Tyvärr får jag inte igång mitt skin som jag liggande på en externa USB-sticka efter uppgraderingen. Men det kan jag leva med. Kanske behöver en uppgradering av programvaran som sköter nya skins.
*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 10 februari 2010 - 13:56
Tyvärr får jag inte igång mitt skin som jag liggande på en externa USB-sticka efter uppgraderingen. Men det kan jag leva med. Kanske behöver en uppgradering av programvaran som sköter nya skins.
Postad 10 februari 2010 - 14:02
Soklart fall av SBS!Ju längre tid man har den här detso mer som skit framstår det som....
Jag har kört nu in Emergency Firmware Procedure ver.2.2

Finns ju inte ens nån Emergency 2.2. ...
Alltså... när man uppgraderar NORMALT så kan det ta två till fem minuter när det ser ut som inget händer, innan Xtreamer slutligen bootar om för sista gången när uppdateringen är gjord.
RÖR då inga knapppar nånstans, och stäng för fan inte av strömmen!
Ska man sen använda Emergency Repair när man inte gjort som man ska vid den vanliga uppdateringen, så kopiera då upp INSTALL.IMG - från SENASTE Emergency, dvs 2.1.1 !!! - på roten av en TOM USB-sticka, eller till roten av den inbygda hårddisken.
Stäng av strömmen/dra ur sladden, till Xtreamer.
Sätt i USB-stickan.
Slå på strömmen = Sätt i sladden.
Tryck sen INTE på Powerknappen på fjärren, utan tryck BARA en gång vardera på:
HOME
3
POWER
HOME är längst upp till höger på fjärren.
3 är bland sifferknapparna.
POWER är längst upp till vänster.
Det står även en antydan till att man ska hålla nere HOME hela tiden medan man sedan trycker 3 och POWER, i instruktionerna till just Emergency 2.1.1 versionen, så funkar det inte med att bara trycka HOME en gång, så prova då att hålla den nere medan man sen trycker 3 och POWER.
VÄNTA sen tills du ser om nåt händer, det kanske tar flera minuter!
Redigerat av anderswillhelmsson, 10 februari 2010 - 14:05.
Postad 10 februari 2010 - 14:02
Kanon! Skönt att det löste sig. Uppgraderade själv nyss via USB-sticka. Kan väl erkänna att jag var lite nervös. Men det gick bara fint.
Har du sett detta här?
http://www.tvixie.com/index.php
Funkar på en WD HD player
Postad 10 februari 2010 - 14:10
Iofs inte någon MovieJukebox
Jo det finns. http://gator884.host...emergency22.zipSoklart fall av SBS!
![]()
Finns ju inte ens nån Emergency 2.2. ...
Postad 10 februari 2010 - 14:52
Attans konstigt detta...Jo det finns. http://gator884.host...emergency22.zip
Varför annonserar de inte ut det då på sidan: http://xtreamer.net/...r/firmware.aspx
Där det bara finns 2.1.1. EMERGENCY enl. bilden här:

Klart dåligt skött sida de har!
Redigerat av anderswillhelmsson, 10 februari 2010 - 14:54.
Postad 10 februari 2010 - 15:17
När man tittar på innehållet i EMERGENCY.IMG med Winrar, så ser man ju att den innehåller några *.BIN, *.XTR och lite till.
De kanske borde byta ut EXTensionen på sina Emergeny-filer, så att istället Xtreamer kan spela upp IMG-filer.
Vore ju klart bra.
Postad 10 februari 2010 - 17:59
Postad 10 februari 2010 - 20:08
Emergency firmwaren (2.2) finns annonserat på denna officiella sida: http://www.xtreamer....re/ver-2-2.aspxAttans konstigt detta...
Varför annonserar de inte ut det då på sidan: http://xtreamer.net/...r/firmware.aspx
Klart dåligt skött sida de har!
Redigerat av TomasL, 10 februari 2010 - 20:08.
Postad 10 februari 2010 - 21:40
Jag märkte aldrig tidigare att bilden hoppade till var 40:e sekund som vissa störde sig på åtminstone i Extreamers forum. Så vet inte hur utbrett problemet var här. Om du dock har det problemet så kanske en uppdatering kan lösa det.
Postad 10 februari 2010 - 21:45
Är deet NÅGON som haft det!?!
Tycker faktiskt det är lite konstigt att de satsar på en ny 2-fw istället för att lägga allt krut på 3an.
Nästan så man misstänker att de har problem med den. Eller så är man bara paranoid!

Postad 10 februari 2010 - 21:53
Man undrar om mjukvaran version 3 släpps samtidigt med Xtreamer 2 ( Pro ), isåfall får vi vänta några månader till ( tyvärr ).Jo, jag läste det också på release-notesen och har aldrig haft minsta problem med 24fps faktiskt.
Är deet NÅGON som haft det!?!
Tycker faktiskt det är lite konstigt att de satsar på en ny 2-fw istället för att lägga allt krut på 3an.
Nästan så man misstänker att de har problem med den. Eller så är man bara paranoid!
Postad 11 februari 2010 - 09:58
Håll er till ämnet, var trevliga, sluta med sarkasm och ironi i posterna.
Med andra ord, sköt er eller så blir det semester från forumet. Ingen nämnd, ingen glömd.
Postad 11 februari 2010 - 10:40

klistra in detta i internet_tv.rss:
<item>
<title>SVT Play</title>
<link>http://svt.se/podd-t.../rapport</link>
<media:thumbnail url="http://svtplay.se/im...d/svt-play.png" width="120" height="90" />
</item>
SVT har väl inte ett jätteutbud på PODD-casts men ändå något. Adressen till utbudet:
http://svt.se/2.90883/utbud
Postad 12 februari 2010 - 08:42
Vad tycker ni isåfall ?
Postad 12 februari 2010 - 08:46
Jädrigt bra!Knöla lite med de nya rss-feeds filerna och fick faktiskt SVT-podd TV att funka
Man kan alltså använda såna där feeds även om man inte har en inbyggd hårddisk i Xtreamer att lägga filen på, upptäckte jag just!
Man kopplar till nån lös USB-hårddisk eller USB-minne till nån av portarna (tror det bara funkar på en av portarna, man får prova), och sen anropar man sin Xtreamer från webbläsaren med:
\\myxtreamer\Xtreamer
så får man upp ett nytt fönster med en enhet som heter:
SDA1
och som då är den enhet man anslutit till USB, eller den interna hårddisken om man har en sån.
Som det numera -- sen uppdateringen till 2.2 -- står överst på >>Huvudmenyn>INTERNET-menyn, så måste såna där Scripts ligga i en mapp som heter just:
SCRIPTS
under SDA1-enheten.
Det måste där finnas en fil som heter MENU.RSS också
Hänger på en ZIPpad fil här som man packar upp i just SCRIPTS, och sen startar om Xtreamer, så kommer INTERNET-menyns val med "Custom RSS" att sen funka.
Finns Nyheter, inkl. din Svt, och Väder och Filmer och lite +18-år, och lite Internet Tv osv osv.

Postad 12 februari 2010 - 09:11
Man kopplar till nån lös USB-hårddisk eller USB-minne till nån av portarna (tror det bara funkar på en av portarna, man får prova), och sen anropar man sin Xtreamer från webbläsaren med:
Det är den övre porten om du har Xsteamern liggande. Dvs om du har den liggande och om du står framför den har portarna på högersida. Har du den stående så blir det den vänstra om du står framför den.
Postad 12 februari 2010 - 09:15
\\myxtreamer\Xtreamer
så får man upp ett nytt fönster med en enhet som heter:
SDA1
och som då är den enhet man anslutit till USB, eller den interna hårddisken om man har en sån.
Som det numera -- sen uppdateringen till 2.2 -- står överst på >>Huvudmenyn>INTERNET-menyn, så måste såna där Scripts ligga i en mapp som heter just:
SCRIPTS
under SDA1-enheten.
Det måste där finnas en fil som heter MENU.RSS ocksCustom_RSS__scripts.zip 377,36K 166 Antal nerladdningar
Ska mappen Script ligga i rooten på SDA1?
Postad 12 februari 2010 - 09:30
Nej!Ska mappen Script ligga i rooten på SDA1?
Däremot ska mappen
SCRIPTS
ligga i roten på SDA1, som det ju stod i mitt inlägg, och som framgår om du tittar på Menyn jag nämner.
Alltså; har man inte enheten (t ex ett USB-minne) inkopplad i Xtreamer, utan det sitter i datorn, så är det bara att skapa mappen SCRIPTS i roten på USB-minnet, och sen kopiera in innehållet i ZIP-filen i just SCRIPTS (kopiera alltså in ZIP-filen i just SCRIPTS, och packa sen upp ZIP-filen där), och sen pula in Minnet i Xtreamer, och starta Xtreamer, så hittar den det där automatiskt.
Postad 12 februari 2010 - 09:47
Postad 12 februari 2010 - 11:11
Sitter på jobbet

http://feeds.feedbur...derskeppetvideo
Har för mig att xtreamerern kan spela .m4v filer.
Moderskeppet har bra filmguider hur photoshop funkar.
Postad 12 februari 2010 - 11:43
Varför är Xtreamer billigare än alla andra media extenders? När märker man att den är sämre än de andra? Skulle jag bli missnöjd med denna om jag endast vill se på serier i hd kvalité. Jag kommer att köra med tråd.
Helt enkelt, vad gör denna extender så pass mycket billigare än alla andra och är den värd att köpa i ifall man vill ha en så billig, men fullt duglig, media extender?
snabba svar skulle uppskattas då jag reser bort snart och vill gärna köpa en innan jag åker.
tack på förhand.
Postad 12 februari 2010 - 11:55
Själv resonerade jag som så när jag köpte min. Den klarar det jag vill ha. Den är så pass billig att jag kan köpa en ny om några år om jag behöver utan att känna mig blåst tex om det kommer nya funktioner som den saknar.
Postad 12 februari 2010 - 12:13
Postad 12 februari 2010 - 12:27
- Såg att Movie Jukebox inte finns till Linux, nån som har några tips och/eller erfarenheter av att köra Xtreamer med Linux?
- Dela filer borde väl fungera prima över Samba men det nämns bara i samband med MAC men det borde väl vara samma sak? Detta för direkt access mot filsystemet altså.
- Har nån något förslag på media server mjukvara att köra på Linux datorn för mervärde i form av cover art osv?
- Fungera samtliga 2,5" hdd som intern hårddisk? Har läst nåt om max 500 Gb, sant?
Tack på förhand!

Postad 12 februari 2010 - 12:34
Hur menar du nu, för mig funkar ju hans Svt-script om man lägger in det i MENU.RSS som jag gjort i den ZIPpade filen som finns att hämta i ett inlägg här ovan.Xtreamern kan läsa av SVTplays rss-feeds men eftersom de kör med ASX så funkar inte länkarna. Men är det inte så att xtreamern kan spela WMV filer? Isåfall väldigt konstigt för asx filen är ju en vanlig textfil som pekar på en WMV.....
==========
Och alltså: Alla dessa *.RSS filer är bara rena TEXTfiler, så de kan man alltså öppna med t ex Notepad/Anteckningar.
Oftast funkar det med att högerklicka på en sån fil, och då välja Öppna Med.../Open With ... bara, och där välja Notepad/Anteckningar.
(Ibland måste man hålla ned Shift för att alternativet Öppna Med... ska finnas i högerklick-menyn)
Sen kan man lägga in sina egna grejer i MENU.RSS, bara att prova vartefter man hittar nån intressant sajt på nätet!
Formatet på det man lägger in ser man ju på det som redan finns i MENU.RSS.
Redigerat av anderswillhelmsson, 12 februari 2010 - 12:42.
Postad 12 februari 2010 - 12:37
Nej!
Däremot ska mappen
SCRIPTS
ligga i roten på SDA1, som det ju stod i mitt inlägg, och som framgår om du tittar på Menyn jag nämner.
ZIP-filen där), och sen pula in Minnet i Xtreamer, och starta Xtreamer, så hittar den det där automatiskt.
Jag lade mappen SCRIPTS i rooten på SDA1, funkar bra.
Men nu är det så att jag har 40.000 radio Stationer plsx format i en mapp som heter shouthcast, hur kan jag lägga in den så att den går att spela eller skall den ligga under gågot annat?
Jag har testad att göra som under XBMC men det var ju för bra för att vara sant funkar ju inte.
Postad 12 februari 2010 - 12:48
Men nu är det så att jag har 40.000 radio Stationer plsx format i en mapp som heter shouthcast, hur kan jag lägga in den så att den går att spela eller skall den ligga under gågot annat?

Postad 12 februari 2010 - 12:51
Hur menar du nu, för mig funkar ju hans Svt-script om man lägger in det i MENU.RSS som jag gjort i den ZIPpade filen som finns att hämta i ett inlägg här ovan.
==========
Och alltså: Alla dessa *.RSS filer är bara rena TEXTfiler, så de kan man alltså öppna med t ex Notepad/Anteckningar.
Oftast funkar det med att högerklicka på en sån fil, och då välja Öppna Med.../Open With ... bara, och där välja Notepad/Anteckningar.
(Ibland måste man hålla ned Shift för att alternativet Öppna Med... ska finnas i högerklick-menyn)
Sen kan man lägga in sina egna grejer i MENU.RSS, bara att prova vartefter man hittar nån intressant sajt på nätet!
Formatet på det man lägger in ser man ju på det som redan finns i MENU.RSS.
Skillnaden mellan SVT's podcast och SVTPlay är den att SVT Podcast kör mp4-filer och SVTPlay kör Asx-filer.
Hans? Det är även jag som skrev där "uppe" också

EDIT: Vet inte om jag har rört ihop det nu, men nog attans har jag för mig att jag har läst .asx-filer i en av SVTplays rss-strömmar(hittar ju inte nu....)
Redigerat av welph, 12 februari 2010 - 13:05.
Postad 12 februari 2010 - 13:23
SDA1\Shoutcats\
Jag har sen gjort som man skall
klistrat in In-sf/tmp/usbmounts/sda1/MyShoutcast/usr/local/Live_Radio/*MyShoutcast* enter
Men jag hittar inget alls under Internetradio?
Men det heter ju inte Live radio utan Internet radio skall jag byta till Internet Radio i scriptet?
Redigerat av pege63, 12 februari 2010 - 13:26.
Postad 12 februari 2010 - 13:40
Heter mappen shoutcaTS så kanske det förklarar saken ...Jag har lagt in mappen på min USB HDD
SDA1\Shoutcats\

Man kan (nog...?) lägga PLSX filer var man vill, man bläddrar sig sen fram till dem via menyerna bara.
Egna radiostationer funkade för mig, men jag minns faktiskt inte var jag la alla de där 1300 filerna, och kan inte kolla just nu.
Redigerat av anderswillhelmsson, 12 februari 2010 - 13:43.
Postad 12 februari 2010 - 14:00
Fan va nimmt det hade varit om man bara kunde surfa in på denna http://www.listenlive.eu/index.html och sen bara klickat sig fram !!
Redigerat av pege63, 12 februari 2010 - 14:15.
Postad 12 februari 2010 - 14:35
Ser bara dom vanliga mapparna som är fr orginal
Postad 13 februari 2010 - 12:52
Har problem att få över filer till hårddisken på xtreamern, har ytestat total commander samt smart ftp men det bara klyddar, ibland går det ibland inte.
Finns det inte något enklare sätt att göra?
Postad 13 februari 2010 - 14:56
Använda USBkablen, men då tappar man ju nätverksgrejen. Om det är filer via nätverket som du vill göra så får du försöka tills det löser sig. Annars går det som sagt att föra över filer via USB om man vill.Hej
Har problem att få över filer till hårddisken på xtreamern, har ytestat total commander samt smart ftp men det bara klyddar, ibland går det ibland inte.
Finns det inte något enklare sätt att göra?
Postad 13 februari 2010 - 17:03
Blir bara en sån jäkla lång kabel då,e det ingen annan som har samma problem?Använda USBkablen, men då tappar man ju nätverksgrejen. Om det är filer via nätverket som du vill göra så får du försöka tills det löser sig. Annars går det som sagt att föra över filer via USB om man vill.
Postad 13 februari 2010 - 17:26
Blir bara en sån jäkla lång kabel då,e det ingen annan som har samma problem?
Du kan inte se den i Network i utforskaren?
Postad 13 februari 2010 - 19:06
http://www.webhallen...d.php?id=106827
639:-.
TP-Link Trådlös Router 4-ports switch USB-port Gigabit LAN/WAN 300Mbps 802.11n TL-WR1043ND
Finessen är att den har en USB-port, så man kan dela ut t ex en gammal hårddisk man har i ett kabinett.
Dvs man gör om vilken gammal USB-hårddisk/minne/pinne som helst till en NAS!
Ytterligare en 'finess' kan ju vara att den har (tre) lösa antenner, så man behöver inte ens skruva dit dem om man ändå inte ska använda det trådlösa.
Så nu behöver jag inte köra mitt gamla kabinett via USB på Xtreamer, och sen skifta tillbaks sladden till Datorn igen när man ska kopiera över nytt.
Utan nu nås den gamla hårddisken lika bra från dator som från Xtreamer, utan att man behöver ha datorn på hela tiden.
Och fort som faaan går det ju - den är ju en GigaBit'tare!
Redigerat av anderswillhelmsson, 13 februari 2010 - 19:09.
Postad 13 februari 2010 - 19:55
Kör själv med D-Link DIR-855 router och en D-Link DAP-1522 som brygga = en dyr lösning.Otroligt bra GigaBit Router jag köpte idag!
http://www.webhallen...d.php?id=106827
639:-.
TP-Link Trådlös Router 4-ports switch USB-port Gigabit LAN/WAN 300Mbps 802.11n TL-WR1043ND
Finessen är att den har en USB-port, så man kan dela ut t ex en gammal hårddisk man har i ett kabinett.
Dvs man gör om vilken gammal USB-hårddisk/minne/pinne som helst till en NAS!
Ytterligare en 'finess' kan ju vara att den har (tre) lösa antenner, så man behöver inte ens skruva dit dem om man ändå inte ska använda det trådlösa.
Så nu behöver jag inte köra mitt gamla kabinett via USB på Xtreamer, och sen skifta tillbaks sladden till Datorn igen när man ska kopiera över nytt.
Utan nu nås den gamla hårddisken lika bra från dator som från Xtreamer, utan att man behöver ha datorn på hela tiden.
Och fort som faaan går det ju - den är ju en GigaBit'tare!
Postad 13 februari 2010 - 22:21
Postad 14 februari 2010 - 06:53
Det är ju helt vansinnigt att engelska och svenska Xtreamer-sidorna skriver helt öppet att den stödjer HD-audio! Alltså det är ju så falsk marknadsföring att det är skrämmande. De borde ju kunna bli stämda upp över öronen.
För senaste läsningen om HD-audioproblemet läs denna tråd: http://forum.xtreame...=...80&start=10
Det är inte det enda de har ljugit om, open source anyone?
Postad 14 februari 2010 - 09:22
Det är ju helt vansinnigt att engelska och svenska Xtreamer-sidorna skriver helt öppet att den stödjer HD-audio! Alltså det är ju så falsk marknadsföring att det är skrämmande. De borde ju kunna bli stämda upp över öronen.
Ja... och det ska nog bara till att någon har energin och tycker att det här är viktigt nog att driva det till att prövas i domstol.
Postad 14 februari 2010 - 13:17
Kör själv med D-Link DIR-855 router och en D-Link DAP-1522 som brygga = en dyr lösning.
Det har man kunnat köra på en D-Link sedan år tebax.
Dyr tycker jag inte USB donglarna kostar ju mellan 600-700:-/st gånga det med fyra så.....
En gång i tiden kostade denna DAP-1522 bara 899:- nu ser jag den kostar 1200:- och över och DIR-855 kostade då samma som en 655 gör nu.
Man kopplar ju in dom mest bandkrävande resuserna på DAP-1522 för trådat, och sen kan man ju dela upp resten mellan 5 & 2.4 Ghz.
Själv har jag samma lösning & kör med Gigabit trådad pluss att jag har USB donglar
Och en Gigabit WD NAS kopplat till D-Linken, så då når alla mina prylar når denna HD och kan streama all matrial fr den.
Annars kan jag rekomendera denna BUFFALO product ders grejjor är kanon & kostar INTE hell skjortan dreas DUAL band router kostar strax under 1000 lappen http://www.buffalo-t.....nal Oct08.pdf
Och en N-router går på 600-650:-
Letar febrilt efter ett MODEM med DUAL band, och trådlöst N, 6st gigabit portar men det kommer sägs det
Redigerat av pege63, 14 februari 2010 - 13:34.
Postad 14 februari 2010 - 13:32
Denna lösning passar mig ( klagar ej ) men många skulle nog tycka att 3000 kr för detta är i det mesta laget.Det har man kunnat köra på en D-Link sedan år tebax.
Dyr tycker jag inte USB donglarna kostar ju mellan 600-700:-/st gånga det med fyra så.....
En gång i tiden kostade denna DAP-1522 bara 899:- nu ser jag den kostar 1200:- och över och DIR-855 kostade då samma som en 655 gör nu.
Man kopplar ju in dom mest bandkrävande resuserna på DAP-1522 för trådat, och sen kan man ju dela upp resten mellan 5 & 2.4 Ghz.
Själv har jag samma lösning & kör med Gigabit trådad pluss att jag har USB donglar
Och en Gigabit WD NAS kopplat till D-Linken, så då når alla mina prylar når denna HD och kan streama all matrial fr den.
Har kopplat in följande med tråd till DAP-1522.
Xtreamer
Vantage 7100S ( satellitmottagare )
Panasonic DMP-BD60
Pioneer 5090H
Sedan trådlöst till min router DIR-855, bor i villa med 2 våningar.
Postad 14 februari 2010 - 13:42
På 5 Ghz kör jag LCD Samsung B40658
På 2.5 Ghz kör jag datorer
Igentligen skulle man kunna byta ut den mot en DGS-1008D 8-portars gigabitswitch istället om man har nära till router så klart, men har man den på en annan våning så går det ju inte, om man nu inte bor i ett nybyggt hus med kabeldragning i väggarna.
Redigerat av pege63, 14 februari 2010 - 13:54.
Postad 14 februari 2010 - 20:35
Får inte till det här med streamingen på min Xtreamer.
Kör med kabel via en Switch och har dynamiska ipadresser
Workgroup /"mit datornamn" men inga utdelade mappar syns
Har delat ut mapp enl denna guide:
https://www.minhembi...p;#entry2783326
Kör windows 7 har aktiverat Gästkontot
// nisse
Redigerat av nissemisse, 14 februari 2010 - 21:32.
Postad 14 februari 2010 - 21:12
Postad 15 februari 2010 - 07:59
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar