Hegel
3551 svar till detta ämne
Postad 24 February 2011 - 23:00
Martgus
-
Martgus
-
Användare
-
-
178 inlägg
Var och hämtade ut en H100 själv idag, passade på jag med till slut nu när det var tillfälle.
Vill inte bara spotta ur mig massa konstiga beskrivningar här nu, nöjer mig för stunden med att säga att jag är galet nöjd med hur det låter, allt känns som det har växt och kontrollen är löjligt bra jämfört med innan.
Många pusselbitar föll på plats här nu måste jag säga, både hur jag tycker det låter här hemma och kring alla möjliga diskussioner här på forumet...
Postad 24 February 2011 - 23:04
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Härligt!
Kan ärligt talat lova dig att du kommer att vara nöjd!
Postad 25 February 2011 - 07:07
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Var och hämtade ut en H100 själv idag, passade på jag med till slut nu när det var tillfälle.
Vill inte bara spotta ur mig massa konstiga beskrivningar här nu, nöjer mig för stunden med att säga att jag är galet nöjd med hur det låter, allt känns som det har växt och kontrollen är löjligt bra jämfört med innan. Många pusselbitar föll på plats här nu måste jag säga, både hur jag tycker det låter här hemma och kring alla möjliga diskussioner här på forumet...
Well, jag lovar att förstärkaren inte är overkill för dina högtalare. Men nu förväntar vi oss alla en "Nörd-Origie" i bilder på din nya förstärkare. Själv lämnade jag tillbaks min Hegel HD2 igår, det var en mycket fin liten DAC -den bästa jag testat. Men jag gillar att lyssna på vinyl framför digitalt.
Postad 25 February 2011 - 07:55
Enicar
-
Enicar
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Jag får gratulera Disromance till ett lycket köp, du kommer att vara happy, happy.
Jag lämnar tillbaka min Hegel H2 DAC imorgon med vetskapen om att det digitala inte riktigt ligger mig i fatet. Jag har prövat den grundligt mot min cd-spelare med utgången att skillnaderna var så små att jag inte kunde rättfärdiga köpet, men jag gjorde ett sista knepigt test: Hegel HD2 mot Rega P3-24.
Jag spelade Midlakes "The Courage Of Others" och spelade spåren parallell på både medierna. Men jag är ledsen, ljudet via HD2 var alltför spinkigt och tafatt bredvid min Rega, det digitala mediet var stendött i jämförelse.

Tack för dina intryck av H2. Midlake är väl ett sk Lo Fi -band. Gör sig antagligen bäst på vinyl. Spelar dom in på C-kasettbandspelare? Annars skulle man kanske kunna säga att många tycker vinyl är en bra D/A omvandlare. En nyinspelning idag är väl för det mesta heldigital tills den överför till vinylen.
Redigerat av Enicar, 25 February 2011 - 07:56.
Postad 25 February 2011 - 09:53
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Japp, det stämmer att den ursprungliga mastern är digital.Men sedan anpassas mastern för att svara mot mediet, i detta fall vinylen. Detta bidrar till att mastern ses över ytterligare och bearbetas inför pressningen av vinylen. Någonting i vinylmediet sätter sin definitiva prägel på hur ljud reproduceras, jag upplever själv vinylutgåvor som mer levande än cd-utgåvorna av samma skiva. Men givetvis handlar mycket om livsstil och det är också kulturellt betingat, hur vi vill uppleva våra ritualer vid musiklyssning. Men jag kan lova att Midlakes senaste skiva är väldigt väl mastrad och håller en hög kvalite. För er som har hört Midlakes senaste skiva i FLAC/CD kan jämföra mot 180 grams vinylen, och sedan får ni jämföra själva. Jag får ingen kick av att spela musik via datorn, det var absolut inget fel på HD2, tvärtom var det en helt suverän maskin. Men jag kan slappna av och lyssna mer koncentrerat med en sida i taget på en vinylskiva.
Redigerat av Glidtassen, 25 February 2011 - 09:54.
Postad 25 February 2011 - 15:25
Enicar
-
Enicar
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Japp, det stämmer att den ursprungliga mastern är digital.
Men sedan anpassas mastern för att svara mot mediet, i detta fall vinylen. Detta bidrar till att mastern ses över ytterligare och bearbetas inför pressningen av vinylen. Någonting i vinylmediet sätter sin definitiva prägel på hur ljud reproduceras, jag upplever själv vinylutgåvor som mer levande än cd-utgåvorna av samma skiva. Men givetvis handlar mycket om livsstil och det är också kulturellt betingat, hur vi vill uppleva våra ritualer vid musiklyssning.
Men jag kan lova att Midlakes senaste skiva är väldigt väl mastrad och håller en hög kvalite.
För er som har hört Midlakes senaste skiva i FLAC/CD kan jämföra mot 180 grams vinylen, och sedan får ni jämföra själva. Jag får ingen kick av att spela musik via datorn, det var absolut inget fel på HD2, tvärtom var det en helt suverän maskin. Men jag kan slappna av och lyssna mer koncentrerat med en sida i taget på en vinylskiva.

Nu blir det lite OT (igen) Jag skulle också gärna spela vinyl men jag måste och vill tänka lite praktiskt/utrymmesmässigt. Inser att jag kommer att sakna även vissa CDfordral nu när jag lägger det mesta på hårdisk. Nu får ni prata Hegel igen
Postad 25 February 2011 - 16:33
Martgus
-
Martgus
-
Användare
-
-
178 inlägg
Har inte kunnat nörda loss så värst än, jag och kameran är inte vänner för stunden. Sen måste man ju lyssna på så mycket musik nu, lite som att upptäcka vissa skivor på nytt nästan
Men den fastnade iaf på bild.
Hegel.JPG 49.19K
1 Antal nerladdningar
Postad 25 February 2011 - 16:38
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Har inte kunnat nörda loss så värst än, jag och kameran är inte vänner för stunden. Sen måste man ju lyssna på så mycket musik nu, lite som att upptäcka vissa skivor på nytt nästan Men den fastnade iaf på bild.
Hegel.JPG 49.19K
1 Antal nerladdningar
Den gjorde sig bra där. Du har det FÖ fint hemma.
Postad 25 February 2011 - 16:44
Martgus
-
Martgus
-
Användare
-
-
178 inlägg
Den gjorde sig bra där. Du har det FÖ fint hemma. 
Tackar, man gör så gott man kan som det så fint heter.
Postad 25 February 2011 - 20:18
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Har inte kunnat nörda loss så värst än, jag och kameran är inte vänner för stunden. Sen måste man ju lyssna på så mycket musik nu, lite som att upptäcka vissa skivor på nytt nästan Men den fastnade iaf på bild.
Hegel.JPG 49.19K
1 Antal nerladdningar
Grattis och välkommen till det perfekta ljudet.. =)
Postad 25 February 2011 - 22:19
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Grattis och välkommen till det perfekta ljudet.. =)
Haha, underbart.
Postad 28 February 2011 - 21:35
Köörmit
-
Köörmit
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Nu har min svarta guldklimp äntligen kommit och är inkopplad. Första intrycket är inte ljudmässigt utan att H100 är vansinnigt svårlyft, den höll på att vippa ur händerna redan på väg upp ur kartongen.. Har inte hunnit finlyssna än men tycker att den ger ett gediget intryck, skön känsla i vred, stadig metallklump till fjärr och ett mysigt ljud, med punch.
Postad 01 March 2011 - 12:13
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Nu har min svarta guldklimp äntligen kommit och är inkopplad. Första intrycket är inte ljudmässigt utan att H100 är vansinnigt svårlyft, den höll på att vippa ur händerna redan på väg upp ur kartongen.. Har inte hunnit finlyssna än men tycker att den ger ett gediget intryck, skön känsla i vred, stadig metallklump till fjärr och ett mysigt ljud, med punch.
Sjukligt framtung, och halkiga fötter. Det är väl det som är negativt över den?
Postad 01 March 2011 - 12:25
Köörmit
-
Köörmit
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Sjukligt framtung, och halkiga fötter. Det är väl det som är negativt över den? 
Sjukligt tung i vänster framkant men nu står den där den står, förhoppningsvis länge. Klistrade på ordentliga möbeltassar på en gång så nu glider den fortfarande lätt men mjukare. Kanske finns något bättre att ställa den på, men den glider inte längre av trycket från powerknappen.
Postad 01 March 2011 - 12:56
mostling
-
mostling
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag vet inte men jag ser inga problem med halkiga fötter, den står ju ändå där den står och det är ju inte så att bänken är i rörelse heller, men det kanske bara är jag. Kan säga att jag satte dit filttassar på min men mest för att inte repa bänken.
Postad 01 March 2011 - 13:06
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Jag vet inte men jag ser inga problem med halkiga fötter, den står ju ändå där den står och det är ju inte så att bänken är i rörelse heller, men det kanske bara är jag. Kan säga att jag satte dit filttassar på min men mest för att inte repa bänken.
Självklart är det inga problem när man väl ställt upp den, inte ens att den är framtung gör något. Men vi är ju trots allt svenskar så "lite" måste man gnälla  Satte också på möbeltassar illa kvickt då min h100 gled då jag tryckte på/av den. Skyller det på tv-bänken i fortsättningen, förba**ade pianolack!
Postad 01 March 2011 - 14:31
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Fick min H100 idag äntligen, schenker har gjort det till en tradition att skicka mina grejer fel.
Har bara hunnit packa upp den ännu och lyssna någon låt än så länge så det är för tidigta att säga något ännu, men man hör att det låter lite annorlunda jämfört naimen.
Får lyssna mer imorgon för nu måste jag iväg på jobbet för em skift.
Postad 01 March 2011 - 15:25
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Sjukskriv dig, lyssna & ge oss intryck istället
Postad 01 March 2011 - 15:26
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Min Dac finns att hämta ut nu
Postad 02 March 2011 - 17:50
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Kom med intrycken nu då!?
Postad 02 March 2011 - 18:55
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Då har min H200 och HD20 gått från Norge sedan igår, hoppas att frakten går fort därifrån till Sundsvall
Mina Focus 140 som är kopplade med Chord Signatur bara står här och längtar efter ett par rejäla kontakter att plugga in i. Ska faktiskt gå upp på vinden och leta fram mina Linn silver XLR interconnect så att jag kan ansluta HD20 balanserat till H200.
B T W, är det någon som kan rekommendera en Mediaplayer för PC som verkligen pytsar ut 24 bitar i 96 kHz via USB ? DbPoweramp eller Monkeymediaplayer ?
När man nu får tag på FLAC-filer med Studiomaster så vill man verkligen se till att de strömmas in i HD20 på bästa sätt.
Sedan kan jag rekommendera att se till att även dator eller andra källor inte har för mycket brum från sina motorer från deras diskar. Jag blev varse att en Marantz UD5005 gav mycket tystare bakgrund än t ex en Panasonic Blu-ray, samma sak gäller många laptop även fast man tar ut signalen digitalt. Min lilla Dell-dator utan inbyggd Dvd-brännare låter bättre än den större Lenovo med inbyggd Dvd-brännare. Motorerna i en Blu-ray är ett elände då de håller så hög hastighet, är ofta en orsak till mycket brum och skapar på så sätt inte så tyst bakgrund.
Marantz har slutat med slimline design på sina BD- / UD-produkter för att just inte motorerna ska störa så mycket.
Redigerat av Musik_Ersken, 02 March 2011 - 19:13.
Postad 02 March 2011 - 19:18
mostling
-
mostling
-
Användare
-
-
198 inlägg
DbPoweramp med Wasapi plugin funkar bra.
Postad 03 March 2011 - 08:55
disromance
-
disromance
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Då fick man hem sin HD20 igår. Har bara precis hunnit koppla in den så intryck kommer senare men det låter mycket lovande. Sedan kan jag upplysa de personer som tyckte att fjärrkontrollen var korkad bara för att det endast gick att styra dac:en har fel. Med medföljande fjärrkontroll kan du styra basfunktionerna på samtliga Hegel försteg, integrerad förstärkare och CD spelare. Det ska dock tilläggas att fjärren inte är vacker och plastig men fungerar utmärkt. Riktigt trevligt att tex kunna byta låt på Spotify.
Postad 03 March 2011 - 11:00
Jenscee
-
Jenscee
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Då har min H200 och HD20 gått från Norge sedan igår, hoppas att frakten går fort därifrån till Sundsvall 
Har du beställt den någon butik i Norge? Tänkte om dom ligger i bättre pris där?
Postad 03 March 2011 - 11:06
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Då fick man hem sin HD20 igår. Har bara precis hunnit koppla in den så intryck kommer senare men det låter mycket lovande. Sedan kan jag upplysa de personer som tyckte att fjärrkontrollen var korkad bara för att det endast gick att styra dac:en har fel. Med medföljande fjärrkontroll kan du styra basfunktionerna på samtliga Hegel försteg, integrerad förstärkare och CD spelare. Det ska dock tilläggas att fjärren inte är vacker och plastig men fungerar utmärkt. Riktigt trevligt att tex kunna byta låt på Spotify.
Tack, då ökade Du på min otålighet..  Hade Du HD10:an sedan tidigare ? Min H200 och HD20 gick som sagt från Norge den 1:a borde då snart vara här. Har du beställt den någon butik i Norge? Tänkte om dom ligger i bättre pris där?
Nej, men de tillverkas väl där ? Inte är det väl några Kineser som sätter ihop dem !!?!?
Postad 03 March 2011 - 11:42
disromance
-
disromance
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Tack, då ökade Du på min otålighet.. 
Hade Du HD10:an sedan tidigare ? Min H200 och HD20 gick som sagt från Norge den 1:a borde då snart vara här.
Nej, men de tillverkas väl där ? Inte är det väl några Kineser som sätter ihop dem !!?!?
Jag har haft HD10 hemma på lån i 2 veckor. Du kommer bli grymt nöjd med H200 och HD20, det kan jag nästan lova  De slutmonteras och testas i Norge.
Redigerat av disromance, 03 March 2011 - 11:42.
Postad 03 March 2011 - 12:55
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
@disromance
Kan du förklara det här med spotify styrning lite mer ingående?
@Musik_Ersken
Hoppas du har större tur än mig med väntan, min hegel var upp till sundsvall & vände innan den slutligen hamnade i karlstad. Tog nog 1vecka innan jag fick den, och den veckan var lång.
Postad 03 March 2011 - 13:29
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jag har haft HD10 hemma på lån i 2 veckor. Du kommer bli grymt nöjd med H200 och HD20, det kan jag nästan lova 
De slutmonteras och testas i Norge.
Jo, jag såg att den mesta produktionen ligger i Kina. Men Ok, så de lägger de sista touchen på produkterna i Norge.
Postad 03 March 2011 - 13:45
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag tror inte att norrmän är bättre på att skruva ihop saker än kineser.
Postad 03 March 2011 - 13:47
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Helt rätt, inte BÄTTRE, däremot ruskigt mycket dyrare  Undrar vad en Hegelprodukt skulle gå på helt ihopsatt i Norge?
Postad 03 March 2011 - 14:29
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Det har Du säkert rätt i, dock behåller de väl något slutmoment i Norge för säkerställande av kvalitén. Helt rätt, inte BÄTTRE, däremot ruskigt mycket dyrare Undrar vad en Hegelprodukt skulle gå på helt ihopsatt i Norge?
Ja, det är väl bara Naim och Linn som sköter mycket av sin produktion i sitt hemland !!?!?
Postad 03 March 2011 - 15:29
Fleskus
-
Fleskus
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har du beställt den någon butik i Norge? Tänkte om dom ligger i bättre pris där?
kolla prisjakt.no fick min h100 bra mkt billigare än vad den kostar i sveige.. köpte den från soundgarden.
Postad 03 March 2011 - 15:42
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Snarare tvärtom. Och det hade väl vart svenska ungdomar som gjort det i så fall. (Roligare än att skala bananer)
Postad 03 March 2011 - 23:33
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jag har haft HD10 hemma på lån i 2 veckor. Du kommer bli grymt nöjd med H200 och HD20, det kan jag nästan lova 
De slutmonteras och testas i Norge.
Ja, så kom de då idag HD20 och H200, och Du har så rätt det låter mycket lovande. Behöver väl gärna några timmars "burn in" än den tid de hittills fått. Men spontant upplever jag dynamik, grym baskontroll och ett magnifikt mellanregister. Vilken realism på röster jag nu får via Chord Signatur och mina Focus 140. Det var rätt fantastiskt att lyssna på hur musikern som spelar flöjt drar åt sig andan på en inspelning. Kan väl säga att det hela "andas musikalisk återgivning"
Postad 04 March 2011 - 10:18
disromance
-
disromance
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Ja, så kom de då idag HD20 och H200, och Du har så rätt det låter mycket lovande. Behöver väl gärna några timmars "burn in" än den tid de hittills fått.
Men spontant upplever jag dynamik, grym baskontroll och ett magnifikt mellanregister. Vilken realism på röster jag nu får via Chord Signatur och mina Focus 140.
Det var rätt fantastiskt att lyssna på hur musikern som spelar flöjt drar åt sig andan på en inspelning. Kan väl säga att det hela "andas musikalisk återgivning" 
Vad kul att du upplever exakt samma förändring som jag och då har inte jag heller hunnit spela in prylarna än. Det är exakt större och bättre dynamik, grym baskontroll och ett magnifikt mellanregister jag känner av. Jag tycker detta säger en hel del om Hegels mervärde i en anläggning. Jag kommer försöka ge ett mer ingående lyssningsintryck efter helgen.
Postad 04 March 2011 - 10:31
disromance
-
disromance
-
Amatör
-
-
82 inlägg
[quote name='Sikkfisk' date='Mar 3 2011, 12:55 ' post='3222373'] @disromance Kan du förklara det här med spotify styrning lite mer ingående? Det finns inte så mycket att berätta egentligen då jag inte hunnit testa så mycket. Det ända är att du behöver inte göra något allt bara fungerar av sig självt (ligger en mjukvara i HD20 som medför detta). Förutsättningen är att du kopplar med USB mot dator. Det funktioner jag har testar är play, pause, byta låt i Spotify men detta ska även fungera i de flesta andra media spelare. Själv ska jag testa om det fungerar i Foobar2000 i helgen då det är denna jag använder primärt när jag inte spelar CD skivor. Dock kopplar jag normalt med optisk anslutning när jag spelar foobar2000 så då kommer det inte fungera  men man kan inte få allt  Hoppas detta var lite av ett svar på din fråga!
Postad 04 March 2011 - 11:03
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Vad kul att du upplever exakt samma förändring som jag och då har inte jag heller hunnit spela in prylarna än. Det är exakt större och bättre dynamik, grym baskontroll och ett magnifikt mellanregister jag känner av. Jag tycker detta säger en hel del om Hegels mervärde i en anläggning. Jag kommer försöka ge ett mer ingående lyssningsintryck efter helgen.
Ja, nu är det väl bäst att spela, spela och åter spela någon vecka så att prylarna blir varma i kläderna  . Kan bara hålla med Hegel om att H200 bör vara på en 1 timme för att komma till sin rätt. Lyssnar just nu på ett flygelstycke och jag har väl aldrig hört denna sanna realism i detta förut. Man får samma associationer som när man dricker en Laphroaigh Whiskey  . D v s det är ju lite som att bita i en nytjärad brygga. Här finns hela flygeln med på ett imponerande sätt strängarna och allt träarbete. B T W Hegel rekommenderar Foobar2000 som Mediaspelare.
Redigerat av Musik_Ersken, 04 March 2011 - 11:16.
Postad 04 March 2011 - 11:13
disromance
-
disromance
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Haha du har underbar smak först Hegel och nu Laphroaig Whiskey. Två saker som är som balsam för själen:)
Postad 04 March 2011 - 11:35
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Haha du har underbar smak först Hegel och nu Laphroaig Whiskey. Två saker som är som balsam för själen:)
Jo, man är väl lite av en livsnjutare. Tror faktiskt att de flesta Audiofiler som även har en rejäl musiksamling är av detta slag. D v s de som bara inte har någon enstaka vinyl med pianomusik som de lyssnar på varje gång de gjort en uppgradering. Utan de som verkligen använder de bättre ljudåtergivningsprodukterna för att bredda och upptäcka ny musik och vad den kan ge. HD20 är verkligen kalas, hade en "close encounter" med en kyrka nyss med orgel, och HD20 ger verkligen den där förnimmelsen av den djupa vibrerande luften från kyrkorgeln.
Postad 04 March 2011 - 12:17
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jo, man är väl lite av en livsnjutare. Tror faktiskt att de flesta Audiofiler som även har en rejäl musiksamling är av detta slag. D v s de som bara inte har någon enstaka vinyl med pianomusik som de lyssnar på varje gång de gjort en uppgradering. Utan de som verkligen använder de bättre ljudåtergivningsprodukterna för att bredda och upptäcka ny musik och vad den kan ge.
HD20 är verkligen kalas, hade en "close encounter" med en kyrka nyss med orgel, och HD20 ger verkligen den där förnimmelsen av den djupa vibrerande luften från kyrkorgeln. 
Kanske ska tillägga att jag äger en Velodyne SPL-1200 Ultra för att utöka Focus 140 nedåt.
Postad 04 March 2011 - 14:32
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Gratulerar till bra val och kul att Ni är nöjda,
Ersken o Disromance!
Postad 04 March 2011 - 16:13
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Gratulerar till bra val och kul att Ni är nöjda, Ersken o Disromance! 
Tack tack, såg dina prylar. Det påminner mig om den tid då jag hade även hade Linn Komri till mina Linn Klimax förstärkare. (Klimax Kontrol och klimax Solo har jad fortfarande kvar.) och en ännu efter flytt nedpackad LP12. De där prylarna lär flytta luft och ge bra insikt i musikens mysterier.
Postad 04 March 2011 - 16:52
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Dom flyttar luft så pass att jag åkt på en hörselskada. Men 30 år
som trummis var nog den största orsaken. Jag har haft ett ett
halvår med mkt velande hit och dit. Jag har även en gammal
Luxman förstärkare som är väldigt snäll mot öronen. Så pass
att Hegel´n vart ute på hifimagasinet två gånger.
Men sen jag bränt in mitt moddade Riaa jag fick hem i julas
så är jag fullständigt trygg med min gamla arbetshäst.
Array + H4SE hör ihop och så förblir det. Den dag den börjar
hosta är jag övertygad om att jag kan skicka den till Oslo för
en vitamintninjektion.
Hegel till skillnad från svenska ingenjörer svarar samma
dag. Servicenivån ger trogna kunder!!!!
Redigerat av Bongo_Mongo, 04 March 2011 - 16:52.
Postad 04 March 2011 - 18:06
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Lyssnar på min underbara kombo Hegel-audiovector för stunden, just nu med en "höga kusten". Kanske ska förstärka lusten med en Highland Park, eller laphroig, eller mackmyra, eller ancnoc, eller mackmyra.. Näe.. caol ila får det bli! Skål på er "buksvågrar"!
Postad 04 March 2011 - 18:15
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Dom flyttar luft så pass att jag åkt på en hörselskada. Men 30 år som trummis var nog den största orsaken. Jag har haft ett ett halvår med mkt velande hit och dit. Jag har även en gammal Luxman förstärkare som är väldigt snäll mot öronen. Så pass att Hegel´n vart ute på hifimagasinet två gånger.
Men sen jag bränt in mitt moddade Riaa jag fick hem i julas så är jag fullständigt trygg med min gamla arbetshäst. Array + H4SE hör ihop och så förblir det. Den dag den börjar hosta är jag övertygad om att jag kan skicka den till Oslo för en vitamintninjektion.
Hegel till skillnad från svenska ingenjörer svarar samma dag. Servicenivån ger trogna kunder!!!!
Ja, jag blev förvånad över hur snabbt de svarade och vilken geist och trevlig ton de använde i sin mailkonversation. "Lyxman" är det en rörstärkare Du har av dem ? Jag drömde om att i slutet av 70-talet att få lägga händerna på en "Lyxman" som jag tänkte para ihop med min inköpta skivspelare Sonab 67 S och åkte på en exekutiv auktion efter en källarfirma som gått i KK. Detta var 1978 och min budget räckte tyvärr inte Luxmanförstärkaren slutade på 1200 :- och jag kunde bara sträcka mig till 1000 :-. Så det blev en Nikkorecieiver istället som jag fick för 800 :- . Inte riktigt samma status och ljudkvalité då men som första riktiga stereo var jag lycklig.
Postad 04 March 2011 - 19:42
Musik_Ersken
-
Musik_Ersken
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Lyssnar på min underbara kombo Hegel-audiovector för stunden, just nu med en "höga kusten". Kanske ska förstärka lusten med en Highland Park, eller laphroig, eller mackmyra, eller ancnoc, eller mackmyra.. Näe.. caol ila får det bli! Skål på er "buksvågrar"!
SKål på dig. Själv har jag just avslutat middagen, en utskuren biff med en självgjord rösti och vitlökssmör. Så jag avslutar i skrivande stund ett Rioja Reserva framför några klassiska stycken. Det blir väl snart en Ardbeg Uigeadial och kaffe tillsammans med dessa klassika mästare. SKÅL !
Postad 04 March 2011 - 21:06
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Va gött ni pratar! Här blir det en ordentlig skvätt rom! Skål på er kamrater!
Postad 06 March 2011 - 16:44
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Jag är nöjd med hd2:an, bra att den strömförsörjs genom usb så att den stängs av och på när datorn är igång eller ej
Postad 07 March 2011 - 13:06
Unregistereda28a93fc
-
Unregistereda28a93fc
-
Användare
-
-
199 inlägg
Demo med Hegel och Dynaudio på Lefflers 1-2 april. Det ni!
Postad 07 March 2011 - 13:29
Martgus
-
Martgus
-
Användare
-
-
178 inlägg
Ska bli riktigt kul att gå dit och lyssna då
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|