Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 oktober 2009 - 06:37

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

stoppa i kabeln o kollade uppdateringar o det fanns en ny som jag körde

Vad fick du för version då?

Postad 22 oktober 2009 - 08:14

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Ställde frågan på Satio launch blog om DLNA.
Svaret från Rikard Skogberg på SE, saxat från Satio launch blog:

Regarding DLNA,
As far as I know Satio does not have DLNA.
I’ve also seen a lot of reviewers talking about it and a lot of pre-launch specs at different sites mentioning it. Don’t really know why it seems to be such a common mistake, might be related to some early tentative information from us in the “idou”-phase or something. Or just perhaps that many take it for granted that it should be there since we’ve had it in all of our latest “ordinary” phones. I guess Symbian is a different story though. One very strange thing is that I’ve read in some reviews that they actually tested DLNA in it and thought it worked fine. I suspect that they might have used the functionality in the file manager to connect to remote folders or something (i.e. file sharing in the other direction compared to our other phones) but I’m not sure.

Om man läser mellan raderna så står det:
"Vi på SonyEricsson undrar oxså varför en del testare påstår att de har testat DLNA då det ALDRIG har funnits DLNA på denna telefon, det verkar som testsiter inte har tillgång till telefonerna när de skriver sina tester"

Jag tycker man ska bolla frågan vidare till de som skrivit testerna och kräva svar av dom istället för av SonyEricsson !

Postad 22 oktober 2009 - 09:17

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Misstänker också att en del testare inte ens haft telefonen... :rolleyes:

Postad 22 oktober 2009 - 09:33

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
En fråga till er som använt mobilen ett tag nu.
Hur upplever ni batteritiden?

Själv har jag funderingar på att köpa en sån här om jag tycker att batteritiden är för kass.
cbc-100
Eftersom jag har ett par gamla BST-33 batterier liggande från mina gamla SE-mobiler, kan jag ladda dem separat och ta med i reserv.
(i o f sig kan man väl ladda batteriet i den gamla mobilen, men det känns lite luffigt)

Postad 22 oktober 2009 - 09:42

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Man har ju lekt lite med mobilen nu, kollat film, surfat, sms:at, samtal, testat spel mm. mm.
Så det är ju ganska extremt! Min klarar sig lätt en hel dag i alla fall, laddar den på natten. Det är tillräckligt för mig!!

Postad 22 oktober 2009 - 09:43

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Vet inte, men finns ju bra apps att köpa, t.ex. ViewRanger GPS

Har inte testat själv, då jag inte är i behov av det, men en idé i alla fall

Höjddata från en telefon-gps är aldrig någon höjdare (höhö) då man i princip måste ha ngt som mäter lufttryck för att få exakt höjddata. Jag har kört med sportstracker på Nokia och lite sådant tingeltangel och höjddatat blir lite random, jag har t ex trackat när jag varit ute och paddlat kajak och då har höjdnivån varierat med ibland 20 meter och vattnet borde ju va ganska platt tycker man :rolleyes:..

Postad 22 oktober 2009 - 09:43

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

Har ju bara haft min ca två dagar..
Första dagen var alltså "fabriksladdning" och då höll batteriet ca 6-7h med både Wi-Fi och BT igång, mycket lekande under de timmarna.
Igår höll den från ca 06 på morgonen till 22-23 på kvällen, var på jobbet första halvan av dagen så då pillade jag inte så mycket men grejade en del på kvällen.

Misstänker att den drar mycket ström när man kör Wi-Fi + att jag har väldigt fluktuerande täckning hemma, det gör säkert att det drar extra mycket juice :rolleyes:

Idag har jag haft den på sen ca halv sju i morse och batteriikonen är fortfarande på 100% (kan man kolla mer exakt någonstans som på de gamla?), men har ju inte grejat så mycket då - kollade lite surf, mail mm i morse bara.

/Z!

Postad 22 oktober 2009 - 09:53

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Exakt batteritid går inte att kolla på Symbian-telefoner. Finns en del apps för det, men litar inte riktigt på dom , så för min del får det vara!!

Postad 22 oktober 2009 - 10:09

nect
  • nect
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ingen som har provat om det går att "hacka" telefonen för att installera unsignade programvaror?

Är väldigt frustrerande då de bästa programmen inte har certifikat vilken gör att man inte kan installera dem.

Postad 22 oktober 2009 - 10:15

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tack för snabba svar ang batteritider.
Känns ju inte som att man måste ha med sig ett extra batteri då om den klarar en dags hård användning.
Då kan man ju alltid ladda på nätterna.

Postad 22 oktober 2009 - 10:32

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Lite slött av Sonyericsson o inte fixa DLNA stöd då både Nokia och Samsung har det i sina lurar med samma operativsystem..., Både Omnia HD och Nokia N97 har ju DLNA stöd...

Postad 22 oktober 2009 - 10:34

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Ja en heldag klarar den allt av. Jag kör skiten ur min..jag kör visserligen inte någon Wi Fi men bluetooth och en stääääändigt pillande och testande och även en del surfande...den får max ligga ifred i 20 minuter haha :)

Har suttit inatt och snickrat ihop ett snyggt star trek-tema med ikoner i star trek stil även för dom tre knapparna längst ner(grundläge-tema för displayen pratar jag då om men det går ju att byta alla iconer)

Postad 22 oktober 2009 - 10:59

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Har suttit inatt och snickrat ihop ett snyggt star trek-tema med ikoner i star trek stil även för dom tre knapparna längst ner(grundläge-tema för displayen pratar jag då om men det går ju att byta alla iconer)

En liten bild på det skulle vara kul!! :)

Postad 22 oktober 2009 - 11:24

innov8swede
  • innov8swede
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Höjddata från en telefon-gps är aldrig någon höjdare (höhö) då man i princip måste ha ngt som mäter lufttryck för att få exakt höjddata. Jag har kört med sportstracker på Nokia och lite sådant tingeltangel och höjddatat blir lite random, jag har t ex trackat när jag varit ute och paddlat kajak och då har höjdnivån varierat med ibland 20 meter och vattnet borde ju va ganska platt tycker man :)..

Hmm verkar lite skumt. Höjddatat blir ju rimligen lika exakt som lat och lon och då borde dessa variera lika mycket.
Skall man ta höjddata med lufttryck så måste den kalibreras varje gång man ska använda den eftersom lufttrycket hela tiden varierar och därmed bli väldigt oexakt.

Men å andra sidan kan det ju vara därför som de inte har med det i C702:an. Det blir intressant att se iallafall.
När jag kliver upp 100m på närstan lika många meter i lat och lon så blir det ju signifikant men går man på vanlig väg så skiljer det på sin höjd några meter och det har ingen större betydelse, iallafall inte för mig.

Postad 22 oktober 2009 - 11:31

john7612
  • john7612
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Vad tror ni om Windows 7 emulatorn?

Windows 7 Symbian S60v5

Fungerar på Satio, bilder i mitt galleri!!

hur upplever du att det fungerar? plus ? minus?

Postad 22 oktober 2009 - 12:03

Unregistered88042daf
  • Unregistered88042daf
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Ingen som har provat om det går att "hacka" telefonen för att installera unsignade programvaror?

Är väldigt frustrerande då de bästa programmen inte har certifikat vilken gör att man inte kan installera dem.

jag körde in http://helloox2.com/ funkar bra :)

Postad 22 oktober 2009 - 12:36

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

hur upplever du att det fungerar? plus ? minus?

Mest en kul grej, men klickar man på en ikon, exempelvis kontakter, går den tillbaka till kontakter i S60. Sen finns det ju inte genvägar till allt, vilket det förlorar på. Vet dock inte hur fullversionen är, då jag installerade en trial. Men inget jag kommer ha kvar på min telefon.

Postad 22 oktober 2009 - 13:39

innov8swede
  • innov8swede
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vet inte, men finns ju bra apps att köpa, t.ex. ViewRanger GPS

Har inte testat själv, då jag inte är i behov av det, men en idé i alla fall

Tack för tipset, verkar ju tervligt men jag avaktar. Köper helst inte mjukvara om jag inte måste.
Alltså jag anväder helst OSS

Postad 22 oktober 2009 - 14:24

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Nu kan jag se SVT play på min satio mha "Skyfire" och virtual keyboard. Fett coolt!

Redigerat av Drulle69, 22 oktober 2009 - 14:24.

Postad 22 oktober 2009 - 15:59

Öhrström
  • Öhrström
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nu kan jag se SVT play på min satio mha "Skyfire" och virtual keyboard. Fett coolt!

Coolt!

En fråga bara... Är det någon som har lyckats uppdatera Pdf läsaren i telefonen?

Postad 22 oktober 2009 - 17:03

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

En liten bild på det skulle vara kul!! :)

Ska posta bilder på det ikväll men jag ska göra ett klingontema först också. Dock så orkar jag inte göra om varenda ikon i verenda meny- jag nöjer mej med att göra om allt i startskärmen och lägga en ytterligare bakgrund i huvudmenyn.
Sedan kan man ju trekkifiera telefonen med diverse goa ljud också! Det verkar dock som att dom teman som man gör (för N97 i mitt fall) inte är helt hundra. Dom kan fungera lite knackigt- dvs ibland visa bilden, i nedersta delen på startskärmen, från huvudmenyn. Men det funkar rätt så bra. Så jag vill lägga en liiiiten varning att teman:na kan strula till telefonen och det för mej in på en annan sak som har blivit på min lur(men jag vet inte om det berodde på att jag helt enkelt tankade på en ###### massa musik på mitt minneskort från att jag kört med det tomt) att nu när jag ska byta t.ex ringsignal så plockar den ALLA ljudfiler, inklusive dom från minneskortet, så det blir ett **** att finlira/rulla i liste för att komma fram till just den ljudfilen om nu hajar?

Man skrollar hela tiden för långt liksom. Undras om det ska vara så? Vore ju smartare att man fick välja i vilken mapp man vill söka. I media menyn (där inte ljudfilerna på telefonminnet verkar ligga) så kan man ju välja vilken låt som helst till ringsignal. En fullösning kanske vore att kopiera över ljudmappen med ringsignaler till minneskortets mapp med musik/ljud. Hmmm

Postad 22 oktober 2009 - 18:01

Ulven75
  • Ulven75
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har du startat om telefonen efter att du har instllera mms o -wapinställingarna? Eljest testa att gör en fabriksåterställning och kör in inställningarna igen.

Blev det någon skillnad med nya firmware-uppdateringen då? Något bättre? Något nytt?
Tänkte att jag ska inte vara så på som jag varit förut och bara uppdatera för att man är nyfiken..ibland blir lurarna till o med sämre efter en uppdatering!

Har fått det att funka nu i alla fall vet ej vad som va problemet men jag tog hem inställningarn igen för 30:e gången o vips så funka det igen. Kan medela att jag inte hittat något nytt eller något bättre vad jag märkt

Postad 22 oktober 2009 - 18:05

Ulven75
  • Ulven75
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vad fick du för version då?

Den jag ladda ner hette R1BB041

Postad 22 oktober 2009 - 18:37

mr_thomaso
  • mr_thomaso
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vilken installerade du då? Jag valde "Nokia E and N Series" men kan varken acceptera eller neka till "license agreement", inget händer när jag trycker på knapparna...
Tips?

Postad 22 oktober 2009 - 18:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Är inte Skyfire segt och buggigt som fasen än ?

Testade det för nån månad sen och de var helt oanvändbart

Postad 22 oktober 2009 - 19:28

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Den jag ladda ner hette R1BB041

Det är den de flesta har i Satio redan

Postad 22 oktober 2009 - 20:36

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Vilken installerade du då? Jag valde "Nokia E and N Series" men kan varken acceptera eller neka till "license agreement", inget händer när jag trycker på knapparna...
Tips?

Man måste ha virtual keyborad, v_k v2 rekommenderas, installerat för att kunna naviger i Skyfire på Sation. Skyfire stödjer ännu inte touchscreen.
Nej, jag upplever det varken buggigt eller segt på satio. Däremot var det som en "finne i owäva på en cykelsemester" när jag körde skyfire på min N97:a

Postad 22 oktober 2009 - 22:07

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Har Satio snabbare "professor" än Nokia N97 kanske?

Postad 22 oktober 2009 - 23:03

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Vilka program skulle det vara ?

Postad 22 oktober 2009 - 23:54

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Vilka program skulle det vara ?

Undrar jag med??

Postad 23 oktober 2009 - 05:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0

Man måste ha virtual keyborad, v_k v2 rekommenderas, installerat för att kunna naviger i Skyfire på Sation. Skyfire stödjer ännu inte touchscreen.
Nej, jag upplever det varken buggigt eller segt på satio. Däremot var det som en "finne i owäva på en cykelsemester" när jag körde skyfire på min N97:a

Ok...

