* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 26 januari 2009 - 21:09
tyve
-
tyve
-
Veteran
-
-
1 618 inlägg
Omvandlingen till 60Hz verkar funka bra. Att spelaren hakar upp sig en längre stund istället för att bara hacka till var 41:e sekund, beror troligen på att de hastade ihop firmwaren innan jul så alla skulle bli "glada".
Men 2:3 pulldown ger ju jutter. Citat från wikipedia "The '2:3 pulldown' telecine process creates a slight error in the video signal compared to the original film frames that can be seen in the above image. This is one reason why films viewed on typical NTSC home equipment may not appear as smooth as when viewed in a cinema". Det borde vara ett större problem än den lilla skillnaden mellan 24Hz och 23,965Hz. Fast det är alltså ett firmware problem? Tycker personligen att en bildvisare som bara använder 24Hz och inte dubblerar till 48 (som på bio?) eller till 72 borde upplevas som ryckig och då menar jag inte att det ska vara nån interpolerande motionflow eller liknande som smetar ut bilderna. Men nu börjar det vara lite off topic så det kanske vore bättre med en egen tråd för "frekvensutredning". Själv har jag inte TV som klarar 1080p24 idag men är intresserad av hur det fungerar inför ett framtida köp.
Postad 26 januari 2009 - 22:18
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Jag "letar" inte utan rippar köpfilmer. Vad är det nu jag "inseminerar" nu igen... 
Tillverkarna av mediaspelare lever tyvärr i en gråzon som inte följer dessa regler till punkt och pricka. De kommer säkert undan eftersom det inte rör sig om genuina Blu-ray man spelar upp. Och ja... jag vet skillnaden mellan inseminera och insinuera. Det är en klassisk felsägning som är kul att ta till i diskussioner bara. Det finns dessutom lagliga filmer släppta på internet för nedladdning som har 24Hz. Att det inte funkar från första dagen är bara att beklaga. Alla spelare har varit så här i början och man får låta bli att köpa om det inte accepteras. Jag försöker inte hålla någon om ryggen utan konstaterar bara fakta. Men 2:3 pulldown ger ju jutter. Citat från wikipedia "The '2:3 pulldown' telecine process creates a slight error in the video signal compared to the original film frames that can be seen in the above image. This is one reason why films viewed on typical NTSC home equipment may not appear as smooth as when viewed in a cinema". Det borde vara ett större problem än den lilla skillnaden mellan 24Hz och 23,965Hz. Fast det är alltså ett firmware problem?
Tycker personligen att en bildvisare som bara använder 24Hz och inte dubblerar till 48 (som på bio?) eller till 72 borde upplevas som ryckig och då menar jag inte att det ska vara nån interpolerande motionflow eller liknande som smetar ut bilderna. Men nu börjar det vara lite off topic så det kanske vore bättre med en egen tråd för "frekvensutredning". Själv har jag inte TV som klarar 1080p24 idag men är intresserad av hur det fungerar inför ett framtida köp.
Du har ett mindre judder som inte går att komma ifrån om man kör i 60Hz, men spelaren gör allt som andra spelare gör för att åtstadkomma en så bra uppspelning som möjligt. Den dubbleringen du syftar på görs i regel i de flesta (alla?) bildvisare, men tar bara bort bildflimret. Det säregna 24Hz-juddret kommer man dock aldrig ifrån. Finns ju även på bio även om deras shutterfunktion gör ett bättre jobb än vad dubblering av frekvansen klarar att göra. Min Pioneer-TV kör 24Hz i 72Hz och Panasonic Full-HDprojjen kör 96Hz t.ex.
Postad 26 januari 2009 - 23:00
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Det finns inga regler för mediaspelare.
Tillverkarna av mediaspelare lever tyvärr i en gråzon som inte följer dessa regler till punkt och pricka.
Hur ska du ha det? Finns det regler eller inte? Låt mig svara åt dig. Det spelar ingen roll vilken slags mediaspelare man tillverkar utan skriver man att den klarar 1080p/24 så ska den ha blivit godkänd för det, annars bryter man mot reglerna och riskerar böter samt indragen licens.
Postad 26 januari 2009 - 23:09
cpt
-
cpt
-
Användare
-
-
162 inlägg
Har fått ett tips om hur man konverterar dts ljud till AC3 utan att försämra bildkvallen eller att behöva skaffa en förstärkare.
Här e en länk med en liten snabbkurs hur det funkar också.
http://audioconverte...re.dk/Tutorial/
OBS! skaffa även detta program först. http://www.softpedia...KVToolnix.shtml
Har testat och jämfört,och allt funkade perfekt.
Har också problem med att spela upp vissa filmer. Har den inkopplad via HDMI och när jag kör vissa filmer står det "Audio (Digital)" alternativt "Audio (Unsupported)". Följde instruktionerna ovan men det skiter sig när den ska gå över till eac3to.exe - får felmeddelande som säger att den inte hittar sökvägen. när jag däremot går in i cmd och kör exakt samma kommando som den försöker med i AudioConverter så går det bra.. Nån som har någon aning om hur jag ska göra här?
Postad 26 januari 2009 - 23:22
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Hur ska du ha det? Finns det regler eller inte? Låt mig svara åt dig. Det spelar ingen roll vilken slags mediaspelare man tillverkar utan skriver man att den klarar 1080p/24 så ska den ha blivit godkänd för det, annars bryter man mot reglerna och riskerar böter samt indragen licens.
Jag behöver inte ha det alls. Du och jag refererar hela tiden till Blu-ray's regler. Detta är ingen Blu-ray-spelare helt enkelt. Den enda licensen de behöver ta hänsyn till är DTS-licensen som denna spelaren inte har. Skriv ett email till WD's support så kanske du får ett klart svar.
Postad 26 januari 2009 - 23:25
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Jag kan hålla med dig om att den borde klara 1080p i 24fps eftersom att det står det, men alla andra fel du säger bryr sig ingen som köpt denna spelare om för det är småsaker som ändå styrks av priset. Jag tycker du ska köpa den och göra en egen recention av produkten då... för det känns som att du klagar mycker på en produkt som folk gillar och du själv inte har....
Postad 27 januari 2009 - 00:29
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag behöver inte ha det alls. Du och jag refererar hela tiden till Blu-ray's regler. Detta är ingen Blu-ray-spelare helt enkelt.
Uppenbarligen behöver du detta då du pratar strunt och ändrar dig allt eftersom du skriver. Detta är ingen Blu-ray-spelare nej, men eftersom den enligt tillverkaren ska klara 1080p/24 så måste tillverkaren köpa licens för detta för att kunna få saluföra sig som en mediaspelare, och med detta bli godkänd, som klarar Blu-ray-rips eller annat material i 1080p/24. Du har ju alla fakta så svara då på denna lilla fråga: Vem äger licensen? (Nej, Googla inte efter svaret.) Kommer du inte med ett korrekt svar har vi inget mer att säga varandra. Punkt! ...för det känns som att du klagar mycker på en produkt som folk gillar och du själv inte har....
Produkten saluförs med att den klarar 1080p/24 trots att den inte gör det. Om du inte stör dig på detta så får det stå för dig. Jag stör mig på det så därför skriver jag om det. Att jag inte äger ett ex ännu spelar roll hur?
Redigerat av Slasher, 27 januari 2009 - 00:30.
Postad 27 januari 2009 - 02:50
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Uppenbarligen behöver du detta då du pratar strunt och ändrar dig allt eftersom du skriver.
Detta är ingen Blu-ray-spelare nej, men eftersom den enligt tillverkaren ska klara 1080p/24 så måste tillverkaren köpa licens för detta för att kunna få saluföra sig som en mediaspelare, och med detta bli godkänd, som klarar Blu-ray-rips eller annat material i 1080p/24.
Du har ju alla fakta så svara då på denna lilla fråga: Vem äger licensen? (Nej, Googla inte efter svaret.) Kommer du inte med ett korrekt svar har vi inget mer att säga varandra. Punkt!
Produkten saluförs med att den klarar 1080p/24 trots att den inte gör det. Om du inte stör dig på detta så får det stå för dig. Jag stör mig på det så därför skriver jag om det. Att jag inte äger ett ex ännu spelar roll hur?
Mycket märklig attityd att komma in i en tråd och bara ösa skit över någon som försöker svara på dina frågor. Om du har alla svaren är det kanske bättre att skriva dem här istället så alla får veta. Hur mycket pengar blir det över till företaget och dess anställda om produkten kostar 1000:- eller mindre som i USA, om det kostar en massa licenser? Jag tror inte du har en källa att länka till med ditt påstående (förutom google). Jag har svarat så gott det går och har inte ändrat mig på någon punkt, så struntet kommer nog från annat håll. Från och med nu behöver du inte ens bry dig om mig mer. Kasta paj på någon annan i fortsättningen.
Postad 27 januari 2009 - 07:49
say
-
say
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Oj! Verkar finnas en hel del problem med denna spelaren? Ni som har den, upplever ni att det som står nedan stämmer?
* In "1080p 24Hz" display resolution mode, 23.976 fps video files (e.g. .M2TS) suffer a short stuttering/juddering in an exactly 40-seconds cycle. This juddering usually occurs, if the device outputs fixed 24.000 fps whereas it should output 23.976 fps.
Med .M2TS istället för .MKV så har jag aldrig påträffat judder i 1080p/24Hz. Så för 990 kr kirrar jag gärna lite med filerna utan att klaga. Så på sätt och vis fungerar det.
Postad 27 januari 2009 - 10:01
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Mycket märklig attityd att komma in i en tråd och bara ösa skit över någon som försöker svara på dina frågor. Om du har alla svaren är det kanske bättre att skriva dem här istället så alla får veta. Hur mycket pengar blir det över till företaget och dess anställda om produkten kostar 1000:- eller mindre som i USA, om det kostar en massa licenser? Jag tror inte du har en källa att länka till med ditt påstående (förutom google).
Jag har svarat så gott det går och har inte ändrat mig på någon punkt, så struntet kommer nog från annat håll. Från och med nu behöver du inte ens bry dig om mig mer. Kasta paj på någon annan i fortsättningen.
Det var precis som jag trodde då, du vet inte vem som äger licensen. Sedan att jag "öser skit över dig" och "kastar paj" är ett desperat försök att flytta fokus på annat då vi nu vet att du är fullav trams. Det finns inga regler för mediaspelare.
Tillverkarna av mediaspelare lever tyvärr i en gråzon som inte följer dessa regler till punkt och pricka.
Vad var det du nu skrev om att du inte alls har ändrat dig på någon punkt?
Postad 27 januari 2009 - 11:01
tyve
-
tyve
-
Veteran
-
-
1 618 inlägg
Vad är det för licensens vi pratar om? På webben http://www.wdc.com/e...asp?driveid=572 har WD lagt en "Full HD 1080p" logga men den stämmer inte överrens med den EICTA loggan "HD Ready 1080p". EICTA loggan kräver en licens för att få användas men hur är det med den WD använder? Har de bara gjort en (förvillande) lika logga men som egentligen inte betyder ett skit?
Postad 27 januari 2009 - 11:04
-Danne-
-
-Danne-
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Hej! Är grymt sugen på denna lilla nätta sak. Tänkte såklart ha den mest till filmvisning men också annvända den till att ha hela musik biblioteket på och köra bildspel. Hur är den i de här lägena, är det smidigt gränsnitt till musik och bilderna? Är det enkelt att lära sig hantera musikspelaren utan att ha tv:n igång är det enkelt att göra spellistor och bildspel osv Detta verkar ju vara funktioner som både tvixen och pch har problem med...
Hoppas på goda besked!
såg att ingen svarat dig... Gränssnittet tycker jag är smidigt när man förminskar ikonerna till lista. Om du sedan slår av medialibrary får du allt som det ser ut på hårddisken och slipper deras katalogisering. Jag vet inte riktigt hur du tänkt dig styra den utan tvn igång. Det finns ingen display och det förutsätter att du kan dina mediabiliotek i huvudet...dock har den skärmsläckare som går på efter någon minut men tvn drar ju el iaf ;( jag använder mig ej av spellistor så jag har ej satt mig in i om och hur det funkar. Samma sak med bildspel.
Postad 27 januari 2009 - 11:15
Marquiz78
-
Marquiz78
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Till SlasherJag tycker Gabbe har all rätt i sitt uttalande om pajkastning. Jag har ingen aning vem av er som har rätt i frågan om licenser å annat men om man tittar på era inlägg här så håller sig Gabbe till sakfrågan och försöker reda ut begreppen m.m. medan du hela tiden kommer med personangrepp mot honom. Mkt tråkigt och det förstör mkt i en väldigt bra och informativ tråd. Gabbe har bidragit stort med så mkt information han kan (och det verkar vara mkt). Visst kan han ha fel (jag vet som sagt inte vem av er som har rätt) men det är totalt onödigt att gå till personangrepp för det. Kom med hårda fakta, länkar å annat som reder ut begreppen istället. Att du sedan inte direkt är ngn veteran med en massa tunga inlägg bakom dig utan en amatör (precis som jag) som nästan direkt går ut med den attityden höjer ju inte direkt din status här inne..
Postad 27 januari 2009 - 11:57
wilhelmrama
-
wilhelmrama
-
Användare
-
-
105 inlägg
Till Slasher
Jag tycker Gabbe har all rätt i sitt uttalande om pajkastning. Jag har ingen aning vem av er som har rätt i frågan om licenser å annat men om man tittar på era inlägg här så håller sig Gabbe till sakfrågan och försöker reda ut begreppen m.m. medan du hela tiden kommer med personangrepp mot honom. Mkt tråkigt och det förstör mkt i en väldigt bra och informativ tråd. Gabbe har bidragit stort med så mkt information han kan (och det verkar vara mkt). Visst kan han ha fel (jag vet som sagt inte vem av er som har rätt) men det är totalt onödigt att gå till personangrepp för det. Kom med hårda fakta, länkar å annat som reder ut begreppen istället.
Att du sedan inte direkt är ngn veteran med en massa tunga inlägg bakom dig utan en amatör (precis som jag) som nästan direkt går ut med den attityden höjer ju inte direkt din status här inne..
Bra skrivet!!!
Postad 27 januari 2009 - 12:27
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Jo jag tänkte att du inte litar på vad vi här säger så, om du hade denna produkt skulle du kunna testa själv med 1080p/24hz eller du kanske inte äns har en tv som klarar det och gör det ännu mer förvirrande att du bryr dig så mycket om det?
Postad 27 januari 2009 - 13:36
bonq
-
bonq
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Det finns ingen inställning för 24p bara 50/60hz och min TV säger inte att den fått 24p, vilket den gör om den får det, så någon 24p verkar den inte ha.
Postad 27 januari 2009 - 13:58
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Det finns ingen inställning för 24p bara 50/60hz och min TV säger inte att den fått 24p, vilket den gör om den får det, så någon 24p verkar den inte ha.
Du måste uppdatera firmware först för att få den funktionen. Men som det har pratats om på de senaste sidorna i tråden så fungerar den inte tillfredsställande.
Postad 27 januari 2009 - 14:42
bonq
-
bonq
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Här är mina kommentarer om denna låda: Jag har kört XBMC i väldigt många år, och XBMC är utan minsta tvekan det absolut bästa mediaspelar-"systemet" som finns. Dock klarar ju inte en xbox 1 att spela HD film och därmed va det dax att införskaffa sig något som kunde det. Eftersom jag har en XBMC för allt utom just HD-film så va det det jag behövde komplettera med, eller helt enkelt byta ut min Xbox mot något annat. Det ultimata är utan tvekan en mac mini med xbmc (eller plex) men det är en kostnad på 5000:- vilket jag i nuläget inte har råd med, därför föll valet på billigaste alternativa lösning. WD TV klarar att spela upp 1080p matroska mkv och eftersom det är det jag vill kunna spela upp (hm, undrar varför  och att jag hade en 2.5tums disk liggandes så va 1000:- som hittat. WD TVn är precis som alla andra mediabyttor helt fucking ###### urusla på allt om man jämför med xbmc, alla som påstår att tex en Popcorn Hour är bra har inte provat XBMC och alla som använt XBMC tycker att tex en popcorn (och allt annat) är skit. Därför vissa älskar Popcorn hour och andra hatar den. Så en sån blev det ingen. Så! En WD TV funkar för mig helt ok, som en temporär lösning till en mac mini med xbmc köps in. Men då gör jag som sagt inget annat än att spela mkv med den. Men att behöva packa upp och kopiera filerna till extern disk är ju inte smidigt nånstans. Och att komma på nått så dumt som att ha sin mp3samlig på två ställen, usch. För musik är inte en mediaspelar rätt öht enligt mig, där är kombon, itunes + airtunes + iphone/touch eller xbmc + iphone/touch det bästa, eftersom jag vill slippa ha på tv'n när jag spelar mp3or. Så säger jag, men som sagt jag använder den bara för mkv-film och hatar subtitles så om dom inte funkar blir jag bara glad  Du måste uppdatera firmware först för att få den funktionen. Men som det har pratats om på de senaste sidorna i tråden så fungerar den inte tillfredsställande.
Min kom med 1.01 från början och jag har inte hittat nån 24p inställning, vart finns den isf? Eller så har jag läst fel på siffrorna, hehe.
Postad 27 januari 2009 - 15:18
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Först till Slasher, väx upp och kom med källa och info om du påstår att någon annan har fel! Här är mina kommentarer om denna låda:
Jag har kört XBMC i väldigt många år, och XBMC är utan minsta tvekan det absolut bästa mediaspelar-"systemet" som finns. Dock klarar ju inte en xbox 1 att spela HD film och därmed va det dax att införskaffa sig något som kunde det.
Eftersom jag har en XBMC för allt utom just HD-film så va det det jag behövde komplettera med, eller helt enkelt byta ut min Xbox mot något annat. Det ultimata är utan tvekan en mac mini med xbmc (eller plex) men det är en kostnad på 5000:- vilket jag i nuläget inte har råd med, därför föll valet på billigaste alternativa lösning.
WD TV klarar att spela upp 1080p matroska mkv och eftersom det är det jag vill kunna spela upp (hm, undrar varför och att jag hade en 2.5tums disk liggandes så va 1000:- som hittat.
WD TVn är precis som alla andra mediabyttor helt fucking ###### urusla på allt om man jämför med xbmc, alla som påstår att tex en Popcorn Hour är bra har inte provat XBMC och alla som använt XBMC tycker att tex en popcorn (och allt annat) är skit. Därför vissa älskar Popcorn hour och andra hatar den. Så en sån blev det ingen.
Så! En WD TV funkar för mig helt ok, som en temporär lösning till en mac mini med xbmc köps in. Men då gör jag som sagt inget annat än att spela mkv med den. Men att behöva packa upp och kopiera filerna till extern disk är ju inte smidigt nånstans. Och att komma på nått så dumt som att ha sin mp3samlig på två ställen, usch.
För musik är inte en mediaspelar rätt öht enligt mig, där är kombon, itunes + airtunes + iphone/touch eller xbmc + iphone/touch det bästa, eftersom jag vill slippa ha på tv'n när jag spelar mp3or.
Så säger jag, men som sagt jag använder den bara för mkv-film och hatar subtitles så om dom inte funkar blir jag bara glad 
Min kom med 1.01 från början och jag har inte hittat nån 24p inställning, vart finns den isf? Eller så har jag läst fel på siffrorna, hehe.
Du behöver ladda ner 1.01. 02 ifrån http://www.wdc.com/en/products/wdtv/sen angående din köp av mini mac, tänk på att den ej har optisk utgång tex. tänkte själv köpa mini macen, fast sen såg jag att den saknade lite grejer jag skulle vilja att den hade. Jag e riktigt nöjd med WDTVHD fast lär blir å köpa ett mer komplett system senare men just nu för pengen finns det nog inget som slår den!
Postad 27 januari 2009 - 15:38
bonq
-
bonq
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Du behöver ladda ner 1.01. 02 ifrån http://www.wdc.com/en/products/wdtv/sen angående din köp av mini mac, tänk på att den ej har optisk utgång tex. tänkte själv köpa mini macen, fast sen såg jag att den saknade lite grejer jag skulle vilja att den hade. Jag e riktigt nöjd med WDTVHD fast lär blir å köpa ett mer komplett system senare men just nu för pengen finns det nog inget som slår den! [/quote] Aha, där ser man, då ska jag ladda ner den, stod bara 1.01 stort på sidan jag kollade på så jag trodde det va senaste, tackar. Mac mini har optisk utgång och har haft länge.
Postad 27 januari 2009 - 19:00
Wahlin
-
Wahlin
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har fått hem min spelare nu och tänkte börja med å uppdatera den 
Går det bra å köra med ett vanligt tomt usb minne (FAT32) å lägga in filerna å köra bara?
Postad 27 januari 2009 - 19:30
Wide
-
Wide
-
Användare
-
-
212 inlägg
Som nybliven ägare av denna och med endast ca 30 min användande i ryggen så vill jag påstå att auto ger den upplösning som bildvisaren har. Ex: På min HD-ready tv (42LG3000) så får jag 1366x768 när jag kollar input info. När jag kör projjen (Sanyo z4) så står det 720p vilket stämmer med projens upplösning som är 1280x720. Alltså, WD´n skalar till bildvisarens native upplösning.
Om detta är det bästa vet jag inte men du minimerar iaf antal skalningar till en gång.
Ok, men varför håller folk på att ändra här i upplösningen om auto funktionen kör den bästa tv klara av. Tyvärr kan jag inte se på min Pansonic vad den blir matad med, men jag hoppas 720p....
Postad 27 januari 2009 - 19:59
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Har fått hem min spelare nu och tänkte börja med å uppdatera den  Går det bra å köra med ett vanligt tomt usb minne (FAT32) å lägga in filerna å köra bara?
ja, det går utmärkt, men det har du säkert redan hunnit testa?  Ok, men varför håller folk på att ändra här i upplösningen om auto funktionen kör den bästa tv klara av.
Tyvärr kan jag inte se på min Pansonic vad den blir matad med, men jag hoppas 720p....
det konstiga var att när jag körde auto blev min spelare inställd på 1080i på 1080p filmer...
Postad 27 januari 2009 - 21:36
Wide
-
Wide
-
Användare
-
-
212 inlägg
ja, det går utmärkt, men det har du säkert redan hunnit testa?
det konstiga var att när jag körde auto blev min spelare inställd på 1080i på 1080p filmer...
Ok, så tvn uppgav 1080i?. Vad är det för nackdel att ställa in på 720p om tvn inte klara mer. Finns det risk att den får skala om i onödan?. Ingen som vet hur man ser på en Panna Pv60 vad den matas med?, hittar ingen meny om det...
Postad 27 januari 2009 - 21:55
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Till Slasher
Jag tycker Gabbe har all rätt i sitt uttalande om pajkastning. Jag har ingen aning vem av er som har rätt i frågan om licenser å annat men om man tittar på era inlägg här så håller sig Gabbe till sakfrågan och försöker reda ut begreppen m.m. medan du hela tiden kommer med personangrepp mot honom. Mkt tråkigt och det förstör mkt i en väldigt bra och informativ tråd. Gabbe har bidragit stort med så mkt information han kan (och det verkar vara mkt). Visst kan han ha fel (jag vet som sagt inte vem av er som har rätt) men det är totalt onödigt att gå till personangrepp för det. Kom med hårda fakta, länkar å annat som reder ut begreppen istället.
Att du sedan inte direkt är ngn veteran med en massa tunga inlägg bakom dig utan en amatör (precis som jag) som nästan direkt går ut med den attityden höjer ju inte direkt din status här inne..
Eftersom han påstår sig kunna detta med licensen så ber jag honom länka till den. Han gör inte detta eftersom han inte har en aning om hur det ligger till utan han sitter mest troligt bara och Googlar i hopp om att hitta något. Det verkar inte bättre i alla fall?! För att fortsätta så vrider och vänder han också på det han skriver, först finns det inga regler för mediaspelare, sedan finns det helt plötsligt det men dessa ligger i en gråzon. Det är helt uppenbart för mig att han hittar på saker medan han skriver eller så blandar han ihop saker... hur som helst så är det han skriver om, när det gäller licensen och reglerna, rent trams. Hade han vetat fakta hade han kunnat länkat, det tar mindre än 5 sek. Att påpeka detta är inte att gå till personangrepp. Personangrepp är saker som "du är en idiot" etc. Sedan angående antalet inlägg och att det skulle ha någon som helst sammanknytning med ens kunskap... tror du verkligen på det själv? Jag har för övrig köpt spelaren i dag och den fungerar helt okej. 1080p/24 är inga problem. Ni som upplever hack, sitter ni med nertankad film eller Blu-ray-rip? Jag rippade en Blu-ray och det hackar inte. Edit: Lagt till bild som är tagen vid installationen tidigare i dag när jag just valt 1080p/24. Kass kvalitet p.g.a.mobilkamera.
Redigerat av Slasher, 27 januari 2009 - 21:58.
Postad 27 januari 2009 - 22:07
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Ok, men varför håller folk på att ändra här i upplösningen om auto funktionen kör den bästa tv klara av.
Tyvärr kan jag inte se på min Pansonic vad den blir matad med, men jag hoppas 720p....
ja, det går utmärkt, men det har du säkert redan hunnit testa?
Det behöver inte vara det bästa att köra native. Spelaren är nog intställd för att köra native i autoläget. Sedan så vet ju inte spelaren vad native är om inte tv´n talar om det för den. Säger tv´n att den vill ha 1080i så får den det. Teoretiskt så är ju så få omskalningar som möjligt det bästa men praktiken kan vara en helt annan. Vad som är bäst för dig kan bara dina egna ögon svara på. Kan inte svära på att det ligger till på detta sättet, men det verkar vara det mest logiska. Jag saknar ett läge i denna spelare som inte skalar om filmerna utan skickar dem som dom är så man kan välja om man vill låta sin bildvisar skala om eller WD´n.
Postad 27 januari 2009 - 22:11
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Eftersom han påstår sig kunna detta med licensen så ber jag honom länka till den. Han gör inte detta eftersom han inte har en aning om hur det ligger till utan han sitter mest troligt bara och Googlar i hopp om att hitta något. Det verkar inte bättre i alla fall?! För att fortsätta så vrider och vänder han också på det han skriver, först finns det inga regler för mediaspelare, sedan finns det helt plötsligt det men dessa ligger i en gråzon. Det är helt uppenbart för mig att han hittar på saker medan han skriver eller så blandar han ihop saker... hur som helst så är det han skriver om, när det gäller licensen och reglerna, rent trams. Hade han vetat fakta hade han kunnat länkat, det tar mindre än 5 sek. Att påpeka detta är inte att gå till personangrepp. Personangrepp är saker som "du är en idiot" etc.
Sedan angående antalet inlägg och att det skulle ha någon som helst sammanknytning med ens kunskap... tror du verkligen på det själv?
Jag har för övrig köpt spelaren i dag och den fungerar helt okej. 1080p/24 är inga problem. Ni som upplever hack, sitter ni med nertankad film eller Blu-ray-rip? Jag rippade en Blu-ray och det hackar inte.
Edit: Lagt till bild som är tagen vid installationen tidigare i dag när jag just valt 1080p/24. Kass kvalitet p.g.a.mobilkamera.

Jag testade nån nedtankad mkv 1080p film, då hackade det, men det är möjligt att det skiljer sig en del beroende på hur man komprimerar filmen, vad har du för tv?
Postad 27 januari 2009 - 22:20
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag testade nån nedtankad mkv 1080p film, då hackade det, men det är möjligt att det skiljer sig en del beroende på hur man komprimerar filmen, vad har du för tv?
Sharp Aquos LC-52X20E och Sanyo PLV-Z700. Ska dock köpa nytt snart.
Postad 27 januari 2009 - 22:27
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Sharp Aquos LC-52X20E och Sanyo PLV-Z700. Ska dock köpa nytt snart.
jag testade nyss med 300 1080p i 24hz och det hackade ibland när tex pilarna flyger, och när det är många små grejer som rör sig, annars flöt det, men jag kör nog vidare på 60hz
Postad 27 januari 2009 - 22:32
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
jag testade nyss med 300 1080p i 24hz och det hackade ibland när tex pilarna flyger, och när det är många små grejer som rör sig, annars flöt det, men jag kör nog vidare på 60hz
Har inte filmen så jag kan inte testa. Håller på att rippa The Thing på Blu-ray. Ska se hur den spelar.
Postad 27 januari 2009 - 22:52
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hejsan, efter att "studerat" forumet i kanske snart 2 år (skäms på mej) tyckte jag det var dags att registrera mig.
Är inne på andra dagen nu som ägare av WD´n och måste passa på att "rädda" de som inte känner för att spendera en slant på en förstärkare för att få ljud på vissa .mkv filer där ljudet är i DTS. Ta hem som nämnts tidigare i forumet "AudioConverter.exe", det är hur enkelt som helst att konvertera om en fil. Man väljer bara målenheten (filen) samt destination vart den nya filen ska läggas och sedan "run" (glöm inte att bocka i "convert to Dolby Digital"). Konverteringen i sig tar bara ett par minuter (beroende på storlek), den färdiga filen blir annorlunda i storlek men det påverkar inte textningen (om det nu finns med en sådan). Jag har kört tre filer än så länge & det funkar hur bra som helst.
Jag förstår om "ljudfreaksen" motsätter sig detta men fördelen är att du kan flytta WD´n till vilken HDready TV som helst och njuta av den fantastiska bild .mkv ger. Slutresultatet blir i min mening inte alls så pjåkigt (bättre än vanligt TV tittande).
I övrigt är jag mer än nöjd (minus dock till saknad av thumbnails på film filer samt den strömförsörjande USB porten som låter disken vara igång).
Postad 27 januari 2009 - 23:04
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag förstår om "ljudfreaksen" motsätter sig detta men fördelen är att du kan flytta WD´n till vilken HDready TV som helst och njuta av den fantastiska bild .mkv ger. Slutresultatet blir i min mening inte alls så pjåkigt (bättre än vanligt TV tittande).Självklart menar jag resultatet av ljudet och inte bilden som jag anser vara oförändrad
Redigerat av Unregistered3fe1e3ce, 27 januari 2009 - 23:06.
Postad 27 januari 2009 - 23:20
Wahlin
-
Wahlin
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nu har jag pluggat in min WD och uppdaterat firmwire. Jisses en sådan spelare, kanonbild med HDMI kabel! Det första jag gjorde vara att uppdatera, pluggade bara in ett USB-minne med FAT32 å körde denna som tog ett fåtal minuter. Det finns lagom många valmöjligheter och gränssnittet är snyggt och snabbt  Finns ingenting att klaga på (för min del) helt enkelt
Postad 27 januari 2009 - 23:33
Unregistered9ce38e94
-
Unregistered9ce38e94
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Less man blir. Köpte denna idag, laddade en Passport och sitter och kikar runt efter fw-uppgradering. Tittar på lite filmklipp som är filmat med ixusen vilket funkar finfint. Så fryser bilden helt plötsligt mitt i ett filmklipp, jag får upp en ruta om att den inte stödjer formatet. Efter det stödjer den inte ngt format - inte de avi-filer jag tittat på tidigare och inte heller de iso-filer som funkade finfint för 20 minuter sen. Vad kan detta bero på och hur fixar jag det? Har startat om etc och eftersom jag redan har senaste fw inne vill den inte att jag skall installera om den.
Postad 28 januari 2009 - 00:02
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Less man blir. Köpte denna idag, laddade en Passport och sitter och kikar runt efter fw-uppgradering. Tittar på lite filmklipp som är filmat med ixusen vilket funkar finfint. Så fryser bilden helt plötsligt mitt i ett filmklipp, jag får upp en ruta om att den inte stödjer formatet. Efter det stödjer den inte ngt format - inte de avi-filer jag tittat på tidigare och inte heller de iso-filer som funkade finfint för 20 minuter sen. Vad kan detta bero på och hur fixar jag det? Har startat om etc och eftersom jag redan har senaste fw inne vill den inte att jag skall installera om den.
det du kan göra är att testa ladda om FW genom att döpa den till 1.01.21 då har du en senare fw som den kommer vilja installera. värt att testa vet dock ej om det kommer hjälpa dig :/
Postad 28 januari 2009 - 00:04
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Har testat min Blu-ray-rip av The Thing och det hackar ingenting.
Redigerat av Slasher, 28 januari 2009 - 00:05.
Postad 28 januari 2009 - 00:27
say
-
say
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har testat min Blu-ray-rip av The Thing och det hackar ingenting. 
Är det än .mkv du rippar till (spelar upp)? Kul att det fungerar för dig iaf, vore kul att veta varför  (för mig fungerar endast .m2ts, som sagt)
Postad 28 januari 2009 - 01:11
-Danne-
-
-Danne-
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Det finns en reset i konfigurering av systemet, då borde den reseta till "inköpsmode" vilket tar bord fwn eller?!?!
Postad 28 januari 2009 - 09:44
harrfluga
-
harrfluga
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har beställt en Western digital tv hd nu som är på väg, har sedan tidigare en
kommer dessa två att fungerar tilsammans?
Jag har NTFS på den.
/MVH Mange
Redigerat av harrfluga, 28 januari 2009 - 10:07.
Postad 28 januari 2009 - 10:12
cpt
-
cpt
-
Användare
-
-
162 inlägg
kommer dessa två att fungerar tilsammans??
/MVH Mange
De vill locka till köp av WD's passport HD's men den ska funka med alla externa HD's via USB. Kör själv via en USB HD som inte behöver separat strömkälla (som passport) och det kan ju varmt rekommenderas, grymt smidigt att bara trycka in i USB istället för att trixa med grenkontakter. Har också problem med att spela upp vissa filmer. Har den inkopplad via HDMI och när jag kör vissa filmer står det "Audio (Digital)" alternativt "Audio (Unsupported)".
Följde instruktionerna ovan men det skiter sig när den ska gå över till eac3to.exe - får felmeddelande som säger att den inte hittar sökvägen. när jag däremot går in i cmd och kör exakt samma kommando som den försöker med i AudioConverter så går det bra.. Nån som har någon aning om hur jag ska göra här?
Om någon annan drabbats av detta så berodde det på att jag hade alla tools i en mapp på skrivbordet (default?). Flyttade över mappen till c:\temp och allt funkade perfekt.
Postad 28 januari 2009 - 10:30
Gunnesbon
-
Gunnesbon
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej
Är mycket nöjd med min WD TV, har bara en sak att klaga på. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.
En film i .mkv fungerar fint att spela ena gången, när man spolar eller startar den igen kommer det upp en varning att filen inte stödjs....hmm, något skumt eftersom det gått att spela den innan.
Har ni någon lösning på problemet? Jag har uppdaterat och kan säga att problemen fanns även innan uppdateringen.
/Johan
Postad 28 januari 2009 - 10:31
harrfluga
-
harrfluga
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ok låter bra tack för snabbt svar men den här my book har ju separat strömkälla men jag hoppas det går ändå De vill locka till köp av WD's passport HD's men den ska funka med alla externa HD's via USB. Kör själv via en USB HD som inte behöver separat strömkälla (som passport) och det kan ju varmt rekommenderas, grymt smidigt att bara trycka in i USB istället för att trixa med grenkontakter.
Om någon annan drabbats av detta så berodde det på att jag hade alla tools i en mapp på skrivbordet (default?). Flyttade över mappen till c:\temp och allt funkade perfekt.
Postad 28 januari 2009 - 11:27
Wahlin
-
Wahlin
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
kommer dessa två att fungerar tilsammans? Jag har NTFS på den.
/MVH Mange
Fungerar hur bra som helst har precis en sådan där hårddisk och det funkar prima! NTFS kör jag givetvis oxå på den
Postad 28 januari 2009 - 12:16
harrfluga
-
harrfluga
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Låter bra Wahlin Fungerar hur bra som helst har precis en sådan där hårddisk och det funkar prima! NTFS kör jag givetvis oxå på den
Postad 28 januari 2009 - 13:47
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Lite tråkigt är det allt att det bara är m4a, mp4, mp4a och wmv som WD TV klarar att visa thumbnails på.  Har mailat deras support i hopp om att man implementerar stöd för samtliga filer i kommande firmware.
Postad 28 januari 2009 - 13:51
cpt
-
cpt
-
Användare
-
-
162 inlägg
Lite tråkigt är det allt att det bara är m4a, mp4, mp4a och wmv som WD TV klarar att visa thumbnails på. Har mailat deras support i hopp om att man implementerar stöd för samtliga filer i kommande firmware.
Enligt ScottWD på AVforums så är en av hans egna största "pet peeves" just thumbnails, så det vore inte helt osannolikt om det kom någon lösning för det i nästa FW.
Postad 28 januari 2009 - 13:56
Marquiz78
-
Marquiz78
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Sedan angående antalet inlägg och att det skulle ha någon som helst sammanknytning med ens kunskap... tror du verkligen på det själv?
Det sa jag inte. Jag skrev att det inte höjer din status (trovärdighet) här inne. Med amatör menar jag profilen här inne på forumet (min har tydligen ändrats till wannabe) Självklart fattar jag att den som gör sitt första inlägg kan vara expert på precis vad som helst, det vet man ju inget om. Men för att folk här inne ska få en uppfattning om det så är ju antalet (bra/relevanta) inlägg bra. Man kan ju haspla ur sig vad som helst men har man ett stort antal relevanta inlägg bakom sig så väger ju det tyngre än om man genast kommer in å säger att man vet bäst å alla andra har fel. Även om så är fallet och personen ifråga är expert/väldigt kunnig på området så har ju vi andra som läser tråden ingen som helst aning om det. Börjar man då med pajkastning så hjälper ju inte det till trovärdigheten liksom. Det var bara det jag menade... Jag som läser tråden bryr mig ju egentligen inte ett dugg om VEM som har rätt eller fel bara jag får reda saker som hjälper mig med min produkt. (tycker numera att dina övriga inlägg har varit mkt bättre/trevligare och sakliga)
Redigerat av Marquiz78, 28 januari 2009 - 14:00.
Postad 28 januari 2009 - 14:09
Caveo
-
Caveo
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
.
Redigerat av Caveo, 28 januari 2009 - 14:11.
Postad 28 januari 2009 - 14:13
Slasher
-
Slasher
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Enligt ScottWD på AVforums så är en av hans egna största "pet peeves" just thumbnails, så det vore inte helt osannolikt om det kom någon lösning för det i nästa FW.
Får hoppas på detta.
Postad 28 januari 2009 - 14:50
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Gällande thumbnails,
Har någon testat & om det ens är möjligt för WD´n att se mappar med bild? I windows kan man anpassa en mapp med en bild för att enklare veta vad den inehåller (har själv i och för sig inte ens lyckats få bilden att synas i windows).
Det sägs att risk finns för förlorad data om man rycker ut ett minne ur datorn utan att använda "säker borttagning", gäller detta även för WD´n (dvs bör man stänga av den för att exempelvis ta bort en disk alternativt sätta in ett usb-minne och vice versa)?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|