Rock Band (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 15 July 2008 - 13:57
Postad 15 July 2008 - 17:33
Va onödigt . Dom kommer nog inte få så mycket sålt som dom skulle fått för ungefär 7-8 månader sen
Vilka trummor blir det till Rock band 2 ?
Dom här
http://youtube.com/w...feature=related
Eller dom här
Redigerat av -FreakyThing-, 15 July 2008 - 17:55.
Postad 17 July 2008 - 10:50
Update:
trummorna komemr se ut som dom gamla men kicken är förstärkt med metall, men den har extra uttag så man kan koppla på cymbaler och hi-hat.
http://www.rockband2.com/instruments[/url]
Redigerat av putte79, 17 July 2008 - 10:53.
Postad 17 July 2008 - 19:06
Klarade iallafall precis den J..la "Run to the hills" på HARD på trummor (efterlängtad achievment) efter att klarat alla andra låtar för länge sen
*Glömde nämna att pedalen gick av för 2:a gången
Redigerat av PrOoF, 17 July 2008 - 19:12.
Postad 17 July 2008 - 21:30
Varför inte slå ihop trådarna istället?
Klarade iallafall precis den J..la "Run to the hills" på HARD på trummor (efterlängtad achievment) efter att klarat alla andra låtar för länge sen
*Glömde nämna att pedalen gick av för 2:a gången
Run to the hills är låten jag fastat på just nu, måste nog vara en av de snabbaste i hela spelet?
Har inte provat den på nån vecka nu, då jag måste måla huset under semestern
Postad 20 July 2008 - 20:26
Instrument : 1.119 kr
Spel: 455 kr
Man kanske skulle slå till ?
Postad 20 July 2008 - 23:32
hur kan det vara så stor skillnad på hard och expert på The outlaws låten.. sista jobbiga låten!! D e den enda låten jag har kvar på expert, hard var ju iförhållandevis enkel! Första försöket på expert resulterade i 86%. Har inte kommit så långt igen.. som längst 82%!
GAAAAH.. klarade 86% nu igen.. blir så trött.. har klarat 68/69 låtar på expert!
Postad 21 July 2008 - 00:09
Dustin värkar ha ett jäkla bra erbjudande
Instrument : 1.119 kr
Spel: 455 kr
Man kanske skulle slå till ?
Exkl. moms ja.
Redigerat av bananplanta, 21 July 2008 - 00:10.
Postad 21 July 2008 - 11:54
Exkl. moms ja.
Ops, glömde jag kolla
....
Oh ja, där stack priset iväg
Men jag tänkte på det, Man känar någon hundra lapp på att importera från amazon.co.uk .
Redigerat av -FreakyThing-, 21 July 2008 - 23:01.
Postad 22 July 2008 - 17:35
Postad 22 July 2008 - 18:25
Vet hur de känns, sitter fast på samma låt fast på trummor och på mediumGAAAAH.. klarade 86% nu igen.. blir så trött.. har klarat 68/69 låtar på expert!
Ne men de tips jag kan ge dig är att kolla vart du verkligen behöver overdriven och se om du inte kan spara lite extra till dom två långa slingorna (antar att det är där du ryker) och försök att träna så du klarar någon av dom utan overdriven. Sen så har jag har för mig att dom inte är lika långa? Du kanske kan kolla upp det och använda overdriven på den av dom som är längre.
När du kommit förbi dom där så är det inte speciellt svårt att bygga upp rockmetern och ta dig i mål
/D
Postad 22 July 2008 - 20:11
Inga av instrumenten som följer med till xboxen är trådlösa, men annars är det väl bara att köpa en usb förlängningssladd. Man kan väl förlänga usb upp till 5m passivt utan problem har jag för mig.Stämmer det att trummorna är trådlösa? Om inte, hur långt ifrån xboxen kan man ställa dom, dvs hur lång kabel är det till trummor och USB-hub (för en sån följer med va?)
Majorglenn -> Prova att strumma på "alla" noterna på tripplarna om du inte fixar alla HOPO. Ibland blir det lättare och man träffar såpass mycket att man håller sig levande. Och under andra solot så tror jag det först är en pyttevända med triplar som man klarar sig genom ganska enkelt, sedan nästa är ganska lång, försök klara dig så långt in i denna som möjligt och aktivera sedan overdriven när det behövs. Klarar du dig genom den så brukar man samla på sig mer overdrive under tiden den andra ligger kvar så man har den i nästa vända av tripplar också. Sedan är det 2 ställen till efter det som man måste fixa att plocka silvernoter på så man kan aktivera under sista långa delen. Men de är inte så svåra att ta. Blev lite rörigt här men...eh. Lycka till. Själv klarade jag låten på gitarr och sång idag, samtidigt alltså
Postad 24 July 2008 - 08:51
Satt och försökte få till kalibreringen på min nya tv och när jag tillslut fick till det hyffsat bra och skulle testa så satte jag 99% och guldstjärnor på Enter Sandman, 99% och guldstjärnor på Foreplay/Longtime, 100% och guldstjärnor på Orange crush (tror den hette så, R.E.M låten iaf) och sen 100% på några av dom lättare låtarna också. Sen kom några polare över så vi körde lite band quickplay resten av kvällen.
Kul när man känner att det går så bra
/D
Postad 24 July 2008 - 09:33
Postad 24 July 2008 - 11:29
En skön soffa, lite iskallt sodastreamat vatten, fläkten på i taket, grymma högtalare och en riktigt riktigt schyst kalibrering. Man kan inte misslyckas då inteGött Elessar, visst är det skönt när man känner att man har flyt
Och inget går ju upp mot en rktigt bra kalibrering
/D
Postad 24 July 2008 - 20:31
Ska dit imorgon så det skulle va kul att veta iförväg . Jag försökte maila men resultatet blev inget svar
Postad 24 July 2008 - 20:36
Spelet har inte släppts i Sverige än. :/Någon som har varit på media markt och kollat vad Rock band ( 360 ) kostar ? + Har Mediamarkt ( sverige ) fått så man bara kan köpa 1 instrument och spel ( te.x trummor och spel ) ? .
Ska dit imorgon så det skulle va kul att veta iförväg . Jag försökte maila men resultatet blev inget svar
/D
Postad 24 July 2008 - 20:42
Postad 24 July 2008 - 22:53
Postad 25 July 2008 - 11:13
Redigerat av Jack of all trades, 25 July 2008 - 11:14.
Postad 25 July 2008 - 13:13
Läste i senaste Gamereactor att EA kan tänka sig att sänka priset till 1500 kr (alltså riktpriset här i sverige) så om de sänker priset kan det ju hända att även Dustin gör det så det kan löna sig att vänta
.
Då antar jag att det är med spelet ?
Postad 26 July 2008 - 09:57
Postad 26 July 2008 - 09:57
Postad 26 July 2008 - 10:06
Aha, då kanske jag drar iväg och gör det!Mycket bra musik tycker jag, så om man bara vill spela gitarr är det absolut värt att bara köpa spelet skulle jag säga.
Postad 26 July 2008 - 11:26
Aha, då kanske jag drar iväg och gör det!
Om man skall sjunga, vad behöver man då? Är det en särskild mick då eller? Har för mig att jag läst att man kunde använda sitt headset som man chattar med?
Man kan använda headset ja
Postad 26 July 2008 - 19:38
Det funkar med headset men man har ett litet delay + endel jobbiga klickljud å bortfall. Men man kan börja och se om det är kul, sen är det enkelt att köpa en mik löst. Logitechs xbox usb mik funkar, eller så köper man en lös rock band mik (som är samma mik fast svart) på ebay för attans billigt.Aha, då kanske jag drar iväg och gör det!
Om man skall sjunga, vad behöver man då? Är det en särskild mick då eller? Har för mig att jag läst att man kunde använda sitt headset som man chattar med?
Postad 26 July 2008 - 22:05
Kommit MASSA nya filmer bland annat: Gameplay, Hur man gör egna låtar osv osv
Här är hur man gör låtar ( part 1/3 tror jag )
Hur gitarren funkar
http://youtube.com/watch?v=3g-7nk0lPLg
Gameplay ( Nytt fräckt slide eller vad man ska säga på 0:52 )
http://youtube.com/watch?v=3ymy4mpNU3M
Postad 26 July 2008 - 22:13
Jo de där är ju från E3 mässan, finns i HD upplösning på gamespot, jack postade några länkar i GH4 (WT) tråden.Ni som längtar efter Guitar hero World tour bör gå till Youtube och sök på: Guitar hero World tour
Kommit MASSA nya filmer bland annat: Gameplay, Hur man gör egna låtar osv osv
Här är hur man gör låtar ( part 1/3 tror jag )
Hur gitarren funkar
http://youtube.com/watch?v=3g-7nk0lPLg
Gameplay ( Nytt fräckt slide eller vad man ska säga på 0:52 )
http://youtube.com/watch?v=3ymy4mpNU3M
Redigerat av Luzer, 26 July 2008 - 22:14.
Postad 27 July 2008 - 17:09
Tänkte att jag kunde chansa och skicka ett mail till Amazon.uk, fick svar fort som attan att dom inte hade lösa delar men skickar ett nytt paket med instrument kostnadsfritt men jag måste skicka tillbaka de gamla inom 30 dagar, givetvis får jag tillbaka mina utlägg för frakten...snacka om riktigt bra service!
Postad 27 July 2008 - 22:54
Har man längtat efter ett spel i 7-8 månader och plötsligt ser det så lovar jag att man kan inte släppa det .
Sista noten på Say it aint so så pajja min Whammy bar på gh3 gitarren
Postad 28 July 2008 - 18:49
Redigerat av m_ab, 28 July 2008 - 18:50.
Postad 29 July 2008 - 00:36
Över en kilometer kö när jag och sambon kom dit på morgonen...fy fasen.
Postad 29 July 2008 - 05:30
Postad 29 July 2008 - 18:40
Postad 29 July 2008 - 21:47
Jag börja på expert ungefär 5 låtar sen tänkte jag, nja jag kanske fasnar senare på någon über låt . Så jag tog hard och nu har jag spelat i 2 dagar och har klarat 66/67 låtar . Fasna på Run to the hills . Den går ju inte att spela på trummorna . Början är lät sen är den omöjlig.
Postad 29 July 2008 - 22:30
Postad 29 July 2008 - 23:11
Tänkte bara säga att Coop Forum Bromma tar 1490 för band in box! Verkar skumt att dom är billiga på nånting. Dom är ju svindyra på allt annat!
ojoj va billigt . Mat affärer brukar alltid ligga LÅNGT över alla andra priser .
För er som bor i skåne så är där ett väldigt billigt paket i Malmö tror jag det va ( begagnat )
http://www.blocket.s....htm?ca=23_10_s
1499 kr för alla instrument + spel . Oanvänt
Postad 29 July 2008 - 23:55
Är det när man kör 2 spelare ? . Ska man bara klara alla låtar eller ?
Postad 30 July 2008 - 00:21
När du kör band world tour så låser du till slut up endless setlist som är typ ett set med 50 låtar eller nåt, de flesta i hela karriären. När du klarat den så får du achievment + att din symbol för ditt instrument blir annorlunda. Inverterade färger om du klarar den på medium, guldig vid hard och platina vid expert. Det är den som kör på lägst svårighetsgrad i bandet som räknas. Så kör du på expert och din bandkompis på hard så får du bara också en guldfärg på din ikon.Var är endless setlist ?
Är det när man kör 2 spelare ? . Ska man bara klara alla låtar eller ?
Postad 30 July 2008 - 15:35
När du kör band world tour så låser du till slut up endless setlist som är typ ett set med 50 låtar eller nåt, de flesta i hela karriären. När du klarat den så får du achievment + att din symbol för ditt instrument blir annorlunda. Inverterade färger om du klarar den på medium, guldig vid hard och platina vid expert. Det är den som kör på lägst svårighetsgrad i bandet som räknas. Så kör du på expert och din bandkompis på hard så får du bara också en guldfärg på din ikon.
Ahaa, tack så mycket !
en fråga till, Hur joinar man på en server online ? . Alltid när jag tar: MULTIPlAYER> BAND QUICKPLAY så blir jag alltid ledaren, och får alltid välja låtar . Men hur gör man så att jag bara går med i någon annan sån och inte är ledaren och sånt ?
EDIT. det är visst bara en slump ^^,
Redigerat av -FreakyThing-, 30 July 2008 - 15:37.
Postad 30 July 2008 - 17:40
Ja det är bara en slump, jag tycker också jag blir ledaren för ofta, men antagligen är det för att jag inte gillar att leda utan vill mest hänga påAhaa, tack så mycket !
en fråga till, Hur joinar man på en server online ? . Alltid när jag tar: MULTIPlAYER> BAND QUICKPLAY så blir jag alltid ledaren, och får alltid välja låtar . Men hur gör man så att jag bara går med i någon annan sån och inte är ledaren och sånt ?
EDIT. det är visst bara en slump ^^,
Men slår man ut joinandet på några hundra gånger så är det nog nånstans runt 1/3 av gångerna man blir ledaren. Är ju inte alltid man kör fullt band. Jag tror dock att kör man sång, som inte så många väljer, så brukar man oftast få joina ett fullt band, eller ett som det är 3st i. Eftersom antagligen många 3-band ligger och väntar på en sångare. Så det brukar gå ganska fort. Är värre med git/bas och trummor som det ju finns gott om.
Postad 30 July 2008 - 18:03
Gamertag : Lofvendahl
Jag spelar trummor . Så antingen om ni vill köra duel eller om ni kör något annat instrument så kan vi köra i ett band
Redigerat av -FreakyThing-, 30 July 2008 - 18:04.
Postad 31 July 2008 - 05:25
Postad 31 July 2008 - 12:28
är det för den inte vill eller kan man bara inte ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
39 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?