Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Apple iPad 2*

1315 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad 2 16GB (Surfplattor) 9 8.359998 (124) Inga priser
Apple iPad 2 32GB (Surfplattor) 9 8.925924 (26) Inga priser
Apple iPad 2 64GB (Surfplattor) 9 7.214284 (13) Inga priser
Apple iPad 2 3G 16GB (Surfplattor) 9 8.294116 (16) Inga priser
Apple iPad 2 3G 32GB (Surfplattor) 9 8.722222 (17) Inga priser
Apple iPad 2 3G 64GB (Surfplattor) 9 8.749998 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 18 April 2011 - 07:09

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Hur kör jag då iphonen som hotspot för ipaden?

Sätt på internetdelning på iphonen, gå sedan till wi-fi inställningar på ipaden och där skall "iphone" dyka upp som kopplingspunkt och sen är det bara att koppla upp sig mot den.
Hoppas du förstår hur jag menar, har skrivit väldigt kortfattat.

Postad 18 April 2011 - 10:56

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Sätt på internetdelning på iphonen, gå sedan till wi-fi inställningar på ipaden och där skall "iphone" dyka upp som kopplingspunkt och sen är det bara att koppla upp sig mot den.
Hoppas du förstår hur jag menar, har skrivit väldigt kortfattat.

Det funkar bara med iphone 4, sa inte föregående att det var en 3GS som användes?

Postad 18 April 2011 - 13:02

macki81
  • macki81
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Det funkar bara med iphone 4, sa inte föregående att det var en 3GS som användes?

Du kan köra internetdelning med Bluetooth från 3GS till iPad 1 eller 2 som har 4.3.x

Postad 18 April 2011 - 13:04

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Nopp har en iphone 4 :blink: Så den infon jag fick va rätt :lol:

Postad 18 April 2011 - 13:26

Unregisteredd87c3847
  • Unregisteredd87c3847
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Var förbi dStore i Skrapan på lunchen, och de hade några iPad2:or i lager! Dock bara den vita 32GB WiFi-modellen, men den duger åt mig!

Postad 18 April 2011 - 15:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Nopp har en iphone 4 :blink: Så den infon jag fick va rätt :lol:

Men dåså. Wifi:a på!

Du kan köra internetdelning med Bluetooth från 3GS till iPad 1 eller 2 som har 4.3.x

Jo, men nu pratade jag wifi, fick för mig att Gurra bara hade en 3GS och då funkar ju inte wifidelning.

Postad 18 April 2011 - 16:24

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Jag såg att The Phone House hade flertalet iPad2-modeller inne på lager, så jag gjorde en chansning och avbokade min iPad2 hos Apple och beställde en hos The Phone House istääet. Förhoppningsvis får jag en i veckan istället för att slippa vänta en bit in i maj.

Yes! Fick ett mail av The Phone House i morse att min iPad 2 (16GB WiFi) har skickats så med lite tur har jag den i morgon eller på onsdag. Hade jag haft kvar min bokning hos Apple hade jag fått vänta drygt 3 veckor till, så lite flyt hade man ju nu. :blink:

EDIT: Nu är den tydligen slut på deras lager igen, så det var väl ingen större order de fick in.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 18 April 2011 - 16:25.

Postad 18 April 2011 - 18:32

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Efter att haft en "Ipad camera connection kit" i min ägo i några dagar kan jag bara konstatera att den är riktigt användbar förutom en enorm akilleshäl.

Den går att ansluta till allt möjligt: tangentbord (inkl. fungerande mediaknappar), minneskortsläsare och inte minst min usb-dac. Det fula i kråksången är att den i stort sett inte klarar någonting utan en strömförsedd usb-hubb, vilket gör den rätt begränsad i sitt användningsområde.

Nästa inköp blir nog av-adaptern. Någon som har någon erfarenhet av den? Hade nämligen tänkt försöka att pensionera min stationära dator "helt".

Postad 18 April 2011 - 22:39

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Någon som har ett tips på bra vägghängd lösning?

Postad 19 April 2011 - 07:34

Winnerback
  • Winnerback
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
För er som äger en iPad 2 så kommer möjligheten att koppla hdmi via strömintaget mha en adapter. Jag har sökt runt men inte hittat den i lager någonstans i fysiska butiker men alla säger att den är på väg. iPad 2 ska kunna skicka ut 1080 därifrån och då kan du pensionera din laptop och även spela upp film som du skickar till tv:n/projektorn i full-HD.

Många guider säger att det inte är värt att byta från version 1 till 2 men bara det att den sistnämnda kan skicka ut full-HD är tillräckligt för att jag skulle byta upp mig.

/Niclas

Postad 19 April 2011 - 08:09

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

För er som äger en iPad 2 så kommer möjligheten att koppla hdmi via strömintaget mha en adapter. Jag har sökt runt men inte hittat den i lager någonstans i fysiska butiker men alla säger att den är på väg. iPad 2 ska kunna skicka ut 1080 därifrån och då kan du pensionera din laptop och även spela upp film som du skickar till tv:n/projektorn i full-HD.

Många guider säger att det inte är värt att byta från version 1 till 2 men bara det att den sistnämnda kan skicka ut full-HD är tillräckligt för att jag skulle byta upp mig.

/Niclas

Ja, kolla in klippet nedan så förstår man att man måste ha en iPad 2 :blink:
http://www.youtube.c...h?v=PjgP5eNM2sY

Postad 19 April 2011 - 15:07

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
En liten fråga. Xvid och Divx, hur fungerar det på Ipad 2? Både med eventuell "app" och videoklipp.

Postad 19 April 2011 - 15:22

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

En liten fråga. Xvid och Divx, hur fungerar det på Ipad 2? Både med eventuell "app" och videoklipp.

Jag använder airvideo och den tar iaf alla format jag har på min dator. Har för mig att jag testat dom vanligaste utan några problem. Men den konverterar medans man ser på videon. Men det går snabbt.

/Niklas

Postad 19 April 2011 - 17:10

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Så länge upplösningen är max 720p så ska det nog gå bra med xvid och divx nmed tex CinexPlayer.
http://cinexplayer.com/

Postad 19 April 2011 - 21:42

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

30mbit var ju avsevärt mycket bättre än mina 8mbit.. så då är det min router jag får mecka med. :P Såg dock att det fanns en "ipad2 wifi issues" tråd på apples officiella support forum som är uppe i 23 sidor.. så jag är iallafall inte ensam med problem.
Men finns iaf en hel del förslag där på hur man får ordning på wifi. Tydligen är ipad2:an rätt kinkig.

Citerar mig själv.. för att säga att en uppgradering till 4.3.2 gjorde att mina 8mbit plötsligt hamnade på 26mbit. Så det var helt enkelt något buggigt i ipad:ens gamla firmware (4.3.1). Glad att jag inte la ner mer tid på felsökning än jag gjorde :) Så har fler problem med wifi.. uppgradera firmware!

Postad 20 April 2011 - 12:42

Aosman
  • Aosman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Yes! Solens dag idag...

Fick min iPad 2 idag via M Store Kristianstad, dom fick 4st varav samtliga gick åt direkt då dom var förbeställda.

Kjell o Co får in displayskydden (79:-) 2:a veckan i maj (10-11/5) till huvudlagret så först då kan man beställa från butik (tips om man inte vill betala hutlöst för displayskydd)

Nu blir det konfigurering hemma med stereo, dator etc. etc.

Postad 20 April 2011 - 13:44

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Citerar mig själv.. för att säga att en uppgradering till 4.3.2 gjorde att mina 8mbit plötsligt hamnade på 26mbit. Så det var helt enkelt något buggigt i ipad:ens gamla firmware (4.3.1). Glad att jag inte la ner mer tid på felsökning än jag gjorde ;) Så har fler problem med wifi.. uppgradera firmware!

Min Ipad går inte över 26 mbit och har alltid legat på den hastigheten oavsett firmware så det beror knappast på det, min dator kommer upp i 80mbit trådlöst har också provat att byta kanal som det trådlösa agerar på men inget hjälper. Mycket dåligt tycker jag! Lönt att ha N-standard om man inte kommer upp i hastighet.

Postad 20 April 2011 - 14:55

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Min Ipad går inte över 26 mbit och har alltid legat på den hastigheten oavsett firmware så det beror knappast på det, min dator kommer upp i 80mbit trådlöst har också provat att byta kanal som det trådlösa agerar på men inget hjälper. Mycket dåligt tycker jag! Lönt att ha N-standard om man inte kommer upp i hastighet.

Värt att nämna är att det inte räcker med att en accesspunkt har wifi-n för att alla n-kompatibla enheter ska få den hastigheten, accesspunkterna kan inte skicka ut data via 2 protokoll samtidigt utan väljer g om det finns en enhet på samma nät som inte kan köra ngt annat än g, för de fallen kan en del accesspunkter köra 2 nät samtidigt.

Postad 20 April 2011 - 14:57

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Beställde precis en iPad 2 16 GB Wifi från Phonehouse. Fanns på lager ;)

Postad 20 April 2011 - 15:08

OZZO
  • OZZO
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Beställde precis en iPad 2 16 GB Wifi från Phonehouse. Fanns på lager ;)

Samma här :D

Postad 20 April 2011 - 19:01

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Var nere och hämtade den sista i Nordstan (16GB Wifi) för en timme sen.

Postad 20 April 2011 - 19:45

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Har lagt upp lite jämförelsebilder mellan Ipad 2 och Newton Message Pad 120 i mitt galleri. Det är verkligen kul att se hur mycket utvecklingen har gått framåt på 17 år. Ta er gärna en titt! ;)

Ipad vs Newton

Postad 20 April 2011 - 19:56

Aosman
  • Aosman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur får man igång filmerna på Voddler i iPaden? Play ikonen är inte markerad men om jag går in via iphonen så är den markerad... Nån inställning som är fel?

Redigerat av Aosman, 20 April 2011 - 19:57.

Postad 20 April 2011 - 20:41

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
http://www.zagg.com/...CFUku3godmAaK_A

Lite cool ändå

Postad 20 April 2011 - 20:46

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

http://www.zagg.com/...CFUku3godmAaK_A

Lite cool ändå

Absolut!

Föredrar dock ett tangentbord som är lite mer flexibelt. Om man vill ha ett sådant kan man nästan lika gärna köpa en Macbook Air.

Redigerat av Unregistered1573, 20 April 2011 - 20:46.

Postad 20 April 2011 - 21:00

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Samma här ;)

Beställde en därifrån i måndags, fanns i lager, men var idag fortfarande inte skickad, ringde ktj och de sa att den inte alls fanns på lager och var därför min inte ännu var skickad. Vet inte om just er modell finns i lager men jag tvivlar :D

Postad 21 April 2011 - 04:10

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Beställde en därifrån i måndags, fanns i lager, men var idag fortfarande inte skickad, ringde ktj och de sa att den inte alls fanns på lager och var därför min inte ännu var skickad. Vet inte om just er modell finns i lager men jag tvivlar ;)

Dåligt.. Borde inte det räknas som falsk marknadsföring? Ringer kundtjänst efter jobbet idag, finns inte min på lager så kan de ju glömma att jag nånsin mer beställer från dem.

Postad 21 April 2011 - 05:35

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Värt att nämna är att det inte räcker med att en accesspunkt har wifi-n för att alla n-kompatibla enheter ska få den hastigheten, accesspunkterna kan inte skicka ut data via 2 protokoll samtidigt utan väljer g om det finns en enhet på samma nät som inte kan köra ngt annat än g, för de fallen kan en del accesspunkter köra 2 nät samtidigt.

Så om jag stänger av all annan utrustning så bör jag rent teoretiskt komma upp i högre hastigheter, men det gör jag inte. Därav måste det vara en begränsning i ipaden!

Postad 21 April 2011 - 07:26

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Beställde en därifrån i måndags, fanns i lager, men var idag fortfarande inte skickad, ringde ktj och de sa att den inte alls fanns på lager och var därför min inte ännu var skickad. Vet inte om just er modell finns i lager men jag tvivlar ;)

Dåligt.. Borde inte det räknas som falsk marknadsföring? Ringer kundtjänst efter jobbet idag, finns inte min på lager så kan de ju glömma att jag nånsin mer beställer från dem.

The Phonehous suger ganska ordentligt. Har beställt telefon därifrån, samma sak där, den fanns i lager, jag till och med ringde den gången och frågade och beställde. 3 veckor hade gått och de hade inte skickat nån och det visade sig att de inte alls hade på lager bara "på väg in". Aldrig The Phonehouse. Speciellt inte efter ha sett hur de behandlar sina anställda.

Postad 21 April 2011 - 09:22

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Finns det något metod som gör det möjligt att ladda upp filer (främst bilder) från min Ipad direkt till min NAS (Netgear Readynas)?

Tack på förhand!

Postad 21 April 2011 - 10:13

OZZO
  • OZZO
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag ringde just kundtjänst och fick svaret: 2-4 veckors levtid och de beklagade att den var markerad som att den fanns i lager. Jag avbeställer. Håller med om falsk marnadsföring.

Postad 21 April 2011 - 10:14

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Haha dum som jag är så beställde jag en ipad 16GB igår också, står ju idag fortfarande som i lager, ringde ktj idag och snackade lite och hon sa "tyvärr" de finns inte i lager för "alla" som beställt en. nähä svarar jag, och undrar varför det fortfarande står på hemsidan att den finns i lager, som svar får jag att beställningarna måste "behandlas" innan de dras av från lagerstatusen i systemet. Dvs, det kan finnas 2 ipads i lager och även stå som i lager på hemsidan även om 1000 personer gjort en beställning, förutsatt att ingen blivit behandlad än ;) (konstigt var ju iofs att min beställning var behandlad under mina sidor och stod som "fraktas" men fanns tydligen ändå inte i lager för mig).

Jaja, hoppas jag får tillbaka mina pengar för bådas ipadsen snabbt iaf.

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 21 April 2011 - 10:18.

Postad 21 April 2011 - 12:37

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Någon som har ett tips på bra vägghängd lösning?

Har du sett denna?

http://www.coolstuff...gfaste-for-iPad

Vet inte om Ipad 2 fungerar med denna?

Postad 21 April 2011 - 13:34

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Har precis som ni ringt kundtjänsten på Phonehouse och varit måttligt förbannad. Avbokat ordern, skällt lite och tackat för mig.

Vet ni om något Mediamarkt-varuhus i södra Sverige har nån på lager? :)

Postad 21 April 2011 - 13:50

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Har precis som ni ringt kundtjänsten på Phonehouse och varit måttligt förbannad. Avbokat ordern, skällt lite och tackat för mig.

Vet ni om något Mediamarkt-varuhus i södra Sverige har nån på lager? :)

Bra det :), det konstiga jag tycker är att ordern var ju behandlad och skulle då enl phonehouse påverka lagerstatus, men lagerstatusen är ju _fortfarande_ i lager, så det verkar inte heller påverka deras lagerstatus. Står antagligen där _endast_ för att få fler att handla den där.

Postad 21 April 2011 - 14:17

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Bra det :), det konstiga jag tycker är att ordern var ju behandlad och skulle då enl phonehouse påverka lagerstatus, men lagerstatusen är ju _fortfarande_ i lager, så det verkar inte heller påverka deras lagerstatus. Står antagligen där _endast_ för att få fler att handla den där.

var precis så i fallet med min telefon. var behandlad och stod fraktas och fanns i lager, efter tre veckor så avbeställde jag. Phonehous är usla.

Nu ska jag hämta min ipad som har kommit från Applestore. den skulle först kommit 4 maj..
:)

Postad 21 April 2011 - 15:27

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Någon i Örebro som vill ha en 64GB 3G svart. Jag köpte min redan på releasedagen och nu har dom reserverat, till lördag, en åt mig på digitalinn.
Eller man kanske skall sälja sin wifi 64 och köpa en med 3G...hmmmm...någon som vill köpa en wifi 64 för 6500 :)

Postad 21 April 2011 - 18:21

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Någon i Örebro som vill ha en 64GB 3G svart. Jag köpte min redan på releasedagen och nu har dom reserverat, till lördag, en åt mig på digitalinn.
Eller man kanske skall sälja sin wifi 64 och köpa en med 3G...hmmmm...någon som vill köpa en wifi 64 för 6500 :)

Jag fattar inte? Har du inte en 64gb 3g? VAD E RESERVERAT? Och varför skulle någon vilja köpa en 64gb wifi flr 6500kr när dom finns i lager för 5990????

Postad 21 April 2011 - 18:44

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag fattar inte? Har du inte en 64gb 3g? VAD E RESERVERAT? Och varför skulle någon vilja köpa en 64gb wifi flr 6500kr när dom finns i lager för 5990????

Nej, har inte för mig att jag påstått att jag har 3g.
Dom har reserverat en 64gb med 3g åt mig fast jag i nuläget har jag endast wifi modellen.
Frågan om någon ville köpa var retorisk och skämtsam, därav inget frågetecken efter, men förstår så här i efterhand att den kan ha misstolkats och ber om ursäkt för detta.

Om någon däremot vill utnyttja min reservation för en 3g 64gb är dom välkomna att höra av sig, men om det finns i lager redan så är det bara att strunta i min fråga.

Ta det lite lugnt så förklarar jag vad jag menar. Inget behov av multipla frågetecken eller versaler.

Postad 21 April 2011 - 23:18

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Min fru är sugen på en Ipad2 men har tvåå funeringar;

1a. Finns det någon Instant Messenger App som kan sköta MSN/Windows Live protokoll med stöd för video samtal?
eller
1b. Finns det något program för Windows XP/Vista/7 dator som kan "prata" med Ipad2'ans Facetime program?
(Hon vill kunna kommunicera med sin familj på andra sidan jordklotet)

2. Finns det stöd för att nå musik och foton på en Neatgear Stora MS2110? DLNA? Eller via Premiumtjänsten för Stora'n? (For a small yearly fee, these extra features can be added to your Stora:
Mobile Access - Access music from iPhone, upload pictures from Blackberry®, browse content on Windows® mobile phones and many more!)
Står dock bara "music" för Iphone.....

Super tacksam föralla tips/svar ni kan ha!

Trevlig Påsk!

Postad 22 April 2011 - 06:48

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Min fru är sugen på en Ipad2 men har tvåå funeringar;

1a. Finns det någon Instant Messenger App som kan sköta MSN/Windows Live protokoll med stöd för video samtal?
eller
1b. Finns det något program för Windows XP/Vista/7 dator som kan "prata" med Ipad2'ans Facetime program?
(Hon vill kunna kommunicera med sin familj på andra sidan jordklotet)

2. Finns det stöd för att nå musik och foton på en Neatgear Stora MS2110? DLNA? Eller via Premiumtjänsten för Stora'n? (For a small yearly fee, these extra features can be added to your Stora:
Mobile Access - Access music from iPhone, upload pictures from Blackberry®, browse content on Windows® mobile phones and many more!)
Står dock bara "music" för Iphone.....

Super tacksam föralla tips/svar ni kan ha!

Trevlig Påsk!

1A. Det enda chatprotokoll som har stöd för videosamtal, vad jag vet, är skype i dagens läge. Skype finns bara som iphone app än så länge så gränssnittet ser inte vackert ut, men videosamtalen fungerar bra tycker jag, använder det ofta själv. Skype borde vara på g med en ipad version snart tycker jag. För vanlig textchat, kör jag med IM+ som har ett bra gränssnitt och kan hantera msn, icq, skype, googletalk och yahoo. Tyvärr inga videosamtal på något protokoll än.

1B. Kan inte bekräfta detta men har väldigt svårt att tro att detta fungerar på något sätt. Vore bra om det kunde det.

2. Håller på och kollar lite på någon nas lösning själv och vad jag har kommit fram till är att de flesta nas:ar kan accessas med en ipad med rätt app bara. Någon klokare får gärna upplysa oss mera. Enligt rykten är Apple på g med en lösning som delvis liknar spotify fast där man laddar upp sina egna låtar i molnet och strömmar sedan dessa. Men detta är rykten än sålänge.

Redigerat av Termos, 22 April 2011 - 06:50.

Postad 22 April 2011 - 15:27

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Ligger ute på balkongen och chillar med min nya iPad 2 just nu. Fick hem den igår och I Iove it! :)

Postad 22 April 2011 - 17:47

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Någon som e kunnig på imovie? Jag har flyttat bilder från min systemkamera med foto litet man kan köpa. Och sen när jag använder imovie så blirbdom bilderna helt pixliga. Visar jag dom i ipadens " så blir dom bra, men måste jag konvertera bilderna så dom blir mindre för att kunna använda dom i imovie?

Postad 22 April 2011 - 20:10

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Vad använder ni att torka av ipaden med? fingeravtrycken kommer fort och jag ärlivrädd för att repa den. Kanske läge för en film över? hur gör ni?

Redigerat av Bulldog76, 22 April 2011 - 20:10.

Postad 22 April 2011 - 22:10

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Vad använder ni att torka av ipaden med? fingeravtrycken kommer fort och jag ärlivrädd för att repa den. Kanske läge för en film över? hur gör ni?

Har film över, köp på ebay 3för typ 40 kr funkar lika bra som dom dyra!!!!

Redigerat av Gurra101, 22 April 2011 - 22:10.

Postad 23 April 2011 - 08:25

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Tänkte ta fr ebay klart. Men under tiden vill man torka av med nåt som inte repar. Älskar iPaden!

Ska köpa en väska att hänga på nackstödet i bilen, så kan barnen se film.

Redigerat av Bulldog76, 23 April 2011 - 08:25.

Postad 23 April 2011 - 11:58

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Jag använder en putsduken jag fick med min iPhone 3G, synd att apple inte levererar putsdukar till alla sina apparater längre.
Jag vill inte använda sceen protectors eftersom alla jag provat får ytan att kännas sämre.

Postad 23 April 2011 - 12:04

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag kör med vanliga microfiberdukar, brukar blåsa först på skärmen för att få bort lösa partiklar och torkar sedan med duken. Tycker detta funkar bra.

Håller med simulacra, det blir mer motstånd på ytan med skärmskydd på plus att bilden/färgåtergivningen blir sämre.

Redigerat av Termos, 23 April 2011 - 12:20.

Postad 23 April 2011 - 22:19

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Beställde en iPad 2 16GB från Apple Store igår, fredag. Idag skickades den! ;) Ett tips till er som ska beställa

Postad 24 April 2011 - 10:26

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Beställde en iPad 2 16GB från Apple Store igår, fredag. Idag skickades den! ;) Ett tips till er som ska beställa

Coolt!
Väntar på en svart 16 Gb med 3G från Macoteket men misstänker att den modellen inte kommer skickas lika snabbt om jag beställer från Apple.se.

Macoteket flyttar fram leveransdatumet varje dag nu, riktigt frustrerande...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.