Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Officiell trÄd - Nintendo Wii

2707 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8,32 (678) Inga priser
Nintendo Wii Black 2009 512MB (Spelkonsoler) 4 7,79 (27) Inga priser
24 relaterade trÄdar
Wii - hdmi (4 inlĂ€gg) 8 år sedan
Nintendo Wii- Problem (284 inlĂ€gg) 11 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlĂ€gg) 14 år sedan
TrĂ„den för er som precis köpt Wii (13 inlĂ€gg) 14 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlĂ€gg) 14 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlĂ€gg) 14 år sedan
WiiWare (89 inlĂ€gg) 15 år sedan
Wii Black Edition + extra motion plus paket? (9 inlĂ€gg) 15 år sedan
Egendesignad mediabĂ€nk (16 inlĂ€gg) 15 år sedan
Reciever/FörstĂ€rkare med vĂ€xlare för multipla bild-/ljudkĂ€llor - möjligt (5 inlĂ€gg) 15 år sedan
[Hilfe] PrisvĂ€rt minisystem för spel och filmbruk (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
Minhembio medlemmar pĂ„ Connect24 (128 inlĂ€gg) 15 år sedan
Virtual Console (245 inlĂ€gg) 16 år sedan
HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem (17 inlĂ€gg) 17 år sedan
GĂ€stbok för Xicaxo (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlĂ€gg) 17 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlĂ€gg) 17 år sedan
BestĂ€llnings/bokningstrĂ„den (626 inlĂ€gg) 17 år sedan
wii under 2000:- (51 inlĂ€gg) 17 år sedan
GĂ„ ner i vikt med Wii? (20 inlĂ€gg) 17 år sedan
Nintendo Wii ifrĂ„n tyskland? (20 inlĂ€gg) 18 år sedan
Wii - spelkĂ€nslan Ă€r tillbaka..... (28 inlĂ€gg) 18 år sedan
Prishöjningar pĂ„ Wii (54 inlĂ€gg) 18 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlĂ€gg) 18 år sedan

Postad 06 juli 2006 - 16:57

elk
  • elk
  • AnvĂ€ndare

• 162 inlĂ€gg
  • 0
rykten igen dÄ .

Wii kan tÀnkas komma i sep/okt

http://www.gamereact...96ad44c56e8447c

`lÄter ju bra det

Postad 10 juli 2006 - 20:43

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • ForumrĂ€v

• 727 inlĂ€gg
  • 0

Ang. prislapp vid release:

NES: $200
SNES: $200
N64: $200
GC: $200

Jag vet inte, men kĂ€nns inte $200 (vilket borde ge 1995 hĂ€r) för Wii som ett rĂ€tt sĂ€kert bet Ă€ndĂ„?  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hoppas du har rĂ€tt. Priset ligger kanske lite vĂ€l nĂ€ra Nintendo DS, inte bra att konkurera med sig sjĂ€lva. Även om det Ă€r tvĂ„ helt olika typer av spelenheter.

Postad 10 juli 2006 - 21:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Jag hoppas du har rĂ€tt. Priset ligger kanske lite vĂ€l nĂ€ra Nintendo DS, inte bra att konkurera med sig sjĂ€lva. Även om det Ă€r tvĂ„ helt olika typer av spelenheter.

<{POST_SNAPBACK}>

TvÄ helt olika marknader, bÀrbart och stationÀrt =P.

Skulle man följa den logiken sÄ skulle det vara bÀttre att lÀgga priset högre för att inte konkurrera med NDS, eller sÄ skulle NDS just nu konkurrera med PS2 och Xbox eftersom de ligger i samma prisklass :rolleyes: .

Redigerat av Zoiler, 10 juli 2006 - 21:33.

Postad 10 juli 2006 - 22:12

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • ForumrĂ€v

• 727 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

TvÄ helt olika marknader, bÀrbart och stationÀrt =P.

Skulle man följa den logiken sÄ skulle det vara bÀttre att lÀgga priset högre för att inte konkurrera med NDS, eller sÄ skulle NDS just nu konkurrera med PS2 och Xbox eftersom de ligger i samma prisklass :rolleyes: .

<{POST_SNAPBACK}>

Inte helt rÀtt. Som jag skrev handlar det om tvÄ helt olika typer av spelenheter sÄledes tvÄ olika marknader (precis som din komentar lyder) men med ett undantag. De bÀgge Àr egentligen pÄ samma marknad för ett nich företag. Vad jag menar Àr att det handlar om tvÄ Nintendo maskiner och att det Àr mÄnga som vÀljer Nintendo frÀmst för deras genuina spel och den glÀdje man kan finna i dem.

Jag hoppas givetvis att priset blir sÄ lÄgt som möjligt men jag tror ÀndÄ att en markerad pris skillnad Àr till fördel för dem. Folk som vill ha en Nintendo maskin ska inte tveka pÄ vilken de vill ha utan köpa bÀgge fast vid tvÄ olika köptillfÀllen. Den situvationen skapar de inte om priserna ligger för nÀra varandra.

De som redan har en DS och vill ha en Wii för att det Àr en Nintendo maskin betalar sÀkert 2495:- första kvartalet nÀr manskinen kommer ut. De som inte gör det kommer göra det nÀr priset faller.

Vi skulle Àven kunna vÀnda pÄ steken och anta att DS faller i pris till 995:- dÄ lÄter i mina öron ett pris pÄ precis under 2000:- rimligt.

Denna strategin Äter finns pÄ flera olika marknader dÀr mÀrkes namnet Àr starkt och man vet om att folk Àr berÀdda att spendera och köpa. Man vill skapa ett givet köp utan kompromisser och gÀrna sÀlja mera vid ett annat köptillfÀlle.

Jag sÀger inte att folk mÄste hÄlla med mig men jag kÀnde att jag borde förtydliga mitt resonemang lite.

Redigerat av Unregistered5b84dd24, 10 juli 2006 - 22:14.

Postad 11 juli 2006 - 14:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Jag hoppas givetvis att priset blir sÄ lÄgt som möjligt men jag tror ÀndÄ att en markerad pris skillnad Àr till fördel för dem. Folk som vill ha en Nintendo maskin ska inte tveka pÄ vilken de vill ha utan köpa bÀgge fast vid tvÄ olika köptillfÀllen. Den situvationen skapar de inte om priserna ligger för nÀra varandra.

Men om NDSL kostar 1500 nÀr Wii slÀpps, som dÄ kostar 2000, sÄ kommer folk bara köpa en maskin och inte bÄda? Medans om NDSL kostar 1500 och Wii kostar 2500 dÄ kommer folk köpa bÄda, fastÀn det Àr dyrare totalt?

De som redan har en DS och vill ha en Wii för att det Àr en Nintendo maskin betalar sÀkert 2495:- första kvartalet nÀr manskinen kommer ut. De som inte gör det kommer göra det nÀr priset faller.

Alla som har en DS kommer alltsÄ köpa en Wii nÄgon gÄng? Eftersom det finns nÀstan 20 miljoner DS Àgare runt om i vÀrlden, och Nintendo planerar ungefÀr 20 miljoner eller lite fÀrre Wii maskiner till första Äret sÄ Àr ju problemet löst :rolleyes: .

Sen fÄr man ju rÀkna med de som tvekar mellan en DS och en Wii som du sa ovan. De som köper en Wii- tja inget mer att sÀga om det. De som köper en DS kommer enligt ovan ocksÄ köpa en Wii nÄgon gÄng. SÄ det blir ju uppenbarligen en bra försÀljning.

Vi skulle Àven kunna vÀnda pÄ steken och anta att DS faller i pris till 995:- dÄ lÄter i mina öron ett pris pÄ precis under 2000:- rimligt.

Du vill alltsÄ ha en markant prisskillnad pÄ ca 1000 kr. NDS kostar nu 1300 och om Wii kostar 2000 nÀr den kommer sÄ Àr det inte markant nog.

GÀller samma strategi för Sony? För PSPn kostar ju nu ca 2000 och en PS2 1300. Men bÄda sÀljer ju bra :lol: ?

Och om vi tittar pÄ Nintendo sÄ har Gamecube och GBA kostat likvÀrdigt, men det Àr mÄnga som har bÄda. LikasÄ Àr det mÄnga som har NDS och Gamecube.

Nejdu, jag tror inte Nintendo kommer förlora nÄgonting pÄ att sÀtta priset till 2000 istÀllet för 2500, snarare tvÀrtom. DS försÀljningarna gÄr som pÄ rÀls, Wii försÀljningen kan inte ta skada av att vara billigare ;) .

Postad 11 juli 2006 - 19:11

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • ForumrĂ€v

• 727 inlĂ€gg
  • 0

Men om NDSL kostar 1500 nÀr Wii slÀpps, som dÄ kostar 2000, sÄ kommer folk bara köpa en maskin och inte bÄda? Medans om NDSL kostar 1500 och Wii kostar 2500 dÄ kommer folk köpa bÄda, fastÀn det Àr dyrare totalt?

Alla som har en DS kommer alltsÄ köpa en Wii nÄgon gÄng? Eftersom det finns nÀstan 20 miljoner DS Àgare runt om i vÀrlden, och Nintendo planerar ungefÀr 20 miljoner eller lite fÀrre Wii maskiner till första Äret sÄ Àr ju problemet löst :rolleyes: .

Sen fÄr man ju rÀkna med de som tvekar mellan en DS och en Wii som du sa ovan. De som köper en Wii- tja inget mer att sÀga om det. De som köper en DS kommer enligt ovan ocksÄ köpa en Wii nÄgon gÄng. SÄ det blir ju uppenbarligen en bra försÀljning.

Du vill alltsÄ ha en markant prisskillnad pÄ ca 1000 kr. NDS kostar nu 1300 och om Wii kostar 2000 nÀr den kommer sÄ Àr det inte markant nog.

GÀller samma strategi för Sony? För PSPn kostar ju nu ca 2000 och en PS2 1300. Men bÄda sÀljer ju bra :lol: ?

Och om vi tittar pÄ Nintendo sÄ har Gamecube och GBA kostat likvÀrdigt, men det Àr mÄnga som har bÄda. LikasÄ Àr det mÄnga som har NDS och Gamecube.

Nejdu, jag tror inte Nintendo kommer förlora nÄgonting pÄ att sÀtta priset till 2000 istÀllet för 2500, snarare tvÀrtom. DS försÀljningarna gÄr som pÄ rÀls, Wii försÀljningen kan inte ta skada av att vara billigare ;) .

<{POST_SNAPBACK}>

Det du gör nÀr du försöker blanda in Sony och dra liknelser Àr ungefÀr likvÀrdig med att försöka jÀmföra Dell och Apple. TvÄ helt olika företag som i grunden vÀnder sig till samma marknad fast pÄ helt olika sÀtt.

Att GC och GBA har kostat samma tror jag sÀkert, men inte nÀr bÄda kom ut, eller?

Vi för se hur det blir, jag hoppas som sagt pĂ„ ett lĂ„gt pris. Fast jag tror att det blir minst DS pris ggr. 2 till en början. Ändast tiden kan utvisa om jag har rĂ€tt eller inte.

EDIT=""Men om NDSL kostar 1500 nÀr Wii slÀpps, som dÄ kostar 2000, sÄ kommer folk bara köpa en maskin och inte bÄda? Medans om NDSL kostar 1500 och Wii kostar 2500 dÄ kommer folk köpa bÄda, fastÀn det Àr dyrare totalt?"

Jag har försökt att tÀnka ut olika sÀtt för att förklara det hÀr för dig men jag klarar det tyvÀrr inte. Det hela handlar om att det fÄr inte bli en konflikt i ett val för en ny kund. DÄ konflikten kan leda till att kunden tvekar och i sin tur vÀnder blicken mot nÄgot annat.

"Alla som har en DS kommer alltsÄ köpa en Wii nÄgon gÄng? Eftersom det finns nÀstan 20 miljoner DS Àgare runt om i vÀrlden, och Nintendo planerar ungefÀr 20 miljoner eller lite fÀrre Wii maskiner till första Äret sÄ Àr ju problemet löst .

Sen fÄr man ju rÀkna med de som tvekar mellan en DS och en Wii som du sa ovan. De som köper en Wii- tja inget mer att sÀga om det. De som köper en DS kommer enligt ovan ocksÄ köpa en Wii nÄgon gÄng. SÄ det blir ju uppenbarligen en bra försÀljning."

Att alla DS Àgare skulle köpa en Wii vet jag inte vart du hittat. Om du citera mig sÄ skrev jag "De som redan har en DS och VILL ha en Wii". Helt klart kommer inte alla DS Àgare med automatik rusa ut efter en Wii.

Hela resnemanget gÄr ut pÄ att de inte ska tveka.

"Du vill alltsÄ ha en markant prisskillnad pÄ ca 1000 kr. NDS kostar nu 1300 och om Wii kostar 2000 nÀr den kommer sÄ Àr det inte markant nog."

Kan vi reda ut en sak hÀr först? Jag vill ha ett sÄ lÄgt pris som möjligt. DÀr emot tror jag inte pÄ ett för lÄgt pris pÄ Wii i ett inledningsskede.

"GÀller samma strategi för Sony? För PSPn kostar ju nu ca 2000 och en PS2 1300. Men bÄda sÀljer ju bra ?"

Ja samma strategi gÀller för Sony nÀr PS3 kommer, fast ÀndÄ inte. Den gÀller för att de inte kan ha ett pris som ligger för nÀra PSP för risken Àr stor att PS3 skulle ta död pÄ PSP om priset var 2695:-för en PS3. Det hela handlar om mervÀrde och inbördes konkurens mellan produkterna dÀr. Nintendo Àr mera som ett nichföretag idag Àn Sony Àr. Jag kan inte förklara det tydligare Àn sÄ hÀr för dig. NÄgon annan som lÀst marknadsföring kan kanske förklara det bÀttre för dig.

Redigerat av Unregistered5b84dd24, 11 juli 2006 - 22:01.

Postad 11 juli 2006 - 20:53

Alezman
  • Alezman
  • LĂ€rjunge

• 450 inlĂ€gg
  • 0
Vid sidan av plugget jobbar jag deltid i en av Sveriges största video-kedjor. VÄran leverantör, nextstop, har satt ett momsfritt pris pÄ 2499:- pÄ wii, 4999:- pÄ de största ps3 paketet.

Vad tror ni om det ?

Jag trodde pÄ lÀgre wii pris före moms - men jag tror ocksÄ att leverantören egentligen inte har en susning, hehe.

Postad 11 juli 2006 - 21:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

men jag tror ocksÄ att leverantören egentligen inte har en susning, hehe.

<{POST_SNAPBACK}>

SÄ tror jag ocksÄ faktiskt =P.

Postad 13 juli 2006 - 14:27

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlĂ€gg
  • 0
2500 före moms pÄ wii Àr ju skandal isf. nÀ, hoppas leverantören har feeeeel :)

Postad 13 juli 2006 - 14:39

Guwwic
  • Guwwic
  • ForumrĂ€v

• 700 inlĂ€gg
  • 0
Klart de har fel! Nintendo Àr snÀlla :)

Postad 13 juli 2006 - 22:57

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Nya spel frÄn EA Àr pÄ g till Wii. Ett officiellt pressmeddelande frÄn EA idag dÀr de gick ut med att Madden NFL, Tiger Woods PGA TOUR, Harry Potter, Need for Speed, SSX och Gudfadern slÀpps till Wii. Hade varit kul om de slÀppte Fight Night, FIFA och NHL ocksÄ, men det Àr alltid trevligt med lite tredjeparts-support...

http://www.revo-euro...ws.php?nid=9363

Postad 14 juli 2006 - 10:41

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlĂ€gg
  • 0

Hoppas bara att de inte skalar av ALLT för mycket för att fÄ ned priset. Vore ju trevligt med HDMI. Eller Ätminstone component utgÄng. Eller tja. SCART RGB i alla fall. Gamecube skickar ju komposit och det Àr ju bedrövligt, fÀrgblödningar m.m. Sedan vore det ju inte fel om den stödde surroundljud av nÄgot slag för det vore underbat i samband med den dÀr kontrollern..

<{POST_SNAPBACK}>

Gamecube skickar ut RGB Scart sÄvÀl som Komponent (YPbPr). Naturligtvis kommer Wii klara samma sak. Ingen HDMI dock, absolut inte hela vÀrlden dock i detta sammanhang.

Vad man hoppas Àr ju att 16:9 och 480/576p blir standrad pÄ ALLA spel. NÄn som sett nÄtt officiellt uttalande? Spel som inte stödjer detta köper jag bara inte...

<{POST_SNAPBACK}>

Ok. Jag hade fÄtt för mig att Gamecuben bara skickade ut komposit via scart. Lika viktigt som detta Àr ju som du sÀger att den kan skicka ut nÄgon vettigt progressiv upplösning i 16:9. 480i i letterbox kan bli riktigt otÀckt :)

Postad 22 juli 2006 - 14:33

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • ForumrĂ€v

• 931 inlĂ€gg
  • 0
Var det bara jag som hoppade upp och ner nÀr man sÄg att dom planerar en uppföljare till Duck Hunt? :(

Postad 23 juli 2006 - 15:45

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Grasshopper Manufacturer som lÄg bakom "Killer 7" till GameCube har ett nytt spel pÄ gÄng till Wii som heter "Heroes". Det verkar bli ett spel i samma stil som "Killer 7". Det slÀpps sommaren 2007.

Ser intressant ut!

http://www.thewiire....age_and_Details

Finns en lÄg- och en högupplöst video pÄ sidan

Postad 28 juli 2006 - 14:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0
Nya Rayman bilder, ser inte sÄ tokigt ut.

» Klicka hĂ€r för att visa spoiler - Klicka en gĂ„ng till för att dölja den... «

Och Trauma Center: SO kommer bli en remake pÄ NDS versionen med "added content".

» Klicka hĂ€r för att visa spoiler - Klicka en gĂ„ng till för att dölja den... «

Redigerat av Zoiler, 28 juli 2006 - 14:38.

Postad 29 juli 2006 - 20:40

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlĂ€gg
  • 0
En Wii och ett Rayman kommer det bli för mig.
de dÀr kaninerna Àr allt bra festliga :)

Postad 01 augusti 2006 - 12:20

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som kan svara pÄ vart man kan fÄ nÄt nice förbokningserbjudande?

Postad 02 augusti 2006 - 21:19

rikardh
  • rikardh
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
Olika kÀllors pris-gissningarna börjar ena sig..

Konsolen = 149,99 ÂŁ = > cirkus 2 papp
Spelen = 49,99 $ => 350-400 kr

KĂ€lla: www.maxconsole.net

FÄr vÀl hoppas pÄ de nivÄerna dÄ har man ju rÄda att köpa nÄgra spel.

Postad 04 augusti 2006 - 07:28

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • ForumrĂ€v

• 931 inlĂ€gg
  • 0
specen pÄ wii har lÀckt ut

Postad 04 augusti 2006 - 08:00

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlĂ€gg
  • 0
om den stÀmmer dÄ vill sÀga...

Postad 05 augusti 2006 - 11:26

Jalle_G
  • Jalle_G
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0

Olika kÀllors pris-gissningarna börjar ena sig..

Konsolen = 149,99 ÂŁ  = > cirkus 2 papp
Spelen = 49,99 $ => 350-400 kr

KĂ€lla: www.maxconsole.net

FÄr vÀl hoppas pÄ de nivÄerna dÄ har man ju rÄda att köpa nÄgra spel.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej priserna du tar upp kommer aldrig gÀlla. 49.99$ Àr 499 kr, med tanke pÄ skatt. Man ska aldrig tro att priser frÄn amerika blir samma i sverige. Det sÀkraste Àr att ta deras pris gÄnger tio.

Postad 05 augusti 2006 - 11:44

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlĂ€gg
  • 0

En Wii och ett Rayman kommer det bli för mig.
de dÀr kaninerna Àr allt bra festliga

Kommer köpa spelet, men troligen inte till Wii. Har ju en HDTV sÄ föredrar HD stöd i spelet om jag kan vÀlja.

DÀremot blir det köp av alla Nintendo klassiker som nya Zelda,Mario, Super smash bros m.m. givetvis.

Inte sÄ brutalt lÀnge kvar innan Wii slÀpps nu :blink:
Inga förhandsbokningar Ànnu ?

Postad 05 augusti 2006 - 13:14

SHURE
  • SHURE
  • AnvĂ€ndare

• 247 inlĂ€gg
  • 0
PÄ megastore gÄr det att förboka för 2495kr.

Postad 05 augusti 2006 - 13:24

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • ForumrĂ€v

• 980 inlĂ€gg
  • 0
Wii spel priser, de Àr iaf billiga... INTE!
Postad bild
R.I.P Nintendo Wii 2006-2006

Postad 05 augusti 2006 - 13:45

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlĂ€gg
  • 0
69,99 för zelda. Hmm.
Hoppas det Àr butik i Kanada...

Postad 05 augusti 2006 - 13:45

Mysticum
  • Mysticum
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0

Wii spel priser, de Àr iaf billiga... INTE!

Det Àr visst billigt, bilden du visar stÀmmer med största sannolikhet inte. Nintendo har flera gÄnger gÄtt ut och sagt att deras titlar inte kommer att överstiga $49.99 (att jÀmföra med $69.99 som Zelda skulle kosta enligt din lista). Man fÄr vÀl rÀkna med aningen dyrare i Sverige sedan, men de flesta Wii-spel kommer nog att ligga pÄ en lÀgre prisnivÄ Àn spel till PS3 och X-Box 360.

Postad 05 augusti 2006 - 13:53

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlĂ€gg
  • 0
Hittade detta:
http://www.megastore...m?catid=GAMEWII

Ser lite mer vettigt ut. NÄvÀl, i höst fÄr vi slutgiltiga svaret. LÀs gÀrna i PS3 trÄden innan ni bokar pÄ Megastore. Men tackar för tipset ÀndÄ :blink:

Postad 05 augusti 2006 - 15:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0
Fredrik: Det dÀr Àr ju kanadensiska priser :blink: . De betalar alltid för mycket:

The real shocker comes when you look up games for Nintendo’s Wii, the system much lauded for its affordability. Every single game listed has a price tag of $49.99, a mere $10 below the big boys. It gets worse, though. According to Bestbuy.ca, those same games will cost Canadians a whopping $69.99. That’s how much X360 games go for, at the same USD equivalent of $61.34. For those without a calculator, the difference in price for Wii games between the USA and Canada is $11.35.

http://www.gwn.com/a...cle.php/id/756/

USA dÀremot:

During a press conference yesterday, EA revealed that Nintendo has indicated that first party games will be priced at no higher than 49.99.

EA went on to say that publishers will be able to decide for themselves what price they give their games. However they suggested that EA games would be priced at 49.99 for the Wii's launch period. This was not explicit though, and they did not say whether prices would go up or not after for the second batch of games.

Updated: Gamesindustry.biz has confirmed that a Nintendo representative told them today that first-party Wii games will be priced "broadly in-line" with current generation pricing. The representative also reiterated that Nintendo would have no control over third-party publishers' pricing.

http://www.dsrevolut...?articleid=1355
http://www.1up.com/d...ory?cId=3152598

Och de nedladdningsbara spelen gÄr pÄ mindre Àn 10 dollar.

Vart fick du den dÀr listan ifrÄn?

Postad 05 augusti 2006 - 18:54

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • ForumrĂ€v

• 980 inlĂ€gg
  • 0
Priserna Àr ifrÄn EB Games, bilden hittade jag pÄ denna site

Postad 05 augusti 2006 - 20:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0
DÄ har EB Games fel (de visar vÀl inte kanadensiska priser va?) eftersom det kontradikterar Nintendo sjÀlva ;) . Brukar inte vara sÄ ovanligt bland placeholderpriser heller.

Postad 06 augusti 2006 - 08:07

rayko
  • rayko
  • MĂ€stare

• 3 653 inlĂ€gg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=ch8Jl2qDTPQ

tÀnkte bara dela med mig av denna fantastiska zelda film.

Postad 06 augusti 2006 - 09:12

johan___k
  • johan___k
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=ch8Jl2qDTPQ

tÀnkte bara dela med mig av denna fantastiska zelda film.

<{POST_SNAPBACK}>

Det fÄr en att lÀngta lite extra till man fÄr spela Zelda pÄ Wii.

Postad 06 augusti 2006 - 10:22

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlĂ€gg
  • 0

Det fÄr en att lÀngta lite extra till man fÄr spela Zelda pÄ Wii.

Zelda finns pÄ att köpa listan sedan lÀnge.

Postad 09 augusti 2006 - 03:00

KeeKe
  • KeeKe
  • AnvĂ€ndare

• 180 inlĂ€gg
  • 0
det Àr ju inte hur kraftig konsolen Àr..

Wii, kommer köpas av mig pga spelen, och spel kÀnslan...

Wiiiii!
lÄter till och med roligare! :)

helt enkelt inte kraften i konsolen man ska gÄ efter, man köper för spelen som kommer till konsolen ;) Döööh!!!

Wii, mÄnga skojsigt spel, billigt jÀmfört med de andra 2.. runt 2500kr
+ att den stödjer alla nintendos spel

Redigerat av Zoiler, 09 augusti 2006 - 14:57.

Postad 09 augusti 2006 - 07:15

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlĂ€gg
  • 0
Wii: konsollen som faktiskt skulle ligga sist i inköp om jag bara tÀnkt köpa en konsoll denna generation. Varför ? Jo den kommer fÄ minst spel av de tre. Kollar man pÄ gamespot stÀr det ca 85 Wii spel, 170 PS3 och 291 xbox360 spel som finns eller Àr under utveckling. Men den ,Wii, kommer inhandlas enbart för de klassiska nintendo liren, dÄ menar jag nya versioner av dem speln typ nya Zelda mario osv.
De icke exklusiva spelen köper jag till min andra nextgen konsoll bara för att fÄ 720p stöd dÄ jag har en TV med den upplösningen.

Redigerat av Zoiler, 09 augusti 2006 - 14:58.

Postad 09 augusti 2006 - 15:11

rayko
  • rayko
  • MĂ€stare

• 3 653 inlĂ€gg
  • 0
nÄgon som vet om man kan köra japanska och amerikanska gamecube spel pÄ en europeisk Wii??
vore tacksam för ett svar eftersom jag funderar pÄ sÀlja min gamecube nu, men vill dock behÄlla en del spel om det gÄr att köra pÄ Wiin.

Postad 09 augusti 2006 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

nÄgon som vet om man kan köra japanska och amerikanska gamecube spel pÄ en europeisk Wii??
vore tacksam för ett svar eftersom jag funderar pÄ sÀlja min gamecube nu, men vill dock behÄlla en del spel om det gÄr att köra pÄ Wiin.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror inte Nintendo sagt nÄgonting om regionsfrihet, tyvÀrr.

Postad 10 augusti 2006 - 22:41

Unregistered43444287
  • Unregistered43444287
  • Amatör

• 85 inlĂ€gg
  • 0

Wii: konsollen som faktiskt skulle ligga sist i inköp om jag bara tÀnkt köpa en konsoll denna generation. Varför ? Jo den kommer fÄ minst spel av de tre. Kollar man pÄ gamespot stÀr det ca 85 Wii spel, 170 PS3 och 291 xbox360 spel som finns eller Àr under utveckling. Men den ,Wii, kommer inhandlas enbart för de klassiska nintendo liren, dÄ menar jag nya versioner av dem speln typ nya Zelda mario osv.
De icke exklusiva spelen köper jag till min andra nextgen konsoll bara för att fÄ 720p stöd dÄ jag har en TV med den upplösningen.

<{POST_SNAPBACK}>

för det första tror jag fortfarande stora delar av nintendos marknad sitter pÄ vanliga 4:3 crt-skÀrmar... och det skulle innebÀra att hur högupplösta spel du Àn har kommer de inte mÀrka nÄgon skillnad.. förmodligen kommer förÀldrar hellre köpa en nintendo wii till sina ungar Àn en asdyr xbox/ps.. jag sjÀlv kommer bara köpa nintendo dÀrför att nintendo-spelen Àger och grafiken inte spelar nÄgon större roll (sÄ lÀnge jag ser att den Àr bÀttre). det handlar inte om att ha kraftfullast maskin som kan leverera verkligast fysik.. det handlar om roliga speltitlar.. och det Àr just det som nintendo har med Mario och Zelda..

Postad 11 augusti 2006 - 09:13

_hb_
  • _hb_
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0
AngÄende regionsfrihet (och pris) sÄ finns följande rykte:

The Wii is also set to launch in both black and white and retail for $229.99 (or £120/€180) and as with previous Nintendo consoles the console will be region locked.

AMN Wii

Postad 11 augusti 2006 - 10:52

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlĂ€gg
  • 0

för det första tror jag fortfarande stora delar av nintendos marknad sitter pÄ vanliga 4:3 crt-skÀrmar... och det skulle innebÀra att hur högupplösta spel du Àn har kommer de inte mÀrka nÄgon skillnad..

Helt korrekt, men samtidigt exploderade ju marknaden för skÀrmar med högre upplösning Àn SDTV redan i början av detta Är sÄ fler och fler har tillgÄng till HDTV eller nÀstan HDTV.
Dessutom mÀrks prestanda skillnaden mellan de tvÄ prestandamonstren och Wii troligen Àven pÄ en SDTV. Nu spelar detta mindre roll egentligen dÄ det sÄ klart Àr spelen som rÀknas.

Men det har ju de senaste konsollgenerationerna varit lite av Nintendos problem. Bristen pÄ spel. Jag har en Gamecube och den har varit vÀrd varenda krona för mig men det har inte blivit mer Àn 6 spel köpta till den. SÄ jag har inte varit nÄn kassako för Nintendo direkt.

Nu gör ju Nintendo en vÀldigt smart grej med Wii nÀmligen att vara den enda konsoll tillvekaren som sÀljer sin konsoll utan förlust denna generation. MS förlorar pengar pÄ varje sÄld 360 och Sony kommer förlora Ànnu mer per sÄld PS3.
SÄ för prestandamonstren handlar det om att sÀlja spel och tillbehör till max för att först fÄ igen pengarna och sedan börja tjÀna pengar.

Men faktum kvarstÄr: Nintendo behöver locka till sig fler spelutvecklare. Jag tillhör ju kategorien som bara kommer köpa exklusiva spel till Wii. AlltsÄ blir det de klassiska Nintendo spelen. Allt annat kommer jag köpa till xbox360 dÄ ,som sagt varm jag tillhör dem som har en HDTV och att blÄsa upp lÄgupplösa spel till 50" Àr ingen fördel.

Redigerat av Donmeta, 11 augusti 2006 - 10:53.

Postad 11 augusti 2006 - 13:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Nu gör ju Nintendo en vÀldigt smart grej med Wii nÀmligen att vara den enda konsoll tillvekaren som sÀljer sin konsoll utan förlust denna generation.

Fast det har de gjort med varenda konsol de producerat i princip =P.

Men faktum kvarstÄr: Nintendo behöver locka till sig fler spelutvecklare. Jag tillhör ju kategorien som bara kommer köpa exklusiva spel till Wii. AlltsÄ blir det de klassiska Nintendo spelen.

Jag tror inte att antalet spelutvecklare Àr ett problem tbh. Det kÀnns som de har stöd frÄn de flesta spelutvecklare den hÀr gÄngen, mycket bÀttre Àn Gamecube for sure. Listan pÄ Gamespot kÀnns inte speciellt accurat... det lÄga antalet beror nog mer pÄ mystik Àn fÄ spel under utveckling. Enbart Ubisoft har ju 7 titlar under utveckling, EA och SEGA har ocksÄ de flertalet titlar pÄ G, för att nÀmna nÄgra. T o m Konami och SE har ju hoppat pÄ B)

Jag kollade pÄ IGN:s releaselista och rÀknade 26-27 spel till launchen. Det skulle vara en massiv launchlineup, frÄn en bred linje av utvecklare, om den Àr sann. TyvÀrr har vi det hÀr med lathet som genomsyrar Nintendo DS vs PSP. Utvecklarna gör hellre portar av currentgenspel Àn att tÀnka till och försöka skapa nÄgot nytt. Nej, jag tror inte det Àr antalet spelutvecklare som behöver ökas, det som blir intressant Àr att se hur mÄnga spel varje spelutvecklare gör, och hur vÀl de anvÀnder wiimoten. Ju lÀngre tid som gÄr desto fÀrre currentgenportar kommer vi se, vilket sÄklart Àr ett plus.

NÄgonting sÀger mig att, i o m att Wii Àr sÄ olik övriga konsoler, till skillnad frÄn Gamecube och precis som Nintendo DS, sÄ kommer det finnas en bra mÀngd exklusiva spel pÄ Wii den hÀr gÄngen. Bara till launch finns Red Steel, Trauma Center, Super Monkey Ball, Elebits och Dragon Quest, förutom Nintendos spel. Jag tror det Àr en trend som kommer hÄlla i sig.

Multispel som du sĂ€ger, skulle jag ocksĂ„ fixat till min 360 eller PS3. Men det finns tvĂ„ frĂ„gor: 1) Kommer det verkligen komma multispel som den hĂ€r generationen? Det finns ju inga (?) PSP spel som portas till NDS eller tvĂ€rtom. Är det en indikation pĂ„ hur det kommer se ut? Utvecklarna av ett nextgenspel (Haze) sa för nĂ„gon mĂ„nad sedan att det spelet Ă€r för snyggt för att göras pĂ„ Wii... frĂ„gan Ă€r dĂ„ om det verkligen kommer slĂ€ppas drastiskt nedbantade versioner av nextgenspel till Wii, eller om det bara Ă€r nu i början nĂ€r currentgen fortfarande finns som vi fĂ„r se det (Rayman, Cars etc).

FrÄga 2) Kommer den annorlunda kontrollhanteringen befoga ett köp trots att spelet Àr grafiskt underlÀgset? Dvs kommer den annorlunda kontrollen göra spelet bÀttre Àn den förbÀttrade grafiken gör. Antagligen, i ett fÄtal spel.

Sammanfattning: Fler exklusiva spel till Wii denna generationen (Vs Gamecube) och sÀkerligen inte bara Nintendos egna som blir bra ;)

Postad 16 augusti 2006 - 11:26

novumus
  • novumus
  • ForumrĂ€v

• 637 inlĂ€gg
  • 0
Jag blir mer och mer imponerad av denna konsol... lÀste nu att online spelandet inte kommer att kosta nÄgot Yippi! Har inte lÀst hela trÄden hÀr men nÄgon som vet nÀr den gÄr att köpa hÀr i Sverige?

Postad 16 augusti 2006 - 14:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Jag blir mer och mer imponerad av denna konsol... lÀste nu att online spelandet inte kommer att kosta nÄgot Yippi! Har inte lÀst hela trÄden hÀr men nÄgon som vet nÀr den gÄr att köpa hÀr i Sverige?

<{POST_SNAPBACK}>

Releasedatumet Àr inte faststÀllt Ànnu, det ryktas om att de ska utannonsera det under GC om nÄgon vecka. Annars fÄr vi reda pÄ det i September.

Förhandsbokningar gÄr nog redan att göra, jag har ingen koll pÄ det dock.

Edit: Fanns ju iofs pÄ Megastore.se sÄg jag via Prisjakt.

Redigerat av Zoiler, 16 augusti 2006 - 14:26.

Postad 21 augusti 2006 - 12:34

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Nintendo har Àndrat kontrollen i Zelda: Twilight Princess till Wii. Miyamoto avslöjar Àndringarna i en intervju med Nintendo Dream:

"Nintendo has made some major changes to the control scheme for the Wii version of Zelda: Twilight Princess. Speaking to Japan's monthly Nintendo Dream publication, producer Shigeru Miyamoto revealed that the game will now allow players to swing the controller for sword slashes.

At E3, players used the B button to swing Link's sword, with Nintendo explaining at the time that players would likely get tired having to actually swing the controller. "Upon actually playing it, it's more interesting this way," said Miyamoto to Nintendo Dream about the new control scheme.

Going along with this change, Nintendo has made modifications to the game's bow and arrow controls. In the E3 version, players aimed with the Wiimote, then actually shot out arrows using the D-pad. With the B button now free, Nintendo has moved the action to the B button. Miyamoto felt that that shooting the arrow with the D-pad was too difficult, and the B button allows for quicker and easier shooting.

It's unclear if the game will require the new control scheme or if players will be able to chose between different methods of control.

Nintendo Dream closed off by asking Miyamoto to name the version of Zelda he personally prefers. The master game maker said that he'd play the Wii version, but added that both versions will be fun.

"I can't talk about it yet, but this Zelda has a lot to it," said Miyamoto. "What you played at E3 was just the tip of the nail." Regarding Nintendo's statement at E3 that Twilight Princess would be the best Zelda in history, he said, "Yes. It's coming along quite nicely."

Vad tror ni om Àndringen? Bra eller mindra bra? Hoppas det gÄr att vÀxla mellan bÄda metoderna ifall man blir trött i armarna :P

Postad 21 augusti 2006 - 14:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Vad tror ni om Ă€ndringen? Bra eller mindra bra? Hoppas det gĂ„r att vĂ€xla mellan bĂ„da metoderna ifall man blir trött i armarna  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen aning innan jag har provat :P . Svinga svÀrdet kan bli tröttsamt alltsÄ, Ä andra sidan Àr inte Zelda kÀnt för att vara ett hackn slash sÄ det borde finnas gott om tid att vila upp sig mellan fighterna. VÀxla hade vart det bÀsta.

Jag Àr mer fundersam pÄ vilken version jag ska köpa. Wii versionen ska tydligen inte kunna spelas med Gamecubekontroll och jag kanske kÀnner för att spela ett sÄnt spel pÄ det vanliga sÀttet =P. Men det vet jag inte innan jag provat, Wii metoden kanske Àr bÀttre. Klassiska skalet till Wii funkar lika bra om det finns stöd för nÄgot sÄdant, vilket jag hoppas.

Postad 21 augusti 2006 - 21:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Matt Martin 17:50 21/08/2006
"Nintendo has come up with a very clever strategy," says David Gardner.

Electronic Arts has revealed it expects the Nintendo Wii to retail in the US for around $170.

Speaking exclusively to GamesIndustry.biz, executive VP and COO of EA's worldwide studios David Gardner said, "I've heard in Japan that the price is about $170, but I don't know if the price has been set in Europe yet."

Discussing the key differences between Sony's PS3 and the new Nintendo console, Gardner was positive that the WII will find its niche in the market as a consumers 'second' console.

"Nintendo has come up with a very clever strategy," said Gardner. "They've made a choice which is great for the consumer. Now we're going to have a choice whereby consumers can buy a Wii plus one other console."

Postad 21 augusti 2006 - 21:52

rayko
  • rayko
  • MĂ€stare

• 3 653 inlĂ€gg
  • 0
det var ju ett rykte pÄ IGN.com för nÄgon vecka sedan som sa att det skulle hamna pÄ $170.
Fan va nice om det Àr sant.

Postad 22 augusti 2006 - 21:10

rayko
  • rayko
  • MĂ€stare

• 3 653 inlĂ€gg
  • 0
kommer det vara nÄgon skillnad pÄ grafiken till nya zelda pÄ wii vs gamecube?

Postad 22 augusti 2006 - 21:20

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

kommer det vara nÄgon skillnad pÄ grafiken till nya zelda pÄ wii vs gamecube?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, enda skillnaden Àr att spelet Àr i widescreen och möjligheten att spela i 480p med Wii. Men om det enbart gÀller NTSC-versionen Àr fortfarande oklart. Nintendo tror sÀkert att de flesta i Europa fortfarande sitter hÀr med 28" crt sÄ vi blir nog utan :D

Postad 25 augusti 2006 - 03:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlĂ€gg
  • 0
PS3 vs Wii-reklam

http://www.youtube.c...h?v=_tO1UUpZC7A :unsure:

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.