Vad ska man ha för minneskort till den, jag skk i alla fall sätta i ett 32 gig. Behöver man verkligen ett class 10 kort med 10 mb/sec skrivhastighet eller räcker det med mindre?
Kör enklaste sandisk, spelar upp 1080P mkv utan bekymmer från kortet.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
Startad av
NisseGurra
, Feb 12 2011 10:15
3171 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 08 May 2011 - 15:24
Kör enklaste sandisk, spelar upp 1080P mkv utan bekymmer från kortet. Postad 08 May 2011 - 18:27
De flesta kort läser tillräckligt snabbt utan problem, det är inspelning i 1080p som kräver lite mer. Transcend har ju billiga kort annars de är snabba och bra. Postad 08 May 2011 - 19:59 tackar, då finns det ingen anledning till förseningsoro =) jag bokade min när dom hade fel på hemsidan, och det var för drygt en månad sedan, så jag misstänker att jag också borde få min vid första shipmenten =) Postad 08 May 2011 - 20:19
Finns 16 GB intern disk för detta. Provade även 32 sd och det funkade med. Postad 08 May 2011 - 21:15
Förslag på skal och silikonskydd man kan ha till denna finns en hel drös på amazon och ebay men vet inte vilka som är bra, kanske finns någon bra svensk butik?
Postad 08 May 2011 - 23:52
Läste runt på lite andra ställen... Och kan inte hitta någon svensk butik, dock några andra rekommendationer. T.ex: http://www.dealextre...-s2-black-70754 http://www.zenuscase...s/galaxys2.html Hoppas någon kan komma med en svensk butik! Postad 09 May 2011 - 07:30
Svenska butiker är bra - om man vill betala 10 ggr så mycket för samma produkt.
Enda nackdelen med Dealextreme är leveranstiden, i övrigt finns det ingen anledning att inte handla där. Postad 09 May 2011 - 11:44
Phonehouse gör ett smygsläpp av Galaxy 2 i ett antal butiker redan den 11 maj:
Irriterande nog måste man förhandsboka med kreditkortet - det går bort för mig. http://www.phonehous...ung-Galaxy-S-II Postad 09 May 2011 - 11:51
Snackade med dom i butik och det var lite oklart om förhandsbokningen gällde till den 12:e och smygsläppet var något annat som alla kunde dyka upp till. Jag tolkade det som om att smygsläppet var det först till kvarn som gällde och det är bara dom butiker som finns på listan på den länken du postade. Postad 09 May 2011 - 12:43 Hur gick du tillväga, finns det någon beskrivning? Var in på xda forumen men det finns för mycket... Länk till "how to root"? Eller kanske tom att det finns en guide på svenska, du verkar ju kunnig. Redigerat av robzter, 09 May 2011 - 12:44. Postad 09 May 2011 - 13:38 Har du fått luren ännu? Eller är statusen oförändrad på orderhistoriken (Betalning mottagen) som för mig? Postad 09 May 2011 - 14:28
Var i kontakt med den Phone house butik (falun) som jag förhandsbokat i. Enligt han så var det dom som hade förhandsbokat som kunde hämta ut redan den 11 Maj. Resten fick köpa den 12 Maj. Butiken i Falun skulle få in 20st enheter och butiken i Borlänge får också in 20st, om det är av något intresse Kundtjänst sade att dom redan hade gått iväg från centrallagret ut till butikerna, vilket de gjorde under förmiddagen. Nära nu! Postad 09 May 2011 - 14:38
Skulle vara kul å veta vilka som håller i samsungs centrallager.
Edit: http://www.brightpoi...efoner/750.html Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 09 May 2011 - 14:53. Postad 09 May 2011 - 15:22
Edit: sökte på tråden och såg att det redan hade kommit upp på tal.
Redigerat av Unregisteredefd469f6, 09 May 2011 - 15:28. Postad 09 May 2011 - 16:13
till umeå kommer 10 stycken. en väldigt vacker tjej i disken sa att dom kommer in på torsdag och rekommenderade att man var där tidigt. jag hade undanflykten med att jag tyvärr går skola då, så det blir inget sånt för mig.
... min egentliga anledning var naturligtvis eftersom jag köpt den via cdon redan. jag ville bara få ut lite info sådär i smyg =D Postad 09 May 2011 - 16:53
Jag fick min idag från Televaruhuset. Ibland ska man våga prova något nytt.
