Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Portable

1021 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 March 2008 - 11:09

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag köpte min där för precis det priset du sade. Du får även med en UMD film + simpsons spelet.

Spelet har jag inte testat direkt ännu. Det är bara att slå till direkt. För pengarna som blir över kan du köpa minne för. Köpte mitt 2gig minne SanDisk Ultra II MS PRO Duo för 299:- (även det på MediaMarkt i Sthlm).

PS: Om du undrar över den pippi gula färgen så är det bara att kika in på mitt galleri. Har slängt upp lite bilder där.

Postad 26 March 2008 - 11:43

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Tack för info och bilderna. Stod inget om nån film i reklambladet, men det får man alltså. Blir sugen. Hade de många kvar eller?

Postad 26 March 2008 - 14:01

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Har hittat en gul Simpson psp slim o lite med simpson the game för 1399 kr på Mediamarkt. Rätt bra pris om man kan leva med den gula färgen. Undrar dock om Simpson spelet är nåt att hänga i granen? Funderar på att slå till.

Jag har den gula simpson edition och den är helt underbar :) Själva spelet Simpsons.. ja, jag lirade en stund och tröttnade sen. Men jag gillar sport och rpg spel så jag antar att jag är fel person att säga om det är bra.

Postad 26 March 2008 - 15:30

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Ja, orkade inte vänta mer så jag stack till mediamarkt på lunchen och köpte simpson-paketet. Det fanns rätt många där. Köpte även med ett minneskort och spelet Loco Roco. 1390 kr för paketet inkl simpson spelet och en UMD-film (jag tog training day) är ju helt okej. Kan knappt vänta tills jag kommer hem :)

Postad 27 March 2008 - 03:45

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Tack för info och bilderna. Stod inget om nån film i reklambladet, men det får man alltså. Blir sugen. Hade de många kvar eller?

Jepp film ingår tydligen...

Edit: Såg nu att du inte kunde hålla dig... :D Hehe, grattis till köpet... Jag är i varje fall väldigt nöjd måste jag säga. Att streama filmer direkt från PS3:an till PSP när jag ligger i sängen är underbart skönt. Simpsons spelet var väl ingen höjdare men den duger första dagarna iafl. :D

Redigerat av Minglarn, 27 March 2008 - 03:47.

Postad 27 March 2008 - 07:09

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Frågan är säkert redan svarad på men men...

Ska till Kina snart och är sugen på en PSP. Är det några problem med att köpa den i Kina? Finns det språkinställningar i maskinen? Annat att tänka på när det gäller spel m.m?

Hej,

Har varit mkt i Kina, då i mitt jobb. Kan säga direkt att elektronik inte är speciellt billigt och ej går att lita på. Billigt blir du om du köper en kines gjord sak, men importer så som PS2, PSP är inte speciellt billigare där än här. Dock kan du köpa spel å filmer mkt billigt men då vet vi alla vad det är frågan om. Jag rekomenderar inte att köpa någon elektronik där. Har varit på alla dessa marknader typ Silk street, Pearl market och den stora leksak affären bakom pearl. Dem vägrar att pruta på t ex PS2 eller PSP. I vanliga affärer var det t om dyrare än hemma.

Bara ett tips!!!

Mattias

Redigerat av Unregistered5118fd09, 27 March 2008 - 07:10.

Postad 27 March 2008 - 09:10

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Hehe, nu har man lekt lite med min nya psp. Den fungerar över förväntan, skärmen är bättre än jag trodde. Det är en läcker liten maskin. Loco Roco är jättekul och Simpson spelet lite småkul. Kopplade upp mot nätet och det funkar klockrent. Helt klart värt pengarna! Nu återstår det bara att skaffa god of war, castlevania och GTA så har man att göra i sängen på kvällarna.

Postad 27 March 2008 - 18:07

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Glöm inte att uppdatera firmware till 3.90. Då får du massor av nya roliga funktioner! Vissa gör dock att man saknar ett tangentbord. För Skype måste man ha ett headset, då det inte finns någon inbyggd mic. Det går att ladda ner officiella speldemon, filmtrailers m.m. via RSS-feeden. Och med PSP videokonverter kan man se alla sina nedladdade divX-filmer. Super!

Postad 27 March 2008 - 20:53

Nitzer
  • Nitzer
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Har varit mkt i Kina, då i mitt jobb. Kan säga direkt att elektronik inte är speciellt billigt och ej går att lita på. Billigt blir du om du köper en kines gjord sak, men importer så som PS2, PSP är inte speciellt billigare där än här. Dock kan du köpa spel å filmer mkt billigt men då vet vi alla vad det är frågan om. Jag rekomenderar inte att köpa någon elektronik där. Har varit på alla dessa marknader typ Silk street, Pearl market och den stora leksak affären bakom pearl. Dem vägrar att pruta på t ex PS2 eller PSP. I vanliga affärer var det t om dyrare än hemma.
Bara ett tips!!!
Mattias

Tackar för tipset.
Har faktiskt varit lite tveksam till köp i Kina just att jag hört att det kan vara lite si å så med kvaliteten på prylarna. Sen är det ju alltid skönt med svensk garanti på prylarna.
Får väl kolla lite när jag kommer dit men det lutar åt ett köp här hemma.

Postad 28 March 2008 - 14:46

Rallarn
  • Rallarn
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Tjenare!

Nu efter de senaste uppdateringarna till PS3:an har jag bestämt mig för att inhandla ett PSP.

Har Kollat runt lite i Sverige och utomlands och undrar nu om en PSP slim från videogamesplus.com är något att ha. Länk till produkten
Den kostar 1077 enligt dagens omräkning av Kanadensiska dollares. vad jag förstår är man tvungen att byta strömkabel men att spel och liknande funkar som en svenskköpt.

1 Har någon erfarenheter av PSP från vg+ eller erfarenheter av amerikanska/kanadensiska PSP?
2. Är man tvungen att byta strömkabel, å isåfall vad kostar en sån och var köper man den?
3. Är det ett bra pris?
4. Finns det bättre pris eller erbjudande? (obs. vill ha den svarta. Har sett simpson-gula för bra pris i Sverige men gillade inte färgen)

Postad 28 March 2008 - 16:06

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Den kostar alltså 400 spänn mindre i Kanada, men tänkt på att du är skyldig att betala tull och moms vid import till Sverige. Vid beställning från USA har jag dessutom åkt på amerikansk konsumtionsskatt på 8 procent och sen ingår ju inte alltid frakt i de annonserade priserna. Vad viktigare är att PSP kan ha döda pixlar om man har otur. Det lär inte vara lätt att förhandla med motpart på andra sidan Atlanten om huruviuda döda pixlar är ett fel eller inte. I PSP:ns instruktionsbok skriver Sony att döda pixlar inte betraktas som fel. Jag hade nog betalat de extra hundralapparna och köpt den hos en svensk leverantör som garanterar dig bytesrätt vid döda pixlar, t.ex. EB-Games.

Postad 28 March 2008 - 21:35

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Vill bara kolla om någon kan hjälpa mig vad som är fel..

Har en PsP som jag vill koppla till min Ps3a...

Har:

Aktiverat min PsP i min Ps3a
Aktiverat Fjärrstart i min Ps3a

Öppnat portar till min Ps3 i min Router (D-link dir 655)
Till och med DMZat min Ps3a efter att ha gett den en statisk ip-adress
På routern har jag gett macadressen till ps3 fritt inträde till allt vad inkollpling innebär

Det funkar om jag sätter Ps3an på fjärrspel och därefter remotar från PsPn.. Men ej om Ps3an är avstängd...

Allt är mycket konstigt och jag har spenderat otals timmar på problemet.... Hoppas bara att nån kan ha nån sista lösning så mitt problem löser sig...

Ps. En konstig sak är att på Ps3ans nätverksinställningar står det att Upnp är "ej tillängligt" trots att Upnp är aktiverat på routern och borde fungera..

snälla någon..

Postad 29 March 2008 - 16:05

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Har en fundering angående vad som ingår i paketet, om man köper PSP Slim and light basenhet.

Får man med något skydd av något slag, eller får man köpa till en sorts väska?

Eller ja, varför berättar inte ni vad som finns i paketen? :)

Postad 29 March 2008 - 18:03

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
enda som finns i paketet är EN Psp, EN laddare + batteri (o bruksanvisning)

så allt annat, skydd och memory card får du köpa separat...

tips: kolla på tradera. Där finns det mycket grejjer till Psp. Jag köpte min skyddsväska där. Den är kanon.

Postad 29 March 2008 - 18:34

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jaha, då får man ju kolla där när man väl fått den! :)

Sen vad jag har kunnat läsa mig till klarar PSP Slim and Light 8 GB Memory Stick Pro Duo.
Stämmer detta och kan någon som använder detta berätta om den segar eller diverse?

Postad 30 March 2008 - 09:28

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Ang. skydd o tillbehör till psp:n. Jag har hittat detta på cdon. Duger det eller finns det bättre?

http://www.cdon.com/...mp;page=product

Edit: fixat länken

Redigerat av Krisch, 30 March 2008 - 10:55.

Postad 30 March 2008 - 09:49

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag kan tyvärr inte se direktlänkar till CDon. Jag hamnar på deras startsida..

Postad 30 March 2008 - 11:13

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Sorry, men har fixat länken nu. se ovan.

Postad 31 March 2008 - 13:15

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

Jaha, då får man ju kolla där när man väl fått den! :)

Sen vad jag har kunnat läsa mig till klarar PSP Slim and Light 8 GB Memory Stick Pro Duo.
Stämmer detta och kan någon som använder detta berätta om den segar eller diverse?

Också nyfiken på det, är 8gig max nu, var väl 4gig på phat??

Postad 31 March 2008 - 16:07

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Enligt "nätet" verkar det som Sonys nya 16GB sticka (för runt 2papp) skall fungera på PSP :)

Postad 31 March 2008 - 17:02

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Jag har Sonys 8GB Pro Duo och det fungerar perfekt. Inga problem eller tendenser till seghet med Sonys eget kort. Tror f.ö. att 8GB-kortet är mer prisvärt än 16 GB (och det får plats hur mycket som helst -en långfilm konverterad till det mpeg4-format som PSP:n sväljer tar ca 350 MB och en musikvideo ca 25 MB. Jag har just nu runt 50 musikvideos, 10 långfilmer, 1000-tals mp3-låtar, 100-tals digitalfoton, ett dussin speldemos m.m. och det är fortfarande 2 GB ledigt på kortet).

Postad 31 March 2008 - 23:01

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Vad fick fick du ge för ditt kort?

Såg att det biligaste kortet (via Prisjakt) ligger på 699 med frakt. Det är inte fyskamm...

Postad 01 April 2008 - 21:56

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Har seriösa funderingar på en PSP Slim, men är inte så insatt i hur den fungerar med minne osv.
Så jag har lite frågor som jag hoppas någon eldsjäl kan svara på:

1- Om jag köper en PSP i sverige, fungerar det med Amerikansk-köpta spel? D.v.s. finns det regionskodning i PSP världen, både vad gäller spel och UMD-filmer, eller är PSP´n universal?

2- Tänker mest ha den till Spel, men då man kan ha minneskort i den, så känns ju tanken på att slippa en MP3 spelare sidan om bra. Men hur bra är PSP´n som ljudmaskin jämnfört med Ipod´ar och andra rena musikspelare?

3- Är det något mer man bör tänka på att införskaffa förutom minneskort som nybliven PSP-ägare (snart), typ värstingbatteri eller nåt?

/J

Postad 01 April 2008 - 22:22

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Vill bara kolla om någon kan hjälpa mig vad som är fel..

Har en PsP som jag vill koppla till min Ps3a...

Har:

Aktiverat min PsP i min Ps3a
Aktiverat Fjärrstart i min Ps3a

Öppnat portar till min Ps3 i min Router (D-link dir 655)
Till och med DMZat min Ps3a efter att ha gett den en statisk ip-adress
På routern har jag gett macadressen till ps3 fritt inträde till allt vad inkollpling innebär

Det funkar om jag sätter Ps3an på fjärrspel och därefter remotar från PsPn.. Men ej om Ps3an är avstängd...

Allt är mycket konstigt och jag har spenderat otals timmar på problemet.... Hoppas bara att nån kan ha nån sista lösning så mitt problem löser sig...

Ps. En konstig sak är att på Ps3ans nätverksinställningar står det att Upnp är "ej tillängligt" trots att Upnp är aktiverat på routern och borde fungera..

snälla någon..

Alloj,
Du måste ha autoinlogging igång på PS3:an för att remote play ska kunna starta PS3:an. Där du väljer inloggningsprofil på PS3:an tryck triangel och du ska få upp ett val om att sätta din profil till default/autologon.

Sen så måste funktionen för remote start vara igång i remote play inställningarna på PS3:an. (den hojtar även till om autoinloggning inte är igång).

En grej till, om du har autoinloggning och remote start igång, samtidigt som din PS3:a ligger som DMZ, så kan PS3:an starta lite då och då av sig självt, så bäst att ha den utanför DMZ.

[Edit]Angående upnp så står det samma för mig, men verkar funka ändå.

/p

Redigerat av Paganmoon, 01 April 2008 - 22:27.

Postad 01 April 2008 - 22:26

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Har seriösa funderingar på en PSP Slim, men är inte så insatt i hur den fungerar med minne osv.

1- Om jag köper en PSP i sverige, fungerar det med Amerikansk-köpta spel? D.v.s. finns det regionskodning i PSP världen, både vad gäller spel och UMD-filmer, eller är PSP´n universal?

2- Tänker mest ha den till Spel, men då man kan ha minneskort i den, så känns ju tanken på att slippa en MP3 spelare sidan om bra. Men hur bra är PSP´n som ljudmaskin jämnfört med Ipod´ar och andra rena musikspelare?

3- Är det något mer man bör tänka på att införskaffa förutom minneskort som nybliven PSP-ägare (snart), typ värstingbatteri eller nåt?

/J

1- har för mig att de flesta spelen inte är regionskodade. Filmerna vet jag inte, men skulle tippa på att dessa är regionskodade.

2- tycker iofs att PSP:n (även slim) är lite för stor som MP3 spelare, men ljudet funkar bra ändå (med hörlurar iallafall).

3- Jag skulle rekomendera en väska för den, den är (precis som PS3:an) väldigt benägen att visa kladd.

Har iofs bara haft min PSP Slim i 5 dagar, men du fick my two cents ändå ;)

Postad 02 April 2008 - 08:43

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

/J

1: PSP spel är regionsfria, UMD filmer har regioner, tror det vara samma som DVDs.

2: Som ljudmaskin bra men den är lite stor som någon sa, ska man dock ändå ha den med sig kan man lika gärna lämna MP3 spelaren hemma.

3: Nja ett fodral är ju bra så man slipper repor, dock är den ju inte jätte känslig direkt men ändå. Sen om man inte har en USB kabel sedan innan kan ju det vara bra också, eller minneskortsläsare, sen är ju ett PS3 att rekomendera som tillbehör :blush:

Redigerat av jimel, 02 April 2008 - 08:43.

Postad 02 April 2008 - 16:38

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Paganmoon och Jimel.
Tackar för svaren. Har PSP inbyggd mediaspelare eller måste man joxxa med sånt också om man vill ha filmer och musik på sitt minneskort, eller är det bara att stoppa i minneskort och tuta och köra?

/J

Postad 02 April 2008 - 18:39

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Det är bara o spela på det, men du måste konvertera om dom flesta filmer till ett format som PSP'n stödjer.

Postad 03 April 2008 - 18:12

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Det är bara o spela på det, men du måste konvertera om dom flesta filmer till ett format som PSP'n stödjer.

Till exempel: MPEG-4.

Postad 03 April 2008 - 22:07

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske. Men vilket program används för att konvertera om videoformat med, om jag nu skulle orka se en film på en sådan liten skärm.
Är det förresten någon som har orkat att titta på en film med sin PSP?

För egen del väntar jag gärna på en value pack med Patapon eller God Of War, innan jag gör mitt köp.

/J

Postad 03 April 2008 - 22:12

spn
  • spn
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag använder XviD4PSP 5.0
Blir riktigt bra och har stöd för subtitles. Kollar dagligen på video på PSPn.

Postad 04 April 2008 - 15:31

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Orkar kolla på den LILLA skärmen?!

Jag har kollat film på min mobil (W960) och min iPod Classic. Gäller bara om man är kräsen eller inte :)

Postad 04 April 2008 - 15:46

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Det finns massor av gratisprogram att ladda ner som konverterar filer till den mpeg-4-typ som PSP läser. Vissa program är dock väldig sega med upp till 40-50 minuter för att konvertera en långfilm.

UMD-köpfilm kan vara riktigt prisvärda. På SIBA hittade jag en hel korg full av filmer som de sålde 3 för 99 kr. Köpte sex filmer på momangen. Bra att ha som referensmaterial när man vill skryta med sin PSP. Kopplat till en stor platt-TV ser man dessutom att UMD-materialet håller hög bild-och ljudmässig klass.

PSP:s skärm är mycket bra, både skarp och ljusstark, och det är njutbart att se film och musikvideos på den. Högtalarna funkar dock bara bra om det är tyst i övrigt, annars måste man använda hörlurar. Som mp3-spelare ger den ett rent och kraftfullt ljud med spänstig bas och luftig diskant (till skillnad från min mobiltelefon Sony Ericsson P1, som har kasst ljud när jag spelar exakt samma mp3-fil och använder samma hörlurar).

Det finns mig veterligen inget större batteri att köpa till (som det finns till fet-psp) men man kan ju alltid köpa ett extra batteri. Nätaggregatet som följer med är en aning stort att släpa med sig, men det finns en reseladdare som är behändigare. Den laddar även via USB, så det kan räcka att ta med sig en USB-kabel på resan om man vet att det finns dator dit man ska.

Postad 08 April 2008 - 18:28

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Sony meddelar nu via sin officiella blogg att en mindre uppdatering till systemmjukvaran i Playstation Portable är på väg. Version 3.95 ska lägga till möjligheten att anpassa mappningen av knappar när PSone-spel spelas på PSP. Det ska dessutom vara möjligt att välja mellan att stänga av din Playstation 3 eller låta den vara på när du avslutar Remote Play.

// level7.nu

Postad 08 April 2008 - 19:41

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Hur fixar man PsOne spel på sin PSP? Kan man bränna in dem i datorn på något sätt, eller kopplar man PSP'n till sitt PsOne?

Postad 09 April 2008 - 08:43

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Du kopplar din PSP till din PS3a och köper spelen på STORE från PS3an...

Postad 09 April 2008 - 11:14

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Det går även att köpa spelen i PC PS Store om man inte har en PS3'a.

Postad 09 April 2008 - 11:19

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Någon som kan rekomendera någon "slimmad" väska / fodral till PSP Slim ?? Vill helst att den skall vara så slimmad som möjligt utan plats för UMD skivor och liknande...

Föresten, är på jakt efter ett 8Gb minneskort. Märker man av den något lägre prestandan på ett M2 kort kontra ett Duo ?? Är ju ganska stor prisskildnad nämligen...

/ Anders

Redigerat av ers, 09 April 2008 - 13:28.

Postad 10 April 2008 - 19:08

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Någon som kan rekomendera någon "slimmad" väska / fodral till PSP Slim ?? Vill helst att den skall vara så slimmad som möjligt utan plats för UMD skivor och liknande...

Jag har denna:

http://www.tradera.c...uktion-61521989

Den är billig och suverän. Får dessutom plats med 3 spel om du nu inte har dem på minneskortet..

MVH

Redigerat av tomas_we, 10 April 2008 - 19:09.

Postad 10 April 2008 - 19:14

Mikebikey
  • Mikebikey
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Det stämmer. Jag har både M2 och Duo. Kan säga att en vanlig Duo är mycket snabbare (5.x mot 3.x mb/s) men annars är det ingen skillande. Så om du har tid kör med M2. M2 är billigt pga. ny produktionsteknik.

Föresten, är på jakt efter ett 8Gb minneskort. Märker man av den något lägre prestandan på ett M2 kort kontra ett Duo ?? Är ju ganska stor prisskildnad nämligen...

/ Anders

Postad 10 April 2008 - 20:52

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

/ Anders

Jag köpte på kabelgiganten...

http://www.kabelgiga...lar.asp?id=1895

Frakt ingår i priset!

Postad 10 April 2008 - 21:06

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Samma väska finns på Kjell och C:O, för endast 89:-

Gå in på http://www.kjell.com/ -> sök på "psp" -> Välj "PSP - Hårdfodral" :D

Postad 11 April 2008 - 08:17

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Fråga. Någon som kan nämna ngt bra DVD to PSP konverterar program för filmer?

Köpte mig en PSP Slim igår för att ha när man reser till o från jobbet. Skitskönt o kunna glutta på en film under den 1 1/2h restid man har enkel väg

Postad 12 April 2008 - 08:52

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var jag kan köpa ett original headset till PSP Slim?

Jag har hittat det hos PSXCare.com http://www.psxcare.c...od=757&xSec=103 men letar efter ett (eller flera) alternativ.

Det får gärna vara på en icke svensk site, så länge som den som rekomenderar en sådan site har personlig erfarenhet av denna.

Redigerat av EdBaker, 12 April 2008 - 08:53.

Postad 14 April 2008 - 19:08

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Är det någon som vet var jag kan köpa ett original headset till PSP Slim?

Jag har hittat det hos PSXCare.com http://www.psxcare.c...od=757&xSec=103 men letar efter ett (eller flera) alternativ.

Det får gärna vara på en icke svensk site, så länge som den som rekomenderar en sådan site har personlig erfarenhet av denna.

http://www.dealextre...ils.dx/sku.4092

Vet inte om dom är orginal dock men dom ser samma ut men för 40:- inkl frakt kan du väl chansa :P

Redigerat av x-dream, 14 April 2008 - 19:09.

Postad 17 April 2008 - 21:08

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag har precis öppnat mitt PSP Slim and Light paket och upptäckt att man bara får med instruktionsböcker, batteri, strömsladd och själva enheten.

Headset, var kan man köpa detta? Eller man kan använda vilka hörlurar som helst med 3,5mm kontakt?

USB-kabel behöver jag, då mitt minneskort instick på datorn har gått i sönder. Går det bra med vilken som helst USB -> "Mini-B-(5-pin)-kontakt"?

Minneskort, undrar bara om den tar upp till 8GB eller 4GB är högs?

Tacksam för svar :(

Postad 18 April 2008 - 06:07

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Jag har precis öppnat mitt PSP Slim and Light paket och upptäckt att man bara får med instruktionsböcker, batteri, strömsladd och själva enheten.

Headset, var kan man köpa detta? Eller man kan använda vilka hörlurar som helst med 3,5mm kontakt?

USB-kabel behöver jag, då mitt minneskort instick på datorn har gått i sönder. Går det bra med vilken som helst USB -> "Mini-B-(5-pin)-kontakt"?

Minneskort, undrar bara om den tar upp till 8GB eller 4GB är högs?

Tacksam för svar :(

Hörlur - JA!
USB - JA!
Minneskort - JA! (den fixar faktiskt 16GB också)

Ang. hörlur - PSP har stöd för mick, men för att kunna använda denna måste man tydligen köpa Sonys original fjärrkontroll. Se http://www.psxcare.c...od=757&xSec=103

Postad 18 April 2008 - 14:08

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Tacktack. Då blir det nog ett köp av ett Memory Stick Pro Duo på Komplett.se :)

Till min nästa fråga.

Jag har precis slängt in min Spiderman 3 film på datorn, och konverterat den. Den ligger i två filer (4..) det är en för varje DVD. Ska man bara lägga in s###### filmfilen, eller även den andra (som ni ser på bilden under).

Postad bild

Postad 18 April 2008 - 14:39

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Jag har precis slängt in min Spiderman 3 film på datorn, och konverterat den. Den ligger i två filer (4..) det är en för varje DVD. Ska man bara lägga in s###### filmfilen, eller även den andra (som ni ser på bilden under).

Filerna med ändelse .thm är sk. Thumbnails (miniatyrbilder). Dessa visas i din PSP istället för bara en svart ruta.

Postad 18 April 2008 - 15:02

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Så jag lägger in både filen och .thm filen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.