* Officiell Tråd - HTC Legend *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 08 september 2010 - 10:12
Postad 08 september 2010 - 10:17
Jag köpte ett SanDisk MicroSDHC för en billig penning från Kjell & Co, fungerar fint. Och angående skärmen så tycker jag att den är väldigt tålig. Jag har mobilen i fickan varje dag utan något skydd och jag har inte fått en enda repa. Gillar inte riktigt feelingen av de där skärmskydden som finns.Vilket märke passar bäst till htc när man köper minneskort? Spelar det någon roll? Kommer ihåg att det spelade roll när man köpte till systemkameran.
En annan fråga, repas displayen lätt? Är det värt att köpa ett skydd till dispalyen eller kan man bara satsa på ett fodral till hela telefonen?
Låter iof som ett problem. Har inte råkat ut för det själv dock.Kör bluetooth handset så mobilen ligger på bordet, skärmen släcker ner sig under samtal för att få igång skärmen igen trycker jag på powerknappen men då tänds bara skärmen för att släcka sig efter en halv sekund. får hålla på ett antal gånger innan skärmen hålls aktiv.
Postad 08 september 2010 - 18:09
Köpte ett invisible skydd från dustin som täckte hela telefonen, kostade bara 145 och fri frakt när man är student så jag provar det. Jobbar som hantverkare och ibland hamnar telefonen i fel ficka, skruv och diverse annat gött kan nog göra sitt på skärmen.
Postad 13 september 2010 - 12:36
Standard headset for 2.5 mm For HTC Legend
Det står att det är för Legend men det är 2.5 mm plugg, Legend har ju 3.5 mm plugg så då måste man ha en adapter, typ denna antar jag. Då får det nog bli den adaptern plus detta headset, borde väl funka?
edit: stavfel
Redigerat av distortion2, 13 september 2010 - 12:36.
Postad 16 september 2010 - 19:54
Postad 16 september 2010 - 20:14
Hej, jag har fått en HTC Legend på min försäkring, vet någon om det kommer någon 2.2 Froyo till legend eller vad händer? Jag skulle också behöva mer minne till apparna, och behöver spara det på SD kortet
Froyo ska vara på väg
Postad 18 september 2010 - 15:58
Tack för svar, jag har problem med att använda Scandinavian Keyboard, är det någon som vet hur man sätter på det? Jag har installerat det men det är det vanliga ändåFroyo ska vara på väg
Postad 18 september 2010 - 16:50
Samma härTack för svar, jag har problem med att använda Scandinavian Keyboard, är det någon som vet hur man sätter på det? Jag har installerat det men det är det vanliga ändå
Postad 18 september 2010 - 18:11
Tack för svar, jag har problem med att använda Scandinavian Keyboard, är det någon som vet hur man sätter på det? Jag har installerat det men det är det vanliga ändå
Det lättaste är att öppna ett nytt sms, klicka att du vill skriva text och klicka på inställningar på standard tangentbord och välj inmatningsmetod, där kan du återigen välja skandinavian keyboard så ska det funka.
Postad 18 september 2010 - 19:05

Postad 18 september 2010 - 19:08
Var exakt skall man trycka, jag ser inget alternativ om skandinaviskt tangentbord?
Nere till vänster på orginaltangentbordet finns en knapp som ser ut som ett tangentbord där kommer du till inställningar, tror det är andra från vänster längst ner
Postad 19 september 2010 - 10:20
Var exakt skall man trycka, jag ser inget alternativ om skandinaviskt tangentbord?
Gjör ett långtryck där du skriver sms,då får du upp indatametod gå inn där
Postad 21 september 2010 - 16:47
tack på förhand

Postad 25 september 2010 - 15:59
Tack för svar, jag har problem med att använda Scandinavian Keyboard, är det någon som vet hur man sätter på det? Jag har installerat det men det är det vanliga ändå
För mig gick det inte att ta long press i ett sms (som man tyck borde gå...) men det funkade för mig att göra long press i adressfältet i internet så kom det upp nå alternativ så man kunde välja Scandinavien Keyboard, då byttes det automatiskt på sms tangentbordet a.
Postad 02 oktober 2010 - 18:04
Postad 04 oktober 2010 - 07:07
Eller är det fel på min?
När det är bäckmörkt borde den juh gå ner på mörkaste läget på skärmen, men den gör det inte

= suger för man tappar mörkerseendet då man blir bländad

/Jocce
Postad 04 oktober 2010 - 07:10
Nån annan som tycker att ljussensorn suger?
Eller är det fel på min?
När det är bäckmörkt borde den juh gå ner på mörkaste läget på skärmen, men den gör det inte
/Jocce
Jag har ju alltid fått för mig att det funkar åt andra hållet, när det är mörkt tänds knappar och ljuset på skärmen blir starkare, men skärmen märker jag inte så mycket av, men skönt att knappbelysningen slås på iaf.
Postad 04 oktober 2010 - 07:10
Nån annan som tycker att ljussensorn suger?
Eller är det fel på min?
/Jocce
Är den ibockad för Automatisk ljusstyrka?
Inställningar/skärm/ljusstyrka
Postad 04 oktober 2010 - 07:16
Jag har ju alltid fått för mig att det funkar åt andra hållet, när det är mörkt tänds knappar och ljuset på skärmen blir starkare, men skärmen märker jag inte så mycket av, men skönt att knappbelysningen slås på iaf.
Knappbelysningen ska väl slås på (eller tror den jämt lyser, bara att man inte ser det om det är mörkt)
Vet förvisso inte hur den är programmerad, men ska den funka "på rätt sätt" (dvs bäst för både strömfunktion samt för ögonen/mörkerseendet) så ska den juh justera ljuset så att när det är ljust runtomkring så ska den köra på ljusstarkast (lättare att se skärm som lyser på max när det är solljus ute) och när det är mörkt runtomkring så ska den dra ner på ljuset (för då behövs inte samma ljusstyrka samt bättre för ögonen...)
/Jocce
Är den ibockad för Automatisk ljusstyrka?
Inställningar/skärm/ljusstyrka
Jepps...och vet inte ens om den justerar styrkan, men kör jag utan så kan jag juh dra ner den betydligt mer än vad den justerar den till

/Jocce
Postad 10 oktober 2010 - 12:29

http://androidcommun...icial-20101004/
Funderar dock lite på de problem med headset som rapporterats och kan behöva tips på monoset/stereoset som fungerar klockrent med telefonen.
Postad 10 oktober 2010 - 13:38
Postad 10 oktober 2010 - 18:38
Redigerat av Unregistereda5463e9c, 10 oktober 2010 - 18:40.
Postad 16 oktober 2010 - 07:36
Jag kan inte längre öppna SMS jag har tagit emot. Får upp ett felmeddelande: "Telefonens lagringsutrymme är fullt! Radera några filer för att frigöra utrymme."
Jag har nu raderat alla musikfiler, alla foton och videofiler på mobilen. På SD-kortet är numera 1,45 GB av det totala utrymmet på 1,83 GB tillgängliga.
Däremot är endast 7,20 MB tillgängliga under "Intern telefonlagring". Är det orsaken till att jag fortfarande inte kan öppna sms? Och hur åtgärdar jag i så fall problemet rent konkret?
Tacksam för goda råd!
Postad 16 oktober 2010 - 08:49
Jag har fått ett problem med min Legend:
Jag kan inte längre öppna SMS jag har tagit emot. Får upp ett felmeddelande: "Telefonens lagringsutrymme är fullt! Radera några filer för att frigöra utrymme."
Jag har nu raderat alla musikfiler, alla foton och videofiler på mobilen. På SD-kortet är numera 1,45 GB av det totala utrymmet på 1,83 GB tillgängliga.
Däremot är endast 7,20 MB tillgängliga under "Intern telefonlagring". Är det orsaken till att jag fortfarande inte kan öppna sms? Och hur åtgärdar jag i så fall problemet rent konkret?
Tacksam för goda råd!
Antingen får du radera sms om du har många sådana sparade eller så får du helt enkelt avinstallera några appz, internminnet är helt klart väldigt begränsat på legenden och så länge vi inte får 2.2 så kan man inte installera appz på minneskortet

Postad 16 oktober 2010 - 09:19
Antingen får du radera sms om du har många sådana sparade eller så får du helt enkelt avinstallera några appz, internminnet är helt klart väldigt begränsat på legenden och så länge vi inte får 2.2 så kan man inte installera appz på minneskortet
Tack för förslagen.
Jag har 4 sms sparade på telefonen.
Jag avinstallerade en applikation igår, men problemet är kvar.
Postad 18 oktober 2010 - 14:07
Postad 18 oktober 2010 - 15:29
Mellan 30 och 40 MB telefonminne.Någon som vet hur mycket minne på telefonen som behövs när man ska installera FireFox betan, då telefonen säger att det finns för lite minne
Mozilla Firefox 4 Beta 1 för Android släppt
Redigerat av distortion2, 18 oktober 2010 - 15:30.
Postad 20 oktober 2010 - 21:16
Har precis fått en legend och när jag importerade adressboken från sim kortet så hamnade alla mina kontakter i omvänd ordning.
Istället för att det skall stå "Per Svensson" så står det "Svensson Per" vilket är rätt så störande..
Fråga 2: Kan man lägga in snabbnummer?
Postad 22 oktober 2010 - 20:19
Postad 22 oktober 2010 - 23:13
Redigerat av Nightelf, 22 oktober 2010 - 23:14.
Postad 23 oktober 2010 - 10:25
3800:- på rea??.....dyrt för den modellen även om jag gillar den skarpt.Sålde min precis....innan de går ner i pris pga det ökande modellutbudet av billigare mobiler. Visst är det en riktig bra mobil men alldeles för dyr nu - skulle behöva en ordentlig prisnedsättning.
Finns ingen som är lika snygg och dessutom har aluchassie, de flesta andra htc både ser och känns mycket plastiga.
Postad 25 oktober 2010 - 12:09
Postad 25 oktober 2010 - 20:59
Varför hittar jag inte Angry Birds på android market med min legend? har läst att andra har det på sin legend.....?
Det har säkert att göra med upplösningen på skärmen på Legend eller något liknande. Det funkar iallafall kalas.
Ta det härifrån
Postad 26 oktober 2010 - 20:59
Det har säkert att göra med upplösningen på skärmen på Legend eller något liknande. Det funkar iallafall kalas.
Ta det härifrån
Är det säkert att ladda hem spel från den sidan?
Postad 26 oktober 2010 - 22:47
Postad 27 oktober 2010 - 20:08
Postad 27 oktober 2010 - 20:17
Är det säkert att ladda hem spel från den sidan?
Det är utvecklarna som lagt upp apk:n.
Postad 27 oktober 2010 - 20:23
Har laddat ner handcent sms och använder det. Problemet är bara att vid varje nytt meddelande så får jag två sms, ett till handcent och ett till det vanliga sms programmet. Någon som vet hur man stänger av original programmet?
Gå in in inställningarna för HTC:s meddelandeprogram och bocka av rutan "mottaget meddelande" så får du bara notifiering från Handcent sedan.

Postad 06 november 2010 - 15:44

Postad 06 november 2010 - 17:30
Trevligt, tur man alltid har olåsta telefoner så ingen operatör behöver godkänna uppdateringen först

Postad 16 november 2010 - 12:43
Damen där hemma har en Legend och skall nu resa till Barcelona ett par dagar! Hur stänger man enklast av så den inte drar datatrafik från alla funktioner men så man fortfarande kan ringa mm?
Roaming vet jag hur man stänger av men är det tillräckligt?
Tack
Postad 16 november 2010 - 14:48
Roaming ska väl räcka, men jag brukar stänga av datatrafik helt utomlands genom en widget som jag har på första sidan.Fråga:
Damen där hemma har en Legend och skall nu resa till Barcelona ett par dagar! Hur stänger man enklast av så den inte drar datatrafik från alla funktioner men så man fortfarande kan ringa mm?
Roaming vet jag hur man stänger av men är det tillräckligt?
Skapa en widget till "inställningar->Mobilt nätverk" så kan du stänga av/sätta på mobil datatrafik med ett snabbt klick.
Det går att skapa liknande widgetar för WiFi, Bluetooth, Flygplansläge och GPS så går det att snabbt slå på/stänga av dem, tex för att spara batteri.
EDIT:
Förresten så är Android 2.2/Froyo släppt till Legend för Vodaphone utomlands nu (igår) så nu är det nog inte så långt kvar för oss:
Vodafones och Virgins HTC Legend får Android 2.2/FroYo
Redigerat av distortion2, 16 november 2010 - 14:48.
Postad 16 november 2010 - 19:01
Själv har jag en htc hd2 (kör numera med android i den), så htc som märke gillar jag. Men frugan gillar inte formatet, så en legend kanske passa bättre storleksmässigt? Legenden verkar dessutom vara riktigt snygg, har dock aldrig hållt i en.
/Mange
Postad 16 november 2010 - 19:17
Ska fixa en ny telefon till frugan och har lite funderingar på htc legend. Eftersom vi är 3 kunder ringde jag deras support och frågade vilken mjukvara det var. Han kunde inte riktigt svara på det. Har hört någonstans att man inte kan spara appar på minneskortet på legenden, stämmer det?
Själv har jag en htc hd2 (kör numera med android i den), så htc som märke gillar jag. Men frugan gillar inte formatet, så en legend kanske passa bättre storleksmässigt? Legenden verkar dessutom vara riktigt snygg, har dock aldrig hållt i en.
/Mange
Appar på minneskortet kommer med froyo, som ska släppas när som helst nu. Man ska ju dock tänka på att det inte är alla appar som går att installera på minneskortet även om man har froyo.
Postad 08 december 2010 - 10:22

Postad 08 december 2010 - 11:18
Uppdateringen är på ca 25 MB iaf så man får rensa lite bland de installerade apparna.
edit:
Lite mer info: http://www.swedroid....re-froyo-nasta/
ett quote från kommentarena:
Positivt:
• Skänker en känsla av att HTC verkligen bryr sig om existerande kunder.
Negativt:
• Att försöka att uppdatera fler än två applikationer åt gången kukar ur Market så att uppdateringarna laddas ner utan att installeras.
• Batteritiden fluktuerar extra vilt.
• SMS-buggen.
• Telefonen inbillar sig efter varje omstart att SIM-kortet är bytt och tvingar Telia-kunder att välja leverantör mellan “Halebop” och “Telia SE”.
• Telefonen har svårt att hålla kontakten med 3G-nätet.
• Att ändra mediavolymen segar vid märkliga tillfällen.
• HTC:s väderapplikation slutar att fungera ordentligt.
• Efter några brutna löften från HTC, förflutna oceaner av tid, och Gingerbread-släpp som utdaterar FroYo så släpper den positiva känslan av att HTC verkligen bryr sig om existerande kunder, och den ersätts av en önskan om att HTC ska gå under i konkurs, herpes, och kärnvapenkrig.
Redigerat av distortion2, 08 december 2010 - 15:18.
Postad 08 december 2010 - 15:18
Thomas
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar