Mmm verkar segt, gör avbryt och prova installera igen så verkar de kicka igån så smått nerladdningarna igen!funkar ngns market efter 2.1, det står att det hämtar program men sen hänter det inte mer
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 31 October 2010 - 21:53
Håller på att ladda ner från market med Backup programmet, funkar men tar ju en stund då det blir många apps på en gång!funkar ngns market efter 2.1, det står att det hämtar program men sen hänter det inte mer
Jag kör 2.1 nu och när man hämtar nått så sen häänder det inget mer?funkar ngns market efter 2.1, det står att det hämtar program men sen hänter det inte mer
Postad 31 October 2010 - 21:59
jag fick bara en uppdatering å tog inte överdrivet lång tiid att starta upp sen, ser fint ut å kört back uppen funka fint aallt tillbakaJag kör 2.1 nu och när man hämtar nått så sen häänder det inget mer?
Postad 31 October 2010 - 22:00
Postad 31 October 2010 - 22:11
Postad 31 October 2010 - 22:18
funkar ngns market efter 2.1, det står att det hämtar program men sen hänter det inte mer
Om du kikar på fliken hämtningar i Market ser du att alla de appar du haft tidigare och som du valt att återinstalleras håller på att laddas hem. För mig som hade en del appar så tar det tid, låååång tid
Måste få säga att mobilen känns rejält mycket rappare i menyer och dylikt. Blir nog bra det här...
Postad 31 October 2010 - 22:19
Man får göra backupen själv innan.
Postad 31 October 2010 - 22:24
Gjorde backup innan och sen restore. Allt kom tillbaka förutom alla appar man laddat ner. örkh..
Man får göra backupen själv innan.
ok tack för hjälpen. Duger det med den inbyggda "backup and restore" eller använder du/ni någonting annat?
Postad 31 October 2010 - 22:30
ok tack för hjälpen. Duger det med den inbyggda "backup and restore" eller använder du/ni någonting annat?
Körde den inbyggda.
Jag fastnar på verifieringen med förvrängda bilden. Även om jag skriver in rätt så laddar den om en ny bild. Har gjort kanske 20 bilder nu så bör ju inte ha skrivit fel....
Redigerat av Echonator, 31 October 2010 - 22:55.
Den duger inte. Hämta den nya Backup & Restore/Säkerhetskopiera och återställ. Se inlägg nr 8426, eller skriv följande i mobilens webbläsare:Duger det med den inbyggda "backup and restore" eller använder du/ni någonting annat?
http://m.sonyericsson.com/backup
Då får du apparna med. Har precis återställt med den.
Postad 31 October 2010 - 22:34
Den duger inte. Hämta den nya Backup & Restore/Säkerhetskopiera och återställ. Se inlägg nr 8426, eller skriv följande i mobilens webbläsare:
http://m.sonyericsson.com/backup
Då får du apparna med. Har precis återställt med den.
ok tack för hjälpen men jag var dum nog att starta uppdateringen nyss med backup i vanliga "backup and restore". Men det kanske hjälper någon annan som inte har uppdaterat än iaf
Postad 31 October 2010 - 22:42
Jag får ett meddelande att uppdateringen misslyckades och att jag ska försöka igen, igen och igen....
Nu har jag ingen mjukvara alls i X10 då under uppdateringen så tas bort allting för att det nya ska läggas till.
Någon som haft samma problem?
Hur kan man installera tidigare mjukvara för att få igång mobilen?
Postad 31 October 2010 - 22:43
Någon mer än jag som upplever telefonen som segare efter uppdateringen?
JA jag tycker precis som du att den har blivit seg som f*n efter uppdateringen
Postad 31 October 2010 - 22:48
Testade att uppdatera min Xperia X10 ikväll då Sonyericssons Update Center meddelade att det finns en uppdatering, men tyvärr misslyckades att uppdatera den inte mindre än 6 gånger.
Jag får ett meddelande att uppdateringen misslyckades och att jag ska försöka igen, igen och igen....
Nu har jag ingen mjukvara alls i X10 då under uppdateringen så tas bort allting för att det nya ska läggas till.
Någon som haft samma problem?
Hur kan man installera tidigare mjukvara för att få igång mobilen?
ja det är flera som har misslyckats med uppdateringen men det har fungerat tillslut
EDIT: Men det verkar som att det fungerade första ggn för mig
Redigerat av z i p p o o, 31 October 2010 - 22:53.
Postad 31 October 2010 - 22:55
ja det är flera som har misslyckats med uppdateringen men det har fungerat tillslut
EDIT: Men det verkar som att det fungerade första ggn för mig
Det värsta är att jag inte vet hur man får tillbaka 1.6. Håller på att undersöka så att jag kan få tillbaka det iallafall.
Postad 31 October 2010 - 22:56
Postad 31 October 2010 - 23:03
JA jag tycker precis som du att den har blivit seg som f*n efter uppdateringen
man får ge den lite tid....... sen blir de kanon !
Postad 31 October 2010 - 23:03
Samma här.. vet inte alls vad det kan vara. Den kanske behöver komma igång ordentligtJA jag tycker precis som du att den har blivit seg som f*n efter uppdateringen
Postad 31 October 2010 - 23:06
Vart och hur kan man hämta den?
Postad 31 October 2010 - 23:25
Postad 31 October 2010 - 23:29
Körde update service - "du har redan den senaste programvaran".
Det har jag - NOT. Har fortfarande 1.6.
Hmm, ett samtal till tre lär ske imorgon...
Postad 31 October 2010 - 23:30
Om din telefon är brandad så tar det längre tid att få uppdatering jämfört med en obrandad.En megairritation är på G.
Körde update service - "du har redan den senaste programvaran".
Det har jag - NOT. Har fortfarande 1.6.
Hmm, ett samtal till tre lär ske imorgon...
Postad 31 October 2010 - 23:33
Jo, men man kan skynda på lite. Tålamod har jag inte megamycket av.Om din telefon är brandad så tar det längre tid att få uppdatering jämfört med en obrandad.
Postad 31 October 2010 - 23:42
Jo, men man kan skynda på lite. Tålamod har jag inte megamycket av.
skulle du kanske ha tänkt på innan du köpte en brandad isf
som jag skrev i mitt förra inlägg så har jag problem att installera jonasl's tangentbord (eller vad det nu heter) men om ingen har något tips på hur jag ska få det att fungera så kanske någon vet något annat bra tangentbord? gillar inte originaltangentbordet!
EDIT: tänkte bara säga att jag har löst problemet med tangentbordet nu. Jag hade glömt att bocka i tangentbordet i "inställningar/språk och tangentbord" och det var därför det inte fanns med i listan med tangentbord när jag ville byta till det.
Redigerat av z i p p o o, 01 November 2010 - 00:11.
Postad 01 November 2010 - 00:19
Samma här.. vet inte alls vad det kan vara. Den kanske behöver komma igång ordentligt
Min mobil var först väldigt rapp men segade ner rejält. Men för mig var problemet att alla appar skulle återinstalleras och låg köad i market. jag avbröt och installerade om varje enskilld app, det gick fortare, och nu är nallen rapp som aldrig förr
Postad 01 November 2010 - 00:53
Postad 01 November 2010 - 00:58
Min mobil var först väldigt rapp men segade ner rejält. Men för mig var problemet att alla appar skulle återinstalleras och låg köad i market. jag avbröt och installerade om varje enskilld app, det gick fortare, och nu är nallen rapp som aldrig förr
dessutom mycket skarpare och bättre i färgerna
Ja den är verkligen MYCKET rappare
jag ser nu att man ser hur många % batteri det är kvar på låsskärmen också, det var ett bra litet tillägg
Jag provade även ett par MT-test bara för att jag var nyfiken men det fungerade inte...
Postad 01 November 2010 - 01:08
Har danska tangentbordet dock. :DDD
Redigerat av Flamso, 01 November 2010 - 01:12.
Postad 01 November 2010 - 02:34
samma här men jag använder ändå inte originaltangentbordetJo, telefonen rullar på som ******** nu. Men vad i ****. Är det bara jag som inte lyckas hitta det svenska tangentbordet...? D:
Postad 01 November 2010 - 06:17
Jo, telefonen rullar på som ******** nu. Men vad i ****. Är det bara jag som inte lyckas hitta det svenska tangentbordet...? D:
Sätt den på default och klicka på knappen som ser ut som en jordglob (bredvid enter-knappen) så får du upp åäö på tgbt.
Postad 01 November 2010 - 06:23
Postad 01 November 2010 - 09:12
japp tyvärr,,jag vill ha telenors men vi får nog vänta några dagar till!Är det bara obrandade uppdateringen som rullat ut nu eller finns Telias uppdatering ute? Skall till jobbet och hinner inte kolla haha..men nyfiken.
Fattar inte varför dom ska branda telefonerna behövs inte ju
Postad 01 November 2010 - 09:47
Postad 01 November 2010 - 10:46
Postad 01 November 2010 - 10:59
Och borde inte Google Earthn gå att installera hittar de inte. :-(
Redigerat av Pygoscelis, 01 November 2010 - 11:14.
Postad 01 November 2010 - 11:26
Postad 01 November 2010 - 11:34
Är de någon som vet hur man ändrar i telefonboken, när jag importerade mina säkerthetskopierade kontakter så sorteras namnet fel tex " Mobil;Andreas ist för Andreas mobil...Går detta ändra så den lägger namnet åt rätt håll?
Postad 01 November 2010 - 11:42
Jag återställde telefonen och hittade det efter det. Heh. Men det gick bra.Sätt den på default och klicka på knappen som ser ut som en jordglob (bredvid enter-knappen) så får du upp åäö på tgbt.
Edit: Blixt fungerar fortfarande inte automatiskt. Synd. Men det är skönt att kunna ha på den hela tiden!
Redigerat av Flamso, 01 November 2010 - 11:52.
Postad 01 November 2010 - 11:57
About the XPERIA™ X10
Filma i HD-kvalitet
Det glittrande havet. After work med kollegorna. Ditt lag som firar segermålet. Fånga världen i full HD-kvalitet. Med XPERIA™ X10 kan du spela in video i 720p, 24 bilder per sekund. Har du redan en X10? Du kan behöva uppgradera telefonens programvara för att kunna filma
dom har väl hela tiden sagt att det ska filmas i 30 bilder/s i HD läget ? ? ? ? ?
eller är det något jag fått för mig ? ? ?
Redigerat av silverkillen, 01 November 2010 - 12:03.
Postad 01 November 2010 - 11:59
Jag återställde telefonen och hittade det efter det. Heh. Men det gick bra.
Småsaker som att ljussensorn fungerar bra och rappt i telefonsamtal är härligt!
Edit: Blixt fungerar fortfarande inte automatiskt. Synd. Men det är skönt att kunna ha på den hela tiden!
Hur får du fram blixt??
Postad 01 November 2010 - 12:34
Jag skapade konton på Sony Ericsson sync, google, facebook och twitter och synkronierade kontakerna.
Nu har jag hur många dubbletter som helst av varje kontakt om man går in på dem så är det massor av dubletter av telefonnummer och mailadresser... Att slå ihop kontakter fungerar ju inte alls som jag hade tänkt mig.
Så jag testade att ta bort alla kontakter, men det gick inte... Den tog bara bort de som fanns sparade på telefonen och inte de som synkades. Nu har jag stängt av all syncning av kontakter men jag kan inte återställa kontakerna jag hade med Säkerhetskopieringsporgrammet. Jag har bara alla facebook-kontakter m.m. i min telefonbok.
Vill helst inte återställa så jag måste installera om alla appar igen...
Annars är jag riktigt nöjd med telefonen. Allt känns så mycket snyggare och fräschare. Google Earth hittar jag inte heller(varken genom sökning, appbrain, eller QR-kod) på min telefon, någon som vet vad det kan bero på?
Postad 01 November 2010 - 12:50
Tack!den ligger fortfarande som widget men den heter "strömkontroll"
Visst stog batteristatus i % på låsskärmen direkt efter uppgraderingen?
Postad 01 November 2010 - 12:53
Den står där bara när telefonen laddas tyvärr.Tack!
Postad 01 November 2010 - 12:54
Ja och den försvan för mig med, efter ett tag. :-(Tack!
Postad 01 November 2010 - 13:00
Ja, med USB-kabeln inkopplad!Tack!
Postad 01 November 2010 - 13:16
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
500 filmer
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?