* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *
1004 svar till detta ämne
Postad 31 augusti 2009 - 21:37
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
snapp life - någon som testat denna "iphone-linkande" applikation som gör telefonen lite roligare, om man så tycker? (tyvärr har inten länk) någon som testat detta förutom jag? =)
handy shell - går inte att ladda ner gratis? =)
sms preview? någon som anser att detta är bra? =)
truecaller? samma fråga på denna? =)
har själv testat dessa program lite smått nu under kvällen, men inte fått någon bra koll på nåt utav dom då jag inte haft tid, skulle vara kul att höra vad ni andra har att säga! 
Jag kör både Handy Shell "gratis" och Sms preview. Båda är mycket användbara enligt mig. Tyvärr, har jag inte hittat ngn "gratis"-variant av Handy weather. Ska testköra true caller ett par dagar nu. Berätta gärna lite mer om Snap life.
Postad 31 augusti 2009 - 22:56
bente
-
bente
-
Användare
-
-
184 inlägg
Jag kör både Handy Shell "gratis" och Sms preview. Båda är mycket användbara enligt mig. Tyvärr, har jag inte hittat ngn "gratis"-variant av Handy weather. Ska testköra true caller ett par dagar nu.
Berätta gärna lite mer om Snap life.
var hat du hittat handy shell gratis? =) jag har någon test-version som ska funka i 14 dagar! och har väl inte "riktigt" förstått fördelarna med programmet? =) sms-preview kan jag rekomendera om man vill se sms:en direkt när dom anländer! http://www.snapplife.com/index.php < - - - jag fixade inte programmet därifrån, tror jag hitta det på någon forumsida och det funkar väl "sådär" på OHD, lite segt, men visst, vill man ha lite iphone-liknande menyer så är det ett bra program! enligt hemsidan ska det komma fler widgets för nedladdning!
Postad 01 september 2009 - 20:15
mojje74
-
mojje74
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
jag har en liten fråga, när jag använder webb läsaren och skall in på säg tex garaget och logga in där , så säger den internal error in API hur löser jag detta ?
Redigerat av mojje74, 01 september 2009 - 20:16.
Postad 01 september 2009 - 20:41
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
jag har en liten fråga, när jag använder webb läsaren och skall in på säg tex garaget och logga in där , så säger den internal error in API hur löser jag detta ?
Jag har märkt att vissa sidor fungerar mycket bättre med Opera som webbläsare. Lite B, men sant... Pröva om det strular då med.
Postad 01 september 2009 - 21:14
mojje74
-
mojje74
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag har märkt att vissa sidor fungerar mycket bättre med Opera som webbläsare. Lite B, men sant... Pröva om det strular då med.
är det ngn speciell opera version man skall ha , eller funkar vilken .jar som helst tex opera mini browser. //M
Postad 02 september 2009 - 08:07
qungen
-
qungen
-
Användare
-
-
208 inlägg
är den någon som vet om man kan öka känsligheten på mottagaren i luren jag får inte mer än 2-3 streck i signal styrka om jag sitter hemma om jag går till jobbet så tappar den 3g helt o ibland även det vanliga nätet så har det aldrig varit med någon annan telefon så om någon vet en hemlig meny som man kan ändra det så vore jag tacksam
Postad 02 september 2009 - 10:11
Unregistereda34e3e24
-
Unregistereda34e3e24
-
Användare
-
-
150 inlägg
är den någon som vet om man kan öka känsligheten på mottagaren i luren jag får inte mer än 2-3 streck i signal styrka om jag sitter hemma om jag går till jobbet så tappar den 3g helt o ibland även det vanliga nätet så har det aldrig varit med någon annan telefon så om någon vet en hemlig meny som man kan ändra det så vore jag tacksam
Se lite högre upp i tråden. Jag skickade in min pga dålig mottagning samt att samtal bryts, telefonen blev kalibrerad och hittils verkar mottagningen vara mycket bättre. Min stapel låg på ca 2-3 pinnar innan och nu är den oftast på full mottagning. Ang brytna samtal så tror jag att jag själv har varit orsak till en del och kanske alla pga kinden kom i kontakt med displayen och aktiverade antingen parkera eller avbrytknappen, dum placering på kinden :-)
Postad 02 september 2009 - 17:49
qungen
-
qungen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Se lite högre upp i tråden. Jag skickade in min pga dålig mottagning samt att samtal bryts, telefonen blev kalibrerad och hittils verkar mottagningen vara mycket bättre. Min stapel låg på ca 2-3 pinnar innan och nu är den oftast på full mottagning. Ang brytna samtal så tror jag att jag själv har varit orsak till en del och kanske alla pga kinden kom i kontakt med displayen och aktiverade antingen parkera eller avbrytknappen, dum placering på kinden :-)
okej då får jag skicka in den är den någon som vet vilken som är den senaste firwaren det finns ju någon som heter något med italian men kan vi ha den eller är det bara för dom i italien jag hade den inne för service för två veckor sedan men idag när jag skrev på ett utlänskt forum så sa dom att den firmwaren som jag srev att jag hade var en gammal men borde inte service stället lägga in den senaste som dom faktiskt skrev att dom har gjort kan det vara så att det inte finns någon nyare för oss svenskar jag har mjukvaruversion i8910xxif7 anpassad version i8910xeeie4 vad säger ni är det den senaste
Postad 02 september 2009 - 19:13
Unregisteredb35733ed
-
Unregisteredb35733ed
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
är det ngn speciell opera version man skall ha , eller funkar vilken .jar som helst tex opera mini browser. //M
Jag har version: 4.2.14320
Postad 03 september 2009 - 23:29
bente
-
bente
-
Användare
-
-
184 inlägg
någon som hittat en shysst väska för sin OHD ? =) som helst måste kunna sitta i ett större bälte!
laddare för bilen, bästa pris och var? =)
hållare? har sett nån japan-variant som såg riktigt bra ut, men vågar ej beställa, nån som har tips? =)
Postad 04 september 2009 - 08:25
qungen
-
qungen
-
Användare
-
-
208 inlägg
någon som hittat en shysst väska för sin OHD ? =) som helst måste kunna sitta i ett större bälte!
laddare för bilen, bästa pris och var? =)
hållare? har sett nån japan-variant som såg riktigt bra ut, men vågar ej beställa, nån som har tips? =)
här köpte jag min väska http://www.pdair.com...000000_11000634jag köpte den som man bara skjuter ner mobilen i sen är det ett bältesklipps på den jag är jätte nöjd bra kvalite inte så dyra min kostade ca: 230 kr o frakten var gratis skickades direkt ifrån hongkong tog en dryg vecka
Postad 04 september 2009 - 10:50
Samsung Omnia HD
-
Samsung Omnia HD
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej, är den nån som är intresserad av att byta en Samsung Omnia HD mot en Nokia 5800? Med eventuellt lite pengar imellan. Hör av er ifall nån är intresserad så kan vi gå igenom detaljerna lite mer då.
/Samsung Omnia HD
Redigerat av Samsung Omnia HD, 04 september 2009 - 10:50.
Postad 05 september 2009 - 07:13
knarrevik
-
knarrevik
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej, är den nån som är intresserad av att byta en Samsung Omnia HD mot en Nokia 5800? Med eventuellt lite pengar imellan. Hör av er ifall nån är intresserad så kan vi gå igenom detaljerna lite mer då.
/Samsung Omnia HD
Jag har en 5800 och byter gärna jämt! Hör av dig!
Postad 05 september 2009 - 12:27
Samsung Omnia HD
-
Samsung Omnia HD
-
Rookie
-
6 inlägg
Ok,jag är osäker på om det är ett missförstånd här. Men bara för att förtydliga, Jag har en Nokia 5800 som jag vill byta mot en Samsung Omnia HD. /Samsung Omnia HD
Redigerat av Samsung Omnia HD, 05 september 2009 - 12:40.
Postad 07 september 2009 - 07:43
James Bond
-
James Bond
-
Användare
-
-
145 inlägg
Nån mer än jag som har problem med att samtal oavsiktligen avvisas när telefonen ligger i fickan? har ingen aning om vilken vilka knappar jag kommer åt, knapplåset är givetvis på.
//JB
Postad 07 september 2009 - 08:59
mojje74
-
mojje74
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Min är oxå inne på service för andra gången nu och jag har inte ens kunnat börja använda den. Fick den utbytt pga död pixel på själva kameran vid videoinspelning och nu har jag flera döda så den skickades iväg igen. Hoppas den tredje är problemfri
jag har bytt tele nu 3ggr för att få bort döda pixlar i kamera mode, min senaste nu har även den döda pixlar bara att den har 3 mini små dom andra hade större pixel fel,men nu orkar jag inte byta mer :/ skärmen har ju inga pixel fel så det får vara dem små som finns får nu vara kvar, jag tror alla här inne har felet på sina kameror men inte kolla noga bara.
Postad 07 september 2009 - 12:13
htcdiamond
-
htcdiamond
-
Användare
-
-
109 inlägg
jag har bytt tele nu 3ggr för att få bort döda pixlar i kamera mode, min senaste nu har även den döda pixlar bara att den har 3 mini små dom andra hade större pixel fel,men nu orkar jag inte byta mer :/ skärmen har ju inga pixel fel så det får vara dem små som finns får nu vara kvar, jag tror alla här inne har felet på sina kameror men inte kolla noga bara.
Alla har det säkert om dem bara kollar lite noga, har fortfarande inte fått min andra telefon men jag hoppas den e problemfri annars orkar jag inte skicka iväg mer
Postad 07 september 2009 - 21:03
mojje74
-
mojje74
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Alla har det säkert om dem bara kollar lite noga, har fortfarande inte fått min andra telefon men jag hoppas den e problemfri annars orkar jag inte skicka iväg mer
dock så tycker jag min senaste rasslar i luren om man pratar ett tag samt indikatorn för mottagningen hoppar jojjo,dock vet jag inte om en kommande uppdatering kan ordna det eller om jag skall byta ut den igen :/
Postad 08 september 2009 - 07:58
meduza33
-
meduza33
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Nån mer än jag som har problem med att samtal oavsiktligen avvisas när telefonen ligger i fickan? har ingen aning om vilken vilka knappar jag kommer åt, knapplåset är givetvis på.
//JB
Prova att stänga av funktionen som ,gör att den slutar ringa när man lägger den uppochner.funkade för mig,hade missade samtal hela tiden.
Postad 08 september 2009 - 08:09
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
Prova att stänga av funktionen som ,gör att den slutar ringa när man lägger den uppochner.funkade för mig,hade missade samtal hela tiden.
Är det en funktion som finns med i den ursprungliga firmwaren? Isf var i menyerna finns det valet? Har bara sett applikationer som gör det. /Feducci
Postad 08 september 2009 - 09:12
meduza33
-
meduza33
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Är det en funktion som finns med i den ursprungliga firmwaren? Isf var i menyerna finns det valet? Har bara sett applikationer som gör det.
/Feducci
Gå in i inställningar,telefon,sensorinställningar,rörelseinställningar,avmarkera rington av.sen är det klart.
Postad 08 september 2009 - 09:26
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
Gå in i inställningar,telefon,sensorinställningar,rörelseinställningar,avmarkera rington av.sen är det klart.
Ok. Tack!
Postad 08 september 2009 - 15:47
Unregistereda8ad14b9
-
Unregistereda8ad14b9
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har haft min Omina HD i ca 2 månader. Ofta och speciellt vid lite längre samtal så antigen försvinner den man pratar med eller så låter mottagaren som ett samtal genom en plåtburk. Mottagaren hör dock mig fint och utan problem.
Är det nån mer som har samma problem? Samsung slår ifrån sig och säger att jag är det första med detta problem och att mobilen sålts i massor av exemplar i Sverige.
I början accepterade jag det hela och försökte intala mig att det berodde på taskig mottaging dvs "nätet", men jag har aldrig haft problem från exakt samma platser med samma SIM-kort men med min gamla SonyEricsson.
Funderar på att byta tillbaka till SonyEricsson. En mobil som stör dig när du pratar är oanvändbar!
Postad 08 september 2009 - 16:12
mojje74
-
mojje74
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
har nu bytt tele för 4:e gången, och fortfarande döda pixlar i videokamera mode, helt otroligt, nu byter jag fan inte mer...
Postad 09 september 2009 - 11:14
Samsung Omnia HD
-
Samsung Omnia HD
-
Rookie
-
6 inlägg
Nån som känner för att bli av med sin Samsung Omnia HD och istället byta den mot en Nokia 5800. Som fungerar att prata i och inte har några döda pixlar eller fel i huvudtaget och dessutom fri från glipor. Skriv ett inlägg här eller skicka ett PM om nån är intresserad.
/Samsung Omnia HD
Redigerat av Samsung Omnia HD, 09 september 2009 - 11:15.
Postad 09 september 2009 - 12:21
Unregistereda34e3e24
-
Unregistereda34e3e24
-
Användare
-
-
150 inlägg
Jag har haft min Omina HD i ca 2 månader. Ofta och speciellt vid lite längre samtal så antigen försvinner den man pratar med eller så låter mottagaren som ett samtal genom en plåtburk. Mottagaren hör dock mig fint och utan problem.
Är det nån mer som har samma problem? Samsung slår ifrån sig och säger att jag är det första med detta problem och att mobilen sålts i massor av exemplar i Sverige.
I början accepterade jag det hela och försökte intala mig att det berodde på taskig mottaging dvs "nätet", men jag har aldrig haft problem från exakt samma platser med samma SIM-kort men med min gamla SonyEricsson.
Funderar på att byta tillbaka till SonyEricsson. En mobil som stör dig när du pratar är oanvändbar!
Om du läser några inlägg sid 26-27 så ser du att några andra med mig har haft problem med som det verkade dålig mottagning, jag skickade in min där dom kalibrerade telefonen och sen dess har det fungerat bra. Vad det gäller brutna samtal tror jag att jag själv var orsaken pga kinden kom i kontakt med någon av knapparna parkera eller avbryt som är aktiverade på displayen vid samtal, nu håller jag i telefonen så att fingrar tar i kinden före telefonen, sedan dess inga problem med brutna samtal.
Postad 09 september 2009 - 19:38
Unregistered2530e964
-
Unregistered2530e964
-
Användare
-
-
167 inlägg
Inga news om nån uppdatering?
Postad 10 september 2009 - 00:29
Samsung Omnia HD
-
Samsung Omnia HD
-
Rookie
-
6 inlägg
Ok, då förstår jag. Ingen som var intresserad av ett byte med pengar imellan. Tack iallafall. Då drar jag vidare...
/Samsung Omnia HD
Redigerat av Samsung Omnia HD, 10 september 2009 - 00:31.
Postad 10 september 2009 - 18:38
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
Om du läser några inlägg sid 26-27 så ser du att några andra med mig har haft problem med som det verkade dålig mottagning, jag skickade in min där dom kalibrerade telefonen och sen dess har det fungerat bra. Vad det gäller brutna samtal tror jag att jag själv var orsaken pga kinden kom i kontakt med någon av knapparna parkera eller avbryt som är aktiverade på displayen vid samtal, nu håller jag i telefonen så att fingrar tar i kinden före telefonen, sedan dess inga problem med brutna samtal.
På min telefon låser sig skärmen när mottagaren svarar på samtalet. För att aktivera skärmval måste jag låsa upp skärmen med knappen på högra sidan. Har inte ni den inställningen???
Postad 10 september 2009 - 18:58
Unregistereda34e3e24
-
Unregistereda34e3e24
-
Användare
-
-
150 inlägg
På min telefon låser sig skärmen när mottagaren svarar på samtalet. För att aktivera skärmval måste jag låsa upp skärmen med knappen på högra sidan. Har inte ni den inställningen???
Jag behöver inte låsa upp skärmen för skärmval, var ställer man in så att skärmen är låst när man svarar?
Postad 10 september 2009 - 19:00
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag behöver inte låsa upp skärmen för skärmval, var ställer man in så att skärmen är låst när man svarar?
De senaste 3 firmwaren jag haft har det som default så jag vet inte vara man konfigurerar det. Manualen kanske kan vara till hjälp här =)
Postad 10 september 2009 - 19:04
Unregistereda34e3e24
-
Unregistereda34e3e24
-
Användare
-
-
150 inlägg
De senaste 3 firmwaren jag haft har det som default så jag vet inte vara man konfigurerar det. Manualen kanske kan vara till hjälp här =)
Ok.. ska leta i manualen och i telefonen
Postad 10 september 2009 - 21:26
NiKeMaN
-
NiKeMaN
-
Användare
-
-
193 inlägg
La in min första film från telefonen i datorn idag..
Fy fan så sunkig kvalitet.
Dessutom så börjar filmen att hacka !!! efter ca 2-3 sekunder och ljudet springer iväg före. Beror det på filmspelaren i datorn eller på telefonen?
Annars har jag lärt mig min telefon riktigt bra. Är faktiskt relativt nöjd med den och tycker att den lirar bra ihop med det jag vill.
Postad 12 september 2009 - 00:19
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
har nu bytt tele för 4:e gången, och fortfarande döda pixlar i videokamera mode, helt otroligt, nu byter jag fan inte mer...
Samma minneskort? Samma upplösnig? Vet inte hur kameran är uppbyggd, men är det "samma" pixel?
Postad 12 september 2009 - 10:29
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
La in min första film från telefonen i datorn idag.. Fy fan så sunkig kvalitet. Dessutom så börjar filmen att hacka !!! efter ca 2-3 sekunder och ljudet springer iväg före. Beror det på filmspelaren i datorn eller på telefonen?
Annars har jag lärt mig min telefon riktigt bra. Är faktiskt relativt nöjd med den och tycker att den lirar bra ihop med det jag vill.
Jag har bara stött på två situationer med videospelaren: 1: Den kan spela upp filen utan problem eller hack. 2: Den stödjer inte bildcodecen. Ljudet funkar dock. Thats it. Kan det vara själva filen som är sunkig?
Postad 12 september 2009 - 20:24
bente
-
bente
-
Användare
-
-
184 inlägg
Tjabba alla OHD användare! nu är det såhär: i juni införskaffade jag en samsung omnia hd med ett telenor abonemang och nu efter jag använt telefonen ett tag har jag insett att symbian inte passade mig direkt och har pillat en del på hero:n och tycker den är jävligt cool faktiskt! är det värt för mig som betalar 300:- varje månad för telefonen och (supermissen) försäkring 59:- i månaden att byta mot en HTC hero? http://www.blocket.se/vi/23503934.htm < - - - denna fördelar/nackdelar: htc hero - samsung omnia hd symbian - android hur är GPS:en på heron? OHD använder route66 och är GRYMT nöjd med route då den funkar klockrent överallt jag använt den. hur är det med telefon-delen, hör man personen bra man pratar med? hör den man pratar med en bra? ??????????????????????? snälla hjälp mig!
Redigerat av bente, 12 september 2009 - 20:25.
Postad 13 september 2009 - 14:00
Unregistereda5afe3f2
-
Unregistereda5afe3f2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej,
Jag undrar ni som har denna Samsung GT-i8910 Omnia HD 16GB mobilen eller om någon annan vet om den är bra och värt pengarna?Ska man satsa på nån annan touch mobil?
Tack
Postad 13 september 2009 - 14:56
Samsung Omnia HD
-
Samsung Omnia HD
-
Rookie
-
6 inlägg
Tjabba alla OHD användare!
nu är det såhär:
i juni införskaffade jag en samsung omnia hd med ett telenor abonemang och nu efter jag använt telefonen ett tag har jag insett att symbian inte passade mig direkt och har pillat en del på hero:n och tycker den är jävligt cool faktiskt!
är det värt för mig som betalar 300:- varje månad för telefonen och (supermissen) försäkring 59:- i månaden att byta mot en HTC hero? http://www.blocket.se/vi/23503934.htm < - - - denna
fördelar/nackdelar: htc hero - samsung omnia hd symbian - android hur är GPS:en på heron? OHD använder route66 och är GRYMT nöjd med route då den funkar klockrent överallt jag använt den. hur är det med telefon-delen, hör man personen bra man pratar med? hör den man pratar med en bra? ???????????????????????
snälla hjälp mig!
Ifall du är intresserad och vill byta din Samsung Omnia HD mot en Nokia 5800 som är olåst & komplett med lite extra tillbehör så får du höra av dej på nåt sätt. /Samsung Omnia HD
Postad 13 september 2009 - 18:57
knarrevik
-
knarrevik
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det finns ingen människa som vill byta sin Samsung I8910 mot en gammal Nokia 5800. Eftersom jag har båda i min ägo vet jag att Samsung är överlägsen i allt!!
Postad 13 september 2009 - 21:58
bente
-
bente
-
Användare
-
-
184 inlägg
får hålla med där totalt, kommer aldrig att byta mot en nokia 5800 och det var inte ALLS vad jag frågade om och ingen som kan hjälpa mig med det jag EGENTLIGEN ville ha hjälp med?=)
detta jag HATAR med forum! att folk går ifrån inläggen så förbannat!
Postad 13 september 2009 - 22:32
mojje74
-
mojje74
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Samma minneskort? Samma upplösnig? Vet inte hur kameran är uppbyggd, men är det "samma" pixel?
pixel felen sitter på olika ställen i videokamera mode "på dom olika telefonerna",har bytt tele nu för 5:e gången på 8 dagar den nya jag har funkar bättre dock har den pixel fel men så litet fel så det stör mig inte,då jag inte direkt kommer filma med telen, men en tele med mer strul än denna har jag aldrig haft,dock hoppas jag att ny firmwere kommer lösa dom flesta problemen så som mottagning och lite annan skit jag stör mig på, //M
Redigerat av mojje74, 13 september 2009 - 22:33.
Postad 15 september 2009 - 07:47
knarrevik
-
knarrevik
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Vilken otur många har! Min Omnia funkar kanon med undantag för batteritiden som kunde vara bättre.
Postad 15 september 2009 - 09:35
Unregistereda5afe3f2
-
Unregistereda5afe3f2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej,
Jag undrar ni som har denna Samsung GT-i8910 Omnia HD 16GB mobilen eller om någon annan vet om den är bra och värt pengarna?Ska man satsa på nån annan touch mobil?
Tack
Postad 15 september 2009 - 16:14
mojje74
-
mojje74
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Vilken otur många har! Min Omnia funkar kanon med undantag för batteritiden som kunde vara bättre.
min sista funkar riktigt bra, en liten vit pixel miss i videokamera mode men det är typ inget,min batteritid tycker jag funkar bra,samt denna är snabb i menyerna och flyter på bra, sedan är gps enastående bra och route66 funkar hur bra som helst, jsg köpte teln pga 3 saker, kameran, oled skärmen,gps:n, och dessa funkar bra //M
Postad 15 september 2009 - 21:02
knarrevik
-
knarrevik
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Eftersom detta forum håller på att somna in för gott vill jag tipsa om ett annat med betydligt mer go! Omnia i8910 forum
Postad 17 september 2009 - 12:01
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hej!, har just fått min i8910 telefon, hade en 5800xm tidigare har lite "avancerade frågor" om någon vet?
1. Firmware update, har kollat med PC suite på en xp burk och säger att jag har nyaste (BP:XXIE9 från 26e maj, AP Code XXIF7, AP CSC XEEIE4) Men visst finns det nyare just nu? kan jag ändra till italienska och föröka hitta den Italienska FW och sedan byta till svenska eller engelska? och var finns den? OTA fungerar ej, vad är det för serverinställningar, det är tomt där för mig????
2. DLNA, har kört från min telefon direkt uppspelning på min WIN7 burk, med telefonen som fjärrkontroll (inbyggt coolt, så man kör play stop osv på telefonen och filmen visas på datorn) Men försöker jag spela upp från Win7 eller min NAS så får jag upp, välj "Spelare" eller välj "Renderare", tror att när jag valde filer på telefonen och valde datorn som renderare den spelade upp videosarna där...(gick spela eget inspelat 720p material via 54mbit wifi men ibland hackade det...men den buffrar ju upp precis som hd på youtube) Men jag ser mina filmer på NAS:en likt en filhanterare men kan inte spela upp dessa på mobilen?? någon som lyckats med det? Gillar att se serier i sängen på nattkvisten
3. RD, finns det överhuvud taget någon bra "Remote desktop connection" till symbian? dvs mot Win7, har iofs webgränssitt till utorrent på NAS:en men då måste man väl klistra in urlen manuellt för varje torrent antar jag?
4. Någon som streamar satelitkanaler till telefonen? från t.ex dreambox så kan man streama ut så man kan se med t.ex vlc, och sedan byta kanal via webgränssitt, går väl även göra i en webläsare, är intresserad av att se satelitkanaler i nallen också (skulle va coolt)
5. VOIP, SIP provade att prata skype via wifi och 3g på 5800xm vilket gick bra..inte perfekt kvalité men med obegränsad surf abonnemang så är det ju gratis  , Har inte hittat VOIP till Omnia HD men vissa specar på nätet säger att den ska ha det? annars kanske en 3:e parts app till symbian, skulle vara najs att mata in SIP koden i nallen streama via 3,5g till routern hemma som streamar vidare till "hem ip-telefonin" så ringer man gratis till alla fasta nät i hela sverige (förutom fast abonemmangskostnad på 75kr i månaden www.t3.se) samt att de som ringer hem till fasta telefonen kan routas vidare till mobilen. (måste ha en bra router som klarar sip då)
Det var mina frågor efter någon dag med telefonen  hoppas att få hjälp med att lösa detta delar, antar att det är fler som kan vara intresserade av detta
Mvh Beachboy72
Postad 18 september 2009 - 08:18
HD_Phone
-
HD_Phone
-
Rookie
-
8 inlägg
Allvarligt talat,varför kommer det ingen FW update till telefonen i Sverige när bla Italien och Ryssland för länge sen
fått uppdateringar?Dessa har bla åtgärdat stopbugen i webläsaren och ändrat audiocodecen vid videoinspelning till aac.
Märkligt av samsung att inte ha en generic uppdatering till telefonen som ex Nokia har.
Postad 18 september 2009 - 13:26
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
Allvarligt talat,varför kommer det ingen FW update till telefonen i Sverige när bla Italien och Ryssland för länge sen fått uppdateringar?Dessa har bla åtgärdat stopbugen i webläsaren och ändrat audiocodecen vid videoinspelning till aac. Märkligt av samsung att inte ha en generic uppdatering till telefonen som ex Nokia har.
Tycker det är lika med Nokias 5800xm att FW kom fortare till andra språk, då kunde man ändra produktionskod, så man hade en "Engelsk telefon" och uppgradera så, borde väl finnas någon sådan guide för Omnia HD också? Att de inte bara lägger ut FW på någon sida så får man uppgradera själv på "egen risk", någon som ser film från sitt lokala nätverk i telefonen förresten?
Postad 19 september 2009 - 10:29
Unregistereda5afe3f2
-
Unregistereda5afe3f2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Tycker ni att det är värt att man betalar cirka 4400kr för Samsung Omnia HD I8910 16GB som är ny? tack,
Postad 20 september 2009 - 00:07
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
Tycker ni att det är värt att man betalar cirka 4400kr för Samsung Omnia HD I8910 16GB som är ny? tack,
www.prisjakt.nu ? där står minsta värdet som den säljs för i butik. Om du allvarligt inte visste var den var värd, så nu när du vet, se över dina ekonomiska tillgångar och jämför prioriteringar. Min Mamma skulle hellre ha en gammal Nokia som hon kan med att ringa med, om du undrar över sådana parraleller. Men de flesta har förmodligen betalat mer för telefonen än 4400:- om det var det du ville höra? så ehh... ja?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|