Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E71 *

1214 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 januari 2009 - 19:19

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

När du kör Nokia Email Service så har du ju ett program som du måste köra i bakgrunden. Det var det programmet som kopplade upp sig på nätet, även om det var avstängt.
Nokia Email Service ska ju "pusha" mailet direkt till mobilen så fort det kommer i din e-post. Tyvärr verkar det som att det inte gillar min e-post leverantör (egen domän genom one.com).
Men strunt samma, emoze funkar och i övrigt är telefonen guld värd. Enda jag har att klaga på är att batteritiden är lite kort, men den kanske kommer igång när den fått laddas några gånger.

Häppårä!

btw, är det någon som vet något bra skärmskydd till luren? Något man klistrar på och som sitter kvar.

My bad! Helt riktigt.

Som ytterligare ursäkt kan jag rekommendera Zaggs displayskydd. Kör det på min E71 och tycker den funkar riktigt bra. Sitter bra och känns riktigt slitstarkt. Märks inte ens att den sitter där...

Postad 15 januari 2009 - 19:59

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

My bad! Helt riktigt.

Som ytterligare ursäkt kan jag rekommendera Zaggs displayskydd. Kör det på min E71 och tycker den funkar riktigt bra. Sitter bra och känns riktigt slitstarkt. Märks inte ens att den sitter där...

var hittar du det Zaggs ?

Sen någon jag får panik på laddkabeln som är riktigt äcklig STÅLTRÅD ! någon som vet en riktig feting till ladkabel ?
jag provade med en konverter så jag skulle kunna använda gamla ladd kablar från Nokia. då dom var bäst i världen !!
köpte ne från www.24.se men den glappar ! skräp !

Redigerat av halvledaren, 15 januari 2009 - 20:02.

Postad 16 januari 2009 - 08:42

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Sen någon jag får panik på laddkabeln som är riktigt äcklig STÅLTRÅD ! någon som vet en riktig feting till ladkabel ?
jag provade med en konverter så jag skulle kunna använda gamla ladd kablar från Nokia. då dom var bäst i världen !!

Finns som beställningsvara i Telias butiker. 179 spänn.

Postad 16 januari 2009 - 12:06

Unregistered06caee37
  • Unregistered06caee37
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Newbee här men angående Displayskydd har det här funkat bra för mig.

Screenguard

Postad 16 januari 2009 - 13:46

Unregistered4167b2d6
  • Unregistered4167b2d6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Någon som vet något om listorna för MISSADE SAMTAL & UPPRINGDA NUMMER.
Går det inte att få den att visa vilket nummer som ringt? När jag har personen i kontaktlistan syns bara namnet. För mig är det intresant att veta eftersom jag använder både SIP klienten och mobila abbonemanget för att ringa med. EX om min kontakt ringt från sitt hemnummer så vill ju jag använda SIP telefon att ringa tillbaka eftersom det är billigare.

Jag vet inte om han ska visa olika ikoner beroende om det är mobiltelefon eller vanliga telefon som ringt.
Så gör min Z800 i alla fall. Vad jag kan se så visar den samma ikon på alla nummer som kommer in i min E71:a

//Indurain

Redigerat av Unregistered4167b2d6, 16 januari 2009 - 13:52.

Postad 16 januari 2009 - 21:00

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Någon som vet något om listorna för MISSADE SAMTAL & UPPRINGDA NUMMER.
Går det inte att få den att visa vilket nummer som ringt? När jag har personen i kontaktlistan syns bara namnet. För mig är det intresant att veta eftersom jag använder både SIP klienten och mobila abbonemanget för att ringa med. EX om min kontakt ringt från sitt hemnummer så vill ju jag använda SIP telefon att ringa tillbaka eftersom det är billigare.

Jag vet inte om han ska visa olika ikoner beroende om det är mobiltelefon eller vanliga telefon som ringt.
Så gör min Z800 i alla fall. Vad jag kan se så visar den samma ikon på alla nummer som kommer in i min E71:a

//Indurain

Tror tanken är att man ska se olika ikoner, tyvärr visar den bara mobila ikonen. Ett halvkrångligt sätt är att gå in på "val", "använd nummer" och sen "redigera" så ser man om det är hem eller mobilt. Bara att backa ur så görs ingen förändring.

Postad 18 januari 2009 - 11:56

Anders R
  • Anders R
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Ett något snabbare sätt är att bara klicka på grön lur för att ringa upp tills numret visas, sedan trycka på röd lur för att avsluta. Då ser man numret lite snabbt och kan sen ringa upp på lämpligt sätt.

Postad 18 januari 2009 - 13:46

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har precis satt min nya E71 på laddning för första gången :)

En fråga angående detta; Fick inte riktigt in hela "stiftet" i kontakthålet, känns som den kanske skulle gå lite längre in. Vågade dock inte trycka så hårt... hur är det ni som har använt era E71:or. Kan man få in den hela vägen, så det "klickar till" liksom? Som sagt... man är ju väldigt varsam såhär första dagen med den nya mobilen :D

/ Andreas

Postad 18 januari 2009 - 16:31

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Passar på att att ställa in ett fråga:

Var jag förstår så har det relativt nyligen släpps en uppdatering till E71:an.

Eftersom min mobil är helt ny så tänkte jag att det var lägligt att uppdatera den till senaste versionen.

Laddade hem och installerade "Nokia Software Updater".. men den hittar ingen ny. Får detta meddelande:

--------------------------------------------
Nokia E71 (RM-346)

Inb. programvara, version

Aktuell: 110.07.127
Uppdaterad: 110.07.127
-------------------------------------------

Blev lite förvånad, vad kan detta bero på?

Tacksam för hjälp.

/ Andreas

Postad 18 januari 2009 - 16:51

Anders R
  • Anders R
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Nokia släpper inte uppdateringarna samtidigt till alla olika 'versioner' av E71an, olika telefoner har olika produktkoder... Så vissa får uppdateringen före andra dessvärre. Jag väntar själv på den nya mjukvaran.
Hoppas detta hjälpte lite!

Postad 18 januari 2009 - 17:35

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Ok.. perfekt, får man avvakta lite då...

Såg du mitt tidigare inlägg, lite högre upp, angående laddning...

/ Andreas

Postad 18 januari 2009 - 18:13

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Nokia släpper inte uppdateringarna samtidigt till alla olika 'versioner' av E71an, olika telefoner har olika produktkoder... Så vissa får uppdateringen före andra dessvärre. Jag väntar själv på den nya mjukvaran.
Hoppas detta hjälpte lite!

Det är ett två minuters jobb att byta produktkod så man kan uppdatera och slippa vänta. Har gjort det både på min E90 och E71 flera gånger - vill ju inte vänta flera veckor om man inte behöver :)

Postad 18 januari 2009 - 19:09

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tror frågan försvann, men jag testar igen.

Tyckte det var svårt att få in hela "stiftet" i laddkontakten när jag laddade telfonen, första gången, vågade inte trycka så hårt... men ska den gå att trycka in hela vägen så det "klickar till"... det gick iaf att ladda.

/ Andreas

Postad 19 januari 2009 - 09:04

Anders R
  • Anders R
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Det är ett två minuters jobb att byta produktkod så man kan uppdatera och slippa vänta. Har gjort det både på min E90 och E71 flera gånger - vill ju inte vänta flera veckor om man inte behöver :)

Jo, det är inget svårt eller tidskrävande jobb men garantin lär ju ryka om man byter produktkod.. Eller?

Tror frågan försvann, men jag testar igen.

Tyckte det var svårt att få in hela "stiftet" i laddkontakten när jag laddade telfonen, första gången, vågade inte trycka så hårt... men ska den gå att trycka in hela vägen så det "klickar till"... det gick iaf att ladda.

/ Andreas

Jag fick trycka till min lite första gångerna så det klickade till, går något lättare nu. Får du inte in den tillräckligt långt finns risken att den tappar kontakten om du petar till telefonen när den är inkopplad.. Det hände mig någon gång i början, då var inte telefonen laddad när man trodde att den skulle vara det..

Postad 19 januari 2009 - 12:49

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Jag har skrivit lite kort om vad jag tycker om Nokia E71 ifall någon är intresserad av den så kan man ju teckna sig en liten bakgrund innan man skaffar en sådan.
http://www.maxteknik...c...9&Itemid=30

Postad 19 januari 2009 - 13:59

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Jag har tyvärr fått damm bakom displayen. Iofs jobbar jag på bygge så man springer ju en del i damm om man säger så.

Ändå märkligt eftersom den känns välbyggd. Dålig packning?

Får man detta fixat på garantin tror ni?

Redigerat av Stringfellow, 19 januari 2009 - 14:00.

Postad 19 januari 2009 - 15:09

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Jag har tyvärr fått damm bakom displayen. Iofs jobbar jag på bygge så man springer ju en del i damm om man säger så.

Ändå märkligt eftersom den känns välbyggd. Dålig packning?

Får man detta fixat på garantin tror ni?

Ja garantin ska nog fixa det. Lämna bara in den där du köpte den så kommer det nog att lösa sig.

Postad 19 januari 2009 - 19:24

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Efter nån dags användande måste jag bara säga att jag är grymt nöjd med E71:an... kikade lite i olika forum innan köpet, och man såg ju ofta kommentarer som den "bästa mobilen" osv. Tror jag förstår varför...

Har ju haft ett par N-series med "extra allt" innan... men som knarrade och gnisslade från dag 1 i princip.

Vilken kvalitetkänsla det är på E71:an... bidrar verkligen.

Tack fölr svarat ang. laddningen.. ska trycka till lite hårdare nästa gång...

Postad 19 januari 2009 - 20:39

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Efter nån dags användande måste jag bara säga att jag är grymt nöjd med E71:an... kikade lite i olika forum innan köpet, och man såg ju ofta kommentarer som den "bästa mobilen" osv. Tror jag förstår varför...

Har ju haft ett par N-series med "extra allt" innan... men som knarrade och gnisslade från dag 1 i princip.

Vilken kvalitetkänsla det är på E71:an... bidrar verkligen.

Tack fölr svarat ang. laddningen.. ska trycka till lite hårdare nästa gång...

Ja självklart E71 är grymt bra, E-series i allmänhet är troligt mycket bättre än något annat när det gäller stabilitet och kvalitet

Postad 22 januari 2009 - 22:21

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej!

Har nyligen testat GPS'n tillsammans med Nokia Maps.. fungerade riktigt bra... dock tog det en stund innan man fick uppkoppling. Läste även i ett test att de fått vänta em stund... hur har ni upplevt det?

Har tidigare haft en N82:a, där jag bara använt integrerad GPS. Vilka inställningar kör ni med? Har inte betalat för något "datapaket" för GPS och slipper gärna det.

Såg detta i inställningarna:

meny > inställn. > allmänt > position > positionsmetoder

Bluetooth GPS
Assisterad GPS
Integrerad GPS
Nätbaserad

De tre nedersta verkar vara aktiverade i "default"-läge. Fungerar det bra att bara köra med den integrerade med e71:an ?

/ Andreas

Postad 24 januari 2009 - 11:07

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Någon som har hittat några fina teman som passar extra bra till E71:an?

Skulle vara trevligt med lite tips.

Postad 24 januari 2009 - 12:31

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0

http://www.zagg.com/...ins-shields.php

Postad 24 januari 2009 - 18:48

Unregistered1599
  • Unregistered1599
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Någon som har hittat några fina teman som passar extra bra till E71:an?

Skulle vara trevligt med lite tips.

Hej lindstrom!

Här är länkar till några trevliga teman som jag varierar mellan:

http://aztecwickedsu...-Gabb-100250245
http://aztecwickedsu...y-Gabb-97392483
http://aztecwickedsu...y-Gabb-94641421
http://aztecwickedsu...y-Gabb-97465490
http://aztecwickedsu...-Gabb-100255288

http://www.e71fanati...abel/E71 Themes

För tillfället kör jag med denna:
http://www.babinokia.../24/gray-black/

MVH // Mange

Postad 24 januari 2009 - 19:24

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tack för tipsen!

Postad 24 januari 2009 - 21:36

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag vill se fler tips på teman!

Hatar de nya ikonerna och vill gärna ha ett tema som byter ut *alla* ikoner. Främst vissa mappar som kan ligga kvar med standardikoner.

Här är mitt hetaste tips som jag kört bra länge nu: E-series Touch

Postad 25 januari 2009 - 00:11

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag vill se fler tips på teman!

Hatar de nya ikonerna och vill gärna ha ett tema som byter ut *alla* ikoner. Främst vissa mappar som kan ligga kvar med standardikoner.

Här är mitt hetaste tips som jag kört bra länge nu: E-series Touch

Gå in på Zedge.net där har dom massvis med teman till E71an..
bara bli medlem o ladda ner, kostar inget alls.. skit bra sida speciellt ifall du är som jag som byter telefon ofta då de finns teman till dom mesta modellerna.. Just de de finns massvis med ringsignaler och bakgrundsbilder osv.. väldigt proffsig sida..

Postad 25 januari 2009 - 08:46

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
När jag har laddat ner teman mm. till min mobil har jag inte behövt vara medlem på Zedge. En annan bra site är Mobile9.com. Jag vet inte om det finns bra teman till E71 men sidan är ju bra ;).

Postad 25 januari 2009 - 16:55

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Gå in på Zedge.net där har dom massvis med teman till E71an..
bara bli medlem o ladda ner, kostar inget alls.. skit bra sida speciellt ifall du är som jag som byter telefon ofta då de finns teman till dom mesta modellerna.. Just de de finns massvis med ringsignaler och bakgrundsbilder osv.. väldigt proffsig sida..

Är de anpassade för E71 så att det inte är för random S60-telefon? Dvs att kontakter och kalender skinnas och att alla ikoner byts ut, även Office, Kommunikation etc.

Reagerade på att det fanns "massvis", då jag har letat runt på en mängd siter och hittat ett tiotal kanske.

Postad 25 januari 2009 - 17:36

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Är de anpassade för E71 så att det inte är för random S60-telefon? Dvs att kontakter och kalender skinnas och att alla ikoner byts ut, även Office, Kommunikation etc.

Reagerade på att det fanns "massvis", då jag har letat runt på en mängd siter och hittat ett tiotal kanske.

100% anpassad till E71an.. ang ikonerna så är de jue den som gör temat om ikonerna har bytts ut eller inte.. men de går att förhands titta på dom mesta teman o se om ikonerna har blivit ändrade..

Postad 25 januari 2009 - 21:54

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
min display på E71an pajade idag.. suck! Ingen utgift man suktar efter direkt.. Skalet har inte gått sönder, bara displayen. Typiskt! =/

Postad 25 januari 2009 - 23:01

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

100% anpassad till E71an.. ang ikonerna så är de jue den som gör temat om ikonerna har bytts ut eller inte.. men de går att förhands titta på dom mesta teman o se om ikonerna har blivit ändrade..

Jag laddade ner två sen orkade jag inte fler. Ingen av dessa var 100% anpassade. En hade svart text på svart bakgrund i kontakter. Den andra hade andra ikoner än default som bytte ut alla ikoner utom Kommunikation, Office etc.

Mitt tvivel kvarstår alltså.

Postad 26 januari 2009 - 08:54

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2 937 inlägg
  • 0
Igår bytte jag min Samsung Omnia mot en Nokia e71, och jag är helnöjd. Vilken underbar telefon. Någon som har tips på bra program att tanka hem till e71an? Finns de någon sida liknanade n95an.se fast till e71? Anatar att jag kommer få leta igenom denna tråden, men någon vänlig själ kanske har lust att sätta ihop en lista över top 10 program, samt vart man kan få tag på dom.

Tack på förhand!

Postad 26 januari 2009 - 15:36

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Igår bytte jag min Samsung Omnia mot en Nokia e71, och jag är helnöjd. Vilken underbar telefon. Någon som har tips på bra program att tanka hem till e71an? Finns de någon sida liknanade n95an.se fast till e71? Anatar att jag kommer få leta igenom denna tråden, men någon vänlig själ kanske har lust att sätta ihop en lista över top 10 program, samt vart man kan få tag på dom.

Tack på förhand!

Beror på vad man är ute efter med dessa program kör jag på min E71 och E90

Coreplayer - bästa mediaspelaren
Roadsync - bästa klienten för Exchange om man ska synka sin lur mot en Exchangeserver
X-plore - filhanterare
JoikuSpot - gör din lur till en Wlan router
Forecaweather - väderprogram
SkyeQuiKey - bästa programmet alla kategorier, tyvärr lite buggigt på E71, fungerar klockrent på E90
Resco News - RSS läsare
Resco Photo Viewer - bra foto program
Total Recall - för att automatiskt spela in önskade samtal
Nokia Sportstracker - håll koll på din löparrunda
Google Maps och Garmin - GPS program
Handy Alarm Pro - för larm och påminnelser
Handy Clock - för timers och så vidare
Handy Converter - för att konvertera olika saker som valutor och klädstorlekar mm
Handy Safe Pro - perfekt wallet program för hålla dina lösenord och hemliga saker synkade med din dator
Handy Taskman - håll koll på minnet och stänga ner program mm
118 adressboken - för att få nummerpresentation för nummer som ej finns i din adressbok
EasyReject - för att neka specifika inkommande samtal och sms - sms:en från önskade personer kan gömmas - bra om flickvännen inte ska se allt ;)
Slick - IM klient
Fring - för att ringa Skypesamtal och SIP samtal

Det är min lilla lista med bra program :lol:

Postad 26 januari 2009 - 18:28

Unregistered06caee37
  • Unregistered06caee37
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ett par snygga teman

http://www.bandezthemes.com/blog/?p=33

Postad 27 januari 2009 - 14:40

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Jag har letat igenom tråden min inte hittat vad jag söker:

Jag använder ett Jabra 3030 headset för att kunna lyssna på musik under
tiden jag jobbar och ändå inte missa telefonsamtal mm.

Jag skulle vilja streama musik från datorn till telefonen och använda den
som musikspelare men jag har inte hittat någon sån funktion i min E71
och jag har inte hittat någon separat programvara heller.

Någon som har några tips?

Mvh,
Ingvar

Postad 27 januari 2009 - 19:18

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Mvh,
Ingvar

Skulle Orb kunna funka? orb.com

Postad 27 januari 2009 - 19:24

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Tack på förhand!

Jag använder några få program, men skulle vara lite lost utan dem.

Largetime Screensaver för att snabbt se vad klockan är och om det är nån som ringt.
Best Profiles för att automatiskt skifta profil under arbetstid. Annars glömmer jag jämt ändra tillbaka till en ringande profil efter arbetet.
Smart Settings för en enda grej och det är att ändra kommandot för knapplås. Två tryck på röd lur låser och två tryck på neråt låser upp.
Mobbler som är en Last.fm-klient för telefonen så jag kan strömma radio med "min musik".

Som någon skrev tidigare. Beror alldeles på vad du vill ha för program i din telefon. N95ans program funkar i de flesta fallen. Förutom de som kräver acceleratorn.

Postad 27 januari 2009 - 23:34

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag laddade ner två sen orkade jag inte fler. Ingen av dessa var 100% anpassade. En hade svart text på svart bakgrund i kontakter. Den andra hade andra ikoner än default som bytte ut alla ikoner utom Kommunikation, Office etc.

Mitt tvivel kvarstår alltså.

valde du e71 som din mobiltelefon?? ja har aldrig haft såna problem.. bara när ja har tagit till fel mobil modell..
jag använder tex e71 teman till min E90 o de funkar hyffsat bra men då blir de exakt som du beskriver att de blir med din mobil.. ska försöka ta en bild på min E71 så ska du få se att alla ikoner ändras. även office..

Postad 28 januari 2009 - 00:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Tja... nu dog min E71a efter lång och trogen tjänst... Startar inte längre. Får se hur lååååång tid det tar att få den fixad. Höll i ca 7 månader.

Postad 28 januari 2009 - 12:09

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Tja... nu dog min E71a efter lång och trogen tjänst... Startar inte längre. Får se hur lååååång tid det tar att få den fixad. Höll i ca 7 månader.

Lider med dig, bytte själv bort min E71 mot en Touch HD igår - fick ett så bra erbjudande så jag kunde inte motstå :) Men jag saknar redan E71:an, Touch HD:n är grym som leksak men E71:an har ändå något speciellt så det blir nog till att byta bort E90 luren mot en E71 och behålla Touch HD:n som en leklur. Hoppas du får din fixad snabbt, men det är väl de där eländiga Anovo som är serviceställe för Nokia lurar och de ger jag inte mycket för tyvärr

Postad 28 januari 2009 - 14:39

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Mvh,
Ingvar

Skulle Orb kunna funka? orb.com

Nej tyvärr så gör det inte det:
Orb vill kontakta sina servrar för att skapa ett konto under installationen
och brandväggen på mitt jobb släpper inte ut Orb-trafiken. Jag gissar att
den använder HTTP, firman använder ett webproxy och jag hittar inget sätt
att ställa in det för Orb...

Sen inser jag också att jag missade en del information i mitt inlägg:
Jag behöver både ett serverprogram för min PC och ett klientprogram
för min telefon.

