Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 February 2010 - 16:10

Unregistered859dd881
  • Unregistered859dd881
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Hur löser man uppkopplingen mot TV o projektor när det bara finns en HDMI utgång?

Postad 10 February 2010 - 17:37

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hur löser man uppkopplingen mot TV o projektor när det bara finns en HDMI utgång?

Med en Hdmi splitter, eller med en receiver som har det inbyggt och har 2 hdmi utgångar borde ju funka.

Postad 10 February 2010 - 19:04

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått igång film via HDMI, det lustiga är att jag har inte gjort nånting...det bara gick igång.
Men byter man till typ komponent på projektorn och sen tillbaks till dvi..då får man starta om spelaren några gånger
innen det kickar igång igen. Inte helt stabil sak. Men med lite uppdateringar så blir det säkert oxå bra.
Har tyvärr inte hittat någon annan spelare med lika mycket funktioner så denna får väl duga.

Postad 10 February 2010 - 19:52

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Hej

Fick hem mina nya BD-390 idag, glad i hågen så kopplade jag in den och fick ljud och bild via HDMI. Sen provade jag att gå upp på youtube och det fungerade bra samt mina mkv filmer, det enda som verkar krångla är subtitles på många filmer samt på de som fungerar så syns inte å ä och ö ?! nån som haft nå liknande problem ?

Sen stängde jag av den och tänkte kolla lite senare, då fungerar inte nätverket :D och det vägrar bara fungera, fattar ingenting.
Har internetkabeln direkt från väggen in i datorn som har 2 nätverkskort sen går det en kabel från den datorn in i LG spelaren. Nån som har nån aning om vad jag ska göra ?

Postad 10 February 2010 - 20:27

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Hej

Fick hem mina nya BD-390 idag, glad i hågen så kopplade jag in den och fick ljud och bild via HDMI. Sen provade jag att gå upp på youtube och det fungerade bra samt mina mkv filmer, det enda som verkar krångla är subtitles på många filmer samt på de som fungerar så syns inte å ä och ö ?! nån som haft nå liknande problem ?

Sen stängde jag av den och tänkte kolla lite senare, då fungerar inte nätverket :D och det vägrar bara fungera, fattar ingenting.
Har internetkabeln direkt från väggen in i datorn som har 2 nätverkskort sen går det en kabel från den datorn in i LG spelaren. Nån som har nån aning om vad jag ska göra ?

Subtitels problemet med å ä ö så ska du hålla in subtitels knappen ett tag så dyker de upp lite olika koder.
En av dom gör så åäö funkar, så de är bara blädra.

Postad 10 February 2010 - 20:51

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Tack

Hittade just denna lösning på sidan 20, hade missat de inlägget... men däremot så fattar jag inte vad jag skall göra åt nätverks historian, det fungerade ju hur bra som helst nyss, sen stängde jag av den och startade den igen då fungerade det inte nå mer...

har provat fabriksinställningar och ändrat från dynamiskt till statiskt ip nummer men spelar ingen roll :D

Postad 10 February 2010 - 20:58

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Tack

Hittade just denna lösning på sidan 20, hade missat de inlägget... men däremot så fattar jag inte vad jag skall göra åt nätverks historian, det fungerade ju hur bra som helst nyss, sen stängde jag av den och startade den igen då fungerade det inte nå mer...

har provat fabriksinställningar och ändrat från dynamiskt till statiskt ip nummer men spelar ingen roll :D

Menar du att du inte kommer åt din dator eller internet? Om det är internet så kanske du måste dela anslutningen från ditt första nätverksuttag med det andra.

Postad 10 February 2010 - 21:16

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
inget av dom ! när jag först bara tryckte in internetkabeln dvs flyttade den från min HTPC så fungerade allt, kom åt youtube samt de hårddiskar jag delar ut och kunde spela upp allt precis som när jag hade min htpc, men efter en omstart så fungerar inte nätverket alls verkar det som... för så fort jag ska upp på youtube eller se film via hårddiskarna så säger den bara att nätverket inte fungerar... bah :D är inge duktig på nätverks grejjer heller... varför fungerar saker och sen inte... spciellt då man inte ändrat på nåt.

Postad 10 February 2010 - 22:02

VBRunner
  • VBRunner
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Installerade Windows 7 och fick alltså fixa utdelningarna igen. Det var väl någon som hade problem med att få streamingen till BD390 att funka så jag gjorde en liten guide här:

Så delar du ut mappar i Windows 7

Redigerat av VBRunner, 10 February 2010 - 22:03.

Postad 10 February 2010 - 23:16

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Bra guide
Dock hjälper den inte mitt problem, kan det på nåt sätt ha att göra med att jag inte använder en router? Då jag bara tog kabeln från min htpc och stoppade in i LGn sen startade om den, kan de på nåt sätt ha att göra med att en dator kan hantera ipnummer osv bättre än LGn.

Så med andra ord, köper man en router så fungerar det eller ??

Hittade nån information angående nåt som heter Port Forwarding, hittade nån som hade problem med sin 370 spelare och just internet osv, han knappade in Port: 32768 och DNS:208.67.222.222 på antingen sin router eller liknande och fick det då först efter 10 timmars pyssel att fungera...

förslag?

Postad 10 February 2010 - 23:43

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
"Internetkabel"? Vad är det? Har du bredband direkt ur väggen eller har du ett modem eller en router med inbyggt modem?

Hur lång tid var sladden ur din dator innan du tryckte i den i din LG? Om din dator var igång och du inom ca. 30-60 minuter kopplade in din LG så kanske du skull testat en release på ditt ip.
Detta beroende på vilka "leasetider" din internetoperatör har. Brukar vara från 15 minuter upp till en timme.

Redigerat av r_o_n, 10 February 2010 - 23:44.

Postad 11 February 2010 - 03:59

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Ja alltså såhär är det hela uppbyggt :D

"internetkabeln" (nätverkskabel) går från mitt uttag i väggen till dator 1 som har 2st nätverkskort, sen går det en kabel från dator 1 till dator 2 (htpcn) som jag använt att streama .mkv filer till, tills jag köpte LGn. Kopplade då bort dator 2 (htpcn) och kopplade in LGn, tog då samtidigt nätverkskabeln som suttit i dator 2 (htpcn) och stoppade in i LGn och startade upp den, kunde då genast komma åt dom utdelade diskarna i dator 1 tills jag stängde av LGn. Efter det så fungerade aldrig nätverket nåmer, så då undrar jag självklart vad jag skall göra åt detta ? Måste jag handla en router eller går det att göra nån specialare ?

Postad 11 February 2010 - 08:21

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Löste det efter jag kommit hem från jobbet, trixade lite med att ställa in statiskt ipnummer med rätt dns server , nu verkar det fungera ! :D

DOCK !

Så upplever jag att det smårycker i cykeln av en sekund hela tiden då jag spelar upp, har mycket bra dator som jag strömmar ifrån och jag upplevde inte detta med min gamla p4 ens som jag hade förr som HTPC.

Sen upplever jag ljudet som sämre, provat både HDMI och OPTISK, tycker att subben försvann, låter väldigt tanigt numera fast jag kör okodat och testat dtskodat... har jag blivit döv fått fel på synen eller år det nån fler som upplevt detta ?

Postad 11 February 2010 - 13:48

Unregistered859dd881
  • Unregistered859dd881
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
På alla hjärtans dag kan inte min projektor (Mitsubishi HC3800) vara ensam
så nu åker jag och köper en LG BP390 :rolleyes:
Jag tror dom blir goda kompisar, eller?

Postad 11 February 2010 - 14:36

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Bara hålla tummarna.
Min projektor gillade inte alls den ostabila signalen från spelaren som krävde
flera omstarter på LGn för att fungera, så jag va precis och lämna tillbaks skräpet.

På alla hjärtans dag kan inte min projektor (Mitsubishi HC3800) vara ensam
så nu åker jag och köper en LG BP390 :rolleyes:
Jag tror dom blir goda kompisar, eller?

Postad 11 February 2010 - 14:48

Unregistered859dd881
  • Unregistered859dd881
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Aj,aj aj-det låter inte bra, men med så duktig support på forumet så kommer det säkert att lösa sig!
Tråkigt att det inte fungerade för dej! Måndagsexemplar?

Bara hålla tummarna.
flera omstarter på LGn för att fungera, så jag va precis och lämna tillbaks skräpet.

Postad 11 February 2010 - 14:51

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Tyvärr inte, har testat 2 spelare och LG hade ingen aning. Så jag väntar och ser vad som kommer
i framtiden. För inga andra spelare hade lika många funktioner som LGn.

Aj,aj aj-det låter inte bra, men med så duktig support på forumet så kommer det säkert att lösa sig!
Tråkigt att det inte fungerade för dej! Måndagsexemplar?

Postad 11 February 2010 - 17:30

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Hm! Varje gång jag stoppar in en DVD i spelaren får jag en del vita pixlar som kommer och går i bilden.
Detta även innan jag ens har sparkat igång filmen.
Med en BD är bilden helt störningsfri.
Växlar jag från 1080p till 720p med DVD;n inlagd försvinner pixlarna. Mycket märkligt.
Skulle kunna bero på att något händer vid uppskalningen, men jag har en LG PG7000 plasma så de borde ju trivas ihop.
Någon annan som har erfarenhet av just det här problemet?

Edit: Problemet löst. Det var min fina "High End" HDMI kabel som ställde till det. Grannens lågpris modell var helt utan störningar... Sista gången jag går på något sånt igen från high end träsket. :rolleyes:

Redigerat av perri, 11 February 2010 - 18:31.

Postad 11 February 2010 - 18:22

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Ingen som upplever att det laggar / hackar då man återspelar MKV via trådat nätverk då ? Det är inte alls mycket men störande, upplever nästan som att det inte alls hackar då jag snabbspolar då flyter det hur fint som helst... rätt flummigt :/
På vissa filmer hackar även ljudet till ibland, kanske var 5-10 sekund... sjukt störande... har ingen bluray film så jag kan inte testa om det är samma där, borde inte vara det men jag är ärligt lite besviken ändå...

i övrigt så fungerar den kanon och fjärren som alla klagar på upplever jag inte alls nå problem med.

Postad 11 February 2010 - 20:22

znuggles
  • znuggles
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hur ska jag koppla in min 390 till H/K 5550 för att få ljud? Har testat lite olika men inte lyckats, är helt borta när det kommer till sånt här

Postad 11 February 2010 - 23:44

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Hur ska jag koppla in min 390 till H/K 5550 för att få ljud? Har testat lite olika men inte lyckats, är helt borta när det kommer till sånt här

intressant att se lösningen.. har en lika reciver. och ev så blir det en bluray spelare

Postad 12 February 2010 - 01:23

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Med digital optisk. Du har väl 3 ingångar på stärkaren så någon borde vara ledig.

Postad 12 February 2010 - 07:26

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
vill inte verka tjatig :) men är det ingen som upplever att det hackar/laggar lite då man spelar .mkv filer via nätverk med sladd, mina är alla 720p och DTS, vissa hackar ljudet på men det är hitills bara 2 av säkert 30 filmer...

Har dammsugit internet och läst på alla forum jag kan, ingen verkar ha problem med som jag har...
Vissa har dock fått problem med DTS mkv filmer att ljudet hackar och då gör om dom i nåt program...

Postad 12 February 2010 - 14:08

znuggles
  • znuggles
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har lyckats få ljud nu men vet inte om jag har rätt inställningar. Ska det inte stå nåt om PCM eller nåt på displayen, står bara DTS?

Postad 12 February 2010 - 15:12

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Med digital optisk. Du har väl 3 ingångar på stärkaren så någon borde vara ledig.

fast från en 390 borde det väl ändå vara bättre att koppla analogt, för att få max nytta av HD-ljuden.

Har lyckats få ljud nu men vet inte om jag har rätt inställningar. Ska det inte stå nåt om PCM eller nåt på displayen, står bara DTS?

PCM kan du bara få i stereo via S/PDIF.
som påpekat ovan tycker jag du ska köra ljudet analogt (via 8 RCA-kablar - typ den + den) för att få ut bästa möjliga ljud (då får du även 7.1 på de skivor som har det).

exakta inställningar får nog någon som har spelaren bistå med, bör även stå i bruksen.

Postad 12 February 2010 - 15:18

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

fast från en 390 borde det väl ändå vara bättre att koppla analogt, för att få max nytta av HD-ljuden.

PCM kan du bara få i stereo via S/PDIF.
som påpekat ovan tycker jag du ska köra ljudet analogt (via 8 RCA-kablar - typ den + den) för att få ut bästa möjliga ljud (då får du även 7.1 på de skivor som har det).

exakta inställningar får nog någon som har spelaren bistå med, bör även stå i bruksen.

Du har givetvis rätt, var ju 390 tråden jag var i :) Har själv en 370 så jag "kopplade fel" ;)

Postad 12 February 2010 - 17:12

znuggles
  • znuggles
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Om jag köper 1 st 2xRCA Hane och 1 st 6xRCA Hane så ska det alltså funka. Kan man se någon information på förstärkaren om att det är hdljud som körs?

Postad 12 February 2010 - 17:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Om jag köper 1 st 2xRCA Hane och 1 st 6xRCA Hane så ska det alltså funka. Kan man se någon information på förstärkaren om att det är hdljud som körs?

Nej, inte om du skickar analogt, då kan du se den informationen genom att trycka på "display" på spelarens fjärr. Då ser du vilket ljudspår du spelar.

Postad 12 February 2010 - 23:37

linkmx6
  • linkmx6
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
om man har en rippad blu ray på datorn, går det att spela upp filerna på lg 390 ?

så man får hd ljud å allt ?

Postad 13 February 2010 - 07:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

om man har en rippad blu ray på datorn, går det att spela upp filerna på lg 390 ?

så man får hd ljud å allt ?

Det verkar vara en del problem med det för många. Stoppa i skivan och kör i stället. Det tar bara några sekunder.

Postad 13 February 2010 - 10:29

MrVan
  • MrVan
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Vet inte om detta egentligen är en datorfråga, men....
Om nu BD390 är så kass på att ta emot trådlöst på längre avstånd än ett dvdfodral. ;)
Kan jag ansluta en (repeater) http://www.davido.se...products_id=182 till nätverksuttaget på LG:noch på så sätt få en bättre trådlös mottagning?

En repeater skickar väl bara signalen vidare? Om det funkar så får jag liksom ut mottagare (nu LG:n) från tv-hyllan och kan ställa den lite mer öppet.

Eftersom det är ganska dumt att ha endast en tråd/produkt så är chansen väldigt liten att man kanske ska/kan få lite hjälp med det man har problem med eftersom frågan försvinner i den mäng inlägg en tråd som denna får.

Så jag undrar igen, någon som vet något svar på mitt problem?

Ja, en sådan kan du använda, beroende på hur du ställer in den så kan den användas som repeater och ställa den inärheten av din BD-spelare. Eftersom den har yttre antenn så har den lättare att uppsnappa signalerna från din wifi-router för att sedan skicka dom vidare med hög effekt.

mvh: MrVan

Postad 13 February 2010 - 19:07

AppendixSE
  • AppendixSE
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Var inne på LGs hemsida och skulle kolla efter manualer, då såg jag följande:

"Please note this product has been discontinued. It is no longer available in stores."

Så då misstänker jag att de problem som finns med spelare (som främst gör spelning av utdelade filmer) kommer fortsätta :unsure:

Postad 13 February 2010 - 19:50

Gäst_chheber_*
  • Gäst_chheber_*
  • 0
Hur bra fungerar lagerbyte, DVD och BD?

Postad 13 February 2010 - 23:08

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Var inne på LGs hemsida och skulle kolla efter manualer, då såg jag följande:

"Please note this product has been discontinued. It is no longer available in stores."

Så då misstänker jag att de problem som finns med spelare (som främst gör spelning av utdelade filmer) kommer fortsätta :unsure:

Slant du på tangenterna eller?

Postad 14 February 2010 - 10:30

Unregistered4176a86d
  • Unregistered4176a86d
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Slant du på tangenterna eller?

Nej det gjorde "AppendixSE" nog inte.

Se här: BD390 DISCONTINUED PRODUCT

BD390 kommer att ersättas av BD590 någon gång i vår.

Nya BD590 Blu-ray But Better

Postad 14 February 2010 - 10:41

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1053 inlägg
  • 0

vill inte verka tjatig :unsure: men är det ingen som upplever att det hackar/laggar lite då man spelar .mkv filer via nätverk med sladd, mina är alla 720p och DTS, vissa hackar ljudet på men det är hitills bara 2 av säkert 30 filmer...

Har dammsugit internet och läst på alla forum jag kan, ingen verkar ha problem med som jag har...
Vissa har dock fått problem med DTS mkv filmer att ljudet hackar och då gör om dom i nåt program...

Det beror säkerligen på en s.k "ful-encode" (sök i forumet efter termen, så dyker det upp ett gäng trådar).

Postad 14 February 2010 - 13:53

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Nej det gjorde "AppendixSE" nog inte.

Se här: BD390 DISCONTINUED PRODUCT

BD390 kommer att ersättas av BD590 någon gång i vår.

Nya BD590 Blu-ray But Better

Där ser man. Den fortsätter visst att säljas här i Europa ett tag till i alla fall då svenska LG inte har några uppgifter åt det hållet.

Postad 14 February 2010 - 18:25

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Mouse:

Jo men det hackade aldrig på min HTPC varken bild eller ljud :)

Alla filmer hackar för mig men bara vissa hackar ljudet på också... har jag fått nåt måndagsex eller är det inte bättre än såhär ? Ska testa nå BluRay filmer ikväll och se om det hackar där, isf åker den ner i lådan och tillbaka till affären...

Fundering:

Kan det ha nåt att göra med att jag kör med Projektor och en Sanyo Z4 som bar stöder upp till 1080i och knappast 24p ? tänkte om LGN inte kan fixa sånt som en dator kan ? Eller om det har nåt att göra med kvaliten på HDMI kabeln? Har supra kabel från Z4:an till Onkyon och nån lite sämre från DVDn till Onkyon samt en 99:- jula kabel till min nya LG :D har dock för mig att sånt inte skall spela roll...

Redigerat av Wrath, 14 February 2010 - 19:10.

Postad 14 February 2010 - 21:52

Gäst_mendflyk_*
  • Gäst_mendflyk_*
  • 0
Köpte den idag men lämnar tillbaka den i morgon (tur att jag köpte den hos Netonnet).
Först tänkte jag att mkv-stöd skulle vara trevligt om det fungerade men inte viktigt. Men jag har ändrat mig. Jag har testat 15 olika MKVer. Ljudfel på vissa, en del kunde inte spelas alls medan andra fungerade utan problem. De som inte kunde spelas alls fungerade efter m2ts-konvertering, men då var det problem att spola. Om jag spolade bakåt så spolade den framåt hela tiden istället. Jag bryr mig inte om det är "ful-encode" (hittar ingen träff i forumet som Mouse skrev). Jag tvivlar på att mediaextenders har problem med det.
Jag kommer nog istället köpa en Xstreamer och någon annan BD-spelare.

Redigerat av mendflyk, 14 February 2010 - 21:56.

Postad 15 February 2010 - 16:50

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Bara hålla tummarna.

Får man fråga vilken projje det var/är?

Postad 15 February 2010 - 17:36

Frankyfourfingers
  • Frankyfourfingers
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har läst stora delar av denna tråd och försöker få en uppfattning kring vad folk tycker om LG BD390.
Vissa verkar vara inte vara jättenöjda och har diverse problem.
Jag är främst intresserad av hur bra denna funkar just med steamingen via nätverket, 1080p/720p mkv:s t.ex.
Till er som är nöjda med spelaren, flyter det på bra utan hack och jidder på TV-skärmen?

Postad 15 February 2010 - 20:08

Wrath
  • Wrath
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Streamar från min "braiga" dator till min min LG BD-390 utan några större problem , alla mina MKV är 720p och DTS och alla fungerar, har några som är DTheater ljud på som kan hacka (ljudet då) men i övrigt har jag inte fått nån fil som inte spelats upp, däremot så laggar många mkv:er fast jag tror jag är känslig, ingen annan hemma hos mig (polare och flickvän) upplever det jag upplever, provade igår en ts fil som var 1080p nån pioneer test material det flöt på hur bra som helst och var snyggare än döden :blush: Kanske blir bättre med en uppgradering av firmware (har själv den senaste) Kan faktiskt leva med det lilla hacken som blir då bluray delen fungerar bra samt att den spelar upp mina mp4 filler eller vad det är som min GoPro HD kamera spelar in utan problem ;)

Har inga syncproblem som många verkar ha... med tanke på vad man betalar för den så upplever jag i det stora hela som en bra maskin, går fort att starta och går direkt att spola högupplöst material från nätverket utan problem.

kan tillägga att jag spelar upp via en Sanyo Z4 projektor... har ingen TV än !

Postad 16 February 2010 - 23:23

nivea
  • nivea
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej,köpte en LG BD390 nyss och har provkört den via trådlöst nätverk och via kabel med mkv 1080 med en 3 år gammal dator och det funkar dåligt...bara laggar och ljudet försvinner. Måste man ha en nyare dator för att det ska flyta schysst?? Musik, xvid funkar klockrent att streama.
Vidare så brände jag full Blue ray (45 Gb ) film på en TDK BD-RE 50 Gb skiva och den vägrar att spela upp den.
Fort spelaren börjar läsa av skivan skorrar det till och jag får felmeddelandet error, kontrollera skivan och så spottar den ut skivan. Har provat med flera brända filmer men får samma felmeddelande.
Jag har en till spelare modell Pioneer BDP-51FD och i den fungerar det utmärkt.
Köpta Blue Ray filmer funkar bra i LG,n.
Vad kan det vara för fel?? Stöder den inte TDK BD-RE?
Har mailat till LG så jag får se vad jag får för svar.
10-02-17 inget svar ännu från LG så jag kommer att lämna tillbaks spelaren imorgon.
10-02-23 Fortfarande inget svar från LG...riktigt dåligt. Överspelat nu, jag lämnade tillbaks spelaren den18:e.

Redigerat av nivea, 23 February 2010 - 10:31.

Postad 23 February 2010 - 14:00

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
I många fall kan nog router vara boven i dramat, så ni som har problem, försök låna en vettig router av någon eller se över era inställningar!

Postad 23 February 2010 - 17:20

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0

Hej,köpte en LG BD390 nyss och har provkört den via trådlöst nätverk och via kabel med mkv 1080 med en 3 år gammal dator och det funkar dåligt...bara laggar och ljudet försvinner. Måste man ha en nyare dator för att det ska flyta schysst?? Musik, xvid funkar klockrent att streama.
Vidare så brände jag full Blue ray (45 Gb ) film på en TDK BD-RE 50 Gb skiva och den vägrar att spela upp den.
Fort spelaren börjar läsa av skivan skorrar det till och jag får felmeddelandet error, kontrollera skivan och så spottar den ut skivan. Har provat med flera brända filmer men får samma felmeddelande.
Jag har en till spelare modell Pioneer BDP-51FD och i den fungerar det utmärkt.
Köpta Blue Ray filmer funkar bra i LG,n.
Vad kan det vara för fel?? Stöder den inte TDK BD-RE?
Har mailat till LG så jag får se vad jag får för svar.
10-02-17 inget svar ännu från LG så jag kommer att lämna tillbaks spelaren imorgon.
10-02-23 Fortfarande inget svar från LG...riktigt dåligt. Överspelat nu, jag lämnade tillbaks spelaren den18:e.

Jag har denna och jag tycker allt möjligt funkar bra.
Har dock inte provat en bränd fullhd ful film på den.
De kan ju vara en fulrippad film som kanske är lurig att köra på spelaren också?
Jag har bara upplevt de med 1 enda ful film och den var just hd 720p men där fastnade delar av bilden, men annars såg de fint ut och ljudet funka kanon.

Du kanske skulle köpa filmer istället för att fula till dig dom så ska du se att den funkar utmärkt ;)

Postad 24 February 2010 - 13:20

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Varför anser ni som enbart använder den till bluray-filmer, att det räcker om den klarar det?
Vi har trots allt betalat för en blurayspelare med mediespelarfunktion, att då prata om att ignorera faktiskta fel är inget jag ställer mig bakom. Om jag inte använde blurayspelaren överhuvudtaget (vilket jag gör), så skulle jag inte acceptera att den inte fungerar, eller skriva tips som inte hjälper någon att lösa problemet.
Ni får inse att det är en bluray + mediespelare, inte enbart en bluray bara för att ni använder den som det, så sluta prata strunt, ska den klara av att streama filmer (lagliga som olagliga) så förväntar jag mig att den gör det, annars hade jag köpt en billigare variant, liksom många med mig är jag säker på.
Tror ingen väljer bort att köpa filmer heller, då det är en så pass stor skillnad på kvalité samt känsla, men det är en diskussion som tagits alldeles för ofta i forumet, så låt oss diskutera spelaren, dess funktioner och problem, samt hjälpa varandra, också struntar vi i om personen ska streama sina semesterfilmer eller senaste Bond, då den diskussionen platsar bättre på andra ställen än i denna tråd!

Postad 24 February 2010 - 15:08

biex
  • biex
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Varför anser ni som enbart använder den till bluray-filmer, att det räcker om den klarar det?
Vi har trots allt betalat för en blurayspelare med mediespelarfunktion, att då prata om att ignorera faktiskta fel är inget jag ställer mig bakom. Om jag inte använde blurayspelaren överhuvudtaget (vilket jag gör), så skulle jag inte acceptera att den inte fungerar, eller skriva tips som inte hjälper någon att lösa problemet.
Ni får inse att det är en bluray + mediespelare, inte enbart en bluray bara för att ni använder den som det, så sluta prata strunt, ska den klara av att streama filmer (lagliga som olagliga) så förväntar jag mig att den gör det, annars hade jag köpt en billigare variant, liksom många med mig är jag säker på.
Tror ingen väljer bort att köpa filmer heller, då det är en så pass stor skillnad på kvalité samt känsla, men det är en diskussion som tagits alldeles för ofta i forumet, så låt oss diskutera spelaren, dess funktioner och problem, samt hjälpa varandra, också struntar vi i om personen ska streama sina semesterfilmer eller senaste Bond, då den diskussionen platsar bättre på andra ställen än i denna tråd!

Nu handlade det väl om en bränd film, inte en streamad.
Brända filmer påstås så vitt jag vet inte i några specar fungera.
/BiEX

Postad 24 February 2010 - 15:28

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Håller med fullt ut. Köpte en själv och känner mig ganska lurad. Hade jag vetat att den var så värdelös som den är så hade jag köpt en "lös" blurayspelare ich en wd mediaspelare.

Nu sitter jag här med en blurayspelare till ett extremt överpris istället. För 3000 kr. så hade man fått två lösa enheter istället...

Postad 24 February 2010 - 17:04

rosch
  • rosch
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Att använda ord som "värdelös" är sannolikt att överdriva kraftigt. Särskilt med tanke på alla goda omdömen spelaren fått.
Tror heller inte den hade blivit rankad 1:a av M3 om så hade varit fallet.

Min ligger dock i kartongen än så länge. Återkommer när den är installerad och testad...

:)

Postad 24 February 2010 - 23:52

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Att använda ord som "värdelös" är sannolikt att överdriva kraftigt. Särskilt med tanke på alla goda omdömen spelaren fått.
Tror heller inte den hade blivit rankad 1:a av M3 om så hade varit fallet.

Min ligger dock i kartongen än så länge. Återkommer när den är installerad och testad...

:)

Klart den är värdelös. Ville jag enbart ha den till det jag använder den till nu hade jag köpt en blurayspelare för 1200 kr. Nu slängde jag ut nästan 3000 kr på en bluray med värdelös mediafunktiob. Hsr en LG plasma som har en enklare mediaspelare inbyggd som klarar .mkv och divx samt undertexter till dessa.
Så för mig är den inget annat än värdelös. Vad jag värdesatte var just detta med trömmande video från datorn utan lagg. Nu laggar den på allt, t.o.m. youtube.

Redigerat av r_o_n, 24 February 2010 - 23:55.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.