Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch HD *

2075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch HD (Mobiltelefoner) 7 8,64 (44) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 14 december 2008 - 00:36

sabio_proeliat
  • sabio_proeliat
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Är det någon som har lycktas få mail inställningarna att fungera med Telia? Jag har inga problem att surfa men utomstående applikationer och mail kan jag inte ansluta til.

Postad 14 december 2008 - 09:37

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Man får ju upp en sida med liten text...Det är ju som meningen :blush:

De flesta sidor man är in på vet man ju var på sidan man ska trycka..

Bara klicka var du vill zooma in på sidan

Du Moparman, vilken version av Opera mini ska man köra med då HD'n inte finns som val, Generic Light eller advanced, eller kör du med någon av HTC mobbarnas version?

Postad 14 december 2008 - 09:53

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Välj Opera Mobile istället den är till för Windows Mobile.

Postad 14 december 2008 - 11:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
det är just opera mobile 9.5 du INTE ska använda :-)

Opera mini funkar perfekt till WM....nu har ja ingen HD...kommer inte ihåg vilken version ja har...bara testa :-) funkar de inte så avinstallera

Postad 14 december 2008 - 12:35

najen
  • najen
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Så var det för mig i början också. Jag vet inte om du redan använder applikationen SnabbGPS (samma som A-GPS på andra telefoner?), men nu hittar min Blackstone 6-8 satelliter även inomhus 1-2 m från ett (söder)fönster. Alltså kan jag precis som med min N95 nu hitta satelliterna inomhus, vilket är trevligt (i N95-fallet så kom och gick förbindelsen dock, med Blackstone har jag den naturligtvis stabil, med så många satelliter). Jag testade nyss och det tog ändå 1.5 minuter coldstart, men vad begär man inomhus...

Japp jag använder SnabbGPS men hittar ändå inga satelliter när jag sitter inomhus. Iofs gör det inte så mkt, klarar mig bara den funkar utomhus :blush:

Postad 14 december 2008 - 13:47

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Du Moparman, vilken version av Opera mini ska man köra med då HD'n inte finns som val, Generic Light eller advanced, eller kör du med någon av HTC mobbarnas version?

När jag installerade på min TyTn II (den fanns inte heller med) så valde jag en anan HTC modell med touchscreen. Det fungerade utmärkt, så det botde funka på HD: också...

Jag har ju tyvärr inte fått min HD än, så jag vet inte säkert...

En annan sak. Jag ska ha ett Telenor abonnemang. Har beställt telefonen bunden. Tyvärr har de bara ett alternativ för fri data och det kostar 199 kr/mån. Man blir väl ändå tvungen att ta det, för att använda denna telefon utan fri data vore som att Köpa en Ferrari och bara köra i ettans växel.

Närjag kollade på Telenors hemsida såg jag ett erbjudande. En mini notebook och fri data för 299 / mån. Man kan koppla den till ett tvillingkort till telefonnummret så att man kan få fri data både i telefonen och datorn. Nån som har slagit till på detta paket och vet om det funkar bra?
Erbjudandet på telenor
(Direktlänken funkade visst inte. Klicka på Mobild bredband till vänster, sedan är det det översta erbjudandet.)

Toshiba om datorn
(Denna direktlänk verkar också fungera dåligt. Datorn heter NB 100)

Redigerat av Lindstrand, 14 december 2008 - 13:52.

Postad 14 december 2008 - 13:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

det är just opera mobile 9.5 du INTE ska använda :-)

Opera mini funkar perfekt till WM....nu har ja ingen HD...kommer inte ihåg vilken version ja har...bara testa :-) funkar de inte så avinstallera

Varför inte opera mobile 9.5? Den funkar ju utmärkt har iofs inte heller nån touch HD utan en tuch crouise men 9.5 funkar betydligt bättre än opera mini som jag också testat.

Postad 14 december 2008 - 13:54

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Varför inte opera mobile 9.5? Den funkar ju utmärkt har iofs inte heller nån touch HD utan en tuch crouise men 9.5 funkar betydligt bättre än opera mini som jag också testat.

Läs kommentarerna de senaste dagarna så ser du. Framför allt är mini snabbare eftersom den går via en proxy som komprimerar sidorna.

