Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kinect

1118 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Kinect (Xbox 360) (Övriga speltillbehör) 4 8.674418 (42) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 16 November 2010 - 07:11

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
ok så man kanske ska vänta lite och se om där kanske kommer nåt bättre?

har ju ändå en kamera och då kan man ju lika gärna försöka använda den till nåt iallafall :)

Postad 16 November 2010 - 07:30

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

ok så man kanske ska vänta lite och se om där kanske kommer nåt bättre?

har ju ändå en kamera och då kan man ju lika gärna försöka använda den till nåt iallafall ;)

Får jag tag på ett ex. av sports active 2 på Torsdag så skriver jag väl några rader på forumet efter helgen och jämför med YS:FE

:)

Postad 16 November 2010 - 12:11

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som noterat att inga Kinect spel är Dolby Digital 5.1, bara Dolby Pro Logic (stereo)?

Hittar ingenstans för specifikation av varje enskilt spel

Postad 16 November 2010 - 13:46

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Kinect är tydligen väldigt flexibel när det gäller klädsel.
I såväl spel som videochatt/fotografering går det utmärkt att vara klädd i allt från långklänning till inget alls (naken)
http://g4tv.com/thef...sor-Nudity.html

Undrar när vi börjar se reklam för "adda mig så får du en privat Kinect-show, bara 1200MS points"?

Postad 16 November 2010 - 14:22

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Kinect är tydligen väldigt flexibel när det gäller klädsel.
I såväl spel som videochatt/fotografering går det utmärkt att vara klädd i allt från långklänning till inget alls (naken)
http://g4tv.com/thef...sor-Nudity.html

Undrar när vi börjar se reklam för "adda mig så får du en privat Kinect-show, bara 1200MS points"?

Inte riktigt sant. Jag har ett par svarta nya Alberto byxor som faktiskt kinect strular med. BÅDA mina kinectsensorer i olika rum (olika bakgrund, olika box etc) strular med dem. Har prövat flera av mina andra byxor - inga problem -

Mycket skumt är det, i YS-FE så ser man tydligt att den tappar byxornas bredd hela tiden och mina ben "försvinner" från spelet i någon dels sekund, sen flashar de mycket , dvs försvinner delvis, kommer igen, försvinner vid sidan av etc.

Postad 16 November 2010 - 14:24

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Inte riktigt sant. Jag har ett par svarta nya Alberto byxor som faktiskt kinect strular med. BÅDA mina kinectsensorer i olika rum (olika bakgrund, olika box etc) strular med dem. Har prövat flera av mina andra byxor - inga problem -

Mycket skumt är det, i YS-FE så ser man tydligt att den tappar byxornas bredd hela tiden och mina ben "försvinner" från spelet i någon dels sekund, sen flashar de mycket , dvs försvinner delvis, kommer igen, försvinner vid sidan av etc.

Generella rådet för YS-FE är : inga svarta och inga "byllsiga" kläder. Kan tänka mig att det gäller generellt för Kinect...

Postad 16 November 2010 - 16:03

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Funderar skarpt på att införskaffa detta, men jag är rädd för att det är för lite plats.
Om vi tar bort bordet (där vi skulle stå) så har vi ca 1.90m fram till tv:n/väggen där mottagaren skulle stå.
Räcker det tror ni ?

Postad 16 November 2010 - 16:34

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Funderar skarpt på att införskaffa detta, men jag är rädd för att det är för lite plats.
Om vi tar bort bordet (där vi skulle stå) så har vi ca 1.90m fram till tv:n/väggen där mottagaren skulle stå.
Räcker det tror ni ?

Om du bara kommer att spela 1 spelare i taget tror jag att det kommer att fungera. Två pers bredvid varanndra
kan bli knepigt.
Tror jag har ca 2.3m till sensorn (får ställa upp den på en kartong bakom tvn för att vinna ca. 30cm) och då kan två pers. spela samtidigt.

/Niklas

Postad 16 November 2010 - 16:48

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Hmm..surt. Jag hade nog slagit till ikväll om jag bara vetat till 100 :unsure:

Postad 16 November 2010 - 16:58

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Har testat Your shape en del nu, men fattar inte riktigt hur detta fungerar, speciellt med "Personal training"??

Låt säga att jag kört ett "Personal training" pass på måndagen, för att sätta igång YS igen på tisdagen, eftersom jag då gärna vill komma igång direkt med olika "Mens Health" övningar, men det funkar ju fan inte?? Så fort jag väljer "Personal training" så måste jag fylla i min vikt och "hur mycket jag tränar i veckan" + göra alla "konditionsövningar" IGEN, innan jag kan välja ett annat program??

Vafan, ska det vara så? Är ju skitjobbigt att behöva gå igenom dessa steg VARENDA gång, innan man ens får prova de andra övningarna? Och hur mycket kan man ha gått upp i vikt/tappat i kondition på en dag liksom??

Går det verkligen inte att hoppa över dessa övningar och gå direkt till "Mens Health" övningarna, eller har jag missat ngt väsentligt här??

Redigerat av ajzman, 16 November 2010 - 16:58.

Postad 16 November 2010 - 17:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Räcker det tror ni ?

du kan få det att funka för två spelare med, men absolut inte optimalt.

Postad 16 November 2010 - 18:32

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Det har stor betydelse hur lång man är när man ska avgöra om man har plats nog att spela på, jag kan absolut inte stå 1,8 meter från sensorn som är 1,90 lång men däremot frun har inga problem alls som är 1,68 lång.
Ingen fördel att vara lång när man spelar Kinect : (

Postad 16 November 2010 - 18:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Min står 40 cm från golvet och den har inga problem med att läsa av mig från 1.8 m (176 cm)

De rekommenderar 60 cm från golvet enligt bruksanvisningen, men min grejar det från 40 som sagt :unsure:

Postad 16 November 2010 - 19:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det har stor betydelse hur lång man är när man ska avgöra om man har plats nog att spela på, jag kan absolut inte stå 1,8 meter från sensorn som är 1,90 lång men däremot frun har inga problem alls som är 1,68 lång.

Låter inte alls bra det där. Illa att man måste ha ett gigantiskt rum för att kunna använda Kinect :unsure:
De flesta lägenheter har inte så här stora ytor vägg till vägg.
Jag har kanske 3.5m vägg till vägg men sen har man soffa och möbler så avståndet mellan möbelkant och soffkant är exakt 2m. Jag kan inte möblera om.
Verkar som microsoft bara vill sälja Kinect till folk som bor i hus?

Redigerat av Unregistereddc471864, 16 November 2010 - 19:37.

Postad 16 November 2010 - 19:41

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Tycker att ytan i bredd som kinnect kräver, särskilt när man är två spelare, är ett större problem än ytan på djupet.

Är det jag som har letat dåligt eller finns det inget annat demospel för kinnect förutom Joyride?

Postad 16 November 2010 - 19:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tycker att ytan i bredd som kinnect kräver, särskilt när man är två spelare, är ett större problem än ytan på djupet.

Är det jag som har letat dåligt eller finns det inget annat demospel för kinnect förutom Joyride?

Jepp. De bör nog skaffa kameror med bättre vidd och kortare djup till "kinect 2" så även folk med lite mindre ytor kan använda den.
Enda demot jag sett är joyride och det är bara för guldanvändare.

Redigerat av Unregistereddc471864, 16 November 2010 - 19:43.

Postad 16 November 2010 - 20:13

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Om någon är sugen att lira kinect sports eller adventures är det bara att adda, GT: diarrehampus
Ska prova flytta runt lite i mitt rum och se om det går bättre med ännu större yta när man spelar.

Postad 16 November 2010 - 20:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på att de ska skicka min bundle. K n nog ta ett par veckor :unsure:

Postad 16 November 2010 - 20:54

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Väntar fortfarande på att de ska skicka min bundle. K n nog ta ett par veckor :unsure:

Det beror kanske på hög efterfråga på varan ?

Postad 16 November 2010 - 21:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det beror kanske på hög efterfråga på varan ?

Jepp. Den är slut överallt nu. Funderade på att avboka min beställning och beställa på annat ställe idag men det är ingen större idé då ingen annan heller har den på lager vad jag kan se.

Postad 16 November 2010 - 21:12

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Har testat Your shape en del nu, men fattar inte riktigt hur detta fungerar, speciellt med "Personal training"??

Låt säga att jag kört ett "Personal training" pass på måndagen, för att sätta igång YS igen på tisdagen, eftersom jag då gärna vill komma igång direkt med olika "Mens Health" övningar, men det funkar ju fan inte?? Så fort jag väljer "Personal training" så måste jag fylla i min vikt och "hur mycket jag tränar i veckan" + göra alla "konditionsövningar" IGEN, innan jag kan välja ett annat program??

Vafan, ska det vara så? Är ju skitjobbigt att behöva gå igenom dessa steg VARENDA gång, innan man ens får prova de andra övningarna? Och hur mycket kan man ha gått upp i vikt/tappat i kondition på en dag liksom??

Går det verkligen inte att hoppa över dessa övningar och gå direkt till "Mens Health" övningarna, eller har jag missat ngt väsentligt här??

Jag tror att den inte kommer ihåg dig som person. Den kör ju en Identifiering det första den gör...Kolla under profiler, eller vad det nu kan tänkas heta, i huvudmenyn. Det bör ju finnas lagrat där...

Postad 16 November 2010 - 21:14

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Jobbigt då, enda anledningen jag skaffade mitt ex vid släppet var för att ha en garanterad lyckd julafton.

Jag har lirat spelet och det fungerar bra, däremot har man mörkat för ungarna, de har ingen aning om vad som väntar när tomten varit på besök.

MS gjorde ju en stor tillägg beställning på sensor tillverkaren och tror de lär leverera till de flesta som är ute i god tid istället för att springa sista dagarna innan julen.

Åandra sidan kanske hypen svalnar av.
Eller så ökar den än mer, bra framtiden vet, men än så länge ser den bra ut, bara ungarna inte går igenom nån sorts anti-klimax när vi sedan dragit igenom paket utdelningen, då får man börja spela med tjejen istället :unsure:

Postad 17 November 2010 - 10:09

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på hur det fungerar som ersättare för headset. Som jag förstår det skall man kunna använda Kinect som mikrofon för voicechat i spel. Går det att spela spel med ljud ut i högtalare från spelet och samtidigt använda Kinect som voicechat?

Det borde ju finnas någon funktion som filtrerar bort spelljudet från mikrofonerna om dessa skall gå att använda i kinectspel som använder voice.

Postad 17 November 2010 - 10:15

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på hur det fungerar som ersättare för headset. Som jag förstår det skall man kunna använda Kinect som mikrofon för voicechat i spel. Går det att spela spel med ljud ut i högtalare från spelet och samtidigt använda Kinect som voicechat?

Det borde ju finnas någon funktion som filtrerar bort spelljudet från mikrofonerna om dessa skall gå att använda i kinectspel som använder voice.

Japp, detta fungerar förvånansvärt bra, men det blir lite klarare ljud med headset ändå så jag kör på det (trådlöst) än.

Postad 17 November 2010 - 14:04

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Har också noterat detta, är själv 1.86 lång och kan inte stå närmre än ca 2 meter från kameran (då den klipper t ex "armar över huvudet rörelser")... Sambon dock, som är 1.67 m, har inga problem alls att stå 1.8 m ifrån, så visst behöver man hyffsat stort rum för att kunna lira Kinect ordentligt, speciellt om man är över 1.80...

Edit: det blir dock betydligt bättre om man placerar kameran ovanför TVn, i ögonhöjd, då klipper den inte alls lika mycket från 1.8 m håll! Så det kan jag rekommendera att testa för er som har lite mindre utrymme hemma...

Jag tror att den inte kommer ihåg dig som person. Den kör ju en Identifiering det första den gör...Kolla under profiler, eller vad det nu kan tänkas heta, i huvudmenyn. Det bör ju finnas lagrat där...

Tack för tipset, ska kolla mina aktuella profiler!

Redigerat av ajzman, 17 November 2010 - 14:08.

Postad 17 November 2010 - 14:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jag kan tyvärr inte placera den ovanför tvn. Det är isf om det går att ställa den på tvn utan att den trillar ner.

Nåväl nu fick jag tag i en affär som har bundle. Hoppas jag kan hämta den imorrn.

Postad 17 November 2010 - 15:19

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Rör sig sensorn ? Annars borde det ju gå att ställa den på tv:n när den används.

Postad 17 November 2010 - 15:25

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Har också noterat detta, är själv 1.86 lång och kan inte stå närmre än ca 2 meter från kameran (då den klipper t ex "armar över huvudet rörelser")... Sambon dock, som är 1.67 m, har inga problem alls att stå 1.8 m ifrån, så visst behöver man hyffsat stort rum för att kunna lira Kinect ordentligt, speciellt om man är över 1.80...

Edit: det blir dock betydligt bättre om man placerar kameran ovanför TVn, i ögonhöjd, då klipper den inte alls lika mycket från 1.8 m håll! Så det kan jag rekommendera att testa för er som har lite mindre utrymme hemma...

Tack för tipset, ska kolla mina aktuella profiler!

Blir svårt att sätta kinecten på tv då den bara är 2,4 cm djup : )

Postad 17 November 2010 - 15:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Min är en "gammal" fet LCD på 6-7cm så det kanske funkar.

Postad 17 November 2010 - 16:16

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Jag har min på tv´n som är kanske 3-4 cm på plana delen dock så trillade den ner bakom tv´n då tjejen skulle "identifieras" för då börja kinecten tilta upp o ner men den verkar inte tagit nån skada iaf :)
Dammade av min 360 "release-edition" efter att ha stått i tre år för att skaffa kinect och so far så är det värt det men det är endast kinectspel som kommer gå i den, resten kör jag på PS3´an (förutom nåt exklusivt spel kanske)
Önskar att det kommer nåt lite "vuxnare" spel snart bara hitintills verkar det mest vara så kallade fyllespel (förutom your shape då ^_^ )

Postad 17 November 2010 - 17:41

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Jag har min på tv´n som är kanske 3-4 cm på plana delen dock så trillade den ner bakom tv´n då tjejen skulle "identifieras" för då börja kinecten tilta upp o ner men den verkar inte tagit nån skada iaf :)

Råkade ut för samma sak, bra plast i Kinect.. :lol:

Då den funkar mycket bättre ovan tv jämfört stående på tvbänken så fick det bli en nödlösning så länge.. ^_^

Postad bild
Postad bild

Postad 17 November 2010 - 18:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Forza ger valuta för pengarna :)

Postad 17 November 2010 - 20:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
följer det inte med nåt grepp så man kan sätta den på tvn, eller är det en extragrej?
eller hittar jag bara på att jag har sett nåt sånt ._.

Postad 17 November 2010 - 20:50

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Yep, jag har också gjort en egentillverkad lösning, dock ej med ett Xbox fodral utan tog ett gammalt kamerafordral istället, fyllde det med papper och pressade ner mellan TVn och väggen (min TV är alltså väggmonterad) och på den står nu Kinect kameran. Ingen optimal lösning såklart, men funkar tills de släpper ett "riktigt TV-monteringskitt... "

Redigerat av ajzman, 17 November 2010 - 20:50.

Postad 17 November 2010 - 20:50

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

följer det inte med nåt grepp så man kan sätta den på tvn, eller är det en extragrej?

Nej. det följer inte med någon hållare, men det finns att köpa har jag sett.
Häftmassa fungerar till det mesta dock, och lämnar inga märken.

/Niklas

Postad 17 November 2010 - 21:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Avbokade på cdon och köpte en på siba idag. Lite dyrare men vafan jag pallade inte vänta en vecka till.
Dance Central är skitkul fast man ser ut som en total idiot på fotona hahaha. Kinect adventures har jag bara testat när man åker gummibåt och det var lite segstyrt. Ska testa lite kinectimals strax. Jag är impad hittills iaf även om jag skulle behöva lite mer plats här hemma. Precis jag kan spela en person.

Jag kör min i samma höjd som tvn ovanpå min centerhögtalare. Funkar bäst för det avståndet jag har. Precis jag får in bra läge för en spelare. Kommer väl användas till 99% av mig själv så det kommer funka fint.
Provade först ovanpå tvn men då såg den inte mina fötter.

Vågar man erkänna att man fick 5 stjärnor på poker face på första försöket? :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 November 2010 - 21:52.

Postad 18 November 2010 - 06:57

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Det här är min lösning på montering med vägghängd TV - funkar helt ok och består av två små hyllkonsoler och en plexiglasskiva(4mm) totalt ~100 kr

https://www.minhembi...c_id=366162.jpg

https://www.minhembi...c_id=366165.jpg

Postad 18 November 2010 - 08:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Ser att du fick sladden igenom din "kabelgömma" i väggen - misstänker jag inte kommer ha lika tur... Hur smal kan man göra den/är den för att dra den genom röret i vägg?

Postad 18 November 2010 - 10:51

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Amerika:

2010 Kinect stock to run out this week

US consumers warned that if they don't secure a unit soon , they'll miss out in 2010.

This year's allocation of Kinect units will run dry by the end of the week, Microsoft's president of the Interactive Entertainment Business Don Mattrick has warned US consumers.

Mattrick was speaking at the "The New Geography Of Gaming" panel at Web 2.0 Summit, and advised that anyone hoping to get Kinect for Xbox 360 this holiday should secure a pre-order "by the end of this week".

The Microsoft exec was also adamant that his recommendation was genuine and not an attempt to increase sales.

The UK stock situation doesn't seem as desperate, however. MCV reports that many high street stores are recommending customers pre-order now in order to guarantee a unit for Christmas.

Postad 18 November 2010 - 11:43

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Ser att du fick sladden igenom din "kabelgömma" i väggen - misstänker jag inte kommer ha lika tur... Hur smal kan man göra den/är den för att dra den genom röret i vägg?

Ja man bör ju minst ha 25mm - och då är det nog tajt iaf...Jag har ju bara dosor i väggen och sedan är det ett utrymme bakom och där hänger sladdarna löst. Det är bara att ta dom genom dosan som har uppborrad botten...

Jag är mest nöjd med att kabeln var lång så det gick och dra den hela vägen

Postad 18 November 2010 - 11:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ja denna gången har de tänkt till och varit generösa med längden på kabeln.

Postad 18 November 2010 - 21:54

Unregistered5e79c14b
  • Unregistered5e79c14b
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Har skrivit lite om EA Sports Active 2 i Kinect spels tråden - för dom som är intresserade...

Postad 19 November 2010 - 09:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Köpte mitt igår, Slut på MM och ElGiganten i Borås så fick bli i Göteborg.

Trodde jag visste vad jag fick men ändå blev jag imponerad.

Jag och tjejen hade 2 vänner över för test, roligaste framför en konsol någonsin. Blev Sports och Dance Central och då fick vi knappt testat det senare.

Grymt kul, riktigt fysiskt på Sport. Jag var lagom svettig efteråt!

Detta blir en keeper!

Postad 19 November 2010 - 09:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Dance Central är vansinnigt bra. Riktigt svårt dock och det känns dagen efter man spelat det kan jag säga ;)

Postad 19 November 2010 - 09:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Dance Central är vansinnigt bra. Riktigt svårt dock och det känns dagen efter man spelat det kan jag säga ;)

Yes, Climax var när vi hittade Soulja Boy!

Så sjukt rätt att ha den med på listan! Tror de skaffade minst 100 000 sålda ex bara på det.

Postad 19 November 2010 - 10:27

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Köpte mitt igår, Slut på MM och ElGiganten i Borås så fick bli i Göteborg.

Trodde jag visste vad jag fick men ändå blev jag imponerad.

Jag och tjejen hade 2 vänner över för test, roligaste framför en konsol någonsin. Blev Sports och Dance Central och då fick vi knappt testat det senare.

Grymt kul, riktigt fysiskt på Sport. Jag var lagom svettig efteråt!

Detta blir en keeper!

Låter väldigt positivt !

Mest sugen på Sports. Men hur fungerar fotboll egentligen ? Man springer inte med bollen utan man passar bara stillastående !?

Postad 19 November 2010 - 10:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Låter väldigt positivt !

Mest sugen på Sports. Men hur fungerar fotboll egentligen ? Man springer inte med bollen utan man passar bara stillastående !?

Var straffar, så man stod stilla. Man ska väl vara tydlig med att det var ingen megarealism men sett till hur spelet är utformat, typ som Wii Sports, så är det till för att ha en kul tid och inte för seriöst lirande.

För mig sprang Kinect om Wii 10ggr om som socialt spel. Inget för hardcore som jag ser det, sett till det jag har testat. Men fan va kul vi hade.

Blev till och med ett skada när vi dansade, lyckades ordna fläskläpp på polaren.

Dock lite besviken på menyn, tycker Kinect borde fungera på hela. Röst funkade också bra fast även där så är det begränsat till en Kinect Hub.

Men summan är i alla fall att man lyckas ta Wii concptet och lägga till en nivå. Man förstår skillnaden när den läser av hela kroppen, hoppa häck tog ut mig totalt.

Postad 19 November 2010 - 10:48

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0

Men hur fungerar fotboll egentligen ? Man springer inte med bollen utan man passar bara stillastående !?

Ja precis man får ett par olika passningalternativ eller så är det skottläge. och i försvaret så blir det att man ska stoppa passningarna eller va målis. Så det blir ganska intensiva matcher på högsta svårighetsgraden eller mot varandra. Riktigt kul faktiskt.

Ser gärna ett lite mer utvecklat fotbollspel i denna variant.

Postad 19 November 2010 - 11:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Riktigt coolt måste jag säga!

Jepp. Den är slut överallt nu. Funderade på att avboka min beställning och beställa på annat ställe idag men det är ingen större idé då ingen annan heller har den på lager vad jag kan se.

Slut överallt?!?
Leta bättre. Webhallen har den t ex. Dom har en hel del t o m.

Postad 19 November 2010 - 12:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Riktigt coolt måste jag säga!

Slut överallt?!?
Leta bättre. Webhallen har den t ex. Dom har en hel del t o m.

Nej det har de inte.

http://www.webhallen...b-kinect_bundle

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.