Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 23 June 2010 - 00:24

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

första recensionen jag sett http://www.engadget....phone-4-review/

Bra recension, precis läst igenom den nu och är sjukt sugen på en iPhone 4 nu kan jag säga :)

Var väl mest avsaknaden av en 64GB som dom anmärkte på och jag håller med dom i det avseendet, med tanke på videoinspelning i 720p hade en 64GB varit ett välkommet alternativ.

Postad 23 June 2010 - 00:48

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Mjo, men grejen är ju att det inte finns ngn mening med att hålla i en massa videor i onödan, iaf för min del, jag kommer nog att spela in en del, de få bitar jag väl redigerar lägger jag upp på youtube för ett specifikt syfte.
Istället satsar jag på att göra som jag gör med andra kameror, överföra och deleta orginalet av det som jag vill spara, resten åker i papperskorgen.

Om jag skaffar en 32-gigare så känner jag på mig att jag kommer att går runt med 20 gig ledigt hela tiden...
Om den 16-gigare jag beställt däremot inte räcker så blir det blocket och nyinköp. :)

EDIT: Ännu fler recensioner listas hos macrumors http://www.macrumors...gin-to-go-live/

Redigerat av simulacra, 23 June 2010 - 01:07.

Postad 23 June 2010 - 06:33

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

haha, varifrån beställer man då? :)
Jag satt och leta efter 4G som en galning på borderlinx.

Via bordelinx får man en adress i det landet man vill beställa ifrån. Sen lägger man sin order som vanligt i vilken nätbutik som helst (www.apple.com/uk i detta fall) och anger den adressen som leveransadress och sen när borderlinx får grejerna skickar dom vidare dom till dig
Hoppas du förstår hur det funkar, annars fanns det något typ av förklaring på deras sida hur det går till.

Postad 23 June 2010 - 09:36

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Börjar komma lite filmer nu....här är en snubbe som gör tap to focus på blommor....

Hyffsat skarpt faktiskt. Han har även gjort en unboxing video så det borde ju va en iphone4 han filmar med!

Givetvis måste ni ju klicka på 720 p för bra bild men det fattar väl alla som är på den här sidan!!

Länk: http://www.youtube.c...h?v=wl9PsM3dUkk

Redigerat av benq, 23 June 2010 - 09:39.

Postad 23 June 2010 - 09:38

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
den ska väl komma till sverige i juli, det är ju mindre än en månad. Dessutom får man väl ingen garanti om man beställer i utlandet, eller? För i så fall ser jag ingen anledning att boka den från england.

Postad 23 June 2010 - 09:46

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Börjar komma lite filmer nu....här är en snubbe som gör tap to focus på blommor....

Hyffsat skarpt faktiskt. Han har även gjort en unboxing video så det borde ju va en iphone4 han filmar med!

Givetvis måste ni ju klicka på 720 p för bra bild men det fattar väl alla som är på den här sidan!!

Länk: http://www.youtube.c...h?v=wl9PsM3dUkk

NIce!
Men hur får man ut sim-kortet om det inte finns en sådan där grej som man fick till 3Gs?

Postad 23 June 2010 - 09:49

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

den ska väl komma till sverige i juli, det är ju mindre än en månad. Dessutom får man väl ingen garanti om man beställer i utlandet, eller? För i så fall ser jag ingen anledning att boka den från england.

Har för mig att apple har 12 månaders worldwide-garanti på bärbara enheter (iphone, ipad, ipod, bärbara).

NIce!
Men hur får man ut sim-kortet om det inte finns en sådan där grej som man fick till 3Gs?

Det går väl att trycka ner en valfri pinne i hålet, hmmm, det där lät skumt :)

Postad 23 June 2010 - 09:49

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Här är en annan film som är riktigt nice där de är ute i solen i slutet av filmen!

Detta är ju riktigt godkänt för en ###### telefon alltså!

http://www.youtube.c...h?v=_tHFlcpjtpU

Postad 23 June 2010 - 09:53

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

AH!
Glömde nästan bort att någon brydde sig :)
En nackdel som jag inte hittat lösning på ännu, hoppas det går att fixa, är att när jag bläddrar bland mina bilder så zoomar den automatiskt in i bilden så mina black borders försvinner. Precis som att man zoomar in i 2.35:1 film med en 16:9 tv. Sjukt fult. Går att dubbelklicka så den zoomar ut men jag vill ha det som standard.

Men iaf, sjukt nöjd med iOS4. Sjukt skön känsla.

Efter hade sett denna länk så skippar jag uppdateringen på min 3GS

http://gizmodo.com/5...old-off-on-ios4

Postad 23 June 2010 - 10:01

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

För min del har 3g:n börjat funka bättre på vissa saker och är likadan på andra, om det finns typingproblem i os 4 så är det ingenting mot de som vi hade med 2.1 eller vilken version det var, det var nästan omöjligt att skriva ett tag. :)

Postad 23 June 2010 - 10:02

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Fungerar bra på min 3g iaf uppdateringen. Inte för att man fick något nytt dock, lol.

Postad 23 June 2010 - 10:07

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Verkar dock va en 3G dom testar och inte 3GS

Redigerat av Unregistered40562de1, 23 June 2010 - 10:11.

Postad 23 June 2010 - 10:26

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
http://moretora.post...and-highest-rez

Den tar ju grymt bra bilder iaf, jämfört mot andra mobiler.

Föressten, de som beställt via UK store till borderlinx har fått sina skickade nu :) Så verkar ju fungera bra.

Postad 23 June 2010 - 12:57

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Sitter idag med en SE W880i, och var sugen på den nya iPhonen, ända tills jag såg engadgets review. Inte just deras review som avskräckte mig, men det var där jag såg iPhones "multitasking". Den gillade jag inte alls, väldigt synd.
Kameran och displayen lockar ju mycket annars :)

Postad 23 June 2010 - 13:50

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Sitter idag med en SE W880i, och var sugen på den nya iPhonen, ända tills jag såg engadgets review. Inte just deras review som avskräckte mig, men det var där jag såg iPhones "multitasking". Den gillade jag inte alls, väldigt synd.
Kameran och displayen lockar ju mycket annars :)

Hur förväntade du dig att multitaskingen skulle fungera?

Postad 23 June 2010 - 14:31

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Tycker multitaskingen verkar klockren, vad är det många klagar över. Det är inte riktig multitasking bla bla etc.

Postad 23 June 2010 - 15:03

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Normalt sätt skall du kunna starta vilka och hur många program du vill
som jag förstått det så kan bara vissa program vara igång samtidigt i nya Iphone 4
och dessutom måste dom vara anpassade för multitasking
Rätta mig om jag har fel ?

Postad 23 June 2010 - 15:08

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Alla appar som använder sig av multitasking-api:er kan köras i bakgrunden på olika sätt, vilket API de använder beror på vad appen gör.
Spotify t ex skulle använda background audio för att kunna spela upp ljudet streamat utan att spotify är igång, etc.

Postad 23 June 2010 - 16:15

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Alla appar som använder sig av multitasking-api:er kan köras i bakgrunden på olika sätt, vilket API de använder beror på vad appen gör.
Spotify t ex skulle använda background audio för att kunna spela upp ljudet streamat utan att spotify är igång, etc.

Går det att köra andra program/spel som använder background audio i så fall?

Postad 23 June 2010 - 18:29

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
sean.wiklund: är det du på bilden?

Isf är du rätt j*vla lik Adrian Pasdar faktiskt :)

Sorry för OT...

Redigerat av Warlokk, 23 June 2010 - 18:29.

Postad 23 June 2010 - 18:32

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

sean.wiklund: är det du på bilden?

Isf är du rätt j*vla lik Adrian Pasdar faktiskt :)

Sorry för OT...

Väldigt OT ja, men jo, det är jag på bilden. En av skillnaderna mellan mig och honom är väl att jag inte kan flyga. :)

Postad 23 June 2010 - 18:33

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

haha, varifrån beställer man då? :)
Jag satt och leta efter 4G som en galning på borderlinx.

Registrera deg först på Borderlinx.com,du får två adresser en till usa och en till Uk.Sen går du in på Appel store i Uk och beställer din Iphone.Den adressen du har fått från Borderlinx skall du använda.Borderlinx har din adress till Sverige som du har fyllt i.När jag beställde min telefon fick jag efter några veckor en räknig på ca 1000 kr.

Postad 23 June 2010 - 19:31

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Registrera deg först på Borderlinx.com,du får två adresser en till usa och en till Uk.Sen går du in på Appel store i Uk och beställer din Iphone.Den adressen du har fått från Borderlinx skall du använda.Borderlinx har din adress till Sverige som du har fyllt i.När jag beställde min telefon fick jag efter några veckor en räknig på ca 1000 kr.

Och sedan behöver du köpa en laddare med svensk stickpropp ?
om du inte enbart vill ladda via USB

Postad 23 June 2010 - 19:47

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Han har grava problem med sin telefon. Jag testade att göra samma sak samtidigt som de på videon och min 3GS med iOS4 gick lika snabbt som den med 3.1.3. Ingen skillnad. Tyckte faktiskt att min var snabbare än båda vad gäller kameran.

Så ingen fara att uppdatera!

Postad 23 June 2010 - 20:22

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Han har grava problem med sin telefon. Jag testade att göra samma sak samtidigt som de på videon och min 3GS med iOS4 gick lika snabbt som den med 3.1.3. Ingen skillnad. Tyckte faktiskt att min var snabbare än båda vad gäller kameran.

Nu gäller ju artikeln, som sagt, iPhone 3G (notera avsaknaden av bokstaven "S") men jag måste säga att artikeln är riktigt löjlig (som så ofta på Gizmodo). Jag har en 3G som jag igår uppgraderade till 4.0, och jag har dessutom jailbreakat den och aktiverat multitasking så min telefon borde vara ännu slöare, men jag har inte upplevt några problem alls. Ännu en i mängden av bullshit-artiklar från Gizmodo.

Postad 23 June 2010 - 21:02

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Så ingen fara att uppdatera!

Min 3gs är typ dubbelt så snabb som hans 3.1.3.

Postad 23 June 2010 - 21:04

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Och sedan behöver du köpa en laddare med svensk stickpropp ?
om du inte enbart vill ladda via USB

jepp,hade glömt det.Hva är det för kontakt på Iphone4 har Apple ändrat?Någon som vet??

Redigerat av Ramboline, 23 June 2010 - 21:06.

Postad 23 June 2010 - 22:01

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Skall man betala borderlinx innan man har fått produkten till uk-adressen? eller betalar man när den anlänt till uk-adressen? alltså när dom skickar den till mig.

En annan fråga som dök upp. Är det samma spänning på laddaren? alltså kan man använda sin laddare från sin 3G till 4:an?

Redigerat av Termos, 23 June 2010 - 22:03.

Postad 23 June 2010 - 22:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Den laddare som man kan köpa löst på Apple store är iaf godkänd för hela iPhonelinjen...

Postad 23 June 2010 - 22:33

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Skall man betala borderlinx innan man har fått produkten till uk-adressen? eller betalar man när den anlänt till uk-adressen? alltså när dom skickar den till mig.

En annan fråga som dök upp. Är det samma spänning på laddaren? alltså kan man använda sin laddare från sin 3G till 4:an?

Du betalar Appel,tror inte dom skickar varan innan den är betald. Tryck på buy och följ anvisningarna.

Postad 24 June 2010 - 06:44

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt. Har aldrig haft en smartphone av något slag, så jag vet inte vad som skulle vara bäst i heller.
Jag gillar i alla fall hur HTC Desire har det på sitt Sense. Verkar lätt och bra med sju (?) sidor man kan bläddra mellan.
På iPhonen känns det mer som att man ska öppna en typ av startmeny och välja vad man vill köra ovanpå nuvarande program.

Jag är ingen iPhone, eller Android-hatare, skriver bara vad jag tänker på, och hoppas kunna få mer klarhet i mina funderingar.

Postad 24 June 2010 - 07:01

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Du betalar Appel,tror inte dom skickar varan innan den är betald. Tryck på buy och följ anvisningarna.

Jo så långt förstod jag att man betalar telefonen till apple, men moms och frakt (till sverige) betalar man väl till borderlinx, och denna summa undrar jag när man skall punga ut. Menar, inte roligt att betala in den och sen bannar apple borderlinx, känns som det kan bli struligt.

Postad 24 June 2010 - 07:32

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Detta ser inte så bra ut, man får hoppas att det är mycket sällsynt.
http://www.idg.se/2....-kring-iphone-4

Postad 24 June 2010 - 08:17

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
^
Jag uppfattade det som att det var UI-relaterat, dvs täckningen var opåverkad trots att täckningsindikationen visade dålig täckning.

Postad 24 June 2010 - 08:20

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

^
Jag uppfattade det som att det var UI-relaterat, dvs täckningen var opåverkad trots att täckningsindikationen visade dålig täckning.

Ja, läste också detta på andra forum. Dock är det inte trevligt med skärmproblemen heller, gula fläckar.

Vad tror alla om sverigelanseringen? kommer vi se iphone 4 i sverige under juli, eller dröjer det till aug?

Redigerat av Termos, 24 June 2010 - 08:21.

Postad 24 June 2010 - 08:47

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jo så långt förstod jag att man betalar telefonen till apple, men moms och frakt (till sverige) betalar man väl till borderlinx, och denna summa undrar jag när man skall punga ut. Menar, inte roligt att betala in den och sen bannar apple borderlinx, känns som det kan bli struligt.

Ja det gjör du,du fårräkning efter någon vecka från Borderlinx.Jag har aldrig haft något strul med Borderlinx.

Postad 24 June 2010 - 08:52

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Ja det gjör du,du fårräkning efter någon vecka från Borderlinx.Jag har aldrig haft något strul med Borderlinx.

Oki, låter gött. Nu är frågan om man skall ha 16 eller 32, kommer nog filma en del så man kanske ångrar om man köper 16 bara?

Postad 24 June 2010 - 09:06

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

^

Exakt så påstås det vara. Samma sak existerade ju på 3G-modellen, eller var det på 3Gs, som sedan löstes med mjukvaruuppdatering. Slarvigt dock att de lyckas återskapa problemet.

Postad 24 June 2010 - 09:39

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Exakt så påstås det vara. Samma sak existerade ju på 3G-modellen, eller var det på 3Gs, som sedan löstes med mjukvaruuppdatering. Slarvigt dock att de lyckas återskapa problemet.

Har uppdaterat till OS4 men får samma täckning [alla staplar]. Tror dock att problemet ligger i antennen/metallramen.
Inte kommer jag att ha gummilist runt..
Made of durable rubber and molded plastic, the two-tone iPhone 4 Bumper fits snugly around the edges of your iPhone 4 and gives it a splash of color. It's a fun and unique way to personalize your iPhone 4. <<--LOL
Avvaktar med min iphone4 inköp.

Redigerat av x-rat3d, 24 June 2010 - 09:42.

Postad 24 June 2010 - 09:46

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
någon annan som får detta meddelande när man försöker beställa via apple till borderlinx?
"Address Verification

Unfortunately we were unable to verify your shipping address
If you are confident that what you entered is correct, click "Continue" below to proceed. You may also choose to "re-enter an address" by selecting the button below"

Verkar som man inte kan beställa genom borderlinx längre heller:
http://www.99.se/iph...borderlinx.html

Redigerat av Termos, 24 June 2010 - 10:21.

Postad 24 June 2010 - 10:47

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Har uppdaterat till OS4 men får samma täckning [alla staplar]. Tror dock att problemet ligger i antennen/metallramen.
Inte kommer jag att ha gummilist runt..
Made of durable rubber and molded plastic, the two-tone iPhone 4 Bumper fits snugly around the edges of your iPhone 4 and gives it a splash of color. It's a fun and unique way to personalize your iPhone 4. <<--LOL
Avvaktar med min iphone4 inköp.

Bara för att du kör iOS 4.0 så innebär det inte att det är exakt samma mjukvara som körs på iPhone 4. Den har annan hårdvara och där skiljer sig också mjukvaran lite grann. Alltså, bara för att du kör iOS 4 på din 3G/3GS och inte har problemet så betyder inte det att det inte kan vara relaterat till iOS 4.0 på en iPhone 4.

Postad 24 June 2010 - 10:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Hoppas man inte får en sån exemplar: Länk

Postad 24 June 2010 - 11:05

kokodi
  • kokodi
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Det verkar inte alls vara problem med UI:t utan det är faktiskt problem med antennen:
http://gizmodo.com/5...he-antenna-band

Läser ni så ser ni att folk faktiskt tappar samtal och att dataanslutningshastigheten sjunker markant.

Först gula fläckar på skärmen, sen antennproblem när man håller telefonen. Tur att det dröjer innan den kommer till Sverige.

En läsvärd kommentar på Engadget:

People are noting this is a real issue with skin contact on the antennas, and it is real - it's basic radio wave propagation theory. Bad idea on Apple's part - they would have been far better off putting the antennas under the glass back instead.

Regardless, the fact that they introduced a "bump case" designed specifically to shield only the metal aspects of the iPhone 4 is directly related to the issue at hand: I firmly believe that they discovered this issue at some very late stage in the process (probably after they started removing the iPhones from those stupid cases they used to protect/disguise them) and were like "Oh fuck, what do we do now to correct this? We can't start over..."

And the bump case was born. It's just too perfectly timed: Apple has never created cases for their iPhone or iPod products, and here we are in a situation where a real issue is being pointed out directly related to skin contact on the metal bands designed as the antennas and Apple introduces a "rubber band" case that prevents specifically that skin contact and nothing else (it's not a full case, in other words)?

That's not coincidence, that's called PLANNING and MARKETING.

Get ready to fork over $29 for a piece of rubber that costs 60 cents or less to make. I bet within 2 weeks from today (June 24th) Apple starts giving away those bump cases to any registered iPhone 4 owner on request. If they do, my theory is accurate, and this was their solution to the defective design that's so damned "innovative."

Postad 24 June 2010 - 11:09

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Ja, det får man faktiskt se som en fördel med att bo i lilla Svedala. Även om vi aldrig är först med den nya tekniken så hinner oftast alla barnsjukdomar botas innan en produkt släpps här.

Postad 24 June 2010 - 11:44

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

någon annan som får detta meddelande när man försöker beställa via apple till borderlinx?
"Address Verification

Unfortunately we were unable to verify your shipping address
If you are confident that what you entered is correct, click "Continue" below to proceed. You may also choose to "re-enter an address" by selecting the button below"

Verkar som man inte kan beställa genom borderlinx längre heller:
http://www.99.se/iph...borderlinx.html

Inget problem med min beställning.Dom tar opp en adress som liknar,om du är säker på att du har skrivit rätt tryck här står det.Bara att köra på

Redigerat av Ramboline, 24 June 2010 - 11:55.

Postad 24 June 2010 - 11:49

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Inget problem med min beställning.Order precis lagd

Jag tog en chansning också och ordern gick igenom och pengarna vart reserverade direkt.

Postad 24 June 2010 - 11:59

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag tog en chansning också och ordern gick igenom och pengarna vart reserverade direkt.

Fint,nå är det bara att vänta

Postad 24 June 2010 - 12:23

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Det verkar inte alls vara problem med UI:t utan det är faktiskt problem med antennen:
http://gizmodo.com/5...he-antenna-band

Läser ni så ser ni att folk faktiskt tappar samtal och att dataanslutningshastigheten sjunker markant.

Först gula fläckar på skärmen, sen antennproblem när man håller telefonen. Tur att det dröjer innan den kommer till Sverige.

En läsvärd kommentar på Engadget:

People are noting this is a real issue with skin contact on the antennas, and it is real - it's basic radio wave propagation theory. Bad idea on Apple's part - they would have been far better off putting the antennas under the glass back instead.

Regardless, the fact that they introduced a "bump case" designed specifically to shield only the metal aspects of the iPhone 4 is directly related to the issue at hand: I firmly believe that they discovered this issue at some very late stage in the process (probably after they started removing the iPhones from those stupid cases they used to protect/disguise them) and were like "Oh fuck, what do we do now to correct this? We can't start over..."

And the bump case was born. It's just too perfectly timed: Apple has never created cases for their iPhone or iPod products, and here we are in a situation where a real issue is being pointed out directly related to skin contact on the metal bands designed as the antennas and Apple introduces a "rubber band" case that prevents specifically that skin contact and nothing else (it's not a full case, in other words)?

That's not coincidence, that's called PLANNING and MARKETING.

Get ready to fork over $29 for a piece of rubber that costs 60 cents or less to make. I bet within 2 weeks from today (June 24th) Apple starts giving away those bump cases to any registered iPhone 4 owner on request. If they do, my theory is accurate, and this was their solution to the defective design that's so damned "innovative."

+++++++++1

Fy fan Apple... [spyr nästan] :) :lol:
Hoppas att apple nerds öppnar ögonen

Postad 24 June 2010 - 12:50

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.engadget....-results-video/

Postad 24 June 2010 - 13:15

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

http://www.engadget....-results-video/

Jaha!?
Man köper inte mobil för att misshandla folk med den eller kasta på asfalt gång på gång.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.