* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
1521 svar till detta ämne
Postad 13 May 2010 - 17:09
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har du inte växt ifrån stadiet där du måste se filmerna före dina kompisar???
2 veckor hit eller dit spelar väl noll roll...
Ska väl va lite kvalitè på filmerna man ser va??!?!?
Men visst alla är olika
Hur gammal är man när man är i det stadiet Dr Phil? Jag har knappt några kompisar som en laddar ner så där finns ingen "konkurrens" Men nog fan vill man se "Shutter Island" när den finns ute med swe sub på en dvd istället för att behöva vänta flera veckor....sån är jag
Postad 13 May 2010 - 17:53
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
Härligt!
Som sagt alla är olika.
Postad 13 May 2010 - 18:14
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag försöker trycka igång en 40GB Blue-Ray i min spelare...men den hänger inte riktigt med...ibland försvinner ljudet men bilden är nästan med hela tiden..
Filmen ligger på en extern WD (1,5TB sprillans ny, vet dock inte hur många rpm den kör på om det är viktigt?)
och är kopplad via usb till wd´n
Varför laggar det??
(Alla 720 filmer på typ 8-10 GB flyter fiint
Postad 13 May 2010 - 20:09
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
jadu svårt å säga.....är det en bluray så är väl fil formatet m2ts eller?
Kollat så filmen funkar i datorn utan hack?
Postad 13 May 2010 - 21:44
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
varför ska man liksom tanka en 45GB film när det finns ca 8GB med samma kvalité....
Postad 14 May 2010 - 06:33
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
För att det var kul å prova!
Postad 14 May 2010 - 13:26
doskarsson
-
doskarsson
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Jag försöker trycka igång en 40GB Blue-Ray i min spelare...men den hänger inte riktigt med...ibland försvinner ljudet men bilden är nästan med hela tiden.. Filmen ligger på en extern WD (1,5TB sprillans ny, vet dock inte hur många rpm den kör på om det är viktigt?) och är kopplad via usb till wd´n Varför laggar det?? (Alla 720 filmer på typ 8-10 GB flyter fiint
Har du provat köra den från nätverk? Kanske är taskig USB-överföring?
Postad 14 May 2010 - 16:59
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har du provat köra den från nätverk? Kanske är taskig USB-överföring?
Nix men får prova det...har svårt att tro att det skulle bli BÄTTRE med nätverket istället för usb men jag kan ha fel
Postad 17 May 2010 - 13:14
BjörnRoyson
-
BjörnRoyson
-
Rookie
-
1 inlägg
Funderar på att köra WD TV Live och streama film och musik trådbundet från en Zyxel NSA 210. Har skummat denna tråden (puh) och förstått att menyer saknas när man spelar ISO....Detta kan jag leva med men det hade underlättat om det gick att välja kapitel. Läser man här så får man intrycket av att det går att välja kapitel i mkv-filer. Stämmer detta? Isåfall kan man ju rippa till mkv istället.
Redigerat av BjörnRoyson, 17 May 2010 - 13:38.
Postad 17 May 2010 - 14:52
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
"Nytt problem. Ljudet blir osynkat när jag kikar på .mkv. Har den senaste uppdateringen. Ska jag gå tillbaka till en gammal firmware eller går det att lösa?"
-Har stött på samma problem. Trodde att jag hade lite otur med flera filer först men nu börjar det bli lite väl många...
F.ö. kunde inte jag citera och svara. Fick något om att det inte var tillåtet. Har jag varit dum då eller är det allmänt knas på forumt?
Postad 18 May 2010 - 15:52
Unregistered803f725b
-
Unregistered803f725b
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
Jag försöker trycka igång en 40GB Blue-Ray i min spelare...men den hänger inte riktigt med...ibland försvinner ljudet men bilden är nästan med hela tiden.. Filmen ligger på en extern WD (1,5TB sprillans ny, vet dock inte hur många rpm den kör på om det är viktigt?) och är kopplad via usb till wd´n Varför laggar det?? (Alla 720 filmer på typ 8-10 GB flyter fiint
Är det inte WD:n som inte klarar att strömma datamängden och att när bufferten tar slut så försvinner ljudet? Med den gamla WD:n så beter den sig likadant också med en del mindre 1080p filmer, särskilt om man har separat sub, men aldrig med 720p filmer. Det kan hjälpa, eller åtminstone minska problemen betydligt, att baka in subben med mkvtoolnix.
Postad 18 May 2010 - 19:39
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Är det inte WD:n som inte klarar att strömma datamängden och att när bufferten tar slut så försvinner ljudet? Med den gamla WD:n så beter den sig likadant också med en del mindre 1080p filmer, särskilt om man har separat sub, men aldrig med 720p filmer. Det kan hjälpa, eller åtminstone minska problemen betydligt, att baka in subben med mkvtoolnix.
jag ser nästan bara på 1080p mkv filmer som är typ 10GB med separat undertext...har aldrig fått problem
Postad 19 May 2010 - 00:33
rabski
-
rabski
-
Användare
-
-
222 inlägg
Är det möjligt att uppdatera spelarens firmware genom USB?
Postad 19 May 2010 - 03:01
icoal
-
icoal
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
jag ser nästan bara på 1080p mkv filmer som är typ 10GB med separat undertext...har aldrig fått problem 
Är det WD-TV Live du kör då? Jag har den gamla versionen och 1080p filmer börjar hacka efter en liten stund när man har externa undertexter, fungerar dock fint om man bakar in dem men det är ju enklare att köpa en WD-TV Live istället :-) Är det möjligt att uppdatera spelarens firmware genom USB?
Ja, du lägger firmware i rooten på ett USB minne och sen startar du upp spelaren så ska den känna av det och fråga dig om du vill uppdatera.
Postad 19 May 2010 - 12:47
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Är det WD-TV Live du kör då? Jag har den gamla versionen och 1080p filmer börjar hacka efter en liten stund när man har externa undertexter, fungerar dock fint om man bakar in dem men det är ju enklare att köpa en WD-TV Live istället :-)
Ja, jag har Live
Postad 23 May 2010 - 23:23
rabski
-
rabski
-
Användare
-
-
222 inlägg
Ja, du lägger firmware i rooten på ett USB minne och sen startar du upp spelaren så ska den känna av det och fråga dig om du vill uppdatera.
Det tackar vi för. Ny fråga: Hur stora USB diskar stöder spelaren?
Postad 25 May 2010 - 09:52
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Någon som vet var man kan hitta Firmware version 1.01.00? Nu är jag less på ljudsyncproblemet...
Postad 25 May 2010 - 16:37
Unregistered1487
-
Unregistered1487
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Har en fråga angående denna spelare. Kan man via nätverksanslutningen överföra filmer till en extern hårddisk som är kopplad till spelaren. Eller går det bara att streama filmer till den för uppspelning i tvn?
Postad 25 May 2010 - 17:22
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Någon som vet var man kan hitta Firmware version 1.01.00? Nu är jag less på ljudsyncproblemet...
Testade men det blev inte bättre. Fan också. Har varit så nöjd tidigare, nu är man bara irriterad på osynket... Har en fråga angående denna spelare. Kan man via nätverksanslutningen överföra filmer till en extern hårddisk som är kopplad till spelaren. Eller går det bara att streama filmer till den för uppspelning i tvn?
Ja, det går bra. Alltså att ha en hdd kopplad till spelaren och nå den via nätverket. Ifall spelaren är ansluten till nätverket såklart...
Postad 26 May 2010 - 21:39
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
Det tackar vi för.
Ny fråga: Hur stora USB diskar stöder spelaren?
jag kör 2TB diskar utan problem, vet inte vad max gränsen går
Postad 28 May 2010 - 00:54
kramboa
-
kramboa
-
Rookie
-
2 inlägg
Har sett att några undrat om SVT-play men tror inget svarat..
Via tex TVersity kan man spela upp klipp genom att manuellt kopiera in länken till .asx-filen. (för varje klipp)
Det enda som fattas för att kunna spela alla klipp automatiskt tror jag är en rss-feed med dessa länkar, svt's egna rss går inte till själva klippet. Nån kunnig som tror det går att fixa? Man behöver ändå ett program som TVersity både för att hämta rssen och för att koda om klippet.
Postad 09 June 2010 - 08:05
Znapper
-
Znapper
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har en Netgear Stora NAS.
Steamar till WDTV Live utan problem.
Men det är surt att behöva gå så långt ner i menyerna via network-share.
Det blir en 4, 5 steg ner.
Mina shares är ungf. \\192.168.0.100\FamilyLibrary\Filmer.
Går det att få "Filmer" att dyka upp i samma nivå som network-share eller precis under?
La på senaste B-Rad igår kväll men fattar inte riktigt hur jag ska få till det.
Postad 10 June 2010 - 23:24
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Fråga: Jag har kopplat till en extern hårddisk till min WD Live. På disken ligger allt fint i mappar men när jag kör igång WDn så ligger alla filmer i en lååång lista. Vad kan man göra åt detta?
Postad 11 June 2010 - 02:44
grungen
-
grungen
-
Rookie
-
4 inlägg
Nu finns det en ny firmware till WD TV Live som, äntligen, ger stöd för DVD-menyer (bland annat). Verkar fungera bra, det lilla jag testat. Dock är det en betaversion så installera på egen risk. http://www.wdc.com/w...ive_prerelease/
Postad 11 June 2010 - 09:12
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Nu finns det en ny firmware till WD TV Live som, äntligen, ger stöd för DVD-menyer (bland annat). Verkar fungera bra, det lilla jag testat. Dock är det en betaversion så installera på egen risk.
http://www.wdc.com/w...ive_prerelease/
Hur är det med ljudsynket!?
Postad 11 June 2010 - 20:52
jockes
-
jockes
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej!
Ett par frågor:
Fungerar usb-hub med spelaren?
Någon som spelar upp digital-TV på WD:n, isf hur gör ni det?
Postad 12 June 2010 - 13:05
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Fråga: Jag har kopplat till en extern hårddisk till min WD Live. På disken ligger allt fint i mappar men när jag kör igång WDn så ligger alla filmer i en lååång lista. Vad kan man göra åt detta?
man kan ändra det i inställningarna...du har "list mode" just nu, testa att ändra till typ "preview mode"
Postad 12 June 2010 - 14:30
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
man kan ändra det i inställningarna...du har "list mode" just nu, testa att ändra till typ "preview mode"
hmm Jag har provat det men det enda som händer är att man får upp filmen som är markerad i ett litet fönster bredvid, men fortfarande ligger filmerna/serierna i en lååång lista.
Postad 12 June 2010 - 14:40
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Löste det själv precis hehe
Under "System Settings" finns det en inställning som heter "Media Library". Sätter man den till OFF får man upp mapparna man har på USB-disken.
Postad 13 June 2010 - 00:08
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Trevligt att WD äntligen fick tummen ur och la till stöd för DVD-Navigation. Har installerat prerelease firmwaren och testat lite smått och det verkar funka fint. Gör nog många användare riktigt glada.
Postad 13 June 2010 - 01:06
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Trevligt att WD äntligen fick tummen ur och la till stöd för DVD-Navigation. Har installerat prerelease firmwaren och testat lite smått och det verkar funka fint. Gör nog många användare riktigt glada. 
har aldrig testat en DVD film vad är det ni alla menar? är det en iso fil som inte har meny elelr vadå? ser endast på mkv filmer typ 6-10 GB
Postad 13 June 2010 - 08:23
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Om du tittar på en ISO-fil av en DVD så kan du nu se menyn och navigera i den precis som på en vanlig DVD.
Vilket är riktigt bra att de äntligen fixat...verkar funka bra också.
Postad 16 June 2010 - 06:25
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
köpte en sån här tilll en kompis - out of the box så kan jag inte kolla på 720p eller 1080p MKV-filmer utan rejäla hack (från en extern HDD via USB). Är det bara köra en uppdatering av firmware'n eller är den så här kass?
Postad 16 June 2010 - 07:18
jockes
-
jockes
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej!
Ett par frågor: Fungerar usb-hub med spelaren? Någon som spelar upp digital-TV på WD:n, isf hur gör ni det?
Inte så snyggt att citera sig själv, men men Nu har jag köpt en Live och måste säga att än så länge så verkar den ju bara helt underbar med tanke på att den kostade en spottstyver. När jag testade med USB-hubb funkade bara en av två inkopplade diskar, nån som har koll på vilken firmware som hade stöd för hubbar? Sen får jag inte undertexter att funka när jag spelar film över nätverket, men har för mig jag läst nåt om att man ska kunna välja undertextfil manuellt. Nån som har nåt att säga om detta? Annars får man väl undersöka detta vidare till helgen...
Postad 16 June 2010 - 10:27
Assazel
-
Assazel
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
nu kommer en lite krånglig fråga som jag hoppas någon här ute kan hjälpa mig med.
Jag har en krypterad fil på ca 400gig där jag sparar mina "backuper" (jag ser det som en billig försäkring) hur som helst så använder jag Truecrypt och genom att mounta filen via programmet och skriva in lösenordet så skapas en "partition" tex E:\ där alla filer ligger.
Kan jag bara högerklicka och dela ut mappar på den nu och accessa denna med WD-TV 2?
Någon trodde inte att det gick då man autheniseras inte från WD-TV:n.
Samtidigt sa någon annan att man via något media server och upnp, kanske kunde lösa det.
Vet ni om det är så enkelt att man bara kan shara efter man skrivit in lösen, eller man måste göra något mer krångligt eller om det inte går alls?
Uppskattar er hjälp.
tack på förhand.
Postad 16 June 2010 - 13:36
Grezo
-
Grezo
-
Användare
-
-
161 inlägg
köpte en sån här tilll en kompis - out of the box så kan jag inte kolla på 720p eller 1080p MKV-filmer utan rejäla hack (från en extern HDD via USB). Är det bara köra en uppdatering av firmware'n eller är den så här kass? 
Installera senaste firmwaren....http://www.wdc.com/wdtvlive_prerelease/ Du måste göra det manuellt tror jag för det är en BETA version..detta är för LIVE versionen.. Sen så undrar jag om du ens har LIVE? om inte...varför köper du inte den??? så slipper du en massa problem.. LIVE är bäst...Jag har en my passport essential 250GB kopplad till den, och när jag ska se på film så stoppar jag bara hårddisken i datorn, överför filmen och undertexten, sen stänger jag av datorn och springer till vardagsrummet...Har ALDRIG fått några problem med uppspelingen ingen hack ingenting...ser endast på 6-10GB mkv filmer med undertext. inga problem alls..
Postad 16 June 2010 - 19:07
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
Installera senaste firmwaren....http://www.wdc.com/wdtvlive_prerelease/ Du måste göra det manuellt tror jag för det är en BETA version..detta är för LIVE versionen.. Sen så undrar jag om du ens har LIVE? om inte...varför köper du inte den??? så slipper du en massa problem.. LIVE är bäst...Jag har en my passport essential 250GB kopplad till den, och när jag ska se på film så stoppar jag bara hårddisken i datorn, överför filmen och undertexten, sen stänger jag av datorn och springer till vardagsrummet...Har ALDRIG fått några problem med uppspelingen ingen hack ingenting...ser endast på 6-10GB mkv filmer med undertext. inga problem alls..
Har en live  Ska prova uppdatera.
Postad 20 June 2010 - 23:31
eko
-
eko
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej. Tänkte köpa en WD TV box men blir osäker på vilken modell som gäller.. Tänkte först på "Live" versionen https://www.prisjakt...kt.php?p=473945 men sen upptäckte jag att det finns en modell till som heter "Gen 2" https://www.prisjakt...kt.php?p=515410 Sen på WDs sida finns ju en modell till som heter "WD TV Live Plus" http://www.wdc.com/e...asp?DriveID=832Blir lite lätt förvirrad utav alla olika modeller.. vad är det för skillnad på "Gen 2" och "Live"? Och finns "WD TV Live Plus" i Sverige?
Postad 21 June 2010 - 09:50
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Hej. Tänkte köpa en WD TV box men blir osäker på vilken modell som gäller.. Tänkte först på "Live" versionen https://www.prisjakt...kt.php?p=473945 men sen upptäckte jag att det finns en modell till som heter "Gen 2" https://www.prisjakt...kt.php?p=515410 Sen på WDs sida finns ju en modell till som heter "WD TV Live Plus" http://www.wdc.com/e...asp?DriveID=832
Blir lite lätt förvirrad utav alla olika modeller.. vad är det för skillnad på "Gen 2" och "Live"? Och finns "WD TV Live Plus" i Sverige?
Det här hjälper kanske: http://www.wdc.com/e...ndex.asp?cat=30
Postad 23 June 2010 - 22:24
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
har en extern usbdisk kopplad till liven. men hur kommer jag åt den från datorn ?
har sladd mellan datorn och liven, liven hittar datorn men tvärtom verkar gå sämre.
Postad 16 July 2010 - 18:14
limpro
-
limpro
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Ja men what? Fungerar även custom swesub filmer eller?
Postad 18 July 2010 - 18:36
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Ny beta-fw ute som tydligen skall gjort något åt synkproblemen. Bara att testa och hoppas. ( http://www.wdc.com/w...licbetarelease/).
Postad 19 July 2010 - 06:48
ruzulfnag
-
ruzulfnag
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Någon mer som har problem med att WD Live'n slutar spela upp all video efter ett tag och kräver omstart? Alla menyer och navigering i listor funkar men den spelar alltså inte upp något (varken ifrån USB-disk, nätverk eller Youtube) Efter omstart fungerar det alltså igen (ett tag)
Fan vad trött man blir, jag bytte ut en HTPC emot denna + en Sagem DTR 94160TA för att slippa allt strul men ingen av burkarna fungerar som de ska
Postad 19 July 2010 - 20:56
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
Någon mer som har problem med att WD Live'n slutar spela upp all video efter ett tag och kräver omstart? Alla menyer och navigering i listor funkar men den spelar alltså inte upp något (varken ifrån USB-disk, nätverk eller Youtube) Efter omstart fungerar det alltså igen (ett tag)
Fan vad trött man blir, jag bytte ut en HTPC emot denna + en Sagem DTR 94160TA för att slippa allt strul men ingen av burkarna fungerar som de ska 
Brukar få det när jag försöker spela upp HD WMV filer som är över 2GB. Väldigt irriterande minst sagt. Vet inte om det beror på att filerna är i för hög upplösning eller om det är något annat den inte tycker om.
Postad 20 July 2010 - 00:20
logos
-
logos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Är det någon som vet om man kan spola i *.mp4 filer kodade med h.264?
Gick in i forumet bland annat av denna anledning. Har själv köpt en WD TV Live HD i dag, och har noterat att det inte går att spola i *.m4v filer kodade med h.264 med Handbrake. Har inte sett något svar på detta hittills i tråden. Vore också tacksam för svar.
Postad 22 July 2010 - 00:55
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Ja men what? Fungerar även custom swesub filmer eller?
Konstaterade bara att WD lagt till en av många användare mycket efterlängtad feature (troligen den mest efterfrågade på WD's forum...). Vad det gäller problem med custom swesub filmer har jag ingen aning, du får väl pröva och se? Har aldrig stött på problemet själv så har inget att testa med.
Postad 22 July 2010 - 20:22
jabbeboy
-
jabbeboy
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Är riktigt rikgit sugen på att köpa en mediaspelare, och spanat in denna nu ppå sistone:)
Precis vad jag behöver, samt att priset är riktigt bra de med.
Är detta något att rekommendera?? Går det tanka ner moddade firmwares??
Ungefär hur lagom stor extern HDD är bra att ha m man ska kolla från den??
Postad 23 July 2010 - 00:58
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
Är riktigt rikgit sugen på att köpa en mediaspelare, och spanat in denna nu ppå sistone:) Precis vad jag behöver, samt att priset är riktigt bra de med.
Är detta något att rekommendera?? Går det tanka ner moddade firmwares?? Ungefär hur lagom stor extern HDD är bra att ha m man ska kolla från den??
En av dom största missarna är ju att man inte kan hoppa framåt i filerna. Du får snabbspola eller spola och hoppa 10min fram. Otroligt jobbigt
Postad 23 July 2010 - 01:41
laseruno
-
laseruno
-
Rookie
-
9 inlägg
En av dom största missarna är ju att man inte kan hoppa framåt i filerna. Du får snabbspola eller spola och hoppa 10min fram. Otroligt jobbigt
Det funkar med kapitel i mkv, dock inte via next-knapp på fjärren utan man måste gå in i en meny via options. Men det funkar i alla fall.
Postad 23 July 2010 - 01:45
laseruno
-
laseruno
-
Rookie
-
9 inlägg
Är riktigt rikgit sugen på att köpa en mediaspelare, och spanat in denna nu ppå sistone:) Precis vad jag behöver, samt att priset är riktigt bra de med.
Är detta något att rekommendera?? Går det tanka ner moddade firmwares?? Ungefär hur lagom stor extern HDD är bra att ha m man ska kolla från den??
Jag kör en 1 TB disk som funkar bra, beror förstås på hur mycket filer du har. Forum för moddad firmware
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|