* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 14 August 2009 - 07:35
Postad 14 August 2009 - 08:22
Postad 14 August 2009 - 08:39
haha, det är sant de med! tänkte inte längre än dit näsa pekar! Men om du skulle göra ett mini-omdöme här på forumet nu då? Vad skulle du säga om mobilen då och ge för betyg?
Finns alternativa skärmupplåsningssätt på market
Postad 14 August 2009 - 10:35
Är alla fw-uppdateringar till Andriod OTA?
Tror bara tier 1 Android mobiler har OTA updateringar. Med andra ord, nordiska HTC Magic och HTC Hero har det inte.
Postad 14 August 2009 - 10:37
Dom kanske inte ville ha samma metod som Apple när man låser upp, den är ju trots allt nästan precis lika som på Iphone.
Man kan redan låsa upp den med skärmen.. att ha knappen också är korkat eftersom just knappen är känslig för att bli intryckt om man har den i t.ex fickan
Postad 14 August 2009 - 10:54
SIM-korthållaren är väldigt klen så var försiktiga när ni sätter in/byter SIM-kort. Den lossnade för mig och det var en del pill innan man fick ditsatt den igen.
Postad 14 August 2009 - 11:04
Postad 14 August 2009 - 12:10
Går det att stänga av så att man inte kan låsa upp skärmlåset med hjälp av Menu-knappen? Testade det i butik igår och det känns som att det är på tok för enkelt att råka låsa upp skärmen med knappen om man har den i fickan. Undra varför HTC fick den briljanta idén när de redan har en bättre (dra skärmen) metod på plats!
På sätt och vis. Fast man måste ju faktiskt ha oturen att trycka in ngn knapp + att dra neråt på touchscreenen för att den ska gå ur knapplåset. Sen går det även att aktivera så att en "kod" (läs: touch-screen gest) måste tryckas in för att man ska komma åt mobilen. Stöldskydd kombinerat med hårt knapplås. Fungerar riktigt bra och har aldrig lyckats råka låsa upp den ofrivilligt.
Postad 14 August 2009 - 12:38
Tror jag åtminstone ska få den försthaha, det är sant de med! tänkte inte längre än dit näsa pekar! Men om du skulle göra ett mini-omdöme här på forumet nu då? Vad skulle du säga om mobilen då och ge för betyg?
Postad 14 August 2009 - 12:53
På sätt och vis. Fast man måste ju faktiskt ha oturen att trycka in ngn knapp + att dra neråt på touchscreenen för att den ska gå ur knapplåset. Sen går det även att aktivera så att en "kod" (läs: touch-screen gest) måste tryckas in för att man ska komma åt mobilen. Stöldskydd kombinerat med hårt knapplås. Fungerar riktigt bra och har aldrig lyckats råka låsa upp den ofrivilligt.
Alltså när den är låst så räcker det att trycka på Menu för att låsa upp den. Jag provade det flera gånger på telefonen som jag lekte med igår hos Telia. Detta var en telefon som kom rakt upp från en obruten förpackning.
Postad 14 August 2009 - 12:55
Så var det inte för mig.Alltså när den är låst så räcker det att trycka på Menu för att låsa upp den. Jag provade det flera gånger på telefonen som jag lekte med igår hos Telia. Detta var en telefon som kom rakt upp från en obruten förpackning.
Postad 14 August 2009 - 13:03
Har P1i nu med Telia navigator & den är godkänd i bilen, kan jag förvänta mig något liknande med Hero? Tror att jag någonstans läste att den inte räknar om rutten när man avviker från den, kan detta verkligen stämma? I så fall så är den värdelös för mig som kör fel hela tiden
Postad 14 August 2009 - 13:06
Samma här. Räcker inte med att trycka på knappar.Så var det inte för mig.
Har läst mycket nu om denna men inte fått ngt riktigt grepp om hur GPS:en med google map är, fungerar den godtagbart?
Har P1i nu med Telia navigator & den är godkänd i bilen, kan jag förvänta mig något liknande med Hero? Tror att jag någonstans läste att den inte räknar om rutten när man avviker från den, kan detta verkligen stämma? I så fall så är den värdelös för mig som kör fel hela tiden
Finns Copilot att köpa på market (eller hämta på gratis på andra ställen) som är ett fullfjädrat navigationsprogram.