Nu testade jag på min TyTn 2 och den har ju inte direkt lysande prestanda :)

Postad 23 oktober 2009 - 13:56

john7612
  • john7612
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Ska posta bilder på det ikväll men jag ska göra ett klingontema först också. Dock så orkar jag inte göra om varenda ikon i verenda meny- jag nöjer mej med att göra om allt i startskärmen och lägga en ytterligare bakgrund i huvudmenyn.
Sedan kan man ju trekkifiera telefonen med diverse goa ljud också! Det verkar dock som att dom teman som man gör (för N97 i mitt fall) inte är helt hundra. Dom kan fungera lite knackigt- dvs ibland visa bilden, i nedersta delen på startskärmen, från huvudmenyn. Men det funkar rätt så bra. Så jag vill lägga en liiiiten varning att teman:na kan strula till telefonen och det för mej in på en annan sak som har blivit på min lur(men jag vet inte om det berodde på att jag helt enkelt tankade på en ###### massa musik på mitt minneskort från att jag kört med det tomt) att nu när jag ska byta t.ex ringsignal så plockar den ALLA ljudfiler, inklusive dom från minneskortet, så det blir ett **** att finlira/rulla i liste för att komma fram till just den ljudfilen om nu hajar?

Man skrollar hela tiden för långt liksom. Undras om det ska vara så? Vore ju smartare att man fick välja i vilken mapp man vill söka. I media menyn (där inte ljudfilerna på telefonminnet verkar ligga) så kan man ju välja vilken låt som helst till ringsignal. En fullösning kanske vore att kopiera över ljudmappen med ringsignaler till minneskortets mapp med musik/ljud. Hmmm

vad använder du för program och har du länk till någon tutorial kanske?
vill gärna mickla lite själv :D

Postad 23 oktober 2009 - 14:02

innov8swede
  • innov8swede
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hoohoo!
Så jag gick in på NetOnNet och handlade upp mig på en svart Satio, Lite nervös för vad jag skulle tycka.
Den överträffar hittills alla förväntningar. Har inte kunnat prova så mycket, jag måste ju jobba också :D ;-)

Postad 23 oktober 2009 - 14:24

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

vad använder du för program och har du länk till någon tutorial kanske?
vill gärna mickla lite själv :D

Jag kör via hemsidan ownskin.com. OBS! Den sidan är besudlad med reklam och det kommer pop-up reklam fastän jag har spärrat sådant. Det kommer också ibland med ett par extraprogram med i installationen när du installerar ditt tema i luren. Dessa program verkar vara länkar till mobilsidor. Tror inte att dom är skadliga dock.
Finns två olika alternativ att redigera sitt tema med. Jag valde "pro" tror jag. Välj download to you phone när du är klar så laddas filen ner till din dator och du kan föra över den där. Temana funkar som sagt var inte alltid klockrent men det antar jag är pga att det finns små skillnader mellan Nokia 97 och Satio.
Mitt klingontema som jag gjorde igår blev skiiiiitsnyggt! :D
Lycka till!

Postad 23 oktober 2009 - 14:57

Jojjen7
  • Jojjen7
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hur är luren när det kommer till full HTML surf?

Postad 23 oktober 2009 - 17:31

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Har precis packat upp min Satio. Försöker koppla upp den på wi-fi men jag hittar inte mac-adresen (behövs för att kunna koppla upp sig på nätet via routern). Någon som vet hur man hittar den?

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 23 oktober 2009 - 18:24

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Har precis packat upp min Satio. Försöker koppla upp den på wi-fi men jag hittar inte mac-adresen (behövs för att kunna koppla upp sig på nätet via routern). Någon som vet hur man hittar den?

Väl Mött!
/Skorpan

Vad har du för router?? Jag sökte wi-fi, mitt kom upp, tryckte in lösenord, sen anslöt jag bara!! Jag har D-Link DIR-655!!

Postad 23 oktober 2009 - 18:48

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
inställt som ett säkerhets alternativ av den som satte upp nätverket. Det är en netgear som jag inte kommer ihåg beteckningen på.

Nån som har en ide på hur jag får fram den?

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 23 oktober 2009 - 20:13

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man får bort a b c d-kontrollen som täcker halva skärmen i en del spel??

Postad 23 oktober 2009 - 20:13

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Någon som kan ladda upp Satio orginal wallpaper eftersom dumma Tre har tagit bort alla wallpapers?

Tack!

Edit: Det var inget, jag hittade dom :D

Redigerat av leafgren, 23 oktober 2009 - 20:17.

Postad 23 oktober 2009 - 20:50

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Väl Mött!
/Skorpan

Öppna fönstret där du skriver in telefonnummer för att ringa upp någon. (Genvägen längst till vänster i startmenyn). Skriv in följande siffror (inklusive * och #) - *#62209526#

När du gjort det så kommer det öppnas en liten skylt där MAC-adressen står. Skriv in den i inställningarna för routern, spara och starta om routern om det behövs och sen är det bara att börja surfa! Mycket nöje // Martin

Redigerat av Downhill, 23 oktober 2009 - 20:51.

Postad 23 oktober 2009 - 21:21

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man får bort a b c d-kontrollen som täcker halva skärmen i en del spel??

Har löst problemet ovan, nu öppnade det för fler spel jag redan laddat ner på datorn....mumma

Postad 23 oktober 2009 - 21:25

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det bara är jag som är rutten på att leta, men jag hittar inga bra "signade" programvaror och spel, får bara certifikatfel när jag försöker installera. kan du z-man rekomendera någon sida med bra program och spel som man kan testa.

Postad 23 oktober 2009 - 21:29

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det bara är jag som är rutten på att leta, men jag hittar inga bra "signade" programvaror och spel, får bara certifikatfel när jag försöker installera. kan du z-man rekomendera någon sida med bra program och spel som man kan testa.

Symbianism

Har jag hämtat en del från..

Kolla in länkarna på..

Satio Launch Blog

Postad 23 oktober 2009 - 21:56

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Har löst problemet ovan, nu öppnade det för fler spel jag redan laddat ner på datorn....mumma

Berätta hur =) Har själv samma fula d-pad på en del program.

Postad 23 oktober 2009 - 22:12

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Berätta hur =) Har själv samma fula d-pad på en del program.

Så gärna:

Inställningar-->Programhanterare-->Installerade program-->markera programmet,tryck alternativ-->Suite-inställningar-->Virtuellt tangentbord-->AV

Redigerat av Z-man75, 23 oktober 2009 - 22:12.

Postad 23 oktober 2009 - 22:35

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Så gärna:

Inställningar-->Programhanterare-->Installerade program-->markera programmet,tryck alternativ-->Suite-inställningar-->Virtuellt tangentbord-->AV

Works like a charm! Tack så mycket.. Ingen som har hittat fler roliga apps som ni kan rekommendera? Jag själv sitter med saker som Fring, Airtimes (tv-tablå i mobilen), Idiot test, Airport touch med mera.. Finns en hel del kul som går att installera på denna lilla pryl.

Förresten, jag pillade lite på min kompis telefon nyligen. Det är en Omnia HD (samma OS som Satio) och jag testade ett riktigt häftigt program på den. Det fanns på telefonen när han köpte den så jag antar att det är Samsungs egna grejer. Hur som helst så är det ett program som är kopplat till kameran, man får upp en liten ruta på displayen och meningen är att man ska placera ett visitkort inuti denna ruta. När man väl gjort det så kommer programmet att läsa av information som till exempel telefonnummer, epost, namn osv osv. Och då skapa en ny kontakt med den informationen. Så då undrar jag om någon av er har stött på ett sådant här program som fungerar på Satio?

Postad 23 oktober 2009 - 22:38

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Förresten, jag pillade lite på min kompis telefon nyligen. Det är en Omnia HD (samma OS som Satio) och jag testade ett riktigt häftigt program på den. Det fanns på telefonen när han köpte den så jag antar att det är Samsungs egna grejer. Hur som helst så är det ett program som är kopplat till kameran, man får upp en liten ruta på displayen och meningen är att man ska placera ett visitkort inuti denna ruta. När man väl gjort det så kommer programmet att läsa av information som till exempel telefonnummer, epost, namn osv osv. Och då skapa en ny kontakt med den informationen. Så då undrar jag om någon av er har stött på ett sådant här program som fungerar på Satio?

Ehh? Vad har man för nytta av ett sånt program i kameran, fattar inte riktigt??

Postad 23 oktober 2009 - 22:46

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Ehh? Vad har man för nytta av ett sånt program i kameran, fattar inte riktigt??

Jag hade kanske inte världens bästa förklaring.. Men det är iallafall ett program som läser av visitkort, tolkar informationen och lägger in det i telefonen. Så om du håller kameran över ett visitkort, så läser programmet av visitkortet med hjälp av kameran. Så om du inte har möjlighet att ta med dig ett kort så är det bara att fotografera och låta programmet sköta resten. Det gick även att ta bilder på webbsidor och få programmet att göra om allting till redigerbar text i telefonen.. Från foto till text helt enkelt.

Postad 23 oktober 2009 - 23:05

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Ja ja, nu fattar jag.. :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.