Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 November 2011 - 13:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Innebär det att de regionala sändningarna kommer att fungera på dessa kanaler?

Hej alfista,

De regionala sändningarna som ligger på plats 200 och uppåt kommer inte att påverkas. Man kommer inte heller, vad vi vet i dagsläget, ha någon annan version av regionalnyheter på SVT’s HD kanaler än de som finns idag.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 10 November 2011 - 18:01

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Hej alla,

Trevliga nyheter !

CANAL+ sänder landskampen Danmark-Sverige direkt från Parken fredagen den 11 november. Matchen visas också som pay-per-view.

Landskampen mellan Sverige och Danmark direktsänds på Canal+ Sport 1. Matchen finns även tillgänglig som pay-per-view hos Canal Digital om man saknar Canal+ i sitt utbud. Studiosändningen på CANAL+ Sport 1 börjar klockan 18.45 och matchstart är klockan 19.00. Matchen kommenteras av Lasse Granqvist och expert är Jens Fjellström.

vänligen
Mikael

159 kr för något som ska vara gratis….
Tips de som vill se matchen gratis så sänder TV2 Danmark den

Postad 10 November 2011 - 18:29

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Apropå ljud. Det är fel på ljudet på TV4 HD. Dolby digital saknar en kanal, vilket gör att centerhögtalaren är tyst.

Fortfarande DD 2.0 ( fast receivern visar 3/2.1 bitstream) Tv4 skickar alltså ut 5.1 ljudsignal, men alla kanaler förutom front höger/vänster är tomma på innehåll.
CANAL DIGITAL: Kontakta tv4 och be dem korrigera detta!!!!!!!!!!

Redigerat av Jörgen A., 10 November 2011 - 18:31.

Postad 10 November 2011 - 20:17

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Efter senaste mjukvaru-uppdateringen fick en kund problem med en Sagem HD 106S. Jag var där nyss och mätte signalen och allt är helt OK. Felet är att boxen totalhänger sig efter ca 10 minuters tittande. Den fastnar alltså med en stillbild och enda lösningen är rycka strömsladden, så att man kan fortsätta titta tio minuter till! :wacko:
Kunden har häromdagen fått en ny likadan box hemskickad, men med den är det exakt samma fel. :angry:

I huset finns också en Sagem HD-PVR och den funkar som de brukar, alltså med de vanliga buggarna som man kan läsa om i mastodonttråden. :huh:

Signalen är alltså OK, men vad har hänt efter senaste uppdateringen? :mellow:

Hallå Canal digital!
Jag fick aldrig något svar. Det måste ju vara ett mjukvarufel, eftersom det helt plötsligt har blivit fel på 2 boxar.
Kunden ringde supporten idag och fick i uppdrag att flytta runt boxar, byta eluttag, stänga av värmepumpen mm. Det är ju sjukt!!
Svar önskas snarast!

Postad 10 November 2011 - 20:35

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

159 kr för något som ska vara gratis….
Tips de som vill se matchen gratis så sänder TV2 Danmark den

Bra tips. Bild från tv2 danmark och ljud från sr p4, billigt och lika bra!

Postad 11 November 2011 - 08:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Är det mottagar bekymret som gör att Canal Digital ligger så långt efter konkurrenterna när det gäller Play kanaler?
Boxer Playkanaler:
SVT r,TV4, TV4 Fakta, Sjuan, Discovery, Animal Planet, TLC, TV11,Eurosport och Canal+ play.
Viasat Playkanaler:
TV3, TV4, TV4+, TV4Fakta, TV4 Lattjolajban,TV6, Sjuan, TV8, Viasat History, Viasat Nature, Viasat Explorer, TV1000,TV1000HD,CNN International, CNBC, Cartoon Network, Boomerang, TCM, MTV, Viasat Crime, Nickelodeon och Nick Jr.

Hej lindo!

Det ligger ett stort intresse hos oss att utveckla vår Play- och On Demondtjänst.
Vi ligger just nu under förhandling i utveckling av tjänsten, men kan inte gå ut med någon
information då det kan skada förhandlingen. Så fort vi har mer information om vad som ska komma, så kommer ni självklart få ta del av den.

Med Vänliga Hälsningar,
Jenny

Postad 11 November 2011 - 09:02

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Bra tips. Bild från tv2 danmark och ljud från sr p4, billigt och lika bra!

Lite OT men hur fanken får du synk i ljud och bild? Visst, kanske bra att höra reportern skrika MÅÅÅÅÅL i tid så man hinner dricka klart ölen innan man ser det ske....

Postad 11 November 2011 - 09:23

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Vi ligger just nu under förhandling i utveckling av tjänsten,

Ni LIGGER visst alltid när ni förhandlar

Hur vore det om ni släppte sargen och kom ut med något nytt någon gång.
Era nyheter, är alltid det andra haft länge

Hur länge skall ni ligga med Kanal5 innan ni kan få ut deras HD kanal i rutan ?

Nu bryr jag mig inte om playkanaler, då jag inte förstår meningen med att ha playkanaler i en box
när man kan spela in det man vill se och med bättre kvalite än det man får med en playkanal
Vem vill betala 80 spänn i månaden för att se Tv4 play ? för man måste vara premiumkund för att kunna
se det man vill se.

Sedan kan jag inte förstå, hur ni kan fortsätta vara så slappa att ni inte fixar boxproblemen som nämns ovan

Om ni nu skall renodla verksamheten till enbart parabol, så vore det ju bra både för er själva och kunderna
om ni har några kunder kvar. Även om ni eventuellt skall säljas, så vill ni väl ha era jobb kvar ?
Skyll inte på chefer och styrelsebeslut. Ett företag, blir aldrig bättre än sin sämsta länk och då är ni på
kundtjänst otroligt viktiga som länken till kunderna ( de som bestämmer )

Ett tips är att ni gör ett Norden Parabol Paket
Jo, det får ni göra då ni tar betalt för tjänsten så gäller inte samma regler om rättigheter osv
Desutom kan man hänvisa till kulturella broar inom norden osv
Ett paket innehållande allt ni har i dag

+ NRK1 och 2 HD
+ Tv Norge HD
+ Tv 2 HD
+ DR HD
+ Kanal 5 DK HD
+ 6 eren HD

Detta är ni ensamma om att kunna erbjuda parabol kunder och det är väl bara comhem som skulle kunna
få ihop ett sådant här paket i Sverige
Ni skulle kunna sälja detta paketet i 3 länder !

Postad 11 November 2011 - 10:06

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Hur vore det om ni släppte sargen och kom ut med något nytt någon gång.

Precis, månad efter månad går utan att Canal Digital kommer med något nytt. Börjar faktiskt bli löjligt att hela tiden säga att "vi ständigt ligger i förhandling om nya kanaler/rättigheter". Tror inte det förhandlas om någonting, Canal Digital är nöjda med vad de har.

Bra förslag i övrigt MalcomX, skulle vara kanon att få in dessa kanaler.

/Fredrik

Postad 11 November 2011 - 10:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Malcolm X, angående Norden-paket.

Tror kanalerna du räknar upp är totalt ointresserade av att sända över Sverige.
Det kostar dem betydligt mer än vad de tjänar på det.
  • Licenskostnaden för program är direkt relaterad till hur många som kan se programmet samt hur många som ser.
  • Kanaler med reklam är ointresserade då målgruppen ändras.
  • Få i Sverige som är intresserade av att betala extra för att få dessa kanaler.
  • Samma program på alla kanaler. Norska, svenska, danska kanaler konkurrerar inte och köper in programmen oberoende av varandra. Stor del av inköpta program dyker med andra ord upp på alla kanaler.
Ta SVT som exempel, för de som inte bor i Sverige sänder de kanaler SVT World. Att sända SVT 1 och 2 över hela världen skulle bli alltför dyrt.

Postad 11 November 2011 - 11:24

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Precis, månad efter månad går utan att Canal Digital kommer med något nytt.

Nåja vi fick ju Canal Motor för inte så länge sen. Du anar inte hur stort intresset för trimmade moppar filmade med mobilkamera är. Kan i och för sig inte inneburit några svårare förhandlingar att lägga till en kanal som redan fanns gratis på satelliten.

Börjar faktiskt bli löjligt att hela tiden säga att "vi ständigt ligger i förhandling om nya kanaler/rättigheter". Tror inte det förhandlas om någonting, Canal Digital är nöjda med vad de har.

Med tanke på hur länge det låtit så utan att det resulterat i något konkret så tyder mycket på att du har rätt.
De som skriver lite sporadiskt i detta forum i Canal Digitals namn är säkert heller inte i en position så att de ens får känna till om det pågår några förhandlingar (om de ens är arbetar på Canal Digital) så den frasen kommer från standardmanuskriptet man använder för att avfärda kundernas frågor.

Postad 11 November 2011 - 11:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Kan avslöja för alla som inte gluttat i ComHem-tråden att de svarar på exakt samma vis vid fråga om kanaler. "Vi ligger i förhandlingar men kan inget berätta då det kan äventyra avtalen"
typ.
det är så det är i denna bransch.

Större chans till svar om viss kanal tror jag att ni har om ni kontaktar viss kanal, säg Kanal 5, och frågar om deras HD-kanal över viss operatör.

Postad 11 November 2011 - 12:06

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Malcolm X, angående Norden-paket.

Tror kanalerna du räknar upp är totalt ointresserade av att sända över Sverige.
Det kostar dem betydligt mer än vad de tjänar på det.

• Licenskostnaden för program är direkt relaterad till hur många som kan se programmet samt hur många som ser.
  • Kanaler med reklam är ointresserade då målgruppen ändras.
  • Få i Sverige som är intresserade av att betala extra för att få dessa kanaler.
  • Samma program på alla kanaler. Norska, svenska, danska kanaler konkurrerar inte och köper in programmen oberoende av varandra. Stor del av inköpta program dyker med andra ord upp på alla kanaler.
Ta SVT som exempel, för de som inte bor i Sverige sänder de kanaler SVT World. Att sända SVT 1 och 2 över hela världen skulle bli alltför dyrt.

Tror du har helt fel

Det är många i både norge och danmark som kan och eller vill se svenska kanaler
och jag själv skulle föredra Tv Norge HD och Kanal 5 HD DK framför alla andra svenska reklamkanaler
Även DR och NKR är riktigt bra kanaler
Jag ser mycket tv när jag är ute och reser för att slå ihjäl hotelltimmar och även om vi har många kanaler i sverige, så är det mesta skit och bara SD dessutom. De jag listade är kvalitetskanaler

Har du sett på dom själv ?

Förstår faktiskt inte varför du lägger tid och kraft till att argumentera emot ett förslag till förbättring
av canal digitals kanalpaket ? Är det inte bättre att lägga tid till att tala om för CD vad de kan göra bättre ?

Redigerat av MalcomX, 11 November 2011 - 12:11.

Postad 11 November 2011 - 12:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Okej, Malcom, vi tycker olika. Mina enkla argument slår inte. Okej, Canal Digital får gärna sälja dessa kanaler i ett eget paket. Frågan är, som jag försökte måla upp, om kanalerna är intresserade.
Ett intresse kanske finns i Sverige men är kanalerna intresserade?
Skicka ett mail till dem och fråga!

Postad 11 November 2011 - 14:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hallå Canal digital! Jag fick aldrig något svar. Det måste ju vara ett mjukvarufel, eftersom det helt plötsligt har blivit fel på 2 boxar. Kunden ringde supporten idag och fick i uppdrag att flytta runt boxar, byta eluttag, stänga av värmepumpen mm. Det är ju sjukt!! Svar önskas snarast!

Hej AC3,

Efter senaste mjukvara så har det uppkommit ett fel där boxen kan bli utstörd via IR-mottagaren (fjärrkontrollssignalen). Vi har sett att användandet av t.ex vissa värmepumpar stör ut boxen så att den fryser bilden.

Vi skulle behöva ha lite mer inforamtion från kunden skulle du möjligtvis kunna skicka kundens uppgifter via ett PM till oss, så kontaktar vi kunden.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Postad 11 November 2011 - 17:38

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Hej AC3,

Efter senaste mjukvara så har det uppkommit ett fel där boxen kan bli utstörd via IR-mottagaren (fjärrkontrollssignalen). Vi har sett att användandet av t.ex vissa värmepumpar stör ut boxen så att den fryser bilden.

Vi skulle behöva ha lite mer inforamtion från kunden skulle du möjligtvis kunna skicka kundens uppgifter via ett PM till oss, så kontaktar vi kunden.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Kunden har ni ju redan kontakt med, läs inlägget igen.

IR signalen kan ni glömma, eftersom felet uppkommer även när fjärren ligger still på bordet, eller menar ni att den sänder av sig själv? Elsystemet i kåken är modernt med jordade uttag mm. Hur ska värmepumpen kunna störa? Jag har själv en värmepump av samma märke (Nibe) och här är det aldrig några problem. Föresten så uppkom felet direkt efter nedladdning av senaste mjukvaran och att värmepumpen skulle börja störa i elsystemet exakt samtidigt måste väl vara ganska osannolikt. Fixa den ostabila mjukvaran istället för knepiga ursäkter.

Postad 11 November 2011 - 18:13

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

....Vi har sett att användandet av t.ex vissa värmepumpar stör ut boxen så att den fryser bilden.

Om bilden fryser måste det vara dålig effekt på värmepumpen. :huh: :o :wacko: :blink: :rolleyes:
Det är nästan som på den analoga tiden. För att åtgärda att det snöade på bilden kunde man stänga fönstret.

Postad 11 November 2011 - 18:23

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Vi har sett att användandet av t.ex vissa värmepumpar stör ut boxen så att den fryser bilden.

Ja herregud Canal Digital. Ni tvingar på kunderna en mjukvara som är så dålig att om kunden har en viss typ av värmepump så fryser bilden.

Skaffa ny värmepump eller se på tv via Canal Digital, det är dilemmat för en del av era kunder.

Jag skäms för att vara kund hos er när man läser ovanstående.

/Fredrik

Postad 11 November 2011 - 20:40

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Är det bara hos mig som ljudet på Idol påTV4 HD är fruktansvärt svajigt? På vanliga fyran är det mycket bättre.

Vill bara veta om det är så för alla, tex kass mixning från TV4?

Postad 11 November 2011 - 20:48

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Ett nordenpaket vore alldeles utmärkt, vi här i södra sverige saknar faktiskt (i alla fall jag) DR kanalerna. Nu kan jag visserligen se dem via marknätet, men eftersom jag bara har en antenn som är riktad mitt emellan Köpenhamn och Malmö, så blir det dålig signal på DK kanalerna lite då och då.

Har för mig att man fick TV3SE, DK, NO , 3+ m.fl när man hade Viasat i början av DigitalTV tiden.

Redigerat av Melmac, 11 November 2011 - 20:52.

Postad 11 November 2011 - 21:37

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Håller med MalcomX. Har oxå själv propagerat för det; Ge oss tillgång till fler nordiska kanaler !
Vad skiljer Comhem, Canal Digital eller Boxer från varann vad gäller kanalutbud ? Absolut ingenting !!!
Själv har jag tillgång till både CD och Comhem. Samma utbud, mer eller mindre. Vem kan ge oss ett annorlund utbud i form av exempelvis nordiska kanaler ? Jo CD. Varför kan inte CD nischa sig i den frågan ? Hade vi exempelvis sett danska TV2, så hade vi ikväll sett Sverige-Danmark matchen gratis utan att behöva betala hutlösa 159:- till Canal + för samma sak...

Postad 14 November 2011 - 08:32

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hallå Canal Digital!

Jag köpte precis eran nya hd-box utan inspelning. (HD DST-78). Hur kan denna box missa en sån viktig funktion som att kunna sortera kanallistan??? Det har man ju kunnat göra på alla boxar sedan urminnestider... så det jag undrar är om ni kommer att släppa någon uppdatering till denna eller om man ska behöva häva köpet då det är en så pass viktig funktion för oss.

Postad 14 November 2011 - 17:31

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Hallå Canal Digital!

Jag köpte precis eran nya hd-box utan inspelning. (HD DST-78). Hur kan denna box missa en sån viktig funktion som att kunna sortera kanallistan??? Det har man ju kunnat göra på alla boxar sedan urminnestider... så det jag undrar är om ni kommer att släppa någon uppdatering till denna eller om man ska behöva häva köpet då det är en så pass viktig funktion för oss.

Att flytta runt kanaler i önskad ordning går ej i de boxar Canal digital, Viasat eller Boxer levererar.

Postad 14 November 2011 - 18:04

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Att flytta runt kanaler i önskad ordning går ej i de boxar Canal digital, Viasat eller Boxer levererar.

Jaså?!... det trodde jag alla nya kunde och detta var något konstigt... min gamla CDC-7000 ifrån Canal Digital som säkert är sju år gammal kan det...
Då lär det inte komma någon uppdatering då.. =\

Postad 14 November 2011 - 20:20

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Jodå, i den gamla HD PVR-boxen kan man sortera kanalerna i den ordning man vill.

Postad 14 November 2011 - 20:50

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Jodå, i den gamla HD PVR-boxen kan man sortera kanalerna i den ordning man vill.

Det visste jag inte. :blush:

Postad 14 November 2011 - 20:57

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Det går att sortera kanalerna som man vill på alla viasats hd boxar.

Postad 14 November 2011 - 21:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
och det går att sortera som man vill i båda Sagem HDPVR och ADB HDPVR boxarna. Tror de även fixat det i deras gamla HD-box.

Postad 14 November 2011 - 22:07

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Oki. Låter ju lite lovande iaf... Men konstigt att man lanserar en ny box med färre funktioner... Särkilt en sån funktion som jag tror många vill använda.. Hoppas någon ifrån Canal Digital kan svara om det kommer till er nya HD-box DST-78

Postad 15 November 2011 - 13:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Oki. Låter ju lite lovande iaf... Men konstigt att man lanserar en ny box med färre funktioner... Särkilt en sån funktion som jag tror många vill använda.. Hoppas någon ifrån Canal Digital kan svara om det kommer till er nya HD-box DST-78

Hej Korbendallas, samt flera som undrar.

Frågan är lyft till tillverkaren Sagem och om funktionen kommer i mjukvaran är vår förhoppning att det gäller alla Sagem combo och zapperboxar (de två vanliga HD Boxarna utan hårddisk). Våra HD PVR boxar både med 250GB- samt 500GB hårddisk har möjlighet att sortera kanaler i favoritlista.

vänligen
Mikael

Postad 15 November 2011 - 22:16

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hej Korbendallas, samt flera som undrar.

Frågan är lyft till tillverkaren Sagem och om funktionen kommer i mjukvaran är vår förhoppning att det gäller alla Sagem combo och zapperboxar (de två vanliga HD Boxarna utan hårddisk). Våra HD PVR boxar både med 250GB- samt 500GB hårddisk har möjlighet att sortera kanaler i favoritlista.

vänligen
Mikael

Tack för svar... Frågan är väl bara då om man orkar vänta så länge.. För det brukar ta rätt lång tid när det gäller uppdateringar av boxarna.

Postad 16 November 2011 - 15:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej!
Den nya mjukvaran till den inspelningarbara hd-boxen 500gb kommer finnas tillgänglig
imorgon från ca. kl 10.00. Boxen laddar ner mjukvaran automatiskt i standby men om det dröjer kan man söka den manuellt.

För att söka manuellt efter mjukvaran så gör man på följande sätt:
1)Tryck Menu
2) Välj Inställningar
3) Välj Installation (PIN-kod)
4) Välj Uppgradera boxen
5) Tryck OK på Fortsätt för att starta sökningen efter mjukvara.
Om boxen hittar ny mjukvara, bekräfta så kommer boxen starta om och börja uppgraderingen av mjukvara som kan följas i både displayen och på skärmen.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Redigerat av Allente Sverige, 17 November 2011 - 13:34.

Postad 16 November 2011 - 17:29

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Fråga
Varför är det bara norska kunder som få se HighTv 3D?
Det är lite märkligt då kanalen ligger helt okodad på Astra

Bifogad fil(er)

Postad 17 November 2011 - 14:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Fråga
Varför är det bara norska kunder som få se HighTv 3D?
Det är lite märkligt då kanalen ligger helt okodad på Astra

Hej lindo,

Norge lanserar först och det ska bli jättespännande att se hur det går och hur kanalen tas emot. Här i Sverige fortsätter vi att fokusera på våra live-events med 3D-sport i samarbete med Canal+ och Panasonic. Om 3D-kanalen går bra i Norge får vi framöver fundera på om vi ska lansera den även i Sverige. Men fokus nu är på våra 3D-events.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 19 November 2011 - 18:12

janhel
  • janhel
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har problem med att det laggar, inte då jag kör film men då jag kör 1,2 och 4.
Jag har ringt felanmälan minst 10 ggr, de svarar via sms efter en vecka att det är åtgärdat, men det sätter igång igen.
Jag har gett upp, jag kan inte vara utan tv i 3-5 arbetsdagar.
Tydligen verkar det som Canal digital inte fixar problemet.
Nu försöker jag häva avtalet, funkar det inte kommer jag gå lite andra vägar.
Det känns som denna teknik som de använder inte funkar för en del, är det så

Postad 21 November 2011 - 08:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag har problem med att det laggar, inte då jag kör film men då jag kör 1,2 och 4.
Jag har ringt felanmälan minst 10 ggr, de svarar via sms efter en vecka att det är åtgärdat, men det sätter igång igen.
Jag har gett upp, jag kan inte vara utan tv i 3-5 arbetsdagar.
Tydligen verkar det som Canal digital inte fixar problemet.
Nu försöker jag häva avtalet, funkar det inte kommer jag gå lite andra vägar.
Det känns som denna teknik som de använder inte funkar för en del, är det så

Hej Janhel,

Trist att höra att du upplever problem med ditt abonnemang. För att kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver vi mer information. Om du skulle kunna skicka kundnummer och kontaktuppgifter till oss via ett PM så ska vi kolla på ditt ärende.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 21 November 2011 - 11:06

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hej,

En stilla undran. Den nya boxen använder ju inloggningen till GO-tjänsten för VOD-delarna. Jag felanmälde mitt GO-konto till er den 29 aug, och har i omgångar fått det raderat, reggat nytt, skickat er user/pass för att ni ska fixa osv. Sista kontakten hade vi 15 sept och då fick jag beskedet att det är felanmält, men kommer ta "ett par veckor att fixa".

Idag är det 17 okt. Jag kan fortfarande inte logga in på https://go.canaldigital.se/se/
Det är inte bråttom med det, jag tror fortfarande utbudet där är för skralt för att vara intressant, men det är en smula intressant/oroväckande/irriterade [stryk det som ej passar] att ni på två månader inte lyckas fixa det. ;)

Eller är GO-tjänsten nere för räkning till dess att nya version, som vi hört ryktas om, kommer upp?
/NOP

Är det fler som har problem att logga in på tjänsten förresten? Eller kanske ingen som använder den ö h t?

Kära Canal Digital.

Jag ger upp nu. Jag lägger ned.
Att försöka kommunicera med er orsakar så mycket frustration, irritation och negativitet att det helt enkelt inte är värt det.
Det är fortfarande precis samma fel som ovan. Upprepade mail (sakliga och med hövligt språk) och post här lämnas helt utan respons, vilket gör mig både förbannad och förbryllad.

Nå, jag kan alltså välja att föra liv och djävulen, hota med ARN osv, men jag orkar faktiskt inte det.
Ni vinner. Nu skiter jag i er till dess att den här boxen lägger ned. Sedan lägger jag nog ned hela TV-karusellen och sätter upp ett kontantkort med Boxer.

Redigerat av Unregistered4eff8a47, 21 November 2011 - 13:45.

Postad 22 November 2011 - 08:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kära Canal Digital.

Jag ger upp nu. Jag lägger ned.
Att försöka kommunicera med er orsakar så mycket frustration, irritation och negativitet att det helt enkelt inte är värt det.
Det är fortfarande precis samma fel som ovan. Upprepade mail (sakliga och med hövligt språk) och post här lämnas helt utan respons, vilket gör mig både förbannad och förbryllad.

Nå, jag kan alltså välja att föra liv och djävulen, hota med ARN osv, men jag orkar faktiskt inte det.
Ni vinner. Nu skiter jag i er till dess att den här boxen lägger ned. Sedan lägger jag nog ned hela TV-karusellen och sätter upp ett kontantkort med Boxer.

Hej Nop4e71,

Jag är hemskt ledsen att du inte fått svar på ditt inlägg tidigare. En utav våra tekniker kommer kontakta dig under dagen för att hitta en lösning till problemen du upplever med GO-tjänsten.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 22 November 2011 - 14:55

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor så jag kör dem igen:

Jag har tre frågor (Sagem boxen)
1. Varför är det inte 5.1 ljud på t.ex. Doobidoo när det har varit det tidigare säsonger?
2. I infofältet finns det "HD" och "5.1" som kan tändas eller släckas beroende på utsändningen. Mitt förslag är att dessa tas bort efterom de aldrig stämmer ändå!
3. Det händer allt som oftast att bilden pixlar sig och ljudet kommer i osynk, detta händer alltid vid inspelat materila (Ett känt problem) men även när man gör Time-Shift. När ska detta fixas?
4. Eftersom ADB boxen känns så pass mer avancerad så undrar jag om inte C.D. hade vunnit på att föröska få Spotify eller liknande implementerat. Eller?

Postad 22 November 2011 - 15:02

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Frågan är om inte CD skulle försöka få över sina KUNDER till ADB-boxen till att börja med. Man kan ju börja med de existerande kunder som inte har något annat än problem med Sagem-boxen.

Postad 22 November 2011 - 21:07

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hej Nop4e71,

Jag är hemskt ledsen att du inte fått svar på ditt inlägg tidigare. En utav våra tekniker kommer kontakta dig under dagen för att hitta en lösning till problemen du upplever med GO-tjänsten.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Hej Miriam,
Det är ungefär det här jag menar. Jag upplever flertalet av medarbetarna på CD, som jag varit i kontakt med, som att de har en ambition att vara hjälpsamma. Men det verkar som ni helt saknar rutiner för hur ni jobbar. Det leder till att ni gör utfästelser ni inte kan stå för. För det är naturligtvis ingen tekniker som kontaktat mig idag.

Inte för att jag vet vad jag skulle säga till honom/henne heller i och för sig - all relevant info har jag skickat via mail till er några gånger (d v s 1. Problembeskrivning: Felmeddelande när jag försöker logga in på go-tjänsten, enligt url i mail, 2. User/pass jag använder, som fungerar för "mina sidor"). Från detta är det inte hjärnkirurgi att; reproducera problemet, felanmäla till lämplig internt ansvarig, återkoppla när ni tror det är fixat, samt när klart.

Från mitt perspektiv verkar ni ha en 1st-line som är till för att låta kunderna stånga sig blodiga. Lyssna på dem gör ni uppenbarligen inte.
Att tjafsa vidare med er verkar bli ett sisyfosarbete jag varken vill eller orkar åta mig.

Du kan ju, om du har någon sådan möjlighet, skicka vidare den här feedbacken till någon på CD som faktiskt har mandat att förändra något.
/NOP

Postad 22 November 2011 - 21:54

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Varför slarvar ni med serie-inspelning? Varken På Spåret eller Skavlan har det. Nu får ni skärpa er!

Postad 23 November 2011 - 03:00

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Nu är det ett par dagar kvar fram tills att konkurrensverket kommer att ge sitt svar på om comhem får lov att fullfölja köpet av er kabelverksamhet. Inte ett ord från er om något ?

Ni har kabelkunder som har kundspecifika lösningar som knappast comhem kommer att ställa upp på

Hur tänker ni lösa detta och när kommer ni med information

Fortfarande går det att bli kabelkund på er hemsida och det skulle ju vara komiskt om någon blev det imorgon utan att veta att comhem kommer att vara hans leverantör 3 dagar senare

Låter inte så bra, eller hur ?

Postad 23 November 2011 - 08:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Miriam,
Det är ungefär det här jag menar. Jag upplever flertalet av medarbetarna på CD, som jag varit i kontakt med, som att de har en ambition att vara hjälpsamma. Men det verkar som ni helt saknar rutiner för hur ni jobbar. Det leder till att ni gör utfästelser ni inte kan stå för. För det är naturligtvis ingen tekniker som kontaktat mig idag.

Inte för att jag vet vad jag skulle säga till honom/henne heller i och för sig - all relevant info har jag skickat via mail till er några gånger (d v s 1. Problembeskrivning: Felmeddelande när jag försöker logga in på go-tjänsten, enligt url i mail, 2. User/pass jag använder, som fungerar för "mina sidor"). Från detta är det inte hjärnkirurgi att; reproducera problemet, felanmäla till lämplig internt ansvarig, återkoppla när ni tror det är fixat, samt när klart.

Från mitt perspektiv verkar ni ha en 1st-line som är till för att låta kunderna stånga sig blodiga. Lyssna på dem gör ni uppenbarligen inte.
Att tjafsa vidare med er verkar bli ett sisyfosarbete jag varken vill eller orkar åta mig.

Du kan ju, om du har någon sådan möjlighet, skicka vidare den här feedbacken till någon på CD som faktiskt har mandat att förändra något.
/NOP

Hej NOP

Jag ber om ursäkt för att hanteringen i ärendet har dröjt!
Jag har pratat med vår tekniker och han kommer att ringa upp dig
så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 23 November 2011 - 09:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Varför slarvar ni med serie-inspelning? Varken På Spåret eller Skavlan har det. Nu får ni skärpa er!

Hej Melmac

Bra att du säger till! Vi kommer skicka detta till programbolaget som har hand om det
så får de se över det så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Redigerat av Allente Sverige, 23 November 2011 - 09:15.

Postad 23 November 2011 - 09:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Nu är det ett par dagar kvar fram tills att konkurrensverket kommer att ge sitt svar på om comhem får lov att fullfölja köpet av er kabelverksamhet. Inte ett ord från er om något ?

Malcom, det där är väl inte Canal Digitals problem? Inte ska väl de lägga ned sin verksamhet för att någon ska köpa upp dem?
Visst, det skiljer lite i teknik men om du går in i ett kontrakt i dag har du inget att frukta egentligen. Det följer med över till ComHem, om de bryter det är de skyldiga att ersätta dig.
Visst, det kan hända att din box slutar fungera i nätet men, som sagt, är det inom ditt kontrakt är de bundna att leverera. Troligtvis får du ett erbjudande om inbytesbox om det behövs.

Se bara hur gamla UPC-kunder har hanterats, tog väl ComHem en fem år att integrera dem i sitt nät.

Kanske naivt av mig att tycka att CD inte än behöver informera. Det är ju inte klart att ComHem får köpa det. När det är klart, då kan CD börja avveckla och informera.

Postad 23 November 2011 - 11:11

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Inte deras problem

Hur tänker du

Om du tecknar abonnemang hos Telenor idag och sedan får veta att du bundit dig till Telia för 2 år på måndag
Skulle du tycka det var okey om du ogillade telia väldigt mycket

Om Canal digital har gått med på en lösning som gjort att en privat kabelnät fungerar på ett unikt sätt
som comhem aldrig kommer att kunna vara med på.
Skulle du inte tycka att det var ett problem och att canal digital bär ett ansvar för att det kommer att fungera i framtiden också ?

Tänk efter lite ;)

Redigerat av MalcomX, 23 November 2011 - 11:11.

Postad 23 November 2011 - 11:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Det jag menar är att
1: Canal Digital har ingått ett avtal
2: Det är idag inte klart om avtalet gäller eller ej
3: varför oroa kunder.
4: Som kund ska du inte påverkas av försäljningen
5: Om du påverkas, om ditt kontrakt inte kan fullföljas är det ComHem som är skyldiga att ersätta dig.
6: Om villkoren ändras, om vi tar exemplet Telenor/Telia, som att du inte har täckning där du bor/telefonen inte fungerar har du rätt att bryta kontraktet.
7: När köpande part tagit över då är det upp till dem att bestämma vad som sker, säljande part kan ha villkorat köpet men när det väl är klart är det inte längre deras problem. Fram till dess "bussiness as usual".

Okej, ska medge, att det finns en risk att en investering i kabelbox kan gå förlorad. Det beror helt på hur köparen behandlar kunderna.
imho, inte specifikt detta köp utan alla köp av företag.

Postad 23 November 2011 - 11:58

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Till CD! När CD First fick samma tablå som CD First HD blev vi ju av med serier i HD kvalitet. Kommer vi att få tillgång till serier i HD eller har ni beslutat att inte leverera serier i HD i framtiden. Jag tror att majoriteten av era kunder vill ha det men det spelar kanske ingen roll för er.

Postad 23 November 2011 - 13:38

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Till CD! När CD First fick samma tablå som CD First HD blev vi ju av med serier i HD kvalitet. Kommer vi att få tillgång till serier i HD eller har ni beslutat att inte leverera serier i HD i framtiden. Jag tror att majoriteten av era kunder vill ha det men det spelar kanske ingen roll för er.

Du får nog skilja på CanalDigital och Canal+, tror inte CanalDigital kan bestämma hur Canal+ paketerar sitt innehåll. Frågan är nog så befogad, men ställd till fel företag.

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.