Tänkte tipsa om en recension en kompis till mig har gjort där han har ställt Desire mot Iphone 3GS:
http://www.hard.se/a...-vs-htc-desire/
Rätt intressant för den som är i köpartagen.
Varför ens ta för givet att man väljer mellan Desire och iPhone ?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - HTC Desire *
Startad av
Squeezemaster
, Apr 13 2010 18:49
3018 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 20 April 2010 - 15:56
Varför ens ta för givet att man väljer mellan Desire och iPhone ? Postad 20 April 2010 - 15:59
Har Tele2 på Desiren. Kommer där upp i 3 - 3,5 Mbit down, ca 1,5 up. här hemma inomhus. Går jag då ut på t.ex. Google maps i gatu vy, så laddas bilderna upp klara och fina, så gott som på studs. Kör jag samma på Spican som jag får 1.7 - 2 Mbit down med Telia abb. tar det lite tid att ladda upp klara fina bilder. Med min sons IPhone med Telenor, är ändå trögare. Har även testat samma med 2G på Desiren, då endast med ca. 30 kb/s då funkar det i prinsip inte alls. Så visst är det vissa skillnader. Har så klart lite med CPUn att göra också. Redigerat av ffodil, 20 April 2010 - 16:01. Postad 20 April 2010 - 16:42 Man skulle ju kunna tro det med en sån ny telefon, men icke. Och vad jag förstått så är ju det en hårdvarugrej så det lär inte komma i form av nån uppdatering heller. Så det blir till att manuellt ange alla stationsnamn och sedan leta upp stationerna igen om man flyttar på sig över större sträckor. Man kan inte få allt... Postad 20 April 2010 - 17:39 Den har RDS. Polarns Desire visar SR P3 iaf. Redigerat av mrNoodles, 20 April 2010 - 17:42. Postad 20 April 2010 - 18:09
Tryck på A, för att komma till Å och Ä. O för att komma till Ö. Postad 20 April 2010 - 18:15
Jag hade exakt samma problem så jag var till Media Markt och skulle höra vad dom kunde göra åt saken. Så hon bakom disken tog mobilen och gick iväg med den sen kommer hon tillbaka 1-2min senare och slår av mobilen och då tar det bara några sekunder. Frågar vad hon gjort men hon hävdar att hon inte gjorde nåt. Men sen det besöket är min mobil normal igen. Redigerat av New Player, 20 April 2010 - 18:15. Postad 20 April 2010 - 18:36 Nej, den har INTE RDS! Däremot kan du ange ett namn för vald frekvens, t ex att 98.0 MHz = "SR P3" och då visas "SR P3" när man rattar in den frekvensen. Är man osäker på om jag har rätt eller inte så är det bara å nyttja Mr Google. Men tro mig, den har inte RDS Postad 20 April 2010 - 18:42 Tele2.se´s webbshop säger RDS radio + MMS bilden jag fick där det står SR P3 ovanför frekvensen, men det är bara på P3 det har funkat för han. Dålig mottagning kanske, utan extern antenn? + att jag hittade denna precis: http://forumbilder.s...201093203PM1b53 Redigerat av mrNoodles, 20 April 2010 - 18:45. Postad 20 April 2010 - 19:01
Skulle inte lita så hårt på tele2s info konstigt då att HTC inte skrivit något om RDS om sin egen hemsida, över mobilens specifikationer? Postad 20 April 2010 - 19:11
Upplever samma problem med "hackande" uppspelning med bluetooth om Wifi är aktivt och telefonen INTE är inne på något wifi-nät. När den är ansluten med wifi, eller om man stänger av wifi fungerar det utmärkt. Postad 20 April 2010 - 19:15 OKi, men bilden? Samma som MMS bilden jag fick, fast med SR P3.. Postad 20 April 2010 - 19:16
Istället för att förlita sig på diverse Internet-sidor, och bilder, så måste svaret på RDS-frågan vara bland det enklaste att få fram...
Jag menar; vem som helst som äger Desire borde kunna påvisa att den har RDS eller inte - eller? Postad 20 April 2010 - 19:18 Hade samma problem (men utan Juicedefender). En lösning som fungerar för mig: Gå in i inställningar-Trådlöst-Wifiinställningar Tryck meny och välj avancerat Välj wi-fi-policy Om man ställer på "Aldrig när den är ihopkopplad" så switchar telefonen automatiskt över till 3G när den tappar Wi-fi (efter några sekunder), och åter till Wi-fi när det är tillgängligt (efter någon minut). Varför grundinställningen är "Aldrig" kan man dock fundera över... Postad 20 April 2010 - 19:29
Fått min telefon idag och börjar fundera på hur lätt skärmen blir repig respektive full med feta fingeravtryck (börjar redan fyllas upp) samt om telefonen i sig blir nött...
Så tittar lite på Zagg InvisibleSHIELD: http://www.webhallen...hield-full_body och undrar om det är någon som har erfarenhet av denna produkt? Postad 20 April 2010 - 19:32
Har ett problem mer än knarrande skärm, nu har det kommit in 3 hårstrån nära kameralinsen under, hur fan är det med tätningen på desire igentligen, någon mer som det har åkt in hår eller damm i kameralinsen?
Aldrig varit med om detta Tänk när hela linsen är täckt under av hår och skit, roliga kort det nlir då njet Postad 20 April 2010 - 19:34
Vänta tills nästa vecka för då kommer Copter Displayfilm att finnas ute i handeln.
Skrev till dom igår och fick mailsvar idag av dem! Har det på min nuvarande mobil och haft det i över 1 1/2 år verkligen ett kvalitetsskydd. Kostar lite mer men "you get that you pay for"! Redigerat av RedMarathon, 20 April 2010 - 19:35. Postad 20 April 2010 - 19:35
Skulle dock gärna vilja ha något som skyddar själv telefonen också men går väl att kombinera dessa isf antar jag.
Postad 20 April 2010 - 19:37 Ja men hör vad jag säger/skriver! Man kan assigna ett namn till en frekvens, å när man sedan rattar in frekvensen så visas namnet och frekvensen, dvs precis som det visas på bilderna. Men det är inte RDS utan bygger på att man själv angett namnet på radiostationen för den frekvensen. Kan ju även avslöja att radion inte är någe vidare, tycker det är väldigt dålig mottagning, även med andra lurar än medföljande.. Och ja, jag har en Desire, å den e helt fantastisk Postad 20 April 2010 - 19:40
Desire har RDS, jag får upp kanalnamn utan ha angett detta. Postad 20 April 2010 - 19:47 Tack! Äntligen. (Hahaha Postad 20 April 2010 - 19:51
Jag har fastnat! Jag lyckas inte hitta mina telefonkontakter från SIM kortet. Tittar i bruksanvisningen angående "Importera kontakter från SIM-kortet" Det står ex. "Tryck på STARTSIDA och sedan på > Personer." Jag hittar inte ens "personer"
Hoppas på hjälp. Löste problemet själv Redigerat av tvspel, 20 April 2010 - 20:40. Postad 20 April 2010 - 20:03 I stand corrected! Så då är frågan om det är min Desire som är kass eller? Å nu hängde sig hela radio-appen! Vad händer?! Uah, blev precis lite kallsvettig EDIT: Verkar vara fler som har problem med radion, kolla här. Det är precis detta symptom jag upplever Redigerat av MiWa, 20 April 2010 - 20:09. Postad 20 April 2010 - 20:13
Testade radion på min nu och den enda radio stationen i Göteborg jag fick upp namn på var SR P3. Med RDS ska man väl få massa rullande reklam och sånt och nåt sånt finns inte.
Redigerat av New Player, 20 April 2010 - 20:20. Postad 20 April 2010 - 20:27 Det är RDS funktion som ger dig stationsnamnet också. Sen finns det väl olika nivåer i det hela. Postad 20 April 2010 - 20:53
Det är nåt skit med Radio-appen. Efter att ha fått problem med att telefonen tar jääääääkligt lång tid att stänga av sig och ibland verkar hänga och man får antingen hålla in power-knappen i >10 sek eller rycka batteriet började jag kolla runt lite. Nån på androidforums hade samma problem och ett av tipsen var å kolla radio-appen. Så jag tog hem en task-killer och dödade radio appen. Vips så stängde telefonen av sig på 5 sekunder. Startade upp igen, kollade i taskkillerna vad som var igång. Radion var med men jag prövade nu att stänga av utan att döda den igen, tänkte att app'en kanske reset'ats. Vips, avstängd på 5 sekunder! Starta upp och tog bort taskkillern (som ju egentligen INTE skall behövas i normalfallet) och telefonen stängde ner sig prefekt återigen. Nu vill jag inte pressa min stackars Desire mer idag så jag har inte dragit igång radion för å se vad som händer, om det hänger sig igen och så, men det känns som att det är nåt lurt med den. Eller vad säger ni övriga Desire-ägare?!?
Och det här med RDS fattar jag fortfarande inte hur den kan ha så svårt att ta emot RDS-data?! Jaja, hoppar nog över radio-delen ett tag framöver EDIT: Missat ett INTE Redigerat av MiWa, 20 April 2010 - 20:55. Postad 20 April 2010 - 20:57
Var ställer jag in så att den känner igen Tele2's surf? Det står bara Sweden3G under Nätverksoperatörer? Är det inte någonstans man ska skriva in wap.tele2.se eller något sådant någonstans?
Postad 20 April 2010 - 20:59 http://www.swedroid....N-inställningar Postad 20 April 2010 - 21:41
Tänkte i fall någon ville se en video tagen på HTC Desire så testade jag funktionen för att göra det förut idag. Hade lite problem att få telefonen att skicka upp filen, men tydligen gick det tillsist iaf. Kan varit routern som opponerade sig också.
http://www.youtube.c...h?v=NCEDTYpXU0o Postad 20 April 2010 - 21:43 Jag saknar också mjukvaruknappar. Postad 20 April 2010 - 22:14
Jag har inte fattat riktigt det dära heller! Ibland kommer jag in på IQ och ibland på Sweden3g o jag har ofta problem att komma in på 3g nätet. Väljer jag att bara köra 3g istället för GSM så har jag knappt täckning. Trots att jag ska ha det enligt deras hemsida i min stad. APN är som det står på alla sidor. Låg så från början! Postad 20 April 2010 - 22:22
Har ni tänkt på en sak???
Desire är så grym Jo, jag vet, ni har tänkt på det... Postad 20 April 2010 - 23:21
Jag kan bara hålla med!! Fy helsike vilken bra lur. Körde Samsung Omnia HD innan. Det är verkligen hästlängder mellan dem. Tar gärna emot fler tips på bra applikationer - Gärna med beskrivning, om någon orkar. Själv kan jag rekommendera Endomondo, om man tycker om man tycker om att köra utomhusidrotter och vill ha koll på hur långt man tagit sig. Man kan även se sin rutt på deras hemsida sen. http://www.endomondo.com Postad 20 April 2010 - 23:24
Om du kollar ett 50-tal inlägg högre upp så ser du min med 80st appar + beskrivning kanske nån som orkar länka? Postad 20 April 2010 - 23:26
Som tidigare tipsats om: https://www.minhembi...howtopic=239771 http://www.bestandroidapps.net/ Postad 20 April 2010 - 23:36
Jag lyckas inte få bort mina facebook-kontakter från min telefonlista. Har dykt upp ca 50 st sådana, riktigt irriterande. Någon som kan berätta hur jag tar bort dom från mina telefonkontakter?
Postad 21 April 2010 - 00:09
Hur ser man om man har pixfel ? Postad 21 April 2010 - 00:53
Lättast vid uppstart, mot svart eller vit bakgrund.. oftast som ett "litet dammkorn som är rött / grönt" eller liknande.. (död pixel dvs) Postad 21 April 2010 - 02:05
Tack för informationen, ska nog köpa min i butik så man kan se det direkt förhoppningsvis Postad 21 April 2010 - 06:32 Jag tänker tvärt om. Om man missar en död pixel när man kollar i butiken så får du den inte utbytt senare (om du inte har minst 3 döda pixlar). Har du beställt den över nätet så har du mer tid på dig att kolla ordentligt och kan skicka tillbaka den även om tillverkaren inte anser att det är något fel på den. Postad 21 April 2010 - 06:35
Ingen som vet vilken storlek på kontaktbilder (som visas när någon ringer) som passar bäst?
Försökte skapa en kontaktbild av ett foto i telefonen men den blev väldigt suddig och grynig. Kontakterna från min gamla telefon har storleken 272x272 pixlar och visas snyggt, men de känns nästan lite tunga att ladda då det tar någon sekund vid inkommande samtal innan bilder kommer fram. Postad 21 April 2010 - 07:10
Var kan man BÄST (Inte billigast) köpa prylar å grejer till Desire ?
Vad har ni som är bra och dåligt ? Postad 21 April 2010 - 07:28
Hur tar man bort det otroligt irriterande och höga ljudet när telefonen startar? =)
Redigerat av zsh, 21 April 2010 - 07:28. Postad 21 April 2010 - 09:02
Prylar o grejer? Menar du tillbehör eller apps? Tror inte att det kommit så mycket Desire-specifikt än eftersom modellen är så ny men det dyker nog upp fodral, hållare m.m. ganska snart. Postad 21 April 2010 - 09:02
Öppna kontakter, tryck [menu], välj visa, ta bort de kontaktlistorna som inte ska visas. Då får du bort alla kontakter du inte vill ha men de som finns på två ställen är fortfarande länkade. Jag visar tex bara telefon kontakter men om nån i telefon kontakterna byter Facebook bild så byts den även i telefonen. Den länkningen kan man ta bort på respektive kontakt. /M Postad 21 April 2010 - 09:28
Jag skulle vilja ha en länk på en av mina homescreens som satte på ljudlös/satte på ljud igen, så man inte behövde hålla inne "sätt på"-knappen för att välja det. Är det bara jag som är blind, eller finns det inget sånt?
Postad 21 April 2010 - 09:32
Vad kan det bero på att jag inte kan surfa in på en https-sida? Den säger "Problem med anslutning - Det gick inte att upprätta en säker anslutning". Sidan jag försöker gå in på är: https://www.avanza.s...eframe=intraday
Den går att se utan att vara inloggad via vanlig dator. Postad 21 April 2010 - 09:37
Kör en widget som heter SilentMode, funkar bra. Postad 21 April 2010 - 09:46 Jag menar tillbehör. Såg en en prisvärd Billaddare hos NetOnNet tex, men denär slut och räknas komma in 15 maj. Fråga: Laddar man batteriet när man är USB-ansluten ? Postad 21 April 2010 - 09:47 Ahh, där hade vi den! Jag tackar och bockar 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |