Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 February 2008 - 13:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Har haft denna mobil nu sedan den kom ut, måste säga att jag är grymt nöjd med den. Har haft den påslagen sedan jag fick den och den har inte segat ner alls, grymt stabil telefon, och då använder jag även GPS funktionen ibland. Bara synd att 2GB kortet inte räcker så långt, blir till att köpa ett större kort till sommaren :)

Postad 27 February 2008 - 14:33

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Men måste man ha ett vanligt mobilabbonemang i grunden och de 99:-/mån blir ett påslag på ens existerande abbonemang? Hur får du annars ditt telefonnummer? eller har man det med simkortet i pucken oxå??

Antar att du måste vara mobiltelekund hos Tele2. Jag har via företaget så jag beställde bara på tilläggstjänsten.

Verkar som det billigaste alternativet just nu om man inte ringer extremt mycket blir:

Tele2/Comviq Snackis 99 + Tele2 Datapaket 1 GB 39:-/mån

Har en tilläggstjänst med fritt internet användande hos Telenor för 159:- i månaden, funkar kanon, bara att surfa maila o msna hur mycket man orkar.

Postad 27 February 2008 - 16:07

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Men måste man ha ett vanligt mobilabbonemang i grunden och de 99:-/mån blir ett påslag på ens existerande abbonemang? Hur får du annars ditt telefonnummer? eller har man det med simkortet i pucken oxå??

Antar att du måste vara mobiltelekund hos Tele2. Jag har via företaget så jag beställde bara på tilläggstjänsten.

Verkar som det billigaste alternativet just nu om man inte ringer extremt mycket blir:

Har en tilläggstjänst med fritt internet användande hos Telenor för 159:- i månaden, funkar kanon, bara att surfa maila o msna hur mycket man orkar.

Själv har jag precis skaffat Bomben199 hos 3 plus deras turbo3gpaket för 199kr/månaden, obegränsad användning. (bomben199 är en "pot", du får ringa för den summan, och betala 0.69kr/min för allt utöver, datapaketet på 199kr ingår i potten så jag betalar alltså alltid 0.69kr/min när jag ringer, ganska bra deal.)

Grejjen är att Tele2 är billiga som fan, men de och Telia (de delar nät) har den sämsta turbo3g-utbyggnaden idag, Telenor är ok men klart bäst är 3.

Postad 27 February 2008 - 16:47

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Själv har jag precis skaffat Bomben199 hos 3 plus deras turbo3gpaket för 199kr/månaden, obegränsad användning. (bomben199 är en "pot", du får ringa för den summan, och betala 0.69kr/min för allt utöver, datapaketet på 199kr ingår i potten så jag betalar alltså alltid 0.69kr/min när jag ringer, ganska bra deal.)

Grejjen är att Tele2 är billiga som fan, men de och Telia (de delar nät) har den sämsta turbo3g-utbyggnaden idag, Telenor är ok men klart bäst är 3.

Hade 3 innan jag valde Telenor, hade urusel täckning med 3 men med Telenor funkar det klockrent.

Postad 27 February 2008 - 17:00

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hade 3 innan jag valde Telenor, hade urusel täckning med 3 men med Telenor funkar det klockrent.

Jag bytte från Telenor till 3 :rolleyes: Jag är jättenöjd :) Kanske skall nämnas att jag bor i centrala Stockholm och rör mig mest däromkring.

Postad 27 February 2008 - 17:02

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jag bytte från Telenor till 3 :rolleyes: Jag är jättenöjd :) Kanske skall nämnas att jag bor i centrala Stockholm och rör mig mest däromkring.

Bor i Malmö, funkade väl ok i centrala delarna men i utkanterna och utanför var det inget vidare.

Postad 27 February 2008 - 17:23

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Bor i Malmö, funkade väl ok i centrala delarna men i utkanterna och utanför var det inget vidare.

Någon som vet hur Tele2 3G funkar i västra götaland, kring skövde?

Redigerat av Bikern, 27 February 2008 - 17:24.

Postad 27 February 2008 - 22:22

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Ska det inte gå att föra över eller synka kontakter Från mobilen till outlook?
Från outlook till mobilen går ju men som jag har nu har jag inga kontaker i outlook på datorn alla är i mobilen, måste jag skriva in dem manuellt i outlook först å sedan synka mot mobilen. Har hört och läst om många som fått raderade kontaktlistor för de provat synka mobilen och inte haft några kontakter i outlook!
Har letat men hittar inge relevant för mig (dålig på att söka kanske) men det är stiltje nu... så om någon kan förtälja om det går eller inte så är jag idel öra!

Postad 27 February 2008 - 23:31

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Ska det inte gå att föra över eller synka kontakter Från mobilen till outlook?
Från outlook till mobilen går ju men som jag har nu har jag inga kontaker i outlook på datorn alla är i mobilen, måste jag skriva in dem manuellt i outlook först å sedan synka mot mobilen. Har hört och läst om många som fått raderade kontaktlistor för de provat synka mobilen och inte haft några kontakter i outlook!
Har letat men hittar inge relevant för mig (dålig på att söka kanske) men det är stiltje nu... så om någon kan förtälja om det går eller inte så är jag idel öra!

Det ska gå och synka kontakter från mobilen till outlook, I Vista använder du Windows Mobile Device Center och i XP går du via activesync. Kontakterna raderades inte i mitt fall utan dök upp i outlook direkt efter första synkningen. PM:a gärna om du vill ha mer hjälp

Postad 27 February 2008 - 23:40

Unregistered9dd4b4f3
  • Unregistered9dd4b4f3
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är Samsung i780 ett alternativ?

Vilket navigator programm är bäst Tom Tom eller Garmin på den här typen av telefoner?

Postad 28 February 2008 - 06:24

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Är Samsung i780 ett alternativ?

Nej, absolut inte för min del.

Postad 28 February 2008 - 14:03

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Någån som har några bra program att rekomendera. Tex kalender(som syns på idagskärmen), telefonsvarare, väckarklocka och annat användbart. Är helt novis när det gäller winmobil och skulle va tacksam för lite vägledning.

Postad 28 February 2008 - 16:00

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
rek tomtom/smartmovie/google Earth

Redigerat av nacud, 28 February 2008 - 16:01.

Postad 28 February 2008 - 17:55

Unregistered5c0d2294
  • Unregistered5c0d2294
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Celeborn,

jag funtar på att skaffa exakt samma abbonemang som du i samband med mitt touch cruise köp.
Men jag är lite tveksma när det gäller just tre, de har en viss förmåga att dölja avgifter här o där.

Hur funkar tillägstjänsten där man får surfa obegränsat för 199kr?
Är det verkligen HELT obegränsat som mobilt bredband eller har de nån gräns
där de säger att nä nu har du varit ansluten eller tankat så och så mycket så nu får du pröjsa det och det?

Vet att jag kan fråga en säljare i butik men deras ord väger inte tungt hos mig, frågar hellre nån som
använder tjänsten och inte jobbar på tre.

Jag rör mig också mest i storstockholm där turbo3g är utbyggt, hur upplever du surfupplevelsen?
Har du testat att t ex streama innehåll medans du åker tunnelbana, bil? Och i så fall hackar det något?

Postad 28 February 2008 - 18:30

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Min nuvarande telefon råkade ut för en olycka och vill nu inte längre fungera, så det är dags för en ny lur.
Är riktigt intresserad av bl.a. P1i, Touch cruise, touch, iPhone. iPhonen verkar knepig att ha att göra med eftersom man måste jailbreaka osv + att jag blir utan garanti om jag ber min kompis köpa luren i USA i april.
P1i har några i min klass så vore kul att ha något annurlunda.
Touch och Touch Cruise är riktigt intressanta, förutom att det är omöjligt (?) att skriva sms utan pekpinnen på Touchen, och att Touch Cruise är aningen dyr.
Det knepiga är att jag fortfarande har tid kvar på försäkringen som jag teknade för min K610.
När telefonen var ny kostade den 3000 kr, så alltså borde väll försäkringsbeloppet vara 3000 kr med om jag teknade Power's (nuvarande Expert)s egen försäkring. Tyvärr säljer ju inte Expert HTC modeller alls, och jag antar att man inte lär få 3000 kr i handen på försäkringen? :P
Då är det bara P1'an kvar... Som jag egentligen inte är så jätteintresserad av :lol:
Någon som har tips/ideer på vad jag ska göra?
Tack !

Postad 28 February 2008 - 20:03

andersson1
  • andersson1
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en Touch Cruise och undrar om det går att ställa in så att man måste godkänna alla datauppkopplilngar? Jag har installerat det där övervakningsprogrammet som följde med och har märkt att den kopplar upp av sig själv lite då och då. Det är inga stora datamängder men om man är utomlands kan det kosta skjortan med bara några kb. Eller finns det något program man kan installera som kan utföra det jag frågar efter? På min gammla telefon frågade den alltid om den fick koppla upp, vilket kändes skönt.

/erik

Postad 28 February 2008 - 20:03

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Celeborn,

jag funtar på att skaffa exakt samma abbonemang som du i samband med mitt touch cruise köp.
Men jag är lite tveksma när det gäller just tre, de har en viss förmåga att dölja avgifter här o där.

Hur funkar tillägstjänsten där man får surfa obegränsat för 199kr?
Är det verkligen HELT obegränsat som mobilt bredband eller har de nån gräns
där de säger att nä nu har du varit ansluten eller tankat så och så mycket så nu får du pröjsa det och det?

Vet att jag kan fråga en säljare i butik men deras ord väger inte tungt hos mig, frågar hellre nån som
använder tjänsten och inte jobbar på tre.

Jag rör mig också mest i storstockholm där turbo3g är utbyggt, hur upplever du surfupplevelsen?
Har du testat att t ex streama innehåll medans du åker tunnelbana, bil? Och i så fall hackar det något?

Jag Hade samma farhågor som du. Jag vet att Tele2 t.ex har lite skumma begränsningar på sitt "obegränsade" alternativ för 99kr/mån, vilket betyder att du får skicka/ta emot 5GB data i månaden, sedan stryper de hastigheten till 30kb/sekund för övrig trafik!
Med det i minnet så grillade jag säljaren på 3 ordentligt och tog upp just Tele2 som exempel och han lovade dyrt och heligt att några sådana begränsningar existerar inte hos 3, obegränsat är obegränsat. Tanken är att du ska kunna ha turbo3g igång dygnet runt hela månaden, enl honom.
Nu har jag inte använt 3 i en hel månad ännu så vem vet vad som kommer stå på slutfakturan :D men i det här fallet litar jag på säljaren.

Vad gäller täckning och surfning/streaming så kunde jag inte vara mer nöjd. Från att ha haft fläckvis turbo3g-täckning med Telenor så har jag nu i princip konstant turbo3g-täckning. Vad jag har märkt dock är att den verkar "idla" på vanlig 3G, sen när du ska ladda hem något/streama/whatever så slår den över till HSDPA(turbo3g), men detta sker utan fördröjning så jag har inget att klaga på.

Du kan själv se 3's påstådda täckning här: http://www.tre.se/te...age.aspx?id=172

Jag har märkt att den kan tappa turbo3g-täckningen när man är i rörelse, typ åker bil/buss/tunnelbana, men den kopplar upp sig ganska snabbt igen. (detta har ingen effekt på din datauppkoppling utan du kopplas över till vanlig 3G i bakgrunden utan att du märker något, mao inga hack i streamad musik eller liknande, endast lägre bandbredd under en kort stund)

Jag brukar streama musik från www.di.fm, 128kbit wma på windows media player och det funkar hur bra som helst, även i djupaste tunnelbanan. Med Telenor så brukade jag tappa uppkopplingen när jag var vid Hötorget ungefär men med 3 har jag bara upplevt ett eller två avbrott och det på helt andra ställen och det verkar ha varit pga www.di.fm och inte 3 då det annars har gått bra på de ställena. (typ ute på gatan eller inne på kontoret)

Om du tänkte lyssna på musik med bluetooth-headset så bör du kolla in mitt tidigare inlägg i den här tråden ang. hack i uppspelingen, vilket är lätt åtgärdat.

Oups, det här blev visst en hel roman :D Men hellre för mycket info än för lite :)

Postad 28 February 2008 - 20:49

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att lägga till egna städer på väderleksfunktionen, Umeå som ligger 20 mil ifrån känns ju inte så aktuellt :)
TomTom hittar ju iaf Kramfors så det borde ju gå att lägga till min hemort ?

Postad 28 February 2008 - 21:33

newbee_forever
  • newbee_forever
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag har fått ungefär 0 svar på mina halvdussin frågor :) , men kan nu meddela att jag har fått igång gröna kartan på cruisen.

Redigerat av newbee_forever, 28 February 2008 - 21:33.

Postad 28 February 2008 - 21:36

Unregistered5c0d2294
  • Unregistered5c0d2294
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Celeborn,

Jag tror jag har hittat min själsfrend. Jag lyssnar också på di.fm!
Det är typ den primära anledningen till att jag ska tjacka en touch cruise me obegränsat internet.
di.fm är livet!

Jo jag tror jag läste ditt tidigare inlägg med hacket, nått med 64 bitar?
Tänkte använde bluetooth för att lyssna på musik. Rätt inne på att tjacka nån av dem där headseten
där man kan plugga in sina egna hörlurar i. Htc och Jos har såna. Använder du nån av dem?
I såna fall hur lång är batteritiden på bt headsetet, hur många timmar går det att lyssna på musik i sträck
innan bt'n dör?

Efter att ha hört det här så lär det ju bli o köpa touch cruise nästa vecka eller i helgen.
Du kanske kan hålla mig/oss uppdaterade om tre skulle fula sig med räkningen?
Jag kommer nog skaffa det i vilket fall som helst.

Postad 28 February 2008 - 22:04

ser00405
  • ser00405
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Här hittar Ni svararen på de flesta av era frågor som är samma frågor som våra medlemmar so har HTC TyTN II modellen: http://www.leksaksfo...hpbb2/index.php

Till BioBerra: Ja det går att lägga till egna städer i HTC Home plugin. Man kan göra det på lite olika sätt: Antingen editerar man den xml.filen som ligger i Windows katalogen som Weather applikationen kollar i eller så installerar du ett program som heter AdvancedConfig Tool vers 2(freeware) och editerar där stadens namn (weather location) och eller koden (weather location code) Olika väderområdeskoder kan du hitta på AccuWeather's hemsida: knappa in Kramfors så hittar du en kod typ EUR|SE|SV013....