Postad 14 december 2008 - 13:54

lpc123
  • lpc123
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hallå alla
Är det någon som har haft problem med att installera och köra program (typ säljstöd) som arbetar med sql servrar i sin HD??
Jag har testat och den svara att sql databasen har fel namn!! det funkade med samma inst och filer i min tytn2 som hade WM 6,0 HD har ju 6,1!.
Någon som nått svar??

Postad 14 december 2008 - 14:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Läs kommentarerna de senaste dagarna så ser du. Framför allt är mini snabbare eftersom den går via en proxy som komprimerar sidorna.

Är det bara jag som har stora problem med att sidor visas fel, texten flyter ihop och blir oläslig eller blir blanka i opera mini, sidor som funkar med opera mobile 9.5 klanderfritt? Hstigheten har jag aldrig upplevt som ett problem, så för mig är inte det ett argument.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 december 2008 - 14:21.

Postad 14 december 2008 - 14:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Vissa sidor fixar Mini inte men 9,5 fixar inte allt heller.

Edit
Därför man har Explorer..Opera mini..Opera 9,5 :blush:

Redigerat av moparman, 14 december 2008 - 14:23.

Postad 14 december 2008 - 14:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Vissa sidor fixar Mini inte men 9,5 fixar inte allt heller.

Edit
Därför man har Explorer..Opera mini..Opera 9,5 :blush:

Nä, det är klart att den inte fixar alla sidor men av de sidor som jag använder mest så fixar 9.5 100% och opera mini ca 70% Explorern har jag inte hittat nått possitivt med så den startar jag i princip aldrig.

Edit/ Kanske ska tillägga att de sidor som funkar sämst använder nån typ av säkerhetssertifikat, då har jag svårt att logga in alls.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 december 2008 - 14:38.

Postad 14 december 2008 - 14:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Nä, det är klart att den inte fixar alla sidor men av de sidor som jag använder mest så fixar 9.5 100% och opera mini ca 70% Explorern har jag inte hittat nått possitivt med så den startar jag i princip aldrig.

Edit/ Kanske ska tillägga att de sidor som funkar sämst använder nån typ av säkerhetssertifikat, då har jag svårt att logga in alls.

Glöm mina klagomål, såg nu att jag har opera mobile 8.65 installerad, var helt säker på att jag installerat 9.5 när jag laddat hem den men den låg bara på datorn sorry.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 december 2008 - 14:46.

Postad 14 december 2008 - 15:53

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
...en lite fundering...
När jag installerat program på minneskortet och hur gör man det SYNLIG bland "program?"
t ex har jag installerat igo8 på minneskortet och enda som finns med i "program" är avistallation av igo8.
När jag ska ha igång igo8 får jag använda "filutforskan" för att aktivera programmet...låååångsökt jobbigt :blush:

Postad 14 december 2008 - 16:37

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

...en lite fundering...
När jag installerat program på minneskortet och hur gör man det SYNLIG bland "program?"
t ex har jag installerat igo8 på minneskortet och enda som finns med i "program" är avistallation av igo8.
När jag ska ha igång igo8 får jag använda "filutforskan" för att aktivera programmet...låååångsökt jobbigt :blush:

Undrar samma!

Postad 14 december 2008 - 16:56

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Står i tråden om ni söker :blush: Kan hinta om att man tillverkar genväg..

Postad 14 december 2008 - 17:36

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Står i tråden om ni söker ;) Kan hinta om att man tillverkar genväg..

Visst.. det har jag gjort redan fast utan framgång gjort en genväg av igo8 och placerat den i program-mappen och även provat lagt in genvägen i mappen uninstall igo8 :blush:

Postad 14 december 2008 - 19:32

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
man ska lägga den i windows / start-meny

Postad 14 december 2008 - 19:55

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

man ska lägga den i windows / start-meny

Nu funkade det.... man är är rutinerad fd symbiananvändare och wm är man rätt så grön på...tack för hjälpen :blush:

Postad 14 december 2008 - 22:46

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Japp jag använder SnabbGPS men hittar ändå inga satelliter när jag sitter inomhus. Iofs gör det inte så mkt, klarar mig bara den funkar utomhus ;)

Kan möjligen ha med vädersträck att göra, vet inte. Så är det ju med paraboler och satellit-tv. Är de inte mot söder så får de inget alls. Eller så har det att göra med typen av fönster. Själv har jag jag för både metallpersienner och heltäckande (tunn) gardin och det funkar ändå. Den hittar sateilliter efter ett tag. 2 m från fönster. Tidigare en gång i början minns jag att jag la den direkt i (väster)fönsterkarmen utan persienner och gardiner och fick inget hur länge jag än försökte. Det där är lite knepigt. Vet inte vad det beror på.

Postad 14 december 2008 - 22:51

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har stora problem med att sidor visas fel, texten flyter ihop och blir oläslig eller blir blanka i opera mini, sidor som funkar med opera mobile 9.5 klanderfritt? Hstigheten har jag aldrig upplevt som ett problem, så för mig är inte det ett argument.

Hur kan det inte vara ett argument? Använder du bara lätta wap-/m-sidor? På tunga tidningssidor har jag nedladdningtider på 4-6 ggr hastigheten på Opera Mini jämfört med både Opera 9.5 och inbyggda IE. Det hela är lite löjligt. (I gengäld måste jag använda naglarna för att träffa rätt med länkarna i Opera Mini.)

Men visst tycker jag också att Opera 9.5 har något högre kompablitet. Opera Mini har också gett mig blanka sidor någon gång eller två. Gällande sf.se har jag för mig att det var tvärtom dock att det gick bättre med Opera Mini, så ingen regel utan undantag.

Postad 14 december 2008 - 23:40

Roslund
  • Roslund
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Tack! Berätta själv hur det fungerade. Ja, inget fel med det medföljande förutom att det även följde med en massa damm, så nu är det en hel del bubblor under..
-----------

Update för att fixa fryslagget på mobilen här:

http://www.htc.com/w...p...0&dl_id=448 Yess!!

Hjälp, vad är fel, jag har laddat ner fixen, när jag ska starta den står där "TouchHD system.exe är inte ett giltligt Win 32program" vad gör jag för fel?

Postad 15 december 2008 - 00:13

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Någon som vet varför den sätter igång sig själv vid midnatt, har märkt att den aktiverar sig själv och går ur skärmsläckarläge vid klockan 0.00. Why?

Postad 15 december 2008 - 00:48

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Någon som vet varför den sätter igång sig själv vid midnatt, har märkt att den aktiverar sig själv och går ur skärmsläckarläge vid klockan 0.00. Why?

Inte säker, men har för mig att jag läst att det är en WIndows Update som gör en kontroll.

Postad 15 december 2008 - 00:57

mrlavin
  • mrlavin
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag är så besviken på HTC Touch HD att jag nu satt tillbaka SIM-kortet i min gamla SE W880i igen.

HTC:n är min första Windows Mobile-mobil, och WinMo är ju helt, fullständigt fruktansvärt. Det är som att gå tillbaka till Windows 3.11 igen. Hela operativsystemet känns som ett enda stort fulhack, det är hästlängder sämre än Windows till persondatorer.

Att ringa med telefonen är i princip omöjligt. Att svara när någon ringer är ännu svårare. Det allra svåraste är att hålla igång ett samtal om man väl lyckas svara; vanligen råkar man komma åt någon meny med örat medans man pratar som gör att samtalet bryts eller att diverse övriga livsnödvändiga program drar igång i bakgrunden.

Varför har usability-utvecklarna inte tänkt på att om man pratar i telefonen vill man förmodligen inte just vid det tillfället se en lista över startade processer, öppna Utforskaren, eller starta en kalender, utan man vill just prata i telefon. Skulle man nu ändå vilja göra något annat medans borde det finnas någon form av "Lämna telefonläge"-knapp som aktivera övriga funktioner.

Det enda som fungerar hyffsat bra är att surfa, men då inte med medföljande mjukvara utan man får installera Opera Mini, dock inte via flaggskeppet Opera Mobile utan via Internet Explorer. Tog en stund att fatta det.

Att lyssna på musik är också helt katastrofalt. Min HTC Touch HD har fyra volymlägen; Tyst, Ganska högt, Jättehögt, Mördande högt. Det finns inget mittemellan. Jag är helt sjukt förbannad över att det inte finns en normal volymkontroll.

Att byta låt ska vi inte tala om, det är bara att plocka fram mobilen ur fickan, låsa upp den, vänta medans Windows återhämtar sig, klicka fram Music-fönstret i TouchFlo 3D, pricka den pyttelilla "nästa låt"-knapp och hoppas att skärmen registrerar ditt nätta tryck. Vid det laget har låten du ville byta bort förmodligen redan tagit slut.

Att scrolla igenom sina musikalbum är även det en prövande upplevelse, på skärmen ser det ut som att albumen ligger staplande ovanpå varann och att man följdaktligen kan byta genom att svepa fingret upp och ner, som alla andra flikar fungerar, men nej, då dyker dagens aktiekurser upp, eller vädret i Barcelona.

Den här mobilen är inte bra till något. Inte något överhuvudtaget. Det finns inga program som ser snygga ut eller som fungerar klockrent till denna mobil. Ofta som oftast får jag något systemfel som antagligen beror på att programmet inte anpassats för just denna WinMo eller HD'ns höga skärmupplösning. De program som fungerar ser halvdanna ut eller kostar 35 dollar vilket är rena rånet. Glöm det här med fri programvara till Windows Mobile.

Kort sagt, denna mobil är helt värdelös, jag hatar den. Den ligger i min hylla. Jag skulle bytt denna mot en iPhone vilken dag som helst, en iPhone fungerar i alla fall till vad den är tänkt.

Postad 15 december 2008 - 01:21

zulee
  • zulee
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag är så besviken på HTC Touch HD att jag nu satt tillbaka SIM-kortet i min gamla SE W880i igen.

HTC:n är min första Windows Mobile-mobil, och WinMo är ju helt, fullständigt fruktansvärt. Det är som att gå tillbaka till Windows 3.11 igen. Hela operativsystemet känns som ett enda stort fulhack, det är hästlängder sämre än Windows till persondatorer.

Att ringa med telefonen är i princip omöjligt. Att svara när någon ringer är ännu svårare. Det allra svåraste är att hålla igång ett samtal om man väl lyckas svara; vanligen råkar man komma åt någon meny med örat medans man pratar som gör att samtalet bryts eller att diverse övriga livsnödvändiga program drar igång i bakgrunden.

Varför har usability-utvecklarna inte tänkt på att om man pratar i telefonen vill man förmodligen inte just vid det tillfället se en lista över startade processer, öppna Utforskaren, eller starta en kalender, utan man vill just prata i telefon. Skulle man nu ändå vilja göra något annat medans borde det finnas någon form av "Lämna telefonläge"-knapp som aktivera övriga funktioner.

Det enda som fungerar hyffsat bra är att surfa, men då inte med medföljande mjukvara utan man får installera Opera Mini, dock inte via flaggskeppet Opera Mobile utan via Internet Explorer. Tog en stund att fatta det.

Att lyssna på musik är också helt katastrofalt. Min HTC Touch HD har fyra volymlägen; Tyst, Ganska högt, Jättehögt, Mördande högt. Det finns inget mittemellan. Jag är helt sjukt förbannad över att det inte finns en normal volymkontroll.

Att byta låt ska vi inte tala om, det är bara att plocka fram mobilen ur fickan, låsa upp den, vänta medans Windows återhämtar sig, klicka fram Music-fönstret i TouchFlo 3D, pricka den pyttelilla "nästa låt"-knapp och hoppas att skärmen registrerar ditt nätta tryck. Vid det laget har låten du ville byta bort förmodligen redan tagit slut.

Att scrolla igenom sina musikalbum är även det en prövande upplevelse, på skärmen ser det ut som att albumen ligger staplande ovanpå varann och att man följdaktligen kan byta genom att svepa fingret upp och ner, som alla andra flikar fungerar, men nej, då dyker dagens aktiekurser upp, eller vädret i Barcelona.

Den här mobilen är inte bra till något. Inte något överhuvudtaget. Det finns inga program som ser snygga ut eller som fungerar klockrent till denna mobil. Ofta som oftast får jag något systemfel som antagligen beror på att programmet inte anpassats för just denna WinMo eller HD'ns höga skärmupplösning. De program som fungerar ser halvdanna ut eller kostar 35 dollar vilket är rena rånet. Glöm det här med fri programvara till Windows Mobile.

Kort sagt, denna mobil är helt värdelös, jag hatar den. Den ligger i min hylla. Jag skulle bytt denna mot en iPhone vilken dag som helst, en iPhone fungerar i alla fall till vad den är tänkt.

Kan bara hålla med.. Jag är själv riktigt sugen på själva hårdvaran men väntar på en Androidversion.

Postad 15 december 2008 - 02:18

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Jag är då toknöjd med den! Ska tom ge bort min iPod Touch, som jag knappt rört sen jag fick HTC Touch HD. ;)
Finns det någon som idag pratar genom att hålla en mobil mot skallen? Har ni folk inte hört talas om en ypperlig uppfinning som heter BT-headset??
Volymkontrollen går att styra på skärmen och inte bara med volymkontrollen på sidan, då har du mer än 4 lägen. Music-fönstret i TouchFlo 3D använder jag bara till ljudböcker. Det finns massor med program för att spela upp musik och ha mediebibliotek. Än en gång finns det trådlösa lurar med knappar för att styra musiken. Skitsmidigt!
Program finns det hur mycket som helst. Det gäller väl att veta vart man ska leta iofs.
Men men, det är kanske inte alla ska ha en Windows lur.

Postad 15 december 2008 - 02:57

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Inte är Windows Mobile någon dröm som OS. Det är uppseendeväckande inkonsekvent. Inlärningströskeln är mycket hög och jag kan inte rekommendera det till alla utan mer till få. Men...inget annat mobil-OS har ett lika stort utbud av program (S60 är väl på väg?) och det är väldigt kraftfullt. Jag kan göra i princip allt jag kan göra i S60 och lite mer känns det som. Övriga OS-konkurrenter utom dessa två är inte i närheten i vad man kan göra. iPhone är ett leksaks-OS i jämförelse där begränsningarna står som spön i backen (ingen MMS, ingen copy & paste, ingen stereo-bluetooth, kan inte använda som modem, kan inte spela in video... - listan är oändlig).

Jag älskar min HTC Touch HD. Sexy beast. Det är sjukt att man kommit så långt med mobiler nu. Grym skärm, grym GPS m m. Jag kämpar med Windows Mobile och pekskärmsgränssnittet och blir bättre och bättre varje dag och börjar bli riktigt duktig på att hitta och göra vad jag vill snabbt. Det finns ingen annan mobil som jag på något sätt skulle kunna acceptera att använda idag. Det finns inga konkurrenter ännu.

Så, ge den tid, eller acceptera att du inte har lust att ägna den tid som behövs åt den. Men utvecklingsmöjligheter för den enskilde användaren har den redan idag. ENORMA.

Redigerat av cmlewan, 15 december 2008 - 02:59.

Postad 15 december 2008 - 08:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
helt ärligt tycker ja inte wm är det minsta bökigare än nå annat.snarare mycket mer lättnavigerat än S60..men vist tar de nåra timmar att ställa om sig om man inte är van..känner man att man bara ska ringa/lyssna på musik finns de ju massor av vanliga tlefoner..finns hack för fastsleep till alla andra wm...så de borde komma till HD

Postad 15 december 2008 - 11:05

Silfverlood
  • Silfverlood
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det verkar som du gett upp utan att ens prövat dig fram lite. Det mesta av det du nämner verkar ju var rena handhavandefel. Byta låt/album i touch flow görs t.e.x. genom att dra fingret uppåt eller neråt, inte åt sidan då hamnar du på en anna flik. Volymen är som sagt busenkel att ändra om du använder fingret på volymstapeln (du änrar väl till system?) istället för för volym knapparna på sidan.
Sen måste du ju ha i åtanke att detta är i begynnelsen av HD-eran och snart kommer du att få alla "snygga" program du vill anpassade till den. Så plocka ner HD´n från hyllan och gilla läget, du kommer snart vara förälskad!

Postad 15 december 2008 - 11:37

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

När jag installerade på min TyTn II (den fanns inte heller med) så valde jag en anan HTC modell med touchscreen. Det fungerade utmärkt, så det botde funka på HD: också...

Jag har ju tyvärr inte fått min HD än, så jag vet inte säkert...

En annan sak. Jag ska ha ett Telenor abonnemang. Har beställt telefonen bunden. Tyvärr har de bara ett alternativ för fri data och det kostar 199 kr/mån. Man blir väl ändå tvungen att ta det, för att använda denna telefon utan fri data vore som att Köpa en Ferrari och bara köra i ettans växel.

Närjag kollade på Telenors hemsida såg jag ett erbjudande. En mini notebook och fri data för 299 / mån. Man kan koppla den till ett tvillingkort till telefonnummret så att man kan få fri data både i telefonen och datorn. Nån som har slagit till på detta paket och vet om det funkar bra?
Erbjudandet på telenor
(Direktlänken funkade visst inte. Klicka på Mobild bredband till vänster, sedan är det det översta erbjudandet.)

Toshiba om datorn
(Denna direktlänk verkar också fungera dåligt. Datorn heter NB 100)

Tar du ett mobiltbredband så kan du inte få ett tvillingkort till det med telenor. Om du nu skulle få ett så kan du inte ringa med det då det är upplagt som ett dataabonnemang ;)

Något annat är affärspaketet fastpris. Då får du ett sim med fastpris på tal och ett sim med fastpris på datan. Du kan även få fastpris på datan på tal abonnemanget. Väldigt bra lösning men smakar det så kostar det :rolleyes:

Postad 15 december 2008 - 13:01

darocker
  • darocker
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Äntligen har den anlänt! ;)
Hunnit knappa på den en timme kanske, lite krångel till en början, men de börjar ta sig.
Tänkte på hotfixen för Telenor, borde den va fixad på min redan, eller ska ja tanka den?

Postad 15 december 2008 - 13:03

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Äntligen har den anlänt! ;)
Hunnit knappa på den en timme kanske, lite krångel till en början, men de börjar ta sig.
Tänkte på hotfixen för Telenor, borde den va fixad på min redan, eller ska ja tanka den?

Hotfixen verkar inte varit nått speciellt till telenor, utan det var nån hotfix som fixa att man kan använda nån tv-tjänst de har.

Postad 15 december 2008 - 13:14

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Tar du ett mobiltbredband så kan du inte få ett tvillingkort till det med telenor. Om du nu skulle få ett så kan du inte ringa med det då det är upplagt som ett dataabonnemang ;)

Har ringt och kollat med Telenor innan jag skrev förra kommentaren. De sa att det gick bra. Datorn med 3G modemet blir tvillingkort till mobilen. Det ska gå bra att ringa från mobilen. Datorn ringer jag ändå inte ifrån...

Det känns mer prisvärt med fri data i mobilen + dator och 3G modem med fri data för 299
än bara fri data i telefonen för 199.

Postad 15 december 2008 - 13:47

mrlavin
  • mrlavin
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Volymen är som sagt busenkel att ändra om du använder fingret på volymstapeln (du änrar väl till system?) istället för för volym knapparna på sidan.

Jo, men har man telefonen i fickan lär man ju vilja använda volymknapparna.

Även om man nu accepterar avsaknaden av användbar volymkontroll finns det annat som helt diskvalificerar denna mobil:

• Kameran tar tre sekunder på sig att ta ett foto. Att fotografera levande ting är bara att glömma.
  • Den inbyggda YouTube-spelaren laggar, även på wlan.
  • Filmer går ej att spela upp utan konvertering.
  • Du behöver köpa ett resurskrävande härke till program kallat Microsoft Outlook för dyra pengar för att kunna hantera din telefonbok på ett vettigt sett. Med andra mobiler kan detta göras med hjälp av fri programvara som exempelvis Float's Mobile Agent.
Detta är saker som ska fungera om man köper en mobil för 6500 kr. Ni påstår att hårdvaran är imponerande men vad hjälper det, den utnyttjas ju inte, dels för att Windows Mobile i grunden är segt och föråldrat, dels för att HTC inte släppt specar till grafikchippet.

Förhoppningvis får vi en fungerande version av Android till mobilen inom en snar framtid, eller åtminstone en kokad version av WM.

Postad 15 december 2008 - 14:02

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Även om man nu accepterar avsaknaden av användbar volymkontroll finns det annat som helt diskvalificerar denna mobil:

• Kameran tar tre sekunder på sig att ta ett foto. Att fotografera levande ting är bara att glömma.
  • Du behöver köpa ett resurskrävande härke till program kallat Microsoft Outlook för dyra pengar för att kunna hantera din telefonbok på ett vettigt sett. Med andra mobiler kan detta göras med hjälp av fri programvara som exempelvis Float's Mobile Agent.
Detta är saker som ska fungera om man köper en mobil för 6500 kr. Ni påstår att hårdvaran är imponerande men vad hjälper det, den utnyttjas ju inte, dels för att Windows Mobile i grunden är segt och föråldrat, dels för att HTC inte släppt specar till grafikchippet.

Förhoppningvis får vi en fungerande version av Android till mobilen inom en snar framtid, eller åtminstone en kokad version av WM.

