Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect 2

1119 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 9.461538 (12) 129:-
Mass Effect 2 (PC) (PC-spel) 2 8.882352 (16) 116:-
Mass Effect 2 - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) 340:-
Mass Effect 2 - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 1 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 08 March 2010 - 10:52

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Det tror jag säkert, men jag tycker det är rätt trist att bara spela ren paragon eller ren renegade (speciellt ren paragon, blä). :)

Agreed! Så segt är det! :D

Postad 08 March 2010 - 12:17

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Över 50 h spelat på hardcore med min infiltratör och jag skall snart ta omega mass relayen :)

Men till frågan, vad sjutton är den där plastikkirurgiska grunkan man kan ta fram bra till? Har den något med hur bra Shepard lyckas med damerna? För här går det riktigt segt med romanserna trots att jag ligger i som sjutton...

Haha, nä det är bara om du stör dig på att du har massa ärr. Fast jag tycker det är fusk att vi renegades som inte vill se ut som en T-800 eller nån från the dark side i Star Wars måste punga ut med en massa surt förvärvade mineraler när paragons får det gratis så att säga.

Postad 08 March 2010 - 12:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Började spela Mass Effect 1 igår (vill ha en ME2 karaktär som är Paragon, men med 'rätt' val och inte de dumma valen som default karaktären har tagit). Fasen vad jag INTE saknar Macon, hissarna och equipment-skärmen längre. :)

Vet att jag gnällde på just avsaknaden av equipmentskärmen precis när jag började spela ME2, men good riddance.

Postad 08 March 2010 - 12:56

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Började spela Mass Effect 1 igår (vill ha en ME2 karaktär som är Paragon, men med 'rätt' val och inte de dumma valen som default karaktären har tagit). Fasen vad jag INTE saknar Macon, hissarna och equipment-skärmen längre. :)

Vet att jag gnällde på just avsaknaden av equipmentskärmen precis när jag började spela ME2, men good riddance.

Spelade själv ME1 veckan före ME2 släpptes så jag hade det rätt färskt i minnet. Jag saknar väl egentligen heller inte Makon, men det är egentligen främst för att kontrollerna var dåliga och att man åkte runt och letade skrot fast sen märkte att det var meningslöst. Så de senare genomspelningarna blev det att jag struntade i allt utom uppdragen på planeterna och då var Makon inte så trist längre. Så jag ser verkligen fram emot Hammerhead. Men det verkar vara rätt mycket action där, får se om det också finns plats för lite utforskning.

Den nya equipmentskärmen är ju guld! Underbart att skanna uppgraderingar ute i fält eller köpa dem i butiker och att använda ammo-uppgraderingar som en power istället för att hålla på att byta ut på vapnen hela tiden. Där tycker jag verkligen de har lyckats.

Postad 08 March 2010 - 13:28

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Spelade själv ME1 veckan före ME2 släpptes så jag hade det rätt färskt i minnet. Jag saknar väl egentligen heller inte Makon, men det är egentligen främst för att kontrollerna var dåliga och att man åkte runt och letade skrot fast sen märkte att det var meningslöst. Så de senare genomspelningarna blev det att jag struntade i allt utom uppdragen på planeterna och då var Makon inte så trist längre. Så jag ser verkligen fram emot Hammerhead. Men det verkar vara rätt mycket action där, får se om det också finns plats för lite utforskning.

Den nya equipmentskärmen är ju guld! Underbart att skanna uppgraderingar ute i fält eller köpa dem i butiker och att använda ammo-uppgraderingar som en power istället för att hålla på att byta ut på vapnen hela tiden. Där tycker jag verkligen de har lyckats.

Bara för att man tar bort all vendor trash så behöver man inte ta bort all valfrihet. Att vapenstatsen är borta i ME2 är riktigt störande. Bioware skulle ha använt samma vapensystem som i Army of Two eller Alpha protocol, det hade varit så grymt. Samma sak för rustningen, visst det är ett bra system men det finns ju inget att köpa/hitta! Antalet delar till rustningen måste vara ett bottenrekord för ett "RPG".

Postad 08 March 2010 - 15:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Orkade aldrig bry mig om rustningen i ME2. Drog på mig min Dragon Armor och hade den på. Skulle tro att man hade kunnat optimera det lite bättre och fått lite mer inlevelse i cut-scensen om man hade sett Shepards ansikte, men jag är för lat ibland. :)

Postad 08 March 2010 - 15:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Började spela Mass Effect 1 igår

Rätt intressant spelcykel du har som bara spelar Mass Effect hur många gånger som helst och inga andra spel :)

Postad 08 March 2010 - 22:29

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Jag måste säga att en av de stora bristerna ME2 är just många av de saker som gör att jag verkligen fastnar i ett RPG (förutom storyn, världen och karaktärerna så klart) nämligen alla vapen, rustningar och andra items man kan köpa/hitta/loota. Jag saknade equipmentskärmen från ettan. Om jag spelade om den skulle jag kanske inte känna samma sak, men å andra sidan kan jag garantera att jag aldrig kommer att sakna scannandet av planeter! Visst uppgraderingarna som man "hittade" var bra, men det utesluter ju inte att man fortfarande kan köpa några nya bössor! En av sakerna Bioware pushade för innan ME2 släpptes var just att det skulle finnas 19 vapenklasser (visst minns jag rätt, det var så det sades?). Snarare 19 vapen totalt. Uselt med den flesta mått mätt och inte ens värdigt RPGstatus. Jag blev så besviken när jag insåg att det inte skulle komma fler vapen än så här. Det är ju en viss känsla över att ha köpt ett nytt vapen och njuta över hur mycket enklare fajterna blir och hur man kan ändra taktik mot den där svåra fiendetypen, eller den där bossen som man kanske inte klarat innan, men med 4 assault rifles, 2 sniper rifles och typ 2 pistoler totalt (jag kanske missade någon men jag hittade nog lika mycket vapen som de flesta skulle göra) är utbutet minst sagt magert. Hoppas detta tillsammans med den förbaskade planetscanningen rättas till till sista installationen.

Postad 09 March 2010 - 12:30

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Jag måste säga att en av de stora bristerna ME2 är just många av de saker som gör att jag verkligen fastnar i ett RPG (förutom storyn, världen och karaktärerna så klart) nämligen alla vapen, rustningar och andra items man kan köpa/hitta/loota.

Jag kan till viss del hålla med dig. Folk som spelat ettan har ju vissa förväntningar på hur en uppföljare ska vara. Personligen är jag ingen jättefan av gigantiska mängder loot, som det var i ettan. Det enda som skiljde vapnen åt var ju olika stats. Jag skulle gärna haft stats på vapnen i ME2 också, men det jag gillar med tvåan är ju att vapnen känns olika att använda, till skillnad från ettan där allt kändes likadant. När det gäller Biowares info om vapnen så var den ganska luddig, men det var faktiskt 19 vapen totalt som utlovades. Men visst, det hade varit kul om man kunde köpt några fler och haft en något klarare bild om hur man uppgraderar dem än att bara hitta en slumpmässig uppgradering ute i fält för att sedan "forska" fram den i labbet så att alla vapen automatiskt har den.

Men vad jag faktiskt tycker de gjort bättre i tvåan är inventoryn, tro det eller ej. Tycker det känns helt rätt att man utrustas för uppdraget innan man påbörjar det och sedan är man fast med det man har. Det är ju inte så att man springer runt med 14 olika hagelbössor, 7 rustningar och 12 omni-tools när man är ute på uppdrag. :)

Men jag hade definitivt inte gnällt över fler vapen och, framförallt, vettiga rustningar (heltäckande med hjälm) till de andra i gruppen. Det ser ju bara för löjligt ut när ex-vis Miranda springer runt med en liten genomskinlig mask som enda skydd när man bordar okända och potentiellt farliga skepp.

Skanningen håller jag helt med om. Den blir värre och värre för varje planet som ska skannas. Det enda som gör det något uthärdligt är bonusarna man får för att ha klarat spelet. Då slipper man ju iaf leta eezo.

Postad 09 March 2010 - 12:37

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Ok, det har kommit lite mer info om det nya "heavy weapon"-tillskottet till arsenalen. Det är kanske det som dyker upp idag? Verkar vara nån elektricitets-bössa. :)

Biowares twitter-uttalande från igår om att något ska hända idag:
All this Dragon Age: Origins news today. Feeling left out Mass Effect fans? Nevermind. Something cool coming tomorrow. Stay tuned.
http://twitter.com/biofeed

Info om "Arc Projector" på vapensidan:
The Arc Projector ionizes targets with a non-visible laser to ready them for a high-voltage electrical attack.
http://masseffect.bi...rsenal/weapons/

Postad 09 March 2010 - 12:41

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Heavy weapons känns ju sådär :D

Men skitsamma. Onödiga grejor är bättre än inga grejor alls. :)

Postad 09 March 2010 - 12:46

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Men skitsamma. Onödiga grejor är bättre än inga grejor alls. :)

Ja, jag måste nog hålla med dig faktiskt. Jag använder dem sällan, bara i absolut nödfall. Hade ju så klart hellre sett nåt annat vapen, ett assault rifle eller sniper rifle eller nåt. Men men... det är ju gratis för CN-folk så det blir väl till att ladda ner det iaf. Kan ju kanske vara bra mot syntetiska fiender iaf. :D

Postad 09 March 2010 - 18:25

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Nu ska vi se... Heavy weapons använde jag vid två tillfällen på Insanity. Dels
Spoiler
. Tog fram dem vid två andra tillfällen men då var de ändå värdelösa.

Postad 09 March 2010 - 18:52

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Woo, det blev som ryktena förutspådde! :wub:

Nån som har testat än?

Postad 09 March 2010 - 21:50

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Ja, inte använde man heavy ofta inte... Men visst, jag ser ändå poängen. De får ju status av en gamechanger och kan ha visst strategiskt värde. Jag minns att jag blev både besviken och väldigt kluven när jag insåg att nya rustningar var helt ute ur bilden för mitt squad. Jag hade liksom svårt att köpa att Miranda kunde tåla en massa utan något som helst skydd (förutom barrier då, men det räknas som inte, den är ju självklar). Sedan kommer Jack in i bilden och hon har inte på sig något alls! Hur ska hon kunna motstå fiendeeld. Det var också svårt att smälta att health berodde på rustningen och inget annat, men det är nog ändå bra tillslut. Det är ju bara synd att man inte kunde ha två olika sorters skydd samtidigt, typ barrier och shields. Så om jag som soldier med full sköld uppe använder heavy barrier tar de ut varann och jag har "slösat" en ability utan att få något.

Sedan när jag ändå håller på och gnäller (kan ni förstå att jag faktiskt tyckte att ME2 var skitbra? :wub: ) störde jag mig lite på att det inte var så lätt att övervaka polarnas sköldstatus, hur mycket skada de tagit och hur mycket liv de har kvar. Men jag förstår anledningen till detta också. Det ska vara så enkelt som möjligt att hantera, speciellt för de med handkontroll...

Postad 09 March 2010 - 22:02

Unregistered9ced6982
  • Unregistered9ced6982
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Började spela Mass Effect 1 igår (vill ha en ME2 karaktär som är Paragon, men med 'rätt' val och inte de dumma valen som default karaktären har tagit). Fasen vad jag INTE saknar Macon, hissarna och equipment-skärmen längre. :wub:

Kan annars rekommendera http://www.masseffectsaves.com

Där kan du välja olika sparfiler med olika beslut. Jag gjorde detta då jag inte orkade leta upp min sparfil från ettan. Lyckades hitta en som hade exakt samma val som jag hade. ;)

Du behöver INTE bry dig om utseende på karaktären, kön eller class då du får välja dessa i början av ME2. Achievements från ettan har inte heller betydelse.

Postad 10 March 2010 - 08:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

störde jag mig lite på att det inte var så lätt att övervaka polarnas sköldstatus, hur mycket skada de tagit och hur mycket liv de har kvar. Men jag förstår anledningen till detta också. Det ska vara så enkelt som möjligt att hantera, speciellt för de med handkontroll...

Funkade bra i ettan dock. Där hade man överblick över både deras hälsa och sköldar.
Inte för att det gör nån skillnad. De är ju döda i båda spelen om man inte säger till dem att gömma sig i ett hörn. Och då lär ingen skjuta på dem till att börja med. :wub:

Du behöver INTE bry dig om utseende på karaktären, kön eller class

Mja, att fippla med sånt är att önska om en biljett till ban-hell. ;)

Dessutom, kön går väl inte att byta på din figur vid import?

Dubbel-dessutom, det tog mig två kvällar att spela igenom ME1 för att fixa alla de 'viktiga' valen. Klart värt det. :D

Postad 10 March 2010 - 08:57

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Där kan du välja olika sparfiler med olika beslut. Jag gjorde detta då jag inte orkade leta upp min sparfil från ettan. Lyckades hitta en som hade exakt samma val som jag hade. :wub:

Du behöver INTE bry dig om utseende på karaktären, kön eller class då du får välja dessa i början av ME2. Achievements från ettan har inte heller betydelse.

Det där är till PC, står så klart och tydligt på bilden på förstasidan och nu är du i 360-forumet.

Postad 10 March 2010 - 20:38

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Mass Effect Redemption serietidning finns nu i lager igen

Postad 11 March 2010 - 17:36

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Jag har precis klarat spelet men finns det någon bra sida eller nåt där man kan läsa/se vad som hade hänt vid olika tillfällen om man hade andra förutsättningar? T.ex...
Spoiler

Postad 11 March 2010 - 17:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Här är en hyfsad sammanställning om vad som händer i slutet.

Postad 11 March 2010 - 18:19

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Ja, då förstår jag lite mer vad lojalitet, vapen till skeppet osv var till för.

Postad 11 March 2010 - 19:08

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Mass Effect Redemption serietidning finns nu i lager igen

Sweet, jag får tacka för tipset! Jag hade lite funderingar på att skaffa dem tidigare, men tänkte inte på SF-bokhandeln och när jag väl kom på det så var första numret slut. Så då struntade jag i det. Men jag var inne en sväng om butiken i Gbg idag och införskaffade nummer 1-3, så nu får man väl hänga på låset så man inte missar nummer fyra i april. ;)

Kan ju upplysa eventuellt intresserade om att i Gbg så fanns det (framme i hyllan iaf) 2 ex av nr 1, 3 ex av nr 2 och 1 ex av nr 3 kvar när jag plockat åt mig mina.

Nu ska jag bara läsa färdigt Ascension också som jag lånat av en polare. Hur ska man hinna med dlc:et som kommer snart? Hinner ju knappt med spelet för alla tillbehör. :D

Postad 11 March 2010 - 23:56

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Nytt DLC (som inte är Hammerhead) på väg!

Jag hittar inget på den officiella sidan än, men det verkar enligt källor som om den nya följeslagaren Kasumi dyker upp 6 april. Vad det kommer att kosta verkar inte vara fastslaget än, men detta ingår ej i Cerberus Network.

IGN
Joystiq

Postad 12 March 2010 - 00:01

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Ingår det inte i Cerberus Network så lär det ju kosta. :/

Postad 12 March 2010 - 00:17

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Ingår det inte i Cerberus Network så lär det ju kosta. :/

Ja.

Men ingen hade väl knappast räknat med att all framtida dlc för ME2 skulle vara gratis? Eller inte jag iaf. De kommer nog fortsätta att leverera småsaker som vapen/rustningar och sånt via CN, men större dlc kommer säkerligen kosta. Det är ju inte direkt så att de jobbar gratis. ;)

Postad 12 March 2010 - 00:24

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Ja.

Men ingen hade väl knappast räknat med att all framtida dlc för ME2 skulle vara gratis? Eller inte jag iaf. De kommer nog fortsätta att leverera småsaker som vapen/rustningar och sånt via CN, men större dlc kommer säkerligen kosta. Det är ju inte direkt så att de jobbar gratis. ;)

Nej, det är sant. :P Men ändå. Hade varit trevligt! :D Kommer nog tanka det ändå, så småningom!

Postad 12 March 2010 - 07:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Efter att ha köpt Pinnacle Station till ettan är det svårt att motivera varför man inte skulle köpa allt annat också... ;)

Postad 12 March 2010 - 10:26

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Men skitsamma. Onödiga grejor är bättre än inga grejor alls. ;)

Håller med, det enda tunga vapnen som gör skäl för namnet är Cain. :D
Tycker de kan släppa mer rustningar istället, det som finns är ju ett skämt.

Postad 12 March 2010 - 13:39

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
När jag satt och åt lunch på restaurang idag upptäckte jag en detektor med tillhörande brandlarmklocka (ilsket röd som den skall vara) och vad stod på klockan? Cerberus ;)

Postad 12 March 2010 - 14:51

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0

Funkade bra i ettan dock. Där hade man överblick över både deras hälsa och sköldar.
Inte för att det gör nån skillnad. De är ju döda i båda spelen om man inte säger till dem att gömma sig i ett hörn. Och då lär ingen skjuta på dem till att börja med. ;)

Precis vad jag menade. I ettan var det överskådligt och bra, men i tvåan hade man liksom ingen koll alls. Det verkar som om de flesta gillar att man inte kan heala under en fight för att det blir en sak mindre att hålla reda på men jag håller inte med. Jag vill ha kontroll. Gäller det RPG eller RTS vill jag ha så mycket kontroll och bra överblick som möjligt, men det är bara jag. Ett kontrollfreak :D

Dubbel-dessutom, det tog mig två kvällar att spela igenom ME1 för att fixa alla de 'viktiga' valen. Klart värt det. :D

Funderade på det när jag beställde ME2 (hade nämligen formaterat datorn en gång innan jag läste att man kunde importera till tvåan) men det kändes för jobbigt. Dock kan jag tänka mig att det inte tar så lång tid att varva ettan på snabbaste möjliga sättet. Det är faktiskt störande att karaktärer man möter blir arga över saker man inte gjort.

Spoiler

Postad 12 March 2010 - 15:28

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Spoiler

Ja, det vore coolt om även valen man gjorde i ettan som inte berörde tvåan kommer få konsekvenser i trean.

Edit: Men det blir jobbigt att spela om både ettan och tvåan när trean kommer för att ändra på försättningarna i trean ;)

Redigerat av derpious, 12 March 2010 - 15:29.

Postad 13 March 2010 - 00:27

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Ja, det vore coolt om även valen man gjorde i ettan som inte berörde tvåan kommer få konsekvenser i trean.

Edit: Men det blir jobbigt att spela om både ettan och tvåan när trean kommer för att ändra på försättningarna i trean :)

Bioware har nämnt att val man gjorde i ettan kommer få konsekvenser i trean. I tvåan nämner ju
Spoiler
att man kommer få deras hjälp så man får väl hoppas att det händer något i trean. Spännande är det iaf.

Redigerat av Zerox_no1, 13 March 2010 - 00:27.

Postad 13 March 2010 - 10:04

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Det har jag nog missat, eller glömt. Var/när säger hon det?

Postad 13 March 2010 - 10:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Fattade inte heller hur jag kunde missa det, förrän jag insåg att
Spoiler

Postad 13 March 2010 - 13:18

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Haha, det är rätt awesome faktiskt! Man snackar med en Asari på deras koloni om det. :]

Postad 14 March 2010 - 19:42

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Mass Effect 2 Carried Over 700 Plot "Hooks" From Original Game Saves
http://kotaku.com/54...inal-game-saves

Postad 14 March 2010 - 20:46

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Så där, nu har jag varvar ME2 för första gången. 58 h timmar ren njutning! Lirade som male Infiltrator på hardcore och blev ca 40-60 para-renegade.

Några frågor
Jag hade en romans med Ashley i ME1 vilket sket sig i ME2. Men
Spoiler

Är verkligen
Spoiler

Här är en hyfsad sammanställning om vad som händer i slutet.

Hmm, nu blev jag lite lack på Bioware här...
Spoiler

Efter det så blir det nog en paragon Vanguard på insane...romanserna gick ju åt h-vete med min infiltratör, fick ett nyp med Jack och det var allt. Hur man raggar upp Miranda förstår jag inte, så som jag låg på för att få henne i säng...

Postad 14 March 2010 - 22:11

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Kan man inte göra en ny gubbe efter man har varvar spelet? Jag tog New och tog annat utseende och klass etc, men jag fick INTE välja något som helst historia från ME1. Jag vet att när jag importerade min första gubbe från ME1 så fick man fram en ruta där man kunde välja tex om man skulle rädda council och vem man hade romans med. Nu blev det exakt samma som min första (importerade) gubbe, trots att jag tog new.

Måste jag spela om ME1 bara för att få en annan bakgrund??

Postad 15 March 2010 - 06:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Horizon uppdraget:

Spoiler

Är det verkligen hon? Hade ingen
Spoiler

Spoiler

Spoiler

Efter det så blir det nog en paragon Vanguard på insane...

Oj, lycka till... Leker lite på Normal med en vanguard, vågar inte tänka på hur mycket stryk han skulle få på Insane. :)

Måste jag spela om ME1 bara för att få en annan bakgrund??

Japp, om du inte vill acceptera 'default' bakgrunden, men där har allt som skulle förts över från ettan strykit med. Som
Spoiler
.

Postad 15 March 2010 - 12:31

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Så där, nu har jag varvar ME2 för första gången. 58 h timmar ren njutning! Lirade som male Infiltrator på hardcore och blev ca 40-60 para-renegade.

Några frågor
Jag hade en romans med Ashley i ME1 vilket sket sig i ME2. Men

Spoiler

Spoiler

Hmm, nu blev jag lite lack på Bioware här...

Spoiler

Spoiler

Efter det så blir det nog en paragon Vanguard på insane...romanserna gick ju åt h-vete med min infiltratör, fick ett nyp med Jack och det var allt. Hur man raggar upp Miranda förstår jag inte, så som jag låg på för att få henne i säng...

Du måste välja rätt många svarsalternativ uppe till höger och ibland uppe till vänster. :)

Postad 15 March 2010 - 13:51

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Efter det så blir det nog en paragon Vanguard på insane...

Oj, lycka till... Leker lite på Normal med en vanguard, vågar inte tänka på hur mycket stryk han skulle få på Insane. tongue.gif

Tycker faktiskt om att spela vanguard på insane, testade med en sentinel (som är nästan gjord för att klara av högre svårighetsgrader) men tyckte det gick lite sämre där. Vanguarden har också sina styrkor på insane som t.ex. shotgun (fienderna är agressiva på insanity och gillar att komma nära en) och pull (gör fiender utan skydd hjälplösa). Nu har jag dock inte klarat hela spelet på insanity med en vanguard utan ungefär 65%, men många av de svåra situationerna är avklarade.

Redigerat av Dariush, 15 March 2010 - 13:51.

Postad 15 March 2010 - 14:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Oj. har kanske lite med att göra vilka squadmates man tar då? På Normal tar jag mest de som jag känner för, på högre krävs det ju lite mer planering. :)

Körde igenom med en Sentinel själv. Svårt tills halvvägs igenom första Collector-uppdraget, sen vart det uppenbara misstag från min sida som gjorde att jag dog. :)

Sentinel är som gjord för högre svårighetsgrader, imho. Maxad Warp (för att ta bort armor/barrier), Maxad overload (shields) och Maxad TechArmor (insta-sköld) hanterar alla situationer. Några poäng i Warp-ammo för att få lite bonus-skada och sen shotgun som weapon specialization. Något poäng i Throw är bra att ha också så man kan hantera husks utan för lång recharge tid.
Med mig hade jag Mordin (Incinerate) och Miranda (vapen bonus, overload, warp).

Postad 15 March 2010 - 21:23

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Spoiler

Nja, den logiken haltar en hel del. Det är skillnad på att vara en bra gruppchf och leda sin grupp i strid än att vara ledare för en banditorganisation. Vem skulle du vilja ha som gruppchf i strid? Ledaren för Cosa nostra eller Zaeed?

Japp, om du inte vill acceptera 'default' bakgrunden, men där har allt som skulle förts över från ettan strykit med. Som

Spoiler
.

Men suck, varför denna idiotiska lösning? Det är ju bättre att man får en lista och kan själv välja (kan finnas en default för de som inte bryr sig). Hur lång tid tar det att rusha genom ME1 på lättaste?

Spoiler

Du, jag vet hur min flickvän ser ut.

En fråga om Vanguarden, kan man charga fast fi har armor/sköld/barrier?

Postad 16 March 2010 - 00:04

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Du kan charga men fienden kommer inte flyga bakåt eller ramla, utan bara fumla till lite. Detta är dock ganska bra om man har shotgun så man kan skjuta på så kort avstånd som möjligt. Däremot kan du hinna dö först om det är en något starkare fiende eller om det är fler.

Oj. har kanske lite med att göra vilka squadmates man tar då? På Normal tar jag mest de som jag känner för, på högre krävs det ju lite mer planering. wink.gif

Precis, brukar oftast ta med mig
Spoiler
och Miranda. Ibland ersätter jag
Spoiler
med Mordin men inferno ammo gör att armor inte är ett lika stort problem. Fast som du säger så är sentinel väldigt bra på hardcore/insanity med sitt defensiva upplägg och förmåga att ta bort alla sorters skydd. Testade sentinelen lite efter att ha börjat på min vanguard på insanity men till slut ville jag bara tillbaka till vanguarden av någon anledning

Postad 16 March 2010 - 09:29

Unregistered71ff3b8c
  • Unregistered71ff3b8c
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Klarade av ME2 igår kväll. Mumma vilket spel! Kan inte vänta till ME3 :)

Postad 16 March 2010 - 22:16

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Spelade klart Mass Effect i söndags efter ett par dagars intensivt spelande (all tid som inte vigdes åt onödigheter som sömn typ).
Jag trodde efter diverse kommentarer från spelmakarna att denna del skulle vara relativt orelaterad till storyn från ettan så jag blev positivt överraskad av att det inte var så orelaterat som jag fruktat.

Spelade faktiskt om slutet ikväll bara för att få rädda mer av min vanliga besättning och sen ploppade jag i ettan för att se hur stor skillnaden egentligen är. Framstegen var större än jag trodde med det grafiska, speciellt ansiktsanimationerna är bättre. Inventariesystemet...ja, det var ju som det var, det var väl förbättrat på PC om jag läst rätt och jag kan förstå varför man förenklade det. I min mening hade det inte varit nödvändigt att gå riktigt så långt som de gjort nu utan nånstans mitt emellan hade vart lagom.

Och planetscanningssystemet från tvåan, om det är deras svar på klagomålen på planetsvängarna från ettan med Makon så hade jag helst inte haft det svaret. Här kanske också en mellanväg hade varit trevligt med några planeter som man scannade och några att droppa ner på. Även efter uppgraderingen av scannersystemet är det sjukt segt, det måste man ju förstått redan under utvecklingen av spelet att det inte bidrar till glädje utan mest uttråkning.

Även om tvåan är ett steg framåt på de flesta områdena och bjuder på en spännande story så tycker jag inte den överträffar helhetskänslan från ettan. Framförallt känns valen man gör i tvåan inte lika svåra som i ettan (främst att välja vem som lever och dör i ett tillfälle) utan mer strategiska, som om man verkligen förbereder sig för att klara trean.

Jag ser fram emot trean och ska nog förkovra mig lite i böckerna innan dess. Biowares spel den här generationen tycker jag slår de från förra rejält (Kotor och Jade Empire) och jag önskar att vi får se mer från Mass effects värld även efter trean.

Postad 16 March 2010 - 23:54

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

önskar att vi får se mer från Mass effects värld även efter trean.

Enligt Bioware så ser det ut att bli så. :P

Postad 17 March 2010 - 07:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Framstegen var större än jag trodde med det grafiska, speciellt ansiktsanimationerna är bättre. Inventariesystemet...

Jo, de har ju dessutom minskat på den där animationen när de ska gå iväg. Den var uncanny valley.
Dock, fortfarande verkar många animationer skumma. Som den när de ska klia sig i nacken hela tiden. :P

Postad 17 March 2010 - 10:03

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Den animation jag stör mig mest på är den där en person går fram och tillbaks (höger vänster) under en konversation ibland. Inte animationen i sig utan när den inte passar ihop med dialogen. Men man inser att spel har kommit en bra bit när man kan se såna saker och ju verkligare det blir desto mer uppenbart blir det som avviker. Faktum är att jag nästan börjat ställa onödiga krav på spelvärldarna. Varför står folk alltid på samma ställe, varför säger de samma saker hela tiden, eller loopar runt. Liksom jag började ju ändå spela i en tid där alla personer bestod av en 30-50 pixlar, stod på ett ställe och det var en revolution när de hade två dialogrutor istället för en att bjuda på.

Uncanny valley gäller för mer än bara spelfigurers utseenden känns det som.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.