Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 03 March 2012 - 15:04
Postad 03 March 2012 - 16:59
För små tangenter har jag planer på att fixa i nästa version, men den kommer dröja, har för mycket annat framöver att stå i. Resten är inget jag varken saknar eller har planer på att fixa.
- Tack för det, att få större keyboard hade varit perfekt! Kan hålla med om de övriga - det kan man väl stå ut med.eller köpa någon app för (åtminstone mappar).
Skriv till dem och delge vad du tycker. Välj till rätt mottagare bara, supporten t.ex. har nog inget att göra med detta:
http://www.nokia.com/se-sv/kontakt/
På den här videon pratar en indisk kille lite om skillnaderna mellan N8 och 808:
http://www.youtube.com/watch?v=8oqQLucGM4A
Det jag slås av i videon är hur grymt snabb S^3 verkar vara med 1,3GHz. Sambons dual core Android laggar kraftigt i jämförelse med detta.
- Håller med om snabbheten i S^3; det är ypperligt optimerat samt verkar ej kräva monsterhårdvara. Har liksom du uppmärksammat andra mobiler med "betydligt överlägsnare hårdvara" än N8'an som segar i OS'et/hanteringen.
Postad 03 March 2012 - 17:03
Postad 03 March 2012 - 17:19
Postad 03 March 2012 - 17:44
cut the rope.ett roligt spel tycker jag.Såg att om man har Belle får man inte spela level 1,blir svart skärm då.kul att en av mina favorit spel går att spela på Belle.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 03 March 2012 - 17:50.
Postad 03 March 2012 - 17:45
Denna http://download.arro...v_NOCS_SR1.sisxKom en liten uppdatering idag på någon kalenderfunktion plus lite buggar som de tagit bort oxå det i kalendern. Sök med uppdateringsfunktionen i mobilen.
"Få den senaste versionen av AgendaServer för förbättrad synkronisering av kalenderhändelser mellan telefonen och Lotus Notes Traveler-kalender. Denna uppdatering innehåller även korrigeringar av vissa kända problem."
Redigerat av trixeo, 03 March 2012 - 17:47.
Postad 03 March 2012 - 19:02
Skriv till dem och delge vad du tycker. Välj till rätt mottagare bara, supporten t.ex. har nog inget att göra med detta:
http://www.nokia.com/se-sv/kontakt/
Det gjorde jag direkt, innan jag postade här och fick till svar att Nokia har hört från flera återförsäljare som vill ha in 808:an, så det kan ändras innan den kommer ut. Maj - juni sa dom och pris som tidigare, alltså runt 400 €
Postad 03 March 2012 - 19:17
Det gjorde jag direkt, innan jag postade här och fick till svar att Nokia har hört från flera återförsäljare som vill ha in 808:an, så det kan ändras innan den kommer ut. Maj - juni sa dom och pris som tidigare, alltså runt 400 €
400? Var det inte 450? Eller har jag hört fel?
Postad 03 March 2012 - 20:12
Har fått ett litet problem efter en uppdatering i mjukvaran..Uppdateringen hette "uppdatering av tidszon".....Problemet dyker upp titt som tätt...Det dyker upp en liten ruta typ en gång i halvtimmen där det står...........Välj "Val" och "Widgets i online-läge" för att kunna uppdatera innehållet på Startsidan vid roaming........
Nu är det så att jag kör och vill köra mina Widgets i offline för att ha kontroll på mitt nätuppkoppling.....Jag kör forfarande på Symbian Anna och tänker göra det ett tag till (då jag är nöjd med det)......
Kan man plocka bort den sista uppdateringen och var finns denna att hitta för borttagning...???? (har letat och ej funnit den)
Det är väldigt irriterande att denna ruta dyker upp då och då....För övrigt så funkar telefonen som den skall.....
Nån som vet ????????
Postad 03 March 2012 - 22:12
400? Var det inte 450? Eller har jag hört fel?
Jag antar att priset justeras hela tiden, från det att produkten presenteras tills dess att den landar i affär.. Räknar med en Eurokurs på drygt 10 kronor så det landar väl ändå på 4500
Postad 03 March 2012 - 23:34
www.n8fanclub.com/2012/03/cut-rope-10-nokia-n8-symbian3-anna-full.html?m=0
cut the rope.ett roligt spel tycker jag.Såg att om man har Belle får man inte spela level 1,blir svart skärm då.kul att en av mina favorit spel går att spela på Belle.
Tack för länken! Kul spel
Postad 03 March 2012 - 23:35
Jag antar att priset justeras hela tiden, från det att produkten presenteras tills dess att den landar i affär.. Räknar med en Eurokurs på drygt 10 kronor så det landar väl ändå på 4500
Det var väl i och för sig rätt länge sedan Euron låg på 10 kr eller över, t o m länge sedan den var över 9 kronor, men jag förstår vad du menar med prisläget ändå.
Postad 04 March 2012 - 03:12
Postad 04 March 2012 - 09:04
Och ändå behövde du anmärka på det?
Ingen fara, vem gör inte sånt då och då! Jag tycker bara att det är enklare att göra en ren multiplicering med 10 från det angivna pris jag sett, vilket hela tiden varit i just €. Nu är jag ju inte ekonom så det kanske är helt fel sätt att göra men men.. det har funkat hittills.
Du får ursäkta, det var inte menat som någon kritik, som sagt så förstår jag hur du tänker, om man ska räkna fram svenska priserna så brukar det stämma rätt bra med gånger 10 t o m mot dollarn
Jag är inte heller någon ekonom, men jag brukar hålla rätt bra koll på Euro och Dollar kurserna eftersom jag då och då som sagt köper saker från Tyskland eller USA i huvudsak.
Postad 04 March 2012 - 11:48
Apropå det här med att köpa saker utomlands, har du koll på hur pass bra garantier och försäkringar verkligen funkar om man köper en 808 från t.ex. Tyskland?
Postad 04 March 2012 - 12:56
Ingen fara, kompis. Jag tar absolut inte illa vid, tvärtom så håller jag med om att det är meckigt att försöka få en prissättning på en produkt som inte ens verkar komma hit. Men vi hoppas hoppas hoppas, inte sant.
Apropå det här med att köpa saker utomlands, har du koll på hur pass bra garantier och försäkringar verkligen funkar om man köper en 808 från t.ex. Tyskland?
Bra fråga, jag har faktiskt aldrig köpt någon telefon från Tyskland, däremot har jag köpt musikutrustning för säkert omkring 50000 kronor därifrån de senaste åren, men när det gäller det så finns ett av Europas bästa (och säkert största)musikvaruhus där som många musiker känner till och de lämnar 3 års garanti på allt
När det gäller telefoner så var det åtminstone så förr när jag jobbade med mobilservice att inte alla hade världgaranti, så det är nog värt att kolla upp med tillverkaren hur garantin gäller och om man kan lämna in telefonen direkt till serviceverkstad i Sverige och få den lagad på garanti utan problem.
Köpa inom EU är ju annars enkelt, inga tullar eller moms som läggs på efteråt eller andra konstigheter som det är om man köper från USA (vilket inte heller är svårt bara man har koll)
Postad 04 March 2012 - 14:14
Ja det där spelet är populärt. Tar tid innan det kommer till Symbian, men förr eller senare brukar de hitta hit. Jag tror fortfarande att det är som så att när de märker att efterfrågan dyker på övriga plattformar så blir de lite desperata och måste de hitta på något, då kan man göra som så att man lanserar den på en ny plattform så får man ett uppsving igen.www.n8fanclub.com/2012/03/cut-rope-10-nokia-n8-symbian3-anna-full.html?m=0
Postad 05 March 2012 - 12:53
På telefonens massminne finns denna fil "e:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso", den monteras när du väljer "Inställningar/Anslutbarhet/USB/Använd telefonen som modem". Vill du montera en annan fil är det bara att tillfälligt döpa om originalfilen phone_as_modem.iso till tex phone_as_modem.real och sedan kopiera in den iso du vill att telefonen ska montera och se till att den har namnet phone_as_modem.iso. Enligt post nedan finns en begränsning för iso-filen på 2GB (ISO 9660). Du kan använda telefonen med en iso-avbildning för att tex boota och installera Windows.
Idén fick jag här: (känner mig dum att jag inte kommit på det innan
http://forum.dailymo...p?topic=65441.0
Postad 05 March 2012 - 17:40
Iofs inte testat BT receivern mycket men den gör vad den ska och var mindre än väntat.
Ville främst tipsa om BH-610 Essence lurarna då jag letat lurar ett bra tag nu och äntligen hittade dessa som jag är mycket nöjd med. Klart, bra ljud och brusreduceringen gör faktiskt stor skillnad, klar uppgradering ifrån original lurarna och de gamla "vanliga" lurarna jag hade (i 500kr klassen).
Gav 524kr för dom nu, men jag skulle lätt betalat ordinarie pris runt 1000kr för dessa, mycket nöjd.
Ångrar lite att jag inte köpte en trådlös högtalare bara (MD-50W?), skulle ha vart fin att ha i sommar... jaja, kanske blir en i framtiden ändå.
Postad 05 March 2012 - 18:01
Postad 05 March 2012 - 19:33
Ett tips för de som tex har en netbook som saknar dvd och kör min CFW (eller Anna). Du kan använda din telefon som en extern iso-monterare.
På telefonens massminne finns denna fil "e:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso", den monteras när du väljer "Inställningar/Anslutbarhet/USB/Använd telefonen som modem". Vill du montera en annan fil är det bara att tillfälligt döpa om originalfilen phone_as_modem.iso till tex phone_as_modem.real och sedan kopiera in den iso du vill att telefonen ska montera och se till att den har namnet phone_as_modem.iso. Enligt post nedan finns en begränsning för iso-filen på 2GB (ISO 9660). Du kan använda telefonen med en iso-avbildning för att tex boota och installera Windows.
Idén fick jag här: (känner mig dum att jag inte kommit på det innan)
OJ.. seriöst...?.. Emulerar telefonen en DVD-enhet ända från BIOS-läge?
Postad 05 March 2012 - 19:54
Ett tips för de som tex har en netbook som saknar dvd och kör min CFW (eller Anna). Du kan använda din telefon som en extern iso-monterare.
Idén fick jag här: (känner mig dum att jag inte kommit på det innan)
då måste jag testa att installera xp på min Eee Pc 900 på det sättet. räcker 2 gb för XP?
just nu kör jag mac osx på den 10.5.6 leopard...
edit: 638 mb = XP SP3
iochförsig har jag ju en extern dvd-brännare men det vore ju kul att testa bara för att det är nördigt.
Redigerat av bag, 05 March 2012 - 19:57.
Postad 05 March 2012 - 22:02
Är jag helt dum i huvudet eller...?
Postad 06 March 2012 - 00:09
Testade båda nyss och jag hade inga problem med länkarna, kanske du ska prova en annan webläsare? Här är iaf direktlänker till båda respektiveKanske ett tecken på att jag inte ska ge mig på trixeos version, men jag lyckas inte ens ladda ner v9 (eller phoenix heller för den delen). När jag klickar på trixeos länkar kommer jag till en sida "Mirrorcreator" där det står "RM-596_trixeo_111.30.609_v9.rar (158 MB)" repektive "Phoenix_Service_Software_2012.04.003.47798_Cracked.rar (108 MB)" men de är inte klickbara. Hur gör jag? Massa feta banners där det står Download fick mig att först ladda ner nåt annat skräp.
Är jag helt dum i huvudet eller...?
https://www.rapidsha...1.30.609_v9.rar
http://www.mediafire...e5pwfasfuy7h4hp
Postad 06 March 2012 - 01:27
Postad 06 March 2012 - 20:01
Trodde ingen brände Windows längre, USB-minnen är ju bäst.
Men XP är inte helt lätt att föra över till USB o bara köra igång...
Postad 06 March 2012 - 20:20
Jo.Men XP är inte helt lätt att föra över till USB o bara köra igång...
1 - Snabbformatera i FAT 32.
2 - Ladda ner och starta WinSetupFromUSB (eller Unetbootin).
3 - Välj Windowsinstallation, tryck Go, vänta en kvart.
4 - Klart.
Hur svårt är det?
Postad 06 March 2012 - 20:49
Bifogad fil(er)
Redigerat av donpipino, 06 March 2012 - 20:57.
Postad 06 March 2012 - 22:18
Jo.
1 - Snabbformatera i FAT 32.
2 - Ladda ner och starta WinSetupFromUSB (eller Unetbootin).
3 - Välj Windowsinstallation, tryck Go, vänta en kvart.
4 - Klart.
Hur svårt är det?
iiinte alls svårt.. haha... Jaag har gjort de manuellt..
Postad 07 March 2012 - 00:45
Haha, jag har läst beskrivningen nån gång, verkar jobbigt, men jag upptäckte program som gjorde jobbet innan jag hann testa, som tur är.iiinte alls svårt.. haha... Jaag har gjort de manuellt..
usch...
Postad 07 March 2012 - 07:59
Hittade en rolig grej med de två batteri-widgetsen
Sådär blir det ibland för mig också, då måste du öppna Nokia Battery Monitor för att det skas uppdateras.
Postad 07 March 2012 - 08:42
Sådär blir det ibland för mig också, då måste du öppna Nokia Battery Monitor för att det skas uppdateras.
Jo jag vet, såg bara så roligt ut
Postad 07 March 2012 - 13:14
Testade båda nyss och jag hade inga problem med länkarna, kanske du ska prova en annan webläsare? Här är iaf direktlänker till båda respektive
https://www.rapidsha...1.30.609_v9.rar
http://www.mediafire...e5pwfasfuy7h4hp
Det ordnade sig, tack. Ny fråga (dessvärre kanske inte den sista); ska Phoenix "packas upp" på visst sätt eller till viss plats?
Postad 07 March 2012 - 15:29
Phoenix ska installeras. Packa upp filen var du vill förts såklart.Det ordnade sig, tack. Ny fråga (dessvärre kanske inte den sista); ska Phoenix "packas upp" på visst sätt eller till viss plats?
Postad 07 March 2012 - 21:26
Postad 07 March 2012 - 21:56
QWERTYUIOP
ASDFGHJKLÖ
ZXCVBNMÅÄ, (komma sist vid versaler och punkt vid gemener)
vore det kanske bättre att sätta ÅÄÖ efter varandra och flytta upp komma och punkt till efter L?
Redigerat av trixeo, 07 March 2012 - 21:57.
Postad 08 March 2012 - 01:16
Så här?Var tycker ni som vill ha denna mod att de ska placeras? Som jag gjort nu i en beta sitter de såhär:
QWERTYUIOP
ASDFGHJKLÖ
QWERTYUIOP
ASDFGHJKLÅ
ZXCVBNMÖÄ,
De tre flyttar ner ett steg men behåller lite sin position relativt varandra. Svårt att säga vilket som är bäst utan att testa.
Man vill ju hellre flytta Q eller Z men det går ju inte här..
Postad 08 March 2012 - 07:11
Håller på med en CFW 9b nu, inga större förändringar på g, så de som nyss uppdaterat kan vara lugna. Men en av sakerna jag kommer lägga med som val, är att få ett 10x3-tangentbort istället för det 11x3 som är standard. Detta för att det blir något större bokstäver på skärmen för dem med tummen mitt i... hade gärna gjort en 10x4 om jag fått tag i en "mall" - jag måste ha befintliga filer från en firmware som har 10x4 redan om jag ska lyckas med det (med 10x4 kan man tex sätta 1234567890 överst). Så om någon vet om någon fw som har det, tipsa mig gärna! Det andra jag inte riktigt kan bestämma mig för är placeringen av ÅÄÖ. Var tycker ni som vill ha denna mod att de ska placeras? Som jag gjort nu i en beta sitter de såhär:
QWERTYUIOP
ASDFGHJKLÖ
vore det kanske bättre att sätta ÅÄÖ efter varandra och flytta upp komma och punkt till efter L?
-Whooaaa! Äntligen, vad som helst är bättre än befintliga. Svårt att säga vad som är bäst av det du nämner. Tack för arbetet du gör!
Postad 08 March 2012 - 16:23
Alltså en fråga till er alla: Jag har lite problem med att få skarpa bilder, tycker det är svårt att hålla handen 100% stilla som det verkar som man måste
Varje bild blir typ liite suddig
Dum fråga kanske....Men har du tagit bort skyddsplasten från kameralinsen ???
Postad 08 March 2012 - 20:40
Dum fråga kanske....Men har du tagit bort skyddsplasten från kameralinsen ???
Japp, såklart. dock blir dom ju inte jättesuddiga, men liite liite oskarpa och det stör jag mig lite på
Postad 10 March 2012 - 10:10
Postad 10 March 2012 - 16:44
Provar att installera men fastnar på nr 8
.. Tryck på "..." vid "Product Code:" och välj "0598984" och tryck sedan "OK".
Hittar ingen kod...Vad kan jag har gjort för fel?
Postad 10 March 2012 - 20:44
Kanske...c/Program/Nokia/Packages/Products/RM-596 och där ligger 9 filer från "RM-596_trixeo_111.30.609_v9"har du lagt filerna på rätt ställe?
Står att man skall lägga den C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\
Men jag kan inte skapa ProgramData...Är det här jag gör fel?
Redigerat av nitze, 10 March 2012 - 20:46.
Postad 10 March 2012 - 21:15
c:\programdata finns redan om du har windows vista eller senare, du måste följa guiden fullt, stäng av uac och starta om datorn och välj att visa dolda filerKanske...c/Program/Nokia/Packages/Products/RM-596 och där ligger 9 filer från "RM-596_trixeo_111.30.609_v9"
Står att man skall lägga den C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\
Men jag kan inte skapa ProgramData...Är det här jag gör fel?
Postad 10 March 2012 - 23:29
Har ett invisible shield för en N8 som blivit liggandes i över ett år, vill inte ha det så det skänkes till första personen som kommer för att hämta det !
Kan även skicka om ingen som har vägarna förbi piteå vill ha det, mot en 20'a eller vad portot kan vara
Skicka pm
Helt apropå detta; slet av mitt displayshield för några dagar sedan och jäklar - fick en helt ny mobil. Näe, här blir det inget mer "shield" på mobilen. Det må skydda en del men nog sjutton är displayerna bäst utan?
Postad 10 March 2012 - 23:33
Helt apropå detta; slet av mitt displayshield för några dagar sedan och jäklar - fick en helt ny mobil. Näe, här blir det inget mer "shield" på mobilen. Det må skydda en del men nog sjutton är displayerna bäst utan?
Displayskydd känns väldigt onödigt på N8. Jag har haft min telefon i typ 14 månader utan displayskydd, inte en enda repa än så länge, peppar peppar ta i trä
Postad 11 March 2012 - 00:10
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
2 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?