Finns ju volymknapp om man kostar på sig ett bluetoothheadset.

Dessutom de där grejjerna som e sega kommer med all säkerhet löpa fint efter en ny mjukvaruuppdatering.

Postad 15 december 2008 - 14:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Bara vänta på en hemmakokad ROM så ska du se att de börjar gå undan.

Sen kan ja hålla med i dina andra klagomål..

Du kan ju köra pim backup..Gratis

Appointments
Call logs
Contacts
Messages (SMS, MMS, ...)
Speed dials
Tasks

Postad 15 december 2008 - 16:18

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt att jag inte kan ta emot MMS i min HD. Att skicka MMS och att surfa funkar fint, men inte att ta emot. Det är Tele2 jag har som operatör. Någon så har någon idé?

EDIT: Fixat genot att skicka ett MMS till sig själv.

Redigerat av jouh, 15 december 2008 - 16:45.

Postad 15 december 2008 - 16:28

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Har ringt och kollat med Telenor innan jag skrev förra kommentaren. De sa att det gick bra. Datorn med 3G modemet blir tvillingkort till mobilen. Det ska gå bra att ringa från mobilen. Datorn ringer jag ändå inte ifrån...

Det känns mer prisvärt med fri data i mobilen + dator och 3G modem med fri data för 299
än bara fri data i telefonen för 199.

Du verkar ha rätt i alla fall ;)
Skumt, jag pratade med en kille på Telenors kundtjänst i förra veckan och vi var överens, bara att han inte kunde lägga beställningen innan numret var klart. Han hade inget telefonnr att koppla abonnemanget till, men bad mig ringa så snart de hade skickat telefonen.

Idag skrev jag först till Internetbutiken och fick svaret:
Tyvärr har vi i dagsläget inte något erbjudande med mobilt bredband kopplat till ett mobil(tal-)abonnemang. De erbjudanden vi har gäller endast vid tecknande av ett mobilt bredbands-abonnemang där du får ett nytt datanummer (eller behåller ett befintligt datanummer).

Sedan ringde jag kundtjänst igen och tjejen som jag pratade med idag sa samma sak som Internetbutiken. Till råga på allt så kommer jag inte ihåg vad killen jag pratade med förra veckan heter...

Där jag bor och pendlar finns det dessutom ingen turbo 3G täckning bara vanlig 3G, i bästa fall 0,384 Mb, i verkligheten kanske hälften. Då är det minst sagt dyrt att betala 199kr/mån för att surfa på mobilen. Det värsta är att det blir ännu dyrare med 19 kr/dag. Vad ska man göra :rolleyes:

Postad 15 december 2008 - 17:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Stäng av automatisk hämtning av mail och uppdatering av väder,
Sen surfar du med opera mini där du kryssat ut att bilder ska visas...Då kostar det inte mycket att surfa ...

Fixa trådlöst nätverk hemma eller sutfa på grannens nät så kan du ligga å slöa i soffan å surfa eller på dass eller vars du nu vill vara :)

Postad 15 december 2008 - 17:46

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Stäng av automatisk hämtning av mail och uppdatering av väder,
Sen surfar du med opera mini där du kryssat ut att bilder ska visas...Då kostar det inte mycket att surfa ...

Fixa trådlöst nätverk hemma eller sutfa på grannens nät så kan du ligga å slöa i soffan å surfa eller på dass eller vars du nu vill vara :)

Tack för tipsen!

Har trådlöst hemma. Känner bara att jag vill utnyttja telefonen till fullo när jag pendlar, surfa på riktiga webbsidor med bilder. Kolla lite på You tube, komma åt musik och film via Orb o.s.v. Fast smakar det så kostar det, i alla fall på Telenor... Jag får se hur jag gör, börjar med att testa ett par dagar och se hur mycket data det går åt.

Telefonen har i alla fall kommit nu. Min fru var vänlig nog att hämta ut den :) Ska spela hockey ikväll och kommer väl hem till den svarta stenen vid 23-tiden, så det lär inte bli så mycket sömn inatt.

Postad 15 december 2008 - 18:43

Unregistered0b225182
  • Unregistered0b225182
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej.
Jag har en liten fråga angående knapplåset.
Jag har ställt in att ett långt tryck på lägg på luren skall starta knapplåset. Men när jag håller in knappen i några sekunder så ser det ut som om skärmbilden uppdaterar sig men inget knapplås går igång. Har jag missat någon inställning eller är det någon bugg?

Postad 15 december 2008 - 19:05

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2 805 inlägg
  • 0

Hej.
Jag har en liten fråga angående knapplåset.
Jag har ställt in att ett långt tryck på lägg på luren skall starta knapplåset. Men när jag håller in knappen i några sekunder så ser det ut som om skärmbilden uppdaterar sig men inget knapplås går igång. Har jag missat någon inställning eller är det någon bugg?

Det är för att du har ett lösenord för att kunna få igång telefonen som det inte fungerar. Tror det är en bugg för jag ser ingen annan anledning till att det ska vara på det viset.

Postad 15 december 2008 - 22:36

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
[quote name='mrlavin' date='Dec 15 2008, 13:47 ' post='2212494']

Kameran kan du börja med att ta bort slutarljudet.
Youtube spelarn provade jag på 12st klipp utan hack,blev enbart när den buffra annars funka det klockrent!
Man kan ej slänga in en dvdfilm,iofs så har du ej köpt en dvdspelare heller,jag har provat xvid utan problem annars så konventerar jag själv dvdfilmer och ser på och kan inte säga mer att jag är kanon nöjd med bild och ljud,jag menar det är trots allt en telefon! Alla man visar beundras över kvalitén.
Vad jämnför du med? kan du spela upp filmer på en vanlig mobil?

Sen det dära med ljudkontroll och allt,köpte mig ett sonyericsson bluetooth headset med kanon ljud,funkar utmärkt att byta låt,pausa,höja/sänka ljudet.

Postad 15 december 2008 - 23:06

rollokola
  • rollokola
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Var just på väg att beställa telefonen men insåg just att den inte har geotagging, lite knäppt att HTC missat den funktionen. Kanske inte den viktigaste, men ändå...

Är det någon som hittat något 3-partsprogram som gör att man kan geotagga med kameran på HD?

Postad 15 december 2008 - 23:29

XeCutor
  • XeCutor
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Kolla under "New Camera Modes" rätt högt upp på sidan. Jag är rätt säker på att det är Geotagging dom syftar på där:
http://wiki.xda-deve...ackstone_Tweaks

Postad 15 december 2008 - 23:33

XeCutor
  • XeCutor
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hjälp, vad är fel, jag har laddat ner fixen, när jag ska starta den står där "TouchHD system.exe är inte ett giltligt Win 32program" vad gör jag för fel?

Jag har inte hunnit få min HD än, förhoppningsvis kommer den imorrn. Vis av erfarenhet kan jag dock svara att det kan finnas två anledningar. 1 - du har fått en korrupt nerladdning och det är därmed inte en exekverbar fil. 2 - klart troligare är att det är en fil gjord för windows mobile och arm-cpu'er dvs. du måste starta den på telefonen, inte på din dator... :)

Postad 15 december 2008 - 23:46

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Kolla under "New Camera Modes" rätt högt upp på sidan. Jag är rätt säker på att det är Geotagging dom syftar på där:
http://wiki.xda-deve...ackstone_Tweaks

För en oerfaren, hur ställer jag om den där egister nyckeln då?
Finns det nått RegEdit program till WM6.1?
Eller skall jag ta någon fil till min dator, ändra och lägga tillbaka till min telefon?

RegKey-change-for-dummies???

EDIT: Geotagging vore kul innan man åker till Brasilien 31/12...

Redigerat av Unregistereda021f600, 15 december 2008 - 23:47.

Postad 15 december 2008 - 23:57

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

För en oerfaren, hur ställer jag om den där egister nyckeln då?
Finns det nått RegEdit program till WM6.1?
Eller skall jag ta någon fil till min dator, ändra och lägga tillbaka till min telefon?

RegKey-change-for-dummies???

EDIT: Geotagging vore kul innan man åker till Brasilien 31/12...

Jag kan rekommendera att du skaffar Resco Explorer som bland annat innehåller en registereditor men också en filemanager som är betydligt bättre än den inbyggda och betydligt mera anpassad för att köra med fingrarna. Dessutom en hel del annat smått och gott som gör det till en must have på en Windows Mobile.

Postad 15 december 2008 - 23:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
http://ceregeditor.mdsoft.pl/

Den bästa ...Gratis...

Starta prog...Gå till tools>unlock reg

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.