Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 februari 2012 - 22:06

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Aha Okej! Är det där alla SMS osv sparas? :)

Ja och tex email, i stort sett alla data sparas där, förutom det du installerar på annat minne.

Postad 26 februari 2012 - 22:57

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Ja och tex email, i stort sett alla data sparas där, förutom det du installerar på annat minne.

Okej! Tack, då förstår jag lite bättre :) Då kan det ju som du säger vara bra med mycket minne där ;) Lycka till med din CFW 9 :wub:

Postad 27 februari 2012 - 01:21

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Nu flashar jag min N8 med min nya CFW v9(rc3) och testkör den ett tag (innan har jag bara testat på min test-N8 som inte fungerar helt som den ska). Om allt fungerar som jag vill släpper jag denna imorgon (idag den 27/2).

Nyheter från förra (v8) versionen i v9:
- Alla moddar ligger nu i ROFS2 - efter en hard reset (dvs. 3-finger reset) finns moddarna kvar.
- Buggfix: Ljudlös-ikonen visas nu när läget Ljudlös valts.
- Buggfix: EQMod (det gick inte att skapa en ny inställning första gången, en abcd skapades).
- Uppdaterat och flyttat ExtraWidgetsPack till ROFS2 (dvs. finns kvar efter hard reset), de flesta från Nokia E6-111.130.0625.
- Möjlighet att skapa undermappar i mappar.
- Adobe Reader och Quickoffice är flyttade från UDA till MMC - 15MB mer utrymme på C:.
- Nokias Photo- och VideoEditor är flyttade från ROFS2 till MMC.
- Nygammal mod: DisableActiveDivertsMod (CODeRUS) - Tar bort popupen om att en vidarekoppling finns.
- Ny Mod: FileManagerMod (xCape) - [OBS! Varning!] Du kan nu komma åt hela innehållet på C: (inte bara C:\Data\ som är standard), samt dolda mappar/filer på alla enheter. (Behöver en RomPatcher-patch för att fungera fullt ut, se nedan.)
- Uppdaterat Nokia Store (Nokia Butik) 3.22(54).
- Uppdaterat Nokia Social (Sociala näverk) 1.05(215).
- Nokia Ordlista - Svenska i Z:.
- Nokia RnD FileBrowser 1.00(1) (Programikontillverkaren okänd) - [OBS! Varning!] Denna ger, med hjälp av FileManagerMod, full access till hela telefonens filsystem!
- Sökning - Standard är avstängd vid uppstart.
- MiniCMD (Just Fancy) - En minicommander som körs automatiskt vid uppstart av telefonen. Denna kan radera/kopiera mm filer som inte annars går att komma åt. (Mer info om MiniCMD kan fås om du är intresserad.)
- RomPatcher+ 3.1 (Marco Bellino) (Programikontillverkaren okänd) - Nu kan du enkelt lägga nya pachar utan att flasha om telefonen! Installerad med ett flertal Belle-kompatibla, mer eller mindre nödvändiga, patchar. RomPatcher startas automatiskt. Patcharna har sina diverse olika funktioner vilket jag inte orkar med att detaljera här. Nya patchar läggs i C:\patches\ eller E:\patches\. Notera att du tex inte har någon nytta av att lägga in Installserver-patch då denna redan är patchad på filnivå av InstallServerWithLogMod.
- Mer ledigt RAM efter uppstart - vissa onödiga program har inaktiverats eller startas upp senare vid behov.
- Snabbare uppstart/omstart.
- Det går nu att se vilken version av min CFW du har på telefonen genom att slå *#0000#.
- Ledigt utrymme på C: direkt efter flash: 216MB! Jämför med originalet som ger knappa 125MB (vanilla version, en custom- eller operatörsversion ger ännu mindre).
- Efter en hard reset (dvs. 3-finger reset, dvs formatering av C:) kopieras vissa väsentliga saker automatiskt tillbaka till C: för att du snabbt ska komma igång med din N8 igen. Glöm dock inte bort att göra en backup innan, förslagsvis med den inbyggda filhanterarens funktion "Säkerhetskopiera & återställ". Detta kräver dock ett extra minneskort. Ett tips är att inte ta med "Filer" vid backup (går att ställa in under "Säkerhetskopians innehåll") då denna funktion oftast gör mer skada än nytta. Alla de andra kan du med gott samvete ta med.

Redigerat av trixeo, 27 februari 2012 - 01:50.

Postad 27 februari 2012 - 06:39

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
-Whooa! Snabbt jobbat, riktigt roligt att du förser oss med denna utveckling av N8'an. Kan man flasha den som "vanligt" med phoenix "dead phone flash" ? Nåt speciellt att tänka på innan om man "laddat" mobilen med apps och annat av värde?

Redigerat av Nightelf, 27 februari 2012 - 06:39.

Postad 27 februari 2012 - 09:19

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Nokia 808: 41 megapixlar. Jag hade inte väntat mig så mycket. Samma skärmupplösning som förut, men det var ju faktiskt väntat.

http://press.nokia.c...tphone-imaging/

http://europe.nokia.com/pureview

http://www.engadget....splay-41-megap/

Redigerat av SL2, 27 februari 2012 - 09:31.

Postad 27 februari 2012 - 09:42

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Nokia 808: 41 megapixlar. Jag hade inte väntat mig så mycket. Samma skärmupplösning som förut, men det var ju faktiskt väntat.

http://press.nokia.c...tphone-imaging/

http://europe.nokia.com/pureview

http://www.engadget....splay-41-megap/

Bara jag som inte förstår kameraupplösningen riktigt? Alltså det är ju inte 41 MP i kameran, är tydligen runt 7 där, men bilderna man får ut är 41 MP. Det hela förklaras av Damian Dinning i denna video, men jag förstår ändå inte riktigt :D

http://www.theverge....-photos#3057046

Postad 27 februari 2012 - 09:59

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Bara jag som inte förstår kameraupplösningen riktigt? Alltså det är ju inte 41 MP i kameran, är tydligen runt 7 där, men bilderna man får ut är 41 MP. Det hela förklaras av Damian Dinning i denna video, men jag förstår ändå inte riktigt :D

http://www.theverge....-photos#3057046

Jag förstår det tvärtom. Kameran har 41MP, men bilderna man får ut är 5 eller 8 MP. Överlopps pixlarna används i stället för att förbättra bildkvaliteten och gör det möjligt att zooma utan att bilden försämras.

På presskonferensen sades dessutom att man kan ta en 38MP bild om man vill.

Postad 27 februari 2012 - 10:06

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag förstår det tvärtom. Kameran har 41MP, men bilderna man får ut är 5 eller 8 MP. Överlopps pixlarna används i stället för att förbättra bildkvaliteten och gör det möjligt att zooma utan att bilden försämras.

På presskonferensen sades dessutom att man kan ta en 38MP bild om man vill.

Ah så är det nog, låter mer logiskt än det jag sa :)

Hur som helst så har jag stora förhoppningar på kameran, men resten av specifikationerna för telefonen var ganska medelmåttiga. nHD-upplösning år 2012, I mean come on? :D Visst är nHD helt klart nog för 3,5" skärmen på N8, men jag har hört att det blir lite utsträckt på 4" skärmen på E7.

Edit: Såg nu att 808 kommer ha både Xenon och LED. Jag har saknat LED på N8, så det är en mycket bra nyhet!

Redigerat av donpipino, 27 februari 2012 - 10:12.

Postad 27 februari 2012 - 10:21

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Här har ni all info: https://www.minhembi...howtopic=295699

Postad 27 februari 2012 - 11:12

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Här är en urgammal sak jag stör mig på, har nog upplevt det med alla FW så det går kanske inte att fixa.

Varför börjar inte mobilen laddas förrän jag sätter i USB en andra gång?

Postad 27 februari 2012 - 11:32

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Inte en aning, men själv hade jag problem med min N8a i början (innan Anna) då jag stoppade in USBn, datorn hittade den och allt men den laddade helt enkelt inte, tvärt om så drogs batteriet sakteliga ur vilket man inte märkte förrän det var dags att gå ut och man pluggade ur en halvdöd telefon *suck*

Personligen misstänkte jag USB-on the go funktionen vilket ju kan förse produkter med ström via USBn för att möss/tangentbord/minnen eller vad man nu stoppat in ska funka. Så den kanske blir lite förvirrad och försöker mata datorn med ström istället för tvärt om.

Dock så försvann det problemet av sig själv för ett bra tag sen, gissningsvis ungefär runt Anna releasen och jag har inte märkt av det sen dess. Om det var firmwaren som vad vet jag inte. Min laddar iaf ifrån första försöket nu för tiden.

Redigerat av Grizzok, 27 februari 2012 - 11:34.

Postad 27 februari 2012 - 11:38

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Good for you! Jag kör trixeo 7, och den beter sig precis som när jag köpte den för över ett år sen..

Postad 27 februari 2012 - 12:15

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Här är en urgammal sak jag stör mig på, har nog upplevt det med alla FW så det går kanske inte att fixa.

Va va va va? Det har jag aldrig varit med om! För mig laddar den alltid så fort jag pluggar in den, vare sig det är i masslagrings- eller nokia ovi suite-läget. F.ö stör jag mig på att det fortfarande heter "Nokia Ovi Suite" och inte bara Nokia Suite. kanske blir nåt för nästa version av min cfw. Men för närvarande så fungerar min rc3 av v9 utmärkt och släpper den nog ikväll.

-Whooa! Snabbt jobbat, riktigt roligt att du förser oss med denna utveckling av N8'an. Kan man flasha den som "vanligt" med phoenix "dead phone flash" ? Nåt speciellt att tänka på innan om man "laddat" mobilen med apps och annat av värde?

Flasha den som normal flash eller i dead phone flash (vilket går lite snabbare) och välj refurbish. Tyvärr blir det till att installera om program.

Postad 27 februari 2012 - 15:48

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Va va va va? Det har jag aldrig varit med om! För mig laddar den alltid så fort jag pluggar in den

Samma sak här :o

Postad 27 februari 2012 - 17:06

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Så hade jag också förut, men det var kabeln det var fel på. Jag köpte en billig microusb-kabel, och sen dess laddas tfn redan första gången jag stoppar i kontakten :)

Postad 27 februari 2012 - 17:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Så hade jag också förut, men det var kabeln det var fel på. Jag köpte en billig microusb-kabel, och sen dess laddas tfn redan första gången jag stoppar i kontakten :)

Ja precis, så kan det vara, också att det är nåt fel på själva uttaget i datorn eller i mobilen. Kan också vara Windows som strular (om det nu är Windows man använder).

Postad 27 februari 2012 - 17:35

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Nu släpper jag min nya CFW version 9! Du kan ladda hem den här.
Har jobbat mycket hårt på denna CFW och hoppas den blir till nytta!
Guide för hur du flashar hittar du här.

EDIT: En liten bugg i Meddelanden-widgeten smög sig tyvärr med i denna CFW. Använder du denna widget finns en patch att ladda hem och installera som bifogad fil längst ned i denna post.

Nyheter från förra (v8) versionen i v9:
- Alla moddar ligger nu i ROFS2 - efter en hard reset (dvs. 3-finger reset) finns moddarna kvar.
- Buggfix: Ljudlös-ikonen visas nu när läget Ljudlös valts.
- Buggfix: EQMod (det gick inte att skapa en ny inställning första gången, en abcd skapades).
- Uppdaterat och flyttat ExtraWidgetsPack till ROFS2 (dvs. finns kvar efter hard reset), de flesta från Nokia E6-111.130.0625.
- Möjlighet att skapa undermappar i mappar.
- Adobe Reader och Quickoffice är flyttade från UDA till MMC - 15MB mer utrymme på C:.
- Nokias Photo- och VideoEditor är flyttade från ROFS2 till MMC.
- Nygammal mod: DisableActiveDivertsMod (se nedan).
- Ny Mod: FileManagerMod (se nedan).
- Uppdaterat Nokia Store.
- Uppdaterat Nokia Social.
- Nokia Ordlista - Svenska.
- Nokia RnD FileBrowser 1.00(1)
- Sökning - Standard är avstängd vid uppstart.
- MiniCMD (se nedan).
- RomPatcher+ 3.1 (se nedan).
- Mer ledigt RAM efter uppstart.
- Snabbare uppstart/omstart.
- Det går nu att se vilken version av min CFW du har på telefonen genom att slå *#0000#.

- Full återställning efter hard reset (se nedan).
- Ledigt utrymme på C: direkt efter flash: 216MB! Jämför med originalet som ger knappa 125MB (vanilla version, en custom- eller operatörsversion ger ännu mindre).

Vad är skillnaden på denna CFW och Belle original?
- Alla språkresursfiler, tangentbord, hjälpfiler mm. förutom svenska och engelska har raderats från enhet C: och Z: i telefonen (sparar utrymme).
- Nokias animation (händerna) samt välkomstsignalen när telefonen startas upp är avstängda - snabbare uppstart (du kan själv ställa in vilken ton du vill ha med Startup/shutdown-plugin i TweakS).
- Reserverad utrymme för FOTA (Firmware Over-the-Air) är satt till 0MB - 20MB mer utrymme på C:.
- FM-sändaren sänder "Nokia N8" via RDS (PS-fältet) istället för bara "Nokia".
- Funktionen "Använd telefonen som modem" använder en fil (phone_as_modem.iso), denna är flyttat till E: - 8MB mer utrymme på C:.
- Nokias originalbakgrundsbilder är raderade - 6,5MB mer utrymme på C: (startsidorna är modifierade för att överensstämma med detta).
- Nokias Photo- och VideoEditor är flyttade till E: - 22MB mer utrymme på C:.
- Adobe Reader och Quickoffice är flyttade till E: - 15MB mer utrymme på C:.
- Sökning - Autostart vid omstart: Av / Nätverkssökning: Av.
- Alla temaeffekter är aktiverade automatiskt.
- Mer ledigt RAM efter uppstart - vissa onödiga program har inaktiverats eller startas upp senare vid behov.
- Efter en hard reset (dvs. 3-finger reset, dvs formatering av C:) kopieras vissa väsentliga saker automatiskt tillbaka till C: för att du snabbt ska komma igång med din N8 igen. Glöm dock inte bort att göra en backup innan, förslagsvis med den inbyggda filhanterarens funktion "Säkerhetskopiera & återställ". Detta kräver dock ett extra minneskort. Ett tips är att inte ta med "Filer" vid backup (går att ställa in under "Säkerhetskopians innehåll") då denna funktion oftast gör mer skada än nytta. Alla de andra kan du med gott samvete ta med.

Fler widgets: (ExtraWidgetsPack)
- Klocka, stor analog
- Bluetooth på/av
- Mobildata på/av
- Klocka-mekanisk
- Mobildatatracker (endast engelska)
- 3G på/av
- Offline av/på
- Kalender, agenda
- RSS
- Ljudlös av/på
- Musikspelare, kompakt
- Bokmärke
- Väder, prognos
- Väder, nu
- Meddelanden (från Anna)

Moddar/apps på Z: (ligger kvar efter hard rest)
- MusicPlayerScreensaver ([email protected]) - Musikspelarskärmsläckaren från PR1.2 (egentligen inte en mod).
- DataConnectionLoggerMod (ExtraX7) - Logga GPRS och WLAN Mod.
- DisableActiveDivertsMod (CODeRUS) - Tar bort popupen om att en vidarekoppling finns.
- EQMod (CODeRUS) - Skapa dina egna equalizer-lägen och ändra i de andra fabrikslägena i Musikspelaren.
- FileManagerMod (xCape) - [OBS! Varning!] Du kan nu komma åt hela innehållet på C: (inte bara C:\Data\ som är standard), samt dolda mappar/filer på alla enheter. (Behöver en RomPatcher-patch för att fungera fullt ut "ReadFullC by xCape" - se nedan.)
- InstallServerWithLogMod (CODeRUS) - Denna mod är förmodligen den viktigaste av alla, den gör att du kan installera osignerade appar. (Tips: skapa en "installserver"-mapp i roten på en enhet så kopieras alla installationsfiler även dit - om du vill analysera vad som installerats tex.).
- JavaPermissionsMod (CODeRUS) - Alla rättigheter till Java apps (tex så finns vi frågan om nätverksuppkoppling "Alltid").
- LogsAgeMod (CODeRUS) - Loggen kan sättas till max 99 dagar istället för 30 (buggar tyvärr ur vid högre siffra).
- MenuRendererMod (ExtraX7) - Du kan ändra namn på mappar/appar samt skapa undermappar till mappar i menyn. (Dock finns tyvärr en begränsning i Belle som gör att du inte kan backa bara ett steg till föregående mapp utan den hoppar direkt till huvudmappen vid tryck på ”<-”.
- NeutralizeUSBOTGTimerMod (ExtraX7) - Tar bort popup vid inkoppling av OTG-kabeln, samt medger inkoppling av icke godkända enheter för tex laddning eller strömförsörjning av dem.
- SysApMod (CODeRUS) - Flera moddar i en, genom TweakS och SysAp-Plugin: (ger dessutom en snabbare uppstart/avstängning än standard SysAp)
-- Battery notes: Ställ in hur du vill att telefonen ska meddela dig angående laddning.
-- PowerSaveMode popups: Ställ in hur du vill att strömsparläget ska hanteras.
-- FM Transmitter popups: Inställningar för FM-sändaren.
-- Change SIM clean: Inställningar för hur telefonen ska hantera ett SIM-kortbyte.
-- Other settings: Diverse inställningar.
-- Reboot item on: Inställning för var Omstart av telefonen ska vara synlig (standard är "Keylock item").
-- Camera application: Ställ in vilket program som ska startas när du trycker på Kameraknappen.
-- Power menu icons: Om du har ett typsnitt som stödjer denna funktion kan du visa ikoner för Omstart och Stäng av (Omstart char code: 0x21BB, Stäng av: 0x1523).
-- Reboot item text: Vad som ska visas för kommandot Omstart (standard är "Starta om telefonen").
- TweakS trixeo-förinställningar för SysAp-Plugin.
- MiniCMD (Just Fancy) - En minicommander som körs automatiskt vid uppstart av telefonen. Denna kan radera/kopiera mm filer som inte annars går att komma åt. (Mer info om MiniCMD kan fås om du är intresserad.)
- RomPatcher+ 3.1 (Marco Bellino) (Programikontillverkaren okänd) - Nu kan du enkelt lägga nya pachar utan att flasha om telefonen! Installerad med ett flertal Belle-kompatibla, mer eller mindre nödvändiga, patchar. RomPatcher startas automatiskt. Nya patchar läggs i C:\patches\ eller E:\patches\. Notera att du tex inte har någon nytta av att lägga in Installserver-patch då denna redan är patchad på filnivå av InstallServerWithLogMod. Mer information om varje plugin finns under "Patch Info" i programmet.
- Nokia RnD FileBrowser 1.00(1) (Programikontillverkaren okänd) - [OBS! Varning!] Denna ger, med hjälp av FileManagerMod, full access till hela telefonens filsystem!
- Nokia Ordlista - Svenska

Apps på C:
- TweakS (kolaysoft.ru) + SysAp-Plugin (CODeRUS) - Det finns fler plugins att installera i själva programmet (Val/Settings/Manage Plugins), vissa fungerar dock inte med Belle. Avinstallation är möjlig, men kopieras tillbaka automatiskt till C: vid hard reset. Ett tips är att aktivera "CRepository4all" i RomPatcher innan man lägger till nya plugins så behöver man inte starta om telefonen för att de ska fungera (vid frågan om "Reboot phone" kan du då trycka Avbryt).
- CWRT-Core - Nödvändigt baspaket för ett flertal program; tex kan inte Nokia Store/Nokia Drop installeras utan denna. Kopieras tillbaka automatiskt till C: vid hard reset.

Uppdaterade program från Nokia på telefonen: (Installerade på C: för att möjliggöra avinstallation/uppdatering. Dessa är även rensade från allt annat än svenska och engelska. Dessa program försvinner vid en hard reset och behöver installeras om, precis som med originalfirmware)
- Nokia Suite Application Support Software (Installeras vanligtvis automatiskt av Nokia Suite vid första inkopplingstillfället).
- Nokia Searchwidget 3.02(6).
- Nokia InternetSearch 4.01(1).
- Nokia Store (Nokia Butik) 3.22(54).
- Nokia Social (Sociala näverk) 1.05(215).
- Nokia Maps (Nokia Kartor) 3.08 11wk47 b04 (Nokia Maps Suite 2.0 med Maps 3.09 är ännu i beta, du kan givetvis uppdatera själv till betan).

Avinstallerade/raderade program och filer:
- Microsoft Communicator
- Mobile Security F-Secure
- Ovi Music
- Shazam
- Youtube-länk
- AnalyticsCollector (funktion okänd, spyware?)

Kända buggar/nackdelar:
- Det kan ta något längre tid att starta telefonen första gången vid flash eller vid hard reset, än med originalet, då den kör ett skript som kopierar/återställer filer.
- Inga kartor är med i denna CFW då det skulle bli en allt för stor fil att ladda ned. Tips: koppla telefonen till Nokia Suite och ladda hem de kartor du vill ha med hjälp av denna.
- Det var meningen att "ReadFullC by xCape"-patchen skulle startas automatiskt men det verkar som om Marco har lagt in en begränsning i konfig-filen rpplus.dat som gör att en viss konfigurering bara fungerar på ett visst IMEI-nummer (eller liknande). Inga problem, det är bara att själv aktivera den i programmet RomPatcher och lägga till Auto (se ovan).
- Tidigare version av Nokia RnD FileBrowser som var med i min CFW var modifierad av CODeRUS och var ej beroende av FileManagerMod för full access till systemfiler. Tyvärr fungerade den inte riktigt som den skulle i Belle. Ett annat plus med den tidigare moddade var att den hade funktionen "Snapshot", den kopierade C: till E: - vilket förmodligen bara är en intressant funktion om man är CFW-tillverkare. Nu får jag istället använda kopieringfunktionen och hoppas på att den gör samma jobb.
EDIT:
- Det går ej att klicka på Meddelanden-widgeten. Patch finns som bifogad fil i denna post. Använder du inte denna widget behöver du inte installera patchen. När du väl installerat patchen och startat om telefonen har den gjort sitt jobb och kan avinstalleras om du vill.

Bifogad fil(er)

Redigerat av trixeo, 28 februari 2012 - 19:32.

Postad 27 februari 2012 - 17:38

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
-Great! D/L på gång nu. Tack! Whoops....mycket utrymme kvar på C: med denna.

Redigerat av Nightelf, 27 februari 2012 - 17:40.

Postad 27 februari 2012 - 18:07

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
håller också på att ladda ner den... nu ska det bli av att uppgradera från cfw v4. dags då den börjar kännas lite smått buggig.

Postad 27 februari 2012 - 19:04

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Ojojoj! Fasen va gött! Blir att ladda ner på en gång ^_^

Postad 27 februari 2012 - 20:31

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Va va va va? Det har jag aldrig varit med om!

Jag använder minst tre datorer, så det är lättare att misstänka sladden.
Att den glappar kan jag väl förstå, men att den kan räkna hur många ggr jag har satt i den är ju magiskt.. :D

Redigerat av SL2, 27 februari 2012 - 20:32.

Postad 27 februari 2012 - 20:42

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Opera Mobile 12:
http://www.opera.com...ses/2012/02/27/

Postad 27 februari 2012 - 20:54

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem ansluta till Nokia Suite med usb-kabeln efter uppdateringen till Trixeo nr9? Den visar att den är aktiv under inställningarna men usb-loggan kommer ej upp i Nokia Suite läget. Väljer jag masslagringsläge så funkar allt. Saknar jag några filer på datorn? Bluetooth funkar bra ansluta till NS. Usb funkade innan uppdatering. Tog bort 2 okända enheter som låg i enhetshanteraren men verkar som drivrutinerna saknas för usb anslutningen
Någon som vet?
Edit:det är något med usbv drivrutinerna som den plötsligt inte får.. se bild, va göra??

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 27 februari 2012 - 21:18.

Postad 27 februari 2012 - 21:27

walle30
  • walle30
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har problem ansluta till Nokia Suite med usb-kabeln efter uppdateringen till Trixeo nr9? Den visar att den är aktiv under inställningarna men usb-loggan kommer ej upp i Nokia Suite läget. Väljer jag masslagringsläge så funkar allt. Saknar jag några filer på datorn? Bluetooth funkar bra ansluta till NS. Usb funkade innan uppdatering. Tog bort 2 okända enheter som låg i enhetshanteraren men verkar som drivrutinerna saknas för usb anslutningen
Någon som vet?
Edit:det är något med usbv drivrutinerna som den plötsligt inte får.. se bild, va göra??

Prova att resetta mobilen! Hade samma problem och det löste sig för mig

Postad 27 februari 2012 - 21:31

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Prova att resetta mobilen! Hade samma problem och det löste sig för mig

Vilken typ av reset menar du då.? den i menyn då som heter fabriksinställningar - återställ ? eller 3 fingers?

Redigerat av big_swede70, 27 februari 2012 - 21:33.

Postad 27 februari 2012 - 22:02

walle30
  • walle30
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Vilken typ av reset menar du då.? den i menyn då som heter fabriksinställningar - återställ ? eller 3 fingers?

Ta en valig håll in power knappen tills det vibrerar 3 gånger!

Postad 27 februari 2012 - 22:30

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
sjukt sugen på 808 efter att ha sett denna videon: http://vrge.co/ysw1T4

men frågan är om man klarar sig utan trixeos cfw?! vad säger herr moddare? kan det finnas möjlighet att du fortsätter med symbian och 808:an?

Postad 27 februari 2012 - 22:36

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

men frågan är om man klarar sig utan trixeos cfw?!

Bra fråga, men med tanke på att 808 har dubbelt så mycket RAM och dubbelt så snabb CPU (som med all sannolikhet också är modernare), så tror jag att skillnaderna i hastighet med modifierad FW märks mindre.
Prestandamässigt är det kanske inte lika stor fördel som med N8, men jag skulle störa mig på startljud, animationer mm..

Edit: Ljuden går ju att stänga av, hade glömt...

Redigerat av SL2, 27 februari 2012 - 22:40.

Postad 27 februari 2012 - 22:47

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Någon som vet?

Har du provat en simpel omstart av mobilen utan att usb-sladden är kopplad?

Postad 27 februari 2012 - 22:54

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag ser att 808 har Feature Pack 1, det måste vara första gången det dyker upp?
Undrar om det finns nåt gött att sno ur det och lägga i N8, inte för att jag vet hur . . . ;)

http://europe.nokia..../specifications

Postad 27 februari 2012 - 22:56

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ta en valig håll in power knappen tills det vibrerar 3 gånger!

Blåste om den och lät den sitta lite längre efter installationen med phoenix och då installerades alla usb drivisar ordentligt.. så nu funkar allt, vet ej vad som gick fel första gången..

Redigerat av big_swede70, 27 februari 2012 - 22:57.

Postad 27 februari 2012 - 23:10

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Blev så jävla sugen på en 808 nu när man ser bilderna den är kapabel till.. fy s*tan.. hoppas inte den blir för dyr bara :)

Postad 28 februari 2012 - 00:22

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
-

Redigerat av trixeo, 28 februari 2012 - 11:21.

Postad 28 februari 2012 - 08:20

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Detta e lite skumt.. Har aldrig fått detta tidigare när jag installerat saker från butiken ner på E:

Bifogad fil(er)

Postad 28 februari 2012 - 08:56

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Något har nog gått fel i denna versionen för nu kan ja plötsligt inte installera något längre på mobilen. Provat på både C E F.. Får felmedd strax efter man valt var man skall installera programmen
Märkte nu oxå att jag inte heller kan avinstallera redan installerade prg.. Får felmedd då med

Redigerat av big_swede70, 28 februari 2012 - 09:07.

Postad 28 februari 2012 - 09:12

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Så här ser det plötsligt ut under redan installerat i inställningar.. Massvis av prg och filer som plötsligt inte syns längre..

Bifogad fil(er)

Postad 28 februari 2012 - 09:35

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Bort

Redigerat av Unregistered31511, 28 februari 2012 - 09:36.

Postad 28 februari 2012 - 11:18

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Så här ser det plötsligt ut under redan installerat i inställningar.. Massvis av prg och filer som plötsligt inte syns längre..

Prova att starta om telefonen, installera någon sis-fil och kolla under redan installerat igen så ska du se att det fixat sig?
Tar bort patchen från nedladdning tills jag fått konfirmation från dig att det hjälpte. Jag är 100% säker på att problemet uppstår pga patchen men ska lösa sig om du gör som jag föreslår ovan.
Hoppas bara du inte haft för bråttom och flashat om den igen.

Redigerat av trixeo, 28 februari 2012 - 11:26.

Postad 28 februari 2012 - 11:25

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
-

Redigerat av trixeo, 28 februari 2012 - 11:26.

Postad 28 februari 2012 - 11:50

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Prova att starta om telefonen, installera någon sis-fil och kolla under redan installerat igen så ska du se att det fixat sig?
Tar bort patchen från nedladdning tills jag fått konfirmation från dig att det hjälpte. Jag är 100% säker på att problemet uppstår pga patchen men ska lösa sig om du gör som jag föreslår ovan.

Den enda Sis filen som gick att installera va just din Patch du la upp. Sen gick allt att se igen och även efter en omstart. Då gick det att installera andra prg igen som vanligt. Kan man ta bort denna patch ur mobil på något sätt för den verkar ju livsfarlig..trodde ja skulle få göra om all installation igen idag men som det ser ut nu så e det ok.

Den enda Sis filen som gick att installera va just din Patch du la upp. Sen gick allt att se igen och även efter en omstart. Då gick det att installera andra prg igen som vanligt. Kan man ta bort denna patch ur mobil på något sätt för den verkar ju livsfarlig..trodde ja skulle få göra om all installation igen idag men som det ser ut nu så e det ok.

Postad 28 februari 2012 - 12:03

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Den avinstallerar sig själv vid omstart samtidigt som den gör jobbet den ska göra. Det är troligen själva problemet. Kommer lägga ut en uppdaterad version av patchen när jag hinner. Men du behöver inte installera nån patch igen, för Meddelanden fungerar väl nu?

Redigerat av trixeo, 28 februari 2012 - 12:04.

Postad 28 februari 2012 - 12:38

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Den avinstallerar sig själv vid omstart samtidigt som den gör jobbet den ska göra. Det är troligen själva problemet. Kommer lägga ut en uppdaterad version av patchen när jag hinner. Men du behöver inte installera nån patch igen, för Meddelanden fungerar väl nu?

Ja. Men jag använder inte medd-widgeten som väl patchen var till för, jag bara installera den när jag såg du lagt upp en uppdatering. Så jag kan va lugn nu då?

Postad 28 februari 2012 - 17:23

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
hm nu blir jag en aning förvirrad... tänkte flasha nu, men var problemet att man var tvungen att installera patchen? men du tog bort den va trixeo?! ska jag invänta fix eller ny version? går ju köra 8:an iochförsig men 9:an verkar ju trevlig...

Postad 28 februari 2012 - 17:47

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
CDON har rea nu på mobiltillbehör, -50% på 800 mobiltillbehör stod det i mailet jag fick idag

http://cdon.se/mobil...tillbehör_-50%/

Postad 28 februari 2012 - 18:17

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ja. Men jag använder inte medd-widgeten som väl patchen var till för, jag bara installera den när jag såg du lagt upp en uppdatering. Så jag kan va lugn nu då?

Patchen har fixat din installation. Du kan vara lugn och behöver varken oroa dig ellet installera en ny patch för detta ändamål.

hm nu blir jag en aning förvirrad... tänkte flasha nu, men var problemet att man var tvungen att installera patchen? men du tog bort den va trixeo?! ska jag invänta fix eller ny version? går ju köra 8:an iochförsig men 9:an verkar ju trevlig...

Flasha på du, det enda som inte fungerar helt fullt ut är Meddelanden-widgeten (det händer inget när man klickar på den) och det kommer jag fixa när jag har tid över! :)

Redigerat av trixeo, 28 februari 2012 - 19:03.

Postad 28 februari 2012 - 18:42

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

CDON har rea nu på mobiltillbehör, -50% på 800 mobiltillbehör stod det i mailet jag fick idag

http://cdon.se/mobil...%c3%b6r_-50%25/

Hittade ett headset som det är typ 50% rabatt på. Dock har jag redan BH-214 som jag är väldigt nöjd med, men någon kanske är intresserad? Det verkar väldigt bra iallafall

http://cdon.se/hemel...oheads-16991443

Postad 28 februari 2012 - 18:57

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Själv beställde jag en högtalare:

http://cdon.se/hemel...n_blue-15062874

Postad 28 februari 2012 - 18:59

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Har någon testat denna? Kan nog vara bra att ha när man inte har tillgång till laddare.

http://cdon.se/hemel...r_grey-14057685

Postad 28 februari 2012 - 19:30

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
En liten bugg i Meddelanden-widgeten smög sig tyvärr med i CFW9. Använder du denna widget finns en patch att ladda hem och installera som bifogad fil i originalposten.
(version 2 av denna patch - denna fungerar som den ska)

Redigerat av trixeo, 28 februari 2012 - 19:31.

Postad 28 februari 2012 - 20:28

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

sjukt sugen på 808 efter att ha sett denna videon: http://vrge.co/ysw1T4

men frågan är om man klarar sig utan trixeos cfw?! vad säger herr moddare? kan det finnas möjlighet att du fortsätter med symbian och 808:an?

Missade detta inlägg! Ja, jag har kollat på en massa högupplösta bilder och videos nu från den och jag är sjukt imponerad! Jag vill HA! Men den verkar dessvärre inte komma till Sverige.
http://www.idg.se/2....te-till-sverige
http://www.mobil.se/...8-1.502489.html
Köpa den kontant på nätet blir ju det enda alternativet då, men jag lutar åt att det blir ett köp, och i så fall kan du vara säker på att det blir moddning av! =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.