Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grand Theft Auto IV

1175 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra är GTA IV (292 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
Grand Theft Auto IV (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.897726 (87) Inga priser
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.75 (3) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 15 May 2008 - 23:56

Speero
  • Speero
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
finns det någon lista eller nått va man kan köpa osv i spelet? tycker änna det är tråkigt att det finns så lite butiker o man kan inte köpa hus osv.

Postad 16 May 2008 - 14:51

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
har spelat nu ett bra tag och är rejält nöjd, härliga effekter med vädret, dimmigt och regnat ibland, sen kommer solen. Skulle gärna vilja ha lite ny outfit och tjäna lite money, man kör taxi över halva stan och får 40 dollar, pissigt betalt...

klart värt att vänta på, en femma av fem för mig!

Postad 16 May 2008 - 18:01

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

hehe, samma här :) Och en röd Corvette :wub: Dom trängs där, hehe

Coquette! (rättelse) ;)

Postad 16 May 2008 - 21:27

Speero
  • Speero
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
nä spelet va fan ingen jättehöjdare. storyn är överskattad i längden.. bra grundidé dock. sedan så är det alldeles för lite köpa och på tok för mycket onödigt. 2/5 av mig i betyg.

Postad 16 May 2008 - 21:37

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Ju mer jag spelat desstu mer nöjd har jag blivit med grafiken...ser bara bättre och bättre ut...tills....
Ikväll gjorde jag ett stort misstag...slängde på GT5 prologue...London banan....1080p...60fps...100gr snyggare (enligt mig) och det är faktiskt en stadsmiljö med massor av detaljer samt animerade åskader massor av ljuskällor, reflektioner m.m (någon har jämfört att GTA har mycket mer detaljer än GT5, men det håller jag inte med om...visst skiljer antal objekt, men inte om man jämför londonbanan)..
Sådär..då var GTA IV grafiken förstör igen....grrr...
:wub:
Vill se ett GTA med GT5 grafik...mums :)

Redigerat av e3henri, 16 May 2008 - 21:40.

Postad 16 May 2008 - 22:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker det är ett mycket bra spel men inte blir det maxbetyg från mig..
Saker som jag tycker drar ner betyget.

*Varför i hel*etet kan man inte sava när man vill eller åtminstånde autosave precis före varje uppdrag.
Börjar va smått less savesystemet efter 40 timmar..

*Bilarna låter på tok för mesigt....500 hästars "Ferarri" låter som en traktor.

*Iden med dating å sticka ut me polarna är väl bra i teorin men tycker väl inte att det är helt klockrent i praktiken.

* Eldstriderna är väl sådär..Om det hade varit FPS med COD4 kontroller :)

Sen gillar jag fysiken i spelet och staden/miljöer/väder å grafik och handlingen är väl skaplig..

Postad 16 May 2008 - 23:02

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
moparman:
Save:a? jag savear ALDRIG. Varför vill man save:a innan uppdraget för? För att lura sig själv om att man klarat alla uppdrag på första försöket och ha det "på papper" eller?
Savear som sagt aldrig. ruggigt skönt.

GTA som FPS?
Eeeeeh?

Upplever att ljudet alltid är bättre på ps3-exklusiva spel såsom Ratchet, Uncharted, GT5P och dylika jämfört med multiplatformspel...

Men i GTA-spelen har ljudet aldrig varit briljant på det sättet (pcm osv).. tyvärr.

Postad 16 May 2008 - 23:11

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

moparman:
Save:a? jag savear ALDRIG. Varför vill man save:a innan uppdraget för? För att lura sig själv om att man klarat alla uppdrag på första försöket och ha det "på papper" eller?
Savear som sagt aldrig. ruggigt skönt.

GTA som FPS?
Eeeeeh?

Upplever att ljudet alltid är bättre på ps3-exklusiva spel såsom Ratchet, Uncharted, GT5P och dylika jämfört med multiplatformspel...

Men i GTA-spelen har ljudet aldrig varit briljant på det sättet (pcm osv).. tyvärr.

Det jag tycker är störigt är att om man misslyckas med ett uppdrag och skall börja om, så innebär det ofta att man få ta och sätta sig i bilen och köra tvärs över hela staden igen. Det hade ju varit mycket smidigare om man hade haft en savepoint precis innan "uppdraget" i sig börjar. Sedan tycker jag iofs att det är bra att man inte kan savea precis efter minsta lilla man gör. Blir lite mer utmaning så :).

Håller också med moparman att eldstriderna och slagsmålsenerna är riktigt b. Tycker inte man får någon känsla i dem, dåliga kontroller helt enkelt. Sedan tycker jag ju inte att det skulle vara som i fps spel, men de kunde gjort det bättre iaf.

Är det inte typ DD på alla spel?

Postad 16 May 2008 - 23:13

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Det är DD på alla spel. Men ps3-exklusiva har även dts och pcm i många många många fall. :)

Och tips för dom som inte orkar köra bilen till andra sidan stan, ta taxi och skippa resan. Tar 5-10 sek.

Postad 16 May 2008 - 23:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Det är DD på alla spel. Men ps3-exklusiva har även dts och pcm i många många många fall. :)

Och tips för dom som inte orkar köra bilen till andra sidan stan, ta taxi och skippa resan. Tar 5-10 sek.

Jo, men det förstör flytet. Först skall den ladda videosekvensen igen, och sedan skall man ta sig tillbaka. Det kunde helt enkelt gjorts bättre enligt mitt tycke.

Men jag skal inte klaga. Det är ett helt ok spel. 3-4 av 5 för mig, mer åt fyran skulle jag säga.

Redigerat av Phindus, 16 May 2008 - 23:23.

Postad 16 May 2008 - 23:24

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Ajo, alla har sin åsikt. Inget mer med det.

Postad 17 May 2008 - 08:42

Unregistered98f46898
  • Unregistered98f46898
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag får inte igång online delen jag väljer multiplayer på telefonen, väljer game längst upp sen väljer jag inte custom utan det längst upp och sedan väljer jag ett av spelalternativen t e x Deathmatch!
Sedan kommer jag in i en ny bild där jag godkänner det sedan står det att man ska avvakta efter fler personer ska komma in. Men det gör det aldrig!

Vad gör jag för fel! Kör med trådlöst internet men det funkar att köra via nätet på alla andra spel jag testat!

Postad 17 May 2008 - 10:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jag vill att den ska autosava precis före varje gång så jag slipper ta load när jag dött hela tiden och gå ut ur läggan köpa vapen ta taxi till uppdragsgivaren..Ta taxi till uppdraget....Vist det tar inte många minuter men jag tycker ändå det är grymt irri efter man gjort om samma uppdrag flera ggr...

Kan ju bara va jag som har det problemet för att jag är för kass :)

Edit
Ju mer jag tänker på ett GTA i FPS ju mer så tror jag att det hade varit rätt väg att gå...
Bilkörningen hade kunnat vara kvar som den är...Filmsekvenser som det är å resten FPS...
Tänk va härligt att kunna röra sig smidigt i bästa COD4 stil..
Tror det hade varit klockrent...Mycket bättre än å se ryggen å nacken på stele klumpige Nico som man knappt kan sikta med :)

Redigerat av moparman, 17 May 2008 - 11:11.

Postad 18 May 2008 - 12:56

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Helt klart det bästa GTA-spelet. Bilkörningen är underbar, fast är det ett uppdrag i andra staden då väljer jag taxi. B) Mitt favorit uppdrag hittils är
Spoiler
GTA 4 är en klar 5:a, har dock inte klarat hela spelet än. Men den som spar han har. :)

Redigerat av Unregistered28641812, 18 May 2008 - 12:57.

Postad 18 May 2008 - 13:56

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Jag får inte ordning på onlinebiten. IBLAND kan jag joina ett game, 5 sekunder senare tappar jag connection till hosten. Every time. Ibland (3 ggr hittills) har jag kunnat spela 5 minuter. Nån som har tips?

Postad 18 May 2008 - 15:50

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Skulle vara kul om det kom nån patch så man kan välja gamla uppdrag efter man klarat spelet, vissa är ju så himla roliga och grymma att man skulle vilja göra om dom flera gånger :)

Postad 19 May 2008 - 05:31

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
ungefär efter hur många uppdrag kan man komma till mitten ön och kanska få flyga helikopter? Nu vet jag inte om det är på den ön man kan flyga helikopter, jag har varit ute på flygplatsen och kollat men lyckas alltid bli wanted där, typ miljoner poliser...

Postad 19 May 2008 - 06:04

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

jag vill att den ska autosava precis före varje gång så jag slipper ta load när jag dött hela tiden och gå ut ur läggan köpa vapen ta taxi till uppdragsgivaren..Ta taxi till uppdraget....Vist det tar inte många minuter men jag tycker ändå det är grymt irri efter man gjort om samma uppdrag flera ggr...

Iallafall jag får ett textmeddelande på telefonen varje gång jag misslyckats med ett uppdrag (t.ex. genom att dö), där frågas det om man vill försöka igen. Vill man det trycker man A (jag kör på 360, knappen heter kanske nåt mer geometriskt på ps3) och man börjar om från det att man precis fått uppdraget av uppdragsgivaren. Iofs är det lite irriterande att man måste ta sig igenom halva stan igen men man behöver ju inte börja om i sin lägenhet.

Postad 19 May 2008 - 09:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Joo...Men jag är för snål :)
Eller nu spelar de väl inte så stor roll när jag har 400000 men..

Postad 19 May 2008 - 12:46

nicklash
  • nicklash
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Någon annan som bara fick ljud men ingen bild när intro-filmen började spelas upp (dvs första gången ni startade spelet)? Jag var tvungen att trycka på PS-knappen och sedan välja avbryt för att det skulle komma bild.

Postad 19 May 2008 - 12:52

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

ungefär efter hur många uppdrag kan man komma till mitten ön och kanska få flyga helikopter? Nu vet jag inte om det är på den ön man kan flyga helikopter, jag har varit ute på flygplatsen och kollat men lyckas alltid bli wanted där, typ miljoner poliser...

Jag kom till motsvarande manhattan efter ca 25% Nere till höger på den ön finns det en helikopter plats, där det går helikopter turer ifrån. sök dig dig och i sann GTA anda sno en helikopter =)

Postad 19 May 2008 - 15:27

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Någon som vet någon butik som säljer PS3 + GTAIV bundle till bra pris? De ställen jag har kollat online uppger att det inte tillverkas längre... var det nån limited edition eller? Hade varit det perfekta tillfället att äntligen införskaffa PS3:an annars ju... :)

Postad 19 May 2008 - 18:19

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Enheten finns ju att få för 3900-4000 och spelet för 500 så det blir ju samma pris.

Postad 19 May 2008 - 18:28

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag kom till motsvarande manhattan efter ca 25% Nere till höger på den ön finns det en helikopter plats, där det går helikopter turer ifrån. sök dig dig och i sann GTA anda sno en helikopter =)

Använd SPOILER funktionen tack

Postad 19 May 2008 - 20:22

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Enheten finns ju att få för 3900-4000 och spelet för 500 så det blir ju samma pris.

Ja, det är väl tyvärr sant. Hade hoppas spara ett par hundringar i alla fall men men...

Postad 19 May 2008 - 20:32

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Jo man tycker ju att det borde vara därför man släpper boundlingar men...

Postad 19 May 2008 - 20:35

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Jo man tycker ju att det borde vara därför man släpper boundlingar men...

Well, allt det här handlar om att tjäna pengar så länge det går. Det handlar inte om välgörenhet. Allt annat vore naivt att tro :)

Postad 19 May 2008 - 20:40

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

om du tittar på kartan som du fick med i spelet står det att det finns en helikopterplats, detta kan inte kvalificeras som en spoiler...

Spoiler

Postad 19 May 2008 - 20:49

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Well, allt det här handlar om att tjäna pengar så länge det går. Det handlar inte om välgörenhet. Allt annat vore naivt att tro :)

Klart att det handlar om att tjäna pengar, men att bundla flera produkter brukar väl ändå innehålla någon ekonomisk fördel för konsumenten? Producenten/leverantören tjänar ju på att man som konsument "luras" att köpa mer än bara en grundprodukt på samma bräde. Nu säljer sig GTA4 + PS3 ju sig självt förvisso och behöver knappast bundlas för att verka som en attraktiv kombination, men jag tycker knappast att det är för mycket begärt att man knackar bort en hundring eller så från riktpriset om man nu ska erbjuda det som bundle.

Men nu verkar det ju vara en akademisk diskussion då produkten inte längre säljs som bundle, eller har jag missat något?

Postad 19 May 2008 - 20:57

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Klart att det handlar om att tjäna pengar, men att bundla flera produkter brukar väl ändå innehålla någon ekonomisk fördel för konsumenten? Producenten/leverantören tjänar ju på att man som konsument "luras" att köpa mer än bara en grundprodukt på samma bräde. Nu säljer sig GTA4 + PS3 ju sig självt förvisso och behöver knappast bundlas för att verka som en attraktiv kombination, men jag tycker knappast att det är för mycket begärt att man knackar bort en hundring eller så från riktpriset om man nu ska erbjuda det som bundle.

Men nu verkar det ju vara en akademisk diskussion då produkten inte längre säljs som bundle, eller har jag missat något?

Det där är det enda som man behöver skriva i den här debatten. Och det gjorde du helt själv. :)

Redigerat av ColinZeal, 19 May 2008 - 21:03.

Postad 19 May 2008 - 21:36

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0

om du tittar på kartan som du fick med i spelet står det att det finns en helikopterplats, detta kan inte kvalificeras som en spoiler...

Spoiler

Spoiler

Postad 19 May 2008 - 23:09

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Det där är det enda som man behöver skriva i den här debatten. Och det gjorde du helt själv. :)

Vad menar du? Jag debatterar knappast då jag inte har något påstående att debattera mot, förutom ditt påstående att det handlar om att tjäna pengar vilket jag ju som sagt håller med om. Vad jag ifrågasätter är "poängen" med att sätta samma pris på en bundle som på de individuella produkterna sammantaget. Jag menar är att producenten kan acceptera en lägre vinstmarginal på "paketet" än på de individuella produkterna vid bundling pga att man potentiellt säljer fler produkter eller produkter som annars inte säljer. I GTA4:s fall är detta kanske inte applicerbart, men en bundling fanns ändå så man tänker sig att det kanske fanns någon lite sötsak i erbjudandet förtom "en kartong istället för två"...? Låter det bero där dock, annars blir det lätt lite OT.

Men originalfrågan består... finns det ingen bundling PS3+GTA4 till schysst pris där ute, dvs lägre än summan av att köpa delarna separat?

Postad 20 May 2008 - 08:27

andem038
  • andem038
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har också problem med multiplayer. Jag får inte upp några pågående spel...
Fast det funkar att bjuda in sin kompis, men det var inte så kul att åka runt två personer och skjuta på allt som rörde sig. Eller jo, lite kul var det :)

Postad 20 May 2008 - 12:15

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
finns det någon jetpack i denna version och isåfall finns det någon fusk kod att skriva in

Postad 20 May 2008 - 16:11

Unregistered98f46898
  • Unregistered98f46898
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag får inte igång online delen jag väljer multiplayer på telefonen, väljer game längst upp sen väljer jag inte custom utan det längst upp och sedan väljer jag ett av spelalternativen t e x Deathmatch!
Sedan kommer jag in i en ny bild där jag godkänner det sedan står det att man ska avvakta efter fler personer ska komma in. Men det gör det aldrig!

Vad gör jag för fel! Kör med trådlöst internet men det funkar att köra via nätet på alla andra spel jag testat!

Postad 20 May 2008 - 16:28

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Ingen Jetpack i det här spelet.

Postad 20 May 2008 - 20:23

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

För mig funkar det, kör även jag trådlöst internet så det kan inte vara det iaf!
provade bara deathmatch lite snabbt men det funkade iaf.. :P

Postad 21 May 2008 - 09:06

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0

För mig funkar det, kör även jag trådlöst internet så det kan inte vara det iaf!
provade bara deathmatch lite snabbt men det funkade iaf.. :)

Funkade inte för mig heller med onlinegrejen :P

Postad 21 May 2008 - 10:44

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Funkade inte för mig heller med onlinegrejen :)

jag fick då en invite av dig igår iaf.. men joinade inte för var mitt uppe i ett uppdrag :P

Postad 21 May 2008 - 11:04

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0

jag fick då en invite av dig igår iaf.. men joinade inte för var mitt uppe i ett uppdrag :P

den kom fram iaf :) Men jag kunde inte joina ett spel, kanske inte gjorde rätt heller iofs, fanns ju en hel del olika slags multispel att spela.

Postad 21 May 2008 - 12:32

andem038
  • andem038
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
För er som det inte funkar för:
Har ni köpt ps3 + gtaIV bundle?

Jag köpte min bundle för en vecka sen. Kör nätverk via sladd. Det funkar att bli inbjuden av en kompis, o bjuda in. Men inte komma ut på stort spel... :P

Edit: Bor i sthlm, har telia arsle-dsl.

Redigerat av andem038, 21 May 2008 - 12:34.

Postad 21 May 2008 - 15:24

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt om jag förstörde din spelupplevelse pga detta.....

Postad 21 May 2008 - 18:58

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Fan kan inte frugan somna snart så man kan spela ;) det är ju iof bröllopsdag men det hade ju Niko också skitit i :)

Postad 21 May 2008 - 19:30

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Fan kan inte frugan somna snart så man kan spela ;) det är ju iof bröllopsdag men det hade ju Niko också skitit i :)

;) :P :P

Postad 21 May 2008 - 19:35

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

*HAHAHA* Det där måste ju vara årets kommentar...!! ;)

Postad 21 May 2008 - 22:21

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
På vilken knapp visslar man efter taxi nu igen? :)

Postad 21 May 2008 - 23:10

chorizo
  • chorizo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
L1

Postad 22 May 2008 - 07:02

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

;)

Postad 22 May 2008 - 07:48

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Hon somnade tillslut och det blev några timmar :)

Postad 22 May 2008 - 09:58

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0
Någon som provat att gå genom avspärrningen på bron, där det står 2 polisbilar bakom?
Spoiler

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.