Den börjar lagga och stänger ner widgets och sen puffar den på som vanligt med inspelningen. sjukt irriterande med lagg i filmen.
* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(26)
|
Inga priser |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 07 September 2010 - 12:33
Den börjar lagga och stänger ner widgets och sen puffar den på som vanligt med inspelningen. sjukt irriterande med lagg i filmen.
Postad 07 September 2010 - 13:03
Currently, even unbranded phones may not be updated using Kies in certain countries/regions.
I read on one of the Polish forums, that firmware upgrade has been disabled temporarily in Kies, because many people were calling Samsung Service, that their phones have been bricked in the process of update.
One lad wrote, that update is disabled until middle August, so you cannot even update your unbranded (any) Wave.
Postad 07 September 2010 - 13:06
Jag har memleaks när jag filmar i HD.
Intressant
Ska prövas nu
Hade dock inga problem i helgen under partajandet
Postad 07 September 2010 - 13:15
Intressant
Ska prövas nu
Hade dock inga problem i helgen under partajandet
Nu kör jag visserligen inte en officiell samsungwidget utan ett hemmaknåp taget från någon sida.
(likt HTC klockan med vädret)
Postad 07 September 2010 - 13:16
Nu kör jag visserligen inte en officiell samsungwidget utan ett hemmaknåp taget från någon sida.
(likt HTC klockan med vädret)
kör också hemmaknåp
en genomskinlig klocka med lite väder
en egen facebook också
Redigerat av Blomkungen, 07 September 2010 - 13:31.
Postad 07 September 2010 - 14:05
kör också hemmaknåp
en genomskinlig klocka med lite väder
en egen facebook också
Du kan se ett exempelklipp här, man ser tydligt lagg vid
http://www.youtube.c...h?v=KBq3pEJqC5I 9 sek och lite senare 1:05
Postad 07 September 2010 - 14:12
Hittade detta i ett annat forum:
Ja servrarna ska ligga nera just nu och kommer vara nere ett par dagar till. De kunde självklart inte ge någon exakt datum så enda viset att kontrollera det är att koppla upp sig i Kies. Ärligt talat är det helt värdelöst att man inte kan få reda på om servern är uppe. Den säger ju kort och gott att det inte finns någon uppdatering även om det finns en men att servern är nere.
Jag har varit i kontakt med supporten på många företag men Samsung e verkligen sämst.
Nä mitt omdöme på Samsung är ganska lågt just nu
Förstår ärligt talat inte varför de gör det så komplicerat. Vad jag läst mig till på nätet så kan jag få uppdateringen till att fungera genom att ändra lite i regedit. Vad blir skillnaden genom att skicka den till verkstad förutom då att jag får sitta utan telefon i ett par veckor? Nä exakt inget alls så därför kunde Samsung lika bra bygga in detta i deras mjukvara.
Är det någon här som kan skicka över informationen jag behöver för att ställa om regedit? I detta fallet söker jag alltså efter
HIDSWVER:
ProductCode:
SoftwareRevision:
Som hittas i regedit under Samsung->Kies->DeviceDB->
Postad 07 September 2010 - 16:42
Bara att följa dessa instruktioner:
http://www.samsungfi...m/post4104.html
Postad 07 September 2010 - 17:58
Gjorde regedit tricket nyss och allt funkade perfekt. Tar typ 1 minut att göra och då funkar uppdateringen genom KIES utan problem.
Bara att följa dessa instruktioner:
http://www.samsungfi...m/post4104.html
Va? Servrarna ska ju ligga nera enligt Samsung? Vad använde du för värden ?
Dessa kanske?
HIDSWVER: S8500XXJF1/S8500OXBJEG
ProductCode: GT-S8500BAAXEE
SoftwareRevision: S8500XXJF1/S8500OXBJEG
Fick ytterligare ett fint svar från Samsungs support via mail :
Det har inte lanserats någonofficiell uppdatering för denna
telefonmodell. Kontrollera så att tjänsten Samsung Apps inte säger att det finns en
uppdatering till något specifikt program som du kan hämta genom tjänsten.
Om det inte är det som är felet, och du inte kan komma åt Samsung Apps,
då bör du vända digtill återförsäljaren för en serviceundersökning.
Så nu finns det alltså ingen uppdatering längre?
Postad 07 September 2010 - 18:12
Dessa kanske?
Fick ytterligare ett fint svar från Samsungs support via mail :
Så nu finns det alltså ingen uppdatering längre?
Lägg bara ner att prata med samsung sverige
Dom är klåpare och vet inget....
Postad 07 September 2010 - 19:33
Dessa kanske?
Först gjorde jag detta:
go to administration mode::
*#5239870*#
Pre-configuration: CODE *#27236*#
and set region to XEE (om den inte redan är det)
Sen var det enda jag gjorde:
Ändra till ProductCode: GT-S8500BAAXEE i regedit, medan KIES var på och mobil inkopplad till datorn.
Detta gjorde att KIES på något sätt kände av mobilen och föreslog en uppdatering
Detta att jämföra med bilden jag laddade upp igår:
Untitled_1.jpg 49.21K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av dumonde, 07 September 2010 - 19:34.
Postad 07 September 2010 - 19:48
Postad 08 September 2010 - 08:26
Dock gick det inget vidare på första datorn jag provade det på, där blev det ett fel under uppdateringen, men på den andra datorn gick det fint även om det var långsamt.
Nu fungerar även Navigerings applikationen.
När man går in på Samsung Apps applikationen så får man upp att det finns en uppdatering efter litet tag, väljer jag att ta den så laddar den ner men sen misslyckas installationen? Har ni andra varit med om detta?
Annars ser jag inte några visuella förändringar och då uppdaterade jag från S8500XXJF1 till S8500XXJF8, tråkigt man inte kan få reda på changelog.
Postad 08 September 2010 - 08:58
Tack dumonde! Nu lyckades jag med.
Dock gick det inget vidare på första datorn jag provade det på, där blev det ett fel under uppdateringen, men på den andra datorn gick det fint även om det var långsamt.
Nu fungerar även Navigerings applikationen.
När man går in på Samsung Apps applikationen så får man upp att det finns en uppdatering efter litet tag, väljer jag att ta den så laddar den ner men sen misslyckas installationen? Har ni andra varit med om detta?
Annars ser jag inte några visuella förändringar och då uppdaterade jag från S8500XXJF1 till S8500XXJF8, tråkigt man inte kan få reda på changelog.
starta om telefonen och direkt uppdatera samsung apps så funkar det
Och ******** vad efter du var i versioner
Nu är det XXJH3 med bada 1.0.2 och OTA uppdateringar som gäller
Förstår att den kan ha jäklats lite med första releaseversionen av mjukvaran ^^
Postad 08 September 2010 - 17:46
Postad 08 September 2010 - 18:22
Postad 08 September 2010 - 18:51
starta om telefonen och direkt uppdatera samsung apps så funkar det
Och ******** vad efter du var i versioner
Nu är det XXJH3 med bada 1.0.2 och OTA uppdateringar som gäller
Förstår att den kan ha jäklats lite med första releaseversionen av mjukvaran ^^
Tack! de fungerade utmärkt. Men att JH3 är samma som Bada 1.0.2 är jag inte så säker på. Går man in o tittar på telefon information under inställningar så står det 1.0?
Postad 09 September 2010 - 13:10
Samsung sverige är amatörer.
Jag frågade varför jag inte kunde uppdatera samsungapps som man får meddelande hela tiden om.
Svaret blev att jag måste ha något kritiskt fel på min telefon och var tvungen att lämna in den till något serviceställe.
Mitt svar till dem blev att detta måste de kunna lösa via en uppdatering, eftersom jag inte är ensam om problemet.
Och vipps, så kom uppdateringen till nya bada och problemet var löst.
Jag mailade givetivs tillbaka och sa att jag hade uppdaterat till bada 1.0.2 och att problemet försvann.
Deras svar är lika roligt som vanligt:
Som vi har nämt tidigare så finns det ingen uppdatering ute för denna
telefon som kunder kan uppdatera telefonen med, om det fel som du
upplevde på telefonen försvann efter uppdateringen så är det bra, men du
har antagligen, på något sätt, hämtat och installerat en test-version för telefonen.
Om något skulle uppstå så rekomenderar vi att du vänder dig till återförsäljaren
för en serviceundersökning.
Postad 09 September 2010 - 13:18
Jag mailade givetivs tillbaka och sa att jag hade uppdaterat till bada 1.0.2 och att problemet försvann.
Ja de gillar sina service verkstäder minst sagt. Men samtidigt undrar jag hur du vet att det är Bada 1.0.2 du kör? Om jag går in på Inställningar > Om telefonen > SystemInfo så står där följande :
Bada 1.0
1008051820_LIS_S8500XXJF8_XEE
Min telefon är nyligen uppdaterad genom Kies.
Postad 09 September 2010 - 13:21
Ja de gillar sina service verkstäder minst sagt. Men samtidigt undrar jag hur du vet att det är Bada 1.0.2 du kör? Om jag går in på Inställningar > Om telefonen > SystemInfo så står där följande :
Bada 1.0
1008051820_LIS_S8500XXJF8_XEE
Min telefon är nyligen uppdaterad genom Kies.

Postad 09 September 2010 - 13:28
...
Haha man ska ju inte förvåna sig när det kommer till Samsung, eller du har kanske själv lagt in uppdateringen via multiloader eller liknande?
Redigerat av Unregistered30026, 09 September 2010 - 13:29.
Postad 09 September 2010 - 13:29
Haha man ska ju inte förvåna sig när det kommer till Samsung, eller du har kanske själv lagt in uppdateringen via multiloader eller liknande?
Nix, allting har gått till på ett "korrekt" sätt via KIES
Postad 09 September 2010 - 15:17
Nix, allting har gått till på ett "korrekt" sätt via KIES
Ja där ser man, koppla jag upp min telefon i Kies så stod där återigen att det fanns en uppdatering (troligen kunde den inte göra hela uppdateringen på en gång). Första försöken misslyckades så jag fick sätta den i Download mode men sen funkade det så nu har jag också 1.0.2 på min telefon.
Vad som är ändrat är en annan historia. Det ser ut som att det kommit till ett meny val i inställningar för att uppdatera telefonen utan Kies, man kan ju fråga sig hur man gör om uppdateringen skulle misslyckas. Sen verkar det som GPSen e ganska mycket snabbare. Slutligen så har WiFi täckningen sänkts ett steg. De finns säkert en hel del ändringar men inget jag kan se.
Hotmail fungerar fortfarande inte och inte häller MSN.
Postad 09 September 2010 - 15:52
Ja där ser man, koppla jag upp min telefon i Kies så stod där återigen att det fanns en uppdatering (troligen kunde den inte göra hela uppdateringen på en gång). Första försöken misslyckades så jag fick sätta den i Download mode men sen funkade det så nu har jag också 1.0.2 på min telefon.
Vad som är ändrat är en annan historia. Det ser ut som att det kommit till ett meny val i inställningar för att uppdatera telefonen utan Kies, man kan ju fråga sig hur man gör om uppdateringen skulle misslyckas. Sen verkar det som GPSen e ganska mycket snabbare. Slutligen så har WiFi täckningen sänkts ett steg. De finns säkert en hel del ändringar men inget jag kan se.
Hotmail fungerar fortfarande inte och inte häller MSN.
Skillnaden på wifi är nog inte att täckningen sänkts utan snarare att du numera kan se olika nivåstyrkor på symbolen. Förut var den låst till en ikon/nivå. Så man har blivit lurad förut vilket gör att man känner sig missnöjd nu.
Postad 09 September 2010 - 18:08
Postad 09 September 2010 - 18:18
MIn Wave har börjat bete sig lite knepigt? När jag trycker på en knapp så tar det nu flera sekunder innan man får någon respons? Har inte upplevt detta förut... Hela telefonen känns seg. Någon som upplever något liknande?
Kan vi anta att du kollat så du har minne kvar på telefonen och att du provat starta om den?
Postad 09 September 2010 - 19:43
"Som vi har nämt tidigare så finns det ingen uppdatering ute för denna
telefon som kunder kan uppdatera telefonen med, om det fel som du
upplevde på telefonen försvann efter uppdateringen så är det bra, men du
har antagligen, på något sätt, hämtat och installerat en test-version för telefonen.
Om något skulle uppstå så rekomenderar vi att du vänder dig till återförsäljaren
för en serviceundersökning."
Jag hade exakt samma problem dom du hade XARFEZ. När jag kontaktade samsung support så sa dom att det fanns en uppdatering för min telefon som skulle lösa detta problem. DVS uppdateringen till bada 1.0.2...
Skumt att dom säger så olika va... dom gillar nog inte dig
Postad 10 September 2010 - 08:17
MEN
När jag går in och kollar vad jag fått för version står det Bada 1.0, 1008111754_LIS_S8500NEJH2_HTS.
När jag ska uppgradera den igen står det att jag redan har den senaste versionen installerad på den anslutna enheten. Aktuell version: S8500NEJH2/S8500HTSJH2.
Ska jag vänta på att den senaste versionen kommer snart eller är det lika bra att lämna in den hos 3?
Det lustiga är att jag vet att jag igår kväll hade 35% kvar på batteriet. Efter uppdateringen har jag nu på morgonen 45% kvar!? Är det uppdateringen som gjort att batteriet är lite snålare eller har mobilen helt enkelt laddats väldigt snabbt via USB? Eller både och?
Redigerat av Ängeln, 10 September 2010 - 08:25.
Postad 10 September 2010 - 08:22
Nu har jag äntligen lyckats få KIES att känna av telefonen och dessutom uppdaterat.
MEN
När jag går in och kollar vad jag fått för version står det Bada 1.0, 1008111754_LIS_S8500NEJH2_HTS.
När jag ska uppgradera den igen står det att jag redan har den senaste versionen installerad på den anslutna enheten. Aktuell version: S8500NEJH2/S8500HTSJH2.
Ska jag vänta på att den senaste versionen kommer snart eller är det lika bra att lämna in den hos 3?
Det ser ju ut som att du inte köra Svensk version? Det står NE istället för XX? Vad har din telefon för inställning? Har du flashat telefonen manuellt någon gång?
Postad 10 September 2010 - 08:25
SKulle uppdatera till senaste versionen, 1.0.2? Hur som helst sa Kies att det finns en uppdatering till min telefon. Körde igenom uppdateringsproceduren, men då den började uppgradera så kom "Uppgradering misslyckades pga okänt fel".
Skulle då återställa till gamla programvaran, men nu har jag en vit skärm med orange text som säger:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FOTA Engine is not intalled
Plz install below FOTA Eng.
(FOTA_ENGINE_VER_INFO_2.0)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad i **** ska detta betyda?? Ringa supporten kommer ju att resultera i svaret: Skicka den på service..
Har någon haft detta??
EDIT: Går ej att stänga av telefonen, man måste ta ur batteriet, men då när man startar kommer man direkt till ovanstående meddelande...
Redigerat av ztevie, 10 September 2010 - 08:28.
Postad 10 September 2010 - 08:28
Nu har skiten totalt brakat ihop...
SKulle uppdatera till senaste versionen, 1.0.2? Hur som helst sa Kies att det finns en uppdatering till min telefon. Körde igenom uppdateringsproceduren, men då den började uppgradera så kom "Uppgradering misslyckades pga okänt fel".
Skulle då återställa till gamla programvaran, men nu har jag en vit skärm med orange text som säger:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FOTA Engine is not intalled
Plz install below FOTA Eng.
(FOTA_ENGINE_VER_INFO_2.0)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad i **** ska detta betyda?? Ringa supporten kommer ju att resultera i svaret: Skicka den på service..
Har någon haft detta??
Jag har råkat ut för mycket men inte just detta(som tur är). Jag antar att du inte kan starta om och sätta den i download mode ens?
Postad 10 September 2010 - 08:29
Det ser ju ut som att du inte köra Svensk version? Det står NE istället för XX? Vad har din telefon för inställning? Har du flashat telefonen manuellt någon gång?
Jag laddade hem KIES via svenska Samsungsidan så jag antog att det då skulle vara svenska versionen som laddades ner.
Ursäkta en okunnig, men vad innebär det att flasha mobilen och hur gör man det?
Redigerat av Ängeln, 10 September 2010 - 08:29.
Postad 10 September 2010 - 08:39
Jag laddade hem KIES via svenska Samsungsidan så jag antog att det då skulle vara svenska versionen som laddades ner.
Ursäkta en okunnig, men vad innebär det att flasha mobilen och hur gör man det?
Din telefon uppdateras med den senaste versionen från den region som telefonen är ifrån. XX verkar innebära Europa eller iallafall Sverige. NE har jag ingen aning om.
Som du kanske redan läst dig till så släpps uppdateringen vid olika tidpunkter till olika regioner därför kan det vara så att uppdateringen inte finns än till den region som din telefon säger att den är.
Är det så att du vill köra den svenska så kan du titta på ett par poster bak där det finns lite förklaringar på hur man ändrar i regedit för att lura Kies till att tro att man har en annan version. Det är dock lite offroad så om du inte känner dig bekväm med det så får du vänta tills uppdateringen släpps även till din telefons region.
Att flasha telefonen manuellt med multiloader rekommenderar jag inte då det blir problem att köra vidare uppdateringar via Kies och kanske även via den nu inbyggda uppdaterings tjänsten.
Postad 10 September 2010 - 08:46
Din telefon uppdateras med den senaste versionen från den region som telefonen är ifrån. XX verkar innebära Europa eller iallafall Sverige. NE har jag ingen aning om.
Som du kanske redan läst dig till så släpps uppdateringen vid olika tidpunkter till olika regioner därför kan det vara så att uppdateringen inte finns än till den region som din telefon säger att den är.
Är det så att du vill köra den svenska så kan du titta på ett par poster bak där det finns lite förklaringar på hur man ändrar i regedit för att lura Kies till att tro att man har en annan version. Det är dock lite offroad så om du inte känner dig bekväm med det så får du vänta tills uppdateringen släpps även till din telefons region.
Att flasha telefonen manuellt med multiloader rekommenderar jag inte då det blir problem att köra vidare uppdateringar via Kies och kanske även via den nu inbyggda uppdaterings tjänsten.
Ok. Låter konstigt då jag köpt den via svenska 3. Spelar det någon roll om det skulle vara en annan region som telefonen kommer från?
Känner mig inte bekväm med att försöka ändra regedit och flasha mobilen då jag inte har någon vidare koll.
Får snällt vänta ett tag till då. Undra bara vilken som blir den nya versionen för mig om jag nu har en annan region?
Den svenska ska vara JH3 va?
Kan JH2 som jag har nu vara den nya versionen för "min" region?
Postad 10 September 2010 - 12:01
Jag har råkat ut för mycket men inte just detta(som tur är). Jag antar att du inte kan starta om och sätta den i download mode ens?
Jodå! Jag satte den just i Download mode, men vad gör jag sedan...? Telefonen syns inte som en egen disk i datorn..
Postad 10 September 2010 - 12:48
Ok. Låter konstigt då jag köpt den via svenska 3. Spelar det någon roll om det skulle vara en annan region som telefonen kommer från?
Känner mig inte bekväm med att försöka ändra regedit och flasha mobilen då jag inte har någon vidare koll.
Får snällt vänta ett tag till då. Undra bara vilken som blir den nya versionen för mig om jag nu har en annan region?
Den svenska ska vara JH3 va?
Kan JH2 som jag har nu vara den nya versionen för "min" region?
Då får du antingen vänta eller skicka den på service. Men säger Samsung att det inte ska finnas någon uppdatering så är ju frågan vad servicen gör.
Jodå! Jag satte den just i Download mode, men vad gör jag sedan...? Telefonen syns inte som en egen disk i datorn..
Alltså om du misslyckas med en uppdatering så frågar Kies om du vill göra en recovery, vad som egentligen händer e att den försöker lägga in samma firmware igen(d.v.s den nya). Så de e bara till att sätta den i download mode och köra igång uppdaterings fönstret i Kies, där bör du få möjlighet att köra uppdateringen igen.
Postad 10 September 2010 - 18:13
ibland är där bara mätaren för styrkan kvar. -funderar på vad/varför-
Postad 10 September 2010 - 18:16
I bada 1.0.2, försvinner eran ikon brevid mottagningsmätare? "G", "3G", "E"?
ibland är där bara mätaren för styrkan kvar. -funderar på vad/varför-
Jepp så är det, ingen aning varför.
Förstår inte att uppdateringen fungerar bra på vissa och mindre bra för andra? Har en kompis som aldrig kört uppdatering på sin och första försöket lyckade på hans.
Postad 11 September 2010 - 19:41
Alltså om du misslyckas med en uppdatering så frågar Kies om du vill göra en recovery, vad som egentligen händer e att den försöker lägga in samma firmware igen(d.v.s den nya). Så de e bara till att sätta den i download mode och köra igång uppdaterings fönstret i Kies, där bör du få möjlighet att köra uppdateringen igen.
OK, jag hajar...
Tyvärr vill den där ******** psyktelefonen inte stanna kvar i Download Mode tillräckligt länge för att få Kies att känna igen den och starta uppgraderingen.
Den är i Download Mode i några sekunder så kommer den vita skärmen Med "FOTA Engine not installed..." tillbaka.
Ännu lustigare är att när jag tagit ur batteriet ett tag för att stänga telefonen, så kommer samma bild tillbaka. UTAN att jag slår på telefonen!!!! Hur är det möjligt? Telefonen inkl. skärm är ju avslagen, men det här ###### meddelandet startar på något vis upp skärmen på egen hand bara för att den är så ###### kåt att visa mig att den där skitfilen inte är installerad!?
Fyfan, nu är det inte mycket som kan rädda livet på denna telefon om det här fortsätter...
Postad 11 September 2010 - 23:34
Har följt denna tråd nu några veckor och detta har resulterat i att jag införskaffade en wave igår. Ett stort tack till alla ni som varit med här länge och bidragit till många problemlösningar (ni borde egentligen ha betalt från Samsung).
Själv är jag mycket nöjd. Min uppdatering lyckades direkt. Jag har windows 7, 64-bit så jag blev lite förvånad. Var inställd på att göra det på min andra dator som har XP men det gick helt smärtfritt.
Enda molnet på himmelen hittills är batteriet. Fick den igår och laddar den nu för tredje gången! Har fixat det där med koden på den engelska samsung sajten men det hjälpte inte. Såg där att någon fått rådet att byta simkort om det var gammalt. Mitt är tre år gammalt så jag har beställt ett nytt. Hoppas det funkar.
Till er som har problem med att bara få aktuella mejl från era hotmejladresser finns det en ekel lösning.
1. Skapa ett nytt gmailkonto,
2. Gå in på er hotmail och klicka på "Alternativ - Fler alternativ".
3. Där kan ni sen klicka på "Vidarebefordra e-post till ett annat konto"
4. Fyll i namnet på ert nya gmailkonto och klicka i rutan att ni vill ha kvar en kopia av mejlet i hotmail (om ni vill det).
Och vips, så kan ni hämta era hotmejl till "Waven" och ni får då bara in de nya som kommer.
Förresten hur ändrar man signalen från G3 till G2? Har läst att det också påverkar batteriet.
Postad 11 September 2010 - 23:41
Postad 12 September 2010 - 08:52
Hej allihop!
Har följt denna tråd nu några veckor och detta har resulterat i att jag införskaffade en wave igår. Ett stort tack till alla ni som varit med här länge och bidragit till många problemlösningar (ni borde egentligen ha betalt från Samsung).
Själv är jag mycket nöjd. Min uppdatering lyckades direkt. Jag har windows 7, 64-bit så jag blev lite förvånad. Var inställd på att göra det på min andra dator som har XP men det gick helt smärtfritt.
Enda molnet på himmelen hittills är batteriet. Fick den igår och laddar den nu för tredje gången! Har fixat det där med koden på den engelska samsung sajten men det hjälpte inte. Såg där att någon fått rådet att byta simkort om det var gammalt. Mitt är tre år gammalt så jag har beställt ett nytt. Hoppas det funkar.
Till er som har problem med att bara få aktuella mejl från era hotmejladresser finns det en ekel lösning.
1. Skapa ett nytt gmailkonto,
2. Gå in på er hotmail och klicka på "Alternativ - Fler alternativ".
3. Där kan ni sen klicka på "Vidarebefordra e-post till ett annat konto"
4. Fyll i namnet på ert nya gmailkonto och klicka i rutan att ni vill ha kvar en kopia av mejlet i hotmail (om ni vill det).
Och vips, så kan ni hämta era hotmejl till "Waven" och ni får då bara in de nya som kommer.
Förresten hur ändrar man signalen från G3 till G2? Har läst att det också påverkar batteriet.
Kul att höra!
Jag uppfattar faktiskt själv som att batteriet håller sämre efter den senaste uppdateringen, nu är det laddning varje dag som gäller trotts att GPSen är ifrånslagen? Det lutar åt att det är det trådlösa nätverket som suger batteri nu.
Ditt tipps om forwarda hotmail till gmail är verkligen inte dumt, i mitt fall har jag dock både en gmail och en hotmail och frågan är då så klart hur det blir när man svarar på ett mail som kommer från hotmail genom gmail? Antar att man kommer då skicka med sin gmail adress vilket kan röra till lite i spamfilter och email klienter?
Vad är det för kod på engelska Samsung sidan du pratar om?
OK, jag hajar...
Tyvärr vill den där ******** psyktelefonen inte stanna kvar i Download Mode tillräckligt länge för att få Kies att känna igen den och starta uppgraderingen.
Den är i Download Mode i några sekunder så kommer den vita skärmen Med "FOTA Engine not installed..." tillbaka.
Ännu lustigare är att när jag tagit ur batteriet ett tag för att stänga telefonen, så kommer samma bild tillbaka. UTAN att jag slår på telefonen!!!! Hur är det möjligt? Telefonen inkl. skärm är ju avslagen, men det här ###### meddelandet startar på något vis upp skärmen på egen hand bara för att den är så ###### kåt att visa mig att den där skitfilen inte är installerad!?
Fyfan, nu är det inte mycket som kan rädda livet på denna telefon om det här fortsätter...
I Download mode ska den kunna stå mer eller mindre hur länge som helst så du får nog tyvärr skicka in din telefon på service.
Man kan ju glädja sig åt att Samsung verkar vara inne på att vi ska uppdatera direkt i telefonen, det skulle lösa en hel del problem förhoppningsvis.
Postad 12 September 2010 - 10:02
Kul att höra!
Jag uppfattar faktiskt själv som att batteriet håller sämre efter den senaste uppdateringen, nu är det laddning varje dag som gäller trotts att GPSen är ifrånslagen? Det lutar åt att det är det trådlösa nätverket som suger batteri nu.
Ditt tipps om forwarda hotmail till gmail är verkligen inte dumt, i mitt fall har jag dock både en gmail och en hotmail och frågan är då så klart hur det blir när man svarar på ett mail som kommer från hotmail genom gmail? Antar att man kommer då skicka med sin gmail adress vilket kan röra till lite i spamfilter och email klienter?
Vad är det för kod på engelska Samsung sidan du pratar om?
Nä det är rätt. Svarar man på gmailadressen så går det dit. Du kan läsa det i telefonen men på det sättet urholkar man sin hotmejl. Hmmm... den tål att fundera på. Ett sätt man kan komma runt det är att man lägger in ett standardsvar i själva mejlet att svar skickas till hotmejladressen. Om det kan göras så att man bara klickar på mejladressen för att svara så vore det en möjlig lösning. Vet inte om detta går. Lite omständigt dock.
Här är den kod man ska knappa in i telefonen för att minska batteriåtgången.
This information posted by others may or may not help, as it may be that your phone is working in AP UART (ie low def):
" I called T-Mobile today about battery life, was told the Wave is operating in wrong mode making battery drain so fast. Was told to key .......*#8740# when you do this you will see message saying "AP UART mode enabled" if you key in the code again this will toggle the phone to "CP UART". You should be in AP mode to extend battery..... Well, after keying in the code so that the phone displays AP UART Enabled, I get about 4 days out of the battery, a vast improvement on 36 hours.
......................After chatting with Virgin techical dept, It seems that cp uart is the right setting for hi-def and fast internet. Its the way infos sent to the processor. ap uart is low-def so screen will be dull/internet slightly slower. "
Frågan är hur mycket man ska avstå ifrån för att få batteriet att funka. Det hade ingen effekt på min lur i alla fall.
Och här är länken till sajten:
http://forumuk.samsu...spx?ForumID=140
Fast jag haft telefonen helt avslagen och under tiden laddat den fullt för att sen låta den bara ligga i fyra timmar utan att slå på den, så var mitt batteri nere i 64%. Skitskumt och megairriterande. Ska begära att de beställer ett nytt batteri till mig på imorgon samt som sagt byta ut mitt gamla simkort.
Om det nu beror på simkortet, kan det verkligen dra kraft från batteriet när telefonen är helt avslagen?
Postad 12 September 2010 - 12:30
I found that there were a lot of Samsung Wave's owners complaining about Wave's battery life. Some last 4 days and some last less than a day.
I have been using Samsung Wave for more than 2 months now. Wave's battery usually last about 3 or 4 days with the following setting:
Screen brightness : level 2
2 emails and 1 facebook account with updating interval 15 minutes, 3 hours and 12 hours respectively.
Moderate use of video, music and web browser, totally about 30 minutes a day. And about 10 or 15 voice and video calls.
BATTERY USAGE IS ABOUT " 1% " AN HOUR.
However, my Wave's battery started to drain too quick in the last few weeks averaging about 4 and 5 % with the same setting. I thought my battery was gone bad and starting to find solution. But the battery is still draining about 4 or 5 % even though I wasn't using the phone at all.
And then I started to realise that I started using Samsung account for FOTA, Social Hub and App store which basically doesn't work for any of those. Today I deleted useless Samsung account and my Wave's battery is back to normal 1% in hour now. I am so happy
As far as I know, Samsung account maintains connection with Sammy server 24/7 by default and you can only change the interval if you are socialhub premium user. I think that drained the battery so quick. Therefore, if you don't have social hub premium, save the battery by deleting "Samsung Account" from "My Accounts". If you have social hub premium then, change the polling interval to the value you desire.
I want to put the screen shots but my phone will need to be hard reset and I don't want to start from the beginning. Sorry guys.
Can someone confirm that if you have samsung account logged in and drain the battery so quick and save the battery by deleting samsung account? :?:
Hope to hear feedbacks!
My FW is XXJH3 and I am a poor New Zealander who can't buy Apps from Samsung App store, who can't use Premium hub and who can't update FW through Samsung Kies either. Thanks to Samsung Firmware World for that. Really appreciated !
Redigerat av ztevie, 12 September 2010 - 12:30.
Postad 12 September 2010 - 14:06
Jag har märkt något den sissta tiden, när jag ska svara i telefon så trycker jag på den vänstra fysiska knappen, men den reagerar väldigt dåligt på detta? Det räcker inte bara att trycka på den så svarar man utan man måste antingen trycka flera gånger eller hålla den inne ett längre tag. Helt värdelöst enligt mig, jag har missat många samtal på grund av detta.
Hur upplever ni det?
Postad 12 September 2010 - 14:15
ztevie > Skulle vara intressant och veta om flera har märkt positiv skillnad med denna ändring?
Jag har märkt något den sissta tiden, när jag ska svara i telefon så trycker jag på den vänstra fysiska knappen, men den reagerar väldigt dåligt på detta? Det räcker inte bara att trycka på den så svarar man utan man måste antingen trycka flera gånger eller hålla den inne ett längre tag. Helt värdelöst enligt mig, jag har missat många samtal på grund av detta.
Hur upplever ni det?
Inga problem där.
Men från ett problem till ett annat. En sak jag upplever dåligt är om du knappar in början på ett telefonnummer med knappsatsen, så får du upp en lista med kontakter som har det numret. Öppnar du den listan så ser det både fult ut utan marginaler/padding i rutan och det går extremt dåligt att scrolla.
Postad 12 September 2010 - 22:58
Har testat ladda batteriet ett bra tag, telefonen blir varm men verkar inte ta emot någon laddning.
Har för mig att jag läst någonstans att man ska fulladda batteriet innan man kör i Download Mode? Stämmer det så är jag rökt, eftersom det ju inte går att ladda batteriet på annat sätt än via telefonen...
Perfekt...
Postad 13 September 2010 - 07:31
En annan rolig sak är att batteriet verkar vara helt urladdat, då varken meddelande eller Download Mode går igång om man inte har i laddkabeln eller via USB till PC:n...
Har testat ladda batteriet ett bra tag, telefonen blir varm men verkar inte ta emot någon laddning.
Har för mig att jag läst någonstans att man ska fulladda batteriet innan man kör i Download Mode? Stämmer det så är jag rökt, eftersom det ju inte går att ladda batteriet på annat sätt än via telefonen...
Perfekt...
Min telefon blev också ganska varm när jag laddade den (i download mode) men vad är det som säger att den inte tog emot laddningen? Telefonen behöver inte vara fullladdad, men vill du vara säker så lägg den på laddning 2-3 timmar.
Postad 13 September 2010 - 08:09
Min telefon blev också ganska varm när jag laddade den (i download mode) men vad är det som säger att den inte tog emot laddningen? Telefonen behöver inte vara fullladdad, men vill du vara säker så lägg den på laddning 2-3 timmar.
Ja, hade i laddaren ungefär 2 timmar. under den tiden flashade meddelandet på med jämna intervaller. När jag sedan drog ut laddaren så var den död, varken meddelande eller Download Mode gik att få igång. Däremot funkar det när laddaren är i, eller när man kör på USB.
SÅ det känns inte som att batteriet har något kräm överhuvudtaget.. Jag skulle behöva en extern laddare, var man kan sätta i batteriet enbart. Får kolla upp om det finns...
Postad 13 September 2010 - 08:47
Ja, hade i laddaren ungefär 2 timmar. under den tiden flashade meddelandet på med jämna intervaller. När jag sedan drog ut laddaren så var den död, varken meddelande eller Download Mode gik att få igång. Däremot funkar det när laddaren är i, eller när man kör på USB.
SÅ det känns inte som att batteriet har något kräm överhuvudtaget.. Jag skulle behöva en extern laddare, var man kan sätta i batteriet enbart. Får kolla upp om det finns...
Det låter som att du bör skicka in den på service tyvärr.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Ultimata Androiden?
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?