Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 februari 2012 - 21:02

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
AAAAaaaaahhh.... trixeo har gjort det igen !
Känns bra med nyflashad mobil ;) Får se om det blir byte till 808'an i sommar !

Och nu när mästaren lutar åt samma håll låter det ju bara bättre :D

Redigerat av K_arlstrom, 28 februari 2012 - 21:04.

Postad 28 februari 2012 - 21:45

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
CDON kör mobiltillbehörsrea nu, skynda fynda :)
http://cdon.se/mobil...r_-50%25/nokia/

Oj vad tidig jag va då... men det tåls att upprepas... så ingen missar :)

Redigerat av Unregistered31511, 28 februari 2012 - 21:52.

Postad 28 februari 2012 - 22:28

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
*Ta bort*

Edit: http://forum.dailymo...p?topic=53510.0 100% läget fungerade, provade först ett "mixed" läge... men varför fega ? ;) bildstorleken ökade från 1 till 5 mb (samma motiv) och blev mycket skarpare ! 95% är en bra kompromiss, får prova den nu

95% fungerar med, kanske var någon av de andra mod'arna som följde med som störde ? hur som helst, nu är bilderna otympligt stora och helt underbart o-komprimerade ;)

Redigerat av K_arlstrom, 28 februari 2012 - 22:50.

Postad 28 februari 2012 - 22:29

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

CDON kör mobiltillbehörsrea nu, skynda fynda :)
http://cdon.se/mobil...r_-50%25/nokia/

Oj vad tidig jag va då... men det tåls att upprepas... så ingen missar :)

blev 2 st Nokia BH-505 Bluetooth Stereo Headset...perfekt..hade ett par innan och var grymt nöjd med dom..249kr..otroligt..tappade dom bästa in ear pluggarna till dom men kommer vara mer försiktig denna gång..

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 28 februari 2012 - 22:31.

Postad 28 februari 2012 - 22:39

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hmm.... lyckas inte lägga in NVT's kameramod efter senaste uppdateringen... nokia smygsänker bildkvalitén HELA TIDEN !! skämms !

Vad är det för mod? Länk? Kan ta en titt.

Postad 28 februari 2012 - 23:02

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Har någon testat denna? Kan nog vara bra att ha när man inte har tillgång till laddare.

http://cdon.se/hemel...r_grey-14057685

inte provat denna men har en annan som har 3500mAh,finns t.o.m 10000mAh ute nu såg jag..

Postad 28 februari 2012 - 23:12

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Missade detta inlägg! Ja, jag har kollat på en massa högupplösta bilder och videos nu från den och jag är sjukt imponerad! Jag vill HA! Men den verkar dessvärre inte komma till Sverige.
http://www.idg.se/2....te-till-sverige
http://www.mobil.se/...8-1.502489.html
Köpa den kontant på nätet blir ju det enda alternativet då, men jag lutar åt att det blir ett köp, och i så fall kan du vara säker på att det blir moddning av! =)

kan förstå att det är lätt att missa inlägg i allt hektiskt moddande... härliga nyheter oavsett. kommer att följa utvecklingen vad det gäller den luren och satsar du på den så kommer jag och säkert många andra hardcoresnubbar hänga på. om man nu får kalla sig det. är ju trots allt min första nokia sen 3310...

Postad 28 februari 2012 - 23:23

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

CDON har rea nu på mobiltillbehör, -50% på 800 mobiltillbehör stod det i mailet jag fick idag

http://cdon.se/mobil...%c3%b6r_-50%25/

TACK för tipset! beställde ett Nokia BH-111 + Nokia CP-556 + Nokia MD-310 + lite grejer till brorsan...

Postad 29 februari 2012 - 00:03

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

*Ta bort*

Edit: http://forum.dailymo...p?topic=53510.0 100% läget fungerade, provade först ett "mixed" läge... men varför fega ? ;) bildstorleken ökade från 1 till 5 mb (samma motiv) och blev mycket skarpare ! 95% är en bra kompromiss, får prova den nu

95% fungerar med, kanske var någon av de andra mod'arna som följde med som störde ? hur som helst, nu är bilderna otympligt stora och helt underbart o-komprimerade ;)

Tänk bara på att det KNAPPT går att MMS'a bilder.
Har kört med 95% (eller är det 97%?) mod'en sen den kom ut, och jag överlever inte med original-komprimeringen.
Med 100% var det (för mig) omöjligt att MMS'a bilder pga mobilen inte kunde komprimera en bild till under 300kb.
Med 95/97% kan jag nästan alltid få mobilen att orka komprimera så man får med en bild.

Postad 29 februari 2012 - 01:57

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

*Ta bort*

Den modden skulle inte jag installera, den har uid 10202be9 vilket redan används av Nokia på telefonen. Den kan nog i värsta fall sabba upp hela os:et. Om det är 95% du är ute efter så hade det nog varit bättre att kopiera in filen själv till c:/private/10202be9/persists/10282edc.cre. Bifogar filen i zip.
Vill man ha tillbaka default-inställningar så är det bara att radera den filen.
Kollade lite för hastigt, den verkar vara för Anna och sen var det fler filer som ska kopieras.

Redigerat av trixeo, 29 februari 2012 - 05:38.

Postad 29 februari 2012 - 12:33

Stensture
  • Stensture
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Spotifyproblem.

Nu efter uppgraderingen till Belle, så kopplar telefonen ner wifi efter ca 1-2 min, när jag ska föra över låtar till
att användas i Spotify offline.
Det är bara med Spotify det här sker, så nätverket fungerar förövrigt vid alla andra tillämpningar.
Det var inte så här med Anna i telefonen.
Någon som upplever liknande, eller har någon idé om vad det kan bero på?

Edit: Att det är den officiella Belle-versionen kanske bör nämnas.

Redigerat av Stensture, 29 februari 2012 - 13:04.

Postad 29 februari 2012 - 12:49

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Spotifyproblem.

Nu efter uppgraderingen till Belle, så kopplar telefonen ner wifi efter ca 1-2 min, när jag ska föra över låtar till
att användas i Spotify offline.
Det är bara med Spotify det här sker, så nätverket fungera förövrigt vid alla andra tillämningar.
Det var inte så här med Anna i telefonen.
Någon som upplever liknande, eller har någon idé om vad det kan bero på?

Spotify har alltid fungerat dåligt för mig, den brukar koppla ned efter en tag. Appen är väl från 2009 tror jag.

Postad 29 februari 2012 - 14:13

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Förmodligen en mycket korkad fråga, men funkar det att lyssna på radio om man köper ett Bluetooth-headset (som BH-111 eller BH-214)? Har förstått att sladden fungerar som antenn.

Redigerat av Dunbar, 29 februari 2012 - 14:14.

Postad 29 februari 2012 - 14:30

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Nej, för FM radio behövs det en sladd ifrån telefonen som funkar som antenn. Dock har Nokia lanserat uppföljaren till BH-214 nu, som har inbyggd FM mottagare :)

Postad 29 februari 2012 - 14:47

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Ah. Vad heter den? Svindyr?

Postad 29 februari 2012 - 14:58

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
BH-221 heter den, pris har jag ingen möjlighet att kolla upp för tillfället men det kan du nog göra själv med en enkel googling!

Postad 29 februari 2012 - 16:14

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Hittar faktiskt inget pris. Verkar vara en väldigt ny produkt. Om man ska köra med en gammal hederlig sladdvariant, finns det någon bättre in-ear-lur än WH-701 (som jag iofs tyckte var helt ok)?

Postad 29 februari 2012 - 16:18

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
ja BH-221 lanserades i måndags tror jag, sä du får vänta lite på den! Annars finns det nog en del bra trådade också. Fast jag gillar inte de med sladd, går ju inte att skriva i landscape när den är i :)

Postad 29 februari 2012 - 20:10

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
-Trixeo, tack för 9'an! Har använt den utan några som helst problem. Om telefonen i övrigt; efter en tids användning så stör jag mig på tre saker; keyboard - (små tangenter/för pillrigt att skriva), widgets - widgets är inte "re-sizable", t.ex har man mail- och kalenderwidget på samma sida tar det ju upp 2/3 av skärmen, mappar - kan man inte skapa mappar på "homescreens"?

Postad 29 februari 2012 - 20:14

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Trixeo, har en fråga om ett konstigt problem jag fått efter senaste uppdateringen:
Har ett prg i både pc'n och mobilen som heter Handy Safe Pro från Epocware.
(köpt och registrerat av dem i dec 2011)
När mobilen är ansluten med bluetooth el kabel så kan man synka mellan enheterna
Tidigar har alltid datafilerna för mobilens databas legat på C:\data\others\HandySafePro
Det är även den sökvägen pc'n prg synkar mot.
Men numer lägger mobilen Handysafe's databas i C:\others\HandySafePro
Kan något i din senaste version påverkat detta. Hade inga problem med detta i tex 8'an
Har givetvis provat avinstallerat prg i mobilen och installerat om men det envisas med att alltid skapa databasen på fel plats och då funkar ju inte synkningen.. Däremot skapar synkningen från pc'n prg rätt mappstruktur men mobilens app ser ju inte den för den tittar på fel ställe.
Har du någon ide om va som kan gått fel?
Skall maila deras support imorg om du inte tror att din version9 kan ha påverkat detta och se om man kanske kan ställa om sökvägen i pc'ns prg så den synkar mot den nya sökvägen som numer mobilens app använder.

Mvh

Redigerat av big_swede70, 29 februari 2012 - 20:22.

Postad 29 februari 2012 - 20:34

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

kan man inte skapa mappar på "homescreens"?

Ohh, det skulle vara något!! Något som går att fixa kanske? :o

Postad 29 februari 2012 - 21:04

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
favourite apps går väl att använda typ som mapp.

Postad 29 februari 2012 - 21:21

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ohh, det skulle vara något!! Något som går att fixa kanske? :o

Men om du skapar en mapp där du lägger genvägar till appar och dyl under menyn så kan du ju välja den mappen som genväg på dina homescreens ju, eller förstår jag frågan fel?

Postad 29 februari 2012 - 21:21

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

favourite apps går väl att använda typ som mapp.

Det har du rätt i men.....jag menar att den funktionen skulle finnas default i OS'et. Inte som en tilläggsfunktion att köpa.

Postad 29 februari 2012 - 23:06

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

-Trixeo, tack för 9'an! Har använt den utan några som helst problem. Om telefonen i övrigt; efter en tids användning så stör jag mig på tre saker; keyboard - (små tangenter/för pillrigt att skriva), widgets - widgets är inte "re-sizable", t.ex har man mail- och kalenderwidget på samma sida tar det ju upp 2/3 av skärmen, mappar - kan man inte skapa mappar på "homescreens"?

För små tangenter har jag planer på att fixa i nästa version, men den kommer dröja, har för mycket annat framöver att stå i. Resten är inget jag varken saknar eller har planer på att fixa.

Postad 29 februari 2012 - 23:12

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Trixeo, har en fråga om ett konstigt problem jag fått efter senaste uppdateringen:
Har ett prg i både pc'n och mobilen som heter Handy Safe Pro från Epocware.
(köpt och registrerat av dem i dec 2011)
När mobilen är ansluten med bluetooth el kabel så kan man synka mellan enheterna
Tidigar har alltid datafilerna för mobilens databas legat på C:\data\others\HandySafePro
Det är även den sökvägen pc'n prg synkar mot.
Men numer lägger mobilen Handysafe's databas i C:\others\HandySafePro
Kan något i din senaste version påverkat detta. Hade inga problem med detta i tex 8'an
Har givetvis provat avinstallerat prg i mobilen och installerat om men det envisas med att alltid skapa databasen på fel plats och då funkar ju inte synkningen.. Däremot skapar synkningen från pc'n prg rätt mappstruktur men mobilens app ser ju inte den för den tittar på fel ställe.
Har du någon ide om va som kan gått fel?
Skall maila deras support imorg om du inte tror att din version9 kan ha påverkat detta och se om man kanske kan ställa om sökvägen i pc'ns prg så den synkar mot den nya sökvägen som numer mobilens app använder.

Mvh

Självklart är det pga FileManagerMod + RomPatcher-patch "ReadFullC by xCape". En biverkan av att denna ger access till c:\ istället för c:\data\. Det borde lösas genom att du stänger av RomPatcher-patchen (samt ta bort den från autostart). Om inte så borde det funka att lägga filemanagerengine.dll (från original-firmware) i c:\sys\bin\ för att inaktivera patchen helt. Men då kommer du inte åt nåt annat än c:\data\ på c: igen.

Postad 29 februari 2012 - 23:27

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Självklart är det pga FileManagerMod + RomPatcher-patch "ReadFullC by xCape". En biverkan av att denna ger access till c:\ istället för c:\data\. Det borde lösas genom att du stänger av RomPatcher-patchen (samt ta bort den från autostart). Om inte så borde det funka att lägga filemanagerengine.dll (från original-firmware) i c:\sys\bin\ för att inaktivera patchen helt. Men då kommer du inte åt nåt annat än c:\data\ på c: igen.

TAAACK.. Höll på bli galen.. Fan jag har säkert lagt 3 tim på detta problem.. allt löst. Synken funkar igen. Höll precis på maila deras support om detta men hann inte skicka det. Nu sova gött

Postad 29 februari 2012 - 23:38

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

TAAACK.. Höll på bli galen.. Fan jag har säkert lagt 3 tim på detta problem.. allt löst. Synken funkar igen. Höll precis på maila deras support om detta men hann inte skicka det. Nu sova gött

Dåligt programmerat av dem tycker jag =) Att de inte tog med i beräkningen att folk moddar sina telefoner :P

Postad 01 mars 2012 - 02:14

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
nu har jag äntligen cfw v9... STOR skillnad blev det... bara frågan hur mycket av de trevliga widgetsen man ska använda... noterade även att en stor del av apparna inte försvann vid flashningen!

Postad 01 mars 2012 - 02:31

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

nu har jag äntligen cfw v9... STOR skillnad blev det... bara frågan hur mycket av de trevliga widgetsen man ska använda... noterade även att en stor del av apparna inte försvann vid flashningen!

Om du hade appar installerade på ett extra minneskort (F:) fungerar de som har import-funktion i sig. Om du hade appar på E: och de fortfarande är kvar har du inte flashat enligt min guide, v9 ska skriva över E: helt och hållet för att den ska fungera.

Postad 01 mars 2012 - 11:19

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
jag antar att det var de som var installerade på minneskortet. för alla appar är ju inte kvar. körde en dead phone flash enligt dina instruktioner. men hur vet man säkert om var de låg?

Postad 01 mars 2012 - 12:13

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
någon mer som testat att filma i macro-läget(continuous autofocus) och sen zooma in 3x. sjukt nära man kommer. den lossless-tekniken är ju i princip samma som i 808:an. synd bara att de inte marknadsfört det lika hårt.

Postad 01 mars 2012 - 12:24

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

jag antar att det var de som var installerade på minneskortet. för alla appar är ju inte kvar. körde en dead phone flash enligt dina instruktioner. men hur vet man säkert om var de låg?

Det är bara att gå in under "Redan installerat" och trycka på de du misstänker så kommer det ju upp information.

Postad 01 mars 2012 - 12:33

essoman
  • essoman
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har fått ett litet problem efter en uppdatering i mjukvaran..Uppdateringen hette "uppdatering av tidszon".....Problemet dyker upp titt som tätt...Det dyker upp en liten ruta typ en gång i halvtimmen där det står...........Välj "Val" och "Widgets i online-läge" för att kunna uppdatera innehållet på Startsidan vid roaming........
Nu är det så att jag kör och vill köra mina Widgets i offline för att ha kontroll på mitt nätuppkoppling.....Jag kör forfarande på Symbian Anna och tänker göra det ett tag till (då jag är nöjd med det)......
Kan man plocka bort den sista uppdateringen och var finns denna att hitta för borttagning...???? (har letat och ej funnit den)
Det är väldigt irriterande att denna ruta dyker upp då och då....För övrigt så funkar telefonen som den skall.....

Postad 01 mars 2012 - 17:41

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
"neither dp1.0 nor dp2.0 was found for the product or the product cannot be identified"

Får jag när jag ska försöka lägga in Trixeos V9 .. när man trycker på firmware flash o "..." för att välja produktkod :(

Postad 01 mars 2012 - 18:50

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Nokia beta labs har släppt de väder Widgetsen som bla trixeo lagt in i sin Belle version nu.

Postad 01 mars 2012 - 19:15

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

"neither dp1.0 nor dp2.0 was found for the product or the product cannot be identified"

Får jag när jag ska försöka lägga in Trixeos V9 .. när man trycker på firmware flash o "..." för att välja produktkod :(

Det är för du inte följt guiden till punkt och pricka. Börja om från början och läs noggrant vad det står att du ska göra.

Postad 01 mars 2012 - 21:09

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Det är för du inte följt guiden till punkt och pricka. Börja om från början och läs noggrant vad det står att du ska göra.

Lol råkade blanda ihop steg 2 och 3 på något sätt :D så jag tog bort RM-596 mappen där lol ;)

Postad 02 mars 2012 - 17:55

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
N8 får inget FP1.

The good news is that if you have Nokia 701, 700 or 603, then you'll be getting the feature pack soon. The bad news is that other devices (like the older ones that launched with Symbian^3 or the Nokia 500) are not invited to the party.

Here's some more good news/bad news - the 701 and 700 will both have their CPUs bumped to 1.3GHz by the update, matching the 808 PureView. The Nokia 603 will remain on 1GHz.

The Belle Feature Pack 1 update also brings a new, faster, HTML5-capable web browser, the Microsoft Apps and the latest version of Nokia Maps.

Dolby Digital Plus and Dolby Headphone will enhance the audio experience for both music and videos.

Belle FP1 will also improve the user interface though details on that are scarce - the multitasking bar has been updated and the notification bar is "even better". There are 20 new widgets included too.

The release for Belle Feature Pack 1 is planned for sometime in the next few months

http://www.gsmarena.com/nokia_808_pureview_runs_belle_os_fp1_3_older_models_to_get_it_too-news-3920.php

Postad 02 mars 2012 - 18:15

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

N8 får inget FP1.

Dock någon uppdatering kommer vi förhoppningsvis få

http://mynokiablog.c...mbian3-devices/

Postad 02 mars 2012 - 18:18

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Men nu får ju Nokia skärpa sig.. de överger en stor och hängiven skara människor som är jättenöjda med sina telefoner men som alltså inte ska premieras för det, utan straffas snarare eller kanske övertalas att byta.. det känns inte bra alls och kopplat då med det faktum att Nokia redan i fallet med 808 PureView gått ut och talat om att svenskarna minsann inte är intresserade av annat än Lumia-mobiler,, WTF?! Det är väl inte tillverkaren som ska bestämma vad jag vill ha och även om det ligger politik bakom det hela så smakar det surt i min mun.

Postad 02 mars 2012 - 19:01

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

mun.

Fel tråd?

Postad 02 mars 2012 - 19:11

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Men nu får ju Nokia skärpa sig.. de överger en stor och hängiven skara människor som är jättenöjda med sina telefoner men som alltså inte ska premieras för det, utan straffas snarare eller kanske övertalas att byta.. det känns inte bra alls och kopplat då med det faktum att Nokia redan i fallet med 808 PureView gått ut och talat om att svenskarna minsann inte är intresserade av annat än Lumia-mobiler,, WTF?! Det är väl inte tillverkaren som ska bestämma vad jag vill ha och även om det ligger politik bakom det hela så smakar det surt i min mun.

Som jag sagt i en annan tråd, Nokia kan inte rimligtvis sälja modeller på en marknad där de skulle gå med förlust. Det är operatörerna som styr vilka modeller som kommer till ett land genom deras subventioneringar.
Hur länge ska de hålla med uppdateringar till N8 för att du ska vara nöjd? De har ju redan uppgraderat den två generationer genom både Anna och Belle. Jag har iaf fått mer än jag väntat mig från Nokia.
Min nästa mobil blir sannolikt 808 då jag gillar Symbian.

Postad 03 mars 2012 - 00:54

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Min nästa mobil blir sannolikt 808 då jag gillar Symbian.

Det blir nog samma här...
Tror du att man kan få till Service pack 1 så de kan köras på N8 iallfall?.. eller delar av det kanske?

Postad 03 mars 2012 - 01:56

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hej, alla Nokia Bell användare!

Själv kör jag på Anna versionen och väntar med att uppgradera till Bell. Vill se först om de fixar alla buggar som dyker upp.

En fråga till er som kör på Bell. Hur upplever ni mediaspelare som? Spelar den upp filer lika bra som i Anna? Läste på några andra forum att de hade problem med vissa filformat bl a FLV-filer. Jag brukar spara Svt-PLAY-klipp i telefonen som är i FLV-format och i 720p, är det någon här som kan bekräfta om det fungerar bra? Annars är det ju ännu en anledning att stanna på Anna-versionen.

En fråga till, är det någon som har erfarenhet av att spela upp rmvb-filer på telefonen? Jag har försökt men det laggar som bara den. Finns det restriktioner för rmvb?

Postad 03 mars 2012 - 10:11

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Hmm, tänkte jag skulle gå tillbaka till officiell fw mha Trixeos guide i inlägg 8301 men det skiter sig, oavsett om jag kör den vanliga eller dead-phone-varianten. Phoenix tuggar på fint tills "programming complete", därefter kommer
"Asic CMT: Verifying communication to device...", som räknar ner och misslyckas:

"Error 0x8401F121 communicating to phone. Unable to verify comm.
Warning: Unable to communicate to product after flashing"

Sen är den död, eller startar åtminstone, men reagerar på startknappen med vanliga surr.

Att lägga tillbaka t.ex. Trixeos nia funkar fint med samma procedur.

Några tips?

Redigerat av Frasse_Z, 03 mars 2012 - 10:13.

Postad 03 mars 2012 - 10:34

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hmm, tänkte jag skulle gå tillbaka till officiell fw mha Trixeos guide i inlägg 8301 men det skiter sig, oavsett om jag kör den vanliga eller dead-phone-varianten. Phoenix tuggar på fint tills "programming complete", därefter kommer
"Asic CMT: Verifying communication to device...", som räknar ner och misslyckas:

"Error 0x8401F121 communicating to phone. Unable to verify comm.
Warning: Unable to communicate to product after flashing"

Sen är den död, eller startar åtminstone, men reagerar på startknappen med vanliga surr.

Att lägga tillbaka t.ex. Trixeos nia funkar fint med samma procedur.

Några tips?

Vad är problemet? Den startar och funkar? Att inte Phoenix får kontakt med telefonen EFTER flash, spelar det dig nån roll för dig? Din mening är inte så tydlig, "Sen är den död, eller startar åtminstone", den kan inte både vara död och/eller något annat. Startar den inte, har du då provat att hålla in knappen i mer än 8 sekunder?

Redigerat av trixeo, 03 mars 2012 - 10:36.

Postad 03 mars 2012 - 10:39

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Tack för svaret, och sorry för otydligheten;

Problemet är att flashningen med 11.5 misslyckas, och telefonen inte går att starta sen. Håller jag in startknappen 8 sek svarar den med tre surr, men inget mer händer (åtminstone inget som syns).

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  fel.jpg   62,45K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Frasse_Z, 03 mars 2012 - 10:53.

Postad 03 mars 2012 - 12:19

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Fick faktiskt igång telefonen plötsligt, trots meddelandet om att flashningen med gamla 11.5 misslyckats. Men gränssnittet var en väldigt märklig (och icke fungerande) mix av inslag från både urgamla 11.5 och Trixeo V9 som jag gick från.

Men det gick att köra andra delen av nedgraderingsguiden och ladda ner aktuell fw inklusive massminnesfil i Phoenix. Dock funkade inte den 'vanliga' refurbishen, jag var tvungen att köra dead-phone varianten i stället.

Men nu har jag i alla fall fått in den oficiella Belle - känns nästan lite exotiskt med allt lull-lull... :)

Tack igen Trixeo för dina lysande insatser och bra guider!

Redigerat av Frasse_Z, 03 mars 2012 - 12:22.

Postad 03 mars 2012 - 12:40

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Men nu får ju Nokia skärpa sig..

Skriv till dem och delge vad du tycker. Välj till rätt mottagare bara, supporten t.ex. har nog inget att göra med detta:
http://www.nokia.com/se-sv/kontakt/

På den här videon pratar en indisk kille lite om skillnaderna mellan N8 och 808:

http://www.youtube.c...h?v=8oqQLucGM4A

Det jag slås av i videon är hur grymt snabb S^3 verkar vara med 1,3GHz. Sambons dual core Android laggar kraftigt i jämförelse med detta.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.