Till anderson1: ja det finns lite olika sätt att begräns datauppkopplingar. Vissa vill helt stänga av dem (tex om man far utomlands) andra vill att de skall stängas av efter en viss tid osv. I Advanced Config tool kan du styra om de skall vara på alltid eller stängas av efter tex 20 sec. Men som sagt, joina oss på vårt forum så kan ni få veta mer.

Men läs mer om detta på vårt forum

Välkomna in

ser00405

Redigerat av ser00405, 28 February 2008 - 22:07.

Postad 28 February 2008 - 22:56

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Celeborn,

Det är typ den primära anledningen till att jag ska tjacka en touch cruise me obegränsat internet.
di.fm är livet!

Tänkte använde bluetooth för att lyssna på musik. Rätt inne på att tjacka nån av dem där headseten
där man kan plugga in sina egna hörlurar i. Htc och Jos har såna. Använder du nån av dem?
I såna fall hur lång är batteritiden på bt headsetet, hur många timmar går det att lyssna på musik i sträck
innan bt'n dör?

Efter att ha hört det här så lär det ju bli o köpa touch cruise nästa vecka eller i helgen.

Jag har ett HBH-DS980 från Sony Ericsson, och det har grymt bra ljud! När jag hade det kopplat till min W850i så hade det en tendens att skicka lite väl mycket diskant, vilket säkert hade kunnat kompenseras med W850'ns EQ, men av någon anledning så sket headsetet fullkomligt i EQ'n...
Men när jag kopplade in det i TC'n så var det banne mig perfekt ljud från start! Den inbyggda EQ'n i TC kräver att du har hörlurar inkopplade med sladd, och jag har inte fått SRS WOW-programmet att funka heller, men jag har ärligt talat inget behov. Jag har en tendens att dra på för mycket bas, och stundom så sitter jag och stör mig på att det är lite för mycket bas, men nu kommer jag istället på mig själv med att tänka "fan vilken bra nivå det är på basen!" :)

Det måste ju påpekas igen dock att Windows och bluetooth aldrig har funkat särskillt bra ihop!
Problemen jag stöter på dagligen är t.ex. att om batteriet i headset'et tar slut så fortsätter den spela musiken i högtalarna... skitkul när man sitter på t-banan.
En annan rolig feature är att om headset'et har kopplats bort (om man har gått för långt bort från telefonen t.ex.) så kommer den fortfarande att skicka ljudet till headset'et när man ska ringa ett samtal. Även fast det inte längre finns något headset uppkopplat...
Mao saknas det en hel del finess när det gäller Windows's bluetoothhantering.
Men trots alla små missöden så är det helt klart värt att slippa sladdar!
Och med tiden så lär man sig förutse problemen och kan undvika dem innan de händer, märker själv att jag får färre och färre missöden.

Batteritiden på HBH-DS980'n ska ligga på 6tim samtalstid och 300tim passningstid enl Sony Ericsson.
Passningstiden vågar jag inte säga något om eftersom jag lyssnar så mycket på musik, men 300tim känns smått överdrivet. Generellt skulle jag estimera att det håller för 5 timmars konstant musikuppspelning alt. telefonsamtal. Jag måste ladda det varje natt och lyssnar jag på mycket musik på jobbet så måste jag ladda det där med.

Det finns säkert bra stereoheadset som har bättre batteritid än det här, Sony Ericsson har nyligen släppt en motsvarighet till DS980'n som man kan koppla sina egna lurar till. http://www.sonyerics...a...&pid=333067
Väldigt ont om info på SE's site men vad jag har läst mig till på olika forum så ska den vara tänkt som en motsvarighet till DS980, inkl skärm som visar telefonnummer och batteritid och annat gojs. (det finns andra liknande SE produkter men som inte har skärm osv) Batteritiden vet jag inget om däremot men SE hävdar 8tim samtalstid.

En till roman, grattis!

Postad 29 February 2008 - 00:36

Unregistered2add10fa
  • Unregistered2add10fa
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Har nästan läst igenom hela tråden på jakt efter en lösning till att få igång "block recognizer" likaså "letter recognizer". Är det någon här som vet hur man aktiverar detta? Dvs ist för tangentbordet sp skriver man orden på skärmen.

Mvh // Qusack

Postad 29 February 2008 - 01:27

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Fortvarande i valet o lvalet om ilket abonnemang att skaffa till cruisen.

Undrade tidigare om 3G täckningen skring Skövdetrakten med tele2, har telia nu.

Sedan undrar jag ni som har 3 abonnemang med datapaket vad kostar det för er, kan ni rekommendera något?

edit: såg detta på http://www.tre.se/te...e.aspx?id=28748

"Dessutom kan du använda månadskostnaden för att köpa våra tjänster och tilläggspaket."

Betuder det att om jag tecknar Bomben 199, kan jag använda 99 av det till 3Bredband 384 Kbit/s 1GB - 99 kr/mån om jag bara ringer för bara ca 100:- i månaden?

Redigerat av Bikern, 29 February 2008 - 01:40.

Postad 29 February 2008 - 02:02

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Verkar som Bomben 199 alt. 299 + där 3Bredband 384 Kbit/s 1GB - 99 kr/mån ingår. Smiiiid! =)
edit: Tre verkar inte sälja Cruisen, är det någon här som vet om 3 säljer den eller om de tänkt ta in den snart?? eller är det omöjligt köpa den med 3 abonnemang(privat)?

För övrigt finns det någon här på forumet som testat något av dessa GUI på sin cruise?

FreeStylWM
http://www.freestylwm.com/

moGo Beta v3.0
http://forums.freest...c.php?f=9&t=315

Redigerat av Bikern, 29 February 2008 - 03:10.

Postad 29 February 2008 - 08:42

ser00405
  • ser00405
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Hej!

Har nästan läst igenom hela tråden på jakt efter en lösning till att få igång "block recognizer" likaså "letter recognizer". Är det någon här som vet hur man aktiverar detta? Dvs ist för tangentbordet sp skriver man orden på skärmen.

Mvh // Qusack

Om du verkligen har läst igen tråden hade du gått in på användarforum för HTC TyTN II,
sökt på de orden som Block/Letter Recognizer och snart hade du varit igång med användandet!

Här hittar Ni svararen på de flesta av era frågor som är samma frågor som våra medlemmar so har HTC TyTN II modellen: http://www.leksaksfo...hpbb2/index.php

PS svaret på din fråga är: HTC levererar inte denna funktion by default på svenska ROM, men du kan hitta programmet på vårt forum. Den som SÖKER skall finna. :)

Postad 29 February 2008 - 09:00

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Skönt att det fixade sig :) ..Funka det att ställa in fast sleep ?

Nej de enda alternativen jag har under Phone när jag kollar i Advanced Config är:
  • Phone skin
  • DTMF support
  • Show SIM contacts
  • Call ID match
  • Show Battery icon
  • Show Band page
  • Show PIN2 page
  • Show NITZ page
  • Show TTY page
Menar du att du har fler alternativ på din??
Kollar man på skärmdumparna för programmet så ska det ju vara ett gäng fler, men av någon anledning så ser jag bara dessa... Skulle väldigt gärna kunna ställa in att den inte ska gå i viloläge medans man pratar i telefonen.

Nu har de goda grabbarna på xda-developers släppt en ny version av config-filen till advanced config tool.
Jag kan bara säga "GRRRRRRREAT!", nu kan man stänga av sleep-funktionen när man ringer.
Om du redan har programmet installerat (2.1.0), hämta den nya XML-filen och lägg den i \windows.
http://forum.xda-dev...p;postcount=346

Postad 29 February 2008 - 09:01

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Fundering/Fråga

Kan man använda TC som GPS till sin vanliga dator? Via kabel eller bluetooth..
Vore en kul extra funktion :)

Jag har letat nu som hastigast men inte hittat något.. Tänkte om vi är fler som letar kanske alla kan finna lyckan.

/ irongate

Det går utmärkt via GPS2Blue, kan skicka GPS data via BT och via TCP/IP..
Har dock bara testat BT, men det fungerar. Har testat det mot Fugawi, eftersom den hittar GPS:en automatiskt

/ Jojo

Redigerat av jwn73, 29 February 2008 - 09:04.

Postad 29 February 2008 - 10:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Vart hittar man Advanced Config tool ?
Har googlat men ej funnit det.

Postad 29 February 2008 - 14:08

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Vart hittar man Advanced Config tool ?
Har googlat men ej funnit det.

Senaste versionen hittar du här http://forum.xda-dev...ad.php?t=317070

Men du behöver som sagt XML-filen som Story länkade till ovan för att kunna slå på och av att skärmen slocknar under telefonsamtal.

Postad 29 February 2008 - 14:31

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Celeborn,

di.fm är livet!

innan bt'n dör?

Jag har ett HBH-DS980 från Sony Ericsson, och det har grymt bra ljud! När jag hade det kopplat till min W850i så hade det en tendens att skicka lite väl mycket diskant, vilket säkert hade kunnat kompenseras med W850'ns EQ, men av någon anledning så sket headsetet fullkomligt i EQ'n...
Men när jag kopplade in det i TC'n så var det banne mig perfekt ljud från start! Den inbyggda EQ'n i TC kräver att du har hörlurar inkopplade med sladd, och jag har inte fått SRS WOW-programmet att funka heller, men jag har ärligt talat inget behov. Jag har en tendens att dra på för mycket bas, och stundom så sitter jag och stör mig på att det är lite för mycket bas, men nu kommer jag istället på mig själv med att tänka "fan vilken bra nivå det är på basen!" ;)

Det måste ju påpekas igen dock att Windows och bluetooth aldrig har funkat särskillt bra ihop!
Problemen jag stöter på dagligen är t.ex. att om batteriet i headset'et tar slut så fortsätter den spela musiken i högtalarna... skitkul när man sitter på t-banan.
En annan rolig feature är att om headset'et har kopplats bort (om man har gått för långt bort från telefonen t.ex.) så kommer den fortfarande att skicka ljudet till headset'et när man ska ringa ett samtal. Även fast det inte längre finns något headset uppkopplat...
Mao saknas det en hel del finess när det gäller Windows's bluetoothhantering.
Men trots alla små missöden så är det helt klart värt att slippa sladdar!
Och med tiden så lär man sig förutse problemen och kan undvika dem innan de händer, märker själv att jag får färre och färre missöden.

Batteritiden på HBH-DS980'n ska ligga på 6tim samtalstid och 300tim passningstid enl Sony Ericsson.
Passningstiden vågar jag inte säga något om eftersom jag lyssnar så mycket på musik, men 300tim känns smått överdrivet. Generellt skulle jag estimera att det håller för 5 timmars konstant musikuppspelning alt. telefonsamtal. Jag måste ladda det varje natt och lyssnar jag på mycket musik på jobbet så måste jag ladda det där med.

Det finns säkert bra stereoheadset som har bättre batteritid än det här, Sony Ericsson har nyligen släppt en motsvarighet till DS980'n som man kan koppla sina egna lurar till. http://www.sonyerics...a...&pid=333067
Väldigt ont om info på SE's site men vad jag har läst mig till på olika forum så ska den vara tänkt som en motsvarighet till DS980, inkl skärm som visar telefonnummer och batteritid och annat gojs. (det finns andra liknande SE produkter men som inte har skärm osv) Batteritiden vet jag inget om däremot men SE hävdar 8tim samtalstid.

En till roman, grattis!

Åkte nyss te bror min på expert och köpte ett par DS980 och shit vilket grymt ljud! kan inte vara mer än nöjd där iaf =)
Mitt nästa inköp blir en bluetooth högtalare som ska vara riktigt grym! Är ni intresserade och Om ni hinner innan winmobile skickar iväg en beställning så kan jag rekomendera och kika in på denna sida!!
http://winmobile.se/...pic.php?p=15159
Och för produkten
http://www.mytrendyp...lare-6531p.html

Bifogad fil(er)

Redigerat av Chippah, 29 February 2008 - 14:51.

Postad 01 March 2008 - 11:50

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Hej,
En sak jag saknar är att kunna knyta speciella ringsignaler till olika kontakter i adressboken.
Är det någon som vet om det går att göra till WM telefoner???

Postad 01 March 2008 - 14:31

Unregisteredd7021841
  • Unregisteredd7021841
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har problem att installera mitt hesdset Sony Ericsson BlueTooth headset HBH-DS970. Telefonen hittar det inte. Är det någon som har tips på lösning?

Mobilen hitter andra mobiler och headsetet går att ansluta till andra mobiler.

Redigerat av Unregisteredd7021841, 01 March 2008 - 14:38.

Postad 01 March 2008 - 14:36

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Har problem att installera mitt hesdset Sony Ericsson BlueTooth headset HBH-DS970. Telefonen hittar det inte. Är det någon som har tips på lösning?

När jag lade till mitt DS980 så gick jag till Comm Manager, klickade på Inställningar och sedan "Lägg till ny enhet..." på första sidan som kommer upp.

Obs. att du måste försätta headsettet i "hitta-läge" först!, jag vet inte hur det funkar på DS970'n men på min så stänger man av headset'et och håller sedan in power-knappen så att det startar, och fortsätter hålla in knappen, efter en sekund eller två så går den in i hitta-läge, först då släpper du power-knappen.

Nu klickar du på "Lägg till ny enhet..." på TC'n, då borde den hitta det.

Postad 01 March 2008 - 14:39

Unregisteredd7021841
  • Unregisteredd7021841
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

När jag lade till mitt DS980 så gick jag till Comm Manager, klickade på Inställningar och sedan "Lägg till ny enhet..." på första sidan som kommer upp.

Obs. att du måste försätta headsettet i "hitta-läge" först!, jag vet inte hur det funkar på DS970'n men på min så stänger man av headset'et och håller sedan in power-knappen så att det startar, och fortsätter hålla in knappen, efter en sekund eller två så går den in i hitta-läge, först då släpper du power-knappen.

TACK! Det fungerade

Postad 01 March 2008 - 14:58

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

TACK! Det fungerade

Hur går det för er? jag får ej min röststyrning att funka,fick det första vänden man "synka" ihop de men då fick jag en massa glapp i musiken å kvaliten var urdålig,sedan synka jag om då jag misstänkte att det var fel och jopp det var det =) men nu får jag ej igång min röststyrning.

Postad 01 March 2008 - 15:23

srg
  • srg
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Blev att jag beställde en TC också, fick den i förrgår. Är det någon som har koll på om det finns ngt snyggt program eller så som ersätter kontaktlistan? Något som vore riktigt coolt är om det går att göra grupper/grupperingar som man skulle kuna expandera och där under ha kontakter/undergrupper eller så

typ;
[Arbete]
   |
	 - Kontakt1
	 - Kontakt2
[Privat]
   |
	 - Kontakt3
[Löst folk]

Osv. Nån som sett något liknande? ;)

Redigerat av srg, 01 March 2008 - 15:25.

Postad 01 March 2008 - 16:14

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hej

Jag har en Touch Cruise och undrar om det går att ställa in så att man måste godkänna alla datauppkopplilngar? Jag har installerat det där övervakningsprogrammet som följde med och har märkt att den kopplar upp av sig själv lite då och då. Det är inga stora datamängder men om man är utomlands kan det kosta skjortan med bara några kb. Eller finns det något program man kan installera som kan utföra det jag frågar efter? På min gammla telefon frågade den alltid om den fick koppla upp, vilket kändes skönt.

/erik

Sprang på det här programmet när jag surfade efter kul program, har inte testat det själv men det verkar vara vad du letar efter:
http://www.modaco.co...w-FREE-Utility/

Postad 01 March 2008 - 19:38

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0

Hej,
En sak jag saknar är att kunna knyta speciella ringsignaler till olika kontakter i adressboken.
Är det någon som vet om det går att göra till WM telefoner???

Jomen det går finnemang, du måste dock ha dina telefonnummer som outlook kontakter och inte simkontakter. Då du då har dem som kontakter så kan du redigera dem och där på ett ställe så står det ringsignal.

Postad 02 March 2008 - 11:45

andersson1
  • andersson1
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Sprang på det här programmet när jag surfade efter kul program, har inte testat det själv men det verkar vara vad du letar efter:

Tack för tipset Celeborn! Verkar vara det jag är ute efter!

/erik

Postad 02 March 2008 - 12:31

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0

Tack för tipset Celeborn! Verkar vara det jag är ute efter!

/erik

Samma här, tackilitack... tills Telia fixar nått bra (billigare) lösning så får detta program ligga kvar.

Postad 02 March 2008 - 14:37

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att köpa en sån här eller en TyTN II (eller båda :P) men en sak gör att jag tvekar...hur väl fungear den för det man normalt använde telefonen till 95% av tiden, dvs i mitt fall ringa, SMSa och som musikspelare? Att den är kanon när man sitter vid sitt skrivbord i lugn och ro och kan använda 2 händer tvivlar jag inte på, men när man står i fullpackad tunnelbanevagn med bara en hand ledig, hur väl fungerar det då?? Hade tidigare i en Qtek 9090...som fick rejält underkänt i denna kategori, för lite telefon och för mycket dator helt enkelt.

/pJ

Postad 02 March 2008 - 15:08

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Nu har jag inte en T.C. men jag skulle gissa på att den inte är något bättre alternativ än vad Qtek 9090 var när det gäller att sms'a. Att ringa med "enhands-manövrering" borde inte vara några som helst problem. Det har inte jag iallafall med min Mio A701'a. Det går utmärkt att få upp kontakt-listan med tummen på displayens nederkant och på min Mio så bläddrar jag lätt igenom listan med styrknapparna, väljer gör jag med ett tryck i mitten.

Jag har dessutom lagt in ett program för röststyrning, så om inte miljön är för bullrig så räcker det med ett knapptryck och att säga "ring hem" så ringer telefonen hem också (ett exempel).

Förutom att ringa så använder jag programmet till lite andra funktioner, som t.ex. att vända bilden i displayen, starta mediaspelaren m.m....

Det funkar dock inte så bra i bullriga miljöer och på T-banan kanske det blir direkt pinsamt att stå och skrika "Ring surkärringen" eller vad man nu har spelat in för kommando :P ....

Styra mediaspelaren med en hand tycker jag inte heller är några stora problem. Det som är ett problem är just sms. Även om man vänder telefonen till horisontellt läge så blir knapparna på "tangentbordet" så små att man skulle behöva pennan. Det är möjligt att det funkar bättre med något tredjeparts-tangentbord som kanske har lite större knappar, men jag har inte testat.

Det ska visst också finnas något program som lägger upp en knappsats som motsvarar den vanliga mobiler har, där man kan skriva sms bl.a. m.h.a. en T9-liknande funktion och det kanske är det bästa alternativet om man är van vid att skriva sina sms på en klassisk mobiltelefon, men jag har inte testat det heller.

Det jag däremot har testat är möjligheten att spara en massa standard-svar. Det är det enklaste sättet att skicka sms och det fixar man lätt med en hand. Att sen min gumma blev lite snopen när jag svarade "kommer snart" sist hon skicka ett sms där hon frågade var jag var någonstans, kanske har mer att göra med att jag inte har sparat några "standardsvar" själv utan bara nyttjat de som redan fanns.

Det är mycket att tänka på när man funderar på att välja en dator istället för en klassisk mobiltelefon och jag hoppas att du blir nöjd med ditt val. Personligen tycker jag att det vore hemskt tråkigt att förlora all den här funktionaliteten man får i WM-nalle, bara för att man vill att de mest simpla funktionerna ska vara så enkla som möjligt att använda.

Men detta är ju något som var och själv får avgöra...

Postad 02 March 2008 - 16:57

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag är sugen på att köpa en sån här eller en TyTN II (eller båda :P) men en sak gör att jag tvekar...hur väl fungear den för det man normalt använde telefonen till 95% av tiden, dvs i mitt fall ringa, SMSa och som musikspelare? Att den är kanon när man sitter vid sitt skrivbord i lugn och ro och kan använda 2 händer tvivlar jag inte på, men när man står i fullpackad tunnelbanevagn med bara en hand ledig, hur väl fungerar det då?? Hade tidigare i en Qtek 9090...som fick rejält underkänt i denna kategori, för lite telefon och för mycket dator helt enkelt.

/pJ

Att ringa med den här är betydlgt enklare än med min gamla Qtek 9000 (Tytn II:s föregångare) ffa med SPB Phone Suite inlagd, där jag har lagt in ikoner på de jag ringer ofta till.
Smsa gör jag sällan men testade just med "touch knappsatsen", som går att kan välja bland de medfäljande tangentborden, och layoutmässigt ser det ut som en vanlig mobiltelefon.
Att lyssna på musik och talböcker går enkelt med hjälp av windows mediaplayer som följer med.

MEN om du köper den här telefonen för att enbart ringa, messa och lyssna på musik så tycker jag att du kastar pengarna i sjön...! Tjusningen med den här telefonen är dess multifunktionalitet med inbyggd GPS, möjlighet att läsa e-böcker och de tusen inställningar man kan göra i Windows Mobile. Är du som jag prylgalen och behöver fler funktioner än det du nämner kommer du älska telefonen men annars skulle jag titta efter en annan billigare telefon.

Lycka till med din telefonköp.

....Jag har dessutom lagt in ett program för röststyrning, så om inte miljön är för bullrig så räcker det med ett knapptryck och att säga "ring hem" så ringer telefonen hem också (ett exempel).

Förutom att ringa så använder jag programmet till lite andra funktioner, som t.ex. att vända bilden i displayen, starta mediaspelaren m.m....

Vilket program använder du för röststyrning?

Redigerat av mmohaddes, 02 March 2008 - 16:55.

Postad 02 March 2008 - 20:54

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Någon som känner till en bra dockningsstation för HTC Touch Cruise?

Postad 02 March 2008 - 22:17

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0

Köpte lite saker på ebay å fann då denna Dockningsstation HTC TC
Bra eller inte vet jag inte men om jag kommer ihåg så ska jag återkomma hur den var... blir väl om den funkar eller inte. De kan väl inte göra så mycket... ;)
Finns nog billigare också så jag rekomenderar starkt att söka lite på ebay, men om det finns när som på clasan eller nått liknande för en 100:ing så är det ju såklart inte lönt att "härja" runt på ebay.

Postad 02 March 2008 - 22:54

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Kolla också in
Dustins hemsida.
eller
denna Google sökning.
Något dyrare men flera modeller att välja på.

Redigerat av mmohaddes, 02 March 2008 - 22:57.

Postad 02 March 2008 - 23:29

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag har också letat och det enda jag har hittat är detta http://www.boxwave.c...cradle_3046.htm

Hade hoppats att det skulle finnas någon Svensk återförsäljare men det ser mörkt ut på den fronten. Tror jag kommer lägga en beställning på det från Boxwave imorgon.

Postad 03 March 2008 - 02:32

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Vilket program använder du för röststyrning?

Sorry. Jag trodde att jag kunde hjälpa dej men, tyvärr. Jag kan inte hitta något i min telefon som avslöjar vad programmet heter eller var det kommer ifrån. Det ser banne mej ut som ett av de inbyggda applikationerna i VW5 ;) !?

Men jag har för mej att det var ett program som jag stoppade in i telefonen, men eftersom det var så länge sedan, så kan jag tyvärr inte hjälpa dej.

EDIT:
Jag hittade infon jag sökte...
Programmet heter Cyberon Voice Speed Dial
Version 1.2 Build 060503

www.cyberon.com.tw

Redigerat av Unregistered959, 03 March 2008 - 02:59.

Postad 03 March 2008 - 13:07

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hur var det nu. Skulle man ladda mobilen eller inte före användning? är det ok att använda den på en gång?

En till fråga. Hur var det med extraprogram osv, behövde man flasha mobilen för att kunna installera egna program? eller hur var det nu igen?

Redigerat av Unregistered83f88932, 03 March 2008 - 13:38.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.