Helst skulle jag vilja använda USB för överföringen av musiken men det
är kanske för mycket begärt?

Fler förslag?

Mvh,
Ingvar

Postad 28 januari 2009 - 21:45

Salle
  • Salle
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Beror på vad man är ute efter med dessa program kör jag på min E71 och E90

Coreplayer - bästa mediaspelaren
Roadsync - bästa klienten för Exchange om man ska synka sin lur mot en Exchangeserver
X-plore - filhanterare
JoikuSpot - gör din lur till en Wlan router
Forecaweather - väderprogram
SkyeQuiKey - bästa programmet alla kategorier, tyvärr lite buggigt på E71, fungerar klockrent på E90
Resco News - RSS läsare
Resco Photo Viewer - bra foto program
Total Recall - för att automatiskt spela in önskade samtal
Nokia Sportstracker - håll koll på din löparrunda
Google Maps och Garmin - GPS program
Handy Alarm Pro - för larm och påminnelser
Handy Clock - för timers och så vidare
Handy Converter - för att konvertera olika saker som valutor och klädstorlekar mm
Handy Safe Pro - perfekt wallet program för hålla dina lösenord och hemliga saker synkade med din dator
Handy Taskman - håll koll på minnet och stänga ner program mm
118 adressboken - för att få nummerpresentation för nummer som ej finns i din adressbok
EasyReject - för att neka specifika inkommande samtal och sms - sms:en från önskade personer kan gömmas - bra om flickvännen inte ska se allt :)
Slick - IM klient
Fring - för att ringa Skypesamtal och SIP samtal

Det är min lilla lista med bra program :P

Var kan man hitta alla dessa roliga program då? (gratis) Jag provade att googla lite, men det jag hittade kostade pengar.

Postad 29 januari 2009 - 00:04

RooX
  • RooX
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Var kan man hitta alla dessa roliga program då? (gratis) Jag provade att googla lite, men det jag hittade kostade pengar.

Vissa av programmen han nämner är gratis (t.ex. Slick, JoikuSpot och Fring), men flera av dom kostar pengar så dom kan du inte hitta gratis på laglig väg.

Postad 29 januari 2009 - 09:53

breideux
  • breideux
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ipmart-forum!

Postad 29 januari 2009 - 22:46

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Har nyligen fått min E71 och är riktigt nöjd, en riktigt störig grej när man håller telefonen vid örat är att man hör ett "piiiiiip" hela tiden(bara hörtbart när man sätter luren direkt mot örat). Trodde först det var fel på min men provade en annan och den var likadan. Jag förstår att man inte kommer höra detta piiiip om man pratar ute bland folk eller på jobbet osv, men störigt när man sitter hemma där det är tyst runt om och så hör man ett piiip i bakgrunden (pipet är där även när man inte har samtal så antar att det är någon komponent i telefonen som piper(antagligen skärmen, då även vissa LCDskärmar till PC ger ifrån sig ett ljud om man lyssnar nära)..

Hur som helst, tänkte byta in den, men eftersom den andra jag provat har samma "problem" så kanske alla är så? hör ni också ett lågt "piiip" om ni sätter luren vid örat? (telefonen måste vara aktiv och inte i "vänteläge".

Tacksam för svar.

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 29 januari 2009 - 23:56.

Postad 30 januari 2009 - 09:08

Anders R
  • Anders R
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Trist att höra!
Min är då knäpptyst även med skärmen igång.. Min förra telefon (HTC P4350) lät däremot en hel del från skärmen, så helt ovanligt är det ju inte.

Postad 30 januari 2009 - 13:37

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Min är knäpptyst också, och jag hade verkligen stört mig på om den hade haft något piip ljud.. avskyr sådant.

Postad 30 januari 2009 - 14:25

Unregistered1599
  • Unregistered1599
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Knäpptyst. Nada. Hade dock det problemet på min gamla N95.

Postad 30 januari 2009 - 17:06

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Ok, detta verkar ju inte gälla alla E71.or alltså (förutsatt att ni kan höra den låga frekvens pipet ligger på :)) , detta är väl något som jag kan reklamera luren för?

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 30 januari 2009 - 17:07.

Postad 30 januari 2009 - 18:14

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Har du kollat så det inte är en inställning för signal efter en minuts samtal eller nått.....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.