga priser

Postad 15 July 2008 - 13:57

Schrimpf
  • Schrimpf
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
min kompis importerade och har spelat varje dag i stort sett i 3 månader. Dessutom flitigt använt på fester. Pedalen hade gått sönder och de yttre pukorna sprack i plasten som håller ihop dem med de mittersta men inte så att de gick av. testade limma med superlim igår så får vi se vad som händer. Pedalen fixade han med metallbitar på jobbet. Får absolut hoppas att det nya trumsetet är bättre men det är så roligt att det ta mig tusan är värt att köpa detta ändå ;)

Postad 15 July 2008 - 17:33

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Släpps det 24 juli ? .

Va onödigt . Dom kommer nog inte få så mycket sålt som dom skulle fått för ungefär 7-8 månader sen ;)

Vilka trummor blir det till Rock band 2 ?

Dom här

http://youtube.com/w...feature=related

Eller dom här

Redigerat av -FreakyThing-, 15 July 2008 - 17:55.

Postad 17 July 2008 - 10:50

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Ja den första filmen e på några special trummor som kommer kosta 300$ kan ju va den andra.

Update:
trummorna komemr se ut som dom gamla men kicken är förstärkt med metall, men den har extra uttag så man kan koppla på cymbaler och hi-hat.
http://www.rockband2.com/instruments[/url]

Redigerat av putte79, 17 July 2008 - 10:53.

Postad 17 July 2008 - 17:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Varför inte skriva allt om RB2 i https://www.minhembi...howtopic=201519 ? :)

Postad 17 July 2008 - 19:06

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Varför inte slå ihop trådarna istället?
Klarade iallafall precis den J..la "Run to the hills" på HARD på trummor (efterlängtad achievment) efter att klarat alla andra låtar för länge sen :)

*Glömde nämna att pedalen gick av för 2:a gången :D

Redigerat av PrOoF, 17 July 2008 - 19:12.

Postad 17 July 2008 - 21:30

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Varför inte slå ihop trådarna istället?
Klarade iallafall precis den J..la "Run to the hills" på HARD på trummor (efterlängtad achievment) efter att klarat alla andra låtar för länge sen :)

*Glömde nämna att pedalen gick av för 2:a gången :D

Run to the hills är låten jag fastat på just nu, måste nog vara en av de snabbaste i hela spelet?
Har inte provat den på nån vecka nu, då jag måste måla huset under semestern :D

Postad 20 July 2008 - 20:26

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Dustin värkar ha ett jäkla bra erbjudande

Instrument : 1.119 kr
Spel: 455 kr

Man kanske skulle slå till ? :rolleyes:

Postad 20 July 2008 - 23:32

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

hur kan det vara så stor skillnad på hard och expert på The outlaws låten.. sista jobbiga låten!! D e den enda låten jag har kvar på expert, hard var ju iförhållandevis enkel! Första försöket på expert resulterade i 86%. Har inte kommit så långt igen.. som längst 82%!

GAAAAH.. klarade 86% nu igen.. blir så trött.. har klarat 68/69 låtar på expert!

Postad 21 July 2008 - 00:09

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Dustin värkar ha ett jäkla bra erbjudande

Instrument : 1.119 kr
Spel: 455 kr

Man kanske skulle slå till ? :rolleyes:

Exkl. moms ja.

Redigerat av bananplanta, 21 July 2008 - 00:10.

Postad 21 July 2008 - 11:54

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Exkl. moms ja.

Ops, glömde jag kolla

....

Oh ja, där stack priset iväg :) .

Men jag tänkte på det, Man känar någon hundra lapp på att importera från amazon.co.uk . B)

Redigerat av -FreakyThing-, 21 July 2008 - 23:01.

Postad 22 July 2008 - 17:35

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Stämmer det att trummorna är trådlösa? Om inte, hur långt ifrån xboxen kan man ställa dom, dvs hur lång kabel är det till trummor och USB-hub (för en sån följer med va?)

Postad 22 July 2008 - 18:25

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

GAAAAH.. klarade 86% nu igen.. blir så trött.. har klarat 68/69 låtar på expert!

Vet hur de känns, sitter fast på samma låt fast på trummor och på medium :) 88% är mitt rekord :)

Ne men de tips jag kan ge dig är att kolla vart du verkligen behöver overdriven och se om du inte kan spara lite extra till dom två långa slingorna (antar att det är där du ryker) och försök att träna så du klarar någon av dom utan overdriven. Sen så har jag har för mig att dom inte är lika långa? Du kanske kan kolla upp det och använda overdriven på den av dom som är längre.

När du kommit förbi dom där så är det inte speciellt svårt att bygga upp rockmetern och ta dig i mål :D

/D

Postad 22 July 2008 - 20:11

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Stämmer det att trummorna är trådlösa? Om inte, hur långt ifrån xboxen kan man ställa dom, dvs hur lång kabel är det till trummor och USB-hub (för en sån följer med va?)

Inga av instrumenten som följer med till xboxen är trådlösa, men annars är det väl bara att köpa en usb förlängningssladd. Man kan väl förlänga usb upp till 5m passivt utan problem har jag för mig.

Majorglenn -> Prova att strumma på "alla" noterna på tripplarna om du inte fixar alla HOPO. Ibland blir det lättare och man träffar såpass mycket att man håller sig levande. Och under andra solot så tror jag det först är en pyttevända med triplar som man klarar sig genom ganska enkelt, sedan nästa är ganska lång, försök klara dig så långt in i denna som möjligt och aktivera sedan overdriven när det behövs. Klarar du dig genom den så brukar man samla på sig mer overdrive under tiden den andra ligger kvar så man har den i nästa vända av tripplar också. Sedan är det 2 ställen till efter det som man måste fixa att plocka silvernoter på så man kan aktivera under sista långa delen. Men de är inte så svåra att ta. Blev lite rörigt här men...eh. Lycka till. Själv klarade jag låten på gitarr och sång idag, samtidigt alltså :D Mycket nynnande blev det dock :)

Postad 24 July 2008 - 08:51

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Fy tusan vilken dag det var igår på gitarren :)

Satt och försökte få till kalibreringen på min nya tv och när jag tillslut fick till det hyffsat bra och skulle testa så satte jag 99% och guldstjärnor på Enter Sandman, 99% och guldstjärnor på Foreplay/Longtime, 100% och guldstjärnor på Orange crush (tror den hette så, R.E.M låten iaf) och sen 100% på några av dom lättare låtarna också. Sen kom några polare över så vi körde lite band quickplay resten av kvällen.

Kul när man känner att det går så bra ;) synd bara att självförtroendet går i botten när man försöker kämpa sig igenom medium på trummor och misslyckas ;)

/D

Postad 24 July 2008 - 09:33

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Gött Elessar, visst är det skönt när man känner att man har flyt :) Och inget går ju upp mot en rktigt bra kalibrering ;)

Postad 24 July 2008 - 11:29

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Gött Elessar, visst är det skönt när man känner att man har flyt :) Och inget går ju upp mot en rktigt bra kalibrering ;)

En skön soffa, lite iskallt sodastreamat vatten, fläkten på i taket, grymma högtalare och en riktigt riktigt schyst kalibrering. Man kan inte misslyckas då inte ;)

/D

Postad 24 July 2008 - 20:31

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Någon som har varit på media markt och kollat vad Rock band ( 360 ) kostar ? + Har Mediamarkt ( sverige ) fått så man bara kan köpa 1 instrument och spel ( te.x trummor och spel ) ? .

Ska dit imorgon så det skulle va kul att veta iförväg . Jag försökte maila men resultatet blev inget svar :unsure:

Postad 24 July 2008 - 20:36

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Någon som har varit på media markt och kollat vad Rock band ( 360 ) kostar ? + Har Mediamarkt ( sverige ) fått så man bara kan köpa 1 instrument och spel ( te.x trummor och spel ) ? .

Ska dit imorgon så det skulle va kul att veta iförväg . Jag försökte maila men resultatet blev inget svar :unsure:

Spelet har inte släppts i Sverige än. :/

/D

Postad 24 July 2008 - 20:42

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Släpps väl idag har jag för mig. Vet dock inte om alla affärer räknar med att ha det inna from idag.

Postad 24 July 2008 - 22:53

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Själva spelet vet jag inte , men alla instrument fick jag hem idag , beställde från Dustinhome för ca 1500:-

Postad 24 July 2008 - 23:40

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Spelet har inte släppts i Sverige än. :/

/D

Jo, det släpptes idag.

Postad 25 July 2008 - 11:13

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Läste i senaste Gamereactor att EA kan tänka sig att sänka priset till 1500 kr (alltså riktpriset här i sverige) så om de sänker priset kan det ju hända att även Dustin gör det så det kan löna sig att vänta ;).

Redigerat av Jack of all trades, 25 July 2008 - 11:14.

Postad 25 July 2008 - 13:13

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Läste i senaste Gamereactor att EA kan tänka sig att sänka priset till 1500 kr (alltså riktpriset här i sverige) så om de sänker priset kan det ju hända att även Dustin gör det så det kan löna sig att vänta ;).

Då antar jag att det är med spelet ? ;)

Postad 26 July 2008 - 00:13

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
OFFICIAL ROCK BAND 2 DRUMKIT??

http://www.youtube.c...feature=related

Postad 26 July 2008 - 09:57

Unregistered99e70c17
  • Unregistered99e70c17
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Är det värt att köpa Rock Band utan trummor och så? Jag har ett par GH -gitarrer som jag lirar med isf. Är det så pass roligt att det är värt pengarna? ;)

Postad 26 July 2008 - 09:57

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Mycket bra musik tycker jag, så om man bara vill spela gitarr är det absolut värt att bara köpa spelet skulle jag säga.

Postad 26 July 2008 - 10:06

Unregistered99e70c17
  • Unregistered99e70c17
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Mycket bra musik tycker jag, så om man bara vill spela gitarr är det absolut värt att bara köpa spelet skulle jag säga.

Aha, då kanske jag drar iväg och gör det! ;) Om man skall sjunga, vad behöver man då? Är det en särskild mick då eller? Har för mig att jag läst att man kunde använda sitt headset som man chattar med?

Postad 26 July 2008 - 10:47

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Självklart ska man ha trummorna ;)

Postad 26 July 2008 - 11:26

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Aha, då kanske jag drar iväg och gör det! :) Om man skall sjunga, vad behöver man då? Är det en särskild mick då eller? Har för mig att jag läst att man kunde använda sitt headset som man chattar med?

Man kan använda headset ja ;) Men jag rekommenderar också trummor, hur kul som helst !

Postad 26 July 2008 - 19:38

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Aha, då kanske jag drar iväg och gör det! ;) Om man skall sjunga, vad behöver man då? Är det en särskild mick då eller? Har för mig att jag läst att man kunde använda sitt headset som man chattar med?

Det funkar med headset men man har ett litet delay + endel jobbiga klickljud å bortfall. Men man kan börja och se om det är kul, sen är det enkelt att köpa en mik löst. Logitechs xbox usb mik funkar, eller så köper man en lös rock band mik (som är samma mik fast svart) på ebay för attans billigt.

Postad 26 July 2008 - 22:05

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Ni som längtar efter Guitar hero World tour bör gå till Youtube och sök på: Guitar hero World tour
Kommit MASSA nya filmer bland annat: Gameplay, Hur man gör egna låtar osv osv

Här är hur man gör låtar ( part 1/3 tror jag )

Hur gitarren funkar

http://youtube.com/watch?v=3g-7nk0lPLg

Gameplay ( Nytt fräckt slide eller vad man ska säga på 0:52 )

http://youtube.com/watch?v=3ymy4mpNU3M

Postad 26 July 2008 - 22:13

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Ni som längtar efter Guitar hero World tour bör gå till Youtube och sök på: Guitar hero World tour
Kommit MASSA nya filmer bland annat: Gameplay, Hur man gör egna låtar osv osv

Här är hur man gör låtar ( part 1/3 tror jag )

Hur gitarren funkar

http://youtube.com/watch?v=3g-7nk0lPLg

Gameplay ( Nytt fräckt slide eller vad man ska säga på 0:52 )

http://youtube.com/watch?v=3ymy4mpNU3M

Jo de där är ju från E3 mässan, finns i HD upplösning på gamespot, jack postade några länkar i GH4 (WT) tråden.

Redigerat av Luzer, 26 July 2008 - 22:14.

Postad 27 July 2008 - 17:09

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Nu har min pedal gått av för 3:e gången..alla på olika ställen ;)
Tänkte att jag kunde chansa och skicka ett mail till Amazon.uk, fick svar fort som attan att dom inte hade lösa delar men skickar ett nytt paket med instrument kostnadsfritt men jag måste skicka tillbaka de gamla inom 30 dagar, givetvis får jag tillbaka mina utlägg för frakten...snacka om riktigt bra service! B)

Postad 27 July 2008 - 22:54

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Jag va på Elgiganten idag och gick förbi Rock band ( endast spel, dom hade inga paket för dom va slut ) och svängde tvärs mot det och börja kolla . Jag har pratat om det här spelet i 7-8 månader och till slut lyssna inte mina föräldrar ^^, . sen skulle vi gå ut där ifrån. MEN NEJ SÅ LÄTT VA DET INTE . Vid kassan vände jag och hämtade spelet . Och ja, nu har jag spelet och ska til Media markt på Tisdag och köpa instrumenten .

Har man längtat efter ett spel i 7-8 månader och plötsligt ser det så lovar jag att man kan inte släppa det .
Sista noten på Say it aint so så pajja min Whammy bar på gh3 gitarren B) . Jag skulle bara whammy lite och PANG. Jag skulle stänga av efter den låten . Jag är riktigt j*vla sur nu ;)

Postad 28 July 2008 - 08:48

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Vad kostar rock band på elgiganten?
Synd med gitarren

Postad 28 July 2008 - 17:03

Unregistered99e70c17
  • Unregistered99e70c17
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Jag gav 599:- för spelet där iaf..

Postad 28 July 2008 - 18:49

m_ab
  • m_ab
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Tänkte bara tipsa om ett bra pris på trummorna, köpte mina för 699:- på Gekås i Ullared idag... :P Om ni har en sväng förbi alltså :)

Redigerat av m_ab, 28 July 2008 - 18:50.

Postad 29 July 2008 - 00:36

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Vad sjukt att man läser i denna tråden av en tillfällighet och då ser en annan som också har råkat vara på det hemska stället vid namn Gekås i Ullared idag :)

Över en kilometer kö när jag och sambon kom dit på morgonen...fy fasen.

Postad 29 July 2008 - 05:30

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
1886kr för band in a box och spelet på mediamarkt i västerås i fredags... helt ok

Postad 29 July 2008 - 18:40

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Fick mitt nya set idag, som dom skickade igår från Amazon...oj oj oj vilken skillnad det blev på registreringen på trumslag, detta set fungerar 1000 ggr bättre....Oj vad mkt lättare allt blev! :)

Postad 29 July 2008 - 21:47

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Var på Media markt igår och köpte instrumenten . Kan bara säga skit roligt att banka på trummorna ^^,

Jag börja på expert ungefär 5 låtar sen tänkte jag, nja jag kanske fasnar senare på någon über låt . Så jag tog hard och nu har jag spelat i 2 dagar och har klarat 66/67 låtar . Fasna på Run to the hills . Den går ju inte att spela på trummorna . Början är lät sen är den omöjlig.

Postad 29 July 2008 - 22:30

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Tänkte bara säga att Coop Forum Bromma tar 1490 för band in box! Verkar skumt att dom är billiga på nånting. Dom är ju svindyra på allt annat!

Postad 29 July 2008 - 23:11

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Tänkte bara säga att Coop Forum Bromma tar 1490 för band in box! Verkar skumt att dom är billiga på nånting. Dom är ju svindyra på allt annat!

ojoj va billigt . Mat affärer brukar alltid ligga LÅNGT över alla andra priser .
För er som bor i skåne så är där ett väldigt billigt paket i Malmö tror jag det va ( begagnat )

http://www.blocket.s....htm?ca=23_10_s

1499 kr för alla instrument + spel . Oanvänt

Postad 29 July 2008 - 23:55

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Var är endless setlist ?

Är det när man kör 2 spelare ? . Ska man bara klara alla låtar eller ?

Postad 30 July 2008 - 00:21

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Var är endless setlist ?

Är det när man kör 2 spelare ? . Ska man bara klara alla låtar eller ?

När du kör band world tour så låser du till slut up endless setlist som är typ ett set med 50 låtar eller nåt, de flesta i hela karriären. När du klarat den så får du achievment + att din symbol för ditt instrument blir annorlunda. Inverterade färger om du klarar den på medium, guldig vid hard och platina vid expert. Det är den som kör på lägst svårighetsgrad i bandet som räknas. Så kör du på expert och din bandkompis på hard så får du bara också en guldfärg på din ikon.

Postad 30 July 2008 - 15:35

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

När du kör band world tour så låser du till slut up endless setlist som är typ ett set med 50 låtar eller nåt, de flesta i hela karriären. När du klarat den så får du achievment + att din symbol för ditt instrument blir annorlunda. Inverterade färger om du klarar den på medium, guldig vid hard och platina vid expert. Det är den som kör på lägst svårighetsgrad i bandet som räknas. Så kör du på expert och din bandkompis på hard så får du bara också en guldfärg på din ikon.

Ahaa, tack så mycket !

en fråga till, Hur joinar man på en server online ? . Alltid när jag tar: MULTIPlAYER> BAND QUICKPLAY så blir jag alltid ledaren, och får alltid välja låtar . Men hur gör man så att jag bara går med i någon annan sån och inte är ledaren och sånt ?

EDIT. det är visst bara en slump ^^,

Redigerat av -FreakyThing-, 30 July 2008 - 15:37.

Postad 30 July 2008 - 17:40

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Ahaa, tack så mycket !

en fråga till, Hur joinar man på en server online ? . Alltid när jag tar: MULTIPlAYER> BAND QUICKPLAY så blir jag alltid ledaren, och får alltid välja låtar . Men hur gör man så att jag bara går med i någon annan sån och inte är ledaren och sånt ?

EDIT. det är visst bara en slump ^^,

Ja det är bara en slump, jag tycker också jag blir ledaren för ofta, men antagligen är det för att jag inte gillar att leda utan vill mest hänga på :unsure:
Men slår man ut joinandet på några hundra gånger så är det nog nånstans runt 1/3 av gångerna man blir ledaren. Är ju inte alltid man kör fullt band. Jag tror dock att kör man sång, som inte så många väljer, så brukar man oftast få joina ett fullt band, eller ett som det är 3st i. Eftersom antagligen många 3-band ligger och väntar på en sångare. Så det brukar gå ganska fort. Är värre med git/bas och trummor som det ju finns gott om.

Postad 30 July 2008 - 18:03

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Säg till när ni är sugna på att spela lite online ^^,

Gamertag : Lofvendahl

Jag spelar trummor . Så antingen om ni vill köra duel eller om ni kör något annat instrument så kan vi köra i ett band

Redigerat av -FreakyThing-, 30 July 2008 - 18:04.

Postad 31 July 2008 - 05:25

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
alltså svårighetsgraden verkar vara något medel... körde 4... bas guitar på expert, sång på easy och trummor på medium... fick svarta bocken på låtarna.. dvs hard när man klarat av dom :>

Postad 31 July 2008 - 12:28

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
När man kör online så hör man aldrig den som sjunger

är det för den inte vill eller kan man bara inte ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.