uppdatera mig hur det gårJag kommer själv unbranda min telefon när jag kommer hem, orkar inte med att vänta. Finns tutorial o allt man behöver på swedroid.se om någon undrar.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 01 November 2010 - 13:25
Postad 01 November 2010 - 14:17
Såg nu att jag har 2.0.A.504 basband 2.0.46 och den är inte certifierad...
http://www.ptcrb.com...m?modelid=16755
Postad 01 November 2010 - 14:26
Jag har samma...Vilken mjukvara har ni fått?
Postad 01 November 2010 - 14:53
Så här ser min ut, 2.0.A.0.504Vilken mjukvara har ni fått?
Mjukvara.PNG 258.04K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 November 2010 - 15:02
Måste säga att telefonen blivit klart mycket rappare. Framförallt när man slår nummer manuellt, men överlag mycket snabbare, smidigare och snyggare.
Dessutom har skärpan blivit otroligt mycket bättre.
På det stor hela en lyckad uppdatering, dock verkar den dra mer ström nu igen :-(
Är det nån som hittar favorit ikonen. Verkar som favoriter e borta?
Postad 01 November 2010 - 15:06
Vilken mjukvara har ni fått?
Samma här.
Postad 01 November 2010 - 19:41
Alltså favorit personer, Stjärnan!? JAg letar å letar men hittar den inte :-(
Postad 01 November 2010 - 19:47
Lägg till en katalog på skrivbordet så finns favoriter att välja där.NÅN SOM HITTAR FAVORITER?
Postad 01 November 2010 - 19:50
NÅN SOM HITTAR FAVORITER?
Favoriter.png 252.12K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 November 2010 - 20:28
Var inte så på 1.6.
Postad 01 November 2010 - 22:02
"Meddelandegräns uppnådd. Tyvärr,du kan inte lägga till video till ditt meddelande."
Det har ingen betydelse hur liten videosnutten är. Varför funkar det inte, allting annat fungerar bra.
Postad 01 November 2010 - 22:10
Någon fler som stött på detta?
-Den har kastat om namnen i adressboken. Lägger jag till en ny kontakt så måste jag skriva in förnamn och efternamn på omvänd plats för att den skall fortsätta sortera som den gjort tidigare hos mig, dvs på efternamn. Inställning eller vad säger ni?
-Sämre kvalité på bilder - som någon skrev så är kontaktbilderna suddigare, även bakgrundsbilden har blivit sämre.
-Tappade alla mina mailkonton.
Bra uppdatering men med viss fadd smal måste jag säga.
Postad 01 November 2010 - 22:14
Den duger inte. Hämta den nya Backup & Restore/Säkerhetskopiera och återställ. Se inlägg nr 8426, eller skriv följande i mobilens webbläsare:
http://m.sonyericsson.com/backup
Då får du apparna med. Har precis återställt med den.
Men man måste in i market och hämta dom igen genom det programmet när man återställer eller är mitt konstigt?
Postad 01 November 2010 - 22:19
Men man måste in i market och hämta dom igen genom det programmet när man återställer eller är mitt konstigt?
Grejen är den att det finns 2 olika backupappar, varav den ena är relativt ny och endast med den kan man ta backup på sina appar. Det den gör är att den kommer ihåg vilka man hade installerade så ja, man måste in och hämta dom igen.
Postad 01 November 2010 - 22:31
Grejen är den att det finns 2 olika backupappar, varav den ena är relativt ny och endast med den kan man ta backup på sina appar. Det den gör är att den kommer ihåg vilka man hade installerade så ja, man måste in och hämta dom igen.
Halvkass backupfunktion måste jag säga, hade ju vart sjysst om den kommit ihåg hur man hade allt på de olika "homescreensen". Sen var det apps som inte laddades och typ alla inställningar i apps är ju borta.
Redigerat av HenkeEdge, 01 November 2010 - 22:47.
Postad 01 November 2010 - 22:42
Halvkass backupfunktion måste jag säga, hade ju vart sjysst om den kommit ihåg hur man hade allt på de olika "homescreensen". Sen var det apps som inte laddades.
Ja det vore ju sjyst om allt var helt orört men man kan inte ha hur höga krav som helst. Jag tycker att backupfunktionen fungerar dugligt, den får ju med det viktiga (framförallt kontakter)
Postad 01 November 2010 - 22:42
Postad 01 November 2010 - 22:44
2.1 till Experia.
Måste säga att telefonen blivit klart mycket rappare. Framförallt när man slår nummer manuellt, men överlag mycket snabbare, smidigare och snyggare.
Dessutom har skärpan blivit otroligt mycket bättre.
På det stor hela en lyckad uppdatering, dock verkar den dra mer ström nu igen :-(
Är det nån som hittar favorit ikonen. Verkar som favoriter e borta?
Jag tycker nästan att det verkar så jag med, men det kan vara för att jag har lekt mycket med telefonen nu sedan uppdateringen så jag är inte helt säker än...
EDIT: man får väl vänta några laddningar (tills man använder den som vanligt igen) innan man vet om det är så eller inte.
Redigerat av z i p p o o, 01 November 2010 - 22:47.
Postad 01 November 2010 - 22:53
Halvkass backupfunktion måste jag säga, hade ju vart sjysst om den kommit ihåg hur man hade allt på de olika "homescreensen". Sen var det apps som inte laddades och typ alla inställningar i apps är ju borta.
Tom wi-fi inställningar, ringsignaler.... ja vafan allt är ju borta, nu blir man fan förbannad. backup på system-inställningar pyttsan.
Kan inte säga att jag är någon fan över utseendet på nya menyerna heller dom har ju gjort allt så ###### stort. OK för dom som är blinda men va fan!
Redigerat av HenkeEdge, 01 November 2010 - 23:02.
Postad 01 November 2010 - 23:03
EDIT!!! Fan nu la programmet ner och kan inte starta telefonen är bara en stor gul varningstriangel när jag skall starta, vad fan skall jag göra?
Får Panik!
Redigerat av Unregistered95f0390c, 01 November 2010 - 23:27.
Postad 01 November 2010 - 23:19
Hade Jonas tangentbord innan... såg att någon tidigare inte lyckades installera det. SEs orginaltangentbord är för segt tycker jag och hänger inte med när man skriver snabbt vilket Jonas gjorde...
Postad 01 November 2010 - 23:47
Postad 02 November 2010 - 00:31
Nu finns bara + - zoom knapparna.
Finns inte något val att stänga ner heller om man trycker på fyra-rutor knappen som förr heller vilket gör att den startar på senaste sida man var inne på. Va i h-vete är detta!
Redigerat av HenkeEdge, 02 November 2010 - 00:41.
Postad 02 November 2010 - 00:36
Installerade previs V27 av Jonas tangentbordet igen, efter 2.1uppdateringen, inga problem alls.
ok va bra... då blir det det igen...
Redigerat av Davye, 02 November 2010 - 01:01.
Postad 02 November 2010 - 01:50
Suck
dom har förstört webläsaren med och tagit bort den där rutan man kunde snabbscrolla över en sida med.
Finns inte något val att stänga ner heller om man trycker på fyra-rutor knappen som förr heller vilket gör att den startar på senaste sida man var inne på. Va i h-vete är detta!
Nej snabbscrollrutan verkar vara borta från Android 2.1. Istället kan man dubbeltappa för att zooma in/ut. Funkar att stänga stänga fönster när man trycker på menyknappe.
Postad 02 November 2010 - 03:13
Postad 02 November 2010 - 08:03
Suck
dom har förstört webläsaren med och tagit bort den där rutan man kunde snabbscrolla över en sida med.
Haha, nu är du lite väl negativ. Jag tycker 2.1 gjorde susen med telefonen!
Webbläsare: installera Xscope eller Skyfire ( klarar även en del flashvideos ).
Sen kan jag inte göra mer än att rekommendera er med 2.1 att köra Launcher Pro Plus ( betalversionen ) som launcher, helt suverän!
Postad 02 November 2010 - 08:37
Jag tycker nästan att det verkar så jag med, men det kan vara för att jag har lekt mycket med telefonen nu sedan uppdateringen så jag är inte helt säker än...
EDIT: man får väl vänta några laddningar (tills man använder den som vanligt igen) innan man vet om det är så eller inte.
Min drar helt klart mindre ström !
Postad 02 November 2010 - 08:58
Nu har jag gett orginaltangentbordet en ärlig chans igen men det är skit. Vilket tangentbord funkar bra tycker ni?
Hade Jonas tangentbord innan... såg att någon tidigare inte lyckades installera det. SEs orginaltangentbord är för segt tycker jag och hänger inte med när man skriver snabbt vilket Jonas gjorde...
Det var jag som inte kunde installera det först (eller installera gick bra men jag kunde inte välja det i listan). Men som jag skrev ett par inlägg senare så hade jag bara glömt att bocka för det i listan som finns i inställningar/Språk och tangentbord. Efter att jag hade gjort det så fungerade det perfekt
Postad 02 November 2010 - 10:43
Postad 02 November 2010 - 10:47
Fungerar internet då?För mig fungerar inte Wisepilot efter uppdateringen. När man startar Wispilot så säger den att internetinställningarna inte är korrekta. Har 3 som operatör. Någon som vet något om detta?
Postad 02 November 2010 - 11:17
Ja Internet och all kommunikation, GPS osv fungerar som det ska.Fungerar internet då?
Postad 02 November 2010 - 11:30
Okej då har jag ingen aning... men det kommer nog någon som har någon lösning snart. Lycka tillJa Internet och all kommunikation, GPS osv fungerar som det ska.
Edit: det enda tipset jag har är att kolla runt i inställningarna för programmet och kolla om du hittar någonting som ser konstigt ut, men det har du säkert redan gjort
Redigerat av z i p p o o, 02 November 2010 - 11:33.
Postad 02 November 2010 - 11:41
Edit: det enda tipset jag har är att kolla runt i inställningarna för programmet och kolla om du hittar någonting som ser konstigt ut, men det har du säkert redan gjort[/quote]
Problemet är att jag inte kommer längre än till välkomstbilden där kontrollen sker. Det går inte att komma vidare till några inställningar. Tack ändå!
Redigerat av Unregistereda421d659, 02 November 2010 - 11:42.
Postad 02 November 2010 - 11:53
Problemet är att jag inte kommer längre än till välkomstbilden där kontrollen sker. Det går inte att komma vidare till några inställningar. Tack ändå!
Prova att ta bort programmet och installera det igen.
Postad 02 November 2010 - 12:13
Kan man ta bort det (utan root)? Tänkte eftersom att det följde med telefonen. Men det kanske går ändå, jag har inte kollatProva att ta bort programmet och installera det igen.
Edit : stavfel
Redigerat av z i p p o o, 02 November 2010 - 12:15.
Postad 02 November 2010 - 12:19
Kan man ta bort det (utan root)? Tänkte eftersom att det följde med telefonen. Men det kanske går ändå, jag har inte kollat
Ahh, sorry my bad. Du har rätt. Jag tänkte faktiskt inte på att det var just "Wisepilot".
Dessutom har jag själv en rootad telefon.
Kanske är en liten bugg för SE att fixa. Nån mer som har problem eller någon det funkar för?
( kan inte testa själv då jag inte har Wisepilot kvar )
Redigerat av BrittBastard, 02 November 2010 - 12:21.
Postad 02 November 2010 - 12:20
Samma fel för mig också vid start av programmet kolla internet inställningarna. Inte testat att köra de över wlan än men om inte annat kan man installera om de genom playnow. Fanns en uppdatering av programet där mot den som var i mobilen från början, vet dock inte om dom stoppat i den i 2.1 uppdateringen nu. Men kan ju vara värt att instalera från playnow och testa ( inte hunnit de själv).Kan man ta bort det (utan root)? Tänkte eftersom att det följde med telefonen. Men det kanske går ändå, jag har inte kollat
Postad 02 November 2010 - 13:25
Samma fel för mig också vid start av programmet kolla internet inställningarna. Inte testat att köra de över wlan än men om inte annat kan man installera om de genom playnow. Fanns en uppdatering av programet där mot den som var i mobilen från början, vet dock inte om dom stoppat i den i 2.1 uppdateringen nu. Men kan ju vara värt att instalera från playnow och testa ( inte hunnit de själv).
Har provat att installera om det från PlayNow, det fungerar ändå inte. Inte över wlan heller...
Postad 02 November 2010 - 14:12
Har provat att installera om det från PlayNow, det fungerar ändå inte. Inte över wlan heller...
Inte för att det hjälper, men du är inte ensam:
http://talk.sonyeric...m/message/26894
Postad 02 November 2010 - 15:52
Inte för att det hjälper, men du är inte ensam:
http://talk.sonyeric...m/message/26894
Wisepilot funkar inte för mig heller, samma felmeddelande här me
Postad 02 November 2010 - 17:45
har testat att starta om telefonen.men det är samma sak...
Postad 02 November 2010 - 18:05
Varför kan jag inte uppdatera min x10?
Står att jag har den senaste programvaran.(1.6)
Postad 02 November 2010 - 18:07
Är telefonen din kanske brandad?Hej.
Varför kan jag inte uppdatera min x10?
Står att jag har den senaste programvaran.(1.6)
Postad 02 November 2010 - 18:22
Är telefonen din kanske brandad?
Vilket innebär?
Och när kan man vänta sig en uppdat?
Postad 02 November 2010 - 18:29
Den kan vara det om du köpt den med abonnemang från tex 3 eller Telia. De tar några veckor extra.Vilket innebär?
Och när kan man vänta sig en uppdat?
Postad 02 November 2010 - 18:33
Den kan vara det om du köpt den med abonnemang från tex 3 eller Telia. De tar några veckor extra.
Otrevligt.
Tack för svar.
Postad 02 November 2010 - 20:11
Jo, minst sagt. Det är riktigt tråkigt för de som köper telefoner bundna på abonnemang. Ibland önskar jag att det vore som i USA där operatörerna verkligen krämar ut versionsnummer till sina telefoner, riktigt snabbt! Men i övrigt så har vi det mycket bättre. x)Otrevligt.
Tack för svar.
Postad 02 November 2010 - 21:16
råkade ut för nått konstigt idag...gick in i telefonboken å skulle ringa syrran..jag har lagt in bilder på några,så man ser vem som ringer....men så försvann bilden på min syrra + alla andra bilder i telefonboken+ att allla telefon nr försvann...men alla namn finns kvar,men som sakt alla telefonnr bara försvan..vad kan ha hänt????å när man tittar i telefonloggen så syns bara en massa telefonnr,inte vemsom ringt..
har testat att starta om telefonen.men det är samma sak...
Råkade ut för nästan samma sak i söndags, helt muppigt. Såg bara typ tio kontakter i telefonboken, men tittade jag på ex. SMS så såg jag andra kontakter. När jag försökte forcera en synk mot SE som jag använde tidigare så dubblerades alla telefonnr och mailadresser under alla kontakter. Gick man då in på en kontakt såg man att den var upplagd som både Phone Contact och SyncML.
Slutade med att jag blåste alla kontakter och läste på en ren kontakt-backup jag tog innan uppdateringen. Då såg jag att man kunde välja hur kontakten skulle vara skapad (Phone contact, google eller SyncML).
Innan uppgraderingen körde jag min sync på kontakter mot SE vilket nu tydligen räknas som SyncML men tidigare verkar det ha varit Phone Contact. Det vet jag iof inte, men det verkar ha blivit något strul efter att jag läste på backupen som var tagen med den nya versionen av SE's backupapp eftersom den inte tar backup på synkade kontakter.
Nu har jag inte haft något strul med kontaktlistan efter detta, hoppas så klart att jag slipper det också.
Btw, är det någon annan som märkt av att spotify hackar ibland efter uppdateringen? Såg att det är ett flertal med problemet på swedroid också. Jäkla irriterande =(
Postad 03 November 2010 - 08:42
Btw, är det någon annan som märkt av att spotify hackar ibland efter uppdateringen? Såg att det är ett flertal med problemet på swedroid också. Jäkla irriterande =(
Har du live wallpaper? Vad jag har läst så har dom flesta som har problem kört med llive wallpaper, spotify och surfat samtidigt. Prova i sådant fall att inte köra med live wallpaper och se om det blir bättre.
Detta gäller ju inte enbart X10:an utan även andra Android-telefoner.
Faktiskt inte helt konstigt kan jag tycka.
Man kan ju inte köra hur många processer som helst utan att något börjar sega ner sig.
Men jag har inte haft några problem, har live wallpaper men har å andra sidan inte surfat samtidigt än.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
2 bilder
89 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?