* Officiell tråd - Asus Eee PC 901 *
1766 svar till detta ämne
Postad 12 September 2008 - 18:57
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Är det någon som skrivit till asus och klagat? Täkte själv dra iväg ett mejl nu och säga att jag väljer en msi wind istället... även fast jag kommer sitta här och sura och vänta på en eee
Tror att dem är mycket väl medvetna om den dåliga reklamen. Dock tror jag ändå det är många som väntar.. Även fast det inte skiljet spec mkt på winden och 901:an. Är väl i princip bara batteritiden?
Postad 12 September 2008 - 19:18
deman_vi
-
deman_vi
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
vart köpte du tangentbordet?
hmm All4ustoreLV verkar ha fått slut på svarta datorer :/ om jag fattar det hela rätt
asusparts.eu De har en butik i linköping vid resecentrum, butiken heter advanced data center eller nått liknande. De hade precis fått hem svarta windows tangentbord me. När jag la min beställning hade de ca 3-4st svarta. Förpackningen var plomberad och allt var fint och rätt saker i lådan ;-) //Stoffe
Postad 12 September 2008 - 19:22
deman_vi
-
deman_vi
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Ni som beställt från Lettland och all4ustore, hur betalade ni?
Har aldrig beställt från Ebay tidigare och betalat med paypal, vet någon hur betalningen går till? Är det bara att lägga till sitt visa kort och välja att betala med det varpå pengarna dras från kortet eller måste man första fylla på sitt paypal konto innan man kan genomföra betalningen. Hittade ingen vettig förklaring på paypals sida.
Tack på förhand!
Du skaffar ett paypal konto och lägger till ett visakort eller dylikt, sedan betalar du med paypal kontot och då väljer du från vilket kort de ska dra. Du kan även föra över pengar till paypal, men det finns det ingen vits med om du bara ska köpa något. Paypal skall vara väldigt säkert, vad jag vet iaf. De har ju tom garantier för saker du köper från ebay. Lycka till //Stoffe
Postad 12 September 2008 - 20:03
Unregistered48b0c5b2
-
Unregistered48b0c5b2
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tror att dem är mycket väl medvetna om den dåliga reklamen. Dock tror jag ändå det är många som väntar.. Även fast det inte skiljet spec mkt på winden och 901:an.
Är väl i princip bara batteritiden?
Va? 1000 är lik winden. 901:an är ju en helt annan sak. 901:an är ganska mycket mindre än både 1000 och winden. Jag skulle inte köpa en wind av den enkla anledningen att steget storleksmässigt mellan den och en 12" men vettig kraft i sig är inte allt för stor. 901:a för mig, och skiter sig det så blir det en 12". Men det skiter sig inte.. det har gått 3 dagar sen det första preliminära datumet. Ge det åtminstone till det andra innan denna enorma uppgivenhet, hopplöshet och allt det börjar bita in. 3 dagar. Come on. Posten skickar ju ibland paket med större problem via deras svarta hål "Ånge" utan att folk klagar, men då det gäller Preliminära datum är det plötsligt jordens undergång. http://www.idg.se/2.1085/1.166030
Postad 12 September 2008 - 20:32
skaneanders
-
skaneanders
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Fick min röda 12gb Xp från Lettland i dag. Äntligen väntan över. Banne mig rekord snabb leverans 2.5 dagar från det att jag vann auktionen.
Den är jäkligt speciell i färgen. Mycket annorlunda, sjukt imponerad över prestandan. Den har varit i gång nu i över 4 timmar på första laddningen med en film som gått hela tiden och batteriet är inte slut ännu.
Helt perfekt det är därför man väntat. Det var pissenkelt att ändra till svenska om man nu vill använda åäö.
Mvh Anders
Redigerat av skaneanders, 13 September 2008 - 16:40.
Postad 12 September 2008 - 23:47
darknessviking
-
darknessviking
-
Användare
-
-
128 inlägg
Så fel du har, tänk på alla högprioriterade lettiska medborgare som sitter med sina fullt utrustade 901:or. Tänk så många spår av dem de kommer att hitta 
haha! ;D nä..för dom kommer få ett teknologiskt försprång mot resten av världen,och bygga 9 tums rymdfarkoster och åka iväg ut i rymden och kolonisera först stannar dom till vid Venus...sen gör dom ett kort stopp vid Anus...sen åker dom vidare ut i det svarta hål som även är känt som Asus' Lagerlokalus,borta vid vintergatan. ======= crazy ide: med tanke på hur mkt de flesta som följer den här forumtråden skrivit osv,så borde det anordnas en 901'a fest i stil med dreamhack 2012,när den första 901an levererats till västerbotten (special edition med renar på sidorna om klickrutan under tangentbordet) ..där alla likt krigsveteraner kan sitta och prata gamla väntan-minnen
Redigerat av darknessviking, 12 September 2008 - 23:48.
Postad 13 September 2008 - 09:11
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
haha! ;D
nä..för dom kommer få ett teknologiskt försprång mot resten av världen,och bygga 9 tums rymdfarkoster och åka iväg ut i rymden och kolonisera först stannar dom till vid Venus...sen gör dom ett kort stopp vid Anus...sen åker dom vidare ut i det svarta hål som även är känt som Asus' Lagerlokalus,borta vid vintergatan.
=======
crazy ide: med tanke på hur mkt de flesta som följer den här forumtråden skrivit osv,så borde det anordnas en 901'a fest i stil med dreamhack 2012,när den första 901an levererats till västerbotten (special edition med renar på sidorna om klickrutan under tangentbordet) ..där alla likt krigsveteraner kan sitta och prata gamla väntan-minnen
Haha..Det var det roligaste inlägget här på väldigt länge!!!
Postad 13 September 2008 - 11:00
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Kan ni som har en 901 skriva lite om hur ni uppfattar skärmen. Jag såg en 900 med Linux och var inte alls imponerad över skärmen, kändes grumlig, grynig och inte alls så ljusstark. jag föredrar generellt skärmar som är blanka/glossy så köper jag 901 blir väl till att vänja sig.
Kan ni skriva lite konstruktivt hur ni uppfattar den, jämför gärna med en "vanlig" laptop. Och försök att vara nyanserade och inte enbart sådär nykära i er 901  Tack!
Postad 13 September 2008 - 13:40
skaneanders
-
skaneanders
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Kan ni som har en 901 skriva lite om hur ni uppfattar skärmen. Jag såg en 900 med Linux och var inte alls imponerad över skärmen, kändes grumlig, grynig och inte alls så ljusstark. jag föredrar generellt skärmar som är blanka/glossy så köper jag 901 blir väl till att vänja sig.
Kan ni skriva lite konstruktivt hur ni uppfattar den, jämför gärna med en "vanlig" laptop. Och försök att vara nyanserade och inte enbart sådär nykära i er 901 Tack!
Bara haft den i ett dygn men bättre än inget. Ljusstyrkan tycker jag är fullgod, inte sämre än min gamla HP laptop. Däremot kan jag hålla med till viss del om grynigheten men det är inte störande. Vid filmtittande märks inte grynigheten alls det är i såfall i huvudmenyn på operativsystemet. Det är trots allt en skärm på 8,9 tum Utan att vara nykär så kan jag säga att den motsvarar absolut mina förväntningar, sen kan det alltid vara bättre men då är det också dyrare. Jämför jag med polarens 701 så är det en förbättring på allt. Kolla foto 10/10 kolla webbsidor 10/10 kolla Film 10/10 Videosamtal Skype och Msn funkar bättre än min stationära 12 000 kronors dator. Den grynighet och grumlighet är ytterst marginell och inget jag tänkte på innan du nämde det. Tror du får gå upp i storlek och pris för slippa det helt och då tappar man vitsen med den. PS. batteriet är grymt, körde den i går i över fyra timmar med allt påslaget på max och en film rullandes och batteriet hade 35% kvar Ljudet i de inbyggda högtalarna är sådär men helt ok. Med ett par hörlurar var det sjukt bra ljud. Enligt polarn jag pratade med på msn så var ljudet i hans ända riktigt bra även bilden från kameran Ps. Jag har Xp
Redigerat av skaneanders, 13 September 2008 - 13:42.
Postad 13 September 2008 - 15:34
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Kanon! Tack för din feedback!
Postad 13 September 2008 - 17:33
Unregistered9c595cc7
-
Unregistered9c595cc7
-
Användare
-
-
126 inlägg
Jag har en fråga om 901:an. Hur snabbt funkar det att ansluta sig och använda det trådlösa internetet?
Redigerat av Unregistered9c595cc7, 15 September 2008 - 15:40.
Postad 13 September 2008 - 18:00
Shox
-
Shox
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Ungefär lika lång tid som på en normal laptop med win xp.
Har i och försäg bara gjort det några gåner på en lånad 901a..
Postad 13 September 2008 - 19:33
Unregistered988bff3e
-
Unregistered988bff3e
-
Rookie
-
5 inlägg
Linux lär ju starta snabbare. Men har någon en uppfattning om hur lång tid det tar att komma ut på nätet efter kallstart?
Postad 13 September 2008 - 22:01
dbpetrol
-
dbpetrol
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tja, så fort datorn startat så startade jag webläsaren och då var jag ansluten till mitt trådlösa nätverk. Kan väl gissa att det tog 30 sek från att powerknappen var tryckt på.
Postad 14 September 2008 - 08:05
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Med tanke på att lev. tiden skjutits upp pga. komponentbrist i fabriken...
Så ska det bli roligt att se om min 901:a är tillverkad för ca 2 veckor sedan.
Redigerat av Holstein, 14 September 2008 - 08:08.
Postad 14 September 2008 - 12:46
Cmart
-
Cmart
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ett väldigt fint läderfodral till EEE 901: http://www.pdair.com...roducts_id=7843Nån som beställt därifrån och vet om de är seriösa, alt. om de säljs nånstans i Sverige?
Postad 14 September 2008 - 13:06
_kiM__
-
_kiM__
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ett väldigt fint läderfodral till EEE 901:
http://www.pdair.com...roducts_id=7843
Nån som beställt därifrån och vet om de är seriösa, alt. om de säljs nånstans i Sverige?
Dom verkar ju ha gratis frakt world wide, och betalning via paypal. Jag skulle nog handla därifrån.
Postad 14 September 2008 - 13:35
BullyBoy
-
BullyBoy
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ett väldigt fint läderfodral till EEE 901:
http://www.pdair.com...roducts_id=7843
Nån som beställt därifrån och vet om de är seriösa, alt. om de säljs nånstans i Sverige?
Jag har mailat dom och det finns ingen återförsäljare i Sverige enligt dom. Dom hänvisade till att beställa från deras site. En kollega till mig har beställt förra veckan men inte fått grejerna än men på han så lät det som om det verkade vara ett seriöst företag. Ganska billigt dessutom. Jag väntar tills han fått sina saker, sen beställer jag.
Postad 14 September 2008 - 13:47
andlin
-
andlin
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har mailat dom och det finns ingen återförsäljare i Sverige enligt dom. Dom hänvisade till att beställa från deras site. En kollega till mig har beställt förra veckan men inte fått grejerna än men på han så lät det som om det verkade vara ett seriöst företag. Ganska billigt dessutom. Jag väntar tills han fått sina saker, sen beställer jag.
Beställde ett fodral idag, Söndag 14:40. De skall ha en lev tid på 7-12 dagar, jag hör av mig när fodralet har kommit så får ni en uppfattning på lev tiden. /Andreas
Postad 14 September 2008 - 16:11
Unregistered988bff3e
-
Unregistered988bff3e
-
Rookie
-
5 inlägg
Tja, så fort datorn startat så startade jag webläsaren och då var jag ansluten till mitt trådlösa nätverk. Kan väl gissa att det tog 30 sek från att powerknappen var tryckt på.
XP eller linux?
Postad 14 September 2008 - 18:54
dbpetrol
-
dbpetrol
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Postad 14 September 2008 - 20:15
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har suttit och tittat endel på diverse läderfordral till 901:an.
Finns en hel uppsjö och man vet aldrig vilka som är bra :/
Är det någon här som har provat eller äger ett läderfodral som dem är nöjda med?
Redigerat av Holstein, 14 September 2008 - 20:15.
Postad 14 September 2008 - 20:47
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Har 20GB versionen verkligen 20GB SSD eller är det bara ett extra SDH-kort de skickar med?
Postad 14 September 2008 - 21:11
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har 20GB versionen verkligen 20GB SSD eller är det bara ett extra SDH-kort de skickar med?
Det är två SSDdiskar dem skickar med. En på 4gb, där OS ligger. Och en på 16GB för lagring.
Postad 14 September 2008 - 21:57
Ewl][Spirit
-
Ewl][Spirit
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Med risk att låta totalpuckad och ignorant för att jag inte har intagit all nödvändig information på egen hand så frågar jag er några frågor.. Vet vi vad 4gb-disken i 901:an presterar? Klarhet om det finns zif-kontakt på den 'svenska' versionen? Nån mer skillnad på 8/16gb disken förutom just storleken? Max 667mhz minnen som gäller? Standardspänning på minnena? Utöver den den inbyggda ram-minneskretsen; funkar 2/4gb moduler?
Redigerat av Ewl][Spirit, 14 September 2008 - 21:58.
Postad 14 September 2008 - 23:59
darknessviking
-
darknessviking
-
Användare
-
-
128 inlägg
Haha..Det var det roligaste inlägget här på väldigt länge!!!
självfallet! tackar  === angående läderväskan till eee'n..mkt snygg! dock så tror jag att jag kommer förvara min i min vanliga väska.. kommer man dragandes med en snygg datorväska så drar man alldeles för lätt blickarna till sig i min mening.stöldbegärligt var ordet. men det är min mening det.  == hade tänkt skicka länk till en sida där man kan köpa snygga designer att fästa på utsidan av sin asus eee 901..men nu naturligtvis så har jag tappat bort den länken och minns inte vad den hette..om någon vet så skriv gärna den.. det var iallafall en sida där dom hade kanske..100 olika designer..det var som stora ark,som man fäster på baksidan av sin eee + på handleds-delen..kostade runt.. 150 kronor tror jag..enormt snygga.
Redigerat av darknessviking, 15 September 2008 - 00:01.
Postad 15 September 2008 - 00:23
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Denna kanske? http://www.decalgirl...e.cfm/2,278.htmMånga av dem skulle sitta riktigt fint på en svart 901 =) Angående läderväskorna så har jag kollat på en del, men passformen verkar bara vara perfekt på tillverkarens egna bilder, i praktiken e dom sådär.. Bättre ha den i nån vanlig väska, den e ju inte så stor.
Postad 15 September 2008 - 09:34
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Läderfodralet var riktigt snyggt! Ska nog beställa ett (givet att jag får datorn någon gång...)
Postad 15 September 2008 - 10:47
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Golla har en näve mini-sleeves som bör passa till 901an.
Dock inte på sin sida, men jag har sett till dem på ett par butiker på nätet.
Postad 15 September 2008 - 11:28
Unregistered1030b3f2
-
Unregistered1030b3f2
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej. Tänkte bara meddela att jag idag har hämtat min Asus 901 Köpte den från http://stores.ebay.co.uk/All4ustoreLV förra veckan. Leverans gick på 3 dagar precis som för alla andra. (Tyvärr) så fanns inte zif-kontakten på min. (som är till för att sätta in en 1.8" disk istället för den interna sekundära ssd-disken) Min är svart 20gb linux. Så om du vill modda din 901 med 80gb disk så kanske det är värt att vänta tills de kommer till Sverige. Med vänlig hälsning / Jonas
Postad 15 September 2008 - 13:38
Ewl][Spirit
-
Ewl][Spirit
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej.
Tänkte bara meddela att jag idag har hämtat min Asus 901 Köpte den från http://stores.ebay.co.uk/All4ustoreLV förra veckan. Leverans gick på 3 dagar precis som för alla andra. (Tyvärr) så fanns inte zif-kontakten på min. (som är till för att sätta in en 1.8" disk istället för den interna sekundära ssd-disken) Min är svart 20gb linux.
Så om du vill modda din 901 med 80gb disk så kanske det är värt att vänta tills de kommer till Sverige.
Med vänlig hälsning / Jonas
Lite småelakt att bara ta bort den? Menmen, personligen tycker jag att det spelar mindre roll. Ni som har lagt händerna på eee901.. har ni testat med extra ram-minne av olika slag? Nån vettig förtjänst med extra minne alls i gnu/xp eller vad ni nu kör för os..
Postad 15 September 2008 - 13:51
darknessviking
-
darknessviking
-
Användare
-
-
128 inlägg
Denna kanske? http://www.decalgirl...e.cfm/2,278.htm
den var det ja! tackar! jag kommer lätt köpa nån av dom... det knasiga är bara att kunna bestämma sig för vilken av dom... eller så sätter man klisterlappar med "Windows ME inside" så är man 100 prolle säker på att INGEN ens vill försöka sno den  håller även som sagt med ang. att ha 901'an i en vanlig väska..det kommer jag ha  . om inte annat så är den såpass liten så att med lite tur så kan den få plats i någon av extrafickorna som ofta brukar finnas inuti väskor
Redigerat av darknessviking, 15 September 2008 - 13:53.
Postad 15 September 2008 - 15:40
Unregistered9c595cc7
-
Unregistered9c595cc7
-
Användare
-
-
126 inlägg
När kommer den?
Redigerat av Unregistered9c595cc7, 16 September 2008 - 12:55.
Postad 15 September 2008 - 15:49
Rootkit
-
Rootkit
-
Användare
-
-
105 inlägg
den var det ja! tackar!
jag kommer lätt köpa nån av dom...
Personligen skulle jag aldrig börja pilla med klistermärken på en sprillans ny dator. För det första är det svårt att passa in dem perfekt, för det andra vet man inte hur länge de håller sig fräscha innan de börjar släppa i klistret (att datorn blir varm lär ju inte göra saken bättre) och för det tredje så tycker jag att naturell är bäst Läderväskan tyckte jag var fin dock, bara den passar bra så man inte måste trycka in datorn så hårt att det blir repor/skador, för då är ju liksom vitsen med en väska borta.
Postad 15 September 2008 - 21:06
Cmart
-
Cmart
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Läderväskan tyckte jag var fin dock, bara den passar bra så man inte måste trycka in datorn så hårt att det blir repor/skador, för då är ju liksom vitsen med en väska borta.
Min erfarenhet av den typen a läderfodral(har ett till min iPAQ) är att de är tighta i början men töjer sig efter ett tag. Hela idén med detta fodral är väl att det skall sitta på hela tiden, även när man använder datorn? Den har ju lufthål för fläktarna och tangentbordet och touchpaden. Här är en video: http://www.youtube.c...h?v=85j9JBxvWJo
Postad 15 September 2008 - 22:19
darknessviking
-
darknessviking
-
Användare
-
-
128 inlägg
Personligen skulle jag aldrig börja pilla med klistermärken på en sprillans ny dator. För det första är det svårt att passa in dem perfekt, för det andra vet man inte hur länge de håller sig fräscha innan de börjar släppa i klistret (att datorn blir varm lär ju inte göra saken bättre) och för det tredje så tycker jag att naturell är bäst 
mjo...fast jag tror inte det var nåt klister på dom där..utan att dom fäste via statisk elektricitet..eller nåt sånt.. eller så är jag helt ute och cyklar nu  men visst..lagom snyggt om en dekal of any sort sitter fast bara till hälften
Postad 16 September 2008 - 09:29
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Då var det "D-day" för Komplett och InWarehouse.
Se om de lyckas leverera som de gått ut med..
Postad 16 September 2008 - 09:46
Unregistereddf23245e
-
Unregistereddf23245e
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Då var det "D-day" för Komplett och InWarehouse. Se om de lyckas leverera som de gått ut med..
Ja det är riktigt spännande  Det verkar ju lite otroligt att dom ska få en leverans en vecka före alla andra, men så är dom ju den största näthandeln så hoppet lever ju. Ett gott tecken är ju iaf att det inte kom något automail inatt som det gjorde från cdon förra veckan
Postad 16 September 2008 - 09:48
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag ställde en fråga till datorbutiken, tänkte det kunde intressera fler. 'Ni har EEE PC 901 på ingående, men ingen kan säga ett definitivt leveransdatum. På er sida står det 22:a september, hur säkert är det? Kan ni kontrollera med leverantören om de kommer då?
Sen förstår jag inte riktigt, om man vill ha en svart eee pc, måste m an då välja den med Windows? Jag skulle helst vilja ha en med 20GB disk, Linux och Svart.'
---svar-- 'Vår leverantör kan inte ge oss något säkert leveransbesked för denna men de meddelar att de preliminärt kommer den 22a. Ser ut som att man måste välja den vita om man vill ha Linux.
Med vänlig hälsning Kundservice'
Rimmar lagom med lön, om de inte får så få antal att alla försvinner direkt.
Postad 16 September 2008 - 09:53
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Det skulle mycket väl kunna vara så att dem släpps lagom till när lönen kommer.
Försvinner alla direkt så skapas det ju ett sug efter dem och folk förbeställer.
= Återförsäljarna slipper ha datorer på lager.
En annan teori är också att Komplett mycket väl är medvetna om att dem inte kommer att
anlända idag, men väljer att skriva det på hemsidan så att folk med "NU-begär" beställer ifrån dem
då de enligt hemsidan ser ut att kunna leverera först.
Edit: Det har bevisligen fungerat.. det fanns 67st 901or hos komplett när jag beställde. Nu finns det 23 kvar..
Redigerat av Holstein, 16 September 2008 - 10:19.
Postad 16 September 2008 - 11:13
borz
-
borz
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag tvivlar starkt på någon levereans innan oktober så jag bestälde från All4ustore_lv.
En svart 12 giggare med xp home. Nu är det spännande... kanske borde ha väntat på komplett men de har tidigare kört med fult spel så jag litar inte riktigt på dem.
Postad 16 September 2008 - 11:17
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag tänker chansa och se vad som dyker upp på hyllorn i butik, är ganska trött på lovade leveranser som bara låser upp ens pengar och man ser produkterna på hyllorna innan företaget som sitter på ens pengar fått in produkten.
Sen är det trist att tvingas på xp för att man vill ha en svart, men det får det va värt, den e så mycket snyggare i läcker svart =)
Postad 16 September 2008 - 12:55
Unregistered9c595cc7
-
Unregistered9c595cc7
-
Användare
-
-
126 inlägg
Jag har ett antal frågor:
Svarar tangentbordet snabbt? Testade nämligen att skriva på en 701:a, och de verkade vara lite svåra. Ibland kom inte tecknen fram.
Går det bra att in koppla en extern hårddisk? Koppla USB-mus, USB-tangentbord?.
Kan man installera program? Har sett på videorecensioner att det är de ikonerna som följer med. Kan man utöka dessa med andra program?
Angående virus. Har hört att Linux ska vara virusfritt. Gäller det även spyware och pop-ups och sådant?
Tack!
Postad 16 September 2008 - 13:17
darknessviking
-
darknessviking
-
Användare
-
-
128 inlägg
att komplett har 67 stycken eller vad någon sa får man nog ta med en nypa salt...
dom kanske har beställt in 67 stycken(eller 70 stycken,varav tre redan var bokade)
men visst..om dom får in en vecka tidigare än andra så är ju det kul
fast då lär de andra företagen gå bananas och undra varför inte dom får levererat samtidigt och anmäla dom and stuff..
=======
till dig ovan:
jo det bör inte vara några problem att ansluta en usb-hårddisk..det tänkte jag själv göra sen när jag får min 901'a. usbminnen bör funka med.
inget operativsystem är virusfritt..
men det finns enligt många mkt mindre virus osv till linux..
Redigerat av darknessviking, 16 September 2008 - 13:26.
Postad 16 September 2008 - 14:26
BjörnT
-
BjörnT
-
Rookie
-
2 inlägg
Bestälde en 901 Linux 20Gb hos Komplett igår den 15/9.
Det fanns då 45 kvar (med leveransdatum den 16/9, dvs idag)
Fått bekräftelse och sänddatum idag den 16/9.
Inväntar spänt mail och sms från Komplett om att paketet är på väg.
Får se om de lever upp till sina utfästelser!
DET GJORDE DOM INTE!
Förväntat på lager 2008.09.30 !!
Redigerat av BjörnT, 17 September 2008 - 13:43.
Postad 16 September 2008 - 14:57
Totteck
-
Totteck
-
Rookie
-
6 inlägg
Sådärja, efter idogt tjatande sen jag la min beställning den 5/9 hos Multitronic så fick jag ett mail nyss med kollinummer på min svarta 901 med Linux.
Enda minuset är finskt os. Nån som har koll på hur man ändrar språk i Xandros?
Postad 16 September 2008 - 15:33
Ewl][Spirit
-
Ewl][Spirit
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Bestälde en 901 Linux 20Gb hos Komplett igår den 15/9. Det fanns då 45 kvar (med leveransdatum den 16/9, dvs idag) Fått bekräftelse och sänddatum idag den 16/9. Inväntar spänt mail och sms från Komplett om att paketet är på väg. Får se om de lever upp till sina utfästelser!
Jag vill ju egentligen inte förstöra din förhoppningar men kolla i ditt mail igen så ska du se att det du fick var ett nytt leveransdatum?
Postad 16 September 2008 - 15:40
Merlion
-
Merlion
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Nu står det bekräftat 20/9 på Komplett (den svarta med XP). På den vita med Linux står det 23/9 men preliminärt.
Alltså är det bekräftat att den svarta kommer på lördag(!?) enligt Komplett. Vi får väl se hur det är med den saken..
Postad 16 September 2008 - 15:43
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Från komplett:
"Lagerstatus: Inte i lager. 81 st. 2008-09-20 (Bekräftad)"
Har det stått bekräftad förut?
Redigerat av Spata, 16 September 2008 - 15:43.
Postad 16 September 2008 - 15:52
Totteck
-
Totteck
-
Rookie
-
6 inlägg
Multitronic har visst 19 svarta med linux till i lager... Man kanske skulle köpa en till
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|