+ Hjortburgare, godare än vad jag trodde det skulle bli!!

Dagens plus och minus, ingen politik eller religion
Startad av
frollic
, jun 24 2018 08:42
3694 svar till detta ämne
Postad 09 mars 2019 - 21:10 ![]() + Hjortburgare, godare än vad jag trodde det skulle bli!! ![]() Postad 10 mars 2019 - 17:30 + Efter veckor med knappande, resettande och andra helt crazy åtgärder så poppade nyss min Asus Lyra mesh in i min huvudrouter Asus GT5300.. jisses vad det skulle trilskas. Postad 11 mars 2019 - 18:24 - Mitt "jag ska inte köpa några fler skivorn nu" höll ett par timmar. Postad 11 mars 2019 - 18:55 - Strålar ut i rygg. + Ultraljud dock inte förrän 4 april. Postad 12 mars 2019 - 05:14
hehe, det låter alldeles utmärkt. Finns ingen gräns för hur mycket musik som kan och ska uppskattas.
+ Pigg och kry i övrigt - Fått tillbaka en molande värk i vänsterfot efter en tidigare arbetsskada. +20.000 steg igår märks idag. Postad 12 mars 2019 - 18:23 + SVT text tv som fyller 40 år idag Redigerat av mcmike, 12 mars 2019 - 18:27. Postad 14 mars 2019 - 15:45 - vad i h-e innehåller en business market insights report ? Redigerat av frollic, 14 mars 2019 - 15:45. Postad 23 mars 2019 - 06:48 Redigerat av Zartok, 23 mars 2019 - 06:49. Postad 23 mars 2019 - 17:30
Plus är att saker kommer fram och att dom vågade berätta till slut. Minus, ja det var det bedrövliga som hände... Postad 23 mars 2019 - 20:21
Menar du inte det bedrövliga som EVENTUELLT (troligen?) hände? Han är väl inte fälld för något? Postad 23 mars 2019 - 23:14
Bara för att man inte är fälld betyder det inte att man är oskyldig, speciellt inte i USA där dom kan köpa sig fria. Postad 24 mars 2019 - 00:23 + Empiriska data och vedertagen vetenskap. Postad 24 mars 2019 - 08:54 + imorgon är det måndag och jag är ledig! ![]() Postad 24 mars 2019 - 12:41
Det är väl just det det innebär? ”Innocent until proven guilty” så att säga. Postad 24 mars 2019 - 12:49 Även om en åtalad person som blivit friad i rätten har rätt att ses som oskyldig innebär det inte att man uttryckligen inte kan betro de som påstås vara drabbade. Har man lite insyn i hur sexualbrott kan gå till och hanteras i en rättsprocess så förstår man troligtvis båda sidorna av myntet...
+ Jobb imorgon! - Har inget att göra idag. Postad 24 mars 2019 - 12:58 Ok, det är mer korrekt, men tänk på att dömda kan vara oskyldiga och icke dömda kan vara skyldiga. I detta fallet är det bra att se på dokumentären och bilda en egen uppfattning. Finns på SVT play Postad 24 mars 2019 - 13:18 + Dottern kommer bli glad. - Innebär att mitt skivköparförbud höll i 2 dagar... Postad 24 mars 2019 - 14:41
Har sett delar av den samt delar av Surviving R Kelly. Är inte det förtal? I Jackson-fallet har jag läst mig till att dessa två killar har mycket att vinna på dokumentären då dom driver rättsprocesser i miljardklassen mot hans dödsbo. Känns lite märkligt. Kan dock tillägga att jag är ett fan av både R Kelly och Michael Jackson. Fullt möjligt att det färgar min åsikt. Men uthängningen av Virtanen var jag också emot, och där är jag minst sagt emot karln i övrigt ![]() Postad 24 mars 2019 - 18:52 - konspirationer. + DNA-vetenskap som friat många oskyldigt dömda levande och döda från fällande domar. Och hjälpt till med att fälla skyldiga som annars lyckats komma undan. Synd att DNA inte fastnar på ekobrott... Skratt - Åsiker utan insikt. Redigerat av frollic, 25 mars 2019 - 10:18. Postad 25 mars 2019 - 10:11 + Bohemian Rhapsody, Bra musik och väldigt bra rollbesättning.
- Bohemian Rhapsody. Ja, jag vet att man måste göra det lite spännande men lite för mycket hittepå. Postad 25 mars 2019 - 19:31 - Köpte presentkort för 1 månad spotify premium som jag gjort varje månad i ett antal år, men skiten fungerar inte.
+ Massor med starköl i kylen.
- Blir så in i **** förbannad när skit strular.
- Stort hål i soffbordet.
+/- Får bli att köpa en vettig cdspelare o gå tillbaks till cds igen. Postad 25 mars 2019 - 19:44 Det är väl lättare att lägga in kontokortet hos Spotify än att köpa presentkort varje månad? Postad 25 mars 2019 - 19:53 + På städhumör - Funderar på att sälja speldatorn Alternativt via Paypal om man inte litar på Spotifys kreditkortshantering. Postad 25 mars 2019 - 19:56
Det är det nog, men jag brukar köpa i butik när jag ändå är o letar efter spel o filmer. Får bli ändring på det nu. Postad 26 mars 2019 - 15:19 Dagens minus.
Snart kanske Minhembio tvingas radera denna bilden:
https://www.expresse...kterade-fragan/ Postad 26 mars 2019 - 16:21 + La i båten idag, så nu j*vlar drar fiskesäsongen igång på riktigt.
- Ingenting. Postad 27 mars 2019 - 17:18 - En viss skådespelare har förlorat min respekt på grund av det som uppdagats att han gjorde mot Josefin Nilsson. Vilket kräk. - Allt som kan hända i samband med artikel 13/17. Redigerat av Zacabeb, 27 mars 2019 - 17:19. Postad 29 mars 2019 - 22:29 Själv har jag inte förlorat någon data, men kan tänka mig att det finns många kunder som har gjort det. Jag måste dock hitta någon annan äcklig skittjänst där jag kan lägga upp saker jag vill dela med mig av. Åter en gång får det upprepas: Håll er borta från Com Hem! *** Tillägg *** De ska avveckla epost också inom en snar framtid och har enligt uppgift från andra kunder redan börjat gallra bland en del adresser. Det är alltså akut om man har epost genom Com Hem att gå över till en annan tjänst. I samma veva kan man ju byta internetleverantör helt och hållet om man vill, till någon som talar om vad fan de gör. Redigerat av Zacabeb, 30 mars 2019 - 06:46. Postad 30 mars 2019 - 08:47 + Slippa detta ljugande och värdelösa företag ”Vi ser bara att det är ni som har problem..” när sedan hela kvarteret har samma problem med avbrott och dålig hastighet.. - Alla stackare som sitter fast med skiten och inte har något annat val.... Postad 30 mars 2019 - 08:59
Den skådespelare du talar om har alltid varit ett kräk. Det är rejält beklämmande att inte branschen reagerade redan för 40 år sedan. Postad 30 mars 2019 - 09:54 - Com Hem, låg hastighet utåt och dyrt att ”uppgrader” densamma Postad 31 mars 2019 - 21:37 - Jag vet inte vilken hallick... jag menar ISP jag ska byta till. Alla är ju ruttna ![]() Postad 31 mars 2019 - 21:40 + Fick en Sony CPD-G520 idag. Kommer att passa bra ihop med min gamla PC med Pentium 4. Postad 01 april 2019 - 05:43 - Mitt knä värker och viker sig vid belastning. Märkligt. Postad 01 april 2019 - 13:42 + 1:a april, barnen gick på mitt aprilskämt om att Internet är nedstängt idag mellan 17:00-20:00 för uppdatering. - barnens (över)reaktion på att inte kunna vara online under deras skärmtids period...
EK Postad 01 april 2019 - 22:41 Nu när 1:a april lider mot sitt slut kan vi kanske summera ett par av de senaste dagarnas händelser som inte har varit aprilskämt:
* Den italienska politikern Alessandra Mussolini är arg på skådespelaren Jim Carrey för att han på Twitter utpekat hennes farfar Benito som fascist.
* Elon Musk har i dagarna släppt den elektroniska raplåten "R.I.P. Harambe".
* Trailern till Jim Jarmusch kommande zombiefilm The Dead Don't Die har släppts. Redigerat av Zacabeb, 01 april 2019 - 22:49. Postad 03 april 2019 - 10:06
Postad 03 april 2019 - 10:15 - Hände förra veckan. Nån dåre har försökt handla för över 1200 dollar på mitt Paypal konto. - Paypal Sverige svara inte efter kontorstid - Ska man ta bort ett kort ifrån Paypal måste man ta bort alla betalningsmottagare, en och en, innan man kan radera kortet.
+ Butiken som man försökte köpa ifrån (USA) var väldigt hjälpsamma och sa att man håller koll på försöket till transaktion och spärrar den när den dyker upp i systemet. Troligen nån som försökt köpa via företagets Ebay sida där mitt Paypal konto var knutet till Ebay kontot.
+ Handelsbanken såg att Master Card har spärrat köpet p.g.a. för högt belopp och hade redan en varningsflagg på den. Rådde mig att spärra korten för utlandsköp och internet köp tills jag behöver det.
+ Har nu raderat mitt Ebay konto, tagit bort kreditkortet från Paypal och bytt inloggning. + Paypal upplyste mig om deras tvåstegs verifiering via SMS så att det inte kan ske igen. Postad 03 april 2019 - 11:28 - Bet söder en tand - Hej då Bonus - Murphys lag. Postad 05 april 2019 - 13:32 - har börjat dyka upp sex-annonser/förfrågningar i pm här på forumet - Avskyr att bo över ett dagis när jag jobbar natt. Dom klarar ju inte hålla käften. Konstant oljud mellan 06-18 som gör det väldigt svårt att somna
+helg +vi går mot vår Postad 05 april 2019 - 13:39
Jag fick dessa i julklapp för några år sedan, lär störa ut kidsen om inte öronproppar är din grej, eller inear
https://www.coolstuf...CBoCUMsQAvD_BwE
Kan bli varmt på sommaren om man är känslig som jag är, men är iaf sjukt bekväma vs inear av erfarenhet. Jag har blåtands varianten. Redigerat av SKIBBE, 05 april 2019 - 13:40. Postad 05 april 2019 - 13:48 t
tack för tips. ska överväga. Gilalr dock inte att sova med musik eller andra ljud. Har testat massa olika sånt. avslappningsljud och liknand, men det är egentligen bara stressande tycker jag och man ligger bara och tänker på dessa ljud då.
Använder just nu siliconproppar. Typ mjuka som häftmassa som man proppar in i öronen. Dom funkar ganska bra. Men när man väl börjat störa sig på dagisljudet under så hjälper inte dom heller tyvärr. Det är fotstegen och springet som är värst. Hör varenda fotsteg dom tar. samt smällar i skåpsluckor eller liknande. Postad 05 april 2019 - 13:50
Är nog bäst du flyttar... nattjobb brukar bli svårare ju äldre du blir, man sover kortare, och har lättare att vakna när man jobbat natt... Själv vaknar jag runt 10-10.30 när jag jobbat natt och kan inte somna om, lägger mig så jag somnar strax innnan sju... vi går 5 nätter irad... det är inte nyttigt att sova så lite oper dygn... men fått propovan nu, som jag använder innan läggdags vid nattarbete, då kan jag sova till 12-13 iaf, men bytar bort nätterna mot förmiddag(6.00-14.00) för det mesta, så jag slipper ofta natten, som det ser ut just nu... jäklar va mycket bättre man mår när man inte går nattveckor på ett tag, då är det lättare att jobba natt när man väl gör det, när omställningarna inte kommer saå ofta.. Redigerat av Garrett, 05 april 2019 - 13:54. Postad 05 april 2019 - 13:54
jag har övervägt att sluta jobba natt. förra veckan var sjukt jobbigt. Vissa dagar somnade jag inte alls trots att jag försökte hela dagen. Sen efter 40 timmar vaken så tänkte jag att det skulle bli lätt att somna, men stora problem då med och när jag väl lyckades så vaknade jag efter 1-2 timmar. snittade 1-3 timmar per dygn hela förra veckan. sjukt jobbigt för psyket att inte sova. Har aldrig haft problem förut men förra veckan fick jag det bevisat för mig att sömn är typ det absolut viktigaste för att må bra rent psykiskt.
Men denna veckan har jag faktiskt sovit normalt och är väldigt tacksam för det.
Tjänar väldigt bra på natten och det är enbart därför jag gör det. Jag får gå tillbaka till mitt vanliga 2-skift när jag vill. Pengar betyder dock ingenting om man inte har hälsan. Redigerat av andreassofus, 05 april 2019 - 13:55. Postad 05 april 2019 - 13:56
Okey, ja steg och slammer tar sig fram och igenom allt.
Då är nog som Garrett säger en flytt enda lösningen. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |