Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?

1707 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 juni 2008 - 08:58

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Du letar efter den italienska "Io Non Ho Paura" från 2003 (Engelsk titel: "I'm Not Scared").
Postad bild

Ah, tack.

Postad 03 juni 2008 - 10:08

aznan
  • aznan
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!
Har undrat över det här länge nu: det är en scen i någon film (skräckis, antar jag) där, jag tror det är en barnvagn - långt från säker - som rullar förbi utanför ett fönster. Några sekunder senare rullar samma vagn förbi igen.

Har sett massor av parodier på den scenen, men vet inte var originalet kommer från. Här kommer en parodi från Invader Zim: http://www.youtube.c...h?v=CsVe5rQ_fpQ
/Jag

Postad 04 juni 2008 - 17:12

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Letar efter en film där det enda ja kommer ihåg är att en man tänder eld på en tunnelbanekur med hjälp av slangar som e kopplade till en tank med bensin i på hans rygg?

Är det inte Money Train med bla Wesley Snipes?

Postad 04 juni 2008 - 17:18

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Jag letar också efter en Ninja film och jag tror att du Tiny föreslog någon Ninja rulle här som jag senare köpte på Tradera men det var inte den...
Detta var nog ett år sedan som du föreslog den men jag tyckte att det var dags nu igen.

Det enda jag kommer ihåg är att en Ninja gräver sig fram under marken, man ser typ hur grusen rör sig och sen hoppar han upp och börjar fightas.
Tror dom är i närheten av en lagerlokal typ ute vid parkeringen.

Det bör vara en amerikansk inspelad Ninja rulle och åldern på den vet jag tyvärr inte men jag hyrde den för 10-15 år sedan.

Det är nog Ninja In The Dragons Den men det låter inte som det ändå för den är kinesisk och inspelad 82, jag har den i min samling och den finns på sfbok.se för 79 kr.:(

Tänker du inte på The Jungle Book (1994) med Jason Scott Lee?

länk

Nej den va äldre, va på 80 talet jag såg den. :)

Redigerat av Lion_Paw, 04 juni 2008 - 20:34.

Postad 04 juni 2008 - 19:30

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1 623 inlägg
  • 0
Äldre djungelboken film hmm.

Jag har en djungelboken film som ska vara ifrån 1942!
Men jag tror att den här kom senare eftersom att den inte är svartvit utan den är i färg.

Osäker på hur gammal den är men kanske är det den du tänker på?

Mowgli verkar vara spelad av nån skådespelare som heter Sabu.

Postad 04 juni 2008 - 20:30

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Äldre djungelboken film hmm.

Jag har en djungelboken film som ska vara ifrån 1942!
Men jag tror att den här kom senare eftersom att den inte är svartvit utan den är i färg.

Osäker på hur gammal den är men kanske är det den du tänker på?

Mowgli verkar vara spelad av nån skådespelare som heter Sabu.

Hehe, jag skrev fel, jag mena tidigare än 1994 och mycket senare än 1942 så det är nog den du har som jag menar. :)
Den va i färg och inte så gammal, den va nog gjord på 80 talet. :(

Jag kolla upp och det är den från 1942, otroligt...jag trodde den va mycket nyare. :)

Så nu en ny fråga, finns den utgiven med svensk text!? :)

Redigerat av Lion_Paw, 04 juni 2008 - 20:58.

Postad 05 juni 2008 - 15:48

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1 623 inlägg
  • 0
Ja det är svensk text på den versionen jag har.

Det är Scanbox danmark som har rättigheterna till den här filmen & det står också att det är
"Den äkta Djungelboken i färg"

Nominerad till 6 oskars!

Du kan prova googla lite på filmbolaget scanbox så kanske du får svar på dina frågor.

Sen står det också 1942 Korda film.
Men det kanske var då filmen kom i svartvit utgåva.

Postad 05 juni 2008 - 20:46

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Hej alla!
Behöver nu hjälp att hitta titeln på filmen jag söker. Det är en Sci-Fi film som jag såg när jag var liten som handlar om att man kan lära sig genom att injicera sprutor med speciella medel i. Har för mig att Donald Sutherland är med.

Tack på förhand! :)
Niklas

Postad 05 juni 2008 - 22:49

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Ja det är svensk text på den versionen jag har.

Det är Scanbox danmark som har rättigheterna till den här filmen & det står också att det är
"Den äkta Djungelboken i färg"

Nominerad till 6 oskars!

Du kan prova googla lite på filmbolaget scanbox så kanske du får svar på dina frågor.

Sen står det också 1942 Korda film.
Men det kanske var då filmen kom i svartvit utgåva.

Ok, tack så mycket för hjälpen. :)

Postad 05 juni 2008 - 23:04

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Hej alla!
Behöver nu hjälp att hitta titeln på filmen jag söker. Det är en Sci-Fi film som jag såg när jag var liten som handlar om att man kan lära sig genom att injicera sprutor med speciella medel i. Har för mig att Donald Sutherland är med.

Tack på förhand! :)
Niklas

Hittade den. :) Filmen heter Dark City och det var Kiefer Sutherland som var med, inte Donald.

Postad 12 juni 2008 - 11:00

MrLogan
  • MrLogan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Kanon tråd detta hade helt missat den .. Så jag kanske kan ha tur å få hjälp med en film jag såg för länge sen
kan tänkta mig det är en 80talare av typen "highschool" film. Det jag kommer ihåg är att en kille snor en corvett
i början och drar iväg med, sen visare det sig att bilen till hör nån mafios som hade gömt pengar i bilen.... sen mins jag inte riktigt vad som händer .. tror han kraschar med bilen i nån läktare eller nåt på en skola som det sen händer massa saker på å dom gör upp med Mafia snubbarna i slutet (där dom skjuter pilar med dynamit på dom)

Fan vad denna låter dålig när jag förklarar :) men det är en sån där som har fastnat som man vill se igen :)

Postad 15 juni 2008 - 23:55

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Hm, klurig fråga – ett par frågor bara:

• Är du hundra på att det var just en Corvette?

• Kommer du ihåg något av mafioson? Snackar vi kritstrecksrandig kostym och hatt, eller mera hårding i skinnjacka?

• Pilar med dynamit – med pilbåge alltså?

Postad 18 juni 2008 - 22:12

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Godä

Jag söker efter en Ninja film...

Det enda jag minns är följande:

Precis i början av filmen blir något sorts hus som är inne i en "djungel" attackerat och alla blir mördade och sen har jag för mig att den onde Ninjan i filmen bär ngn sorts silvermask.
Eventuellt slåss dom på något tak, häftiga actionscener.

Mvh
Kim

Postad 19 juni 2008 - 21:16

Unregistered0050c4c0
  • Unregistered0050c4c0
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Antar att det är mest lämpligt att ställa denna fråga här, efter en tids grubblande och ett stort antal timmar på forumet och galleriet för att besvara min fråga så har jag gett upp hoppet.

Många använder denna karaktär som referensbild allt som poppar upp i huvudet är att karaktären heter General "insert name" men kommer inte heller på vilken film och detta gör mig mer eller mindre knäpp då jag vet att jag känner igen denna karaktär. Låter bilden tala för sig själv och reserverar mig för att denna fråga redan har blivit besvarad och missad i mitt sökande på svar.

Postad bild

Postad 20 juni 2008 - 01:35

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Du har nog kikat på Star Wars, ep. III och stiftat bekantskap med General Grievous...

Postad bild

Postad 21 juni 2008 - 00:15

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0

Godä
Jag söker efter en Ninja film...
Det enda jag minns är följande:
Precis i början av filmen blir något sorts hus som är inne i en "djungel" attackerat och alla blir mördade och sen har jag för mig att den onde Ninjan i filmen bär ngn sorts silvermask.
Eventuellt slåss dom på något tak, häftiga actionscener.
Mvh
Kim

Jag tror du letar efter Revenge of the Ninja från 1983. (Recension / Trailer) Den innehåller flera av dina ledtrådar:
• Familj i hus som blir massakrerade av ett ninjaband
• Silvermask
• Slutstrid på hustak
Känns som en vinnare!

Postad bild

Postad 23 juni 2008 - 11:20

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Hej
Tack för svaret.
Får hoppas att det är den för det var en av de 30 Ninja filmer jag beställde på amazon förra veckan :)

Postad 26 juni 2008 - 18:40

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Letar efter en film med Charlie Sheen (tror jag) Han spelar någon polis som går under cover i ett mc gäng.
Klickar det för någon ? Och detta är inte Rookie - nykomlingen.

Titel på denna vore snällt :)

Postad 26 juni 2008 - 18:56

Unregistered99f076a3
  • Unregistered99f076a3
  • Forumräv

• 800 inlägg
  • 0
Beyond the Law

http://www.imdb.com/title/tt0103805/

Postad 27 juni 2008 - 12:36

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Beyond the Law

http://www.imdb.com/title/tt0103805/

Döpte vi inte om den i Sverige till Made of Steel?

Kan man ju fråga sig varför man ska ändra ett namn på engelska till annan engelska.

Postad 27 juni 2008 - 19:23

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Tack så mycket.
Verkar ej finnas att köpa i sverige dock.

Postad 27 juni 2008 - 21:06

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Nix, den har utgått

Postad 02 juli 2008 - 10:41

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Tack så mycket.
Verkar ej finnas att köpa i sverige dock.

Hej
Håll ögonen öppna på tradera.
Där har jag köpt en del andra filmer som utgått till bra priser.
Nackdelen är ju att det är begagnat men det kan kvitta om man får tag i filmen.

Ps. Du borde även gilla Stone Cold med Brian Bosworth Ds.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 02 juli 2008 - 10:43.

Postad 02 juli 2008 - 12:33

evil flamingo
  • evil flamingo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Såg en italiensk film på flyget till Shanghai för ett drygt år sedan som jag tappat bort titeln på. Skulle väl kunna säga att det var en sorts "Once upon a time in America" fast på italienska, och i Italien då självklart. I alla fall så får vi alltså följa ett gäng grabbar som växer upp på Roms (har jag för mig) gator och med tiden börjar etablera sig som gangsters. En av killarna kallas "Freddo" ("Ice" i översättningen), sen fanns det någon som kallades något pimpaktigt och de andra minns jag tyvärr inte riktigt.

Någon som känner igen sig?

Postad 02 juli 2008 - 18:25

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Misstänker att det är Romanzo Criminale (Crime Novel) från 2005 du söker.

Postad bild

Postad 03 juli 2008 - 07:30

evil flamingo
  • evil flamingo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Helt rätt. Tackar så mycket. Det pimpaktiga namnet var "Dandi" för övrigt om någon skulle undra. Nu gäller det bara att försöka hitta på någon rolig version på dvd.

Postad 10 juli 2008 - 09:00

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Hej

Söker efter en film som jag tror är från mitten av 80 talet och det enda jag minns är i princip att ett hus blir överfullt av popcorn i slutet.
Kan det vara Killer klowns from outher space?
Där är popcorn på framsidan vid clownen och jag vill minnas att det är ngt Sci fi inslag i filmen med rymdskepp och sådär.

Postad 11 juli 2008 - 02:29

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0

Hej

Söker efter en film som jag tror är från mitten av 80 talet och det enda jag minns är i princip att ett hus blir överfullt av popcorn i slutet.
Kan det vara Killer klowns from outher space?
Där är popcorn på framsidan vid clownen och jag vill minnas att det är ngt Sci fi inslag i filmen med rymdskepp och sådär.

Du letar efter "Real Genius" från 1985 (Trailer). Svenska titeln var "Snilleskolan" och den finns utgiven på DVD med svensk text, men jag tror den är utgången.

Postad bild

Postad 11 juli 2008 - 11:00

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Tack så mycket, får hålla ögonen öppna på tradera osv.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 11 juli 2008 - 11:00.

Postad 11 juli 2008 - 22:32

Unregistered1533
  • Unregistered1533
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Digimon ANIME

Dessa fint tecknade barnfilmerna
TV3 har sänt vad jag vet 2 serier med över 50 episoder i varje med underbara svenska "röstartister" som höjde serien över alla andra(Tecknade filmer).

jag har också sett för flera år sedan, videofilmer med Digimon

Jag vet att det finns fler serier/säsonger 4 eller 5 Fast de har nog inte de svenska "röstartisternas" översättning

Min undran är dessa videofilmerna var dom fristående filmer eller episoder ur serierna? Jag tror jag sett två olika videofilmer.

Var kan man köpa dem och hela serierna inklederat de som inte sänts i svensk TV, för Discshop har dom inte

Postad 15 juli 2008 - 09:49

XearO
  • XearO
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Filmen handlar om en familj som bor nära en sjö ganska långt in i en skog tror jag, och en liten grabb som umgås med hans äldre bror och hans kompisar. Barnen förstör för allmänheten, men den lille killen vill egentligen inte vara med på det. Han gör det lite bara för att verka cool inför sin bror och hans kompisar. Lilla killen, som det handlar om, trivs inte riktigt i den utstöttande sällskap han är i och en dag hittar dom en svart man som spelas av nån Bill Cosby/Bill Cobbs liknande. Han bor nere vid sjön och är fattig och ensam.
Dom håller på att vara jätte taskig mot honom som att t. ex elda upp hans hus och sånt.
Lille killen börjar känna medlidande och börjar säga ifrån och nån dag så undviker han hans bror och går till den svarta mannen och liksom försöker stötta honom så slutar de me att dom blir bästa vänner och som åker och flugfiskar och grejer.

Måste veta vilken film det är ploX"!

Postad 15 juli 2008 - 14:59

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Har du nån tidsperiod när filmen utspelas?

När kan filmen vara ifrån?

Är du stensäker på att det just är flugfiske och inte typ spinnfiske

Postad 15 juli 2008 - 16:54

Unregistered1ba87919
  • Unregistered1ba87919
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Letar efter en film sedan fem år tillbaka hoppas på er hjälp.

Jag hade den på VHS som min mamma har slängt, jag hade märkt den "Harrisburg" antagligen för jag själv visste vad den handlade om då.

Filmen handlar om en MANLIG journalist som av en slump ser att kärnkraftverken inte längre ryker som de brukar och åker spontant dit för det kan finnas nyhetsstoff.

Senare så läcker någon information (tror jag) om att det inte står rätt till därinne och fler nyhetsteam anländer.
De boende i staden instrueras att hålla sig inomhus medan krisen pågår och man får följa ledningen argument huruvida de ska evakuera staden eller inte.

Det här är ungefär vad jag kommer ihåg.. och gissningsvis är filmen gjort någonstans -80 - -93 grovt uppskattat och har sänts av svt då jag spelade in den. Jag har fått tips innan om China syndrome, men den är det inte!

Snälla filmexperter, hjälp mig ;)

Postad 16 juli 2008 - 13:36

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Har letat som en dåre efter den här i natt, men jag hittar den inte. Kommer du ihåg om det är en amerikansk film? Jag har nu bl.a. gått igenom alla filmer som IMDb satt nyckerlordet "nuclear" på och det tycks inte finnas nån som passar förutom The China Syndrome (om man bortser från att Fonda inte är så värst manlig då :D ). Enda resultatet blev att jag beställde The Electric Horseman som Fonda gjorde samma år som The China Syndrome mot Redford där hon också spelar reporter. :)

Fler ledtrådar (även små/ovidkommande/korkade) är välkomna! Varför skrev du Harrisburg på bandet? – Handlade den om just olyckan på Three Mile Island eller någon anläggning?

Postad 20 juli 2008 - 13:47

XearO
  • XearO
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
den är nog inspelad runt 90-talet, 94 eller så, när den utspelas vet jag inte riktigt :/

Men det är inte typ 40-70 talet iaf.

Postad 21 juli 2008 - 11:20

Unregistered89a9dace
  • Unregistered89a9dace
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Filmen handlar om en familj som bor nära en sjö ganska långt in i en skog tror jag, och en liten grabb som umgås med hans äldre bror och hans kompisar. Barnen förstör för allmänheten, men den lille killen vill egentligen inte vara med på det. Han gör det lite bara för att verka cool inför sin bror och hans kompisar. Lilla killen, som det handlar om, trivs inte riktigt i den utstöttande sällskap han är i och en dag hittar dom en svart man som spelas av nån Bill Cosby/Bill Cobbs liknande. Han bor nere vid sjön och är fattig och ensam.
Dom håller på att vara jätte taskig mot honom som att t. ex elda upp hans hus och sånt.
Lille killen börjar känna medlidande och börjar säga ifrån och nån dag så undviker han hans bror och går till den svarta mannen och liksom försöker stötta honom så slutar de me att dom blir bästa vänner och som åker och flugfiskar och grejer.

Tror det är James Earl Jones som spelar huvudrollen? men vet inte vad filmen heter

Postad 21 juli 2008 - 12:53

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2 268 inlägg
  • 0

Kan det vara "Sommaren vid sjön"? Originaltitel "Summer's End"
IMDB

Postad 21 juli 2008 - 13:00

XearO
  • XearO
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
JAAAA!!!! äntligen! tack så mycket, jag letade i 1 timma efter vad filmen hette genom James Earl Jones.
Summer´s end hette filmen och verkar bara gå på tv och den är omöjlig att få tag på verkar det visa sig :/
Om någon hittar filmen kan dom super-duper-cp-gärna säga till för jag måste få se filmen!!

Tack så äckligt mycket stonken! :)

Postad 21 juli 2008 - 14:50

Unregistered95bc4c48
  • Unregistered95bc4c48
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
En vilsen själ har skrivit detta på annan plats i forumet:

två snubbar som kör en bil med lustgastub i skuffen som börjar läcka..dom blir helt kokko och tror att dom kör typ 300 men blir stoppade för krypkörning!
vilken film är det ??

Black Sheep

Postad 21 juli 2008 - 18:24

Unregistered89a9dace
  • Unregistered89a9dace
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

JAAAA!!!! äntligen! tack så mycket, jag letade i 1 timma efter vad filmen hette genom James Earl Jones.
Summer´s end hette filmen och verkar bara gå på tv och den är omöjlig att få tag på verkar det visa sig :/
Om någon hittar filmen kan dom super-duper-cp-gärna säga till för jag måste få se filmen!!

Tack så äckligt mycket stonken! :)

Fins o köpa över pölen borta i väster om du kan spela region 1 DVD för dryga 60:-

http://www.amazon.co...a...0943&sr=8-4

Postad 21 juli 2008 - 23:13

XearO
  • XearO
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
det är helt sjukt men jag har tittat överallt på nätet och inte hittat den så kolla jag om den skulle gå på tv nån gång på tv.nu, och gissa vad då? JO, den går på 3an nu på söndag. Helt otroligt! Den verkar vara jätte sällsyn, men nu ska jag försöka få tag på nån som kan spela in den till mig så jag har den på datorn. :):)
Det ordnade sig till slut, tack för allt alla B)

Postad 23 juli 2008 - 18:42

Unregistered1ba87919
  • Unregistered1ba87919
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har letat som en dåre efter den här i natt, men jag hittar den inte. Kommer du ihåg om det är en amerikansk film? Jag har nu bl.a. gått igenom alla filmer som IMDb satt nyckerlordet "nuclear" på och det tycks inte finnas nån som passar förutom The China Syndrome (om man bortser från att Fonda inte är så värst manlig då :) ). Enda resultatet blev att jag beställde The Electric Horseman som Fonda gjorde samma år som The China Syndrome mot Redford där hon också spelar reporter. ;)

Fler ledtrådar (även små/ovidkommande/korkade) är välkomna! Varför skrev du Harrisburg på bandet? – Handlade den om just olyckan på Three Mile Island eller någon anläggning?

ursäkta ett sent svar!

Ja jag har letat som en dåre på imdb med utan att hitta den och kommit fram till samma sak! Ska försöka gnugga minnesknölarna.. men det blir nog svårt.

Ja jag var för mig att olyckan handlade om just three mile island och jag kommer ihåg hur de filmadefrån fastlandet där skorstenarna låg och de rök inte. Det var då journalisten snappade upp det. Definitivt en amerikansk film!

Det är iallafall så den börjar... Man får sen följa vad som händer i kärnkraftverket och att det är påv'äg mot en härdsmälta. En del i filmen handlade också om hur stor del av staden och omgivningen som skulle evakueras, borgmästaren tyckte inte det var någon bra idé men nån annan försökte förklara allvaret.

Kommer även ihåg en scen där en polisman åker omkring i en äldre polisbil med megafon på taket och ger instruktioner om att hålla sig inomhus och beordrar folk att stänga fönstren. Folk är allmänt oroliga och får inte mycket uppgifter huruvida allvarligt det är. Journalisten man får följa är vad jag kommer ihåg mest utanför kärnkraftverket och får inte komma in.

Jag tycker det är jättekonstigt att jag inte lyckas hitta den är filmen för jag har ändå rätt klara minnen från den.

sökt efter filmer som handlar om three mile island men nada... ;)

Postad 25 juli 2008 - 17:13

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1 868 inlägg
  • 0
När jag var på semester i Norge för några veckor sedan, var jag på ett mack där dom hyrde ut filmer. Hittade en som såg ganska intressant ut men minns inte vad den hette. Det var en typisk tonåringar som blir slaktade film. Vad jag minns så var dom i en båt som antingen förliste eller på grund av stark storm var dom tvungna att söka skydd på en ö, och detta skulle dom självklart inte ha gjort. Den är nog ganska ny då den stog på nyheter på tappen. Hoppas någon kan hjälpa mig hitta denna film.

Postad 28 juli 2008 - 18:40

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Har kört fast.

Kommer ihåg en bilscen där en bil (Lambogini) blir jagad av polisen o dom åker in i en last bil och dom sprayar på ny färg o åker igen.
mer har jag ej sätt påminner mycket om cannonballrun etc Såg det när jag var ja 6år :)

Postad 29 juli 2008 - 13:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Har kört fast.

Kommer ihåg en bilscen där en bil (Lambogini) blir jagad av polisen o dom åker in i en last bil och dom sprayar på ny färg o åker igen.
mer har jag ej sätt påminner mycket om cannonballrun etc Såg det när jag var ja 6år :)

I CannonballRun 2 "målar" de om en Contach från vit till röd i varje fall.

http://uk.youtube.co...h?v=Hi4ccVBsZEM

Postad 29 juli 2008 - 23:18

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0

I CannonballRun 2 "målar" de om en Contach från vit till röd i varje fall.

http://uk.youtube.co...h?v=Hi4ccVBsZEM

hehe det är den tack så mycket. Det är den filmen man ej kan köpa i Sverige :)
Alla fall inte med svensk text Konstigt det där.

Redigerat av _FredriK_, 29 juli 2008 - 23:20.

Postad 05 augusti 2008 - 07:07

Lashis
  • Lashis
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej, skulle behöva hjälp med en film som släpptes 2007 eller 2008. Den handlade om en kille som skulle ta flyget och tas av CIA och börjar förhöras för att han är misstänkt för att vara en terrorist medans frugan undrar vad som händer osv osv. Minns att det var någon kändis som skulle förhöra honom men inte mycket mer än det.

Postad 05 augusti 2008 - 07:34

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0

Hej, skulle behöva hjälp med en film som släpptes 2007 eller 2008. Den handlade om en kille som skulle ta flyget och tas av CIA och börjar förhöras för att han är misstänkt för att vara en terrorist medans frugan undrar vad som händer osv osv. Minns att det var någon kändis som skulle förhöra honom men inte mycket mer än det.

Misstänker att det är Rendition med bl.a. Jake Gyllenhaal och Reese Witherspoon du menar. Kan det stämma? :(

Postad 05 augusti 2008 - 08:23

MrLogan
  • MrLogan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Hm, klurig fråga – ett par frågor bara:

• Är du hundra på att det var just en Corvette?

• Kommer du ihåg något av mafioson? Snackar vi kritstrecksrandig kostym och hatt, eller mera hårding i skinnjacka?

• Pilar med dynamit – med pilbåge alltså?

Hade helt missat ditt svar ..

Men nja nästan säker på att det var en corvett och om jag inte missminner mig så fanns det massa pengari bilen..

Mafioson minns jag inte 100 men har för mig det var det där standard en stor dumm å nån som skulle vara den smarte

pilarna japp .. pilbåge dom kammo klär sig och "krigar" på slutet .. (hoppas jag inte blandat ihop nåt nu.)

Sen har jag kommit på en grej till :) När killen kommer till denna skolan så gömer han sig i ett dusch rum å självklart kommer det in en naken tjej som han blir "kär i " tror jag.

Postad 05 augusti 2008 - 16:10

Lashis
  • Lashis
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Misstänker att det är Rendition med bl.a. Jake Gyllenhaal och Reese Witherspoon du menar. Kan det stämma? :)

Helt rätt! Evigt tacksam!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.