Återstår ju att se, deras förra mobilplatform floppade väl rätt hårt?
Blir ju lite OT nu, men även jag (personligen) är rätt övertygad om att precis så kommer att ske.
Apple iPhone 4S 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(38)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(150)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 64GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 05 October 2011 - 08:00
Postad 05 October 2011 - 08:04
Det gäller även apple
Grejen är ju att JAG TROR att Microsoft kommer växa betydligt mer/snabbare än Apple. För att inte tala om vad Android har gjort. Man kan inte ligga på latsidan bara för att man legat i topp.
De låg på topp i många år under 80-90 talet för att sedan störtdyka
Tror de lärt sig av det misstaget och bygger vidare på sin framgång. De sitter på ett otroligt stort kapital
och otroligt många kunder, samarbetspartners och inte minst visioner.
Men klart att det varit kul om Microsoft kommit ut ur grottan och börjat producera något som går att använda
Postad 05 October 2011 - 08:09
Sitter på en 3GS och hade siktat in mig på en iphone 5 då med typ 4 tum skärm högre upplösning och inte den fula iphone 4 i ny tappning,nu får jag ta mig en ordentlig funderare om jag ska hoppa på android tåget.Den där jämförelsen på förra sidan med bara 200 timmars standby på iphone 4S stämmer det verkligen?
Siffrorna är från Apple så de får man väl lita på.
Ser inte hur det kan ha ngn betydelse ändå. Alla laddar väl sin telefon dagligen ändå? Jag laddar min 3GS 2 gånger om dagen.
Postad 05 October 2011 - 08:10
Postad 05 October 2011 - 08:11
iPhone 3GS - 3495kr olåst
iPhone 4 8gb - 4795 olåst
Dessa telefoner går att köpa redan nu. Jag tror att återförsäljare som netonnet, elgiganten, mediamarkt osv. kan nog pressa priset något till om man jämför vad iPhone 4 16gb kostade på apple.se och på netonnet.
Priserna för iPhone 4S finns inte ute ännu.
Jag skulle tippa på att iPhone 4S 16 gb kostar 5990 och så följer det uppåt med en 1000 lapp för 32 respektive 64 gb.
Postad 05 October 2011 - 08:11
Återstår ju att se, deras förra mobilplatform floppade väl rätt hårt?
Ja, men skillnaden här, är att Microsoft faktiskt (för en gång skull
Postad 05 October 2011 - 08:12
Det gäller även apple
De låg på topp i många år under 80-90 talet för att sedan störtdyka
Tror de lärt sig av det misstaget och bygger vidare på sin framgång. De sitter på ett otroligt stort kapital
och otroligt många kunder, samarbetspartners och inte minst visioner.
Men klart att det varit kul om Microsoft kommit ut ur grottan och börjat producera något som går att använda
Nu är det ju dock inte Microsoft som tillverkar telefoner. Så fort tillverkarna börjar använda mango så kommer nog försäljningen öka ordentligt.
Jag väntar på att Nokia ska få tummarna ur och få ut en Windows telefon.
Noterar i bruset om Iphone 4S att det även nu kommer att finnas en Iphone 4 med 8Gb minne som säljs till betydligt lägre pris i USA. Har denna modell funnits innan i USA (men inte i Sverige) eller är den också "ny"?
8GB Iphone 4 är ny. Samma sak gjorde de med 3GS förra året.
Nya priser ligger ute på Apple.se
iPhone 3GS - 3495kr olåst
iPhone 4 8gb - 4795 olåst
Dessa telefoner går att köpa redan nu. Jag tror att återförsäljare som netonnet, elgiganten, mediamarkt osv. kan nog pressa priset något till om man jämför vad iPhone 4 16gb kostade på apple.se och på netonnet.
Priserna för iPhone 4S finns inte ute ännu.
Jag skulle tippa på att iPhone 4S 16 gb kostar 5990 och så följer det uppåt med en 1000 lapp för 32 respektive 64 gb.
Dina gissningar låter rimliga ja.
Redigerat av Unregistereddc471864, 05 October 2011 - 08:13.
Postad 05 October 2011 - 08:13
Alla laddar väl sin telefon dagligen ändå? Jag laddar min 3GS 2 gånger om dagen.
Ursäkta, men "skojar du"? Att ladda sin mobil dagligen, eller ännu värre 2 gånger per dag, tror jag väldigt många där ute ser som en ganska så dålig grej. Givetvis beror det på hur mycket man använder sin mobil, men jag är vansinnig på min 3GS då jag är tvungen att ladda den "typ" varannan dag. Men det kanske bara är jag...
Redigerat av Unregistered52a88696, 05 October 2011 - 08:14.
Postad 05 October 2011 - 08:16
Har 32 GB
Med de vanligaste apparna, spotify offlinemode, 30 album i ALAC samt 200 foto och har nästan fyllt min Iphone.
Skulle absolut avråda från att köpa under 16 GB
Postad 05 October 2011 - 08:17
Nu är det ju dock inte Microsoft som tillverkar telefoner. Så fort tillverkarna börjar använda mango så kommer nog försäljningen öka ordentligt.
Jag väntar på att Nokia ska få tummarna ur och få ut en Windows telefon.
8GB Iphone 4 är ny. Samma sak gjorde de med 3GS förra året.
Dina gissningar låter rimliga ja.
Med tanke på att iPhone 4 16GB kostar runt 5500 - 5900 idag så tror jag att återförsäljarna kommer rea ut den för att tömma lagret, man vill ju inte att priset krockar med en annan. Så den som är vaksam kan nog göra ett kap genom att köpa 16 giggaren för samma pris som vad 8 giggaren kostar... även 32 giggaren för den delen. Jag menar om 16gb iPhone 4 och iPhone 4S kostar lika mycket så kommer väl inte någon köra på den gamla modellen.
Postad 05 October 2011 - 08:17
Postad 05 October 2011 - 08:18
Jag laddar min tele dagligen, för att jag måste.
Siffrorna är från Apple så de får man väl lita på.
Ser inte hur det kan ha ngn betydelse ändå. Alla laddar väl sin telefon dagligen ändå? Jag laddar min 3GS 2 gånger om dagen.
Men testa åk ut ett par dagar i tält eller liknande så är det inte lika roligt längre
Med tanke på att iPhone 4 16GB kostar runt 5500 - 5900 idag så tror jag att återförsäljarna kommer rea ut den för att tömma lagret, man vill ju inte att priset krockar med en annan. Så den som är vaksam kan nog göra ett kap genom att köpa 16 giggaren för samma pris som vad 8 giggaren kostar... även 32 giggaren för den delen. Jag menar om 16gb iPhone 4 och iPhone 4S kostar lika mycket så kommer väl inte någon köra på den gamla modellen.
Det kommer inte finnas ngn 16GB Iphone 4.
Det är Iphone 4 8GB som gäller samt Iphone 4S i 16/32/64GB.
Som du skriver så skulle det vara totalt korkat att ha 2 telefoner med samma capacitet.
Redigerat av Unregistereddc471864, 05 October 2011 - 08:19.
IPhone 4 8GB !?
Har 32 GB
Med de vanligaste apparna, spotify offlinemode, 30 album i ALAC samt 200 foto och har nästan fyllt min Iphone.
Skulle absolut avråda från att köpa under 16 GB
Beror på vad man gör med telefonen. Man kan gott klara sig med 8gb om man planerar vad man ska ha i telefonen och inte önskar att ha allt där.
Postad 05 October 2011 - 08:19
Det är nog bara du
Jag ser det som nödvändigt att ladda en smartphone minst 1 gång om dagen om man använder den hyfsat mycket. Om man nu bara ringer så håller den kanske 2-3 dagar men jag använder min mest för spel och surfning å då drar det väldigt mycket batteri.
Ja, så är det nog trots allt.
Postad 05 October 2011 - 08:20
Kan man ?
Beror på vad man gör med telefonen. Man kan gott klara sig med 8gb om man planerar vad man ska ha i telefonen och inte önskar att ha allt där.
Lite jobbigt att planera inför varje dag, vad man skall ha med sig
Postad 05 October 2011 - 08:21
Som du skriver så skulle det vara totalt korkat att ha 2 telefoner med samma capacitet.
Jo jag vet, tänker på de telefoner som butikerna har på lager nu. Då modellen är utgående så vill väl återförsäljarna få slut på den. Typ som de gjorde med iPad 1 när iPad 2 lanserades för ett något lägre pris.
Postad 05 October 2011 - 08:25
Kan man ?
Lite jobbigt att planera inför varje dag, vad man skall ha med sig
Jag brukar iaf inte lyssna på 8gig ny musik varje dag, jag kan tänka mig att det är det som tar mest plats och används dagligen. GPS appen kan även ta något mycket men i övrigt om man synkar över sina bilder, videon till datorn så kan man klara sig. Menar inte att det är det mest optimala utan påpekar bara att det går att klara sig med 8gb.
Redigerat av Unregistered1232, 05 October 2011 - 08:25.
Postad 05 October 2011 - 08:33
Kan tänka mig att det tappas bort en hel del 16/32 GB när lagerna har tömts,
då dessa kommer att ersättas med en 4s av försäkringsbolagen
Samma visa varje gång det sker ett modellskifte och tidigare modell utgår
Men bolagen gör numera lite mer undersökningar kring "försvinnandet" och med tanke
på att en Iphone ger lite avtryck, så är det nog många som kommer att åka dit för bedrägeri
när anmälan inte stämmer med loggarna
Redigerat av MalcomX, 05 October 2011 - 08:40.
Postad 05 October 2011 - 08:50
Hårdvaran och iOS har jag inget att klaga på.
Postad 05 October 2011 - 09:11
Postad 05 October 2011 - 09:18
När kommer det information om svenska priser och om det går att köpa telefonen olåst?
Hur ska vi kunna veta det?
Du får anmäla ditt intresse hos din operatör. Det är nog snabbaste sättet att få den informationen.
Postad 05 October 2011 - 10:09
Jag har spräckt glaset på min 3 ggr sen jag skaffade den i Juli förra året. sen är den verkligen oskönt att hålla i längre stunder.
Jag kommer personligen vänta till slutet av Oktober för att se vad Nokia lanserar för WP7 telefoner och håller de vad som hittills har läckt så kommer jag köpa en.
Postad 05 October 2011 - 10:20
Jag vart grymt besviken, designen är det som jag irriterar mig mest på. Att ha glas på framsida och baksida!
Jag har spräckt glaset på min 3 ggr sen jag skaffade den i Juli förra året. sen är den verkligen oskönt att hålla i längre stunder.
Jag kommer personligen vänta till slutet av Oktober för att se vad Nokia lanserar för WP7 telefoner och håller de vad som hittills har läckt så kommer jag köpa en.
Lite off topic men du har möjligtvis inte ngn länk på Nokias nya wp7 telefoner? Är också intresserad av en sån.
Postad 05 October 2011 - 10:22
Så frågan är om man skall vänta på iPhone5 och hoppas att den ser ut som alla spekulationer visat. Frågan är bara hur länge man måste vänta, 1år?
Kolla om man kan hitta en bra deal med 12mån abb på en iPhone4? Dom flesta verkar dock sälja med 24mån abb!
Eller köpa en iPhone 4S med 24mån abb.
Postad 05 October 2011 - 10:26
Lite off topic men du har möjligtvis inte ngn länk på Nokias nya wp7 telefoner? Är också intresserad av en sån.
De kommer ju att presentera den/de första under Nokia World 2011 (okt. 26.27)
Det som dock läckt ut, och om nu detta stämmer (rykten du vet
Här är lite mer rykten;
http://mynokiablog.c...g-this-quarter/
http://mynokiablog.c...mobile-germany/
Redigerat av Unregistered52a88696, 05 October 2011 - 10:30.
Postad 05 October 2011 - 10:35
Suck, vet inte riktigt vad jag skall göra. Har haft min 3GS i drygt 2år och vill ha en ny iPhone. Mestadels pga kameran som suger i 3GS. Gillar inte designen på Iphone4 med dessa "hårda" kanter och att baksidan är i glas.
Så frågan är om man skall vänta på iPhone5 och hoppas att den ser ut som alla spekulationer visat. Frågan är bara hur länge man måste vänta, 1år?
Kolla om man kan hitta en bra deal med 12mån abb på en iPhone4? Dom flesta verkar dock sälja med 24mån abb!
Eller köpa en iPhone 4S med 24mån abb.
Ska du köpa Iphone 4 så får du snabba på för 16/32GB tillverkas inte längre. 8GB kommer fortsätta säljas dock.
Räkna med att det tar ett år till nästa Iphone. Inte alls säkert att de ändrar design till nästa år heller iofs.
De kommer ju att presentera den/de första under Nokia World 2011 (okt. 26.27)
Det som dock läckt ut, och om nu detta stämmer (rykten du vet) är att den första kommer vara väldigt lik N9 när det kommer till designen på själva mobilen (väldigt mycket som tyder på detta). Samt kommer den givetvis köra WM7.5 + lite "extra pryttlar" kan vi vara ganska säkra på att få se, just med tanke på att Microsoft och Nokia har kört gemensam utveckling (väldigt tight) de senaste året, vilket kommer göra att man antagligen kommer se grejer som inte finns hos de andra producenterna utav WM-mobiler.
Här är lite mer rykten;
http://mynokiablog.c...g-this-quarter/
http://mynokiablog.c...mobile-germany/
See ray ja. Den ser trevlig ut. Ska bli mycket intressant.
Postad 05 October 2011 - 11:18
Postad 05 October 2011 - 11:32
Har ju haft 4:an i över ett år nu och kan inte vänja mig vid telefonen "naken". Den är vass i kanterna och dessutom hal! Baksidans glas känns dessutom lite riskabel. Har löst det med ett enkelt fodral (case mate) som tar bort det vassa och gör den lite bekvämare och mindre hal, detta utan att hindra någon funktion.
Det var det första jag gjorde efter jag skaffat en 4:a då den som du säger inte är speciellt behaglig att hålla i (sen att antennproblemet mer el mindre försvann och den blev bättre skyddad skadade ju inte). Förvånad att inte fler använder ngt slags skydd.
Postad 05 October 2011 - 11:50
Tycker jag inte. Behöver ju inte ta något tigerrandigt i rosa och grönt!För att skydd är otroligt fult?
Postad 05 October 2011 - 11:58
För att skydd är otroligt fult?
Jag har vid ett flertal gånger tänkt så... , man klumpar ju till telefonen med ett skal också, men det går bara inte att hålla i telefonen utan skal. Det är inte som iPhone 3gs som var mycket mer ergonomiskt. Ett bumper case eller annat är nästan ett måste. Vi får väl se vad du själv säger när du fått din 4S
Postad 05 October 2011 - 12:01
Det är ju din åsikt jag tycker personligen den bara blir snyggare med rätt skydd :-/För att skydd är otroligt fult?
Postad 05 October 2011 - 13:04
Hela vår familj har en I4 och inte ens minstingen har lyckats med detta när han lånar min för att spela spelJag vart grymt besviken, designen är det som jag irriterar mig mest på. Att ha glas på framsida och baksida!
Jag har spräckt glaset på min 3 ggr sen jag skaffade den i Juli förra året.
Du får nog köpa dubbla bumpers eller en lämplig "barnmobil"
I4 är ju ingen slit och släng mobil
Håller med och vägrar skydd när jag använder denFör att skydd är otroligt fult?
Men förvarar ändå min i ett läderfodral när jag lägger den på bordet eller har den i fickan
Redigerat av MalcomX, 05 October 2011 - 13:02.
Postad 05 October 2011 - 16:31
629 Euro --> 5771 SEK
499 Pund --> 5310 SEK
I Kanada kostar den 649 CAD --> 4270 SEK (Här antar jag att lokal skatt tillkommer).. med skatt kanske ca 4825 SEK (Ontario 13%)
För den billigaste modellen och olåst.
Redigerat av Unregistered1232, 05 October 2011 - 16:33.
Postad 05 October 2011 - 17:12
Postad 05 October 2011 - 17:21
Postad 05 October 2011 - 18:23
Men Sansung ska ju gå ut med nästa Nexus "Prime"och det ser väldigt lovande ut.
https://www.prisjakt...a_ny_supermobil
Så lutar ju åt Prime eller s2 kanske 4an men är det svårt val.
Tycker "Nya" 4s inte känns så lockande då det kommer endel nytt ifrån andra märken som ser mer lovande ut.
Känns nästan mer värt och köpa en 4 än 4s. Då 4an har bra cpu och kamera och också kommer få IOS 5.
Postad 05 October 2011 - 20:22
Postad 05 October 2011 - 20:50
står ju att priset är preliminärt och kan komma att ändras, vilket det mest troligt kommer också
För visso... men nu snackar vi om vad, en vecka?
Kolla 16 gb... 8000... skrattar
Postad 06 October 2011 - 06:05
Bill Gates - "I’m truly saddened to learn of Steve Jobs’ death. Melinda and I extend our sincere condolences to his family and friends, and to everyone Steve has touched through his work.
Steve and I first met nearly 30 years ago, and have been colleagues, competitors and friends over the course of more than half our lives.
The world rarely sees someone who has had the profound impact Steve has had, the effects of which will be felt for many generations to come.
For those of us lucky enough to get to work with him, it’s been an insanely great honor. I will miss Steve immensely."
http://business.blog...jobs/?hpt=hp_c2
http://mashable.com/...t=Google+Reader
Redigerat av Unregistered52a88696, 06 October 2011 - 08:34.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
25 bilder
120 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?