Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 June 2010 - 23:23

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Har nu uppdaterat mitt galleri med bilder tagna av X10 mini.
Tryck antingen här eller gå in på mitt galleri till vänster.
<--

Postad 13 June 2010 - 00:24

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
har nu bestämmt mig för en pro, vet att mini fick med ett 2GB minnes kort
tror då med att pro får samma och därför tänker beställa ett kort på 8GB istället
så jag undrar om denna passar ?

http://www.mymemory......-+-USB-Reader

Postad 13 June 2010 - 11:51

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

har nu bestämmt mig för en pro, vet att mini fick med ett 2GB minnes kort
tror då med att pro får samma och därför tänker beställa ett kort på 8GB istället
så jag undrar om denna passar ?

http://www.mymemory......-+-USB-Reader

Ja det ska passa, men kolla vilken "klass" kortet är i, det avgör hur snabbt kortet är, klass 2 = långsammast och klass 10 = snabbast har jag för mig.

Men detta kort verkar väl som ett bättre alternativ om du ska köpa från den där butiken?

http://www.mymemory....-Card---Class-4

Postad 13 June 2010 - 12:02

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Men detta kort verkar väl som ett bättre alternativ om du ska köpa från den där butiken?

http://www.mymemory....-Card---Class-4

Nej det är det inte. Det kortet som xstos länkar till är ett mobile ultra kort = class 6 och det du länkar till är class 4.

Postad 13 June 2010 - 13:31

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
då blir det den jag länka till, tack alles

Postad 13 June 2010 - 13:34

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Nu har jag använt radion i x10 mini och kan bara säg en sak. Bläääää.

Kass mottagning. När ska SE sluta med sladden som antenn. Är ju sämst...(och det har inget med täckning att göra. Kört med två andra mobiler på samma sträckor och inga problem alls.

Sedan en sak som jag förmoligen inte förstått. vill stänga ner radion stänger den med ett "kill" program. Radion forsätter men finns inte med i någon lista. Får starta om mobilen för att kunna stänga av radion.

Android är inte för mig :)

Redigerat av theclone, 13 June 2010 - 13:37.

Postad 13 June 2010 - 16:18

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Nu har jag använt radion i x10 mini och kan bara säg en sak. Bläääää.

Kass mottagning. När ska SE sluta med sladden som antenn. Är ju sämst...(och det har inget med täckning att göra. Kört med två andra mobiler på samma sträckor och inga problem alls.

Sedan en sak som jag förmoligen inte förstått. vill stänga ner radion stänger den med ett "kill" program. Radion forsätter men finns inte med i någon lista. Får starta om mobilen för att kunna stänga av radion.

Android är inte för mig :)

Jag har inga problem med radiomottagningen. Varken med denna X10 mini eller min förra K800i. Mono går inte att få till vad jag vet på x10 mini eller så sköter den det själv när mottagning blir sämre.

Ang. program som är igång. Det sköter sig på bästa sätt tror jag för inte är det kompletta idioter som gjort mjukvaran? Jag upplever aldrig någonsin något lagg i min X10 mini trots att jag håller på med den hela tiden och då är allt som det ska uppfattar jag det som. Låt telefonen vara och sköta sig själv så fungerar den.

Och: Ladda när du kommer hem på kvällen och skaffa en billaddare så löser sig strömförsörjningen också. Tiden med 14 dagars batteri försvann i och med det kom färgskärmar, 3G och telefoner som mer liknar datorer än telefoner.

Postad 13 June 2010 - 17:07

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Ang. apps som inte går att stänga. Backknappen tills programmet stänger är det som gäller förutom webbläsaren. Men som jag hittat på nätet så är Android ett så intelligent op så program som ligger i bakgrunden bara använder minimalt med cpu eller om de använder någon. De läggs liksom i viloläge och använder bara ett litet lagringsutrymme. Allt för att kunna gå igång ögonblickligen.

"In short, you need to keep on hitting the back button until it backs itself out to the home screen.

Long explanation:
1. If a program is doing something, then it will continue to run in the background.
2. If the program stops doing stuff and it is no longer in the foreground, Android keeps it in "hibernate" mode (in Windows terms). In other word, the system memory state of the program is dumped to storage memory.
3. When the program is loaded again, Android looks to see if there is an instance of that program hibernating. If so, it will load the hibernating instance; otherwise, a fresh new instance.
4. Android treats almost all applications as web pages, unless specifically told not to. What I mean is it keeps "browsing history" for each application so that when you hit "back," you would be returned to the previous state of the application, just as if you hit "back" in a browser.
5. Putting everything together, what this means is that if you simply hit the home button, you might not be erasing the history portion of the application. This over time will kill your system memory.

You can try this out by going into Google Talk, keep on starting and closing conversations with people on your list. After a while, try hitting the "back" button and see if Android brings you back to the list of the 4 chat clients. It won't. In fact, it will act as if you have not pressed anything. The reason is the previous state of Google Talk probably looks identical to the one you are navigating away from. Keep hitting the "back" button and you might see some interesting things, i.e. people who you know are offline would suddenly come online. You probably have to hit the button a dozen times before it finally exits you out. At this point, the memory dump for Google Talk is likely to be a lot smaller than if you hit the "home" button directly.

So you see, if you keep on using the "home" button, it won't take long before both your memory and your battery get depleted, not to mention at some point opening up a hibernating app would instantly cause your G1 to crash and reboot."

"As a developer, I can support the fact that various keys, such as the Back key, will
do whatever the programmer programmed the app to do when the key is pressed.

It is also true that Android works very differently to other OSes in terms of the
application lifecycle.

When an application is running in the foreground, it is probably taking up some CPU
and other resources, if it's actually doing something (e.g. playing a game).

When an application is running in the background, the same applies. But, due to the
way Android applications work, this is a VERY rare occurrence. Read on...

Most applications respond to something happening - these are called Intents. For
example, pressing the camera button or receiving a new text message will cause
Intents to happen. Every application has some XML attached to it that describes to
the OS what Intents the application can respond to. If the Intent matches one listed
in this file then the OS will run the part of that application that responds to that
Intent. The application does NOT need to be running in the background taking up CPU
resources in order to do this. The OS will look for, and run, the application(s) that
respond to that Intent.

Android also supports State saving. This is why when you "close" your browser, and
come back to it later, it's exactly as you left it. An analogy would be the Hibernate
function in Windows. Basically, the application can save its current state to disk,
and then this State can be loaded later and the application appears as if it had
never closed. Again, this does NOT use any CPU - the only resources it uses is a very
small amount of storage space.

And yes, finally, there are processes that will run in the background, but these are
rare, and usually very CPU friendly, and can be seen by viewing the process list (the
Close Everything application can show you what processes are running)."

Postad 13 June 2010 - 18:13

kNz
  • kNz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

då blir det den jag länka till, tack alles

<ot> Har du beställt därifrån tidigare? Har det isf fungerat bra? Onekligen billigt och det där med fri frakt antar jag även gäller för att få hem det hit till Sverige? </ot>

Jag väntar otåligt på pro-modellen. Jag hoppas att den kommer SENAST veckan efter midsommar annars kan jag nog inte hålla mig utan går och köper en vanlig Mini istället.

Postad 13 June 2010 - 18:26

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

<ot> Har du beställt därifrån tidigare? Har det isf fungerat bra? Onekligen billigt och det där med fri frakt antar jag även gäller för att få hem det hit till Sverige? </ot>

Ja det är fri frak world wide.

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
mymemmory funkar kanon fri frakt och idag 20% så passa på
lite lång frakt tid men beställer du idag så får du den tills pron släpps

vad jag hört ska den släppas runt den 22e och senare vissa lite senare

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Jag väntar otåligt på pro-modellen. Jag hoppas att den kommer SENAST veckan efter midsommar annars kan jag nog inte hålla mig utan går och köper en vanlig Mini istället.

Komplett och Inwarehouse har ju den prel. den 22/6 så jag hoppas stenhårt på det. Börjar klia i fingrarna. Är dock inte så förtjust i onscreen-keyboard så lika bra att vänta! =)

Postad 13 June 2010 - 20:19

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Ang. apps som inte går att stänga...

Tack för den långa förklaringen. Men om jag förstår det hela rätt; om man inte stänger program med back-knappen så kommer de att uppta en del av minnet, men inte speciellt mycket av CPU:n. Det borde väl inte kosta på batteritiden då? Minnet äts upp men batteritiden borde väl inte påverkas? Tycker personligen det är rätt bra att kunna komma tillbaka till ett programs tidigare tillstånd när det öppnas (t.ex. en webläsare) och om detta inte kostar någon CPU skulle jag föredra det.

Postad 13 June 2010 - 20:28

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

mymemmory funkar kanon fri frakt och idag 20% så passa på

"Use FIFA20 at checkout" - höll på att missa detta och därmed rabatten!

Är inte detta ett ännu bättre alternativ..? Riktigt billigt.

http://www.mymemory....-6-Memory-Card-

Postad 13 June 2010 - 21:09

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

"Use FIFA20 at checkout" - höll på att missa detta och därmed rabatten!

Är inte detta ett ännu bättre alternativ..? Riktigt billigt.

http://www.mymemory....-6-Memory-Card-

är dom minneskorten bra då ? har ingen erfarenhet av dessa
sandisk vet jag funkar bra men är dom andra bra så kvittar märket

den du länka till är micro SDHC passar dom med ?
på SE hemsida står det micro SD, kan inte detta så någon får rätta mig om jag har fel

Redigerat av Unregistered87ded29e, 13 June 2010 - 21:14.

Postad 13 June 2010 - 21:11

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Nej det är det inte. Det kortet som xstos länkar till är ett mobile ultra kort = class 6 och det du länkar till är class 4.

Är du SÄKER på detta?? Om man håller musen över bilden så står det klass 2!

http://www.mymemory....i...2&showOp=1#

Glöm den där Samsung jag länkade till, det var på 4 Gb...

Postad 13 June 2010 - 21:26

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

oj det hade jag inte märkt tidigare, undrar då vilken som då stämmer ;)

Postad 13 June 2010 - 21:35

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Tack för den långa förklaringen. Men om jag förstår det hela rätt; om man inte stänger program med back-knappen så kommer de att uppta en del av minnet, men inte speciellt mycket av CPU:n. Det borde väl inte kosta på batteritiden då? Minnet äts upp men batteritiden borde väl inte påverkas? Tycker personligen det är rätt bra att kunna komma tillbaka till ett programs tidigare tillstånd när det öppnas (t.ex. en webläsare) och om detta inte kostar någon CPU skulle jag föredra det.

Jag bara kopierade lite som jag googlat. Vad jag kan sammanfatta det hela med är att alla program för android är gjorda som en webläsare där du kan backa till föregående tillstånd i programet vilket ju onekligen är praktiskt. Att stänga innebär då att mata backknappen tills programet försvinner. Ett inaktivt program som inte ligger i förgrunden går ner i viloläge och använder ingen kraft utan ligger där för att programet ska gå igång fortare. En applikation som t ex. har kontakt med webben och uppdateras sig är dock igång. Om instansen av programet man startar har samma tillstånd som det vilande så går det vilande igång. Annars går den nya igång.

Tycker att måste-stänga-alla-appar-nojan är rätt utbredd och därför letade jag upp info och fann att android är ett intelligent operativsystem som sköter sig rätt smart.

Postad 13 June 2010 - 21:41

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

oj det hade jag inte märkt tidigare, undrar då vilken som då stämmer ;)

Blev inte klok på vilken klass det var, stod inte ens på Sandisk hemsida, verkar vara en schysst deal i vilket fall så jag beställde ett ;) lär inte vara sämre än klass 4 iaf och det duger säkert.

Postad 13 June 2010 - 22:00

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Blev inte klok på vilken klass det var, stod inte ens på Sandisk hemsida, verkar vara en schysst deal i vilket fall så jag beställde ett ;) lär inte vara sämre än klass 4 iaf och det duger säkert.

samma här får chansa lite

Postad 13 June 2010 - 22:50

tsokolatas
  • tsokolatas
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej,

Äger en mini nu mera men...har inte kunna hitta hur man kan vidarebefodra sina kontakter? Går det överhuvudtaget?
Hittar inte det helt enkelt.

Mr. Tsokolatas

Postad 14 June 2010 - 07:51

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hej,

Äger en mini nu mera men...har inte kunna hitta hur man kan vidarebefodra sina kontakter? Går det överhuvudtaget?
Hittar inte det helt enkelt.

Mr. Tsokolatas

Alla?
Eller en?
För att skicka en, så gå till kontaktboken, öppna den kontakt du vill skicka, tryck på menyknappen (vänstra) och välj skicka visitkort?

Postad 14 June 2010 - 09:50

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Kolla här:
http://se.sandisk.co...HC_8GBCard.aspx

Supports SDHC™ Class 6 compatible host devices

Postad 14 June 2010 - 10:39

Blomchen
  • Blomchen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Om du inte är nöjd så reklamera, det skulle jag gjort! Jag menar, du kan ju inte gärna förlora på att reklamera. Telefonen SKA fungera med WiFi annars är det något fel.
Har du testat på nåt ställe med gratis WiFi som t ex det lokala biblioteket?

Jag har problem hemma men på jobbet fungerar det mycket bättre, kan bero på att det bara finns ett trådlöst nät, inga grannar som stör så att säga. Jag har provat några olika kanaler hemma. Ska testa på bibblan också tror jag.

Postad 14 June 2010 - 10:50

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Har precis beställt en x10 Mini nu från dustinhome samt 8gb minneskort från mymemory. Hoppas att man blir nöjd med telefonen och inte har strul här hemma med trådlösa nätet.

Postad 14 June 2010 - 13:12

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Kolla här:
http://se.sandisk.co...HC_8GBCard.aspx

Gott ;)

Då har man fått det kortet för 150 spänn, känns prisvärt ;)

Postad 14 June 2010 - 13:14

Hasse168
  • Hasse168
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ha nu beställt en mini från inWarehouse, tror inte att jag får tag på en pro innan jag åker iväg på semester den 24:e.

Jag är helt ny på Android, vill därför fråga er som har använt den ett tag om ni har någon lista över dem mest nödvändiga appar man ska ladda/köpa? En rekommendationslista typ.

De funktioner som jag mest vill ha är svenska visual tangentbord, kalender som går att synka mot PC samt möjlighet att läsa Office dokument (Excel, Word o.d.)

Tack så mycket på förhand

Postad 14 June 2010 - 13:51

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

För att skicka en, så gå till kontaktboken, öppna den kontakt du vill skicka, tryck på menyknappen (vänstra) och välj skicka visitkort?

Det där fungerar inte på min mini ;)

Redigerat av skaris, 14 June 2010 - 13:51.

Postad 14 June 2010 - 14:04

tsokolatas
  • tsokolatas
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej,

Det fungerar inte heller på min mini att vidarebefodra som visitkort. Kontaktade supporten idag och de hänvisade till en app som ska finnas på market nu glömde jag vad den hette....något med contacts.. dålig minne. Får ringa tillbaka.

Undrar om någon av er har någon bra app för att spela in inkommande samtal? Supporten hade ingen att rekommendera. Behöver det till mitt jobb.

Mr. Tsokolatas

Postad 14 June 2010 - 14:22

kNz
  • kNz
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nu har jag suttit hela morgonen och försökt reda ut det här. Det jag kommit fram till är att det verkar som att Sandisk har bytt ut deras klassificeringsskala. Dvs att deras tidigare Class 6 blev Class 4 och nu sedermera Class 2. DOCK skall korten i sig vara precis dem samma dvs. att jämföra med minst ett Class 6 från ett annat fabrikat. (Antar att det är därför det står "Supports SDHC™ Class 6 compatible host devices" på Sandisks hemsida om detta Class 2-kort som några av oss beställt)

Och vad gäller Sandisk ULTRA-kort med Class 2 så ska de fortfarande garantera en lägsta skrivhastighet 9MB (MegaByte) och 15MB/ läshastighet.

Detta som jag skrivit om diskuteras lite här och var på nätet så om någon annan har tid att googla runt lite för att reda ut detta ytterliggare är det välkommet, posta gärna här sedan. Några länkar om ämnet:

Länk 1

Länk2

Slutsatsen är väl att vi som beställt ett Sandisk Mobile Ultra som verkar vara Class 2 kan känna oss ganska trygga. Sen vet jag inte hur snabba kort man behöver i en mobiltelefon, det känns som att det ställs högre krav på t.ex. en digitalkamera.

Redigerat av kNz, 14 June 2010 - 14:38.

Postad 14 June 2010 - 14:58

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Hej,

Det fungerar inte heller på min mini att vidarebefodra som visitkort. Kontaktade supporten idag och de hänvisade till en app som ska finnas på market nu glömde jag vad den hette....något med contacts.. dålig minne. Får ringa tillbaka.

Märkligt att en sådan basic funktion saknas!!

Jag är helt ny på Android, vill därför fråga er som har använt den ett tag om ni har någon lista över dem mest nödvändiga appar man ska ladda/köpa? En rekommendationslista typ.

De funktioner som jag mest vill ha är svenska visual tangentbord, kalender som går att synka mot PC samt möjlighet att läsa Office dokument (Excel, Word o.d.)

Det verkar finnas hur många program ("appar") som helst, det är nog bara att botanisera bland de mest populära i Android market (finns länk dit från telefonen) och prova! Ett härligt smörgåsbord att plocka ifrån ;) dock har inte jag heller hittat någon vettig pdf/doc/xls läsare på market, fick söka på annat håll, då hittade jag Documents2Go som verkar helt ok. Finns i sjön så att säga, eller bukten.

Postad 14 June 2010 - 19:52

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
[/quote]Märkligt att en sådan basic funktion saknas!![/quote]

Jo det är märkligt att vissa basicfunktioner inte finns i X10 mini. De vill väl att man ska betala det dubbla för en X10 kanske som har alla funktioner?

Jag har upptäckt att RDS-radion inte är värd att kallas RDS för det enda som har med RDS att göra är att det står t ex. P3 när jag lyssnar på den kanalen. Men skiftar till starkaste P3-sändare gör den inte, glöm det!!! Vad radion gör är att den lagrar den alternativa frekvensen men man får välja den manuellt. Mycket märkligt!!! Klumpen på sladden fixar detta men det är ju störigt att hålla på och trycka på knapparna på den hela tiden när jag kör buss fram och tillbaka i Skåne.

Jag jämför med min gamla K800i som har en fullfjädrad radio med alla funktioner som behövs inkl. att den skiftar till starkaste sändaren utan avbrott.

Ja telefonen verkar som sagt sakna en del basicfunktioner men å andra sidan har den funktioner som jag inte har i K800i så jag ska väl inte klaga... hmm... men lite sur är jag dock eftersom jag ändå lagt 2 700: - för den.

Men en del av de man saknar finns kanske att tillgå via appar? Eller det kommer säkert sådana när fler och fler saknar vissa funktioner.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 14 June 2010 - 19:57.

Postad 14 June 2010 - 20:04

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Om du inte är nöjd så reklamera, det skulle jag gjort! Jag menar, du kan ju inte gärna förlora på att reklamera. Telefonen SKA fungera med WiFi annars är det något fel.
Har du testat på nåt ställe med gratis WiFi som t ex det lokala biblioteket?

Ska den fungera fullt ut med Bluetooth också? Min får kontakt med andra enheter men att skicka något fram och tillbaka går inte. Det verkar som den enda tjänsten telefonen erbjuder är ljud ut till datorn och det fungerar faktiskt! Ringer det så låter ljudet i pc-högtalarna. Men de andra tjänsterna som mina andra telefoner erbjuder datorn såsom "skicka-filler" med mera finns inte.

Wifi fungerar klockrent. Den kopplar upp här hemma så fort jag kommer hem och skiftar till mobilnätet när Wifi:n inte är tillgänglig när jag kört typ 50 meter från huset. Lösenordet till min router slog jag in en gång och det kommer telefonen ihåg minsann.

Har även lagt in grannens router... *skratt*

Redigerat av Bosse-i-skogen, 14 June 2010 - 20:07.

Postad 14 June 2010 - 20:18

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ska den fungera fullt ut med Bluetooth också? Min får kontakt med andra enheter men att skicka något fram och tillbaka går inte. Det verkar som den enda tjänsten telefonen erbjuder är ljud ut till datorn och det fungerar faktiskt! Ringer det så låter ljudet i pc-högtalarna. Men de andra tjänsterna som mina andra telefoner erbjuder datorn såsom "skicka-filler" med mera finns inte.

Finns program som tillåter att skicka. Finns inte med i standard Android och SE har inte lagt till det själva.

Postad 14 June 2010 - 20:30

cliff74
  • cliff74
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Ha nu beställt en mini från inWarehouse, tror inte att jag får tag på en pro innan jag åker iväg på semester den 24:e.

Tack så mycket på förhand

Det är väl fortfarande så att det inte går att köpa på Market för oss i sverige???

Postad 14 June 2010 - 21:40

Hasse168
  • Hasse168
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Det verkar finnas hur många program ("appar") som helst, det är nog bara att botanisera bland de mest populära i Android market (finns länk dit från telefonen) och prova! Ett härligt smörgåsbord att plocka ifrån :D dock har inte jag heller hittat någon vettig pdf/doc/xls läsare på market, fick söka på annat håll, då hittade jag Documents2Go som verkar helt ok. Finns i sjön så att säga, eller bukten.
[/quote]

Tack för svaret. Ha googlat en del och det verker som Documents2Go är bra.

Postad 14 June 2010 - 22:21

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Bluetooth file transfer hittade jag här och det fungerar utmärkt! Bara installerade och sen fungerar det utan något jox! Skicka en bild via bluetooth går bra nu och likaså att bläddra i datorn. Gå till länken från mobilen och ändra tillstånden att installera till okända program för annars går det inte att installera (du får en dialogruta så du kan inte göra fel med att ändra tillståndet)

http://www.medieval....ent/view/61/86/

Redigerat av Bosse-i-skogen, 14 June 2010 - 22:36.

Postad 14 June 2010 - 22:28

Unregistered5bf60515
  • Unregistered5bf60515
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag lyckas inte få grepp om vilka program jag egentligen har på telefonen. I programfönstren ska ju alla installerade program visas, men sedan om man går till "Hantera program" visas en jättelång lista, delvis innehållande program som inte finns i fönstren! Är de programmen installerade eller inte, och hur kommer man i så fall åt dem?

(Det jag tänker på är i första hand Ljudinspelaren, som ska finnas enligt "Hantera program" men vilken jag inte hittat. Annars, ett förslag på app som kan spela in ljud?)

Postad 14 June 2010 - 22:34

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte få grepp om vilka program jag egentligen har på telefonen. I programfönstren ska ju alla installerade program visas, men sedan om man går till "Hantera program" visas en jättelång lista, delvis innehållande program som inte finns i fönstren! Är de programmen installerade eller inte, och hur kommer man i så fall åt dem?

(Det jag tänker på är i första hand Ljudinspelaren, som ska finnas enligt "Hantera program" men vilken jag inte hittat. Annars, ett förslag på app som kan spela in ljud?)

Många program du ser har med själva android och dess funktion att göra och är nog inte så lämpliga att ta bort, om det nu går att göra det.

Postad 14 June 2010 - 22:56

Unregistered5bf60515
  • Unregistered5bf60515
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Många program du ser har med själva android och dess funktion att göra och är nog inte så lämpliga att ta bort, om det nu går att göra det.

Haha, nej, det tänkte jag inte heller. :-) Och somliga är helt uppenbart program som körs av andra program, som t.ex. "Chatt" som jag gissar används av Google Talk. Men vissa grejer fattar jag inte alls vart de hör, som t.ex. nämnda Ljudspelaren, eller som Röstaktiverad uppringning. Vill bara få lite koll...

Postad 15 June 2010 - 00:42

Unregistered5bf60515
  • Unregistered5bf60515
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Haha, nej, det tänkte jag inte heller. :-) Och somliga är helt uppenbart program som körs av andra program, som t.ex. "Chatt" som jag gissar används av Google Talk. Men vissa grejer fattar jag inte alls vart de hör, som t.ex. nämnda Ljudspelaren, eller som Röstaktiverad uppringning. Vill bara få lite koll...

Okej, det är ju jag som är dum. Klart att det måste finnas drivrutiner för att spela in ljud även om inget program använder dem... Men nu har jag en sån app. :-)

Postad 15 June 2010 - 01:42

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Bluetooth file transfer hittade jag här och det fungerar utmärkt! Bara installerade och sen fungerar det utan något jox! Skicka en bild via bluetooth går bra nu och likaså att bläddra i datorn. Gå till länken från mobilen och ändra tillstånden att installera till okända program för annars går det inte att installera (du får en dialogruta så du kan inte göra fel med att ändra tillståndet)

Tack för tipset! Dock får jag ingen kontakt mellan datorn och mini'n trots detta programmet.. Eller jag får kontakt, men lyckas inte föra över några filer =/ Har Win 7 home. Något tips om hur man kan gå tillväga?

*Edit: Furthermore some phones such as HTC Hero, Galaxy and Behold II may not be able to use this if they have software lower than 2.0 (Éclair) as the Bluetooth drivers are broken on those lower software levels.

Hur fick du detta att funka när programmet kräver minst Android 2.0?

Redigerat av Unregistered16ea03d1, 15 June 2010 - 02:02.

Postad 15 June 2010 - 09:02

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Dock får jag ingen kontakt mellan datorn och mini'n trots detta programmet.. Eller jag får kontakt, men lyckas inte föra över några filer =/ Har Win 7 home. Något tips om hur man kan gå tillväga?

*Edit: Furthermore some phones such as HTC Hero, Galaxy and Behold II may not be able to use this if they have software lower than 2.0 (Éclair) as the Bluetooth drivers are broken on those lower software levels.

Hur fick du detta att funka när programmet kräver minst Android 2.0?

SE har väl lagt in förbättrade BT rutiner, än de som kommer med Android 1.6
Så allt är inte bara 'elände' med SE´s UX. :D

Postad 15 June 2010 - 09:09

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag har provat Bluetooth file transfer och det fungerar säkert fint att skicka till andra enheter men att ta emot fungerar inte. Tydligen måste motparten ha någon extra programvara installerad för att det ska gå? Jag fick ju för mig att Blue tooth var en standard och därmed ska alla kunna kommunicera? Detta är ju ett problem jag aldrig varit med om på "vanliga" telefoner ex w880.

Jag kan tillägga att det gick inte föra överkontakter via blue-tooth till X10 mini men det gick hur bra som helst till Samsung Galaxy(som förvisso kör BADA 1.0). Men jag tycker att det påvisar att Android har antagligen släppts lite innan det var "färdigt". Vad jag förstår så ska det finnas stöd för detta i 2.2.

Redigerat av Unregistered30026, 15 June 2010 - 09:11.

Postad 15 June 2010 - 09:52

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Nån som vet vad som hänt på inWareHouse? Prisjakt visar 2355kr (sänkt igår 14 juni), men deras hemsida säger 2745kr.
Tillfällig kampanj eller tokspel i databasen?

Postad 15 June 2010 - 10:50

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Nån som vet vad som hänt på inWareHouse? Prisjakt visar 2355kr (sänkt igår 14 juni), men deras hemsida säger 2745kr.
Tillfällig kampanj eller tokspel i databasen?

Lagersaldot stämmer inte heller...

Postad 15 June 2010 - 14:35

farside
  • farside
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
måste bara fråga , fick min telefon i brevlådan idag.
Hur vet man om telefonen använder datatrafiken via 3g nätet eller mitt trådlösa nätverk när den hemtar data när jag är hemma?
syncar offline spotify just nu , drar ju iväg lite...

Postad 15 June 2010 - 16:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

måste bara fråga , fick min telefon i brevlådan idag.
Hur vet man om telefonen använder datatrafiken via 3g nätet eller mitt trådlösa nätverk när den hemtar data när jag är hemma?
syncar offline spotify just nu , drar ju iväg lite...

Det visas en WiFi-symbo uppe i statusraden när du är uppkopplad via WiFi.
Kolla manualen för att se hur den ser ut om du är osäker.

Postad 15 June 2010 - 16:14

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Det visas en WiFi-symbo uppe i statusraden när du är uppkopplad via WiFi.
Kolla manualen för att se hur den ser ut om du är osäker.

Fast även om man är uppkopplad via wlan så säger det ju ingenting om vilket nät som används. Men det är väl så att wlan alltid prioriteras före 3g? Går detta att ställa in nånstans? Har inte hittat det...

Postad 15 June 2010 - 16:35

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Fast även om man är uppkopplad via wlan så säger det ju ingenting om vilket nät som används. Men det är väl så att wlan alltid prioriteras före 3g? Går detta att ställa in nånstans? Har inte hittat det...

Du kan ju stänga av all "3g-data". Dra ner statusbaren - tryck på datatrafik - och boka ur datatrafik.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.