Postad 09 May 2011 - 17:04 Ojoj! Utländsk manual och språk i mobilen misstänker jag?? Vilken dag förra veckan beställde du och var det UPS-leverans? Redigerat av Unregistered78f37b20, 09 May 2011 - 17:28. Postad 09 May 2011 - 17:34
Utländsk manual och framför allt utländsk laddare. Inte hela världen för mig, eftersom det finns fler micro-usb-laddare i familjen, men säkert irriterande för den som inte räknat med det. Datorkabeln går förstås också att ladda med. Beträffande språk i telefonen så är det inte längre något problem, eftersom Android alltsedan introduktionen av Gingerbread har fullt språkstöd överallt. Postad 09 May 2011 - 17:35
Utländskt språk gör väl ingenting då de flesta språk ingår i Android 2.3.
Manualen finns att ladda ner på samsungs hemsida. Edit: Du hann före Segt det där dock med utländsk laddare? Stod det i beskrivningen när man beställde? Redigerat av MTD, 09 May 2011 - 17:38. Postad 09 May 2011 - 17:57
Nej, det stod det inget om. Jag tänkte inte på det heller, förrän jag packade upp prylarna. Nåja, man får väl pallra sig iväg till en välsorterade elhandlare och införskaffa en adapter.
Postad 09 May 2011 - 18:02 Okej, då vet jag vad jag har att vänta. Hoppas bara på leverans innan fredag. Kanske borde valt UPS istället för posten. Och visst, går det lika bra att ladda med micro-usb-kabel så kan laddaren kvitta. Postad 09 May 2011 - 18:07
Jag beställde med leverans från Posten. UPS skulle ta ca. fem dagar, Posten tre till fem. Telefonen kom som rekommenderad försändelse.
Postad 09 May 2011 - 18:49
Manualen på svenska för dom som är intresserade
Samsung Galaxy S2 Redigerat av bigbandit, 09 May 2011 - 18:52. Postad 09 May 2011 - 19:47
NI sm har en galaxy S och på väg att få en galaxy S2. kan ni (INNAN ni ev rootar den för då blir det meningslöst att jämföra).
Det man vill vet är: Är den värd att införhandla om man har galaxyu S (1) GPS:en är den bättre än 1:an? Kameran, kan ni jämföra om det blir lika mycket brus. + de rent allmänna känslan i telefonen. Postad 09 May 2011 - 20:14 Om man läser testerna verkar det vara ljusår mellan på alla punkter Postad 09 May 2011 - 20:21
Det är förstås jättesvårt att ge några intryck på bara någon timmes användning. Men helhetsintrycket är mycket bättre jämfört med ettan. Det känns att det finns hur mycket kraft som helst att hämta. Men du känner inte att du håller i ett krutpaket. Det känns som en dummy från Elgiganten, så lätt är den, trots tjockare batteri än SGS1. Har inte hunnit testa GPS än, och dessutom rootar jag omedelbums.
Postad 09 May 2011 - 20:52
pics and review at once!
vi andra vanliga dödliga får vänta ytterligare ett par dagar. inte helt olikt väntan på att psn ska komma upp =D ojoj, nu är det banne mig nära. jag beräknar fredag som leveransdatum från cdon. när jag har den ska jag spela angry birds som en tok! =D så tisdag och onsdag kvar, efter det så kan endel här inne ju faktiskt gå och handla den på torsdagen. så nära att det bränns! Postad 09 May 2011 - 21:04
Känns inte ens nära för stackars mig som tänkt ta den med abb förlängning hos Tre
Räknar med minst 1 vecka bort...I bästa fall ...*suck* Postad 09 May 2011 - 21:28
Lite roligt är det att lådan har krympt, men telefonen har vuxit.
220410_1538953053938_1838275440_991492_6135834_o.jpg 302.94K
0 Antal nerladdningar
Postad 10 May 2011 - 08:13
För en som jag. Vad är det för mening att roota? Snälla förklara någon. Postad 10 May 2011 - 08:35
finns ju inte ens att beställa där! EDIT: från FB: 3 Sverige Vi räknar med att kunna ta emot förhandsbokningar av Samsung Galaxy SII den 12e Maj. Mvh Johan Tyvär verkar förseningen bero på att Samsung lägger in TREs mjukvara i telefonen!! Redigerat av Hybe, 10 May 2011 - 08:43. Postad 10 May 2011 - 08:41
Off topic, men är det någon som kör Android med AirPlay till Airport Express med Spotify etc?
Såg att det fanns en app som heter AirSync på Market som tydligen ska fixa detta, någon som kan verifiera att det funkar med spotify och Airport Express? Detta är ganska avgörande inför ett eventuellt köp då jag i nuläget kör iPhone och Airports i hela huset... Postad 10 May 2011 - 09:01
Tror inte AirSync löser det, AirSync är ju för att överföra playlists och spela musik/video etc via doubletwist, inte via vilken app som helst. Postad 10 May 2011 - 10:15
Ingen av mina 2 senaste Tre telefoner har hafr värre branding än bakgrundsbild typ.
Så jag är inte bekymrad över det...Men trist om vi ska få vänta pga sånt svammel Postad 10 May 2011 - 10:19 Oki, har du testat det? Undrar pga den sista punkten i bold, samt en artikel på Macrumors, det står att man ska kunna köra AirPlay till AppleTV etc men ser inget om AirPort Express dock, någon som har appen eller som kanske kan testa det? Saxat från Android Market: "iTunes for Android" - use your phone as an iPod! Life Without Wires! doubleTwist AirSync™ wirelessly syncs your iTunes music, photos and videos with your Mac or PC over your home WiFi network. Use in conjunction with the free doubleTwist desktop app to automatically import your iTunes music playlists, iTunes ratings & playcounts from your Mac or PC. ♬ Securely pair your Android device with your Mac or PC ♬ Automatic, wireless import of photos and videos from your Android to your PC. ♬ Automatically import MP3 purchases & downloads from your phone back to your Mac or PC. ♬ Wirelessly sync iTunes music, iTunes playlists, iTunes ratings and playcounts. ♬ Stream photos, videos and music from your phone to your XBox or PlayStation 3 with AirTwist™ ♬ Stream videos, photos and music to your Apple TV and other AirPlay-enabled devices with Twist To™ Macrumors http://www.macrumors...ity-to-android/ *Edit Tydligen så funkar det inte till AirPort Express, bara AppleTV etc, synd, får leta vidare... Redigerat av TheGun, 10 May 2011 - 10:25. Postad 10 May 2011 - 11:11
TheGun: Jo, men det är fortfarande inte FRÅN vilken app som helst. Det är från deras app. Bara. Så spotify kommer inte kunna spela via AirPlay.
Du får väl koppla in en liten bluetooth-handsfree-moj till dina högtalare eller nått i värsta fall. Postad 10 May 2011 - 14:23 Undrar jag också. Vart fall när det verkar så akut. Är Touchwiz 4 uselt? Eller gör man det för att avinstallera program som inte går att radera annars? Finns det alltså massa utrymmeskrävande, alternativt processorintensiva eller batterisugande, onödiga program i Touchwiz 4? Undrar bara om man ska överväga rootning. Men det ger sig väl efter några veckors användning. Tycker dock TW4 ser riktigt lovande ut. Postad 10 May 2011 - 14:52
Faktiskt så verkar de flesta på xda gilla TW4 riktigt bra...
Men nog vill man roota om de behövs för att frysa/ta bort en massa onödiga program. Postad 10 May 2011 - 17:05
Jag har också beställt på televaruhuset (lördags kl 08.47) men det står fortfarande betalning mottagen precis som tidigare person. Dessutom är det lite lustigt att senaste köp, som kommer upp när man tittar på sidan med galaxy S2, har varit dagar innan jag köpte varje gång jag tittat. Då menar jag ändå när jag tittat in på sidan efter jag beställt. Postad 10 May 2011 - 17:07
Det är inget i TouchWiz man vill ändra när man rootar. Vill man ha en annan launcher är det bara att installera, det kräver förstås inte root. Viktigt att komma ihåg att TouchWiz inte bara är launchern, utan hela Samsungs modifierade Androidversion. De smarta "svepen" i kontaktboken, snabbkontrollerna för WiFi/GPS osv. och en hel del appar som modifierats och integrerats. Jag gillar TW4, men kommer säkert mest att använda LauncherProPlus.
Postad 10 May 2011 - 17:10
Du tappar bara TW widgets när du byter launcher, allt annt finns kvar (bara som förtydligande) Postad 10 May 2011 - 20:39
Förhoppningsvis blir det att man får hämta telefonen redan imorgon, hos The Phone House!
Känner mig som ett litet barn dagen innan julafton! Redigerat av MTD, 10 May 2011 - 20:39. Postad 10 May 2011 - 21:25
I iPhone har man väl i princip bara kunnat använda Remote för att styra Itunes spellistor? Det är väl från datorn musiken spelas via Airport? För Android finns appen "Remote for Itunes" som såvitt det verkar ska kunna göra ungefär samma sak som remote. Som sagt så är väl ämnet off topic så att säga. On topic. Sitter otåligt och väntar på att Mobilgiganten ska skicka min lur. De sa att de skulle skicka ett gäng idag men det verkar inte som att mitt ex gått iväg idag vilket är lite märkligt om de nu skickar i den ordning man beställt. Har svårt att tänka mig att det är många som bokat före den 17 mars. Postad 10 May 2011 - 22:28
För allas info, jag PM'ade jasifil med svar på AirPlay-frågan.
Vi håller den här tråden till att handa om SGS2. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |