HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
2978 svar till detta ämne
Postad 23 mars 2010 - 22:45
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
EVO har ju bara LCD-skärm. Tar lätt en Desire över den alla dar i veckan.
lol
Postad 23 mars 2010 - 22:48
bluesan
-
bluesan
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
yep och 4g är ju på g i Sverige med. Tele2 håller på med att byggt ut det (har byggt ut en del) och håller f.n. på att testa nätet, och det med stor framgång tydligen (enligt deras sida).
Framtiden är intressant!
Den är f*n på gränsen till att va för stor däremot. Kommer snart behöva en man-bag för telefonen
Redigerat av bluesan, 23 mars 2010 - 22:56.
Postad 24 mars 2010 - 02:33
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
näääää nog fan har alla säljare provision på hur många iphone de kan sälja.
Precis som de sannolikt har på andra produkter, från t.ex. HTC eller Nokia. inget utbyggtbar minne m.m gör bara iphonen till ett märke som binder upp alla sina kunder.....
Hur menar du? Kan du utveckla det resonemanget? Allvarligt talat, det är en sak att föredra andra produkter framför iPhone och en helt annan att sprida en massa barnsliga, oinformerade lögner.
Postad 24 mars 2010 - 06:51
karan583
-
karan583
-
Rookie
-
9 inlägg
yep och 4g är ju på g i Sverige med. Tele2 håller på med att byggt ut det (har byggt ut en del) och håller f.n. på att testa nätet, och det med stor framgång tydligen (enligt deras sida).
Om jag har förstått det hela rätt så kör USA (operatören Sprint) med en annan standard för 4G (WiMAX) än vad vi gör i Sverige (LTE). Känns inte så aktuell för mig så beställningen på Desire får ligga kvar. http://en.wikipedia.org/wiki/4G
Postad 24 mars 2010 - 07:53
bluesan
-
bluesan
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Om jag har förstått det hela rätt så kör USA (operatören Sprint) med en annan standard för 4G (WiMAX) än vad vi gör i Sverige (LTE). Känns inte så aktuell för mig så beställningen på Desire får ligga kvar.
http://en.wikipedia.org/wiki/4G
Ja desto bättre, slipper man ens fundera på att vänta.  Desiren blir det helt klart.
Redigerat av bluesan, 24 mars 2010 - 07:59.
Postad 24 mars 2010 - 09:40
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Hur menar du? Kan du utveckla det resonemanget?
Allvarligt talat, det är en sak att föredra andra produkter framför iPhone och en helt annan att sprida en massa barnsliga, oinformerade lögner.
Hur hade du tänkt dig att byta minne i en Iphone då? Till exempelvis Desire köper du bara ett nytt minneskort. Lika lite som du kan byta minne i din Iphone kan du byta batteri!? Går säkert att lämna in och få det gjort med de tar mycket längre tid och kostar betydligt mera...
Postad 24 mars 2010 - 10:04
cippran
-
cippran
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Hur hade du tänkt dig att byta minne i en Iphone då? Till exempelvis Desire köper du bara ett nytt minneskort. Lika lite som du kan byta minne i din Iphone kan du byta batteri!? Går säkert att lämna in och få det gjort med de tar mycket längre tid och kostar betydligt mera...
Fast å andra sidan kan du inte få mer minne i en Desire än vad du får i en Iphone. Om du inte springer runt med flera minneskort vill säga. Men vem gör det? Iphone 3GS finns med 16gb och 32gb. Så jag förstår nog inte heller ditt resonemang kring det. Sen kan jag hålla med om att Iphone är mer låst än vad HTC telefonerna är men så är det även med Mac jämfört med PC. Inga konstigheter där. Apple har alltid arbetat på ett annat sätt och lagt in andra typer av värden i sina produkter. Personligen gillar jag Iphone men jag kommer beställa en Desire nu
Postad 24 mars 2010 - 10:22
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Fast å andra sidan kan du inte få mer minne i en Desire än vad du får i en Iphone. Om du inte springer runt med flera minneskort vill säga. Men vem gör det?
Iphone 3GS finns med 16gb och 32gb. Så jag förstår nog inte heller ditt resonemang kring det.
Sen kan jag hålla med om att Iphone är mer låst än vad HTC telefonerna är men så är det även med Mac jämfört med PC. Inga konstigheter där. Apple har alltid arbetat på ett annat sätt och lagt in andra typer av värden i sina produkter. Personligen gillar jag Iphone men jag kommer beställa en Desire nu 
Det va inte ens mitt resonemang från början  men OK. Förstår vad du menar med att den har lika mycket. Men som du säger går det att ha flera minneskort, men få som skulle göra så, visst. Men du är inte bunden till ditt mindre minne om du väljer det från början. Med en Desire kan du välja att börja med ett mindre minne (för lägre kostnad) och sen utöka ½-1 år senare om du tycker det behövs. Så ser jag de  men de är klart vi tycker olika.
Postad 24 mars 2010 - 10:28
cippran
-
cippran
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Det va inte ens mitt resonemang från början men OK. Förstår vad du menar med att den har lika mycket. Men som du säger går det att ha flera minneskort, men få som skulle göra så, visst. Men du är inte bunden till ditt mindre minne om du väljer det från början. Med en Desire kan du välja att börja med ett mindre minne (för lägre kostnad) och sen utöka ½-1 år senare om du tycker det behövs. Så ser jag de men de är klart vi tycker olika.
Du har absolut en poäng där  EDIT: En fråga. Tre skickar med Desiren ett 4gb minne. Gör alla det? Hittar endast den informationen på Tre.se
Redigerat av cippran, 24 mars 2010 - 10:31.
Postad 24 mars 2010 - 10:36
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
"HTC Desire kommer att finnas i en färg som HTC kallar graphite och vi kallar grå. HTC Sverige har inga planer på att ta in Desire i andra färger.
Erik H/3"
Stämmer det så blir det samma färg för alla, som köper i Sverige iaf
Redigerat av ojva, 24 mars 2010 - 10:37.
Postad 24 mars 2010 - 10:51
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
"HTC Desire kommer att finnas i en färg som HTC kallar graphite och vi kallar grå. HTC Sverige har inga planer på att ta in Desire i andra färger. Erik H/3"
Stämmer det så blir det samma färg för alla, som köper i Sverige iaf
Men herregud! Nu får dom fan ge sig med alla j*vla färgbenämningar! Grå - vad är det? Det nya brun eller?
Postad 24 mars 2010 - 10:59
cippran
-
cippran
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Men herregud! Nu får dom fan ge sig med alla j*vla färgbenämningar! Grå - vad är det? Det nya brun eller?
Graphite är väl ingen ovanlig färgbenämning inom elektronikvärlden?
Postad 24 mars 2010 - 11:15
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Håller med om kulörnamnen. Har nu HTC bestämt att den ska heta Graphite så kan väl återförsäljarna kalla den för det istället för att hitta på egna namn som förvirrar. Silver, graphite, grå, urban brown, brun, svart. 6 namn på 3 kulörer och varenda säljare/supportperson verkar ha sin egen tolkning av vad som menas med dem.
Redigerat av nipe, 24 mars 2010 - 11:22.
Postad 24 mars 2010 - 11:30
Allsång
-
Allsång
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ska väl inte blanda in fler telefoner i tråden, men mobil.se skriver idag om Samsung Galaxy S som nog väcker begäret mer än HTC Desire. Ska vänta med köp till den kommer ut.
Postad 24 mars 2010 - 11:36
cippran
-
cippran
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ska väl inte blanda in fler telefoner i tråden, men mobil.se skriver idag om Samsung Galaxy S som nog väcker begäret mer än HTC Desire. Ska vänta med köp till den kommer ut.
Haha jag tror att gjorde precis det du sa att du inte skulle göra nu.  personligen tycker jag Samsung ska hålla sig till att göra TV-apparater och lämna mobilmarknaden.
Postad 24 mars 2010 - 11:46
DrMagoo
-
DrMagoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Och när den kommer ut så är det en ny värstingtelefon på gång OSV... Nää, nu är en desire beställd
Redigerat av DrMagoo, 24 mars 2010 - 11:47.
Postad 24 mars 2010 - 12:06
kagan
-
kagan
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Någon som har någon uppfattning om X10 vs HTC Desire?
Står i valet och kvalet mellan dem.
Samt, någon som vet hur de står till med täckningen på på dessa eller antingen X10 eller Desire(bor på landet...).
Postad 24 mars 2010 - 12:11
Unregistered1832
-
Unregistered1832
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Med TV-utgång menar du HDMI ? I så fall är svaret nej, den har väll bara USB.
Det ska finnas appar (som jag förstått det) men det kommer som sagt även en Uppdatering från HTC som ska klara DivX format. När har dom inte sagt något om.
Tack för svaren, Nej, tv-utgåg som i kompositutgång, på nästan alla nokiamodeller så stoppar du in en av-kabel i hörlursutgången och sedan röd, vit, gul i tvn. Riktigt smidigt. Usb ger vad jag vet aldrig någon form utav tv ut-möjligheter.
Postad 24 mars 2010 - 13:19
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Desire fick 90/100 i Mobils nya Android tidning. Det var mest intergreringen med sociala nätverk som lyftes fram och det klagades mest på kameran. Dom påpekade dock att kameran som satt i deras testlur kanske inte var den som sitter i den som går ut till försäljning.
X10 fick också 90/100
N1 86/100
Redigerat av Grasshopper, 24 mars 2010 - 15:54.
Postad 24 mars 2010 - 13:26
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Någon som har någon uppfattning om X10 vs HTC Desire? Står i valet och kvalet mellan dem. Samt, någon som vet hur de står till med täckningen på på dessa eller antingen X10 eller Desire(bor på landet...).
Telefonerna verkar likna varandra väldigt mycket. Båda har snapdragon-processorn t ex. De uppenbara skillnaderna är att Desire har Android 2.1 medan X10 ligger kvar på 1.6. Desire har Sense-gränssnittet i upphottad version, medan X10 har SEs nya gränssnitt som har mycket att bevisa. Mitt val har också stått mellan dessa, men jag kommer att välja Desire.
Postad 24 mars 2010 - 13:37
zeelo
-
zeelo
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Fick precis mail ifrån min prisbevakning.
Pixmania säljer den nu för 4418:- då dom har någon form av rabatt på 175:-!, 4515:- inkl frakt.. inte illa.
Postad 24 mars 2010 - 13:41
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Någon som har någon uppfattning om X10 vs HTC Desire? Står i valet och kvalet mellan dem. Samt, någon som vet hur de står till med täckningen på på dessa eller antingen X10 eller Desire(bor på landet...).
Många har väl påpekat att skärmen känns lite halvlaggig, mest pga den stora skärmen, mer pixlar att flytta runt. Sen att själva kvalitén i telefonen ska vara låg, plastig och knirra när man håller och trycker på den.
Postad 24 mars 2010 - 13:42
zeelo
-
zeelo
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Telefonerna verkar likna varandra väldigt mycket. Båda har snapdragon-processorn t ex. De uppenbara skillnaderna är att Desire har Android 2.1 medan X10 ligger kvar på 1.6. Desire har Sense-gränssnittet i upphottad version, medan X10 har SEs nya gränssnitt som har mycket att bevisa.
Mitt val har också stått mellan dessa, men jag kommer att välja Desire.
Jag skulle välja HTC framför SE som företag, och även Desire framför X10 som mobil, oavsett vad tester säger. Personligen tycker jag att SE har haft problem med sin kvalite på lurarna sen några år tillbaka, vet många lurar som strulat massor och det känns tveksamt att dom löst det än. Så mycket telefoner som dom spottar ut lär dom knappast hinna köra några långa eller intensiva tester på dom. Fakta visar ju på att det någonstans blir en miss i alla fall med tanke på problemen dom haft. Sen tycker jag dessutom att Desire är snyggare. HTC/Desire - 1 SE/X10 - 0
Redigerat av zeelo, 24 mars 2010 - 13:43.
Postad 24 mars 2010 - 13:43
lunxer
-
lunxer
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Många har väl påpekat att skärmen känns lite halvlaggig, mest pga den stora skärmen, mer pixlar att flytta runt. Sen att själva kvalitén i telefonen ska vara låg, plastig och knirra när man håller och trycker på den.
X10an eller Desire?
Postad 24 mars 2010 - 13:51
qrojtz
-
qrojtz
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Ang. GPS-mjukvara så har jag kört CO-Pilot i min Hero sen i november. Fungerar klockrent och kartorna ligger på minnet. Jag har inte noterat att A-gps:n utnyttjat datatrafik, om den har det så har det varit väldigt lite. Stänger alltid av rösten men jag vill minnas att det även har en riktigt bra röst för instruktioner.
Har just nu Navigon installerat, verkar fungera riktigt bra och även där ligger kartorna på minneskortet. Mycket snyggt dessutom.
Postad 24 mars 2010 - 13:53
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Postad 24 mars 2010 - 14:35
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
X10an eller Desire?
Utan tvivel htc. SE's lurar är ju ett skämt.
Postad 24 mars 2010 - 14:41
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Pixmania säljer den nu för 4418:- då dom har någon form av rabatt på 175:-!, 4515:- inkl frakt.. inte illa.
Är den "svensk" då? Jag tror inte. Om det spelar nu roll.
Postad 24 mars 2010 - 14:42
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Utan tvivel htc. SE's lurar är ju ett skämt.
Hm du missade nog dem senaste inläggen där..
Postad 24 mars 2010 - 14:47
DrMagoo
-
DrMagoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag fattar inte riktigt det här med Super OLED, är den bara ljusstarkare än vanlig OLED som sitter på desire eller är det något mer som skiljer?
Edit hittade lite info på wiki, men frågan är hur stor skillnad det blir i praktiken...
Redigerat av DrMagoo, 24 mars 2010 - 14:56.
Postad 24 mars 2010 - 14:57
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Jag fattar inte riktigt det här med Super OLED, är den bara ljusstarkare än vanlig OLED som sitter på desire eller är det något mer som skiljer?
+ att själva skärmen är tunnare, Samsung G S är 9,9mm tjock medans Desire är 11.9mm. Som ett exempel.
Redigerat av Grasshopper, 24 mars 2010 - 14:58.
Postad 24 mars 2010 - 14:59
Unregisteredf8cb01cd
-
Unregisteredf8cb01cd
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Du kan ju inte jämföra tjockleken på telefonerna, det är ju mer än skärmen som ska få plats däremellan ...
Postad 24 mars 2010 - 15:05
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Du kan ju inte jämföra tjockleken på telefonerna, det är ju mer än skärmen som ska få plats däremellan ...
Ja, men vem vet, om nu Desire hade haft "SuperOLED" så kanske den också hade varit under 1 cm.
Postad 24 mars 2010 - 15:10
DrMagoo
-
DrMagoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Asså jag tänkte mer på om det var nåt "revolutionerande" i bildkvalité i jämförelse med vanlig amoled och om det i så fall är värt att vänta på. Men så vitt jag förstår så reflekterar den bara lite mindre i solljus och det känns ju inte som någon större fördel i Sverige....
Postad 24 mars 2010 - 15:13
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Det är nog i det stora bara ett halvtaskigt försäljningsargument. Som mycket annat liksom.
Postad 24 mars 2010 - 15:15
mrpete
-
mrpete
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är det nån som har läst tidningen Allt om Android, och isfa vad fick desire för betyg?
Postad 24 mars 2010 - 15:21
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Är det nån som har läst tidningen Allt om Android, och isfa vad fick desire för betyg?
Desire fick 90/100 i Mobils nya Android tidning. Det var mest intergreringen med sociala nätverk som lyftes fram och det klagades mest på kameran. Dom påpekade dock att kameran som satt i deras testlur kanske inte var den som sitter i den som går ut till försäljning. X10 fick också 90/100 N1 86/90
Postad 24 mars 2010 - 15:26
robertk
-
robertk
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Desire fick 90/100 i Mobils nya Android tidning. Det var mest intergreringen med sociala nätverk som lyftes fram och det klagades mest på kameran. Dom påpekade dock att kameran som satt i deras testlur kanske inte var den som sitter i den som går ut till försäljning. X10 fick också 90/100 N1 86/90
Hm, så N1 är bäst då den fick nästan full pott, dvs 86 av 90  . Eller kanske skrivfel!
Postad 24 mars 2010 - 15:39
bluesan
-
bluesan
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ja förmodligen ett skrivfel
Postad 24 mars 2010 - 15:43
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Hm, så N1 är bäst då den fick nästan full pott, dvs 86 av 90 . Eller kanske skrivfel!
Inte samma hårdvara, så dom fick sänka totalbetyget till 90
Postad 24 mars 2010 - 15:55
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
jä jä jä
Postad 24 mars 2010 - 15:55
Legal
-
Legal
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Samt att de får telefonen det 5/4 än så länge! Så beställde precis därifrån
Postad 24 mars 2010 - 16:05
freve
-
freve
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ni som beställer mobilen utan abb, har ni redan ett abb med viss mängd datatrafik inkluderat eller? Telefoner som Desire kräver ju en datatrafik om man ska utnyttja dem fullt ut. Någon som erfarenhet av vad som är Svennebanan medel gällande Mb?
Postad 24 mars 2010 - 16:06
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Fast som sagt, säkerligen inte en "svensk" lur då...så vill ni vara säkra på att få svenska menyer och enklare garantiförfarande så är det nog bättre att köpa en 2-300 dyrare lur här i Sverige...
Postad 24 mars 2010 - 16:07
b_lindahl
-
b_lindahl
-
Användare
-
-
133 inlägg
Ni som beställer mobilen utan abb, har ni redan ett abb med viss mängd datatrafik inkluderat eller? Telefoner som Desire kräver ju en datatrafik om man ska utnyttja dem fullt ut. Någon som erfarenhet av vad som är Svennebanan medel gällande Mb?
Sök i forumet, det finns femtielva trådar som diskuterar detta, så även tidigare i denna tråd.
Postad 24 mars 2010 - 16:31
ogredani
-
ogredani
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Någon som erfarenhet av vad som är Svennebanan medel gällande Mb?
Skulle tippa på runt 1 GB. Jag ligger på c:a 1,2 GB/mån. En iPhone-kompis ligger på 1,3 GB/mån. Jag använder min Touch HD ganska friskt ändå, men lägg på flitigt med Youtube eller Spotify och du hamnar på 2 GB kanske.
Postad 24 mars 2010 - 16:56
DrMagoo
-
DrMagoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Skulle tippa på runt 1 GB. Jag ligger på c:a 1,2 GB/mån. En iPhone-kompis ligger på 1,3 GB/mån. Jag använder min Touch HD ganska friskt ändå, men lägg på flitigt med Youtube eller Spotify och du hamnar på 2 GB kanske.
Låter mycket asså, men då använder du aldrig wifi i skolan/jobbet eller hemma utan kör på 3G jämt?
Postad 24 mars 2010 - 17:17
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Skulle tro att det max är 500mb/mån för en avancerad medelanvändare. Jag själv surfar rätt mycket, uppdaterar appar, youtube osv med min iphone och jag har 6Gbyte på ett knappt år. iofs är det 3G så jag har inte tillgång till fulla hastigheten i nätet.
Postad 24 mars 2010 - 18:17
qrojtz
-
qrojtz
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag surfar friskt i min Hero, runt 1h om dagen på bussen till och från jobbet och kör samtidigt Spotify i bakgrunden och kommer upp i knappt 500 mb/mån. Har då lagt till nästan tusen av mina favoritlåtar på offline playlists via wifi hemma (se till att ha ett stort minneskort bara) vilket givetvis inte ger en rättvisande bild av om du skulle byta till en helt ny låt varje låt. Sen även om man lyssnar utan offline playslists så cachar Spotify rätt friskt, så om man lyssnar på vissa låtar frekvent så används betydligt mindre datatrafik i längden.
Använder man telefonen som modem till datorn så ändras siffrorna kraftigt uppåt skall tilläggas.
Har tele2 5gb och funderar starkt på att nedgradera till 1gb.
Postad 24 mars 2010 - 22:03
Killen99
-
Killen99
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag surfar friskt i min Hero, runt 1h om dagen på bussen till och från jobbet och kör samtidigt Spotify i bakgrunden och kommer upp i knappt 500 mb/mån. Har då lagt till nästan tusen av mina favoritlåtar på offline playlists via wifi hemma (se till att ha ett stort minneskort bara) vilket givetvis inte ger en rättvisande bild av om du skulle byta till en helt ny låt varje låt. Sen även om man lyssnar utan offline playslists så cachar Spotify rätt friskt, så om man lyssnar på vissa låtar frekvent så används betydligt mindre datatrafik i längden.
Använder man telefonen som modem till datorn så ändras siffrorna kraftigt uppåt skall tilläggas.
Har tele2 5gb och funderar starkt på att nedgradera till 1gb.
Så att skaffa 10Gb är helt onödigt?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|