Officiell tråd - Tizzbird F11/F20
1190 svar till detta ämne
Postad 22 november 2012 - 15:08
frages123
-
frages123
-
Rookie
-
6 inlägg
Allt flöt på.
Jag som gjort fel o vart för korkad haha.
Scraping funkade kanon.
Enda jag hade problem med var 30:e November.
Gick inte döpa filen med tecknet ":" i windows.
Förslag?
Sen en fråga: Kan man inte dela in filmerna i action, komedi mm.
Nu ligger ju alla i en enda stor mapp där dom visas på tizzbirden.
Skulle vara soft om dom kunde hamna i kategorier.
** Fick igång Svt play mm.
Sen att play kanalerna var otroligt sega eller
att jag aldrig fick igång ett enda program har kanske mer att göra
med att apparna är dåliga?
Eller nån som har nån lösning?
Redigerat av frages123, 22 november 2012 - 15:42.
Postad 22 november 2012 - 16:01
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
** Fick igång Svt play mm. Sen att play kanalerna var otroligt sega eller att jag aldrig fick igång ett enda program har kanske mer att göra med att apparna är dåliga? Eller nån som har nån lösning?
Har du provat med appen Play.se istället för SVT:s app? Ska tydligen fungera bättre. https://play.google....kantaris.playseMer info om appen på Swedroid.se: http://www.swedroid....lay/#more-67946Behöver inte flash installerat och fungerar på Android 2.1 och uppåt. edit: ett citat från användarrecensionerna: "Se och lär Sveriges television, så här gör man en bra app."
Redigerat av distortion2, 22 november 2012 - 16:02.
Postad 22 november 2012 - 22:07
stephenj
-
stephenj
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Funderar på att köpa, men är det fortfarande så att man bara kan ha fyra shares upplagda?! Läste tidigare "Det går bara att ha 4 olika utdelade nätverksplatser". Kan någon bekräfta detta?
Postad 22 november 2012 - 22:32
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Funderar på att köpa, men är det fortfarande så att man bara kan ha fyra shares upplagda?! Läste tidigare "Det går bara att ha 4 olika utdelade nätverksplatser". Kan någon bekräfta detta?
Ja endast 4 shares
Postad 22 november 2012 - 23:00
stephenj
-
stephenj
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ja endast 4 shares
Tack för snabbt svar! Kan man köra ESFiles för att knyta upp sharen och sen MX-player som i en androidtelefon?
Redigerat av stephenj, 22 november 2012 - 23:01.
Postad 24 november 2012 - 12:57
robin8
-
robin8
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag funderar på att köpa F11, men undrar lite angående trådlöst nätverk. Går det att använda vilket trådlöst USB-nätverkskort som helst eller måste man använda Tizzbirds egna?
Postad 25 november 2012 - 17:13
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Funderar på att slå till på en tizzbird , men undrar hur det ser ut med android versionen , är det verkligen 2.3? eller finns det uppdateringar för att få senaste?
Vad gäller play funktionerna som är något som är väldigt viktigt i mitt val av mediaspelare så undrar jag hur kvaliten är på tex viaplay?
Sista frågan , vad skiljer F11 emot F20?
Mvh
Farside
Postad 26 november 2012 - 09:29
Zusgazah
-
Zusgazah
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Funderar på att slå till på en tizzbird , men undrar hur det ser ut med android versionen , är det verkligen 2.3? eller finns det uppdateringar för att få senaste?
Vad gäller play funktionerna som är något som är väldigt viktigt i mitt val av mediaspelare så undrar jag hur kvaliten är på tex viaplay?
Sista frågan , vad skiljer F11 emot F20?
Mvh Farside
Jo, det är 2.3. Vad jag hört så har de inte ens en planerad release för 4.x. Har inte provat viaplay men svtplay är ganska värdelös kvalitet. F20 har hårddisk vilket inte F11 har.
Postad 26 november 2012 - 09:40
shejken112
-
shejken112
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej Tizzbird,
Jag köpte en F11 som kom i fredes, jag har under helgen kört med den rätt mycket. Jag gillar den enormt men jag har stött på ett problem som är konstigt och som jag inte förstår.
Det är ett ljudproblem och min setup är: Tizzbird med HDMI till min LEDtv. Jag har en optisk ljudkabel från TVn till mitt 2.1 bose system.
Vissa filmer/serier som har 5.1 eller t.o.m vissa filmer som har 2.1 så får jag inget ljud alls, sen när jag testade en film så fick jag både filmljudet och spotify som jag hade igång.. jag har inställt på HDMI -Analog(PCM) så som jag förstått på er support sida. Det gjorde så jag var tvungen att koppla in min gamla TVIX för att kolla på en HD film igår.
Surfa / använda Appar osv fungerar klockrent men detta gör så jag inte kan använda den,.
Mvh
Anton
Postad 26 november 2012 - 10:21
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Det är ett ljudproblem och min setup är: Tizzbird med HDMI till min LEDtv. Jag har en optisk ljudkabel från TVn till mitt 2.1 bose system.
Vad har du för TV? Jag antar att du har testat att spela upp ljudet direkt i tv:ns högtalare, bara för att kolla att du får ut ljudet från F11:an? Förutsatt att du får med ljudet från F11:an till tv:n så gäller det ju sedan att tv:n kan skicka vidare ljudet via optiska utgången. Låter som att problemet ligger med på tv-sidan än Tizzbird-sidan.
Postad 26 november 2012 - 12:27
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hej Tizzbird,
Jag köpte en F11 som kom i fredes, jag har under helgen kört med den rätt mycket. Jag gillar den enormt men jag har stött på ett problem som är konstigt och som jag inte förstår.
Vissa filmer/serier som har 5.1 eller t.o.m vissa filmer som har 2.1 så får jag inget ljud alls, sen när jag testade en film så fick jag både filmljudet och spotify som jag hade igång.. jag har inställt på HDMI -Analog(PCM) så som jag förstått på er support sida. Det gjorde så jag var tvungen att koppla in min gamla TVIX för att kolla på en HD film igår.
Surfa / använda Appar osv fungerar klockrent men detta gör så jag inte kan använda den,.
Mvh Anton
Jag håller med distortion2 att du skall först försäkra dig om att ljudet kommer från TizzBird till din TV. Om det gör det så måste du söka efter förklaring i TVns inställningar. Om inte, återkom med mer info. Det är korrekt att TizzBird skall vara inställd på HDMI Analog, då mixas alla multikanalsformat ner till 2-kanals stereo ljud och skickas via HDMI.
Postad 26 november 2012 - 13:24
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Nu hade spelaren återigen tappat kontakten med USB.disken. Ingen som har samma problem?
Postad 26 november 2012 - 16:19
FrostLDeacon
-
FrostLDeacon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej TizzBird Sverige,
Jag har använt den trådlösa delen som jag köpte med F20:n från början. Den fungerar inte alls bra. Under all kritik faktiskt. Jag har min PS3:a trådlöst, funkar utmärkt, min smart TV trådlöst, även den funkar utmärkt. Däremot F20:n tappar hela tiden. Att ladda ner FW uppdateringarna är min sagt smärtsamt. Jag får starta om nerladdningen gång på gång för att till slut efter femtioelfte gången lyckas ladda ner hela och installera. Ladda ner appar, nästan lika smärtsamt.
Är det på gång nån fix till problemet eller finns det nån annan trådlös usb sticka på marknaden man kan köpa som ni vet fungerar ihop med F20 och fungerar till 100%?
Tacksam för svar!
- FrostLD
Postad 26 november 2012 - 17:53
shejken112
-
shejken112
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag håller med distortion2 att du skall först försäkra dig om att ljudet kommer från TizzBird till din TV. Om det gör det så måste du söka efter förklaring i TVns inställningar. Om inte, återkom med mer info. Det är korrekt att TizzBird skall vara inställd på HDMI Analog, då mixas alla multikanalsformat ner till 2-kanals stereo ljud och skickas via HDMI.
Jag hittade problemet med detta, jag laddade ner BSPLayer från Google Play och öppnar filmerna därifrån, då fungerar det perfekt. Jag har dock inte hittat vart/om man kan ändra default app för filmer, i nuläget måste jag öppna BSPlayer och öppna filmer därigenom, skulle vara snyggt om jag kunde använda "Filmer" där jag Scrappat allt och starta filmer därifrån via BSplayer istället för defaulyplayer. Går det TIzzbird? Grym produkt i övrigt.
Postad 26 november 2012 - 22:17
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Du löste problemet med att spela upp flmena i BSPlayer istället, men vad var problemet? Kan det vara så att filmerna hade ett ljudformat som TizzBird inte klarade? Om du trycker på gul knapp när du spelar upp filmen så ser du vilket ljudformat den har.
Postad 26 november 2012 - 23:03
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hej TizzBird Sverige,
Jag har använt den trådlösa delen som jag köpte med F20:n från början. Den fungerar inte alls bra. Under all kritik faktiskt. Jag har min PS3:a trådlöst, funkar utmärkt, min smart TV trådlöst, även den funkar utmärkt. Däremot F20:n tappar hela tiden. Att ladda ner FW uppdateringarna är min sagt smärtsamt. Jag får starta om nerladdningen gång på gång för att till slut efter femtioelfte gången lyckas ladda ner hela och installera. Ladda ner appar, nästan lika smärtsamt.
Är det på gång nån fix till problemet eller finns det nån annan trådlös usb sticka på marknaden man kan köpa som ni vet fungerar ihop med F20 och fungerar till 100%?
Tacksam för svar! - FrostLD
WiFi dongeln är beroende av bra nätverksignal och lite känslig för placering. Testade att kopiera filer från min NAS via WiFi till F20 och fick hastigheten 71Mbps, vilket är gott och väl vad den skall klara. Kollade signalstykan med Wifi Analyzer att den låg på -49dBm vilket också är bra. WiFi Analyser kan du ladda ner fritt från Gogle Play eller 1Mobile Market och ger dig bra väglledning för hur din F20 är ansluten i nätet. Om du får sämre än -60dBm fungerar det inte så bra, men kan du ligga på -50dBm eller bättre bör det fungera bra. Kollade även farten mot internet och fick först urdåligt, vet inte varför, om det berodde på att jag växlade från trådat till trådlöst eller vad. Men efter att jag startat om routern ficka jag drygt 27Mbps ner från Internet med Wifi-anslutning. Jag har ingen lista på vilka adaptrar som fungerar, den enda jag testat förutom TizzBirds egen är Xtreamers USB-antenn. Den fungerar men ger inte något bättre resultat för samma placering, trots att det är en stor antenn.
Postad 27 november 2012 - 10:12
FrostLDeacon
-
FrostLDeacon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
WiFi dongeln är beroende av bra nätverksignal och lite känslig för placering. Testade att kopiera filer från min NAS via WiFi till F20 och fick hastigheten 71Mbps, vilket är gott och väl vad den skall klara. Kollade signalstykan med Wifi Analyzer att den låg på -49dBm vilket också är bra. WiFi Analyser kan du ladda ner fritt från Gogle Play eller 1Mobile Market och ger dig bra väglledning för hur din F20 är ansluten i nätet. Om du får sämre än -60dBm fungerar det inte så bra, men kan du ligga på -50dBm eller bättre bör det fungera bra. Kollade även farten mot internet och fick först urdåligt, vet inte varför, om det berodde på att jag växlade från trådat till trådlöst eller vad. Men efter att jag startat om routern ficka jag drygt 27Mbps ner från Internet med Wifi-anslutning.
Jag har ingen lista på vilka adaptrar som fungerar, den enda jag testat förutom TizzBirds egen är Xtreamers USB-antenn. Den fungerar men ger inte något bättre resultat för samma placering, trots att det är en stor antenn.
Tack! Jag testar och återkommer. Mvh - FrostLD
Postad 27 november 2012 - 11:01
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ett par frågor:
HLS stöd i F20... kommer det eller inte?
Nyare android version så vi får ytterligare stöd för tablet appar... Har varit uppe förr men inget händer.
Kvalitetsskillnad på video samt lagg vid transkodning, både på kabel och wifi. (Andra enheter fungerar det med.)
DNLA profil, har det kommit fram någon designad av TIZZBIRD än?
( WD profilen fungerar inte riktigt, kanske därför man får lagg vid transkodning?)
Redigerat av viperhansa, 27 november 2012 - 12:45.
Postad 27 november 2012 - 15:35
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
HLS stödet hänger väl med versionen av Android tror jag, tyvärr har vi ingen ny information om uppgradering av Android-kärnan i F11/F20. Det ligger på Telechips att göra uppgraderingen för chippet.
Det andra ligger nog utanför vårt område tror jag, handlar om Plex eller?
Postad 27 november 2012 - 15:51
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
HLS stödet hänger väl med versionen av Android tror jag, tyvärr har vi ingen ny information om uppgradering av Android-kärnan i F11/F20. Det ligger på Telechips att göra uppgraderingen för chippet.
Det andra ligger nog utanför vårt område tror jag, handlar om Plex eller?
Jepp... skrev av bara farten och glömde plex. så det är lite utanför.... OM det inte nu vore för DNLA profilen! Vore bra om TB tog fram en som är fullt utvecklad med all info som behöver vara där. Titttar man i telnet fönstret när man startar dnla mot servern så genereras det en del errors vid transkoding. Tyvärr har jag inte kommit på hur/var det skapas en logfil. Och varför fungerar transkoding mot andra liknande enheter utan lagg?
Redigerat av viperhansa, 27 november 2012 - 15:52.
Postad 29 november 2012 - 11:03
JockeSve
-
JockeSve
-
Användare
-
-
130 inlägg
@Tizzbird Sverige:
Om man har "feature requests" eller övriga önskemål ang. förbättringar/förändringar i funktionaliteten (i huvudsak för F20), var är bästa stället att skicka dessa? I forumet eller finns det någon "direktkanal" in till utvecklarna?
Postad 29 november 2012 - 16:38
Stoffeman
-
Stoffeman
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Skulle vilja se en uppdatering till Android 4.x snarast.. antar att många appar kommer funka mkt bättre med det. Tex netflix, svtplay m.m.
Antar även att apparna tror att det är en mobiltelefon med liten skärm fast man sitter med en tv som "skärm", det skulle också behöva fixas.
nån som kan medla detta till utvecklarna får gärna göra det.
Förutom detta tycker jag att det är en grym mediaspelare som mäktar med det mesta.
Lite OT: Hoppas verkligen att utvecklarna till appar fattar snart att det finns mediaspelare med android så de kan utvecka appar som är till för "stor" skärm. Tex att det finns tv4play mobil och tv4play bigscreen typ att välja på google play. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Postad 29 november 2012 - 16:42
Stoffeman
-
Stoffeman
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Om inte utvecklarna vill fixa android 4.x till F11/F20 får väl nån "hacker" fixa till detta så vi kan bli 100% nöjda med maskinen...
Postad 29 november 2012 - 17:11
Stoffeman
-
Stoffeman
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Flera företag som säljer tizz f20 skriver att den har android 2.3 och att det kommer en framtida uppdatering till 4.0!! Varför skriver företag så om det inte är tänkt att uppdateras?? Får de ens det? Mvh
Postad 29 november 2012 - 22:22
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Skulle vilja se en uppdatering till Android 4.x snarast.. antar att många appar kommer funka mkt bättre med det. Tex netflix, svtplay m.m. Antar även att apparna tror att det är en mobiltelefon med liten skärm fast man sitter med en tv som "skärm", det skulle också behöva fixas. nån som kan medla detta till utvecklarna får gärna göra det. Förutom detta tycker jag att det är en grym mediaspelare som mäktar med det mesta.
Lite OT: Hoppas verkligen att utvecklarna till appar fattar snart att det finns mediaspelare med android så de kan utvecka appar som är till för "stor" skärm. Tex att det finns tv4play mobil och tv4play bigscreen typ att välja på google play. Hoppas ni förstår vad jag menar. 
Jag tror det är på väg åt det hållet (mot bättre bildkvalitet) mycket tack vare att mobiler och surfplattor kommer med högupplösta skärmar. Men det finns Appar och innehåll redan som är riktigt bra (inte full HD, men...), tex TED speach, en del kanaler i iMediaShare, IMDB, och mer kommer.
Postad 03 december 2012 - 15:16
JockeSve
-
JockeSve
-
Användare
-
-
130 inlägg
Tizzbird Sverige:
Har AirKit Svensk tangentbord?
Kan inte se något om att det inne skulle stödjas men hittar ingen info på hemsidan om vad som stöds på hemsidan...
Postad 03 december 2012 - 21:18
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Nej, det finns bara med US-layout
Postad 04 december 2012 - 10:54
JockeSve
-
JockeSve
-
Användare
-
-
130 inlägg
Kan man dölja/lösenords skydda filer/kataloger på en F20?
Typ "parental control"?
Postad 04 december 2012 - 12:00
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Suck, nu har återigen T11 tappat kontakten med min fars externa WD hårddisk. Efter omstart hittas den som vanligt igen.
Ingen annan som har detta problemet?
Postad 04 december 2012 - 13:54
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1 202 inlägg
Jag vet inte vad du baserar ditt kategoriska uttalande på, men skulle uppskatta ett mer nyanserat förhållningssätt. Om jag fattar rätt är detta ett forum för entusiaster och "early-adopters" av ny teknik inom området underhållning i hemmet. Jag håller med om att produkterna inte är helt mogna när de släpps ut på marknaden och att det blir en dialog mellan tillverkare och kunder för att "fixa" och utveckla produkterna. Däremot håller jag inte med om att TizzBird är som alla andra, eftersom de har en unik utvecklingsavdelning för produkten. Och det påståendet har jag bra belägg för. Jag har ett antal andra leverantörer att jämföra med.
Om man är nyfiken på vad ny teknik kan erbjuda och vara tidig att tillämpa den, får man tyvärr ha tålamod med att viss vidareutveckling måste göras under tiden man använder produkten. Och vidareutveckling är den viktiga faktorn i denna bransch, vår uppfattning är att vi måste vara lyhörda för vad kunder klagar på och leverera förbättringar snabbt. Det bästa alternativet är att aldrig få några klagomål, men det inte är möjligt att uppnå, är det näst bästa att lösa problem när man blir medveten om dem.
Det går att göra en stängd produkt som inte tillåter användare att modifiera (tex installera Appar) eller anpassa och som bara fungerar med beprövade mogna standard. Om det är den typen av produkt du önskar, så är väl en DVD-spelare ett bra val, eventuellt en Bluray-spelare.
Forumet är till för entusiaster och early adopters, det är jag med på. Men är Tizzbirds produkter också enbart till för entusiaster och early adopters? Jag har inte sett att detta framgått vare sig på Tizzbirds hemsida eller hos någon av återförsäljarna. Om kunderna används som någon form av alphatestare, så borde man väl få ett rabatterat pris på produkten innan den är helt stabil och komplett, i stället för att som nu, få betala extra dyra pengar för att man köper produkten när den är helt ny och inte har hunnit sjunka i pris. Lite bakvänd logik kan man tycka? Vad är det som är unikt med just Tizzbirds utvecklingsavdelning? Jag tycker det verkar precis likadant som med t.ex Tvix och Dune, av vilka jag följt några trådar kring tidigare. Man släpper en halvfärdig produkt, lägger på nya features utan att fixa de som redan finns, prioriterar inte stabilitet, och frustrerar kunderna genom att släppa en massa nya firmwares som inte löser de problem som upplevs. Bara en sådan sak som att jättemånga frågar efter ICS men de kan inte ens säga när den uppgraderingen är klar, de måste väl ha kontakt med sin underleverantör så att de har information att förmedla vidare till sina kunder? Det finns många fler exempel i den här tråden men ICS är nog det som efterfrågats flest gånger. Jag skulle också vilja veta vad Tizzbird har för relation till Dvico/Tvix, då jag ser oerhört många likheter både mellan spelarna och mellan företagen. Det känns som Tizzbird antingen är samma företag under annat namn, eller att man köpt upp resterna av Tvix på något sätt för att sedan vidareutveckla mjukvaran för en ny hårdvaruplattform. Är det bara jag som får den känslan?
Redigerat av MartinP666, 04 december 2012 - 13:56.
Postad 04 december 2012 - 17:32
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Valueplus heter företaget som utvecklar och tillverkar TizzBird, vad jag vet har de inte gjort något övertagande eller uppköp av Dvico/Tvix, men du kan ställa frågan direkt till dem om du vill.
TizzBird utvecklas definitivt för den breda marknaden och ett tydligt exempel på detta är den installationsguide som startar automatiskt och hjälper kunden igång med produkten. Den går igenom de viktigaste inställningarna som behöver göras. Kunskapsnivån som krävs är tex om man har den ansluten till HDMI eller komposit, om man vill koppla den till nätverk via nätverkskabel eller trådlös anslutning.
Är det något i produkten är det du inte tycker är användarvänligt och som kräver entusiastkunskaper?
ICS för F11/F20 ligger utanför Valuplus kontroll men TizzBirds GUI utvecklas vidare. Det finns en del fördelar med ICS men det är inte helt avgörande för produkten.
Postad 04 december 2012 - 21:35
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1 202 inlägg
Valueplus heter företaget som utvecklar och tillverkar TizzBird, vad jag vet har de inte gjort något övertagande eller uppköp av Dvico/Tvix, men du kan ställa frågan direkt till dem om du vill.
TizzBird utvecklas definitivt för den breda marknaden och ett tydligt exempel på detta är den installationsguide som startar automatiskt och hjälper kunden igång med produkten. Den går igenom de viktigaste inställningarna som behöver göras. Kunskapsnivån som krävs är tex om man har den ansluten till HDMI eller komposit, om man vill koppla den till nätverk via nätverkskabel eller trådlös anslutning. Är det något i produkten är det du inte tycker är användarvänligt och som kräver entusiastkunskaper?
ICS för F11/F20 ligger utanför Valuplus kontroll men TizzBirds GUI utvecklas vidare. Det finns en del fördelar med ICS men det är inte helt avgörande för produkten.
Det som kräver entusiastkunskaper är ju t.ex att hitta information, t.ex hur man ska göra för att komma åt Google Play m.m, och att hålla sig uppdaterad via diverse forum som det här när det kommer nya funktioner, firmwares etc. vilket är i princip nödvändigt för att kunna använda produkten på ett vettigt sätt. Det framgår knappast av marknadsföringen. Och när den här produkten började säljas via svenska återförsäljare, tycker du då den var bra nog att säljas med den marknadsföring som faktiskt gjordes? Var den ärlig och talade om vilka brister som fanns, varav en del fortfarande finns kvar helt eller delvis? Jag menar inte att hålla dig personligt ansvarig och ställa dig mot väggen här, men du måste förstå att det handlar om produktens och företagets trovärdighet. Och visst, stödet för ICS ligger utanför deras kontroll. Men de har väl kontakt med sin leverantör? Det är väl inte så att de sitter tyst och väntar och inte har en aning om vad chiptillverkaren sysslar med.
Redigerat av MartinP666, 04 december 2012 - 21:37.
Postad 04 december 2012 - 22:08
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Håller inte med om att det krävs specialistkunskap för att installera Google Play i TizzBird, det finns utförligt beskrivet på vår hemsida; http://www.tizzbird....support-GMS.htm
Vi får väldigt sällan frågor på just detta och jag antar att det beror på att de flesta köparna inte har problem att hitta eller förstå informationen. Man behöver inte surfa runt på diverse forum eller hemsidor för att veta när det kommer nya uppdatering, det skickas automatiskt ut ett meddelande om detta till spelaren när man startar den. Och det är bara att köra igång en uppdatering direkt i spelaren när det passar, tex när man avslutat dagen.
Av dina kommentarer att döma låter det inte som att du själv har erfarenhet av TizzBird och inte att du kollat den informationen som finns på vår hemsida angående systemuppdateringar, mm.
Jag tycker absolut att TizzBird är det bästa alternativet som finns på marknaden och förstår inte vilka brister du menar vi skall varna kunderna för. Du får inte glömma bort att vår uppgift är att plocka fram fördelarna med den produkt vi företräder (det tror jag faktiskt är underförstått av konsumenterna).
Jag tar personligen ansvar för den marknadskommunikation vi har, inga problem. Ge mig konkreta fakta var vi har brustit och jag skall se till att vi blir bättre.
Postad 05 december 2012 - 00:35
Zusgazah
-
Zusgazah
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Håller med MartinP666 i det att det är dålig info om ICS som är en mycket efterfrågad uppdatering. Blir lite rädd för produktens skull när en som jobbar med produkten säger att det är utanför företagets kontroll.
Ett företag som köper in ett chip till sin produkt har givetvis en dialog med chipset-leverantören. Om de är en stor kund kan de trycka på och se till att chipset-leverantören implementerar det snarast. Är de en mindre kund som inte köper tillräckliga volymer för att kunna påverka utvecklingen så ska de ändå kunna få tillgång till roadmaps så att man kan meddela sina kunder när stora uppdateringar planeras komma.
Postad 05 december 2012 - 13:36
JockeSve
-
JockeSve
-
Användare
-
-
130 inlägg
... det är dålig info om ICS som är en mycket efterfrågad uppdatering...
Personligen skulle jag ha dessa funktioner: * Enkel NAS/File sharing (enkel access till filerna via nätverket) * Sleep/power save för intern och USB disk * Uppgradering till ICS/JB
Postad 05 december 2012 - 22:36
kaxe
-
kaxe
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Ehhhh.... efter sista uppdateringen så hittar inte min F20 den externa hårddisken vid uppstart, varje gång så måste jag gå fram till F 20:en och dra ur hårddisken och sätta i den igen, mycket mycket irriterande må jag säga...
Redigerat av kaxe, 05 december 2012 - 22:38.
Postad 06 december 2012 - 08:47
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Ehhhh.... efter sista uppdateringen så hittar inte min F20 den externa hårddisken vid uppstart, varje gång så måste jag gå fram till F 20:en och dra ur hårddisken och sätta i den igen, mycket mycket irriterande må jag säga...
Verkar inte tas notis på detta då jag påpekat det tre gånger. Dessutom gjort factory reset. Detta har gjort att min far nu inte använder spelaren. Funderar på att lämna tillbaks den.
Postad 06 december 2012 - 10:29
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Notis tagen!
Vilken typ av disk rör det sig om 3.5", 2.5", med egen strömförsörjning eller via USB, USB 2.0/3.0, fabrikat, modell. Vi måste försöka fastställa om detta är generellt problem eller specifikt för vissa diskar. Så om ni ger mer info så kan vi komma vidare. Vi har inte själva råkat ut för det, men vi skall medge att vi testar mer anslutning till nätverksenheter, än via USB.
Postad 06 december 2012 - 11:19
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Jag skall titta nästa gång jag är där. Men rätt så säker att det är en WD 1TB med USB 2.0.
Postad 06 december 2012 - 16:11
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Är en ny uppdatering på gång snart?
Postad 06 december 2012 - 17:40
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Jag skall titta nästa gång jag är där. Men rätt så säker att det är en WD 1TB med USB 2.0.
2.5" med egen strömkälla eller ström via USB?
Postad 06 december 2012 - 19:31
JockeSve
-
JockeSve
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jag har en högst irriterande bugg på min F20:
Om jag använder funktionen "Stand By" när jag stänger av TB'n hittar den inte den interna disken 9 ggr av 10. I statusraden står bara något om 'felaktig avstängning...'
Om jag däremot använder alternativet "Power off" fungerar det (i stort sett) varje gång!
Några tips/ideer??
TizzBird F20, senaste FW (OTA) med GMS.
Disk "1TB Western Digital Scorpio Blue" (WD10JPVT)
Förresten, hur får man svenska tecken med ett externt tang.bord?
Just nu får jag bara US layout hur jag än andrar inställningarna...
Redigerat av JockeSve, 06 december 2012 - 20:57.
Postad 06 december 2012 - 20:50
kaxe
-
kaxe
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Vilken typ av disk rör det sig om 3.5", 2.5", med egen strömförsörjning eller via USB, USB 2.0/3.0, fabrikat, modell.
Min hårdisk är en WD 2,5" med USB 2.0 och strömförsörjning med USB kabeln.
Postad 06 december 2012 - 21:57
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Har du även så att du kan testa med egen strömförsörjning till disken? Om den inte hittar disken kan orsaken vara att den inte får tillräckligt med ström via USB-porten. USB-diskar brukar (åtminstone ibland) levereras med USB-kablar som ansluts till 2 USB-kontakter för att ge tillräckligt med ström. Har du testat en sådan?
Postad 06 december 2012 - 21:58
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Min fars har strömförsöjning externt.
Postad 06 december 2012 - 22:04
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Jag har en högst irriterande bugg på min F20: Om jag använder funktionen "Stand By" när jag stänger av TB'n hittar den inte den interna disken 9 ggr av 10. I statusraden står bara något om 'felaktig avstängning...' Om jag däremot använder alternativet "Power off" fungerar det (i stort sett) varje gång! Några tips/ideer??
TizzBird F20, senaste FW (OTA) med GMS. Disk "1TB Western Digital Scorpio Blue" (WD10JPVT)
Förresten, hur får man svenska tecken med ett externt tang.bord? Just nu får jag bara US layout hur jag än andrar inställningarna...
Skall kolla upp detta med att disken inte hänger med från stand-by. Om du vill ha svenska tecken på externt tangentbord får du invänta att det kommer stöd för det. Just nu finns stöd för ett externt tangentbord med svensk layou till Stick N1, http://shop.digilive.se/MINITGB-SVVi har blivit lovade att det skall komma även i F11/F20 och även ett mer generellt stöd. Min fars har strömförsöjning externt.
Noterat!!
Postad 06 december 2012 - 23:03
kaxe
-
kaxe
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Har du även så att du kan testa med egen strömförsörjning till disken? Om den inte hittar disken kan orsaken vara att den inte får tillräckligt med ström via USB-porten. USB-diskar brukar (åtminstone ibland) levereras med USB-kablar som ansluts till 2 USB-kontakter för att ge tillräckligt med ström. Har du testat en sådan?
Denna levererades med enkel USB kabel utan extra strömförsörjning och som sagt, den fungerade tidigare före den sista uppdateringen, jag har tyvärr ingen sådan kabel med extra sladd för ström så har inte testat detta. Kom på en sak nu, tidigare hade jag all min utrustning kopplad på ett strömuttag där jag bröt strömmen med fjärrkontroll så att allt blev strömlöst, nu har jag Tizzbirden och satelitmottagaren direkt i strömuttaget och sätter dessa i standby för att förkorta uppstarttiden, det kanske är det som är orsak till att det blivit så här
Redigerat av kaxe, 06 december 2012 - 23:08.
Postad 07 december 2012 - 11:53
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Aha, ok det kanske är problem att "väcka" disken från stand-by. Skall be att Korea kollar lite på den linjen.
Postad 07 december 2012 - 12:42
JockeSve
-
JockeSve
-
Användare
-
-
130 inlägg
Om jag använder funktionen "Stand By" när jag stänger av TB'n hittar den inte den interna disken 9 ggr av 10. I statusraden står bara något om 'felaktig avstängning...'
... och sätter dessa i standby för att förkorta uppstarttiden ...
Kanske hänger detta ihop??
Postad 07 december 2012 - 13:31
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|