Postad 14 August 2009 - 13:07
Låter suvve! Är det bara att köra på då eller behövs nåt sorts abonemang?Finns Copilot att köpa på market (eller hämta på gratis på andra ställen) som är ett fullfjädrat navigationsprogram.
Postad 14 August 2009 - 13:09
Låter suvve! Är det bara att köra på då eller behövs nåt sorts abonemang?
Inget abb behövs, finns en tråd på swedroid om copilot.
Postad 14 August 2009 - 13:10
Samma här. Räcker inte med att trycka på knappar.
Underligt att det gick att återskapa gång på gång här om dagen =/
Postad 14 August 2009 - 13:19
Underligt att det gick att återskapa gång på gång här om dagen =/
Efter ditt inlägg upptäckte jag att min funkar på det viset också. Dvs trycker jag på menyknappen två gånger så stängs kanpplåset av. Fast av säkerhetsskäl har jag lagt in ett gest-lås som skepnaden kommenterade om lite tidigare i tråden så den fastnar på det istället.
Postad 14 August 2009 - 13:30
Efter ditt inlägg upptäckte jag att min funkar på det viset också. Dvs trycker jag på menyknappen två gånger så stängs kanpplåset av. Fast av säkerhetsskäl har jag lagt in ett gest-lås som skepnaden kommenterade om lite tidigare i tråden så den fastnar på det istället.
Och det var ett 3e parts program va? Låter som något man skall installera när man får sin lur, dvs om man inte kan stänga av beteendet i luren
Postad 14 August 2009 - 14:09
Postad 14 August 2009 - 14:28
Kolla med Teliabutiker, går att pruta med.Någon som vet om denna telefon finns i någon fysisk butik i Stockholm?
Postad 14 August 2009 - 16:58
Jag går och funderar på om jag ska köpa en mobil från Apple eller en från HTC med Android.
Min fråga är vad skillnaden är på Magic och Hero telefonerna från HTC? Förutom då yttre desing och ett par megapixel på kamerorna.
Postad 14 August 2009 - 17:18
http://phandroid.com...tc-hero-review/
edit sen får du kolla in en apple ...finns massor på youtube och läsa recensioner..Kolla tex tråden här i forumet om va folk inte gillar med Iphone
Redigerat av moparman, 14 August 2009 - 17:21.
Postad 14 August 2009 - 17:37
Jag har bara klämt i butik nu i några veckor & jämfört så ta inte alltför hårt på mina tankar om detta.Hej alla!
Jag går och funderar på om jag ska köpa en mobil från Apple eller en från HTC med Android.
Min fråga är vad skillnaden är på Magic och Hero telefonerna från HTC? Förutom då yttre desing och ett par megapixel på kamerorna.
Tycker att Hero är klart roligare att hålla på med, grymt gränssnitt som går att göra personligt. Tycker även att den är snyggare (den bruna), ser mycket speciell ut och iphone lider ju lite av att man nu ganska så länge sett den nästan dagligen...
Iphone är snabbare men Hero rullar på fint för mig, sen så vet jag inte hur mycket hastigheten har att göra med att det i de Hero jag testat rullat mycket i bakgrunden? Hero klarar ju multitask men inte Iphone vilket gör valet lätt för mig.
Iphone är garanterat lite mer finslipad idag & jag har en känsla att vi får vänta nån generation innan android nått fram eller gått om, huruvida detta kommer att ske beror nog mest på vad Apple hittar på med kommande generationer.
Sist men inte minst. Ta tid på dig & testa dem, åk många gånger & kläm på dem så tror jag att magkänslan kommer att göra valet lättare för dig. Så har det varit för mig i alla fall. Kolla även jämförelserna på youtube, sök på iphone HTC hero så hittar du en del.
Postad 15 August 2009 - 02:46
Mer info på:
http://forum.xda-dev...amp;postcount=9
Ett annat mer avancerat tips är Task panel (gratis på market): finns en autokill funktion som stänger ner ej använda program efter viss tid eller vid förutbestämda nivåer på ram-minne
Redigerat av NisseGurra, 15 August 2009 - 02:49.
Postad 15 August 2009 - 05:26
Min tips är att vänta lite till om du inte har för mycket bråttom med luren. SonyEricsson kommer till hösten med "Rachae" då snackar vi processor på 1G-1,5 GHej alla!
Postad 15 August 2009 - 07:12
Min tips är att vänta lite till om du inte har för mycket bråttom med luren. SonyEricsson kommer till hösten med "Rachae" då snackar vi processor på 1G-1,5 G
Lite väl optimistiskt och tro att SE "Rachael" kommer redan i höst. Mobiler med Nvidia tegra-cpun får vi nog se först tidigast i februari nästa år. Sen tycker jag SE dröjer väldigt länge med release efter de visat upp bilder. Men man kan ju hoppas.
Jag e nöjd med mitt Hero-köp iaf:)
Postad 15 August 2009 - 07:41
Postad 15 August 2009 - 08:35
Postad 15 August 2009 - 08:37
Lite väl optimistiskt och tro att SE "Rachael" kommer redan i höst. Mobiler med Nvidia tegra-cpun får vi nog se först tidigast i februari nästa år. Sen tycker jag SE dröjer väldigt länge med release efter de visat upp bilder. Men man kan ju hoppas.
Jag e nöjd med mitt Hero-köp iaf:)
Gick lite i samma funderingar själv, vänta på SE, men läste att SE väntar på optimering av Android (enl. vissa 2.0)innan dom släpper, vissa källor säger när Donut kommer, andra säger att Donut inte nödvändigtvis kommer att vara Android 2.0. Snurrigt det där blev
Jag kan tycka att SE gör rätt i att ha ett optimerat OS när man släpper, som det verkar, en riktigt "state of the art" mobil.
Hur som, är jag sjukt nöjd med HTC hero, jag är inte den pryltokiga typen, men jag diggar verkligen finesserna med Hero skarpt, och som det känns så kan det optimeras ytterligare, oavhängigt tillverkare, vilket få andra mobiler kan i dagsläget. Jag menar då att xda och användare pressar HTC och android att höja prestandan och optimera systemet.
Det känns helt enkelt bra med HTC Hero
Postad 15 August 2009 - 08:58
1) Är det någon som känner till om hur pass bra HTC traditionellt sett varit på att förse sina telefoner med uppdateringar (buggfixar, optimeringar, nya features), samt hur det kommer fungera med Heron (som är en Tier 2 telefon va?) när t.ex Android 2.0 kommer (i.e kommer det gå att uppdatera till 2.0 utan att Roota)?
Kort sagt, om man köper en telefon med ett 24 månaders abb så är det rätt intressant att veta till vilken grad tillverkaren kommer att underhålla telefonen framöver. Allt för många hårdvaru tillverkare tappar "intresse" för produkter som är äldre än ~6 månader .. detta som bygger på en Open Source platform borde ju se lite annorlunda ut (ja, man kan roota och droppa in eget os, men kommer t.ex sense att fungera automagiskt på det?)
2) Går det att ställa ner tiden/känsligheten för att tangentbordet skall slå över till landscape? När jag testade i butik upplevde jag det som lite väl lång tid, hade gärna sett att det slog om lite fortare.
Redigerat av Phrenzy, 15 August 2009 - 08:59.
Postad 15 August 2009 - 09:03
Postad 15 August 2009 - 09:08
Ang. tiden för landscaperotation så är det nog som det är. Såg dock en test på youtube mellan hero & 3GS där man kollade just denna funktion & dom var mycket lika i tiden för rotation med 3GS några tiondelar snabbare.
Just de "några tiondelar" göra ganska mycket, iaf för mig. Upplevde 3GS landscape omslag som mycket rappare.
Postad 15 August 2009 - 09:18
Just de "några tiondelar" göra ganska mycket, iaf för mig. Upplevde 3GS landscape omslag som mycket rappare.
Skiljer mycket i omslagstid om det ligger många apps som kör i bakgrunden.
Postad 15 August 2009 - 09:23
Hej!Alltså när den är låst så räcker det att trycka på Menu för att låsa upp den. Jag provade det flera gånger på telefonen som jag lekte med igår hos Telia. Detta var en telefon som kom rakt upp från en obruten förpackning.
Jag har en Hero. Man måste trycka två gånger för låsa upp den från viloläge. När du testade så hade du säkert skärmen igång redan och då har du redan tryckt en gång på start knappen.
2 gånger på Menu eller en gång på startknappen och en på Menu för att den skall låsa upp.
Jag tycker personligen att det är kanon så slipper man dra på skärmen utan bara 2 tryck på Menu knappen så är man igång.
Jag har haft den i 5 dagar nu och är helnöjd.
Det enda jag saknar i det dagliga arbetet är att kunna markera alla mail som lästa på en gång men det kommer säkert framöver.
/Stefan
Postad 15 August 2009 - 09:38
Möjligt. Har testat de båda i butik men inte direkt jämfört dem bredvid varandra & då märker jag ingen skillnad. På youtube side by side-testen så ser man dock att 3GS är ngt snabbare men hur många apps dom har igång i bakgrunden på det heroexet vet man ju inte...Just de "några tiondelar" göra ganska mycket, iaf för mig. Upplevde 3GS landscape omslag som mycket rappare.
Postad 15 August 2009 - 10:07
Samma här. Räcker inte med att trycka på knappar.
Finns Copilot att köpa på market (eller hämta på gratis på andra ställen) som är ett fullfjädrat navigationsprogram.
det finns ju inte på market eftersom vi inte kan ha betal apps ännu. men det lär väl komma. det finns att få tag på genom rootning och installera ett program ju.. men jag vill ha co pilot också så hoppas att de kommer snart
Postad 15 August 2009 - 10:21
Är jag helt ute & cyklar eller borde man inte kunna beställa från denna sida?det finns ju inte på market eftersom vi inte kan ha betal apps ännu.
http://www.alk.com/dk/
Postad 15 August 2009 - 11:00
Enligt denna sida så verkar det bara funka med Windows Mobile (5.0 & 6.0).
http://www.alk.com/d...mpatibility.asp
Postad 15 August 2009 - 11:15
ja såg fel
lite mysko att hero ens är med i listan
Redigerat av moparman, 15 August 2009 - 11:18.
Postad 15 August 2009 - 12:31
Jag väntar hellre lite på att det skall komma stöd för betal apps snart.
Postad 15 August 2009 - 12:37
Jodå det fungerar till hero, jag vill ha det till min. men det går inte att ladda ner via market ännu, då det inte finns stöd för betal apps ännu.
Vi funderade på om det funkade med versionen som finns på sidan jag länkade till ovan & det gör det tyvärr inte. Därifrån kunde man nämligen köpa & dra hem omgående men tyvärr så var det tydligen bara till MS-mobiler.
Får väl vänta & leva med google maps så länge...
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 15 August 2009 - 12:39.
Postad 15 August 2009 - 12:47
Och det var ett 3e parts program va? Låter som något man skall installera när man får sin lur, dvs om man inte kan stänga av beteendet i luren
Nix det aktiverar du i Settings/Security/Require Pattern. Fast nu skulle jag vilja använda det helt utan det första slide-låset. Någon som vet hur man gör det eller har hittat något program?
Postad 15 August 2009 - 13:18
Postad 15 August 2009 - 14:38
Jag har köpt en HTC hero och än så länge är jag skit nöjd,.
Det ryktas om en uppdatering om att den ska bli lite snabbare, när den kommer vet jag inte dock.
har inte märkt något att den är seg o laggig som många säger.
är ett par saker som jag tänkte säga bara.
Youtube länken som finns i telefon som nyköpt funkar skit bra,.
Myspace funkar men inte att spela upp musiken.
verkar som FLASH pluginet inte är något att lita på..
får nämligen inte den att funka ordentligt, jag har inte undersökt så mycket i denna sak om det finns
att hämta via "marknaden" för android appsen dock, jag menar om det finns kanske en updatering för det.
Annars än så länge funkar den skit bra!
Var helt o hållet värt pengarna, och det finns säkert miljoner tips o trix med denna telefon.
Alla små program som folk skriver om har jag ingen aning om hur dess funktion är och så.
Men de jag vill få o funka ordentligt så är de Flash pluginet,
vet inte hur det är med övriga video plugin o så.
som sagt telefon är ny för mig och jag undersöker saker hela tiden.
Även scenes (Teman) är också något jag letar efter
hoppas denna hjälper någon iaf =)
eller om folk har tips om plugget.
Postad 15 August 2009 - 15:07
Är det någon som har en aning om när betal-apps kommer till sverige?
Redigerat av Slimmy, 15 August 2009 - 15:12.
Postad 15 August 2009 - 16:27
Ska snart till NY, tacksam för svar!
Postad 15 August 2009 - 16:51
Jodå det fungerar till hero, jag vill ha det till min. men det går inte att ladda ner via market ännu, då det inte finns stöd för betal apps ännu. Man kan skaffa det ändå, men genom root av telefonen, vilket gör att garantin släpper eftersom du är inne och "pillar" i den.
Ta en nandroidbackup. Det går att återställa luren så att en rootning ej går att se.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
7 bilder
105 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?